תח"ץ בירושלים רשמים

לא ברור מדוע תרגמו, ומה יקרה אם תייר ישאל איך מגיעיםלICC

בנייני האומה? (International Convention Center)
לא ברור מדוע תרגמו, ומה יקרה אם תייר ישאל איך מגיעיםלICC
 

Ccyclist

Well-known member
זה ההיפך מ Natbug, ושמו של המקום באנגלית.

לא ברור מדוע תרגמו, ומה יקרה אם תייר ישאל איך מגיעיםלICC
זה ההיפך מ Natbug, ושמו של המקום באנגלית.
כבר בשנות התשעים התנוסס שלט ICC ענק על בנייני האומה שנראה משדרות הרצל. זה המיתוג באנגלית אבל כמו הדוגמה ההפוכה בכותרת זה מצב של שם בשפה אחת שלא נהיר לדוברי שפה אחרת.
&nbsp
פתרון לונדוני פשוט לבעיה הספציפית בבנייני האומה הוא לסווג את התחנות כ"תחנת הרכבת ירושלים נבון" (יחד עם תחנות רחוב יפו) וחסל. ברמה עקרונית יותר כשהשם באנגלית שונה מהותית מהשם בעברית צריך לשים את שניהם עם סוגריים :
&nbsp
Jerusalem ICC
( Binyanei HaUmah )
 

arseny92

Well-known member
מנהל
במצב של שלטי יעד עם שורה אחת שגם מנסה להציג שלוש שפות

זה ההיפך מ Natbug, ושמו של המקום באנגלית.
כבר בשנות התשעים התנוסס שלט ICC ענק על בנייני האומה שנראה משדרות הרצל. זה המיתוג באנגלית אבל כמו הדוגמה ההפוכה בכותרת זה מצב של שם בשפה אחת שלא נהיר לדוברי שפה אחרת.
&nbsp
פתרון לונדוני פשוט לבעיה הספציפית בבנייני האומה הוא לסווג את התחנות כ"תחנת הרכבת ירושלים נבון" (יחד עם תחנות רחוב יפו) וחסל. ברמה עקרונית יותר כשהשם באנגלית שונה מהותית מהשם בעברית צריך לשים את שניהם עם סוגריים :
&nbsp
Jerusalem ICC
( Binyanei HaUmah )
במצב של שלטי יעד עם שורה אחת שגם מנסה להציג שלוש שפות
לא הכי ישים

בא אוטובוס, בשנייה כשמגיע לתחנה מציג Zone A ונוסע, לנוסע אין זמן לחכות עד שיתחלף ויציג Industrial Zone A Holon במלואו כדי להבין איפה זה Zone A.
בעברית נדמה לי שראיתי גם קיצורים יתר על המידה "אזה"ת א חולון" שנכנס לשלט,
מעין הנוסע אמור לדעת ולהבין את כל הקיצורים ואת כל ראשי תיבות של כל המקומות במדינה,

אני רואה קיצורים מהסוג הזה כמעט בכל קו, בעיקר בשילוט הפנימי לתחנות בקווים/מטרופולין/אפיקים/סופרבוס.

אאל"ט אפשר לפתוח את stops.txt של ה-GTFS ולספור כמה גרשיים יש שם.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
*כמה שני גרשים ('') בשם תחנה,כך הם"תיקנו"את "בעיית הציטוטים"

במצב של שלטי יעד עם שורה אחת שגם מנסה להציג שלוש שפות
לא הכי ישים

בא אוטובוס, בשנייה כשמגיע לתחנה מציג Zone A ונוסע, לנוסע אין זמן לחכות עד שיתחלף ויציג Industrial Zone A Holon במלואו כדי להבין איפה זה Zone A.
בעברית נדמה לי שראיתי גם קיצורים יתר על המידה "אזה"ת א חולון" שנכנס לשלט,
מעין הנוסע אמור לדעת ולהבין את כל הקיצורים ואת כל ראשי תיבות של כל המקומות במדינה,

אני רואה קיצורים מהסוג הזה כמעט בכל קו, בעיקר בשילוט הפנימי לתחנות בקווים/מטרופולין/אפיקים/סופרבוס.

אאל"ט אפשר לפתוח את stops.txt של ה-GTFS ולספור כמה גרשיים יש שם.
*כמה שני גרשים ('') בשם תחנה,כך הם"תיקנו"את "בעיית הציטוטים"
 

Bus Nerd

Active member
ראיתי קו של מטרופולין ברעננה

במצב של שלטי יעד עם שורה אחת שגם מנסה להציג שלוש שפות
לא הכי ישים

בא אוטובוס, בשנייה כשמגיע לתחנה מציג Zone A ונוסע, לנוסע אין זמן לחכות עד שיתחלף ויציג Industrial Zone A Holon במלואו כדי להבין איפה זה Zone A.
בעברית נדמה לי שראיתי גם קיצורים יתר על המידה "אזה"ת א חולון" שנכנס לשלט,
מעין הנוסע אמור לדעת ולהבין את כל הקיצורים ואת כל ראשי תיבות של כל המקומות במדינה,

אני רואה קיצורים מהסוג הזה כמעט בכל קו, בעיקר בשילוט הפנימי לתחנות בקווים/מטרופולין/אפיקים/סופרבוס.

אאל"ט אפשר לפתוח את stops.txt של ה-GTFS ולספור כמה גרשיים יש שם.
ראיתי קו של מטרופולין ברעננה
ששילוט היעד שלו נגלל כמו marquee באינטרנט של שנת 1999
הוא נסע לכיוון נסיעהטובהכניסהמהירהתע"שכפ"ס
(ולא היה מקום לאנגלית או ערבית, שאכן שם המיקום נסיעהטובהכניסהמהירהתע"שכפ"ס הוא מאוד ארוך)

אני לא יודע איפה זה נסיעהטובהכניסהמהירהתע"שכפ"ס אבל מה שאני כן יודע זה שיש המון אוטובוסים שנוסעים לכיוון "נסיעה טובה" או "כניסה מהירה" באיזור השרון, אולי זה קשור. אף פעם לא מצאתי את המקומות האלו על מפה.

לפני כיפור ראיתי גם אוטובוס שנסע לכיוון "חתימה טובה" אבל כשניסיתי לנסוע לשם כמה ימים אחר כך לא מצאתי אף אוטובוס שנוסע לכיוון. מוזר.
 

Ccyclist

Well-known member
בקווים עירוניים אפשר ללכת על שיטת ה RER

במצב של שלטי יעד עם שורה אחת שגם מנסה להציג שלוש שפות
לא הכי ישים

בא אוטובוס, בשנייה כשמגיע לתחנה מציג Zone A ונוסע, לנוסע אין זמן לחכות עד שיתחלף ויציג Industrial Zone A Holon במלואו כדי להבין איפה זה Zone A.
בעברית נדמה לי שראיתי גם קיצורים יתר על המידה "אזה"ת א חולון" שנכנס לשלט,
מעין הנוסע אמור לדעת ולהבין את כל הקיצורים ואת כל ראשי תיבות של כל המקומות במדינה,

אני רואה קיצורים מהסוג הזה כמעט בכל קו, בעיקר בשילוט הפנימי לתחנות בקווים/מטרופולין/אפיקים/סופרבוס.

אאל"ט אפשר לפתוח את stops.txt של ה-GTFS ולספור כמה גרשיים יש שם.
בקווים עירוניים אפשר ללכת על שיטת ה RER
לכל קצה יש סיומת מספרית אחרת וכך המספר עצמו מעיד על היעד.
 

DanBus43Maalit72

Active member
הייתה בארץ שיטה כזאת אגד

בקווים עירוניים אפשר ללכת על שיטת ה RER
לכל קצה יש סיומת מספרית אחרת וכך המספר עצמו מעיד על היעד.
הייתה בארץ שיטה כזאת אגד
המספר הראשון ציין איזור בארץ, השני את המרחק והשלישי את סוג הקו. היום יש סלט אחד גדול עם הנושא הזה בארץ וזה מקשה את הבנת רשת התח"צ בארץ. בעירוני המספר הראשון היה המספר לציון היעד והשני את סוג הקו.
 

Ccyclist

Well-known member
זו שיטה שונה לחלוטין. ב RER מספר = שלוחה

הייתה בארץ שיטה כזאת אגד
המספר הראשון ציין איזור בארץ, השני את המרחק והשלישי את סוג הקו. היום יש סלט אחד גדול עם הנושא הזה בארץ וזה מקשה את הבנת רשת התח"צ בארץ. בעירוני המספר הראשון היה המספר לציון היעד והשני את סוג הקו.
זו שיטה שונה לחלוטין. ב RER מספר = שלוחה
הרכבת הפרברית של פריס (לא המטרו אלא מערכת עם טווח גדול יותר) משתמשת באותיות לקווים ומספר שונה לכל שלוחה. בצד אחד של הקו (דרום או מזרח) יהיו שלוחות עם מספרים זוגיים ובצד השני (צפון או מערב) מספרים אי זוגיים. בצורה כזו A3 מייצג רכבת שיעדה שלוחה צפון מערבית מסויימת של קו A בעוד שהרכבת שיוצאת משם בכיוון מערב היא A4 ממזרח לעיר. כשנוסע עומד ברציף של קו A הוא יראה רכבות A1, A3, A5 לכיוון צפון מערב ורכבות A2, A4 בכיוון מערב. נוסע שיעדו בקטע המרכזי של הקו יודע מה הכיוון הודות למספרים גם אם אין לו צורך להגיע לשלוחה מסויימת. הנוסע לא צריך להתעסק עם שינון מדוייק של שמות התחנות הסופיות ומספר הקו מאשר שהוא בכיוון הנכון.
&nbsp
בהקשה לשיטה עירונית בעיר עם עד 50 קווים ממוספרים כיום אפשר ליצור משפחות קווים של 5 קווים לכל כיוון לכל קידומת - למשל 40,42,44,46,48 לכיוון אחד ו 41,43,45,47,49 לכיוון השני.
&nbsp
ליישם את זה ברשת הארצית קצת מסובך, אבל אפשר ליצור שיטה ל 500 קווים עם התחילית א ("ארצי") שתבדל אותה מהרשתות הפרבריות.
&nbsp
אם הקווים הארציים מבודדים אפשר לייצר שיטות תלת סיפרתיות דומות במטרופולינים השונים כל עוד מקפידים על אי חפיפה. טכנית אפשר לאמץ אות מטרופולין ( B,H,J,H ) שתוצג רק במסמכים רשמיים או במקרים נדירים של חפיפה.
&nbsp
בצורה כזו הטקסט נהיה משני למספר במקום להיות מידע חיוני להבנת הכיוון או היעד הסופי.
&nbsp

 

DanBus43Maalit72

Active member
השיטה הזאת לא מתאימה לישראל.

זו שיטה שונה לחלוטין. ב RER מספר = שלוחה
הרכבת הפרברית של פריס (לא המטרו אלא מערכת עם טווח גדול יותר) משתמשת באותיות לקווים ומספר שונה לכל שלוחה. בצד אחד של הקו (דרום או מזרח) יהיו שלוחות עם מספרים זוגיים ובצד השני (צפון או מערב) מספרים אי זוגיים. בצורה כזו A3 מייצג רכבת שיעדה שלוחה צפון מערבית מסויימת של קו A בעוד שהרכבת שיוצאת משם בכיוון מערב היא A4 ממזרח לעיר. כשנוסע עומד ברציף של קו A הוא יראה רכבות A1, A3, A5 לכיוון צפון מערב ורכבות A2, A4 בכיוון מערב. נוסע שיעדו בקטע המרכזי של הקו יודע מה הכיוון הודות למספרים גם אם אין לו צורך להגיע לשלוחה מסויימת. הנוסע לא צריך להתעסק עם שינון מדוייק של שמות התחנות הסופיות ומספר הקו מאשר שהוא בכיוון הנכון.
&nbsp
בהקשה לשיטה עירונית בעיר עם עד 50 קווים ממוספרים כיום אפשר ליצור משפחות קווים של 5 קווים לכל כיוון לכל קידומת - למשל 40,42,44,46,48 לכיוון אחד ו 41,43,45,47,49 לכיוון השני.
&nbsp
ליישם את זה ברשת הארצית קצת מסובך, אבל אפשר ליצור שיטה ל 500 קווים עם התחילית א ("ארצי") שתבדל אותה מהרשתות הפרבריות.
&nbsp
אם הקווים הארציים מבודדים אפשר לייצר שיטות תלת סיפרתיות דומות במטרופולינים השונים כל עוד מקפידים על אי חפיפה. טכנית אפשר לאמץ אות מטרופולין ( B,H,J,H ) שתוצג רק במסמכים רשמיים או במקרים נדירים של חפיפה.
&nbsp
בצורה כזו הטקסט נהיה משני למספר במקום להיות מידע חיוני להבנת הכיוון או היעד הסופי.
&nbsp
השיטה הזאת לא מתאימה לישראל.
בעירוני כבר נעשה מספור בדן/אגד כאשר המספר הראשון מציין את היעד אך כיום החוקיות נזנחה ויש בלאגן גדול.
הבעייה שלא הייתה הקצאה מיוחדת לספרה השנייה פרט למקרים של ציון סוג הקו.

דן ואגד במרכז:
1 - 19: מרכז ת"א.
2X: צפון ת"א.
3X: דרום ת"א, דרום ר"ג, אור יהודה ויהוד.
4X, 8X: בת ים.
5X: גבעתיים.
6X: רמת גן, קריית אונו.
7X, 9X: חולון.
144 - 169: קווים אזוריים דרום גוש דן.
17X: ראשון לציון.
20X, 27X: רחובות.
22X: תל נוף.
23X, 24X: רמלה לוד.
25X: ראש העין.
45X: רמלה.
46X, 47X: לוד.
50X, 51X: רעננה.
52X, 53X, 55X: הרצליה.
54X, 56X, 57X: כפר סבא.

אגד בי-ם:
1 - 9: כללי.
1X: דרום.
2X: מלחה.
3X: גילה.
4X: פסגת זאב.
5X: שכונות חרדיות.
6X: רמות.
7X: מהיר.
8X: ארמון הנציב, מזרח י-ם.
10X: לילה.
12X, 17X: מעלה אדומים.
15X: מבשרת ציון.

אגד בחיפה:
שם פחות מכיר את הסידור אך היו הקצאות לאיזורים.
4X: טירת כרמל.
5X, 6X: קריות.
7X: נשר.
100 - 149: קווי ה 100 בחיפה.
18X: יקנעם עילית.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כשנוסע עומד ברציף של קו A הוא לא רואה רכבות A1,A3,A5 לכיוון

זו שיטה שונה לחלוטין. ב RER מספר = שלוחה
הרכבת הפרברית של פריס (לא המטרו אלא מערכת עם טווח גדול יותר) משתמשת באותיות לקווים ומספר שונה לכל שלוחה. בצד אחד של הקו (דרום או מזרח) יהיו שלוחות עם מספרים זוגיים ובצד השני (צפון או מערב) מספרים אי זוגיים. בצורה כזו A3 מייצג רכבת שיעדה שלוחה צפון מערבית מסויימת של קו A בעוד שהרכבת שיוצאת משם בכיוון מערב היא A4 ממזרח לעיר. כשנוסע עומד ברציף של קו A הוא יראה רכבות A1, A3, A5 לכיוון צפון מערב ורכבות A2, A4 בכיוון מערב. נוסע שיעדו בקטע המרכזי של הקו יודע מה הכיוון הודות למספרים גם אם אין לו צורך להגיע לשלוחה מסויימת. הנוסע לא צריך להתעסק עם שינון מדוייק של שמות התחנות הסופיות ומספר הקו מאשר שהוא בכיוון הנכון.
&nbsp
בהקשה לשיטה עירונית בעיר עם עד 50 קווים ממוספרים כיום אפשר ליצור משפחות קווים של 5 קווים לכל כיוון לכל קידומת - למשל 40,42,44,46,48 לכיוון אחד ו 41,43,45,47,49 לכיוון השני.
&nbsp
ליישם את זה ברשת הארצית קצת מסובך, אבל אפשר ליצור שיטה ל 500 קווים עם התחילית א ("ארצי") שתבדל אותה מהרשתות הפרבריות.
&nbsp
אם הקווים הארציים מבודדים אפשר לייצר שיטות תלת סיפרתיות דומות במטרופולינים השונים כל עוד מקפידים על אי חפיפה. טכנית אפשר לאמץ אות מטרופולין ( B,H,J,H ) שתוצג רק במסמכים רשמיים או במקרים נדירים של חפיפה.
&nbsp
בצורה כזו הטקסט נהיה משני למספר במקום להיות מידע חיוני להבנת הכיוון או היעד הסופי.
&nbsp
כשנוסע עומד ברציף של קו A הוא לא רואה רכבות A1,A3,A5 לכיוון
אלא רכבות כמצורף

Direction : St Germain en- Laye. Poissy- Cergy
ZWIC, ZEBU, UBAL, TEDI, ZODE, UZAR, ZUPE, TAXE, YVAN, TROC, XTAZ, YEEN, ZYAL, BORA, ZTOR, YROC, ZJIR, BRIN, XILO, UZIN, ZULI, UZEL, ZUMO, TRAM, ZCAR, BABY, XURA, ZITA, YSTO, XANO, ZBRA, BLOK, YPER, ZARA, TAPI, UPIR, UBOS, UPAC, ZEUS, UPUS, TERI, ZEMA, TETE, YCAR, BBTO, BICH, BINA, YNZX, YNZZ, BISE, VIDA,
ועוד כמה שייתכן ופספסתי

Direction : Boissy -St Léger. Marne-La -Vallée
QHAR, OPEN, NEGE, ORKA, QURI, NATO, QIWI, NOTE, OVAL, ODAR, OBUT, QZOL, OGIR, QKOU, QENO, OURS, QTIL, QLAS, OMAX, QAVE, QJON, QMAR, OHME, OSUT, QDIL, OTTA, QGAN, OLAS, OFIS, OKLA, QIKI, OKRE, NANI, QFRA, QBIK, QNOR, QPID, ONIX, QCOQ, QBIK, OPEN, NEGE, QURY, NELY, OPUS, QVET, QPPE, QYRO, QUDO, QYAN, OKRE, NEMO, OFZZ, QZOU, ORAS, QZIR, ORKA, QZOL,
ועוד כמה שייתכן ופספסתי

עכשיו דמיין שאתה ברציף (מאמין שהיית, גם אני הייתי ולא פעם אחת, אך לא הייתי צריך יעדים מחוץ לאזור 1 כך שלא הייתי צריך להתעסק עם כל שיטת האותיות הזו), נסה להבין אם הרכבת שעכשיו באה היא הרכבת הנכונה ליעד שלך (אם יעדך מחוץ לאזור 1, שבתוכו הרכבות עוצרות בכל תחנה) אם אין לך את טבלת הלו"ז המצורפת, אינך בקיא בצרפתית ושלט היעד אשר בתמונה ובמידע על הרציף מציג רק יעדים ראשיים לקו בלבד

והמצורף רק RER A, האחרים גם פועלים באופן דומה



 

Ccyclist

Well-known member
שכחתי את הקודים אבל הייתי בוורסאיי וטסתי מדה גול

כשנוסע עומד ברציף של קו A הוא לא רואה רכבות A1,A3,A5 לכיוון
אלא רכבות כמצורף

Direction : St Germain en- Laye. Poissy- Cergy
ZWIC, ZEBU, UBAL, TEDI, ZODE, UZAR, ZUPE, TAXE, YVAN, TROC, XTAZ, YEEN, ZYAL, BORA, ZTOR, YROC, ZJIR, BRIN, XILO, UZIN, ZULI, UZEL, ZUMO, TRAM, ZCAR, BABY, XURA, ZITA, YSTO, XANO, ZBRA, BLOK, YPER, ZARA, TAPI, UPIR, UBOS, UPAC, ZEUS, UPUS, TERI, ZEMA, TETE, YCAR, BBTO, BICH, BINA, YNZX, YNZZ, BISE, VIDA,
ועוד כמה שייתכן ופספסתי

Direction : Boissy -St Léger. Marne-La -Vallée
QHAR, OPEN, NEGE, ORKA, QURI, NATO, QIWI, NOTE, OVAL, ODAR, OBUT, QZOL, OGIR, QKOU, QENO, OURS, QTIL, QLAS, OMAX, QAVE, QJON, QMAR, OHME, OSUT, QDIL, OTTA, QGAN, OLAS, OFIS, OKLA, QIKI, OKRE, NANI, QFRA, QBIK, QNOR, QPID, ONIX, QCOQ, QBIK, OPEN, NEGE, QURY, NELY, OPUS, QVET, QPPE, QYRO, QUDO, QYAN, OKRE, NEMO, OFZZ, QZOU, ORAS, QZIR, ORKA, QZOL,
ועוד כמה שייתכן ופספסתי

עכשיו דמיין שאתה ברציף (מאמין שהיית, גם אני הייתי ולא פעם אחת, אך לא הייתי צריך יעדים מחוץ לאזור 1 כך שלא הייתי צריך להתעסק עם כל שיטת האותיות הזו), נסה להבין אם הרכבת שעכשיו באה היא הרכבת הנכונה ליעד שלך (אם יעדך מחוץ לאזור 1, שבתוכו הרכבות עוצרות בכל תחנה) אם אין לך את טבלת הלו"ז המצורפת, אינך בקיא בצרפתית ושלט היעד אשר בתמונה ובמידע על הרציף מציג רק יעדים ראשיים לקו בלבד

והמצורף רק RER A, האחרים גם פועלים באופן דומה
שכחתי את הקודים אבל הייתי בוורסאיי וטסתי מדה גול
בנסיעה לוורסאיי בקו C וזו לדה גול בקו B אני די בטוח שהיה שילוט מידע על קיר התחנות שהסביר איך לחבר בין היעד או המספר לקוד. זה היה מאד אינטואיטיבי ואני לא זוכר את הפרטים הספציפיים אבל לא היתה בעיה להגיע לתחנות אלו בשלוחות שמחוץ לקטעים המרכזיים.
&nbsp
מה שאני יותר זוכר זה שימוש בקו פרברי (כיום קו L) מתחנת Versailles Rive Droite ל La Defence וההפתעה לטובה שאותו כרטיס שבועי 1-5 היה תקף גם עליו.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה