היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן

היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן

היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5618426,00.html
כולי תקווה ששירות זה ימשיך ויתרחב, בעקבות זה רווקים וצעירים לא יקנו רכב ויהיה פחות פקקים וזיהום בהמשך השבוע.
בנוסף תושבים יברחו מהערים שלא יצטרפו לשירות הזה.
 
במהרה בימינו!

היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5618426,00.html
כולי תקווה ששירות זה ימשיך ויתרחב, בעקבות זה רווקים וצעירים לא יקנו רכב ויהיה פחות פקקים וזיהום בהמשך השבוע.
בנוסף תושבים יברחו מהערים שלא יצטרפו לשירות הזה.
במהרה בימינו!
 

arseny92

Well-known member
מנהל
עוד פחות משלושה שבועות קווי אוטובוס השבת בגוש דן יוצאים לדרך

היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5618426,00.html
כולי תקווה ששירות זה ימשיך ויתרחב, בעקבות זה רווקים וצעירים לא יקנו רכב ויהיה פחות פקקים וזיהום בהמשך השבוע.
בנוסף תושבים יברחו מהערים שלא יצטרפו לשירות הזה.
עוד פחות משלושה שבועות קווי אוטובוס השבת בגוש דן יוצאים לדרך
https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-727440

אם לא יחולו עיכובים בלתי צפויים, בעוד פחות משלושה שבועות, ב-22 בנובמבר, אמורים להתחיל לפעול קווי התחבורה הציבורית בימי שישי בערב ובשבתות בתל אביב ובערים סמוכות.

התחבורה הציבורית המטרופולינית בשבתות תכלול שבעה קווי אוטובוס, ולמעלה מ-300 תחנות, שביחד עם קווי מוניות השירות האמורים להתרחב במטרופולין תל אביב, אמור להיווצר כיסוי תחבורתי בתדירות גבוהה בסופי שבוע.

בתכנית נקבע יעד שהתדירות של האוטובוסים תהיה קבועה וגבוהה – בכל חצי שעה. קווי השירות יהיו במיניבוסים שיכללו 19 מקומות ישיבה ובמידת הצורך בקווים העמוסים יופעלו גם אוטובוסים.קווי המיניבוס יפעלו בימי שיעי מכניסת השבת עד השעות 3.00-1.00 בלילה ובשבת מהשעה 9.00 ועד יציאת השבת.













 

Bus Nerd

Active member
יש איפשהו את כל הקווים על מפה אחת?

עוד פחות משלושה שבועות קווי אוטובוס השבת בגוש דן יוצאים לדרך
https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-727440

אם לא יחולו עיכובים בלתי צפויים, בעוד פחות משלושה שבועות, ב-22 בנובמבר, אמורים להתחיל לפעול קווי התחבורה הציבורית בימי שישי בערב ובשבתות בתל אביב ובערים סמוכות.

התחבורה הציבורית המטרופולינית בשבתות תכלול שבעה קווי אוטובוס, ולמעלה מ-300 תחנות, שביחד עם קווי מוניות השירות האמורים להתרחב במטרופולין תל אביב, אמור להיווצר כיסוי תחבורתי בתדירות גבוהה בסופי שבוע.

בתכנית נקבע יעד שהתדירות של האוטובוסים תהיה קבועה וגבוהה – בכל חצי שעה. קווי השירות יהיו במיניבוסים שיכללו 19 מקומות ישיבה ובמידת הצורך בקווים העמוסים יופעלו גם אוטובוסים.קווי המיניבוס יפעלו בימי שיעי מכניסת השבת עד השעות 3.00-1.00 בלילה ובשבת מהשעה 9.00 ועד יציאת השבת.
יש איפשהו את כל הקווים על מפה אחת?
 
שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה!!!

היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5618426,00.html
כולי תקווה ששירות זה ימשיך ויתרחב, בעקבות זה רווקים וצעירים לא יקנו רכב ויהיה פחות פקקים וזיהום בהמשך השבוע.
בנוסף תושבים יברחו מהערים שלא יצטרפו לשירות הזה.
שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה!!!
 

matrix200200

Active member
הפקקים יהיו איתנו עד שתהיה מערכת הסעת המונים בגוש דן

היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5618426,00.html
כולי תקווה ששירות זה ימשיך ויתרחב, בעקבות זה רווקים וצעירים לא יקנו רכב ויהיה פחות פקקים וזיהום בהמשך השבוע.
בנוסף תושבים יברחו מהערים שלא יצטרפו לשירות הזה.
הפקקים יהיו איתנו עד שתהיה מערכת הסעת המונים בגוש דן
שום דבר אחר לא יוריד אפילו רכב אחד מהכביש.
אני בהחלט שמח שנראה את הניסוי המעניין הזה שאולי יוכיח (אולי פרט מאמיני הכת בתחבורה הציבורית באמצאות אוטובוסים) שאין קיצורי דרך בפתרון הבעיה.
אולי סוף סוף ייגמרו השקרים הרגילים כאן בפורום על מערכת התבורה ציבורית "קצת פחות נוחה או מהירה" מרכב הפרטי.
בעצם אני די בטוח שכעבור שנה מהיום (או שנתיים או כל זמן אחר שתבחר), ומצב בכבישים בימי חול רק יילך ויחמיר.
 

עכבר8

New member
זה רק חצי הכוס

הפקקים יהיו איתנו עד שתהיה מערכת הסעת המונים בגוש דן
שום דבר אחר לא יוריד אפילו רכב אחד מהכביש.
אני בהחלט שמח שנראה את הניסוי המעניין הזה שאולי יוכיח (אולי פרט מאמיני הכת בתחבורה הציבורית באמצאות אוטובוסים) שאין קיצורי דרך בפתרון הבעיה.
אולי סוף סוף ייגמרו השקרים הרגילים כאן בפורום על מערכת התבורה ציבורית "קצת פחות נוחה או מהירה" מרכב הפרטי.
בעצם אני די בטוח שכעבור שנה מהיום (או שנתיים או כל זמן אחר שתבחר), ומצב בכבישים בימי חול רק יילך ויחמיר.
זה רק חצי הכוס
אני באופן אישי מכיר משהיא שמחזיקה רכב רק כי אין לה דרך להתנייד בסופש.
כך שלבוא ולהגיד שתחבורה בשבת לא תוריד רכבים, זה לא ממש נכון.
המערכת במתכונתה הנוכחית מאוד חלקית ותרומתה תהיה בהתאם.

כל עוד ברכב הפרטי :
-" השירות" זמין שעות 24
-לכל מקום
-ויותר מהר
אז האלטרנטיבה בפיגור.

אז צודק שבלי תחבורה ציבורית מהירה אנשים ימשיכו לקנות מכוניות, אבל טועה שזה הפרמטר היחיד.
 

matrix200200

Active member
זה לא עניין של מערכת תח"ץ מהירה

זה רק חצי הכוס
אני באופן אישי מכיר משהיא שמחזיקה רכב רק כי אין לה דרך להתנייד בסופש.
כך שלבוא ולהגיד שתחבורה בשבת לא תוריד רכבים, זה לא ממש נכון.
המערכת במתכונתה הנוכחית מאוד חלקית ותרומתה תהיה בהתאם.

כל עוד ברכב הפרטי :
-" השירות" זמין שעות 24
-לכל מקום
-ויותר מהר
אז האלטרנטיבה בפיגור.

אז צודק שבלי תחבורה ציבורית מהירה אנשים ימשיכו לקנות מכוניות, אבל טועה שזה הפרמטר היחיד.
זה לא עניין של מערכת תח"ץ מהירה
זה עניין של מערכת הסעת המונים ליוממים.
רוב המוחלט של הפקקים נוצר מאנשים שנוסעים לעבודה ומעבודה.
אף אחד לא מצפה מתחבורה ציבורית להיות מהירה כמו רכב פרטי ולנסוע לכל מקום.
בעצם בגלל שישראלים מצפים את זה מהתח"ץ, יש לנו את הזבל הזה שנקרא מערכת תחבורה ציבורית ישראלית.
כל מה שאתה צריך על מנת לצמצם את הפקקים, זה לייצר חלופה יותר מהירה לאחוז גבוהה מספיק של אנשים שנוסעים לעבודה ומעבודה במרכזי תעסוקה גדולים.
מצידי תבטל את שאר האוטובוסים, ההשפעה של הביטול על מצב הפקקים תהיה זניחה.
אבל מה לעשות שממשלות ישראל לדורותיהם רואים בתח"ץ עניין "חברתי"?
אתה חייב להחליט, אתה רוצה שרות "חברתי", או פתרון בעיית השעות האבודות בגלל הפקקים.
שניהם לא תקבל לעולם כי פשוט אין כסף להכל.
אתה רוצה לעזור למסכני העולם ולהיטיב עם העניים?
סבבה, תעשה אוטובוסים בשבת, תשלח אוטובוסים למסלול שנראה כמו ספגטי, חלילה לא תפגע באיזו "שכונת מצוקה".
אבל ההשפעה של כל זה על הפקקים תהיה בדיוק 0.
אתה רוצה להגדיל פרודוקטיביות של המשק, לצמצם שעות אבודות ולהצמיח את הכלכלה?
תזנח את הזבל ה"חברתי" ותשקיע במערכת הסעת המונים.
זה עד כדי כך פשוט.
 

darkshadow1

New member
אתה כותב שטויות.

זה לא עניין של מערכת תח"ץ מהירה
זה עניין של מערכת הסעת המונים ליוממים.
רוב המוחלט של הפקקים נוצר מאנשים שנוסעים לעבודה ומעבודה.
אף אחד לא מצפה מתחבורה ציבורית להיות מהירה כמו רכב פרטי ולנסוע לכל מקום.
בעצם בגלל שישראלים מצפים את זה מהתח"ץ, יש לנו את הזבל הזה שנקרא מערכת תחבורה ציבורית ישראלית.
כל מה שאתה צריך על מנת לצמצם את הפקקים, זה לייצר חלופה יותר מהירה לאחוז גבוהה מספיק של אנשים שנוסעים לעבודה ומעבודה במרכזי תעסוקה גדולים.
מצידי תבטל את שאר האוטובוסים, ההשפעה של הביטול על מצב הפקקים תהיה זניחה.
אבל מה לעשות שממשלות ישראל לדורותיהם רואים בתח"ץ עניין "חברתי"?
אתה חייב להחליט, אתה רוצה שרות "חברתי", או פתרון בעיית השעות האבודות בגלל הפקקים.
שניהם לא תקבל לעולם כי פשוט אין כסף להכל.
אתה רוצה לעזור למסכני העולם ולהיטיב עם העניים?
סבבה, תעשה אוטובוסים בשבת, תשלח אוטובוסים למסלול שנראה כמו ספגטי, חלילה לא תפגע באיזו "שכונת מצוקה".
אבל ההשפעה של כל זה על הפקקים תהיה בדיוק 0.
אתה רוצה להגדיל פרודוקטיביות של המשק, לצמצם שעות אבודות ולהצמיח את הכלכלה?
תזנח את הזבל ה"חברתי" ותשקיע במערכת הסעת המונים.
זה עד כדי כך פשוט.
אתה כותב שטויות.
1. הכבישים ימשיכו להיות פקוקים גם עם מערכת הסעת המונים- ויעידו על כך פקקי הענק בלונדון, בפריז, בניו-יורק, בסינגפור, בבייג'ינג ובשנגחאי. מערכות הסעת המונים לא נועדו כדי לפתור את הפקקים אלא כדי לספק לאנשים אלטרנטיבה ובכך לוודא שהמצב לא יהפוך לקטסטרופה שבה מצב אחד יש פקקי ענק בלתי אפשריים ומהצד השני אין לאנשים אלטרנטיבה
2. הפקקים הם לא עניין ספציפי לשעות העומס- ויעידו על כך העומסים בנתיבי איילון גם מחוץ לשעות העומס.
3. הסיבה לכך שהתחבורה הציבורית בישראל נראית כמו שהיא נראית היא שבמשך שנים על גבי שנים ממשלות ישראל התייחסו אליה כפיתרון לעניים שאין להם אפשרות להחזיק רכב ותו לא. וכשזה המצב- מה שחשוב זה שהשירות יגיע לכל מקום ושהוא יהיה זול. מה שהמדינה לא השכילה להבין (עד השנים האחרונות) זה דבר ראשון שגם מי שמחזיק רכב לא בהכרח רוצה לנסוע בו כל היום, דבר שני שלא כל מי שלא מחזיק רכב הוא עני, ודבר שלישי שגם עניים לא רוצים לנסוע שעות בקווי ספגטי באוטובוס מוזנח.
4. למדינה יש אינטרס ברור להפחית את כמות הרכבים על הכביש- גם מחוץ לשעות העומס. יש למדינה אינטרס לאפשר לאנשים לא לבזבז אלפי שקלים בכל חודש על אחזקת רכב. יש למדינה אינטרס לאפשר לאנשים לא להוציא 100 אלף ש"ח על חניה תת-קרקעית בבניין. יש למדינה אינטרס למכור חניונים ולהחליף אותם בפארקים או במבנים. יש למדינה אינטרס לצמצם חניות על הרחוב ובתמורה להרחיב את המדרכות ולסלול שבילי אופניים. רכבים תופסים המון שטח, מזהמים את האוויר, מרעישים, עושים תאונות שגורמות לנזקים בנפש וברכוש ומבזבזים למיליוני ישראלים המון זמן וכסף. לא הכל מתחיל ונגמר בפקקים בשעות העומס.
 
אחרי שיראו שהמערכת אמינה קצב הגידול בכלי הרכב יקטן

הפקקים יהיו איתנו עד שתהיה מערכת הסעת המונים בגוש דן
שום דבר אחר לא יוריד אפילו רכב אחד מהכביש.
אני בהחלט שמח שנראה את הניסוי המעניין הזה שאולי יוכיח (אולי פרט מאמיני הכת בתחבורה הציבורית באמצאות אוטובוסים) שאין קיצורי דרך בפתרון הבעיה.
אולי סוף סוף ייגמרו השקרים הרגילים כאן בפורום על מערכת התבורה ציבורית "קצת פחות נוחה או מהירה" מרכב הפרטי.
בעצם אני די בטוח שכעבור שנה מהיום (או שנתיים או כל זמן אחר שתבחר), ומצב בכבישים בימי חול רק יילך ויחמיר.
אחרי שיראו שהמערכת אמינה קצב הגידול בכלי הרכב יקטן
וגם הנסועה. רווקים פחות יקנו רכב וחלקם יקנו בשביל הסטטוס ולא יסעו איתו כל יום.
 

matrix200200

Active member
אבל אין שום מערכת.

אחרי שיראו שהמערכת אמינה קצב הגידול בכלי הרכב יקטן
וגם הנסועה. רווקים פחות יקנו רכב וחלקם יקנו בשביל הסטטוס ולא יסעו איתו כל יום.
אבל אין שום מערכת.
על איזו מערכת אתה מדבר?
מערכת הסעת המונים בגוש דן עדיין נמצאת עשורים מאיתנו (במקרה הטוב).
הקו האדום בתל אביב שיהיה מוכן אולי בעוד שנתיים עד שלוש (עם הירוק והסגול שבתקווה יהיו מוכנים אי שם לקראת סוף העשור הבא), הוא דבר מעולה, אבל גם הוא רחוק מאוד ממערכות הסעת המונים שקיימות בערים בעלי אוכלוסייה דומה לגוש דן.

גם לא הבנתי את הטענה שלך שרווקים יקנו רכב כסמל סטטוס ולא יסעו בו.
אתה לא סותר את הטענה הבסיסית של תומכי תח"ץ בשבת שאנשים קונים רכבים לשבת ואז נוסעים גם בימים אחרים כי זה לא עולה להם הרבה כמו עלויות קניית הרכב?

וללא קשר אני לפחות חושב שכמובן שקצב קניית רכבים פרטיים יירד ואף עלול להתהפך בעקבות המהפיכה של הרכב האוטונומי.
תחבורה ציבורית בארץ, לצערי גם בתקופה שבה תהיה מונית אוטונומית, עדיין לא תהווה חלופה ראויה.

תחבורה ציבורית בשבת היא בכלל לא רלוונטית לדיון הזה וגם אמינותה לא כל כך מעניינת (זה לא שמערכת תח"ץ בכלל היא מי יודע מה אמינה עם שביתות, עם איחורים כרוניים, עם זמן הגעה לא ידוע מראש, עם חוסר בזיוני של תיאום בין הקווים.

או שאולי אתה מדבר על הפן הפוליטי ומאמין שתח"ץ בשבת כאן להישאר ולא יכול להיווצר מצב שממשלה עתידית כלשהי תהפוך את המצב?
הרי ברור לך שזה לא כך ואף פוליטיקאי לא יכול להבטיח לך כזה דבר.
אז על תחפש אמינות איפה שהיא לא יכולה להיות.
הסיבה שכל זה קורה, היא מצירוף מקרים די נדיר בחברה ישראלית שבו יש סנטימנט שלילי גובר נגד הדת, חוסר שלטון, וסוג של הרגשה ש"אין בעל הבית".
בשלב כלשהו זה ייגמר וחרדים ודתיים לא הולכים לשום מקום.
הם כאן כדי להישאר ואף אולי לגדול (גם כאחוז מאוכלוסייה וגם מבחינת השפעה).
 
תחבורה ציבורית בשבת, לא מערכת הסעת המונים

אבל אין שום מערכת.
על איזו מערכת אתה מדבר?
מערכת הסעת המונים בגוש דן עדיין נמצאת עשורים מאיתנו (במקרה הטוב).
הקו האדום בתל אביב שיהיה מוכן אולי בעוד שנתיים עד שלוש (עם הירוק והסגול שבתקווה יהיו מוכנים אי שם לקראת סוף העשור הבא), הוא דבר מעולה, אבל גם הוא רחוק מאוד ממערכות הסעת המונים שקיימות בערים בעלי אוכלוסייה דומה לגוש דן.

גם לא הבנתי את הטענה שלך שרווקים יקנו רכב כסמל סטטוס ולא יסעו בו.
אתה לא סותר את הטענה הבסיסית של תומכי תח"ץ בשבת שאנשים קונים רכבים לשבת ואז נוסעים גם בימים אחרים כי זה לא עולה להם הרבה כמו עלויות קניית הרכב?

וללא קשר אני לפחות חושב שכמובן שקצב קניית רכבים פרטיים יירד ואף עלול להתהפך בעקבות המהפיכה של הרכב האוטונומי.
תחבורה ציבורית בארץ, לצערי גם בתקופה שבה תהיה מונית אוטונומית, עדיין לא תהווה חלופה ראויה.

תחבורה ציבורית בשבת היא בכלל לא רלוונטית לדיון הזה וגם אמינותה לא כל כך מעניינת (זה לא שמערכת תח"ץ בכלל היא מי יודע מה אמינה עם שביתות, עם איחורים כרוניים, עם זמן הגעה לא ידוע מראש, עם חוסר בזיוני של תיאום בין הקווים.

או שאולי אתה מדבר על הפן הפוליטי ומאמין שתח"ץ בשבת כאן להישאר ולא יכול להיווצר מצב שממשלה עתידית כלשהי תהפוך את המצב?
הרי ברור לך שזה לא כך ואף פוליטיקאי לא יכול להבטיח לך כזה דבר.
אז על תחפש אמינות איפה שהיא לא יכולה להיות.
הסיבה שכל זה קורה, היא מצירוף מקרים די נדיר בחברה ישראלית שבו יש סנטימנט שלילי גובר נגד הדת, חוסר שלטון, וסוג של הרגשה ש"אין בעל הבית".
בשלב כלשהו זה ייגמר וחרדים ודתיים לא הולכים לשום מקום.
הם כאן כדי להישאר ואף אולי לגדול (גם כאחוז מאוכלוסייה וגם מבחינת השפעה).
תחבורה ציבורית בשבת, לא מערכת הסעת המונים
כמו שכתבתי חלק לא יקנו רכב וחלק שיקנו יסעו בו פחות.
 

matrix200200

Active member
גם על זה כתבתי לך שלעולם לא תוכל להוכיח "אמינות".

תחבורה ציבורית בשבת, לא מערכת הסעת המונים
כמו שכתבתי חלק לא יקנו רכב וחלק שיקנו יסעו בו פחות.
גם על זה כתבתי לך שלעולם לא תוכל להוכיח "אמינות".
ממשלה עדיין יכולה ברגע לאסור על כל היוזמה.
נניח היום תהיה ממשלה שתקבל את זה בשתיקה.
מחר תגיע ממשלה אחרת, ותאסור את זה.
איך אתה מצפה מציבור שייתן בזה אימון לאורך הזמן?
תסתכל כמעט על כל נושא בתחום היחסים בין דת ומדינה ותראה תנודות לכאן או לכאן.
אתה מצפה דווקא בזה תהיה יציבות והציבור ייתן אימון ביציבות הזאת?
או שאתה חושב שהממשלה לא תוכל לעשות את זה בגלל הלך הרוח בציבור?
לא רק זה, תחשוב רגע על הסביבה שצריכה להתקיים על מנת לאפשר פעילות של המערכת הזאת.
הרי מחר באחת הערים שכרגע נמצאות בהסכם יהיו בחירות לראשות העיר וכך ירצה הגורל שראש העיר החדש יחליט לצאת מההכסם בגלל אילוצים קואליציונים.
מה אתה חושב שיקרה למערכת הזאת?
הרי היא תתמוטת.
רק תל אביב (נניח שבתל אביב די ברור מה יהיה השלטון בעשורים הבאים) לא תוכל לתפעל את המערכת ללא שיתוף פעולה של כל הערים הנוספות.
ברור לך שמערכת הזאת היא מלכתחילה לא יציבה ולא אמינה, כן?
 
ברור לי שאין דרך לשכנע אותך ושתגיב למה שרשמתי

גם על זה כתבתי לך שלעולם לא תוכל להוכיח "אמינות".
ממשלה עדיין יכולה ברגע לאסור על כל היוזמה.
נניח היום תהיה ממשלה שתקבל את זה בשתיקה.
מחר תגיע ממשלה אחרת, ותאסור את זה.
איך אתה מצפה מציבור שייתן בזה אימון לאורך הזמן?
תסתכל כמעט על כל נושא בתחום היחסים בין דת ומדינה ותראה תנודות לכאן או לכאן.
אתה מצפה דווקא בזה תהיה יציבות והציבור ייתן אימון ביציבות הזאת?
או שאתה חושב שהממשלה לא תוכל לעשות את זה בגלל הלך הרוח בציבור?
לא רק זה, תחשוב רגע על הסביבה שצריכה להתקיים על מנת לאפשר פעילות של המערכת הזאת.
הרי מחר באחת הערים שכרגע נמצאות בהסכם יהיו בחירות לראשות העיר וכך ירצה הגורל שראש העיר החדש יחליט לצאת מההכסם בגלל אילוצים קואליציונים.
מה אתה חושב שיקרה למערכת הזאת?
הרי היא תתמוטת.
רק תל אביב (נניח שבתל אביב די ברור מה יהיה השלטון בעשורים הבאים) לא תוכל לתפעל את המערכת ללא שיתוף פעולה של כל הערים הנוספות.
ברור לך שמערכת הזאת היא מלכתחילה לא יציבה ולא אמינה, כן?
ברור לי שאין דרך לשכנע אותך ושתגיב למה שרשמתי
המטרה היא להסביר לקוראים אחרים שתחץ בשבת כן תוריד רכבים מהכבישים ותקטין את קניית הרכבים.
הערה קטנה - בפוסט הפתיחה רשמתי מילה מסוימת לגבי המערכת חפש אותה.
ואם אתה יודע לנבא את העתיד אז בקשה לי אליך תרום 1% מהכסף שתרוויח מידיעת העתיד לתחץ בשבת זה יספיק :)
 

matrix200200

Active member
אם אתה מנסה להסביר את זה לאחרים, אתה לא עושה עבודה טובה


ברור לי שאין דרך לשכנע אותך ושתגיב למה שרשמתי
המטרה היא להסביר לקוראים אחרים שתחץ בשבת כן תוריד רכבים מהכבישים ותקטין את קניית הרכבים.
הערה קטנה - בפוסט הפתיחה רשמתי מילה מסוימת לגבי המערכת חפש אותה.
ואם אתה יודע לנבא את העתיד אז בקשה לי אליך תרום 1% מהכסף שתרוויח מידיעת העתיד לתחץ בשבת זה יספיק :)
אם אתה מנסה להסביר את זה לאחרים, אתה לא עושה עבודה טובה

חוץ מתקוות וייחולים בינתיים לא הבאת שום הסבר הגיוני למה זה יקרה.
נכון להיום, אף אחד (כולל גם תומכים הכי גדולים של תח"ץ) לא טוען שמצב הפקקים ישתפר ולא בקצת בשנים הבאות.
לטעון שדווקא תחבורה ציבורית בשבת, היא זאת שתפתור את זה, נשמע לי קצת יומרני.
ולגבי התרומות, אני אתרום מייד כשתוריד לי 5 אחוז מהמיסים שאני משלם.
עד אז תבוא בטענות לממשלה, לעירייה או לכל גוף אחר ששודד אותי באופן שיטתי ולא ממש שואל אני אני מסכים עם הדרך שבה הוא נוהג עם הכסף שלי.
 

Ccyclist

Well-known member
אם אין שום מערכת אז על מה נסעתי בפברואר?

אבל אין שום מערכת.
על איזו מערכת אתה מדבר?
מערכת הסעת המונים בגוש דן עדיין נמצאת עשורים מאיתנו (במקרה הטוב).
הקו האדום בתל אביב שיהיה מוכן אולי בעוד שנתיים עד שלוש (עם הירוק והסגול שבתקווה יהיו מוכנים אי שם לקראת סוף העשור הבא), הוא דבר מעולה, אבל גם הוא רחוק מאוד ממערכות הסעת המונים שקיימות בערים בעלי אוכלוסייה דומה לגוש דן.

גם לא הבנתי את הטענה שלך שרווקים יקנו רכב כסמל סטטוס ולא יסעו בו.
אתה לא סותר את הטענה הבסיסית של תומכי תח"ץ בשבת שאנשים קונים רכבים לשבת ואז נוסעים גם בימים אחרים כי זה לא עולה להם הרבה כמו עלויות קניית הרכב?

וללא קשר אני לפחות חושב שכמובן שקצב קניית רכבים פרטיים יירד ואף עלול להתהפך בעקבות המהפיכה של הרכב האוטונומי.
תחבורה ציבורית בארץ, לצערי גם בתקופה שבה תהיה מונית אוטונומית, עדיין לא תהווה חלופה ראויה.

תחבורה ציבורית בשבת היא בכלל לא רלוונטית לדיון הזה וגם אמינותה לא כל כך מעניינת (זה לא שמערכת תח"ץ בכלל היא מי יודע מה אמינה עם שביתות, עם איחורים כרוניים, עם זמן הגעה לא ידוע מראש, עם חוסר בזיוני של תיאום בין הקווים.

או שאולי אתה מדבר על הפן הפוליטי ומאמין שתח"ץ בשבת כאן להישאר ולא יכול להיווצר מצב שממשלה עתידית כלשהי תהפוך את המצב?
הרי ברור לך שזה לא כך ואף פוליטיקאי לא יכול להבטיח לך כזה דבר.
אז על תחפש אמינות איפה שהיא לא יכולה להיות.
הסיבה שכל זה קורה, היא מצירוף מקרים די נדיר בחברה ישראלית שבו יש סנטימנט שלילי גובר נגד הדת, חוסר שלטון, וסוג של הרגשה ש"אין בעל הבית".
בשלב כלשהו זה ייגמר וחרדים ודתיים לא הולכים לשום מקום.
הם כאן כדי להישאר ואף אולי לגדול (גם כאחוז מאוכלוסייה וגם מבחינת השפעה).
אם אין שום מערכת אז על מה נסעתי בפברואר?
יש לך תחנת רכבת עם 3 רכבות לשעה. זה אמנם לא מטרו אבל זה בערך מה שתקבל ברכבת פרברית (יש ממוצעים של 2 ו 4 רכבות לשעה בערי לווין).
&nbsp
רחובות אינה עיר גדולה כל-כך, 4 ק"מ מצומת בילו לתחנה (15 דק' רכיבה באופניים רגילות) או 3 ק"מ מהשוליים המזרחיים והמערביים של העיר (כ 12 דק'). בהנחה שיעדך במרכז ת"א אינו דורש יותר מ2-5 תחנות באוטובוס מתחנות הרכבת באיילון אתה יכול לצאת מהבית במטרה להגיע לרכבת בזמן במגוון אמצעים מקומיים (5 דק' במונית, אוטובוס מקומי, כלי תחבורה אישי אם זה רלוונטי) ולהגיע לעיר במשהו נוח יותר מאוטובוס.
&nbsp
בפברואר השתמשתי בעיקר בר"י והתדירות שלה לא שונה בהרבה ממה שאני מכיר מפרברים כמו Criclewood (פרבר אירי בלונדון) או Portslade (פרבר של ברייטון). אני חייב לציין שלמעט הרכבת החשמלית מירושלים כל הרכבות רועשות במידה שזרה לי אפילו מול רכבות דיזל בריטיות (קרונועים, "קטר" זה מושג די זר למערכות פרבריות בבריטניה כי צריך לנצל את כל הרכבת להסעת נוסעים).
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
הנה מפת רשת שבעת הקווים (עבודה ידנית)

היום עליו חלמנו, הסוף לסגר השבועי בגוש דן
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5618426,00.html
כולי תקווה ששירות זה ימשיך ויתרחב, בעקבות זה רווקים וצעירים לא יקנו רכב ויהיה פחות פקקים וזיהום בהמשך השבוע.
בנוסף תושבים יברחו מהערים שלא יצטרפו לשירות הזה.
הנה מפת רשת שבעת הקווים (עבודה ידנית)
על פניו רשת עם ליבה טובה, אבל לדעתי שיפור פשוט של קצוות סגורים כמו מה שקורה ביפו היה יכול לשפר אותה לרשת ביזורית שמשרתת תנועה בין המרכזים המשניים.
&nbsp
חבל שאין את אותו עקרון באזור הספארי ברמת גן. לדעתי הקו הצהוב צריך להמשיך עד להרצליה ולקיים נקודת התמשקות או שתיים עם הקו האדום בשכונות שמצפון לירקון. כמו כן חבל שאין קו מהספארי ליפו (הפיכת הירוק למעגלי דו כיווני?) ושיש פער בין ברשת בין נאות אפקה לאבא הלל (ברור לי שזה אומר גישור על גבול בני ברק, יתכן שזה יצריך מוניות שירות ולא "אוטובוס שבת"). יתכן שהייתי מאריך את הכחול כהה מעתידים לאפקה כדי להפוך אותה לנקודת מעבר אפקטיבית יותר.
&nbsp
בגלל ריבוי ההשקות בליבה התדירות החצי שעתית יכולה ליצור תדירות כמעט רבע שעתית (4 אוטובוסים לשעה, ללא התחייבות על מרווחי זמן) במרכז העיר. אני מקווה שבפרברים ייצרו תיאום שהקווים השונים יפגשו לפי הלו"ז עם הפסקה של עד 5 דקות כדי לאפשר נסיעות מבוססות החלפה במקום לעבור האחד על פני השני ללא תיאום ולהסתכן בהמתנות ארוכות.
&nbsp
ברכותיי, ואני מקווה שבקרוב ידווח בפורום על ההפעלה עצמה.

 

Ccyclist

Well-known member
הצעותי לשיפור הרשת

הנה מפת רשת שבעת הקווים (עבודה ידנית)
על פניו רשת עם ליבה טובה, אבל לדעתי שיפור פשוט של קצוות סגורים כמו מה שקורה ביפו היה יכול לשפר אותה לרשת ביזורית שמשרתת תנועה בין המרכזים המשניים.
&nbsp
חבל שאין את אותו עקרון באזור הספארי ברמת גן. לדעתי הקו הצהוב צריך להמשיך עד להרצליה ולקיים נקודת התמשקות או שתיים עם הקו האדום בשכונות שמצפון לירקון. כמו כן חבל שאין קו מהספארי ליפו (הפיכת הירוק למעגלי דו כיווני?) ושיש פער בין ברשת בין נאות אפקה לאבא הלל (ברור לי שזה אומר גישור על גבול בני ברק, יתכן שזה יצריך מוניות שירות ולא "אוטובוס שבת"). יתכן שהייתי מאריך את הכחול כהה מעתידים לאפקה כדי להפוך אותה לנקודת מעבר אפקטיבית יותר.
&nbsp
בגלל ריבוי ההשקות בליבה התדירות החצי שעתית יכולה ליצור תדירות כמעט רבע שעתית (4 אוטובוסים לשעה, ללא התחייבות על מרווחי זמן) במרכז העיר. אני מקווה שבפרברים ייצרו תיאום שהקווים השונים יפגשו לפי הלו"ז עם הפסקה של עד 5 דקות כדי לאפשר נסיעות מבוססות החלפה במקום לעבור האחד על פני השני ללא תיאום ולהסתכן בהמתנות ארוכות.
&nbsp
ברכותיי, ואני מקווה שבקרוב ידווח בפורום על ההפעלה עצמה.
הצעותי לשיפור הרשת
שירטוט סמארטפון, לא ברמת המחשב אבל ממחיש את עקרון הקצוות הסגורים, שמאפשר לנסוע מסביב לרשת כי כל קו שיכול מתחבר לקו אחר.
&nbsp
אפילו לסיבוב הבעייתי של הקו האדום שאני מציע ברמת החייל יש יתרון בכך שהוא מאפשר לקו הכחול כהה לגשר את פארק הירקון ולחבר את קו התכלת מבקעת אונו למוקדי צפון הפארק כמו הלונה פארק וגני התערוכה מבלי להחליף בלב העיר.
&nbsp
&nbsp

 
לא ברור מה התוספת ומה המקורי

הצעותי לשיפור הרשת
שירטוט סמארטפון, לא ברמת המחשב אבל ממחיש את עקרון הקצוות הסגורים, שמאפשר לנסוע מסביב לרשת כי כל קו שיכול מתחבר לקו אחר.
&nbsp
אפילו לסיבוב הבעייתי של הקו האדום שאני מציע ברמת החייל יש יתרון בכך שהוא מאפשר לקו הכחול כהה לגשר את פארק הירקון ולחבר את קו התכלת מבקעת אונו למוקדי צפון הפארק כמו הלונה פארק וגני התערוכה מבלי להחליף בלב העיר.
&nbsp
&nbsp
לא ברור מה התוספת ומה המקורי
 
למעלה