לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2242422,424 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,'
מבחינת "קווים" נהג בכלל לא אמור לאסוף נוסעים,
04/11/2019 | 22:37
18
331
העיקר שייצא בזמן
 
להלן התכתבות שלי עם תלונות ציבור של "קווים".
 
תלונה: התנהלות מעליבה של נהג קו 13
ביום ב', 28 באוקטובר, נסעתי ברכבת מתל אביב לגני אביב. הרכבת הגיעה לתחנת לוד גני אביב בשעה 13:06. ניגשתי, עם עוד כמה אנשים, לתחנת האוטובוסים בערך בשעה 13:10. בתחנה עמד אוטובוס מספר 13. בדיוק כשהתקרבנו אליו, הוא יצא ונסע מבלי לחכות לנו, למרות שהנהג ראה בבירור שאנחנו מתקרבים לתחנה. הלוח האלקטרוני בדיוק הראה מספר 13 עם חץ מהבהב...
 
תשובה
שלום רב,
אנו מודים לך על פנייתך אלינו.
חברת קווים פועלת על פי רישוי קו במשרד התחבורה.
על הנהג לצאת לנסיעה בהתאם ללוחות הזמנים של הקו.
מבדיקת פנייתך באמצעות מערכת הGPS (מערכת לווין המותקנת בצי רכבי החברה) נמצא כי:
הנסיעה בקו 13 של השעה 13:10 בוצעה בזמן מתחנת המוצא, כך שלא נמצאה חריגה בפעילותו השוטפת של הקו.
פנייתך תועדה במחלקת קשרי לקוחות ומספרה:321576.
 
תגובה שלי לתשובה זו
עברית "קשה שפה"? כתבתי לכם שהאוטובוס יצא בדיוק בזמן. טרק את הדלת מול הפרצוף של נוסעים שהתקרבו, ונסע ריק.
יש לכם אפשרות עוד יותר טובה להבטחת הפעילות השוטפת של הקו: בכלל לא לפתוח דלתות, בכלל לא לאסוף נוסעים, לצאת בזמנים המדויקים ולשרוף בנזין. זה מן הסתם יעודה של תחבורה ציבורית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
05/11/2019 | 11:32
56
לצפיה ב-'המשך ההתכתבות '
המשך ההתכתבות
05/11/2019 | 11:43
11
190
תשובת "קווים" 
שלום רב,
קווים מפעילה שירות תחבורה ציבורית על פי רישיון משרד התחבורה וזאת בהתאם לתכנית ההפעלה שנקבעה על ידו,
בה מפורטים מספר הקווים שיופעלו, מסלולם ותדירותם. קווים אינה רשאית לסטות מיוזמתה מתנאי הרישיון כפי שנקבעו על ידי משרד התחבורה.
 
נשמח לעמוד לרשותך בכל עת
בברכת נסיעה טובה ובטוחה
 
מס' פניה 321576
 
התשובה שלי
הפניתי תלונה למשרד התחבורה.
שהם יקבעו אם רשיון ההפעלה ניתן לחברת "קווים" על מנת לאסוף נוסעים הנכנסים לתחנה, או על מנת לטרוק בפניהם את הדלת ולצאת ריק "בדיוק בזמן".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חשוב לדעת'
חשוב לדעת
05/11/2019 | 11:57
9
213
בעוד מספר התחבורה אכן קשוח עם החברות בכל הקשור לעמידה בלוחות זמנים, במיוחד בזמן האחרון כשהאכיפה הפכה מפרסונלית ומדגמית לאלקטרונית על 100% מהנסיעות. אין קנס על איחור ביציאה של כמה דקות (אני לא סגור אם זה עד 2 דקות או עד 5 דקות). וזאת בדיוק כדי לא להיות דרקוניים מדי מול המפעילים ומול הציבור ולאפשר גם לעולם האמיתי להשתלב בתוך הבקרה, בדיוק כמו בדוגמה שציינת שמגיע נוסע "על הדקה".
כלומר, הנהג אמור להיות מתודרך לצאת על הדקה, אבל לא לסגור לנוסעים דלתות בפרצוף גם אם זה מביא לאיחור קטן ביציאה.
מה שהופך את התשובה של קווים לנכונה משפטית (כי האחריות עליך להגיע דקה לפני היציאה ולא על הדקה והאחריות של הנהג היא לצאת בזמן), אך לא נכונה שירותית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עוד יותר חשוב לדעת'
עוד יותר חשוב לדעת
05/11/2019 | 12:01
5
166
ההתנהגות של חברת קווים היא לא רק נכונה משפטית אלא גם כלכלית, כי ככל שיסעו פחות נוסעים באוטובוס האוטובוס שלהם יסע יותר מהר ועם פחות בלאי, העבודה לנהג תהיה יותר קלה ויהיה יותר קל לגייס נהגים נוספים,
 
ולכן, כל עוד התמחור של משרד התחבורה יתבסס על תשלום לק"מ והנהג לא יתוגמל על איסוף נוסעים, פשוט ישתלם לו יותר לא לאסוף אותם
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה לא מדוייק'
זה לא מדוייק
05/11/2019 | 13:37
4
137
יש תמריצי גבייה, זאת אומרת שהחברות מקבלות קצת כסף על כל כרטיס שנמכר / רב קו שהוטען.
 
בנוסף, כשהתשלום היה רק לפי מספר נוסעים ולא לפי נסיעות, מפעילים פשוט צמצמו תדירות למינימום כי אוטובוס "סרדינים" עמוס עד אפס מקום יותר משתלם כלכלית במודל הזה. השירות היה זוועתי באותה תקופה ומודל התשלום החדש לפי נסיעות בפועל מאפשר תדירות הרבה יותר טובה והגדלה משמעותית של תדירות ברוב הקווים.
 
תשווה את התדירות של קו 51 של דן באמצע שנות ה2000 למשל לתדירות של קו 1 היום. הבדל של שמיים וארץ.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון, אבל תמריצי הגבייה נמוכים מדי'
נכון, אבל תמריצי הגבייה נמוכים מדי
05/11/2019 | 15:35
3
137
זאת לגמרי תנועת מטוטלת מהמצב בו המפעילים חשבו רק על מיקסום הפדיון למצב בו הם לא חושבים עליו כמעט בכלל. (אז היה רק דבר אחד שטוב יותר מאוטובוס עם 50 נוסעים עליו - וזה אוטובוס עם 90 נוסעים עליו, היום הם בכלל לא מתעניינים במספר הנוסעים וזה גם לא טוב כי אין להם שום אינטרס לייעל אתה רשת במונחי מספר נוסעים, רק במונחים תפעוליים של ניצול מקסימלי של ק"מ לכל אוטובוס).
 
אם התמריץ לנוסע היה גבוה יותר, גם היתה בקרה טובה יותר על תיקופים, גם היה לחץ אצל המפעילים שכל המתקפים יעבדו כמו שצריך, וגם הם היו באים עם פתרונות יצירתיים להקטנת נסיעות עם מספר נוסעים נמוך והעברת תשונמותיהם לנסיעות עם מספר נוסעים גבוה ובכך עוזרים למשרד התחבורה לייעל את כל הרשת (כיום הם אבן נגף בתהליך כי זה מתנגשים עם מושג ה"יעילות" בעיניים שלהם).
בשיטת המכרזים זה היה אומר שהם היו מציעים עלות נמוכה יותר לכל ק"מ, כך שזה לא בהכרח היה מגדיל את התקציב הנדרש, לפחות לא ביחס ישר לגידול בהיקף תמריצי הגבייה.
 
למעשה אני חושב שזה חלק מהמכרזים החדשים שלצערי מוקפאים.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צריך למצוא את האיזון'
צריך למצוא את האיזון
<< ההודעה הנוכחית
06/11/2019 | 09:14
63
והמצב כעת הוא לא מאוזן, והמצב במכרזים החדשים שנותנים בו שקל לתיקוף הוא גם לא מאוזן, כי שקל זה סכום יפה כשנסיעה היא קצרה ועולה 2.40 אבל כשמדובר בנסיעה ארוכה מעל 100 ק"מ והנסיעה עולה יותר מ20 ש"ח התמרוץ הוא מצחיק.
הבעיה היא שהמשרד מתקמצן על שכירת אנשי מקוצע בתחום שמכונה בשם תורת המשחקים, אני יכול לשלוח לך תוכנית חילופית לקיימת, שהיא רחוקה מלהיות מושלמת אבל מוצלחת הרבה יותר מהקיימת
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מרבית המפעילות לא מבינות את הפוטנציאל הגלום בגידול במספר'
מרבית המפעילות לא מבינות את הפוטנציאל הגלום בגידול במספר
12/11/2019 | 20:59
1
16
הנוסעים.
 
מפעילה שפועלת להתאמות נדרשות על מנת לשפר את השירות לנוסעים מבחינת לו"ז, מסלולים וכו', תקבל יותר נוסעים. בטווח הארוך (הלא כל כך ארוך) זה ישתלם לה כי כשהביקוש עולה, היא בסופו של דבר מקבלת עוד נסיעות, עוד תוספות שירות ובכך עוד קילומטרים לבצע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הפוך, הם מבינים שזה לא משתלם להוסיף נוסעים'
הפוך, הם מבינים שזה לא משתלם להוסיף נוסעים
16/11/2019 | 21:56
3
כי גם כשהם צועקים שיש עומס ושלנהגים נמאס לריב עם נוסעים ושאף נהג לא מוכן לבצע את הקווים העמוסים אפילו במחיר פיטורין מהעבודה, משרד התחבורה עסוק בלחשוב איך הוא מתקצב את התוספות, תהליך ארוך שלוקח כמה חודשים ופוגע קשות ביכולת התפקוד של החברה.
עדיף קווים ריקים והכנסה קבועה מאשר להגדיל ראש, לדאוג לנוסעים ולקוות שהפקיד יקום הבוקר על הצד הנכון ויתחשק לו לחפש תיקצוב לנסיעות נוספות וכדובדבן לקצפת משרד התחבורה בנתיים קונס את החברה על ביצוע נמוך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תודה לכל המגיבים'
תודה לכל המגיבים
05/11/2019 | 18:05
1
124
אצפה לתגובת משרד התחבורה. אולי באמת הנהגים לא חייבים לנו שום דבר, ורשאים להריץ אוטובוסים ריקים - בשמירה מדויקת על לוחות הזמנים.
 
בנוגע ל"חובת הנוסע להגיע לתחנה דקה לפני", במקרה הספציפי זה לא תמיד אפשרי.
הרכבת מתל אביב מגיעה ללוד גני אביב ב-13:06, וזמן היציאה של האוטובוס הוא 13:10. גם אם הרכבת מגיעה בדיוק בזמן, צריך לעבור בגשר, דרך מדרגות או מעלית, על מנת לצאת, ולא כולם יכולים להספיק. מה גם שהרכבת יכולה להתאחר במקצת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במקרה הספציפי הזה'
במקרה הספציפי הזה
06/11/2019 | 10:49
96
מה שאפשרי ונכון הוא לתקן את לו"ז קו האוטובוס על ידי כתיבת פניה למשרד התחבורה.
הזזה בחמש דקות (כדי לאפשר להגיע גם לא בריצה) היא בדרך כלל אפשרית ודי קלה לביצוע. 
 
הקו לא מוגדר כקו מזין לרכבת אלא כקו רגיל ולכן לא מחויב לחכות לרכבת מאחרת. בגלל מדובר בתחנה חלשה מאד ולקו יש תפקידים עירוניים אחרים חשובים יותר זו לדעתי החלטה נכונה נקודתית, אבל גם קו סדיר שמתחיל בתחנת רכבת צריך להיות מסונכרן עד כמה שאפשר ללו"ז הרכבת. וזה אומר לרוב יציאה לפחות 8 דקות אחרי שהרכבת מגיעה (זמן ההליכה מהרציף לתחנה עבור לא אתלטים). בטח שלא רק 4 דקות.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסיבה הזאת תפועלית בלבד עקב הקושי ביציאה ממסופים/מרכזיות'
הסיבה הזאת תפועלית בלבד עקב הקושי ביציאה ממסופים/מרכזיות
12/11/2019 | 20:52
10
כך שהנסיעה תיקלט כיצאה...
 
כש-15 אוטובוסים במרכזית תל אביב מתחילים לעשות רוורס ביחד בשעה 16:00, יהיה קשה לכולם לצאת בזמן מהפוליגון של התחנה. הם צריכים לצאת מהפוליגון והנוסעים מכירים את זה כשהכריזה נדלקת ואומרת "התחנה הבאה". כל עוד לא נדלקה הכריזה ואמרה "התחנה הבאה". מבחינת משרד התחבורה האוטובוס עדיין לא יצא לדרך.
 
ולכן, איחור של עד 5 דקות או הקדמה של עד שתי דקות (שזה מקומם אותי העניין של הקדמה של שתי דקות) לא יחשבו כאיחור או הקדמה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם לא הייתי יודעת טוב, הייתי אומרת שזו נשמעת תגובה של מחשב..'
אם לא הייתי יודעת טוב, הייתי אומרת שזו נשמעת תגובה של מחשב..
06/11/2019 | 12:06
93
אבל זה גם הולם לחלוטין לתשובה אוטומטית ומנוסחת מראש של איזשהו אחראי שרות בתחבורה ציבורית שכנראה מעולם לא נסע באוטובוס בעצמו...
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם במטרופולין לפעמים נראה שהנהגים היו מעדיפים לא לעצור בתחנה'
גם במטרופולין לפעמים נראה שהנהגים היו מעדיפים לא לעצור בתחנה
06/11/2019 | 12:10
4
127
רק הבוקר המתנתי בתחנה, אוטובוס התקרב, לפחות נוסע אחד נוסף מלבד התכוון לעלות עליו. נראה היה שהאוטובוס מתכוון להמשיך בלי לעצור למרות שהיו מספר נוסעים באזור התחנה (אין שם סככה רק 'אזורי תחנה' עם שלט ). נפנפנו לעברו, נראה שהתקרב למדרכה ומתכוון לעצור ובעוד אנחנו ממהרים לכיוון האוטובוס (שעצר במרחק כמה מטרים קדימה) האוטובוס דהר קדימה - בלי לעלות נוסעים בתחנה! וזה היה רק דוגמא למקרה מאד מובהק שבו אין מקום לספק. האוטובוס פשוט דילג על התחנה כאשר במפורש נוסעים המתינו בתחנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שמפתיע'
מה שמפתיע
07/11/2019 | 14:18
2
89
זו לא התנהגותו של נהג זה או אחר, אלא הגיבוי המוחלט שחברה מעניקה להתנהגות נלוזה כזאת, כפי שנראה בתגובה הרשמית של חברת קווים. אני מסוקרן לראות את תגובת משרד התחבורה, שאליו הפניתי תלונה בנדון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם הוא ייצא באיחור החברה'
אם הוא ייצא באיחור החברה
08/11/2019 | 01:30
1
72
תיקנס על אי דיוק, במיקרה הזה החברה לא תיקנס בכלום.
הנוסעים?
זה פרט שולי בעיני משרד התחבורה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נצפה לתגובת משרד התחבורה '
נצפה לתגובת משרד התחבורה
08/11/2019 | 15:12
24
לצפיה ב-'איפה באשכול הדרום או בשרון/גוש דן?'
איפה באשכול הדרום או בשרון/גוש דן?
08/11/2019 | 13:34
60
עוד יותר ספציפית באיזו תחנה מדובר?
בשרון נתקלתי עד לא מזמן לא מעט פעמים, על אוטובוסים המדלגים על התחנות. לא בגלל עומס נוסעים. פעם אחת המתנתי לקו 17 בכפר סבא ברחוב ויצמן הראשי, לנסוע לכיוון התחנה המרכזית. הוא, בדומה למקרים אחרים, היה בנתיב המרוחק מהתחנה, על אף שלא היה כלל עומס. פשוט התעלם מהתחנה. לאור השעה המוקדמת יחסית שבה הגיע, כזו של פרייבט להערכתי הוא כך פעל לאורך המסלול - נסיעה מרוחקת מהתחנות.
אז אולי זה נחשב שהנסיעה בוצעה. באיזה אופן, זה עניין אחר.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

08:32 | 19.11.19 רפאל ממודיעין
15:56 | 18.11.19 אורי404
14:43 | 18.11.19 sweetums
15:13 | 17.11.19 GLSRA
11:33 | 17.11.19 rotem1977
13:46 | 16.11.19 האלמוני המאושר

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ