מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,

מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,

מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,
העיקר שייצא בזמן


להלן התכתבות שלי עם תלונות ציבור של "קווים".

תלונה: התנהלות מעליבה של נהג קו 13
ביום ב', 28 באוקטובר, נסעתי ברכבת מתל אביב לגני אביב. הרכבת הגיעה לתחנת לוד גני אביב בשעה 13:06. ניגשתי, עם עוד כמה אנשים, לתחנת האוטובוסים בערך בשעה 13:10. בתחנה עמד אוטובוס מספר 13. בדיוק כשהתקרבנו אליו, הוא יצא ונסע מבלי לחכות לנו, למרות שהנהג ראה בבירור שאנחנו מתקרבים לתחנה. הלוח האלקטרוני בדיוק הראה מספר 13 עם חץ מהבהב...

תשובה
שלום רב,
אנו מודים לך על פנייתך אלינו.
חברת קווים פועלת על פי רישוי קו במשרד התחבורה.
על הנהג לצאת לנסיעה בהתאם ללוחות הזמנים של הקו.
מבדיקת פנייתך באמצעות מערכת הGPS (מערכת לווין המותקנת בצי רכבי החברה) נמצא כי:
הנסיעה בקו 13 של השעה 13:10 בוצעה בזמן מתחנת המוצא, כך שלא נמצאה חריגה בפעילותו השוטפת של הקו.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה:321576.

תגובה שלי לתשובה זו
עברית "קשה שפה"? כתבתי לכם שהאוטובוס יצא בדיוק בזמן. טרק את הדלת מול הפרצוף של נוסעים שהתקרבו, ונסע ריק.
יש לכם אפשרות עוד יותר טובה להבטחת הפעילות השוטפת של הקו: בכלל לא לפתוח דלתות, בכלל לא לאסוף נוסעים, לצאת בזמנים המדויקים ולשרוף בנזין. זה מן הסתם יעודה של תחבורה ציבורית.
 


מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,
העיקר שייצא בזמן


להלן התכתבות שלי עם תלונות ציבור של "קווים".

תלונה: התנהלות מעליבה של נהג קו 13
ביום ב', 28 באוקטובר, נסעתי ברכבת מתל אביב לגני אביב. הרכבת הגיעה לתחנת לוד גני אביב בשעה 13:06. ניגשתי, עם עוד כמה אנשים, לתחנת האוטובוסים בערך בשעה 13:10. בתחנה עמד אוטובוס מספר 13. בדיוק כשהתקרבנו אליו, הוא יצא ונסע מבלי לחכות לנו, למרות שהנהג ראה בבירור שאנחנו מתקרבים לתחנה. הלוח האלקטרוני בדיוק הראה מספר 13 עם חץ מהבהב...

תשובה
שלום רב,
אנו מודים לך על פנייתך אלינו.
חברת קווים פועלת על פי רישוי קו במשרד התחבורה.
על הנהג לצאת לנסיעה בהתאם ללוחות הזמנים של הקו.
מבדיקת פנייתך באמצעות מערכת הGPS (מערכת לווין המותקנת בצי רכבי החברה) נמצא כי:
הנסיעה בקו 13 של השעה 13:10 בוצעה בזמן מתחנת המוצא, כך שלא נמצאה חריגה בפעילותו השוטפת של הקו.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה:321576.

תגובה שלי לתשובה זו
עברית "קשה שפה"? כתבתי לכם שהאוטובוס יצא בדיוק בזמן. טרק את הדלת מול הפרצוף של נוסעים שהתקרבו, ונסע ריק.
יש לכם אפשרות עוד יותר טובה להבטחת הפעילות השוטפת של הקו: בכלל לא לפתוח דלתות, בכלל לא לאסוף נוסעים, לצאת בזמנים המדויקים ולשרוף בנזין. זה מן הסתם יעודה של תחבורה ציבורית.
 
המשך ההתכתבות


מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,
העיקר שייצא בזמן


להלן התכתבות שלי עם תלונות ציבור של "קווים".

תלונה: התנהלות מעליבה של נהג קו 13
ביום ב', 28 באוקטובר, נסעתי ברכבת מתל אביב לגני אביב. הרכבת הגיעה לתחנת לוד גני אביב בשעה 13:06. ניגשתי, עם עוד כמה אנשים, לתחנת האוטובוסים בערך בשעה 13:10. בתחנה עמד אוטובוס מספר 13. בדיוק כשהתקרבנו אליו, הוא יצא ונסע מבלי לחכות לנו, למרות שהנהג ראה בבירור שאנחנו מתקרבים לתחנה. הלוח האלקטרוני בדיוק הראה מספר 13 עם חץ מהבהב...

תשובה
שלום רב,
אנו מודים לך על פנייתך אלינו.
חברת קווים פועלת על פי רישוי קו במשרד התחבורה.
על הנהג לצאת לנסיעה בהתאם ללוחות הזמנים של הקו.
מבדיקת פנייתך באמצעות מערכת הGPS (מערכת לווין המותקנת בצי רכבי החברה) נמצא כי:
הנסיעה בקו 13 של השעה 13:10 בוצעה בזמן מתחנת המוצא, כך שלא נמצאה חריגה בפעילותו השוטפת של הקו.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה:321576.

תגובה שלי לתשובה זו
עברית "קשה שפה"? כתבתי לכם שהאוטובוס יצא בדיוק בזמן. טרק את הדלת מול הפרצוף של נוסעים שהתקרבו, ונסע ריק.
יש לכם אפשרות עוד יותר טובה להבטחת הפעילות השוטפת של הקו: בכלל לא לפתוח דלתות, בכלל לא לאסוף נוסעים, לצאת בזמנים המדויקים ולשרוף בנזין. זה מן הסתם יעודה של תחבורה ציבורית.
המשך ההתכתבות

תשובת "קווים"
שלום רב,
קווים מפעילה שירות תחבורה ציבורית על פי רישיון משרד התחבורה וזאת בהתאם לתכנית ההפעלה שנקבעה על ידו,
בה מפורטים מספר הקווים שיופעלו, מסלולם ותדירותם. קווים אינה רשאית לסטות מיוזמתה מתנאי הרישיון כפי שנקבעו על ידי משרד התחבורה.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה

מס' פניה 321576

התשובה שלי
הפניתי תלונה למשרד התחבורה.
שהם יקבעו אם רשיון ההפעלה ניתן לחברת "קווים" על מנת לאסוף נוסעים הנכנסים לתחנה, או על מנת לטרוק בפניהם את הדלת ולצאת ריק "בדיוק בזמן".
 
חשוב לדעת

המשך ההתכתבות

תשובת "קווים"
שלום רב,
קווים מפעילה שירות תחבורה ציבורית על פי רישיון משרד התחבורה וזאת בהתאם לתכנית ההפעלה שנקבעה על ידו,
בה מפורטים מספר הקווים שיופעלו, מסלולם ותדירותם. קווים אינה רשאית לסטות מיוזמתה מתנאי הרישיון כפי שנקבעו על ידי משרד התחבורה.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה

מס' פניה 321576

התשובה שלי
הפניתי תלונה למשרד התחבורה.
שהם יקבעו אם רשיון ההפעלה ניתן לחברת "קווים" על מנת לאסוף נוסעים הנכנסים לתחנה, או על מנת לטרוק בפניהם את הדלת ולצאת ריק "בדיוק בזמן".
חשוב לדעת
בעוד מספר התחבורה אכן קשוח עם החברות בכל הקשור לעמידה בלוחות זמנים, במיוחד בזמן האחרון כשהאכיפה הפכה מפרסונלית ומדגמית לאלקטרונית על 100% מהנסיעות. אין קנס על איחור ביציאה של כמה דקות (אני לא סגור אם זה עד 2 דקות או עד 5 דקות). וזאת בדיוק כדי לא להיות דרקוניים מדי מול המפעילים ומול הציבור ולאפשר גם לעולם האמיתי להשתלב בתוך הבקרה, בדיוק כמו בדוגמה שציינת שמגיע נוסע "על הדקה".
כלומר, הנהג אמור להיות מתודרך לצאת על הדקה, אבל לא לסגור לנוסעים דלתות בפרצוף גם אם זה מביא לאיחור קטן ביציאה.
מה שהופך את התשובה של קווים לנכונה משפטית (כי האחריות עליך להגיע דקה לפני היציאה ולא על הדקה והאחריות של הנהג היא לצאת בזמן), אך לא נכונה שירותית.
 

מנכל אחד

Active member
עוד יותר חשוב לדעת

חשוב לדעת
בעוד מספר התחבורה אכן קשוח עם החברות בכל הקשור לעמידה בלוחות זמנים, במיוחד בזמן האחרון כשהאכיפה הפכה מפרסונלית ומדגמית לאלקטרונית על 100% מהנסיעות. אין קנס על איחור ביציאה של כמה דקות (אני לא סגור אם זה עד 2 דקות או עד 5 דקות). וזאת בדיוק כדי לא להיות דרקוניים מדי מול המפעילים ומול הציבור ולאפשר גם לעולם האמיתי להשתלב בתוך הבקרה, בדיוק כמו בדוגמה שציינת שמגיע נוסע "על הדקה".
כלומר, הנהג אמור להיות מתודרך לצאת על הדקה, אבל לא לסגור לנוסעים דלתות בפרצוף גם אם זה מביא לאיחור קטן ביציאה.
מה שהופך את התשובה של קווים לנכונה משפטית (כי האחריות עליך להגיע דקה לפני היציאה ולא על הדקה והאחריות של הנהג היא לצאת בזמן), אך לא נכונה שירותית.
עוד יותר חשוב לדעת
ההתנהגות של חברת קווים היא לא רק נכונה משפטית אלא גם כלכלית, כי ככל שיסעו פחות נוסעים באוטובוס האוטובוס שלהם יסע יותר מהר ועם פחות בלאי, העבודה לנהג תהיה יותר קלה ויהיה יותר קל לגייס נהגים נוספים,
&nbsp
ולכן, כל עוד התמחור של משרד התחבורה יתבסס על תשלום לק"מ והנהג לא יתוגמל על איסוף נוסעים, פשוט ישתלם לו יותר לא לאסוף אותם
 

Bus Nerd

Active member
זה לא מדוייק

עוד יותר חשוב לדעת
ההתנהגות של חברת קווים היא לא רק נכונה משפטית אלא גם כלכלית, כי ככל שיסעו פחות נוסעים באוטובוס האוטובוס שלהם יסע יותר מהר ועם פחות בלאי, העבודה לנהג תהיה יותר קלה ויהיה יותר קל לגייס נהגים נוספים,
&nbsp
ולכן, כל עוד התמחור של משרד התחבורה יתבסס על תשלום לק"מ והנהג לא יתוגמל על איסוף נוסעים, פשוט ישתלם לו יותר לא לאסוף אותם
זה לא מדוייק
יש תמריצי גבייה, זאת אומרת שהחברות מקבלות קצת כסף על כל כרטיס שנמכר / רב קו שהוטען.

בנוסף, כשהתשלום היה רק לפי מספר נוסעים ולא לפי נסיעות, מפעילים פשוט צמצמו תדירות למינימום כי אוטובוס "סרדינים" עמוס עד אפס מקום יותר משתלם כלכלית במודל הזה. השירות היה זוועתי באותה תקופה ומודל התשלום החדש לפי נסיעות בפועל מאפשר תדירות הרבה יותר טובה והגדלה משמעותית של תדירות ברוב הקווים.

תשווה את התדירות של קו 51 של דן באמצע שנות ה2000 למשל לתדירות של קו 1 היום. הבדל של שמיים וארץ.
 
נכון, אבל תמריצי הגבייה נמוכים מדי

זה לא מדוייק
יש תמריצי גבייה, זאת אומרת שהחברות מקבלות קצת כסף על כל כרטיס שנמכר / רב קו שהוטען.

בנוסף, כשהתשלום היה רק לפי מספר נוסעים ולא לפי נסיעות, מפעילים פשוט צמצמו תדירות למינימום כי אוטובוס "סרדינים" עמוס עד אפס מקום יותר משתלם כלכלית במודל הזה. השירות היה זוועתי באותה תקופה ומודל התשלום החדש לפי נסיעות בפועל מאפשר תדירות הרבה יותר טובה והגדלה משמעותית של תדירות ברוב הקווים.

תשווה את התדירות של קו 51 של דן באמצע שנות ה2000 למשל לתדירות של קו 1 היום. הבדל של שמיים וארץ.
נכון, אבל תמריצי הגבייה נמוכים מדי
זאת לגמרי תנועת מטוטלת מהמצב בו המפעילים חשבו רק על מיקסום הפדיון למצב בו הם לא חושבים עליו כמעט בכלל. (אז היה רק דבר אחד שטוב יותר מאוטובוס עם 50 נוסעים עליו - וזה אוטובוס עם 90 נוסעים עליו, היום הם בכלל לא מתעניינים במספר הנוסעים וזה גם לא טוב כי אין להם שום אינטרס לייעל אתה רשת במונחי מספר נוסעים, רק במונחים תפעוליים של ניצול מקסימלי של ק"מ לכל אוטובוס).

אם התמריץ לנוסע היה גבוה יותר, גם היתה בקרה טובה יותר על תיקופים, גם היה לחץ אצל המפעילים שכל המתקפים יעבדו כמו שצריך, וגם הם היו באים עם פתרונות יצירתיים להקטנת נסיעות עם מספר נוסעים נמוך והעברת תשונמותיהם לנסיעות עם מספר נוסעים גבוה ובכך עוזרים למשרד התחבורה לייעל את כל הרשת (כיום הם אבן נגף בתהליך כי זה מתנגשים עם מושג ה"יעילות" בעיניים שלהם).
בשיטת המכרזים זה היה אומר שהם היו מציעים עלות נמוכה יותר לכל ק"מ, כך שזה לא בהכרח היה מגדיל את התקציב הנדרש, לפחות לא ביחס ישר לגידול בהיקף תמריצי הגבייה.

למעשה אני חושב שזה חלק מהמכרזים החדשים שלצערי מוקפאים.
 

מנכל אחד

Active member
צריך למצוא את האיזון

נכון, אבל תמריצי הגבייה נמוכים מדי
זאת לגמרי תנועת מטוטלת מהמצב בו המפעילים חשבו רק על מיקסום הפדיון למצב בו הם לא חושבים עליו כמעט בכלל. (אז היה רק דבר אחד שטוב יותר מאוטובוס עם 50 נוסעים עליו - וזה אוטובוס עם 90 נוסעים עליו, היום הם בכלל לא מתעניינים במספר הנוסעים וזה גם לא טוב כי אין להם שום אינטרס לייעל אתה רשת במונחי מספר נוסעים, רק במונחים תפעוליים של ניצול מקסימלי של ק"מ לכל אוטובוס).

אם התמריץ לנוסע היה גבוה יותר, גם היתה בקרה טובה יותר על תיקופים, גם היה לחץ אצל המפעילים שכל המתקפים יעבדו כמו שצריך, וגם הם היו באים עם פתרונות יצירתיים להקטנת נסיעות עם מספר נוסעים נמוך והעברת תשונמותיהם לנסיעות עם מספר נוסעים גבוה ובכך עוזרים למשרד התחבורה לייעל את כל הרשת (כיום הם אבן נגף בתהליך כי זה מתנגשים עם מושג ה"יעילות" בעיניים שלהם).
בשיטת המכרזים זה היה אומר שהם היו מציעים עלות נמוכה יותר לכל ק"מ, כך שזה לא בהכרח היה מגדיל את התקציב הנדרש, לפחות לא ביחס ישר לגידול בהיקף תמריצי הגבייה.

למעשה אני חושב שזה חלק מהמכרזים החדשים שלצערי מוקפאים.
צריך למצוא את האיזון
והמצב כעת הוא לא מאוזן, והמצב במכרזים החדשים שנותנים בו שקל לתיקוף הוא גם לא מאוזן, כי שקל זה סכום יפה כשנסיעה היא קצרה ועולה 2.40 אבל כשמדובר בנסיעה ארוכה מעל 100 ק"מ והנסיעה עולה יותר מ20 ש"ח התמרוץ הוא מצחיק.
הבעיה היא שהמשרד מתקמצן על שכירת אנשי מקוצע בתחום שמכונה בשם תורת המשחקים, אני יכול לשלוח לך תוכנית חילופית לקיימת, שהיא רחוקה מלהיות מושלמת אבל מוצלחת הרבה יותר מהקיימת
 

olli3

New member
מנהל
מרבית המפעילות לא מבינות את הפוטנציאל הגלום בגידול במספר

נכון, אבל תמריצי הגבייה נמוכים מדי
זאת לגמרי תנועת מטוטלת מהמצב בו המפעילים חשבו רק על מיקסום הפדיון למצב בו הם לא חושבים עליו כמעט בכלל. (אז היה רק דבר אחד שטוב יותר מאוטובוס עם 50 נוסעים עליו - וזה אוטובוס עם 90 נוסעים עליו, היום הם בכלל לא מתעניינים במספר הנוסעים וזה גם לא טוב כי אין להם שום אינטרס לייעל אתה רשת במונחי מספר נוסעים, רק במונחים תפעוליים של ניצול מקסימלי של ק"מ לכל אוטובוס).

אם התמריץ לנוסע היה גבוה יותר, גם היתה בקרה טובה יותר על תיקופים, גם היה לחץ אצל המפעילים שכל המתקפים יעבדו כמו שצריך, וגם הם היו באים עם פתרונות יצירתיים להקטנת נסיעות עם מספר נוסעים נמוך והעברת תשונמותיהם לנסיעות עם מספר נוסעים גבוה ובכך עוזרים למשרד התחבורה לייעל את כל הרשת (כיום הם אבן נגף בתהליך כי זה מתנגשים עם מושג ה"יעילות" בעיניים שלהם).
בשיטת המכרזים זה היה אומר שהם היו מציעים עלות נמוכה יותר לכל ק"מ, כך שזה לא בהכרח היה מגדיל את התקציב הנדרש, לפחות לא ביחס ישר לגידול בהיקף תמריצי הגבייה.

למעשה אני חושב שזה חלק מהמכרזים החדשים שלצערי מוקפאים.
מרבית המפעילות לא מבינות את הפוטנציאל הגלום בגידול במספר
הנוסעים.
&nbsp
מפעילה שפועלת להתאמות נדרשות על מנת לשפר את השירות לנוסעים מבחינת לו"ז, מסלולים וכו', תקבל יותר נוסעים. בטווח הארוך (הלא כל כך ארוך) זה ישתלם לה כי כשהביקוש עולה, היא בסופו של דבר מקבלת עוד נסיעות, עוד תוספות שירות ובכך עוד קילומטרים לבצע.
 

מנכל אחד

Active member
הפוך, הם מבינים שזה לא משתלם להוסיף נוסעים

מרבית המפעילות לא מבינות את הפוטנציאל הגלום בגידול במספר
הנוסעים.
&nbsp
מפעילה שפועלת להתאמות נדרשות על מנת לשפר את השירות לנוסעים מבחינת לו"ז, מסלולים וכו', תקבל יותר נוסעים. בטווח הארוך (הלא כל כך ארוך) זה ישתלם לה כי כשהביקוש עולה, היא בסופו של דבר מקבלת עוד נסיעות, עוד תוספות שירות ובכך עוד קילומטרים לבצע.
הפוך, הם מבינים שזה לא משתלם להוסיף נוסעים
כי גם כשהם צועקים שיש עומס ושלנהגים נמאס לריב עם נוסעים ושאף נהג לא מוכן לבצע את הקווים העמוסים אפילו במחיר פיטורין מהעבודה, משרד התחבורה עסוק בלחשוב איך הוא מתקצב את התוספות, תהליך ארוך שלוקח כמה חודשים ופוגע קשות ביכולת התפקוד של החברה.
עדיף קווים ריקים והכנסה קבועה מאשר להגדיל ראש, לדאוג לנוסעים ולקוות שהפקיד יקום הבוקר על הצד הנכון ויתחשק לו לחפש תיקצוב לנסיעות נוספות וכדובדבן לקצפת משרד התחבורה בנתיים קונס את החברה על ביצוע נמוך.
 
תודה לכל המגיבים

חשוב לדעת
בעוד מספר התחבורה אכן קשוח עם החברות בכל הקשור לעמידה בלוחות זמנים, במיוחד בזמן האחרון כשהאכיפה הפכה מפרסונלית ומדגמית לאלקטרונית על 100% מהנסיעות. אין קנס על איחור ביציאה של כמה דקות (אני לא סגור אם זה עד 2 דקות או עד 5 דקות). וזאת בדיוק כדי לא להיות דרקוניים מדי מול המפעילים ומול הציבור ולאפשר גם לעולם האמיתי להשתלב בתוך הבקרה, בדיוק כמו בדוגמה שציינת שמגיע נוסע "על הדקה".
כלומר, הנהג אמור להיות מתודרך לצאת על הדקה, אבל לא לסגור לנוסעים דלתות בפרצוף גם אם זה מביא לאיחור קטן ביציאה.
מה שהופך את התשובה של קווים לנכונה משפטית (כי האחריות עליך להגיע דקה לפני היציאה ולא על הדקה והאחריות של הנהג היא לצאת בזמן), אך לא נכונה שירותית.
תודה לכל המגיבים
אצפה לתגובת משרד התחבורה. אולי באמת הנהגים לא חייבים לנו שום דבר, ורשאים להריץ אוטובוסים ריקים - בשמירה מדויקת על לוחות הזמנים.

בנוגע ל"חובת הנוסע להגיע לתחנה דקה לפני", במקרה הספציפי זה לא תמיד אפשרי.
הרכבת מתל אביב מגיעה ללוד גני אביב ב-13:06, וזמן היציאה של האוטובוס הוא 13:10. גם אם הרכבת מגיעה בדיוק בזמן, צריך לעבור בגשר, דרך מדרגות או מעלית, על מנת לצאת, ולא כולם יכולים להספיק. מה גם שהרכבת יכולה להתאחר במקצת.
 
במקרה הספציפי הזה

תודה לכל המגיבים
אצפה לתגובת משרד התחבורה. אולי באמת הנהגים לא חייבים לנו שום דבר, ורשאים להריץ אוטובוסים ריקים - בשמירה מדויקת על לוחות הזמנים.

בנוגע ל"חובת הנוסע להגיע לתחנה דקה לפני", במקרה הספציפי זה לא תמיד אפשרי.
הרכבת מתל אביב מגיעה ללוד גני אביב ב-13:06, וזמן היציאה של האוטובוס הוא 13:10. גם אם הרכבת מגיעה בדיוק בזמן, צריך לעבור בגשר, דרך מדרגות או מעלית, על מנת לצאת, ולא כולם יכולים להספיק. מה גם שהרכבת יכולה להתאחר במקצת.
במקרה הספציפי הזה
מה שאפשרי ונכון הוא לתקן את לו"ז קו האוטובוס על ידי כתיבת פניה למשרד התחבורה.
הזזה בחמש דקות (כדי לאפשר להגיע גם לא בריצה) היא בדרך כלל אפשרית ודי קלה לביצוע.

הקו לא מוגדר כקו מזין לרכבת אלא כקו רגיל ולכן לא מחויב לחכות לרכבת מאחרת. בגלל מדובר בתחנה חלשה מאד ולקו יש תפקידים עירוניים אחרים חשובים יותר זו לדעתי החלטה נכונה נקודתית, אבל גם קו סדיר שמתחיל בתחנת רכבת צריך להיות מסונכרן עד כמה שאפשר ללו"ז הרכבת. וזה אומר לרוב יציאה לפחות 8 דקות אחרי שהרכבת מגיעה (זמן ההליכה מהרציף לתחנה עבור לא אתלטים). בטח שלא רק 4 דקות.
 

olli3

New member
מנהל
הסיבה הזאת תפועלית בלבד עקב הקושי ביציאה ממסופים/מרכזיות

חשוב לדעת
בעוד מספר התחבורה אכן קשוח עם החברות בכל הקשור לעמידה בלוחות זמנים, במיוחד בזמן האחרון כשהאכיפה הפכה מפרסונלית ומדגמית לאלקטרונית על 100% מהנסיעות. אין קנס על איחור ביציאה של כמה דקות (אני לא סגור אם זה עד 2 דקות או עד 5 דקות). וזאת בדיוק כדי לא להיות דרקוניים מדי מול המפעילים ומול הציבור ולאפשר גם לעולם האמיתי להשתלב בתוך הבקרה, בדיוק כמו בדוגמה שציינת שמגיע נוסע "על הדקה".
כלומר, הנהג אמור להיות מתודרך לצאת על הדקה, אבל לא לסגור לנוסעים דלתות בפרצוף גם אם זה מביא לאיחור קטן ביציאה.
מה שהופך את התשובה של קווים לנכונה משפטית (כי האחריות עליך להגיע דקה לפני היציאה ולא על הדקה והאחריות של הנהג היא לצאת בזמן), אך לא נכונה שירותית.
הסיבה הזאת תפועלית בלבד עקב הקושי ביציאה ממסופים/מרכזיות
כך שהנסיעה תיקלט כיצאה...
&nbsp
כש-15 אוטובוסים במרכזית תל אביב מתחילים לעשות רוורס ביחד בשעה 16:00, יהיה קשה לכולם לצאת בזמן מהפוליגון של התחנה. הם צריכים לצאת מהפוליגון והנוסעים מכירים את זה כשהכריזה נדלקת ואומרת "התחנה הבאה". כל עוד לא נדלקה הכריזה ואמרה "התחנה הבאה". מבחינת משרד התחבורה האוטובוס עדיין לא יצא לדרך.
&nbsp
ולכן, איחור של עד 5 דקות או הקדמה של עד שתי דקות (שזה מקומם אותי העניין של הקדמה של שתי דקות) לא יחשבו כאיחור או הקדמה.
 

iritilan

New member
אם לא הייתי יודעת טוב, הייתי אומרת שזו נשמעת תגובה של מחשב..

המשך ההתכתבות

תשובת "קווים"
שלום רב,
קווים מפעילה שירות תחבורה ציבורית על פי רישיון משרד התחבורה וזאת בהתאם לתכנית ההפעלה שנקבעה על ידו,
בה מפורטים מספר הקווים שיופעלו, מסלולם ותדירותם. קווים אינה רשאית לסטות מיוזמתה מתנאי הרישיון כפי שנקבעו על ידי משרד התחבורה.

נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה

מס' פניה 321576

התשובה שלי
הפניתי תלונה למשרד התחבורה.
שהם יקבעו אם רשיון ההפעלה ניתן לחברת "קווים" על מנת לאסוף נוסעים הנכנסים לתחנה, או על מנת לטרוק בפניהם את הדלת ולצאת ריק "בדיוק בזמן".
אם לא הייתי יודעת טוב, הייתי אומרת שזו נשמעת תגובה של מחשב..
אבל זה גם הולם לחלוטין לתשובה אוטומטית ומנוסחת מראש של איזשהו אחראי שרות בתחבורה ציבורית שכנראה מעולם לא נסע באוטובוס בעצמו...
&nbsp
&nbsp
 

iritilan

New member
גם במטרופולין לפעמים נראה שהנהגים היו מעדיפים לא לעצור בתחנה

מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,
העיקר שייצא בזמן


להלן התכתבות שלי עם תלונות ציבור של "קווים".

תלונה: התנהלות מעליבה של נהג קו 13
ביום ב', 28 באוקטובר, נסעתי ברכבת מתל אביב לגני אביב. הרכבת הגיעה לתחנת לוד גני אביב בשעה 13:06. ניגשתי, עם עוד כמה אנשים, לתחנת האוטובוסים בערך בשעה 13:10. בתחנה עמד אוטובוס מספר 13. בדיוק כשהתקרבנו אליו, הוא יצא ונסע מבלי לחכות לנו, למרות שהנהג ראה בבירור שאנחנו מתקרבים לתחנה. הלוח האלקטרוני בדיוק הראה מספר 13 עם חץ מהבהב...

תשובה
שלום רב,
אנו מודים לך על פנייתך אלינו.
חברת קווים פועלת על פי רישוי קו במשרד התחבורה.
על הנהג לצאת לנסיעה בהתאם ללוחות הזמנים של הקו.
מבדיקת פנייתך באמצעות מערכת הGPS (מערכת לווין המותקנת בצי רכבי החברה) נמצא כי:
הנסיעה בקו 13 של השעה 13:10 בוצעה בזמן מתחנת המוצא, כך שלא נמצאה חריגה בפעילותו השוטפת של הקו.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה:321576.

תגובה שלי לתשובה זו
עברית "קשה שפה"? כתבתי לכם שהאוטובוס יצא בדיוק בזמן. טרק את הדלת מול הפרצוף של נוסעים שהתקרבו, ונסע ריק.
יש לכם אפשרות עוד יותר טובה להבטחת הפעילות השוטפת של הקו: בכלל לא לפתוח דלתות, בכלל לא לאסוף נוסעים, לצאת בזמנים המדויקים ולשרוף בנזין. זה מן הסתם יעודה של תחבורה ציבורית.
גם במטרופולין לפעמים נראה שהנהגים היו מעדיפים לא לעצור בתחנה
רק הבוקר המתנתי בתחנה, אוטובוס התקרב, לפחות נוסע אחד נוסף מלבד התכוון לעלות עליו. נראה היה שהאוטובוס מתכוון להמשיך בלי לעצור למרות שהיו מספר נוסעים באזור התחנה (אין שם סככה רק 'אזורי תחנה' עם שלט ). נפנפנו לעברו, נראה שהתקרב למדרכה ומתכוון לעצור ובעוד אנחנו ממהרים לכיוון האוטובוס (שעצר במרחק כמה מטרים קדימה) האוטובוס דהר קדימה - בלי לעלות נוסעים בתחנה! וזה היה רק דוגמא למקרה מאד מובהק שבו אין מקום לספק. האוטובוס פשוט דילג על התחנה כאשר במפורש נוסעים המתינו בתחנה.
 
מה שמפתיע

גם במטרופולין לפעמים נראה שהנהגים היו מעדיפים לא לעצור בתחנה
רק הבוקר המתנתי בתחנה, אוטובוס התקרב, לפחות נוסע אחד נוסף מלבד התכוון לעלות עליו. נראה היה שהאוטובוס מתכוון להמשיך בלי לעצור למרות שהיו מספר נוסעים באזור התחנה (אין שם סככה רק 'אזורי תחנה' עם שלט ). נפנפנו לעברו, נראה שהתקרב למדרכה ומתכוון לעצור ובעוד אנחנו ממהרים לכיוון האוטובוס (שעצר במרחק כמה מטרים קדימה) האוטובוס דהר קדימה - בלי לעלות נוסעים בתחנה! וזה היה רק דוגמא למקרה מאד מובהק שבו אין מקום לספק. האוטובוס פשוט דילג על התחנה כאשר במפורש נוסעים המתינו בתחנה.
מה שמפתיע
זו לא התנהגותו של נהג זה או אחר, אלא הגיבוי המוחלט שחברה מעניקה להתנהגות נלוזה כזאת, כפי שנראה בתגובה הרשמית של חברת קווים. אני מסוקרן לראות את תגובת משרד התחבורה, שאליו הפניתי תלונה בנדון.
 

846

Active member
אם הוא ייצא באיחור החברה

מה שמפתיע
זו לא התנהגותו של נהג זה או אחר, אלא הגיבוי המוחלט שחברה מעניקה להתנהגות נלוזה כזאת, כפי שנראה בתגובה הרשמית של חברת קווים. אני מסוקרן לראות את תגובת משרד התחבורה, שאליו הפניתי תלונה בנדון.
אם הוא ייצא באיחור החברה
תיקנס על אי דיוק, במיקרה הזה החברה לא תיקנס בכלום.
הנוסעים?
זה פרט שולי בעיני משרד התחבורה
 

אורי404

New member
איפה באשכול הדרום או בשרון/גוש דן?

גם במטרופולין לפעמים נראה שהנהגים היו מעדיפים לא לעצור בתחנה
רק הבוקר המתנתי בתחנה, אוטובוס התקרב, לפחות נוסע אחד נוסף מלבד התכוון לעלות עליו. נראה היה שהאוטובוס מתכוון להמשיך בלי לעצור למרות שהיו מספר נוסעים באזור התחנה (אין שם סככה רק 'אזורי תחנה' עם שלט ). נפנפנו לעברו, נראה שהתקרב למדרכה ומתכוון לעצור ובעוד אנחנו ממהרים לכיוון האוטובוס (שעצר במרחק כמה מטרים קדימה) האוטובוס דהר קדימה - בלי לעלות נוסעים בתחנה! וזה היה רק דוגמא למקרה מאד מובהק שבו אין מקום לספק. האוטובוס פשוט דילג על התחנה כאשר במפורש נוסעים המתינו בתחנה.
איפה באשכול הדרום או בשרון/גוש דן?
עוד יותר ספציפית באיזו תחנה מדובר?
בשרון נתקלתי עד לא מזמן לא מעט פעמים, על אוטובוסים המדלגים על התחנות. לא בגלל עומס נוסעים. פעם אחת המתנתי לקו 17 בכפר סבא ברחוב ויצמן הראשי, לנסוע לכיוון התחנה המרכזית. הוא, בדומה למקרים אחרים, היה בנתיב המרוחק מהתחנה, על אף שלא היה כלל עומס. פשוט התעלם מהתחנה. לאור השעה המוקדמת יחסית שבה הגיע, כזו של פרייבט להערכתי הוא כך פעל לאורך המסלול - נסיעה מרוחקת מהתחנות.
אז אולי זה נחשב שהנסיעה בוצעה. באיזה אופן, זה עניין אחר.
 
למעלה