קצת
טסלה נכנסת לשוק הרכב הישראלי

arseny92

Well-known member
מנהל
קצת
טסלה נכנסת לשוק הרכב הישראלי

קצת
טסלה נכנסת לשוק הרכב הישראלי
יצרנית הרכב החשמלי בניהולו של אילון מאסק נערכת לכניסה לישראל - ומחפשת מנהל לפעילותה בארץ. יצרנית הרכב פרסמה מודעה באתרה הרשמי ובה נכתב: "מנהל שוק הרכב הישראלי יהיה אחראי לשירות, מכירות ומסירה ויתר התפעול הנוגע לשוק הישראלי"

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3773346,00.html
 

arseny92

Well-known member
מנהל
וכן מטוס חשמלי לגמרי

קצת
טסלה נכנסת לשוק הרכב הישראלי
יצרנית הרכב החשמלי בניהולו של אילון מאסק נערכת לכניסה לישראל - ומחפשת מנהל לפעילותה בארץ. יצרנית הרכב פרסמה מודעה באתרה הרשמי ובה נכתב: "מנהל שוק הרכב הישראלי יהיה אחראי לשירות, מכירות ומסירה ויתר התפעול הנוגע לשוק הישראלי"

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3773346,00.html
וכן מטוס חשמלי לגמרי
https://twitter.com/sunder_barange/status/1193076162710425600
 

Ccyclist

Well-known member
רשמים מנסיעה ארוכה יחסית היום

קצת
טסלה נכנסת לשוק הרכב הישראלי
יצרנית הרכב החשמלי בניהולו של אילון מאסק נערכת לכניסה לישראל - ומחפשת מנהל לפעילותה בארץ. יצרנית הרכב פרסמה מודעה באתרה הרשמי ובה נכתב: "מנהל שוק הרכב הישראלי יהיה אחראי לשירות, מכירות ומסירה ויתר התפעול הנוגע לשוק הישראלי"

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3773346,00.html
רשמים מנסיעה ארוכה יחסית היום
(הלוך חזור מעל 100 ק"מ)
&nbsp
בטייס אוטומטי האיתות לא מחליף נתיבים בכבישים של 80 קמ"ש אלא רק בכבישים של 120 קמ"ש. כנראה שקשור לסיווג הכביש.
&nbsp
בלי Adaptive cruise control קשה לשמור על מהירות מדוייקת עם מד מהירות שמראה ספרות על מסך בהשוואה למה שהיה ברכבים עם חוגות.
&nbsp
בהלוך נהגתי, בחזור השתמשתי בעיקר בטייס האוטומטי.
&nbsp
לא היתה בעיה עם מחסום האגרה, מהמושב הימני היד שלי הגיעה להישג ידו של האיש בביתן הגבייה. עדיין אין פתרון לנסיעות סולו לחניונים עם כרטיס.
&nbsp
בלימה רגנרטיבית וירידות - האפקט מדהים, אין שום האצה בירידות, המהירות נשמרת כמו שהיא והאנרגיה הקינטית עוברת לסוללה.
&nbsp
סוללה: ביום-יום אנחנו מטעינים ל 60% או 300 ק"מ (אנחנו מחליפים יחידות מידה לפי המדינה אז באנגליה זה יהיה 200 מייל) אז הנסיעה לקחה בערך מחצית ממה שהוטען (אני לא נותן מרחקים מדוייקים אבל השימוש היה צפוי והיו כמה עליות בדרך).
&nbsp
אני מקווה שאחרי המשאיות שהם מתכוונים להוציא הם יפתחו גם אוטובוסים ומיניבוסים כי חשמל נקי (בספרד הגיעו לכ 36% חשמל ממקורות ירוקים ב 2015) יכול להחליף דיזל מלוכלך בערים.
 
בהחלט בשעה טובה.

קצת
טסלה נכנסת לשוק הרכב הישראלי
יצרנית הרכב החשמלי בניהולו של אילון מאסק נערכת לכניסה לישראל - ומחפשת מנהל לפעילותה בארץ. יצרנית הרכב פרסמה מודעה באתרה הרשמי ובה נכתב: "מנהל שוק הרכב הישראלי יהיה אחראי לשירות, מכירות ומסירה ויתר התפעול הנוגע לשוק הישראלי"

https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3773346,00.html
בהחלט בשעה טובה.
מקווה שהממשלה לא תנסה לעכב כניסה לארץ מאחר והם לא מעודדים רכבים חשמליים (אין הכנסות מיסי דלק).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כנראה יצרו מס חשמל (או שכבר יצרו על טעינה מהמטענים בשטח?)

בהחלט בשעה טובה.
מקווה שהממשלה לא תנסה לעכב כניסה לארץ מאחר והם לא מעודדים רכבים חשמליים (אין הכנסות מיסי דלק).
כנראה יצרו מס חשמל (או שכבר יצרו על טעינה מהמטענים בשטח?)
 

raminec

New member
כיום החשמל בישראל מסובסד

כנראה יצרו מס חשמל (או שכבר יצרו על טעינה מהמטענים בשטח?)
כיום החשמל בישראל מסובסד
ובוודאי שלא ממוסה.
אם אנשים יטענו את הרכבים שלהם מהחשמל של הבית (מה שרבים מבעלי הרכבים החשמליים בישראל עושים כיום), יהיה קשה מאוד עד בלתי אפשרי ליצור "מס חשמל" עבור מכוניות חשמליות בלבד. אפשר כמובן ליצור מס ייחודי על מכוניות חשמליות, אבל יהיה קצת קשה להסביר למה דווקא רכבים חשמליים צריכים להיות ממוסים יותר מאשר רכבים מזהמים על דלקים "רגילים".
 

matrix200200

Active member
אני לא חושב שיעשו "מס חשמל".

כנראה יצרו מס חשמל (או שכבר יצרו על טעינה מהמטענים בשטח?)
אני לא חושב שיעשו "מס חשמל".
לדעתי או שימסו את רכבים החשמליים בטענה שמדובר ברכבי יוקרה (אגב זה גם נכום, טסלה זה באמת רכבי יוקרה), או שיהיו יצירתיים.
נדמה לי בנורבגיה האיזה שהוא שלב ביטלו הנחות על מיסוי רכבים של טסלה בטענה שזה מס שבעצם מסבסד אנשים עשירים על חשבון עניים שבכלל לא יכולים להרשות לעצמם צעצוע יקר כמו רכב טסלה.
למשל אפשר לעשות מס יבוא מיוחד על סוללות ליטיום נטענות בטענה שזה מזיק לסביבה (זה נכון) ושאחסון שלהם עולה הרבה כסף למדינה.
על הדרך כמובן המס יחול גם על טלפונים ניידים, מחשבים, ושאר מכשירי חשמל שמשתמשים בסוללות כאלה, אבל זה לא כזה מופרח לדעתי.
והכי פשוט, לעשות מס לפי מרחק שהמכוניות חשמליות (או בכלל מכוניות) נוסעות.
את הסבסוד על חשמל אי אפשר לבטל, כי זה יפגע בשכבות החלשות ושום ממשלה לא תעשה דבר לא פופולארי שכזה.
 

darkshadow1

New member
לדעתי האמירה של "אין הכנסות ממיסי דלק" היא הסתכלות מאוד צרה.

בהחלט בשעה טובה.
מקווה שהממשלה לא תנסה לעכב כניסה לארץ מאחר והם לא מעודדים רכבים חשמליים (אין הכנסות מיסי דלק).
לדעתי האמירה של "אין הכנסות ממיסי דלק" היא הסתכלות מאוד צרה.
הרי יבוא נפט לא תורם כמעט דבר לכלכלה בישראל פרט לעלויות הזיקוק (שהן מאוד נמוכות ביחס לעלות של חבית נפט).
יצור חשמל לעומת זאת יכול לתרום הרבה מאוד למשק: קודם כל, כי בעוד שנים בודדות כמעט כל החשמל בישראל ייוצר מגז טבעי שמופק מול חופי ישראל ע"י עובדים ישראלים וע"י חברות ישראליות (לפחות בחלקן) שכבר בזמן ההפקה הוא ממוסה. יצור החשמל עצמו תורם למשק הרבה יותר מזיקוק נפט.
פרט לכך יש את עניין זיהום האוויר שגורם לנזקים בריאותיים אדירים, את זיהום הקרקע ע"י תחנות הדלק, ואת הרעש שפוגע בערך של נדל"ן ובאיכות החיים של מאות אלפים.
מה שכן, לדעתי המדינה צריכה לשקול העלאה משמעותית של מחירי החשמל על מנת להעביר חלקים גדולים יותר של משק החשמל לאנרגיות מתחדשות. מחיר החשמל כמעט לא השתנה ב-10 השנים האחרונות- מדובר בגזירה שהמשק יכול לעמוד בה בלי בעיה.
 
למעלה