עדכון קצרצר מצולם מתחנת יהודית

Bus Nerd

Active member
עדכון קצרצר מצולם מתחנת יהודית

עדכון קצרצר מצולם מתחנת יהודית
תמונה ראשונה: על מבנה הבטון שדיברנו עליה רבות בפורום בעבר (והנחנו שמדובר בפיר אוורור) הותקן עגורן סטנדרטי גדול, כשעברתי שם הוא הרים קופסאות בטון קטנות יחסית שלא ממש הבנתי מה המטרה שלהן.

תמונה שנייה: אולי חפירת כניסה? צמוד למדרכה, בצד הצפון מזרחי של התחנה. כרגע בעומק מאוד רדוד, אז לא בדיוק ברור מה הולך שם.



 

matrix200200

Active member
אהה! אז טעינו

עדכון קצרצר מצולם מתחנת יהודית
תמונה ראשונה: על מבנה הבטון שדיברנו עליה רבות בפורום בעבר (והנחנו שמדובר בפיר אוורור) הותקן עגורן סטנדרטי גדול, כשעברתי שם הוא הרים קופסאות בטון קטנות יחסית שלא ממש הבנתי מה המטרה שלהן.

תמונה שנייה: אולי חפירת כניסה? צמוד למדרכה, בצד הצפון מזרחי של התחנה. כרגע בעומק מאוד רדוד, אז לא בדיוק ברור מה הולך שם.
אהה! אז טעינו
בעצם המבנה הזה הוא בסיס עבור מנוף?
אולי החליטו לזרז את הבניה וחושבים שזה יילך יותר מהר עם העגורן?
לגבי התמונה השניה, בהחלט חושב שזה הכנות לחפירות של הכניסה.
עברתי שם מספר פעמים בשבועות האחרונים אבל כרגע לא ממש מתקדם שם כלום.
אפרופו מנופים, דיווחתי כאן לא מזמן על הצבת מספר מנופים בתחנת קרליבך.
נת"ע פרסמו עדכון על הכנות לפירוק שאריות מכונות הקידוח בחלק המערבי של התחנה (מגי והשניה ששמה ברח ממני).
עכשיו אני חושב שאולי המנופים האלה נועדו לסייע בפירוק הזה?
 

Bus Nerd

Active member
במה השתמשו לפירוק המכונות הקודמות?

אהה! אז טעינו
בעצם המבנה הזה הוא בסיס עבור מנוף?
אולי החליטו לזרז את הבניה וחושבים שזה יילך יותר מהר עם העגורן?
לגבי התמונה השניה, בהחלט חושב שזה הכנות לחפירות של הכניסה.
עברתי שם מספר פעמים בשבועות האחרונים אבל כרגע לא ממש מתקדם שם כלום.
אפרופו מנופים, דיווחתי כאן לא מזמן על הצבת מספר מנופים בתחנת קרליבך.
נת"ע פרסמו עדכון על הכנות לפירוק שאריות מכונות הקידוח בחלק המערבי של התחנה (מגי והשניה ששמה ברח ממני).
עכשיו אני חושב שאולי המנופים האלה נועדו לסייע בפירוק הזה?
במה השתמשו לפירוק המכונות הקודמות?
גם השתמשו בעגורנים נייחים? או במנופים ניידים?

לגבי האם המבנה הוא בסיס למנוף - זה מאוד לא ברור. נשמע לי משונה שייבנו מבנה בצורת קוביה חלולה בתור בסיס למנוף - זה הרי פחות יציב מלבנות משטח שטוח ישר על הקרקע ולבנות את המנוף עליו, ולא ראיתי דבר כזה באף אתר בנייה אחר בעיר - משתמשים בעגורנים בכל מקום ובאף אחד מהמקומות האלו לא ראיתי קובייה חלולה בתור בסיס.

מצד שני, הוא מאוד גבוה יחסית לסתם מבנה של פיר אוורור, אז יכול להיות שהוא כן זמני. כנראה שאין לנו איך לדעת חוץ מלשאול את נת"ע או לחכות.
 

matrix200200

Active member
זהו שבפירוקים הקודמים השתמשו במנופים ניידים ענקיים.

במה השתמשו לפירוק המכונות הקודמות?
גם השתמשו בעגורנים נייחים? או במנופים ניידים?

לגבי האם המבנה הוא בסיס למנוף - זה מאוד לא ברור. נשמע לי משונה שייבנו מבנה בצורת קוביה חלולה בתור בסיס למנוף - זה הרי פחות יציב מלבנות משטח שטוח ישר על הקרקע ולבנות את המנוף עליו, ולא ראיתי דבר כזה באף אתר בנייה אחר בעיר - משתמשים בעגורנים בכל מקום ובאף אחד מהמקומות האלו לא ראיתי קובייה חלולה בתור בסיס.

מצד שני, הוא מאוד גבוה יחסית לסתם מבנה של פיר אוורור, אז יכול להיות שהוא כן זמני. כנראה שאין לנו איך לדעת חוץ מלשאול את נת"ע או לחכות.
זהו שבפירוקים הקודמים השתמשו במנופים ניידים ענקיים.
היו תמונות של נת"ע.
אולי החליטו שיותר חסכוני להשתמש במנוף קבוע?
או שאולי מתכוונים להשמיש אותו לעוד דברים?
 

matrix200200

Active member
לגבי צורת בניה של בסיס למנוף אולי יש לי הסבר.

במה השתמשו לפירוק המכונות הקודמות?
גם השתמשו בעגורנים נייחים? או במנופים ניידים?

לגבי האם המבנה הוא בסיס למנוף - זה מאוד לא ברור. נשמע לי משונה שייבנו מבנה בצורת קוביה חלולה בתור בסיס למנוף - זה הרי פחות יציב מלבנות משטח שטוח ישר על הקרקע ולבנות את המנוף עליו, ולא ראיתי דבר כזה באף אתר בנייה אחר בעיר - משתמשים בעגורנים בכל מקום ובאף אחד מהמקומות האלו לא ראיתי קובייה חלולה בתור בסיס.

מצד שני, הוא מאוד גבוה יחסית לסתם מבנה של פיר אוורור, אז יכול להיות שהוא כן זמני. כנראה שאין לנו איך לדעת חוץ מלשאול את נת"ע או לחכות.
לגבי צורת בניה של בסיס למנוף אולי יש לי הסבר.
ייתכן שהוא עומד על לוחות הבטון שמכסים את התחנה ובנו אותו בשביל לפזר את העומס על המשטח בצורה יותר אחידה?
ברור שלא תראה את זה בשום מקום אחר, כי בדרך כלל לא מתקינים מנוף על משטח שהוא בעצם גשר מעל חלל ריק.
 
בהחלט מציבים מנופים בצורה כזו בעוד מקומות

במה השתמשו לפירוק המכונות הקודמות?
גם השתמשו בעגורנים נייחים? או במנופים ניידים?

לגבי האם המבנה הוא בסיס למנוף - זה מאוד לא ברור. נשמע לי משונה שייבנו מבנה בצורת קוביה חלולה בתור בסיס למנוף - זה הרי פחות יציב מלבנות משטח שטוח ישר על הקרקע ולבנות את המנוף עליו, ולא ראיתי דבר כזה באף אתר בנייה אחר בעיר - משתמשים בעגורנים בכל מקום ובאף אחד מהמקומות האלו לא ראיתי קובייה חלולה בתור בסיס.

מצד שני, הוא מאוד גבוה יחסית לסתם מבנה של פיר אוורור, אז יכול להיות שהוא כן זמני. כנראה שאין לנו איך לדעת חוץ מלשאול את נת"ע או לחכות.
בהחלט מציבים מנופים בצורה כזו בעוד מקומות
הינה תמונה של בסיס מנוף שהוצב על גג של קומת החניון באתר בניה ברחוב תרנ"א בחדרה.
שים לב שבסיס המעמד יושב על נקודות שבהן יש תמיכה בגג החניון, ואילו על הקוביה יש נקודות יצוב למנוף, בהתאם לרגלי המנוף.





 

matrix200200

Active member
אז צדקתי כשאמרתי שזה מיועד לשיפור התמיכה במנוף

בהחלט מציבים מנופים בצורה כזו בעוד מקומות
הינה תמונה של בסיס מנוף שהוצב על גג של קומת החניון באתר בניה ברחוב תרנ"א בחדרה.
שים לב שבסיס המעמד יושב על נקודות שבהן יש תמיכה בגג החניון, ואילו על הקוביה יש נקודות יצוב למנוף, בהתאם לרגלי המנוף.
אז צדקתי כשאמרתי שזה מיועד לשיפור התמיכה במנוף
בגלל שהוא עומד על חלל תת קרקעי?
אגב זה מראה עד כמה בעיית המקום חמורה בחלק מאתרי העבודה של נת"ע.
הרי הם לא שמו את המנוף שם בלית ברירה.
הם בוודאי היו מעדיפים לשים את המנוף על קרקע מוצקה, אבל פשוט אין להם איפה.
זה מוסיף עוד כמה שבועות למשך הבניה, כי מן הסתם להקים מנוף בצורה הרגילה, היה לוקח משהו כמו יומיים ולא כמה שבועות כמו במקרה הזה.
 

matrix200200

Active member
עדכון מעניין (וגם קצת מטריד) מApdituderail

עדכון קצרצר מצולם מתחנת יהודית
תמונה ראשונה: על מבנה הבטון שדיברנו עליה רבות בפורום בעבר (והנחנו שמדובר בפיר אוורור) הותקן עגורן סטנדרטי גדול, כשעברתי שם הוא הרים קופסאות בטון קטנות יחסית שלא ממש הבנתי מה המטרה שלהן.

תמונה שנייה: אולי חפירת כניסה? צמוד למדרכה, בצד הצפון מזרחי של התחנה. כרגע בעומק מאוד רדוד, אז לא בדיוק ברור מה הולך שם.
עדכון מעניין (וגם קצת מטריד) מApdituderail
https://www.instagram.com/p/B4cBs_WHMRd/
הנחת מסילות ידנית במנהרה ליד תחנת אלנבי (לדברי כותב הפוסט).
אני מקווה בהחלט שזה עניין נקודתי וברוב המנהרות הדבר יעשה עם מכונות ולא בצורה הזאת (ככה לא יסיימו את הנחת המסילות גם בעוד חמש שנים).
 

Sephiroth

Member
אני חושב שמתחיל להיות ברור לכולם שאיחור של שנה יהיה בגדר נס

עדכון מעניין (וגם קצת מטריד) מApdituderail
https://www.instagram.com/p/B4cBs_WHMRd/
הנחת מסילות ידנית במנהרה ליד תחנת אלנבי (לדברי כותב הפוסט).
אני מקווה בהחלט שזה עניין נקודתי וברוב המנהרות הדבר יעשה עם מכונות ולא בצורה הזאת (ככה לא יסיימו את הנחת המסילות גם בעוד חמש שנים).
אני חושב שמתחיל להיות ברור לכולם שאיחור של שנה יהיה בגדר נס
 

Bus Nerd

Active member
אני לא חושב שיזיזו ככה את כל המסילות

עדכון מעניין (וגם קצת מטריד) מApdituderail
https://www.instagram.com/p/B4cBs_WHMRd/
הנחת מסילות ידנית במנהרה ליד תחנת אלנבי (לדברי כותב הפוסט).
אני מקווה בהחלט שזה עניין נקודתי וברוב המנהרות הדבר יעשה עם מכונות ולא בצורה הזאת (ככה לא יסיימו את הנחת המסילות גם בעוד חמש שנים).
אני לא חושב שיזיזו ככה את כל המסילות
אולי הייתה להם בעייה מיוחדת שחייבה את זה? אין סיכוי שיזיזו את כל המסילות ככה. יהיה יותר זול ומהיר אפילו לבנות מאפס קרוניות מיוחדות שישמשו להזזת המסילות למקום היעד, ובטוח שהרבה יותר זול לקנות קרונית כזו או להביא משומשת מחו"ל (אלו של רכבת ישראל כנראה גדולות מדי מכדי להיכנס בקלות למנהרות).
 

matrix200200

Active member
נדמה לי שאני יודע למה הם עושים את זה.

אני לא חושב שיזיזו ככה את כל המסילות
אולי הייתה להם בעייה מיוחדת שחייבה את זה? אין סיכוי שיזיזו את כל המסילות ככה. יהיה יותר זול ומהיר אפילו לבנות מאפס קרוניות מיוחדות שישמשו להזזת המסילות למקום היעד, ובטוח שהרבה יותר זול לקנות קרונית כזו או להביא משומשת מחו"ל (אלו של רכבת ישראל כנראה גדולות מדי מכדי להיכנס בקלות למנהרות).
נדמה לי שאני יודע למה הם עושים את זה.
בואותו בלוג כבר כתבו על נושא הblast doors שמתקינים בכניסה לתחנה וצוין שזה יקשה על התקנה של מסילות בצורה ממוכנת.
זה לא ממש ברור מהתמונה, אבל כנראה מדובר בקטע שדי סמוך לדלתות התחנה ובאמת לא ניתן להביא את המכונה לשם, אז מבצעים את הקטע הזה ידנית.
אם זאת הסיבה, אז הם יצטרכו לחזור על הפעולה הזאת במקטעים הסמוכים לכל תחנה ותחנה.
או שאולי הם צריכים להמתין עם התקנת הדלתות האלה עד אחרי סיום הנחת המסילות.
באלנבי התקינו את הכל, כי כנראה רצו לסיים תחנה אחת בהקדם האפשרי כסוג של ניסוי.
 

Bus Nerd

Active member
אבל זה קצת מוזר, לא?

נדמה לי שאני יודע למה הם עושים את זה.
בואותו בלוג כבר כתבו על נושא הblast doors שמתקינים בכניסה לתחנה וצוין שזה יקשה על התקנה של מסילות בצורה ממוכנת.
זה לא ממש ברור מהתמונה, אבל כנראה מדובר בקטע שדי סמוך לדלתות התחנה ובאמת לא ניתן להביא את המכונה לשם, אז מבצעים את הקטע הזה ידנית.
אם זאת הסיבה, אז הם יצטרכו לחזור על הפעולה הזאת במקטעים הסמוכים לכל תחנה ותחנה.
או שאולי הם צריכים להמתין עם התקנת הדלתות האלה עד אחרי סיום הנחת המסילות.
באלנבי התקינו את הכל, כי כנראה רצו לסיים תחנה אחת בהקדם האפשרי כסוג של ניסוי.
אבל זה קצת מוזר, לא?
נניח ואי אפשר להתקין עם מכונה. אז סבבה - אפשר להתקין ידנית. אבל למה את המסילה עצמה מזיזים עובדים, עם הידיים, על גלגלים קטנים - כאילו אנחנו במאה ה19 ומי שבונה את הרכבת זה איזמבארד קינגדום ברונל המהנדס הדגול?

אי אפשר להזיז את המסילה עם קרונית ממונעת?
 

matrix200200

Active member
אם אכן מדובר במקרה בודד של מקטע הספציפי ליד אלנבי

אבל זה קצת מוזר, לא?
נניח ואי אפשר להתקין עם מכונה. אז סבבה - אפשר להתקין ידנית. אבל למה את המסילה עצמה מזיזים עובדים, עם הידיים, על גלגלים קטנים - כאילו אנחנו במאה ה19 ומי שבונה את הרכבת זה איזמבארד קינגדום ברונל המהנדס הדגול?

אי אפשר להזיז את המסילה עם קרונית ממונעת?
אם אכן מדובר במקרה בודד של מקטע הספציפי ליד אלנבי
אז הם כנראה פשוט החליטו, שלא שווה להשקיע בקרונית.
אם מדובר בהרבה קטעים, אז בוודאי שצריכים משהו בסגנון.
 

Bus Nerd

Active member
שאלתי את נת"ע - מבנה זמני

אם אכן מדובר במקרה בודד של מקטע הספציפי ליד אלנבי
אז הם כנראה פשוט החליטו, שלא שווה להשקיע בקרונית.
אם מדובר בהרבה קטעים, אז בוודאי שצריכים משהו בסגנון.
שאלתי את נת"ע - מבנה זמני
אתה צודק, מדובר במבנה זמני בשביל המנוף. הכניסה בפועל תהיה קטנה בהרבה.
 

matrix200200

Active member
זה מצער

שאלתי את נת"ע - מבנה זמני
אתה צודק, מדובר במבנה זמני בשביל המנוף. הכניסה בפועל תהיה קטנה בהרבה.
זה מצער
נדמה לי, שללא הגבלות מקום פנוי באתר, התקציב וזמינות הציוד, היה הרבה יותר נכון, להשכיר מנוף נייד בעל כושר הנפה דומה למנוף שהוקם וזה היה חוסך גם כמה שבועות של הקמה וגם לא יודע כמה זמן להריסה בסוף.
וזה גם כנראה היה בטיחותי יותר.
 

darkshadow1

New member
אבל הרי קיימות כל המגבלות האלה שהזכרת...

זה מצער
נדמה לי, שללא הגבלות מקום פנוי באתר, התקציב וזמינות הציוד, היה הרבה יותר נכון, להשכיר מנוף נייד בעל כושר הנפה דומה למנוף שהוקם וזה היה חוסך גם כמה שבועות של הקמה וגם לא יודע כמה זמן להריסה בסוף.
וזה גם כנראה היה בטיחותי יותר.
אבל הרי קיימות כל המגבלות האלה שהזכרת...
גם אם נתעלם מעניין התקציב- לא בטוח שיש מנוף נייד מתאים זמין לכ"כ הרבה זמן ולא בטוח שהגודל של האתר והמבנה שלו מאפשר שמנוף נייד ענק יסתובב בו. לגבי זמן הריסה- קשה לי להאמין שמדובר בעניין של יותר מימים בודדים, אם בכלל. ולגבי בטיחות- אני לא מומחה בנושא, אבל לדעתי הסבירות שיתמוטט מבנה זמני של מנוף (שאני אתפלא אם בפרוייקט כזה לא זכה לאישורים המתאימים) נמוך בהרבה מהסיכוי שמנוף נייד ענק ידרוס פועל באתר כ"כ קטן- ואם אני זוכר נכון באתר הזה ממש כבר נהרג עובד שנפגע ע"י רכב כבד.
 

matrix200200

Active member
המצב האידאלי זה כמובן מנוף גשר כמו באלנבי

אבל הרי קיימות כל המגבלות האלה שהזכרת...
גם אם נתעלם מעניין התקציב- לא בטוח שיש מנוף נייד מתאים זמין לכ"כ הרבה זמן ולא בטוח שהגודל של האתר והמבנה שלו מאפשר שמנוף נייד ענק יסתובב בו. לגבי זמן הריסה- קשה לי להאמין שמדובר בעניין של יותר מימים בודדים, אם בכלל. ולגבי בטיחות- אני לא מומחה בנושא, אבל לדעתי הסבירות שיתמוטט מבנה זמני של מנוף (שאני אתפלא אם בפרוייקט כזה לא זכה לאישורים המתאימים) נמוך בהרבה מהסיכוי שמנוף נייד ענק ידרוס פועל באתר כ"כ קטן- ואם אני זוכר נכון באתר הזה ממש כבר נהרג עובד שנפגע ע"י רכב כבד.
המצב האידאלי זה כמובן מנוף גשר כמו באלנבי
המצב שפחות טוב, אבל עדיין סביר זה מנוף נייד (ונכון זה יקר מדי וגם אי אפשר להשכיר אותו לתקופה הנדרשת)
המצב שעוד פחות אידאלי, אבל עדיף על המצב הקיים, זה מנוף רגיל, אבל שיעמוד על קרקע מוצקה ולא יצריך את בנייה של ה"קובייה".
מה שנבחר זה פחות או יותר הדבר הרע ביותר בהינתן המצב.
לגבי הבטיחות, ברור לי שנעשו כל הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את היציבות של המנוף.
אגב זה גם הולך להוסיף זמן לבנייה.
ממה שידוע על תחנות האחרות, התקרה של חלל התחנה נתמכת על ידי עמודים ענקיים שיוצקו בתחילת העבודה.
הם לא יוכלו לפרק את העמודים האלה, כל עוד המנוף הזה עומד שם, מה שאומר שעד לסיום עבודות בניית השלד (שלשמם הביאו את המנוף).
אכן נהרג שם פועל בזמן החפירות.
 

darkshadow1

New member
המצב האידיאלי היה כמובן להעסיק אותך בתור מנהל האתר,

המצב האידאלי זה כמובן מנוף גשר כמו באלנבי
המצב שפחות טוב, אבל עדיין סביר זה מנוף נייד (ונכון זה יקר מדי וגם אי אפשר להשכיר אותו לתקופה הנדרשת)
המצב שעוד פחות אידאלי, אבל עדיף על המצב הקיים, זה מנוף רגיל, אבל שיעמוד על קרקע מוצקה ולא יצריך את בנייה של ה"קובייה".
מה שנבחר זה פחות או יותר הדבר הרע ביותר בהינתן המצב.
לגבי הבטיחות, ברור לי שנעשו כל הצעדים הנדרשים על מנת להבטיח את היציבות של המנוף.
אגב זה גם הולך להוסיף זמן לבנייה.
ממה שידוע על תחנות האחרות, התקרה של חלל התחנה נתמכת על ידי עמודים ענקיים שיוצקו בתחילת העבודה.
הם לא יוכלו לפרק את העמודים האלה, כל עוד המנוף הזה עומד שם, מה שאומר שעד לסיום עבודות בניית השלד (שלשמם הביאו את המנוף).
אכן נהרג שם פועל בזמן החפירות.
המצב האידיאלי היה כמובן להעסיק אותך בתור מנהל האתר,
אבל אני מניח שאתה עסוק בדברים אחרים אז כנראה שהם נאלצו להעסיק אנשי מקצוע או משהו כזה.
 

matrix200200

Active member
אתה בטח מכיר את הבדיחה על מי בנה את טיטאניק?

המצב האידיאלי היה כמובן להעסיק אותך בתור מנהל האתר,
אבל אני מניח שאתה עסוק בדברים אחרים אז כנראה שהם נאלצו להעסיק אנשי מקצוע או משהו כזה.
אתה בטח מכיר את הבדיחה על מי בנה את טיטאניק?
למקרה שלא:
"חובבנים בנו את תיבת נוח ומקצוענים בנו את טיטאניק, זכור את זה פעם הבאה שאתה מחליט לסמוך על מקצוענים".
אבל אני בטוח שאתה מקצוען אמיתי והיית עושה את זה הרבה יותר טוב מכולם
 

GLSRA

Active member
אני מופתע שדווקא זה מדאיג את הקוראים כאן.

עדכון מעניין (וגם קצת מטריד) מApdituderail
https://www.instagram.com/p/B4cBs_WHMRd/
הנחת מסילות ידנית במנהרה ליד תחנת אלנבי (לדברי כותב הפוסט).
אני מקווה בהחלט שזה עניין נקודתי וברוב המנהרות הדבר יעשה עם מכונות ולא בצורה הזאת (ככה לא יסיימו את הנחת המסילות גם בעוד חמש שנים).
אני מופתע שדווקא זה מדאיג את הקוראים כאן.
אמנם אני באמת לא יודע, אבל אני ממש משוכנע שמדובר באירוע מקומי שנובע מסיבה נקודתית. ואם מהסיבה הזו היו צריכים להזיז מסילה אחת או שתיים כמה עשרות מטרים, נו שויין....
באמת קוריוז ולא יותר מזה, לא נראה שהיה מדובר במשהו שהם מתקשים בו במיוחד. אסכם זאת כך, איחור של שנה יהיה אכן בגדר נס (מסכים עם מי Sephirot שכתב זאת כאן לפניי ואני חוזר ואומר את זה כל פעם מחדש אבל האיחור לא יקרה בגלל האירוע המשעשע והלא מייצג שפורסם ע"י Aptitude
 
למעלה