Ccyclist
Well-known member
The Marker על הקשר בין דמי אחזקת רכב לפקקים
The Marker על הקשר בין דמי אחזקת רכב לפקקים
https://www.themarker.com/markerwee...A60E740A8&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1943416319
לפי הכתבה דמי השימוש ברכב בשירות הציבורי הפכו לתחליף שכר פיקטיבי שאי אפשר להמיר בתוספת לגיטימית בגלל ההשלכה על תשלומי הפנסיה.
כדי לקבל תוספת שכר של עד ₪4,000 בחודש מספיק לקנות רכב משומש ב ₪3,000 כדי לטעון לבעלות על רכב, בין אם משתמשים בו להגיע לעבודה או לא.
משרדי הממשלה ניסו למנוע את התוספת הזו שגורמת לכ 7% מהעובדים החדשים לקנות רכב גם כשלא היה להם רכב בעבר, אך ההשפעה שלה על מבנה השכר היא כזו שקיזוזה תמורת תוספת שכר מקבילה תיצור גרעונות פנסיוניים (התוספת לא נחשבת לצורך חישוב הפנסיות) ולכן בעוד שההסתדרות לא תסכים להורדת תנאי שכר האוצר לא יסכים להמיר את התוספת בתטספת שכר. בינתיים המצב נמשך והמדינה מעודדת את עובדיה להחזיק רכב.
לא נראה לי שהמדינה מרוויחה חזרה את הסיבסוס דרך המיסים העקיפים על אותם נהגים מסובסדים.
The Marker על הקשר בין דמי אחזקת רכב לפקקים
https://www.themarker.com/markerwee...A60E740A8&sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1943416319
לפי הכתבה דמי השימוש ברכב בשירות הציבורי הפכו לתחליף שכר פיקטיבי שאי אפשר להמיר בתוספת לגיטימית בגלל ההשלכה על תשלומי הפנסיה.
כדי לקבל תוספת שכר של עד ₪4,000 בחודש מספיק לקנות רכב משומש ב ₪3,000 כדי לטעון לבעלות על רכב, בין אם משתמשים בו להגיע לעבודה או לא.
משרדי הממשלה ניסו למנוע את התוספת הזו שגורמת לכ 7% מהעובדים החדשים לקנות רכב גם כשלא היה להם רכב בעבר, אך ההשפעה שלה על מבנה השכר היא כזו שקיזוזה תמורת תוספת שכר מקבילה תיצור גרעונות פנסיוניים (התוספת לא נחשבת לצורך חישוב הפנסיות) ולכן בעוד שההסתדרות לא תסכים להורדת תנאי שכר האוצר לא יסכים להמיר את התוספת בתטספת שכר. בינתיים המצב נמשך והמדינה מעודדת את עובדיה להחזיק רכב.
לא נראה לי שהמדינה מרוויחה חזרה את הסיבסוס דרך המיסים העקיפים על אותם נהגים מסובסדים.