מאקו/מארקר: תועלת המטרו 12 מיליארד בשנה

Ccyclist

Well-known member
מאקו/מארקר: תועלת המטרו 12 מיליארד בשנה

מאקו/מארקר: תועלת המטרו 12 מיליארד בשנה
לפי הכתבה הבאה מחקר כלכלי במכון הקשור למרכז הבינתחומי בהרצליה מעריך את תרומת המטרו למשק ב12 מיליארד ש"ח בשנה או 1.2 ש"ח לכל אחד מ 10 החודשים שהתח"צ פועלת.

https://mobile.mako.co.il/finances-...e61026.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

אני מקווה שעד לפתיחת המטרו יוכלו לממש גם את הפוטנציאל של 60 הימים הנוספים, פוטנציאל שכולל לא רק תרבות פנאי אלא גם יכולת פיזור ברחבי המטרופולין שתהיה לה השפעה על מחירי נדל"ן והוצאות רכב.
 

ערןל1

Active member
קשה לנבא,במיוחד את העתיד

מאקו/מארקר: תועלת המטרו 12 מיליארד בשנה
לפי הכתבה הבאה מחקר כלכלי במכון הקשור למרכז הבינתחומי בהרצליה מעריך את תרומת המטרו למשק ב12 מיליארד ש"ח בשנה או 1.2 ש"ח לכל אחד מ 10 החודשים שהתח"צ פועלת.

https://mobile.mako.co.il/finances-...e61026.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

אני מקווה שעד לפתיחת המטרו יוכלו לממש גם את הפוטנציאל של 60 הימים הנוספים, פוטנציאל שכולל לא רק תרבות פנאי אלא גם יכולת פיזור ברחבי המטרופולין שתהיה לה השפעה על מחירי נדל"ן והוצאות רכב.
קשה לנבא,במיוחד את העתיד
עשר שנים זה המון זמן. מצד אחד מחירי ה"דלק" הולכים ליפול (כאשר דלק זה גם חשמל ומימן) מה שיגביר את הפקקים. מצד שני הרובוטים הולכים לתת קפיצה מה שאומר שהצורך להגיע לעבודה מהבית יפחת ויותר אנשים יעבדו מהבית.

בכל מקרה אני לא הייתי מהמר מה בדיוק תהיה התועלת מהמטרו.
 

matrix200200

Active member
יש דרך מאוד פשוטה לבדוק את הטענה שלהם.

מאקו/מארקר: תועלת המטרו 12 מיליארד בשנה
לפי הכתבה הבאה מחקר כלכלי במכון הקשור למרכז הבינתחומי בהרצליה מעריך את תרומת המטרו למשק ב12 מיליארד ש"ח בשנה או 1.2 ש"ח לכל אחד מ 10 החודשים שהתח"צ פועלת.

https://mobile.mako.co.il/finances-...e61026.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=563116731

אני מקווה שעד לפתיחת המטרו יוכלו לממש גם את הפוטנציאל של 60 הימים הנוספים, פוטנציאל שכולל לא רק תרבות פנאי אלא גם יכולת פיזור ברחבי המטרופולין שתהיה לה השפעה על מחירי נדל"ן והוצאות רכב.
יש דרך מאוד פשוטה לבדוק את הטענה שלהם.
הקו האדום (ובהמשך הקווים הבאים) צריך להיות בעל אותו אפקט (במידה פחותה כמובן).
הם כמובן צודקים, שמערכת הסעת המונים תורמת להגדלת הצפיפות במרכזי ערים, איפה שהקווים עוברים.
כבר ניתן לראות את זה עם כל המגדלים החדשים שנבנים ומתוכננים לאורך הקו האדום.
כמה זה שווה בכסף, אני לא יודע, אבל נראה באמת, מה תהיה ההשפעה.
מעניין אגב, האם נעשה מחקר דומה בירושלים עם פתיחתו של הקו אדום.
האם היתה עלייה כלשהיא בפעילות עסקית בירושלים ושיפור מצב הכלכלי בעיר?
אני לא גמרי מסכים איתם, שזה הדבר המרכזי שמערכת כזאת תביא.
חסכון בזמן והגדלת פרודוקטיביות נראת לי תוצאה הרבה יותר מובנת מאליה והיא גם משמעותית יותר לדעתי.
אפשר כמובן גם לדבר על הפחתה בתאונות דרכים והוצאות הקשורות בכך, אבל עם הגעתו של רכב אוטונומי (מן הסתם הוא כבר יהיה כאן עד שמערכת כזאת תיבנה), זה כבר לא יהיה פקטור משפיע.
 

Ccyclist

Well-known member
רכב אוטונומי לא יכול להסיע מאסות.

יש דרך מאוד פשוטה לבדוק את הטענה שלהם.
הקו האדום (ובהמשך הקווים הבאים) צריך להיות בעל אותו אפקט (במידה פחותה כמובן).
הם כמובן צודקים, שמערכת הסעת המונים תורמת להגדלת הצפיפות במרכזי ערים, איפה שהקווים עוברים.
כבר ניתן לראות את זה עם כל המגדלים החדשים שנבנים ומתוכננים לאורך הקו האדום.
כמה זה שווה בכסף, אני לא יודע, אבל נראה באמת, מה תהיה ההשפעה.
מעניין אגב, האם נעשה מחקר דומה בירושלים עם פתיחתו של הקו אדום.
האם היתה עלייה כלשהיא בפעילות עסקית בירושלים ושיפור מצב הכלכלי בעיר?
אני לא גמרי מסכים איתם, שזה הדבר המרכזי שמערכת כזאת תביא.
חסכון בזמן והגדלת פרודוקטיביות נראת לי תוצאה הרבה יותר מובנת מאליה והיא גם משמעותית יותר לדעתי.
אפשר כמובן גם לדבר על הפחתה בתאונות דרכים והוצאות הקשורות בכך, אבל עם הגעתו של רכב אוטונומי (מן הסתם הוא כבר יהיה כאן עד שמערכת כזאת תיבנה), זה כבר לא יהיה פקטור משפיע.
רכב אוטונומי לא יכול להסיע מאסות.
רכבת מטרו אחת יכולה להסיע מעל אלף נוסעים. תכפיל את זה ב 30 - 40 (רכבת כל 2 דקות או 90 שניות) וזה 30,000 - 40,000 נוסעים לכיוון בשעה בקו או 60,000 - 80,000 בשני הכיוונים. במערכת המתוכננת לתל אביב זה משהו כמו רבע מיליון נוסעים לשעה (3 מטרו, 3 רק"ל בחצי קיבולת מטרו). אי אפשר להעלות כמות רכבים אוטונומיים דומה על הכביש בלי זכויות הדרך הבלעדיות של המטרו או הכמעט בלעדיות של הרק"ל ולהנות מאותה אמינות נסיעה.
&nbsp
עדיף לתת לרכב האוטונומי תפקיד משלים בפרברים ובמסלולים בינפרבריים שתנועה קווית תמיד מתקשה בהם.
 

matrix200200

Active member
ברור שהוא לא יכול וזה גם לא תפקידו.

רכב אוטונומי לא יכול להסיע מאסות.
רכבת מטרו אחת יכולה להסיע מעל אלף נוסעים. תכפיל את זה ב 30 - 40 (רכבת כל 2 דקות או 90 שניות) וזה 30,000 - 40,000 נוסעים לכיוון בשעה בקו או 60,000 - 80,000 בשני הכיוונים. במערכת המתוכננת לתל אביב זה משהו כמו רבע מיליון נוסעים לשעה (3 מטרו, 3 רק"ל בחצי קיבולת מטרו). אי אפשר להעלות כמות רכבים אוטונומיים דומה על הכביש בלי זכויות הדרך הבלעדיות של המטרו או הכמעט בלעדיות של הרק"ל ולהנות מאותה אמינות נסיעה.
&nbsp
עדיף לתת לרכב האוטונומי תפקיד משלים בפרברים ובמסלולים בינפרבריים שתנועה קווית תמיד מתקשה בהם.
ברור שהוא לא יכול וזה גם לא תפקידו.
אבל הוא בהחלט יכול להוריד (ובצורה דרסטית) את כמות תאונות הדרכים שעולות הרבה מאוד כסף למשק.
אני לא לגמרי מסכים איתך לגבי הגבלת תפקידו של רכב אוטונומי לפרברים.
בוודאי שיש לו מקום של כבוד גם במרכזי ערים ובמיוחד בארץ שגם (אם וכאשר) תקום מערכת הסעת המונים, היא לא תהיה צפופה כמו רשתות דומות בערים גדולות בעולם.
עדיין יהיו לא מעט איזורים שבשבילם לא יהיה נוח להגיע במטרו.
ולפני שתגיד אוטובוסים, אני אגיד לך שבוודאי עדיף רכב אוטונומי על פני אוטובוסים ובמיוחד בשעות שמחוץ לשעות העומס שיהיו לך אוטובוסים חצי או לגמרי ריקים.
יש גם עניין של סטטוס.
"האנשים בחליפות" פשוט לא ירצו לנסוע באוטובוס ואם אתה לא רוצה שימשיכו לנסוע ברכבם הפרטי (ואתה לא רוצה את זה), צריך לספק להם חלופה שהיא נוחה יותר מאוטובוס.
הייתי מרחיק לכת ואומר שזה נוגע לא רק לרכבים אוטונומים, אלה גם לאמצעי תעופה בעלי תפקיד דומה.
אנחנו לא כל כך רחוקים מקוודקופטרים מגודלים שמסוגלים לספק שרותי מונית "מעופפת".
לא מדובר במדע בדיוני, אלה בטכנולוגיה קיימת שכבר נמצאת בבדיקות על ידי מספר חברות (איירבס אגב גם עובדת על זה).
 
למעלה