שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)

trilliane

Well-known member
מנהל
שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
 

Feanor75

New member
קצת ביטחון באלוהים יכול לעזור

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
קצת ביטחון באלוהים יכול לעזור
 

down und

New member
לפחות פעם בשנתיים שלוש

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
לפחות פעם בשנתיים שלוש
יש אוטובוס שמאבד בלמים בערים ירושלים וחיפה.
אחת לכעשר שנים גם אוטובוס דן בת"א מאבד בלמים.
יש את המקרה המפורסם שבאחד הרחובות מאחורי שוק הכרמל
(כמדומני יעבץ או מוהליבר או קלישר)
אוטובוס דן נכנס בבניין שהיה בפינה הדרום מערבית של אחד הצמתים באזור הזה.
האירוע באזור של מגדל שלום/שוק הכרמל היה בעשור הראשון של שנות ה-2000.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תודה, הרגעת אותי...

לפחות פעם בשנתיים שלוש
יש אוטובוס שמאבד בלמים בערים ירושלים וחיפה.
אחת לכעשר שנים גם אוטובוס דן בת"א מאבד בלמים.
יש את המקרה המפורסם שבאחד הרחובות מאחורי שוק הכרמל
(כמדומני יעבץ או מוהליבר או קלישר)
אוטובוס דן נכנס בבניין שהיה בפינה הדרום מערבית של אחד הצמתים באזור הזה.
האירוע באזור של מגדל שלום/שוק הכרמל היה בעשור הראשון של שנות ה-2000.
תודה, הרגעת אותי...
 

down und

New member
את רצינית?

תודה, הרגעת אותי...
את רצינית?
בכל אחת מהערים הללו יש כמה אלפי נסיעות אוטובוסים ביום ממוצע.
אחת לשנתיים וחצי אוטובוס אחד מאבד בלמים זה יוצא אחד למיליון בערך.
וגם אז, מרבית נוסעי האוטובוס לא רק שלא נהרגים אלא אפילו לא נפצעים קשה.
רובם נפצעים קל עד בינוני וחלקם אפילו לא נפצעים.
בקיצור, הסיכוי שלך לההרג בנסיעה באוטובוס בשל איבוד בלמים הוא משהו כמו
1:2,400,000 (אחד לשני מיליון וארבע מאות אלף).

הרבה הרבה יותר נמוך מהסיכוי שלך להפצע קשה עד אנוש או אפילו מוות
כשאת חוצה כביש במעבר חציה.
 
נשמע סיכוי נמוך מאוד להפגע, סתם תאונת דרכים יותר נפוצה.

לפחות פעם בשנתיים שלוש
יש אוטובוס שמאבד בלמים בערים ירושלים וחיפה.
אחת לכעשר שנים גם אוטובוס דן בת"א מאבד בלמים.
יש את המקרה המפורסם שבאחד הרחובות מאחורי שוק הכרמל
(כמדומני יעבץ או מוהליבר או קלישר)
אוטובוס דן נכנס בבניין שהיה בפינה הדרום מערבית של אחד הצמתים באזור הזה.
האירוע באזור של מגדל שלום/שוק הכרמל היה בעשור הראשון של שנות ה-2000.
נשמע סיכוי נמוך מאוד להפגע, סתם תאונת דרכים יותר נפוצה.
 

david80

Member
"נהג האוטובוס ייסע רגוע ויחסוך דלק? הבונוס בדרך"

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
"נהג האוטובוס ייסע רגוע ויחסוך דלק? הבונוס בדרך"
[URL]https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3763137,00.html[/URL]
 

Ccyclist

Well-known member
אם הנהג מוריד הילוך אין תלות בגורם אחד

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
אם הנהג מוריד הילוך אין תלות בגורם אחד
בהנחה שהנהג נוסע בצורה אחראית יש להילוך נמוך חלק חשוב במניעת האצות בלתי נשלטות, והבלמים משמשים להשלמת ההאטה והעצירה.
&nbsp
אם הנהג נוסע בפראות זה כבר עניין לתלונות.
 
האזרח תמיד טוב שידאג, הרי

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
האזרח תמיד טוב שידאג, הרי
יושבי המשרדים עם המכוניות הצמודות שמטפלים בעניין בטוח שלא ידאגו לו,
לכן בירידות כדאי לך לשבת עם הגב לנהג.
 

XrayCharlie

New member
לאוטובוס יש אמצעי האטה שהוא לא (רק) בלמים

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
לאוטובוס יש אמצעי האטה שהוא לא (רק) בלמים
 

matrix200200

Active member
הייתי יותר מפחד להיפגע מכך מבלמים תקינים והנהג יפעיל אותם


שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
הייתי יותר מפחד להיפגע מכך מבלמים תקינים והנהג יפעיל אותם

הסתברות שזה יקרה הרבה יותר גבוהה וזה גם מסוכן מאוד
במיוחד אם נוסעים בעמידה, זה בוודאי סכנה הרבה יותר מוחשית מהמצב שבו בלמים יפסיקו לעבוד.
 
בלימת אוטובוסים:

שאלה על בלמים באוטובוס (כן כן, בחיי...)
אולי זו שאלה טיפשית, אבל בהיותי תושבת הכרמל היא מטרידה אותי בזמן האחרון (אני מזדקנת...
) כשאני נוסעת באוטובוסים שועטים במורד ההר, לא פעם במהירות קצת מפחידה (לפחות אותי). למען הסר הספק עד היום הכול היה בסדר, ואני מניחה שיש "איזונים ובלמים" (תרתי משמע) ובכל זאת אני תוהה עד כמה הבלמים חזקים והאם אין סכנה "לאבד" אותם כשצריך לבלום רכב כה גדול וכבד בירידה די תלולה... אני דואגת לחינם?
בלימת אוטובוסים:
אוטובוסים ורכב כבד בכלל מצויידים במערכת האטה מובנית בתוך תיבת ההילוכים (בד"כ, אם כי לא רק), שאינה קשורה לבלמי השירות הרגילים (הדיסקיות והרפידות שאנו מכירים מכל כלי הרכב האחרים גם).
המערכת נקראת, פשוטה כמשמעה: 'ריטארדטר' (מאיט).
אוטובוסים מתבססים על האטה מבוקרת תוך שימוש בריטארדר, עד למהירות ממש נמוכה של כמעט עצירה, ואת הבלימה הסופית מבצעים על דוושת הבלם.

אין ספק שנהגים פרועים משתמשים יותר בבלמי השירות, וזה יוצר בלאי גבוה יותר לבלמים, אך עדיין ישנו חיווי של עובי רפידות הבלם, כך שלמעשה נדלקת התראה ברגע שהרפידות יורדות מתחת למידה מסוימת, ואז נדרשת הכנסת האוטובוס למוסך לצורת החלפת הרפידות.

כבר המון שנים שלא שמענו על אוטובוס שאיבד בלמים ככה פתאום באמצע נסיעה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם כך אני מבינה שהנהגים לא חוששים להאיץ במדרון

בלימת אוטובוסים:
אוטובוסים ורכב כבד בכלל מצויידים במערכת האטה מובנית בתוך תיבת ההילוכים (בד"כ, אם כי לא רק), שאינה קשורה לבלמי השירות הרגילים (הדיסקיות והרפידות שאנו מכירים מכל כלי הרכב האחרים גם).
המערכת נקראת, פשוטה כמשמעה: 'ריטארדטר' (מאיט).
אוטובוסים מתבססים על האטה מבוקרת תוך שימוש בריטארדר, עד למהירות ממש נמוכה של כמעט עצירה, ואת הבלימה הסופית מבצעים על דוושת הבלם.

אין ספק שנהגים פרועים משתמשים יותר בבלמי השירות, וזה יוצר בלאי גבוה יותר לבלמים, אך עדיין ישנו חיווי של עובי רפידות הבלם, כך שלמעשה נדלקת התראה ברגע שהרפידות יורדות מתחת למידה מסוימת, ואז נדרשת הכנסת האוטובוס למוסך לצורת החלפת הרפידות.

כבר המון שנים שלא שמענו על אוטובוס שאיבד בלמים ככה פתאום באמצע נסיעה.
אם כך אני מבינה שהנהגים לא חוששים להאיץ במדרון
כי יש להם על מי לסמוך (על האדמה, לא רק בשמיים). זה אכן מסביר הרבה דברים... ועדיין אני מודה שלפעמים אני עוצרת את נשימתי כשהם דוהרים מטה (בעיקר בפלימן ובשדרות הציונות).
 
תעשי מה שהנהג עושה

אם כך אני מבינה שהנהגים לא חוששים להאיץ במדרון
כי יש להם על מי לסמוך (על האדמה, לא רק בשמיים). זה אכן מסביר הרבה דברים... ועדיין אני מודה שלפעמים אני עוצרת את נשימתי כשהם דוהרים מטה (בעיקר בפלימן ובשדרות הציונות).
תעשי מה שהנהג עושה
תעצמי עיניים
 
למעלה