נסיעות מבחן לרכבת חשמלית עד ההגנה

GLSRA

Active member
אני חשבתי שנסיעות המבחן ידמו את המשך הנסיעה של הרכבת המגיעה

נסיעות מבחן לרכבת חשמלית עד ההגנה
הרכבת התחילה בנסיעות מבחן ליליות של רכבת חשמלית במקטע נתב"ג הגנה.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5626707,00.html
אני חשבתי שנסיעות המבחן ידמו את המשך הנסיעה של הרכבת המגיעה
מירושלים עד נתב"ג הלאה (ללא נוסעים) עד תחנת ההגנה.
בין היתר כדי לבדוק איך לוחות הזמנים מתואמים עם שאר הרכבות העוברות ברצועת האיילון.
כעת אני מבין שהבדיקות ייעשו בלילה בזמן שהמסילות אינן פעילות
 

Bus Nerd

Active member
לא בטוח

אני חשבתי שנסיעות המבחן ידמו את המשך הנסיעה של הרכבת המגיעה
מירושלים עד נתב"ג הלאה (ללא נוסעים) עד תחנת ההגנה.
בין היתר כדי לבדוק איך לוחות הזמנים מתואמים עם שאר הרכבות העוברות ברצועת האיילון.
כעת אני מבין שהבדיקות ייעשו בלילה בזמן שהמסילות אינן פעילות
לא בטוח
הייתה הודעה מרכבת ישראל שאסור לעלות לרכבת החשמלית בתחנת ההגנה כרגע, ושינו את הלו"ז של הרכבות לנתב"ג כדי להתאים לרכבות החדשות להגנה. אני חושב שיהיו לפחות כמה נסיעות מבחן בזמן עם הרכבות האחרות

אבל לא צריך באמת "לבדוק" לוחות זמנים
 

GLSRA

Active member
כן, כמובן שניתן לבצע סימולציות ל"בדיקת" לוחות זמנים

לא בטוח
הייתה הודעה מרכבת ישראל שאסור לעלות לרכבת החשמלית בתחנת ההגנה כרגע, ושינו את הלו"ז של הרכבות לנתב"ג כדי להתאים לרכבות החדשות להגנה. אני חושב שיהיו לפחות כמה נסיעות מבחן בזמן עם הרכבות האחרות

אבל לא צריך באמת "לבדוק" לוחות זמנים
כן, כמובן שניתן לבצע סימולציות ל"בדיקת" לוחות זמנים
אבל בכל זאת, לבדוק את הרכבות נוסעות ממש על פי הלו"ז זה לא בדיוק כמו להסיע את הרכבות בשתיים בלילה.
 

darkshadow1

New member
סביר להניח שנסיעות המבחן הן בעיקר כדי לוודא שהתשתית תקינה,

אני חשבתי שנסיעות המבחן ידמו את המשך הנסיעה של הרכבת המגיעה
מירושלים עד נתב"ג הלאה (ללא נוסעים) עד תחנת ההגנה.
בין היתר כדי לבדוק איך לוחות הזמנים מתואמים עם שאר הרכבות העוברות ברצועת האיילון.
כעת אני מבין שהבדיקות ייעשו בלילה בזמן שהמסילות אינן פעילות
סביר להניח שנסיעות המבחן הן בעיקר כדי לוודא שהתשתית תקינה,
ואני לא אתפלא אם מבצעים גם בדיקות שמדמות מצבי קיצון (לדוגמה עצירת חירום) ולא רק הפעלה סטנדרטית. הגיוני יותר לעשות את נסיעות המבחן בלילה- גם כי יכול להיות שאת חלק מהבדיקות פשוט אי אפשר לעשות ביום בלי להפריע לתנועת הרכבות וגם כדי שאם תקרה תקלה לא מתוכננת, עדיף שהיא תתרחש בלילה כדי לצמצם למינימום את ההפרעה.
לבדוק שהלו"ז עובד? בשלב הזה אני בטוח שבר"י יודעים לא רע איך לבנות לו"ז כמו שצריך. בדיקה שזמני הנסיעה המדוייקים זהים למה שתוכנן אפשר לעשות גם מחוץ לשעות הפעילות.
 
מדובר בנסיעות סדירות בכל שעות היום

נסיעות מבחן לרכבת חשמלית עד ההגנה
הרכבת התחילה בנסיעות מבחן ליליות של רכבת חשמלית במקטע נתב"ג הגנה.

https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5626707,00.html
מדובר בנסיעות סדירות בכל שעות היום
הרכבת מירושלים מורידה את כל הנוסעים וממשיכה עד להגנה, ממתינה שם עד לשעת היציאה בלו"ז שלה, נוסעת לנתב"ג, מעלה שם נוסעים וממשיכה לירושלים. לוחות הזמנים השתנו בצורה מזערית כדי להתאים לדפוס הפעולה החדש, והרכבות לירושלים יוצאות כעת מרציף 1 בנתב"ג במקום מרציף 2.

אתמול בערב כבר הרכבות נסעו בתצורה המתוארת, והבוקר בשעה 7:05 נצפתה הרכבת החשמלית בתחנה התפעולית מדרום לתחנת ההגנה נוסעת לכיוון התחנה.
 

GLSRA

Active member
האמת שכולם כאן צודקים

מדובר בנסיעות סדירות בכל שעות היום
הרכבת מירושלים מורידה את כל הנוסעים וממשיכה עד להגנה, ממתינה שם עד לשעת היציאה בלו"ז שלה, נוסעת לנתב"ג, מעלה שם נוסעים וממשיכה לירושלים. לוחות הזמנים השתנו בצורה מזערית כדי להתאים לדפוס הפעולה החדש, והרכבות לירושלים יוצאות כעת מרציף 1 בנתב"ג במקום מרציף 2.

אתמול בערב כבר הרכבות נסעו בתצורה המתוארת, והבוקר בשעה 7:05 נצפתה הרכבת החשמלית בתחנה התפעולית מדרום לתחנת ההגנה נוסעת לכיוון התחנה.
האמת שכולם כאן צודקים
גם Darkshadow שמדבר על בדיקות במצבי קיצון שעדיף לעשות בלילה וגם "קול קורא" שמדבר על בדיקות שהכל מסתכרן טוב, שאולי באמת הן הבדיקות האחרונות ממש לפני ההפעלה התפעולית בקרוב.
בכל מקרה, שיהיה בשעה טובה, ונראה כבר בקרוב קפיצה דרמתית בנסועה לירושלים מתל אביב.
מעניין איך ייפרסו הנסיעות מנתב"ג לת"א שהרי יש שתי נסעות המגיעות מירושלים ועוד שתיים שמגיעות ממודיעין. אם הצליחו לפזר אותן במרווחים של רבע שעה, זה יהיה אופטימלי לנוסעים
 

scooby5

Member
אפשר לנסות "להלביש" את הנסיעות על הלוז הקיים

האמת שכולם כאן צודקים
גם Darkshadow שמדבר על בדיקות במצבי קיצון שעדיף לעשות בלילה וגם "קול קורא" שמדבר על בדיקות שהכל מסתכרן טוב, שאולי באמת הן הבדיקות האחרונות ממש לפני ההפעלה התפעולית בקרוב.
בכל מקרה, שיהיה בשעה טובה, ונראה כבר בקרוב קפיצה דרמתית בנסועה לירושלים מתל אביב.
מעניין איך ייפרסו הנסיעות מנתב"ג לת"א שהרי יש שתי נסעות המגיעות מירושלים ועוד שתיים שמגיעות ממודיעין. אם הצליחו לפזר אותן במרווחים של רבע שעה, זה יהיה אופטימלי לנוסעים
אפשר לנסות "להלביש" את הנסיעות על הלוז הקיים
למשל -
כיום, מההגנה לנתבג יוצאות רכבות כל XX:09 ו-XX:39, ולוקח להן 10 דקות.
אם נניח שהשינויים בלוז הם אכן לקראת ההפעלה, ויהיו בהתאם, ושמשך הנסיעה יהיה דומה (אולי דקה-שתיים פחות) אפשר להניח שהרכבות מתל אביב ההגנה תצאנה בשעות XX:21, XX:52 בקירוב.
כך שאין מרווחים מדויקים של 15 דק, אבל קרובים לכך - 12 דקות, 18 דקות, 13 דקות ו-17 דקות.
אם הרכבת החשמלית תיסע מעט מהר יותר, יכול להיות שזה יתאזן.
 

Ccyclist

Well-known member
אכן הגיוני שישתמשו בסלוטים קיימים

אפשר לנסות "להלביש" את הנסיעות על הלוז הקיים
למשל -
כיום, מההגנה לנתבג יוצאות רכבות כל XX:09 ו-XX:39, ולוקח להן 10 דקות.
אם נניח שהשינויים בלוז הם אכן לקראת ההפעלה, ויהיו בהתאם, ושמשך הנסיעה יהיה דומה (אולי דקה-שתיים פחות) אפשר להניח שהרכבות מתל אביב ההגנה תצאנה בשעות XX:21, XX:52 בקירוב.
כך שאין מרווחים מדויקים של 15 דק, אבל קרובים לכך - 12 דקות, 18 דקות, 13 דקות ו-17 דקות.
אם הרכבת החשמלית תיסע מעט מהר יותר, יכול להיות שזה יתאזן.
אכן הגיוני שישתמשו בסלוטים קיימים
במערכת רב קווית על זוג מסילות אי אפשר לפזר נסיעות ליעד מסויים בצורה מדוייקת של כל 15 דקות.
&nbsp
קו הטמזלינק מברייטון ללונדון התנהל בשעתו בצורה מעצבנת של פער בן 25 דקות ואז שתי רכבות 5 דקות האחת מהשניה. הסיבה לכך היתה שהרכבת השניה היתה איטית ועצרה ביותר תחנות ביניים. בארץ יש שירות מהיר ואיטי בקו לבאר שבע וכשיהיו יותר סלוטים בעידן המסילה הרביעית יתכן שזו תצורת שירות שתתאים לקו באר שבע דרך לוד.
&nbsp
טוב לראות את הקו מירושלים שלקח 20 שנה מתקרב לתל אביב. טוב גם שבמקום לעמוד כפיל לבן עד לחיבור לת"א הקו הזה חגג שנה בספטמבר.
 
סביר שישאירו את אותו הלו"ז 10 דקות אחרי הרכבת מירושלים

האמת שכולם כאן צודקים
גם Darkshadow שמדבר על בדיקות במצבי קיצון שעדיף לעשות בלילה וגם "קול קורא" שמדבר על בדיקות שהכל מסתכרן טוב, שאולי באמת הן הבדיקות האחרונות ממש לפני ההפעלה התפעולית בקרוב.
בכל מקרה, שיהיה בשעה טובה, ונראה כבר בקרוב קפיצה דרמתית בנסועה לירושלים מתל אביב.
מעניין איך ייפרסו הנסיעות מנתב"ג לת"א שהרי יש שתי נסעות המגיעות מירושלים ועוד שתיים שמגיעות ממודיעין. אם הצליחו לפזר אותן במרווחים של רבע שעה, זה יהיה אופטימלי לנוסעים
סביר שישאירו את אותו הלו"ז 10 דקות אחרי הרכבת מירושלים
תחלוף בנתבג הרכבת ממודיעין. אחרת הם צריכים לשנות לוחות זמנים של קווים אחרים.
 
למעלה