Ccyclist
Well-known member
בשיטה של מטרו ההפרעה היא מגרש או שניים.
ההפרעה מסגירת חלק מכיכר יד לבנים או מגרש חד קומתי כזה או אחר לאורך האזור המסחרי תהיה מצומצמת בהשוואה לשיטת הקופסאות. כדי למקסם את המטרו כל תחנה צריכה יציאות משני הצדדים (לשם הדוגמה - יד לבנים ואזור העירייה או ממערב לה) כדי שאזור הכיסוי יהיה גדול יותר.
 
אישית הייתי מעדיף שהתחנה האחרונה באחוזה תגיע לקרבת צומת רעננה ושהמסלול יעבור בקרבת כביש 40 ולא בחזן, דבר שהיה מאפשר איזו מערכת מנהרות ומסועים בינה הן לקצה המזרחי של האזור המסחרי באחוזה והן למסוף צומת רעננה ואולי גם לרעננה דרום. הזזה דומה של תחנת המטרו המתוכננת לטשרניחובסקי כפ"ס לכיוון צומת רעננה תאפשר את חיבור שלושת התחנות והמסוף במערכת מסועים.
 
מבחינת האוטובוסים צריך גישה נוחה למטרו בין עקיבא לאחוזה (התחנה המזרחית), קרן היסוד לאחוזה (יד לבנים), ומגדל והנשיאים (תחנה בגן אפשטיין). תחנה בדרך ירושלים שתשיק לרעננה מערב תצטרך מערכת מסועים מהיציאה הצפונית לבית לוינשטיין. הנסיעות המשלימות מציר וויצמן לאחוזה ברעננה הן נסיעות של כקילומטר וחצי, עניין של תחנות ספורות או 5 דקות באופניים. כדי להגדיל את התדירות כדאי שכמה קווים חזקים יעברו למסלול עם שיכול בין ויצמן לאחוזה דרך ארבעת צירי המפתח שמחברים בין שני הצירים במקום מצב של קווים שכונתיים עם תדירות מזעזעת. לא הייתי עושה יותר משיכול אחד למסלול והייתי מוסיף את וויצמן כפ"ס (=אחוזה) ובן יהודה כפ"ס (=וויצמן רעננה) לעיקרון כדי ליצור חיבוריות תדירה בין שני צירי הרוחב של הערים. הייתי משאיר קווים שיעשו את כל אורך הצירים, יש באזור מספר קווים גבוה שניתן לתכנן איתו מערכת מקומית כזו.
בשיטה של מטרו ההפרעה היא מגרש או שניים.הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד
אולי אתה צודק, אבל ברגע שיגיעו לשלב שרוצים לבנות והתושבים והסוחרים של רעננה יבינו שייקחו להם חניות, ייקחו להם נתיבי נסיעה, ושחזית העסק שלהם תהיה אתר בנייה ל10 שנים, הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי לטרפד את המטרו
זה כאילו משרד התחבורה לא לומד לקחים ממה שקרה עם הקו הורוד ומה שקורה עם מהיר לעיר
ההפרעה מסגירת חלק מכיכר יד לבנים או מגרש חד קומתי כזה או אחר לאורך האזור המסחרי תהיה מצומצמת בהשוואה לשיטת הקופסאות. כדי למקסם את המטרו כל תחנה צריכה יציאות משני הצדדים (לשם הדוגמה - יד לבנים ואזור העירייה או ממערב לה) כדי שאזור הכיסוי יהיה גדול יותר.
 
אישית הייתי מעדיף שהתחנה האחרונה באחוזה תגיע לקרבת צומת רעננה ושהמסלול יעבור בקרבת כביש 40 ולא בחזן, דבר שהיה מאפשר איזו מערכת מנהרות ומסועים בינה הן לקצה המזרחי של האזור המסחרי באחוזה והן למסוף צומת רעננה ואולי גם לרעננה דרום. הזזה דומה של תחנת המטרו המתוכננת לטשרניחובסקי כפ"ס לכיוון צומת רעננה תאפשר את חיבור שלושת התחנות והמסוף במערכת מסועים.
 
מבחינת האוטובוסים צריך גישה נוחה למטרו בין עקיבא לאחוזה (התחנה המזרחית), קרן היסוד לאחוזה (יד לבנים), ומגדל והנשיאים (תחנה בגן אפשטיין). תחנה בדרך ירושלים שתשיק לרעננה מערב תצטרך מערכת מסועים מהיציאה הצפונית לבית לוינשטיין. הנסיעות המשלימות מציר וויצמן לאחוזה ברעננה הן נסיעות של כקילומטר וחצי, עניין של תחנות ספורות או 5 דקות באופניים. כדי להגדיל את התדירות כדאי שכמה קווים חזקים יעברו למסלול עם שיכול בין ויצמן לאחוזה דרך ארבעת צירי המפתח שמחברים בין שני הצירים במקום מצב של קווים שכונתיים עם תדירות מזעזעת. לא הייתי עושה יותר משיכול אחד למסלול והייתי מוסיף את וויצמן כפ"ס (=אחוזה) ובן יהודה כפ"ס (=וויצמן רעננה) לעיקרון כדי ליצור חיבוריות תדירה בין שני צירי הרוחב של הערים. הייתי משאיר קווים שיעשו את כל אורך הצירים, יש באזור מספר קווים גבוה שניתן לתכנן איתו מערכת מקומית כזו.