שאלה

gal-or

New member
שאלה

שאלה
האם מישהו יודע מתי תחנת רכבת תל אביב השלום תחזור לפעול בימי שישי?

מתי הקו המהיר לירושלים יגיע עד תל אביב ההגנה?
 
וסוף סוף יצאה נסיעת רכבת מהמוסך בלוד

שאלה
האם מישהו יודע מתי תחנת רכבת תל אביב השלום תחזור לפעול בימי שישי?

מתי הקו המהיר לירושלים יגיע עד תל אביב ההגנה?
וסוף סוף יצאה נסיעת רכבת מהמוסך בלוד
לירושלים, הושלם בהצלחה החשמול למוסך
 
עדכון קו חשמלי ירושלים תל אביב

שאלה
האם מישהו יודע מתי תחנת רכבת תל אביב השלום תחזור לפעול בימי שישי?

מתי הקו המהיר לירושלים יגיע עד תל אביב ההגנה?
עדכון קו חשמלי ירושלים תל אביב
2 דברים:
1. למה תמיד מדברים על הרצליה כיעד סופי של הרכבת החשמלית מירושלים.
לא דובר פעם עם רכבת חשמלית מירושלים לכרמיאל? מה קרה לשאיפה הזו?
ויתרו עליה?
2. כשהרכבת תפעל מההגנה תוסר הגבלת 400 הנוסעים לא בגלל שכבר אין צורך בהגבלה זו, אלא כי בתחנת ההגנה לא ניתן לאכוף מגבלה זו..


https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5615791,00.html#autoplay

אם הכול ילך כשורה - וסימן השאלה גדול במיוחד בכל הנוגע להבטחות בעניין - הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב יתחיל לפעול בדצמבר, אולי כבר במהלך חופשת החנוכה. רק עד תחנת ההגנה, בינתיים, אף שההבטחה המקורית הייתה להגיע עד הרצליה - לכך אין בינתיים אפילו לוח זמנים.

הפעלת השירות עד לתל אביב צפויה לסוף 2019, ובמסגרתו הסרת מגבלת הנוסעים מחויבת המציאות, בשל היותה של ההגנה תחנת מעבר לקווים אחרים ולא ניתן לשלוט בה על מספר העולים לרכבת. בהתאם לכך סוכם עם משטרת ישראל כי תסיים את היערכותה עד אמצע נובמבר".
 

Ccyclist

Well-known member
הסיבה להרצליה היא קיום מסילות דיור.

עדכון קו חשמלי ירושלים תל אביב
2 דברים:
1. למה תמיד מדברים על הרצליה כיעד סופי של הרכבת החשמלית מירושלים.
לא דובר פעם עם רכבת חשמלית מירושלים לכרמיאל? מה קרה לשאיפה הזו?
ויתרו עליה?
2. כשהרכבת תפעל מההגנה תוסר הגבלת 400 הנוסעים לא בגלל שכבר אין צורך בהגבלה זו, אלא כי בתחנת ההגנה לא ניתן לאכוף מגבלה זו..


https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5615791,00.html#autoplay

אם הכול ילך כשורה - וסימן השאלה גדול במיוחד בכל הנוגע להבטחות בעניין - הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב יתחיל לפעול בדצמבר, אולי כבר במהלך חופשת החנוכה. רק עד תחנת ההגנה, בינתיים, אף שההבטחה המקורית הייתה להגיע עד הרצליה - לכך אין בינתיים אפילו לוח זמנים.

הפעלת השירות עד לתל אביב צפויה לסוף 2019, ובמסגרתו הסרת מגבלת הנוסעים מחויבת המציאות, בשל היותה של ההגנה תחנת מעבר לקווים אחרים ולא ניתן לשלוט בה על מספר העולים לרכבת. בהתאם לכך סוכם עם משטרת ישראל כי תסיים את היערכותה עד אמצע נובמבר".
הסיבה להרצליה היא קיום מסילות דיור.
בתחנת הרצליה החדשה יש 6 רציפים. ה 2 המזרחיים ביותר למסילת השרון, ה 4 המערביים למסילת החוף, עם תת חלוקה בין הרכבות הפרבריות והמהירות.
&nbsp
משום מה הרציפים ממוספרים ממזרח למערב, הפוך מתחנות האיילון. רציפי השרון הם 1, 2, וברציפי החוף יתכן ש 3 ו 6 יוקדשו לקווי החוף הקיימים בעוד ש 4 ו5 יוקדשו לקו לירושלים משום שחיוג מרציפים אלו לא יחסום מספר מסילות גדול.
&nbsp
הגעה להרצליה מצריכה חישמול של כ 13 ק"מ מעבר להגנה בעוד שהגעה לכרמיאל מצריכה חישמול של כ 125 ק"מ, והסתבכויות עם עיריית חיפה. ברור מדוע הולכים על אופצייה לטווח הקרוב במקום להשאיר את הקו לירושלים בן ערובה לפרוייקט חישמול ארצי.
 

scooby5

Member
מסילות 3 ו-5 מתוכננות כמסילות דיור

הסיבה להרצליה היא קיום מסילות דיור.
בתחנת הרצליה החדשה יש 6 רציפים. ה 2 המזרחיים ביותר למסילת השרון, ה 4 המערביים למסילת החוף, עם תת חלוקה בין הרכבות הפרבריות והמהירות.
&nbsp
משום מה הרציפים ממוספרים ממזרח למערב, הפוך מתחנות האיילון. רציפי השרון הם 1, 2, וברציפי החוף יתכן ש 3 ו 6 יוקדשו לקווי החוף הקיימים בעוד ש 4 ו5 יוקדשו לקו לירושלים משום שחיוג מרציפים אלו לא יחסום מספר מסילות גדול.
&nbsp
הגעה להרצליה מצריכה חישמול של כ 13 ק"מ מעבר להגנה בעוד שהגעה לכרמיאל מצריכה חישמול של כ 125 ק"מ, והסתבכויות עם עיריית חיפה. ברור מדוע הולכים על אופצייה לטווח הקרוב במקום להשאיר את הקו לירושלים בן ערובה לפרוייקט חישמול ארצי.
מסילות 3 ו-5 מתוכננות כמסילות דיור
בהרצליה.
 
ברור לי שעד כרמיאל ייקח שנים

הסיבה להרצליה היא קיום מסילות דיור.
בתחנת הרצליה החדשה יש 6 רציפים. ה 2 המזרחיים ביותר למסילת השרון, ה 4 המערביים למסילת החוף, עם תת חלוקה בין הרכבות הפרבריות והמהירות.
&nbsp
משום מה הרציפים ממוספרים ממזרח למערב, הפוך מתחנות האיילון. רציפי השרון הם 1, 2, וברציפי החוף יתכן ש 3 ו 6 יוקדשו לקווי החוף הקיימים בעוד ש 4 ו5 יוקדשו לקו לירושלים משום שחיוג מרציפים אלו לא יחסום מספר מסילות גדול.
&nbsp
הגעה להרצליה מצריכה חישמול של כ 13 ק"מ מעבר להגנה בעוד שהגעה לכרמיאל מצריכה חישמול של כ 125 ק"מ, והסתבכויות עם עיריית חיפה. ברור מדוע הולכים על אופצייה לטווח הקרוב במקום להשאיר את הקו לירושלים בן ערובה לפרוייקט חישמול ארצי.
ברור לי שעד כרמיאל ייקח שנים
אבל שלא יגדירו את הרצליה כיעד סופי לעולמי עד.
שיגידו משהו כמו: כרגע היעד הוא תחנת הרצליה לעת עתה, אבל היעד הסופי הוא חשמול עד תחנת כרמיאל , מה שייקח מספר שנים.
 

luckydude

Active member
ניתן לדייר רכבות גם בת״א מרכז.

הסיבה להרצליה היא קיום מסילות דיור.
בתחנת הרצליה החדשה יש 6 רציפים. ה 2 המזרחיים ביותר למסילת השרון, ה 4 המערביים למסילת החוף, עם תת חלוקה בין הרכבות הפרבריות והמהירות.
&nbsp
משום מה הרציפים ממוספרים ממזרח למערב, הפוך מתחנות האיילון. רציפי השרון הם 1, 2, וברציפי החוף יתכן ש 3 ו 6 יוקדשו לקווי החוף הקיימים בעוד ש 4 ו5 יוקדשו לקו לירושלים משום שחיוג מרציפים אלו לא יחסום מספר מסילות גדול.
&nbsp
הגעה להרצליה מצריכה חישמול של כ 13 ק"מ מעבר להגנה בעוד שהגעה לכרמיאל מצריכה חישמול של כ 125 ק"מ, והסתבכויות עם עיריית חיפה. ברור מדוע הולכים על אופצייה לטווח הקרוב במקום להשאיר את הקו לירושלים בן ערובה לפרוייקט חישמול ארצי.
ניתן לדייר רכבות גם בת״א מרכז.
יש תחנה תפעולית עם מספר מסילות דיור כמה מאות מטרים מצפון לת״א מרכז והיא אמורה להיות מחושמלת ביחד עם ת״א מרכז.
 

Bus Nerd

Active member
הרצליה תוכננה כתחנת קצה של חלק מהרכבות

עדכון קו חשמלי ירושלים תל אביב
2 דברים:
1. למה תמיד מדברים על הרצליה כיעד סופי של הרכבת החשמלית מירושלים.
לא דובר פעם עם רכבת חשמלית מירושלים לכרמיאל? מה קרה לשאיפה הזו?
ויתרו עליה?
2. כשהרכבת תפעל מההגנה תוסר הגבלת 400 הנוסעים לא בגלל שכבר אין צורך בהגבלה זו, אלא כי בתחנת ההגנה לא ניתן לאכוף מגבלה זו..


https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5615791,00.html#autoplay

אם הכול ילך כשורה - וסימן השאלה גדול במיוחד בכל הנוגע להבטחות בעניין - הקו המהיר בין ירושלים לתל אביב יתחיל לפעול בדצמבר, אולי כבר במהלך חופשת החנוכה. רק עד תחנת ההגנה, בינתיים, אף שההבטחה המקורית הייתה להגיע עד הרצליה - לכך אין בינתיים אפילו לוח זמנים.

הפעלת השירות עד לתל אביב צפויה לסוף 2019, ובמסגרתו הסרת מגבלת הנוסעים מחויבת המציאות, בשל היותה של ההגנה תחנת מעבר לקווים אחרים ולא ניתן לשלוט בה על מספר העולים לרכבת. בהתאם לכך סוכם עם משטרת ישראל כי תסיים את היערכותה עד אמצע נובמבר".
הרצליה תוכננה כתחנת קצה של חלק מהרכבות
בתוכנית 2020 המקורית חשבו על ירושלים-כרמיאל וגם על הרצליה-ירושלים, כשחצי מסיימות בהרצליה וחצי ממשיכות עד כרמיאל - ככה באיזור הביקוש הגבוה בגוש דן יש תדירות משולבת.

בפועל כרגע לא נראה שהחשמול יגיע לכרמיאל בעשור הקרוב או אפילו בשני העשורים הקרובים. גם בגלל קצב הביצוע המזעזע וגם בגלל התנגדות עיריית חיפה לחשמול בלי שיקוע/מנהור. ישראל תישאר עם רכבות דיזל עוד הרבה שנים.

 
לא חצי-חצי אלא 2 תוכננו לכרמיאל ואחת להרצליה

הרצליה תוכננה כתחנת קצה של חלק מהרכבות
בתוכנית 2020 המקורית חשבו על ירושלים-כרמיאל וגם על הרצליה-ירושלים, כשחצי מסיימות בהרצליה וחצי ממשיכות עד כרמיאל - ככה באיזור הביקוש הגבוה בגוש דן יש תדירות משולבת.

בפועל כרגע לא נראה שהחשמול יגיע לכרמיאל בעשור הקרוב או אפילו בשני העשורים הקרובים. גם בגלל קצב הביצוע המזעזע וגם בגלל התנגדות עיריית חיפה לחשמול בלי שיקוע/מנהור. ישראל תישאר עם רכבות דיזל עוד הרבה שנים.
לא חצי-חצי אלא 2 תוכננו לכרמיאל ואחת להרצליה
קו ירושלים - כרמיאל שתוכנן היה אמור להחליף את קו מודיעין - נהריה הנוכחי.
הרכבת שתוכננה להגיע עד הרצליה זו הרכבת שלא עוצרת בנתב"ג.
אבל נראה שהתכנון של מפת 2020 כבר לא רלוונטי כלל כי הוא התבסס על לוחות זמנים אחרים לגמרי של פרויקטים שונים ושל זמינות ציוד נייד ובמציאות הקווים של הרכבת שונים, כמו למשל הרכבות לכרמיאל שמגיעות מחוף הכרמל ומבאר שבע ומספר הרכבות מבאר שבע שקטן מהמתוכנן.
אם הרכבת הייתה פועלת בהתאם למפה הזו הרכבות ממודיעין היו מגיעות לכרמיאל והרכבות מבאר שבע ומחוף הכרמל שמגיעות לכרמיאל היו מגיעות לנהריה.
 
למעלה