כששר התחבורה מסדר לך אוטובוס פרטי באמצע הלילה

darkshadow1

New member
בכל העולם יש תחבורה ציבורית גם ביום החופש השבועי.

כולם פה גיבורים גדולים על אחרים.
נראה אתכם עובדים ביום החופשי שלכם (לא חשוב מהו).
זה לא קשור לדת או אמונה.
&nbsp
בכל העולם יש תחבורה ציבורית גם ביום החופש השבועי.
משלמים לנהגים שכר גבוה יותר והם יבואו.
 

XrayCharlie

New member
אבל אנחנו לא כל העולם, נכון?

בכל העולם יש תחבורה ציבורית גם ביום החופש השבועי.
משלמים לנהגים שכר גבוה יותר והם יבואו.
אבל אנחנו לא כל העולם, נכון?
הבעיה פה שבאים ואומרים שאם נהגים מדת א' לא יכולים לנהוג, אז נהגים מדת ב' יעשו את זה תוך שמתעלמים שזה "השבת" שלהם (וממש לא חשוב שזה לא שבתון בשבילם).
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
בחו"ל יש יומיים מנוחה ומשמרות.

אבל אנחנו לא כל העולם, נכון?
הבעיה פה שבאים ואומרים שאם נהגים מדת א' לא יכולים לנהוג, אז נהגים מדת ב' יעשו את זה תוך שמתעלמים שזה "השבת" שלהם (וממש לא חשוב שזה לא שבתון בשבילם).
&nbsp
בחו"ל יש יומיים מנוחה ומשמרות.
יצא לי לעבוד בכמה סופי שבוע בבריטניה. בזמנו קיבלתי שלישי ורביעי חופשיים. איש לא שאל אותי מה ההשתייכות הדתית שלי כי זה לא רלבנטי לחוק שם שאינו מקשר בין זכויות עובדים להשתייכות או אי השתייכות דתית. התקופה הקצרה הזו היתה מחיר ששווה לשלם תח"צ ומסחר 7 ימים בשבוע וסופי שבוע בני יומיים בהם יכלתי להנות מחיי פנאי, חברה ומשפחה (כולל משפחה מורחבת במרחק שעה ברכבת ארצית) במקום להאלץ לשבת בבית.
&nbsp
אי אפשר לתת לנהגי התח"צ שעות עבודה משרדיות בין 9 ל 5 כמו כולם בשם השיוויון כי אף נוסע לא יגיע בזמן. אותם טיעונים כאילו סוציאלים על חיי משפחה ויום מנוחה תקפים גם על שעות עבודה מוקדמות בבוקר, בערב ומאוחר בלילה. אותם טיעונים תקפים גם לנהגי המוניות. התחבורה הציבורית היא תשתית חיונית, כמו חשמל, מים, תקשורת, תמיכה טכנית, שירותים פיננסיים, בקרת תנועה, וכוחות חירום וביטחון שכולם עובדים במשמרות סביב השעון כדי לשרת את הציבור. האם תטען שמנוחתם של אנשי מד"א חשובה מהצלת חיים? שמנוחתם של אנשי המענה הטלפוני של הבנקים חשובה ממה שיעשה בכרטיסי אשראי גנובים? שמנוחתם של אנשי מקורות חשובה יותר מהצורך במים? ברור שלא.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
מה זה חו"ל?

בחו"ל יש יומיים מנוחה ומשמרות.
יצא לי לעבוד בכמה סופי שבוע בבריטניה. בזמנו קיבלתי שלישי ורביעי חופשיים. איש לא שאל אותי מה ההשתייכות הדתית שלי כי זה לא רלבנטי לחוק שם שאינו מקשר בין זכויות עובדים להשתייכות או אי השתייכות דתית. התקופה הקצרה הזו היתה מחיר ששווה לשלם תח"צ ומסחר 7 ימים בשבוע וסופי שבוע בני יומיים בהם יכלתי להנות מחיי פנאי, חברה ומשפחה (כולל משפחה מורחבת במרחק שעה ברכבת ארצית) במקום להאלץ לשבת בבית.
&nbsp
אי אפשר לתת לנהגי התח"צ שעות עבודה משרדיות בין 9 ל 5 כמו כולם בשם השיוויון כי אף נוסע לא יגיע בזמן. אותם טיעונים כאילו סוציאלים על חיי משפחה ויום מנוחה תקפים גם על שעות עבודה מוקדמות בבוקר, בערב ומאוחר בלילה. אותם טיעונים תקפים גם לנהגי המוניות. התחבורה הציבורית היא תשתית חיונית, כמו חשמל, מים, תקשורת, תמיכה טכנית, שירותים פיננסיים, בקרת תנועה, וכוחות חירום וביטחון שכולם עובדים במשמרות סביב השעון כדי לשרת את הציבור. האם תטען שמנוחתם של אנשי מד"א חשובה מהצלת חיים? שמנוחתם של אנשי המענה הטלפוני של הבנקים חשובה ממה שיעשה בכרטיסי אשראי גנובים? שמנוחתם של אנשי מקורות חשובה יותר מהצורך במים? ברור שלא.
&nbsp
&nbsp
מה זה חו"ל?
הודו זה חו"ל
יש שם רק יום מנוחה אחד.
גם בפיליפינים.
בסין יש את המערכת 996 שנהוגה בהרבה מאוד חברות וזה למרות החוק שלכאורה קובע רק 5 ימי עבודה.
בפעם ה1000, אירופה זה לא כל העולם, זה אפילו לא עשירית העולם.

קצת מצחיק אותי, שאתה מאמין שלא ניתן לתת לנהגי אוטובוסים תנאים כמו עובדי המשרד אני מסכים איתך), אבל חושב שלך "מגיע" יומיים פנאי.
למה אתה חושב שזה מגיע לך?
בו תסביר לי, למה משתלם לי לממן לך תחבורה ציבורית בימי פנאי.
מה אני הולך להרוויח מזה?
בלי סיפורים על "סולידריות" כמובן.
ואולי בכלל משתלם לי בתור אזרח לתמוך בחוק שיאריך את שבוע עבודה ביום נוסף וישלול ממך את הזכות החוקית לקבל תשלום יותר גבוה על שעות נוספות?
הרי אם תעבוד יותר ותקבל פחות, השרות שאתה מספק בעבודתך יהיה יותר זול.
זה בטח משתלם לי יותר, במקום שתנוח יומיים בשבוע ואני עוד אממן לך תחבורה ציבורית בימים האלה?
 

darkshadow1

New member
באיזו מדינה מפותחת התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה?

מה זה חו"ל?
הודו זה חו"ל
יש שם רק יום מנוחה אחד.
גם בפיליפינים.
בסין יש את המערכת 996 שנהוגה בהרבה מאוד חברות וזה למרות החוק שלכאורה קובע רק 5 ימי עבודה.
בפעם ה1000, אירופה זה לא כל העולם, זה אפילו לא עשירית העולם.

קצת מצחיק אותי, שאתה מאמין שלא ניתן לתת לנהגי אוטובוסים תנאים כמו עובדי המשרד אני מסכים איתך), אבל חושב שלך "מגיע" יומיים פנאי.
למה אתה חושב שזה מגיע לך?
בו תסביר לי, למה משתלם לי לממן לך תחבורה ציבורית בימי פנאי.
מה אני הולך להרוויח מזה?
בלי סיפורים על "סולידריות" כמובן.
ואולי בכלל משתלם לי בתור אזרח לתמוך בחוק שיאריך את שבוע עבודה ביום נוסף וישלול ממך את הזכות החוקית לקבל תשלום יותר גבוה על שעות נוספות?
הרי אם תעבוד יותר ותקבל פחות, השרות שאתה מספק בעבודתך יהיה יותר זול.
זה בטח משתלם לי יותר, במקום שתנוח יומיים בשבוע ואני עוד אממן לך תחבורה ציבורית בימים האלה?
באיזו מדינה מפותחת התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה?
 

matrix200200

Active member
ברוב מדינות שמהן מורכבת ארצות הברית של אמריקה.

באיזו מדינה מפותחת התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה?
ברוב מדינות שמהן מורכבת ארצות הברית של אמריקה.
כמובן שהיא מושבתת גם בימי חול, כי היא זניחה עד לא קיימת.
י
הטענה של Ccyclist ש"אני רוצה תחבורה ציבורית בימי חופש, כי כיף לי ככה", זה לא טיעון משכנע בלשון המעטה.
למה צריך להיות למישהו איכפת שכיף לך לנסוע להורים בשבת ואיך זה בכלל רלוונטי לדיון?
למה אני צריך לממן "כיף" בשבילו ולא הוא בשבילי?
ולי כיף שחברי הפורום הנכבדים במקום לפטפט בפורום, יגוייסו בכוח על ידי הממשלה ולכו לעבוד בסלילת הכבישים.
במה הרצון שלי לשלוח את חברי הפורום לעבודות כפייה בסלילת כבישים, פחות טוב מהרצון שלו להכריח אותי לממן לו את ה"כיף" בסוף שבוע?
 

darkshadow1

New member
אתה מתעלם מהשאלה שלי.

ברוב מדינות שמהן מורכבת ארצות הברית של אמריקה.
כמובן שהיא מושבתת גם בימי חול, כי היא זניחה עד לא קיימת.
י
הטענה של Ccyclist ש"אני רוצה תחבורה ציבורית בימי חופש, כי כיף לי ככה", זה לא טיעון משכנע בלשון המעטה.
למה צריך להיות למישהו איכפת שכיף לך לנסוע להורים בשבת ואיך זה בכלל רלוונטי לדיון?
למה אני צריך לממן "כיף" בשבילו ולא הוא בשבילי?
ולי כיף שחברי הפורום הנכבדים במקום לפטפט בפורום, יגוייסו בכוח על ידי הממשלה ולכו לעבוד בסלילת הכבישים.
במה הרצון שלי לשלוח את חברי הפורום לעבודות כפייה בסלילת כבישים, פחות טוב מהרצון שלו להכריח אותי לממן לו את ה"כיף" בסוף שבוע?
אתה מתעלם מהשאלה שלי.
לא שאלתי איפה אין תחבורה ציבורית- שאלתי איפה התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה.
 

matrix200200

Active member
איפה שאין תחבורה ציבורית ביום חו"ל, אין גם ביום חופש


אתה מתעלם מהשאלה שלי.
לא שאלתי איפה אין תחבורה ציבורית- שאלתי איפה התחבורה הציבורית מושבתת ביום המנוחה.
איפה שאין תחבורה ציבורית ביום חו"ל, אין גם ביום חופש

אם במדינות מפותחות כמו קליפורניה וטקסס אין תחבורה ציבורית כל השבוע, אז בוודאי זה אומר שאם במדינת ישראל אין תחבורה ציבורית בערב שישי ובשבת, זה לא גורע מהיותה מדינה "מפותחת".
ולפני שתאשים אותי בדמגוגיה, אני ישר אומר שבוודאי שהטיעון שלי דמגוגי, בדיוק כמו השאלה שלך על "מדינות מפותחות" דמגוגית.
תפסיק להכניס תיאורים דמגוגים בדיון שאין לו שום קשר להיותה של מדינה "חשוכה","פרימיטיבי","מפותחת","נאורה" וכן הלאה.
בוודאי שאפשר לאסור תחבורה ציבורית בשבת מטעמים אידאולוגים ודתיים כמו שאפשר בארה"ב לאסור הפלות במימון ממשלתי בלי להתחיל בשהוואות דמגוגיות שעושים שם לשאר "מדינות מפותחות" כשבאים לדון בנושא הזה.
אם כבר הבעיה היחידה שלי עם האיסור של תחבורה ציבורית בשבת, זה האיסור לחברות פרטיות להקים מיזמים פרטיים בתחום תחבורה.
נגד זה אני מוכן לצאת בלי בעיה, זה פסול ובזוי שמדינה לא מאפשרת חופש עיסוק בתחום.
אבל זה שמדינה לא רוצה לממן לך נסיעה בשבת?
מבחינתי זה אפילו מבורך, כי זה מאפשר חופש מצפון שהוא בוודאי יותר חשוב בעיני מהצורך של Ccyclist לצאת לבלות בסופ"ש.
 

Ccyclist

Well-known member
אז מהם BART ו Metro Rail ?

איפה שאין תחבורה ציבורית ביום חו"ל, אין גם ביום חופש

אם במדינות מפותחות כמו קליפורניה וטקסס אין תחבורה ציבורית כל השבוע, אז בוודאי זה אומר שאם במדינת ישראל אין תחבורה ציבורית בערב שישי ובשבת, זה לא גורע מהיותה מדינה "מפותחת".
ולפני שתאשים אותי בדמגוגיה, אני ישר אומר שבוודאי שהטיעון שלי דמגוגי, בדיוק כמו השאלה שלך על "מדינות מפותחות" דמגוגית.
תפסיק להכניס תיאורים דמגוגים בדיון שאין לו שום קשר להיותה של מדינה "חשוכה","פרימיטיבי","מפותחת","נאורה" וכן הלאה.
בוודאי שאפשר לאסור תחבורה ציבורית בשבת מטעמים אידאולוגים ודתיים כמו שאפשר בארה"ב לאסור הפלות במימון ממשלתי בלי להתחיל בשהוואות דמגוגיות שעושים שם לשאר "מדינות מפותחות" כשבאים לדון בנושא הזה.
אם כבר הבעיה היחידה שלי עם האיסור של תחבורה ציבורית בשבת, זה האיסור לחברות פרטיות להקים מיזמים פרטיים בתחום תחבורה.
נגד זה אני מוכן לצאת בלי בעיה, זה פסול ובזוי שמדינה לא מאפשרת חופש עיסוק בתחום.
אבל זה שמדינה לא רוצה לממן לך נסיעה בשבת?
מבחינתי זה אפילו מבורך, כי זה מאפשר חופש מצפון שהוא בוודאי יותר חשוב בעיני מהצורך של Ccyclist לצאת לבלות בסופ"ש.
אז מהם BART ו Metro Rail ?
 

matrix200200

Active member
BART זה רכבת תחתית בסאן פרנציסקו עד כמה שאני זוכר

אז מהם BART ו Metro Rail ?
BART זה רכבת תחתית בסאן פרנציסקו עד כמה שאני זוכר
את METRO RAIL אני לא מכיר, למה?
בכל אופן, עדייו רוב רובה של ארה"ב לא מכוסה על ידי תחבורה ציבורית.
מערכת רכבות נוסעים בארה"ב כמעט לא קיימת (אפילו בהשוואה לישראל).
הקו המהיר היחיד שתוכנן, בינתיים נראה ככשלון מהדהד ולמרות כל זה, ארה"ב עדיין נחשבת למדינה מפותחת
 

darkshadow1

New member
שאלתי שאלה פשוטה- על מה לעזאזל אתה מדבר?

איפה שאין תחבורה ציבורית ביום חו"ל, אין גם ביום חופש

אם במדינות מפותחות כמו קליפורניה וטקסס אין תחבורה ציבורית כל השבוע, אז בוודאי זה אומר שאם במדינת ישראל אין תחבורה ציבורית בערב שישי ובשבת, זה לא גורע מהיותה מדינה "מפותחת".
ולפני שתאשים אותי בדמגוגיה, אני ישר אומר שבוודאי שהטיעון שלי דמגוגי, בדיוק כמו השאלה שלך על "מדינות מפותחות" דמגוגית.
תפסיק להכניס תיאורים דמגוגים בדיון שאין לו שום קשר להיותה של מדינה "חשוכה","פרימיטיבי","מפותחת","נאורה" וכן הלאה.
בוודאי שאפשר לאסור תחבורה ציבורית בשבת מטעמים אידאולוגים ודתיים כמו שאפשר בארה"ב לאסור הפלות במימון ממשלתי בלי להתחיל בשהוואות דמגוגיות שעושים שם לשאר "מדינות מפותחות" כשבאים לדון בנושא הזה.
אם כבר הבעיה היחידה שלי עם האיסור של תחבורה ציבורית בשבת, זה האיסור לחברות פרטיות להקים מיזמים פרטיים בתחום תחבורה.
נגד זה אני מוכן לצאת בלי בעיה, זה פסול ובזוי שמדינה לא מאפשרת חופש עיסוק בתחום.
אבל זה שמדינה לא רוצה לממן לך נסיעה בשבת?
מבחינתי זה אפילו מבורך, כי זה מאפשר חופש מצפון שהוא בוודאי יותר חשוב בעיני מהצורך של Ccyclist לצאת לבלות בסופ"ש.
שאלתי שאלה פשוטה- על מה לעזאזל אתה מדבר?
כתבתי "מדינות מפותחות" כי אני בטוח שאתה יכול למצוא מדינה נחשלת באפריקה שאין בה תחבורה ציבורית כלל פרט לאיזושהי רכבת שפועלת כל שבועיים- זאת לא דוגמה לאיך דברים אמורים להתנהל.
בבקשה, תפסיק כבר לדחוף את התזה שלך לכל דיון. זה לא מעניין, לא רלוונטי וגובל ברמה שאולי מצדיקה פנייה לפסיכולוג.
 

matrix200200

Active member
שאלת שאלה דמגוגית וקיבלת תשובה בהתאם

שאלתי שאלה פשוטה- על מה לעזאזל אתה מדבר?
כתבתי "מדינות מפותחות" כי אני בטוח שאתה יכול למצוא מדינה נחשלת באפריקה שאין בה תחבורה ציבורית כלל פרט לאיזושהי רכבת שפועלת כל שבועיים- זאת לא דוגמה לאיך דברים אמורים להתנהל.
בבקשה, תפסיק כבר לדחוף את התזה שלך לכל דיון. זה לא מעניין, לא רלוונטי וגובל ברמה שאולי מצדיקה פנייה לפסיכולוג.
שאלת שאלה דמגוגית וקיבלת תשובה בהתאם

אין שום קשר בין מדינות אפריקה לבין מדיניות תחבורה ציבורית בסופ"ש.
קודם תפסיק עם התעמולה והשוואות מטופשות ל"מדינות מפותחות" ואפריקה.

אה וכן, בדיון הזה אם יש מישהו שצריך פסיכולוג זה כנראה לא אני.
אני לא מגלה רגשי נחיתות ורצון עז (הייתי אומר אובססיה) של "להיות כמו במדינות מפותחות".
חבר שלך ברני בארה"ב משתמש באותה תעמולה בזויה כשהוא פולט שטויות על מערכת הבריאות והצורך לממן הפלות מכספי משלם המיסים.
אתה ממש בחברה טובה
 

darkshadow1

New member


שאלת שאלה דמגוגית וקיבלת תשובה בהתאם

אין שום קשר בין מדינות אפריקה לבין מדיניות תחבורה ציבורית בסופ"ש.
קודם תפסיק עם התעמולה והשוואות מטופשות ל"מדינות מפותחות" ואפריקה.

אה וכן, בדיון הזה אם יש מישהו שצריך פסיכולוג זה כנראה לא אני.
אני לא מגלה רגשי נחיתות ורצון עז (הייתי אומר אובססיה) של "להיות כמו במדינות מפותחות".
חבר שלך ברני בארה"ב משתמש באותה תעמולה בזויה כשהוא פולט שטויות על מערכת הבריאות והצורך לממן הפלות מכספי משלם המיסים.
אתה ממש בחברה טובה
 

Ccyclist

Well-known member
אתה תרוויח את המקום שאני תופס בכביש.

מה זה חו"ל?
הודו זה חו"ל
יש שם רק יום מנוחה אחד.
גם בפיליפינים.
בסין יש את המערכת 996 שנהוגה בהרבה מאוד חברות וזה למרות החוק שלכאורה קובע רק 5 ימי עבודה.
בפעם ה1000, אירופה זה לא כל העולם, זה אפילו לא עשירית העולם.

קצת מצחיק אותי, שאתה מאמין שלא ניתן לתת לנהגי אוטובוסים תנאים כמו עובדי המשרד אני מסכים איתך), אבל חושב שלך "מגיע" יומיים פנאי.
למה אתה חושב שזה מגיע לך?
בו תסביר לי, למה משתלם לי לממן לך תחבורה ציבורית בימי פנאי.
מה אני הולך להרוויח מזה?
בלי סיפורים על "סולידריות" כמובן.
ואולי בכלל משתלם לי בתור אזרח לתמוך בחוק שיאריך את שבוע עבודה ביום נוסף וישלול ממך את הזכות החוקית לקבל תשלום יותר גבוה על שעות נוספות?
הרי אם תעבוד יותר ותקבל פחות, השרות שאתה מספק בעבודתך יהיה יותר זול.
זה בטח משתלם לי יותר, במקום שתנוח יומיים בשבוע ואני עוד אממן לך תחבורה ציבורית בימים האלה?
אתה תרוויח את המקום שאני תופס בכביש.
נראה שבביקור הבא שלי בארץ אשכור רכב, אז האינטרס שלך שאבחר לא לנהוג הופך לקונקרטי יותר.
&nbsp
במשך כ20 שנה בחרתי שלא לנהוג כי היתה לי מערכת תח"צ שאיפשרה זאת. כשהייתי במצב שהייתי צריך לנהוג הוצאתי רישיון בטסט ראשון אז הבחירה שלי שלא לנהוג לא נבעה מחוסר יכולת.
&nbsp
משום שיש לי ברירות אחרות מערכת תח"צ שרוצה שאסע בה צריכה להיות נגישה בכל הזמנים שאני צריך להתנייד.
&nbsp
בימי הסופ"ש בלונדון היו לי הקו הצפוני ושלושה קווי אוטובוס במרחק 5 דקות מהבית והייתי מתנייד באותם המסלולים שהיו בימי השבוע גם בסופי השבוע. בשעות הלילה כשהתחתית לא פעלה (כיום יש תחתית לילה בקו הצפוני) היו אוטובוסי לילה בקידומת N ובהמשך כמה מהקווים החזקים שהחזיקו מספר ביום ומספר N בלילה הפכו לקווי 24/7. (בעידן שלפני ה 24/7 היתה הפסקה מסויימת בין קווי היום ללילה). כל מה שהיה אצלי התחבר לשאר המערכת. לא הייתי צריך לנהוג ולכן יכלתי להתגאות בכך שאפילו לא ניסיתי לנהוג. כשעזבתי את לונדון לחוף הדרומי הקישור הרכבתי ללונדון היה בסדר אבל הקישור ההיקפי לברייטון היה בעייתי אז למדתי לנהוג והתברר שאני, סרבן נהיגה של 20 שנה, נהג טסט ראשון.
&nbsp
אני בטוח שכמוסקבאי לשעבר אתה יכול לספר סיפור דומה של מערכת שעובדת בסופ"ש על בסיס אותם הקווים ובתדירות מותאמת.
&nbsp
לנהגי הרכבת והאוטובוס במדינות בהן אני גר יש אותן זכויות להגבלת שעות עבודה שבועיות, ימי מנוחה וימי חופשה שיש לי. ההבדל הוא שמטבעה של התח"צ השעות האלו יתפרשו על נקודות אחרות במהלך היום. המעבר לשעות פתיחה ארוכות יותר ועבודה במשמרות היה אחד הצעדים הכלכליים של תקופת מאגי ת'אצ'ר והאיזון שהיא יצרה היה שזכויות העובדים יקבעו בחוק במקום להיות נושא למאבק אינסופי בין האיגודים למעסיקים, תוך כל הנזק שהשביתות הבלתי פוסקות גרמו לפני עידנה.
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
צר לי, אבל זה לא סיבה מספיק מוצדקת לבזבז כסף.

אתה תרוויח את המקום שאני תופס בכביש.
נראה שבביקור הבא שלי בארץ אשכור רכב, אז האינטרס שלך שאבחר לא לנהוג הופך לקונקרטי יותר.
&nbsp
במשך כ20 שנה בחרתי שלא לנהוג כי היתה לי מערכת תח"צ שאיפשרה זאת. כשהייתי במצב שהייתי צריך לנהוג הוצאתי רישיון בטסט ראשון אז הבחירה שלי שלא לנהוג לא נבעה מחוסר יכולת.
&nbsp
משום שיש לי ברירות אחרות מערכת תח"צ שרוצה שאסע בה צריכה להיות נגישה בכל הזמנים שאני צריך להתנייד.
&nbsp
בימי הסופ"ש בלונדון היו לי הקו הצפוני ושלושה קווי אוטובוס במרחק 5 דקות מהבית והייתי מתנייד באותם המסלולים שהיו בימי השבוע גם בסופי השבוע. בשעות הלילה כשהתחתית לא פעלה (כיום יש תחתית לילה בקו הצפוני) היו אוטובוסי לילה בקידומת N ובהמשך כמה מהקווים החזקים שהחזיקו מספר ביום ומספר N בלילה הפכו לקווי 24/7. (בעידן שלפני ה 24/7 היתה הפסקה מסויימת בין קווי היום ללילה). כל מה שהיה אצלי התחבר לשאר המערכת. לא הייתי צריך לנהוג ולכן יכלתי להתגאות בכך שאפילו לא ניסיתי לנהוג. כשעזבתי את לונדון לחוף הדרומי הקישור הרכבתי ללונדון היה בסדר אבל הקישור ההיקפי לברייטון היה בעייתי אז למדתי לנהוג והתברר שאני, סרבן נהיגה של 20 שנה, נהג טסט ראשון.
&nbsp
אני בטוח שכמוסקבאי לשעבר אתה יכול לספר סיפור דומה של מערכת שעובדת בסופ"ש על בסיס אותם הקווים ובתדירות מותאמת.
&nbsp
לנהגי הרכבת והאוטובוס במדינות בהן אני גר יש אותן זכויות להגבלת שעות עבודה שבועיות, ימי מנוחה וימי חופשה שיש לי. ההבדל הוא שמטבעה של התח"צ השעות האלו יתפרשו על נקודות אחרות במהלך היום. המעבר לשעות פתיחה ארוכות יותר ועבודה במשמרות היה אחד הצעדים הכלכליים של תקופת מאגי ת'אצ'ר והאיזון שהיא יצרה היה שזכויות העובדים יקבעו בחוק במקום להיות נושא למאבק אינסופי בין האיגודים למעסיקים, תוך כל הנזק שהשביתות הבלתי פוסקות גרמו לפני עידנה.
&nbsp
&nbsp
צר לי, אבל זה לא סיבה מספיק מוצדקת לבזבז כסף.
וחוץ מזה, אתה צריך לשכנע לא רק אותי, אלה עוד הרבה אנשים אחרים שכנראה יש להם גם סיבות אידאולוגיות ודתיות.
כמוסקוואי אני יכול לספר לך, שפקקים במוסקווה הרבה יותר גרועים מתל אביב ואף ייתכן מניו יורק ולונדון.
אגב אין במוסקווה שרות מסביב לשעון ורכבת תחתית מפסיקה לעבוד ב1 לפנות בוקר.
לגבי זכויות עובדים, צר לי אבל לא תמצא אותי במחנה של מודאגים מכך.
יש לי מעט מאוד עד בכלל לו, לנהגי אוטובוסים ובוודאי בארץ.
זכויות שלהם, זה פחות או יותר הדבר האחרון שמעניין אותי.
אז בנושא הזה, לא תמצא אותי בין אלה שתומכים בהגבלת תח"ץ בשבת מנימוקים "חברתיים" כי אין לי כאלה.
הנימוק האחד והיחיד שיש לי מבחינה עקרונית, זה חופש בכלל וחופש מצפון בפרט והזכות של כל אדם שהמדינה לא תכריח אותו לממן לאחרים דברים שהוא מאמין שהם פסולים מבחינה מוסרית או דתית.
כמובן שאני לגמרי בעד שערייה כזאת או אחרת תעשה מה שהיא רוצה בתחומיה, כי עדיין לא מכריחים (תודה לאל) לגור בעיר כזאת או אחרת.
אה והחוק שאוסר ליזמים פרטיים לספק שרותי תחבורה ציבורית, הוא בזוי ופסול כמובן.
צר לי, אבל זה המקסימום של תמיכה שתראה ממני בנושא.
 

Ccyclist

Well-known member
זה הרבה יותר משתלם מאוטובוס לנוסע יחיד

צר לי, אבל זה לא סיבה מספיק מוצדקת לבזבז כסף.
וחוץ מזה, אתה צריך לשכנע לא רק אותי, אלה עוד הרבה אנשים אחרים שכנראה יש להם גם סיבות אידאולוגיות ודתיות.
כמוסקוואי אני יכול לספר לך, שפקקים במוסקווה הרבה יותר גרועים מתל אביב ואף ייתכן מניו יורק ולונדון.
אגב אין במוסקווה שרות מסביב לשעון ורכבת תחתית מפסיקה לעבוד ב1 לפנות בוקר.
לגבי זכויות עובדים, צר לי אבל לא תמצא אותי במחנה של מודאגים מכך.
יש לי מעט מאוד עד בכלל לו, לנהגי אוטובוסים ובוודאי בארץ.
זכויות שלהם, זה פחות או יותר הדבר האחרון שמעניין אותי.
אז בנושא הזה, לא תמצא אותי בין אלה שתומכים בהגבלת תח"ץ בשבת מנימוקים "חברתיים" כי אין לי כאלה.
הנימוק האחד והיחיד שיש לי מבחינה עקרונית, זה חופש בכלל וחופש מצפון בפרט והזכות של כל אדם שהמדינה לא תכריח אותו לממן לאחרים דברים שהוא מאמין שהם פסולים מבחינה מוסרית או דתית.
כמובן שאני לגמרי בעד שערייה כזאת או אחרת תעשה מה שהיא רוצה בתחומיה, כי עדיין לא מכריחים (תודה לאל) לגור בעיר כזאת או אחרת.
אה והחוק שאוסר ליזמים פרטיים לספק שרותי תחבורה ציבורית, הוא בזוי ופסול כמובן.
צר לי, אבל זה המקסימום של תמיכה שתראה ממני בנושא.
זה הרבה יותר משתלם מאוטובוס לנוסע יחיד
קווי מוניות השירות הפועלים בשבת רווחיים (אחרת לא היו יוצאים) גם ביחס של 10 נוסעים לנהג מול 50 לנהג באוטובוס. הרעיון שמערכת אוטובוסים בקווים החזקים שאינם עוברים במקומות הסגורים בשבת לא תהיה רווחית הוא מופרך. המדינה, שהיא המונופול בתחום התח"צ הסדיר, מפעילה תח"צ בשבת במקומות רבים כולל חיפה, נצרת (סטטוס קוו) ואילת (הוכחה שכשרוצים ה"סטטוס קוו" אינו מכשול).
&nbsp
אתה קורא לשינוי יסודי של השיטה הכלכלית - שלטונית הנהוגה בארץ, אני קורא בסך הכל להתאים שירות ציבורי שהמדינה כבר מעניקה לצרכי הציבור החילוני והמסורתי שמהווה רוב במדינה.
&nbsp
לגבי תחתית הלילה בלונדון: זהו שירות מצומצם ביותר שהתחיל לפעול לקראת סוף 2016. הוא פועל בסופי שבוע בקטעים מסויימים של 5 קווי תחתית וקו אוברגראונד אחד. עד אז התחתית פעלה עד 1 בבוקר בערך וההמלצה היתה לעלות על רכבת ממרכז העיר לפני חצות כדי להגיע לכל הענפים הפרבריים. תמיד דיברו בקנאה על שירות ה 24 שעות בסופי השבוע בברצלונה או על קו הלילה של האו-באהן בברלין ושאלו מדוע אי אפשר ליישם את זה גם בלונדון. טוב שנגמרו התירוצים.
&nbsp
שירות אוטובוסי הלילה הוא של מערכת מצומצמת בקווים ראשיים וכן מספר קווי לילה במסלולים שמקבילים לרכבת התחתית שאין להם חלופה אוטובוסית ביום. לב המערכת היה בכיכר מרכזית אחת שמרבית הקווים הגיעו אליה, לעיתים תוך שינוי קל במסלולם. דרך אגב הם הסיבה שהיום של TFL נגמר ב 04:30 בבוקר ולא בחצות. הם פועלים 7 ימים בשבוע. לפי גיגול קצר יש מערכת אוטובוסי לילה במוסקבה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

matrix200200

Active member
אדרבה, אם היא רווחית אז שהמדינה תתן לחברות פרטיות לפעול

זה הרבה יותר משתלם מאוטובוס לנוסע יחיד
קווי מוניות השירות הפועלים בשבת רווחיים (אחרת לא היו יוצאים) גם ביחס של 10 נוסעים לנהג מול 50 לנהג באוטובוס. הרעיון שמערכת אוטובוסים בקווים החזקים שאינם עוברים במקומות הסגורים בשבת לא תהיה רווחית הוא מופרך. המדינה, שהיא המונופול בתחום התח"צ הסדיר, מפעילה תח"צ בשבת במקומות רבים כולל חיפה, נצרת (סטטוס קוו) ואילת (הוכחה שכשרוצים ה"סטטוס קוו" אינו מכשול).
&nbsp
אתה קורא לשינוי יסודי של השיטה הכלכלית - שלטונית הנהוגה בארץ, אני קורא בסך הכל להתאים שירות ציבורי שהמדינה כבר מעניקה לצרכי הציבור החילוני והמסורתי שמהווה רוב במדינה.
&nbsp
לגבי תחתית הלילה בלונדון: זהו שירות מצומצם ביותר שהתחיל לפעול לקראת סוף 2016. הוא פועל בסופי שבוע בקטעים מסויימים של 5 קווי תחתית וקו אוברגראונד אחד. עד אז התחתית פעלה עד 1 בבוקר בערך וההמלצה היתה לעלות על רכבת ממרכז העיר לפני חצות כדי להגיע לכל הענפים הפרבריים. תמיד דיברו בקנאה על שירות ה 24 שעות בסופי השבוע בברצלונה או על קו הלילה של האו-באהן בברלין ושאלו מדוע אי אפשר ליישם את זה גם בלונדון. טוב שנגמרו התירוצים.
&nbsp
שירות אוטובוסי הלילה הוא של מערכת מצומצמת בקווים ראשיים וכן מספר קווי לילה במסלולים שמקבילים לרכבת התחתית שאין להם חלופה אוטובוסית ביום. לב המערכת היה בכיכר מרכזית אחת שמרבית הקווים הגיעו אליה, לעיתים תוך שינוי קל במסלולם. דרך אגב הם הסיבה שהיום של TFL נגמר ב 04:30 בבוקר ולא בחצות. הם פועלים 7 ימים בשבוע. לפי גיגול קצר יש מערכת אוטובוסי לילה במוסקבה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אדרבה, אם היא רווחית אז שהמדינה תתן לחברות פרטיות לפעול
למה שמשלמי המיסים יממנו את זה?
אני בכלל לא נגד זה ואין לי שום בעיה עם חברה פרטית שתפעיל שרות כזה.
אני לגמרי מסכים שזה בזיון שהמדינה לא נותן לזה לקרות.

ולא אני לא קורה לשינוי השיטה הכלכלית (טוב אני כן אבל זה לא רלוונטי לדיון פה), אני בסה"כ לא רוצה להפוך מצב עגום של כפייה למצב עוד יותר גרוע.

לגבי שעות לילה, לא יודע לגבי לונדון, אבל במוסקווה אתה כנראה לא רוצה להימצא באוטובוס כזה

אם נאמר זאת בעדינות, זה כנראה לא מקום שכדאי להיות בו לאנשים נורמטיבים.
 

XrayCharlie

New member
מי מדבר על 9 ל 5?

בחו"ל יש יומיים מנוחה ומשמרות.
יצא לי לעבוד בכמה סופי שבוע בבריטניה. בזמנו קיבלתי שלישי ורביעי חופשיים. איש לא שאל אותי מה ההשתייכות הדתית שלי כי זה לא רלבנטי לחוק שם שאינו מקשר בין זכויות עובדים להשתייכות או אי השתייכות דתית. התקופה הקצרה הזו היתה מחיר ששווה לשלם תח"צ ומסחר 7 ימים בשבוע וסופי שבוע בני יומיים בהם יכלתי להנות מחיי פנאי, חברה ומשפחה (כולל משפחה מורחבת במרחק שעה ברכבת ארצית) במקום להאלץ לשבת בבית.
&nbsp
אי אפשר לתת לנהגי התח"צ שעות עבודה משרדיות בין 9 ל 5 כמו כולם בשם השיוויון כי אף נוסע לא יגיע בזמן. אותם טיעונים כאילו סוציאלים על חיי משפחה ויום מנוחה תקפים גם על שעות עבודה מוקדמות בבוקר, בערב ומאוחר בלילה. אותם טיעונים תקפים גם לנהגי המוניות. התחבורה הציבורית היא תשתית חיונית, כמו חשמל, מים, תקשורת, תמיכה טכנית, שירותים פיננסיים, בקרת תנועה, וכוחות חירום וביטחון שכולם עובדים במשמרות סביב השעון כדי לשרת את הציבור. האם תטען שמנוחתם של אנשי מד"א חשובה מהצלת חיים? שמנוחתם של אנשי המענה הטלפוני של הבנקים חשובה ממה שיעשה בכרטיסי אשראי גנובים? שמנוחתם של אנשי מקורות חשובה יותר מהצורך במים? ברור שלא.
&nbsp
&nbsp
מי מדבר על 9 ל 5?
אתה לא רוצה לדעת מתי אני מסיים לעבוד ומגיע הביתה. אתה כבר בטח ישן בשעה הזאת (לדעתי גם אם מתחשבים הפרש השעות).
&nbsp
 

darkshadow1

New member
אני לא חושב שיש חוק דתי שמגביל עבודת מוסלמים בשישי,

אבל אנחנו לא כל העולם, נכון?
הבעיה פה שבאים ואומרים שאם נהגים מדת א' לא יכולים לנהוג, אז נהגים מדת ב' יעשו את זה תוך שמתעלמים שזה "השבת" שלהם (וממש לא חשוב שזה לא שבתון בשבילם).
&nbsp
אני לא חושב שיש חוק דתי שמגביל עבודת מוסלמים בשישי,
בדיוק כמו שאין חוק דתי שמגביל עבודת נוצרים ביום ראשון, בעוד שביהדות כן יש חוק כזה- אז ההשוואה שלך לא נכונה (בלי להיכנס לדיון על כמה צריך לשמור על השבת בישראל- זה פשוט המצב).
 
למעלה