זה לא עניין של מערכת תח"ץ מהירה
זה רק חצי הכוס
אני באופן אישי מכיר משהיא שמחזיקה רכב רק כי אין לה דרך להתנייד בסופש.
כך שלבוא ולהגיד שתחבורה בשבת לא תוריד רכבים, זה לא ממש נכון.
המערכת במתכונתה הנוכחית מאוד חלקית ותרומתה תהיה בהתאם.
כל עוד ברכב הפרטי :
-" השירות" זמין שעות 24
-לכל מקום
-ויותר מהר
אז האלטרנטיבה בפיגור.
אז צודק שבלי תחבורה ציבורית מהירה אנשים ימשיכו לקנות מכוניות, אבל טועה שזה הפרמטר היחיד.
זה לא עניין של מערכת תח"ץ מהירה
זה עניין של מערכת הסעת המונים ליוממים.
רוב המוחלט של הפקקים נוצר מאנשים שנוסעים לעבודה ומעבודה.
אף אחד לא מצפה מתחבורה ציבורית להיות מהירה כמו רכב פרטי ולנסוע לכל מקום.
בעצם בגלל שישראלים מצפים את זה מהתח"ץ, יש לנו את הזבל הזה שנקרא מערכת תחבורה ציבורית ישראלית.
כל מה שאתה צריך על מנת לצמצם את הפקקים, זה לייצר חלופה יותר מהירה לאחוז גבוהה מספיק של אנשים שנוסעים לעבודה ומעבודה במרכזי תעסוקה גדולים.
מצידי תבטל את שאר האוטובוסים, ההשפעה של הביטול על מצב הפקקים תהיה זניחה.
אבל מה לעשות שממשלות ישראל לדורותיהם רואים בתח"ץ עניין "חברתי"?
אתה חייב להחליט, אתה רוצה שרות "חברתי", או פתרון בעיית השעות האבודות בגלל הפקקים.
שניהם לא תקבל לעולם כי פשוט אין כסף להכל.
אתה רוצה לעזור למסכני העולם ולהיטיב עם העניים?
סבבה, תעשה אוטובוסים בשבת, תשלח אוטובוסים למסלול שנראה כמו ספגטי, חלילה לא תפגע באיזו "שכונת מצוקה".
אבל ההשפעה של כל זה על הפקקים תהיה בדיוק 0.
אתה רוצה להגדיל פרודוקטיביות של המשק, לצמצם שעות אבודות ולהצמיח את הכלכלה?
תזנח את הזבל ה"חברתי" ותשקיע במערכת הסעת המונים.
זה עד כדי כך פשוט.