שאלה: למה אין תחבורה ציבורית לחרמון?

gsi13579

New member
שאלה: למה אין תחבורה ציבורית לחרמון?

שאלה: למה אין תחבורה ציבורית לחרמון?
מה עם אנשים שאין להם רכב פרטי ורוצים להנות באתר החרמון? מה עם החיילים שמשרתים במוצבי החרמון ואין להם איך להגיע? הנושא עלה בעבר למשרד התחבורה? אם לא אז למה ??
 

נתנאל531

Well-known member
לחיילים יש הסעות

שאלה: למה אין תחבורה ציבורית לחרמון?
מה עם אנשים שאין להם רכב פרטי ורוצים להנות באתר החרמון? מה עם החיילים שמשרתים במוצבי החרמון ואין להם איך להגיע? הנושא עלה בעבר למשרד התחבורה? אם לא אז למה ??
לחיילים יש הסעות
לגבי אתר החרמון, זה שאלה מעניינת. מה שבטוח שבחורף זה יצור קשיים תפעולים עצומים בגלל עומסי תנועה כבדים בעונה, ועומסי נוסעים שקשה מאוד יהיה לצפות.
 

matrix200200

Active member
אם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן

לחיילים יש הסעות
לגבי אתר החרמון, זה שאלה מעניינת. מה שבטוח שבחורף זה יצור קשיים תפעולים עצומים בגלל עומסי תנועה כבדים בעונה, ועומסי נוסעים שקשה מאוד יהיה לצפות.
אם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן
חוץ מאותם כמה שבועות בודדות בשנה שבהן יש שלג בחרמון, לא נראה לי שמגיעים לשם הרבה אנשים.
נראה לי קצת משונה, להפעיל קו שרוב הזמן נוסע ריק.
מה גם שזה יהיה קו עם מסלול די ארוך.
בשביל שהוא יהיה רלוונטי לרוב האנשים, הוא צריך לצאת ממרכז מטרופוליני שכרגע נגיש בצורה טובה בתחבורה ציבורית.
אני לא יכול לחשוב על יותר מדי אפשרויות מאיפה הוא יתחיל.
מטבריה?
אולי מצפת?
מעפולה?
מנהריה?
אולי אפילו מחיפה?
נדמה לי שעפולה זה המקום הכי קרוב שעדיין יחסית קל להגיע אליו בתחבורה ציבורית (ברכבת).
לא נשמע לי סביר.
 

נתנאל531

Well-known member
חצור / קרית שמונה

אם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן
חוץ מאותם כמה שבועות בודדות בשנה שבהן יש שלג בחרמון, לא נראה לי שמגיעים לשם הרבה אנשים.
נראה לי קצת משונה, להפעיל קו שרוב הזמן נוסע ריק.
מה גם שזה יהיה קו עם מסלול די ארוך.
בשביל שהוא יהיה רלוונטי לרוב האנשים, הוא צריך לצאת ממרכז מטרופוליני שכרגע נגיש בצורה טובה בתחבורה ציבורית.
אני לא יכול לחשוב על יותר מדי אפשרויות מאיפה הוא יתחיל.
מטבריה?
אולי מצפת?
מעפולה?
מנהריה?
אולי אפילו מחיפה?
נדמה לי שעפולה זה המקום הכי קרוב שעדיין יחסית קל להגיע אליו בתחבורה ציבורית (ברכבת).
לא נשמע לי סביר.
חצור / קרית שמונה
קווי הגולן לא יוצאים ממרחב טבריה - חצור - קרית שמונה, למעט קו 503 ו־151, שמגיעים לכרמיאל/עכו/קריות/חיפה ולבית שאן/עפולה בהתאמה, ולהם נסיעות יומיות בודדות. יש גם 2 קווי בית חולים (קצרין - זיו צפת וקצרין - פוריה), ולהם נסיעות בודדות אף יותר. מלבד נסיעות בודדות אלו, קווי הגולן לא חוצים את כביש 90 מערבה.
 

matrix200200

Active member
הסתכלתי על מסלול של 845.

חצור / קרית שמונה
קווי הגולן לא יוצאים ממרחב טבריה - חצור - קרית שמונה, למעט קו 503 ו־151, שמגיעים לכרמיאל/עכו/קריות/חיפה ולבית שאן/עפולה בהתאמה, ולהם נסיעות יומיות בודדות. יש גם 2 קווי בית חולים (קצרין - זיו צפת וקצרין - פוריה), ולהם נסיעות בודדות אף יותר. מלבד נסיעות בודדות אלו, קווי הגולן לא חוצים את כביש 90 מערבה.
הסתכלתי על מסלול של 845.
לא נראה לי שהרבה אנשים ירצו לנסוע באוטובוס שעושה 45 תחנות בדרך ועוד צריך לקחת אוטובוס נוסף שייסע לחרמון.
נסיעה כזאת תיקח סדר גודל של 4:30 עד 5 שעות עם כל התחנות שבדרך.
נוסיף לזה זמן נסיעה של כ40 דקות עד לחרמון (נניח ללא תחנות ביניים ובדרך הכי מהירה וכמעט שאין פקקים בדרך).
אז סה"כ יש לנו בין 5:30 עד שש שעות נסיעה לכיוון.
עם כל הכבוד לאוטובוסים, לא תמצא הרבה אנשים שיהיו מוכנים לסבול נסיעה כזאת.
לוקח ברכבת סדר גודל של שעתיים להגיע מתל אביב לעפולה.
כנ"ל נניח שהקו לחרמון לא עושה תחנות בדרך ונוסע בדרך מהירה.
לפי גוגל זה בין שעה ושלושים וחמש דקות עד כשעתיים נסיעה.
אז קיבלנו כ4 שעות נסיעה לכל כיוון.
גם לא כיף גדול, אבל בכל זאת משמעותית פחות זמן.
 
לא כל נוסעי התחבורה הציבורית יוצאים מאזור חיוג 03

הסתכלתי על מסלול של 845.
לא נראה לי שהרבה אנשים ירצו לנסוע באוטובוס שעושה 45 תחנות בדרך ועוד צריך לקחת אוטובוס נוסף שייסע לחרמון.
נסיעה כזאת תיקח סדר גודל של 4:30 עד 5 שעות עם כל התחנות שבדרך.
נוסיף לזה זמן נסיעה של כ40 דקות עד לחרמון (נניח ללא תחנות ביניים ובדרך הכי מהירה וכמעט שאין פקקים בדרך).
אז סה"כ יש לנו בין 5:30 עד שש שעות נסיעה לכיוון.
עם כל הכבוד לאוטובוסים, לא תמצא הרבה אנשים שיהיו מוכנים לסבול נסיעה כזאת.
לוקח ברכבת סדר גודל של שעתיים להגיע מתל אביב לעפולה.
כנ"ל נניח שהקו לחרמון לא עושה תחנות בדרך ונוסע בדרך מהירה.
לפי גוגל זה בין שעה ושלושים וחמש דקות עד כשעתיים נסיעה.
אז קיבלנו כ4 שעות נסיעה לכל כיוון.
גם לא כיף גדול, אבל בכל זאת משמעותית פחות זמן.
לא כל נוסעי התחבורה הציבורית יוצאים מאזור חיוג 03
שים לב שפותחת האשכול לא צריכה להגיע לעפולה משום מקום אחר כשהיא רוצה לנסוע לחרמון
 

אורי404

New member
בעבר לפחות היו גם נסיעות בפועל של 3-3.5 שעות בקו 845

הסתכלתי על מסלול של 845.
לא נראה לי שהרבה אנשים ירצו לנסוע באוטובוס שעושה 45 תחנות בדרך ועוד צריך לקחת אוטובוס נוסף שייסע לחרמון.
נסיעה כזאת תיקח סדר גודל של 4:30 עד 5 שעות עם כל התחנות שבדרך.
נוסיף לזה זמן נסיעה של כ40 דקות עד לחרמון (נניח ללא תחנות ביניים ובדרך הכי מהירה וכמעט שאין פקקים בדרך).
אז סה"כ יש לנו בין 5:30 עד שש שעות נסיעה לכיוון.
עם כל הכבוד לאוטובוסים, לא תמצא הרבה אנשים שיהיו מוכנים לסבול נסיעה כזאת.
לוקח ברכבת סדר גודל של שעתיים להגיע מתל אביב לעפולה.
כנ"ל נניח שהקו לחרמון לא עושה תחנות בדרך ונוסע בדרך מהירה.
לפי גוגל זה בין שעה ושלושים וחמש דקות עד כשעתיים נסיעה.
אז קיבלנו כ4 שעות נסיעה לכל כיוון.
גם לא כיף גדול, אבל בכל זאת משמעותית פחות זמן.
בעבר לפחות היו גם נסיעות בפועל של 3-3.5 שעות בקו 845
כאשר הכוונה שלי כמובן בין תחנות הקצה. בפועל רבים לא משתמשים בכל מסלולו. היום אולי בגלל גודש התנועה המצב השתנה. אבל בעבר (ויתקנו אותי נוסעים בקו או נהגים בקו), בהחלט היו זמני נסיעה בסביבות 3-3.5 שעות.

כשהייתי נוסע בו (מזמן, מזמן. לפני למעלה מעשור וחצי), אהבתי לנסוע בו.
 
יש גם את 843 ו 966

חצור / קרית שמונה
קווי הגולן לא יוצאים ממרחב טבריה - חצור - קרית שמונה, למעט קו 503 ו־151, שמגיעים לכרמיאל/עכו/קריות/חיפה ולבית שאן/עפולה בהתאמה, ולהם נסיעות יומיות בודדות. יש גם 2 קווי בית חולים (קצרין - זיו צפת וקצרין - פוריה), ולהם נסיעות בודדות אף יותר. מלבד נסיעות בודדות אלו, קווי הגולן לא חוצים את כביש 90 מערבה.
יש גם את 843 ו 966
 

נתנאל531

Well-known member
שני קווים מהארוכים בארץ

יש גם את 843 ו 966
שני קווים מהארוכים בארץ
למעט קווי אילת, וגם כאלו שעושים חלק ניכר מהנסיעה בכבישים חד-מסלוליים ללא מפריד בין הנתיבים ההפוכים, בניגוד לקווי תל אביב - קרית שמונה שעושים את מרבית דרכם בכבישים מהירים.
&nbsp
אלו קווים ארוכים מספיק כדי שלא יחשבו לקווי יוממים, אלו קווים בין-עירוניים קלאסים. מיועדים לנסיעות ארוכות כל כך, שכבר לא נח לסוע איתם ברכב פרטי (מרחק נסיעה ארוך מדי). בעבר היה גם קו טיסה מרמת הגולן למרכז הארץ, אלו קווים ששווי ערך למסלול טיסה...
 
קווים לחרמון, כמו גם למטולה מג'דל והצפון הרחוק הגיוני

חצור / קרית שמונה
קווי הגולן לא יוצאים ממרחב טבריה - חצור - קרית שמונה, למעט קו 503 ו־151, שמגיעים לכרמיאל/עכו/קריות/חיפה ולבית שאן/עפולה בהתאמה, ולהם נסיעות יומיות בודדות. יש גם 2 קווי בית חולים (קצרין - זיו צפת וקצרין - פוריה), ולהם נסיעות בודדות אף יותר. מלבד נסיעות בודדות אלו, קווי הגולן לא חוצים את כביש 90 מערבה.
קווים לחרמון, כמו גם למטולה מג'דל והצפון הרחוק הגיוני
שיצאו מקריית 8
 

Ccyclist

Well-known member
מתחנות הרכבת כרמיאל ועפולה.

אם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן
חוץ מאותם כמה שבועות בודדות בשנה שבהן יש שלג בחרמון, לא נראה לי שמגיעים לשם הרבה אנשים.
נראה לי קצת משונה, להפעיל קו שרוב הזמן נוסע ריק.
מה גם שזה יהיה קו עם מסלול די ארוך.
בשביל שהוא יהיה רלוונטי לרוב האנשים, הוא צריך לצאת ממרכז מטרופוליני שכרגע נגיש בצורה טובה בתחבורה ציבורית.
אני לא יכול לחשוב על יותר מדי אפשרויות מאיפה הוא יתחיל.
מטבריה?
אולי מצפת?
מעפולה?
מנהריה?
אולי אפילו מחיפה?
נדמה לי שעפולה זה המקום הכי קרוב שעדיין יחסית קל להגיע אליו בתחבורה ציבורית (ברכבת).
לא נשמע לי סביר.
מתחנות הרכבת כרמיאל ועפולה.
 

gsi13579

New member
קריית שמונה הכי הגיוני, כל הקווים לצפון הגולן יוצאים מק"ש

אם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן
חוץ מאותם כמה שבועות בודדות בשנה שבהן יש שלג בחרמון, לא נראה לי שמגיעים לשם הרבה אנשים.
נראה לי קצת משונה, להפעיל קו שרוב הזמן נוסע ריק.
מה גם שזה יהיה קו עם מסלול די ארוך.
בשביל שהוא יהיה רלוונטי לרוב האנשים, הוא צריך לצאת ממרכז מטרופוליני שכרגע נגיש בצורה טובה בתחבורה ציבורית.
אני לא יכול לחשוב על יותר מדי אפשרויות מאיפה הוא יתחיל.
מטבריה?
אולי מצפת?
מעפולה?
מנהריה?
אולי אפילו מחיפה?
נדמה לי שעפולה זה המקום הכי קרוב שעדיין יחסית קל להגיע אליו בתחבורה ציבורית (ברכבת).
לא נשמע לי סביר.
קריית שמונה הכי הגיוני, כל הקווים לצפון הגולן יוצאים מק"ש
קו 58 (לנווה אטי"ב, מג'דל שמס, מסעדה וכו..) עובר בנקודה עם תחבורה ציבורית הכי קרובה לחרמון - במג'דל שמס
אפשר לעשות חלופה לקו 58 שייכנס לחרמון או פשוט לעשות קו חדש ישיר מקריית שמונה לחרמון
 

gsi13579

New member
לחיילים יש הסעות בימים מרוכזים בלבד (ימי ראשון וחמישי בלבד)

לחיילים יש הסעות
לגבי אתר החרמון, זה שאלה מעניינת. מה שבטוח שבחורף זה יצור קשיים תפעולים עצומים בגלל עומסי תנועה כבדים בעונה, ועומסי נוסעים שקשה מאוד יהיה לצפות.
לחיילים יש הסעות בימים מרוכזים בלבד (ימי ראשון וחמישי בלבד)
באמצע שבוע אין אלטרנטיבה וחלופה טובה לחיילים שתקועים שם בלי מענה, כל בסיס צבאי אמור להיות נגיש איכשהו גם אם יש תדירות מאוד נמוכה (2-3 נסיעות ביום זה גם משהו)
מה גם שאפשר להגביר תדירות בחורף למשל ולהשאיר תדירות נמוכה בשאר ימות הישנה
 

david80

Member
מציע להפעיל שאטלים ולהגביל את כמות הרכבים העולים לחרמון

שאלה: למה אין תחבורה ציבורית לחרמון?
מה עם אנשים שאין להם רכב פרטי ורוצים להנות באתר החרמון? מה עם החיילים שמשרתים במוצבי החרמון ואין להם איך להגיע? הנושא עלה בעבר למשרד התחבורה? אם לא אז למה ??
מציע להפעיל שאטלים ולהגביל את כמות הרכבים העולים לחרמון
כולם ירוויחו מזה!
 

Ccyclist

Well-known member
בעיירת הסקי Zermatt שבשוויץ אסרו על רכבים רגילים

מציע להפעיל שאטלים ולהגביל את כמות הרכבים העולים לחרמון
כולם ירוויחו מזה!
בעיירת הסקי Zermatt שבשוויץ אסרו על רכבים רגילים
ביקרנו שם ב 2013 בנסיעה שתמונות ממנה הועלו לפורום כשירשור מסע.
&nbsp
הנקודה היא שתקדים להגבלת גישת רכבים לעיירה שלמה ושורת אתרי סקי יש, ואפשר ללמוד משם.
&nbsp
יש תחנת רכבת עם חניון גדול תחנה אחת לפני העיירה. בעיירה עצמה יש רכבת מסילה צרה לפסגת הר באזור ומהתחנות יש רכבלי סקי שונים.
&nbsp
התנועה בעיירה מתבצעת ברכבים חשמליים קצת מיושנים כמו בתמונה, כאשר יש מוניות ויש רכבים השייכים למלונות.
&nbsp
יש לציין שסקי הוא תחביב שדורש ציוד רב.

 

matrix200200

Active member
זאת אומרת, אתה מציע לספק שרות ירוד וגם לשלול מאנשים בחירה?

מציע להפעיל שאטלים ולהגביל את כמות הרכבים העולים לחרמון
כולם ירוויחו מזה!
זאת אומרת, אתה מציע לספק שרות ירוד וגם לשלול מאנשים בחירה?
וגם להחליט עבורם, האם הם ירוויחו מזה?
כמה נחמד מצידך
 

Ccyclist

Well-known member
"בחירה". פה היו גובים דמי חנייה בהתאם.

זאת אומרת, אתה מציע לספק שרות ירוד וגם לשלול מאנשים בחירה?
וגם להחליט עבורם, האם הם ירוויחו מזה?
כמה נחמד מצידך
"בחירה". פה היו גובים דמי חנייה בהתאם.
בחנייה המצומצמת של האתר היו גובים פי 2 או 3 מהמחיר בחנייה גדולה יותר ומרוחקת יותר בתחנת המוצא של השאטלים.
&nbsp
השיקול הכלכלי היה עושה את שלו.
 

david80

Member
כתבתי "להגביל את כמות הרכבים" ולא לשלול לחלוטין

זאת אומרת, אתה מציע לספק שרות ירוד וגם לשלול מאנשים בחירה?
וגם להחליט עבורם, האם הם ירוויחו מזה?
כמה נחמד מצידך
כתבתי "להגביל את כמות הרכבים" ולא לשלול לחלוטין
אם היו מפעילים שירות שאטלים לפי ביקוש לחרמון מחניון "חנה וסע" ייעודי שאליו מגיעים גם קווי תחבורה ציבורית (נניח קריית שמונה ו/או מג'דל שמס), אז גם היו מצמצמים את הפקקים בעלייה לחרמון (ע"י עידוד השימוש בשאטלים ובמידת הצורך, להגביל מספר רכבים העולים לחרמון ע"י הרשמה מראש של מספר לוחית זיהוי של הרכב איתו מעוניינים לעלות לחרמון) וגם היה פותח אופצייה למשתמשי התחבורה הציבורית להגיע לחרמון. בקיצור - כולם ירוויחו מזה!
 

matrix200200

Active member
אתה לא שם לב לסתירה פנימית בדבריך?

כתבתי "להגביל את כמות הרכבים" ולא לשלול לחלוטין
אם היו מפעילים שירות שאטלים לפי ביקוש לחרמון מחניון "חנה וסע" ייעודי שאליו מגיעים גם קווי תחבורה ציבורית (נניח קריית שמונה ו/או מג'דל שמס), אז גם היו מצמצמים את הפקקים בעלייה לחרמון (ע"י עידוד השימוש בשאטלים ובמידת הצורך, להגביל מספר רכבים העולים לחרמון ע"י הרשמה מראש של מספר לוחית זיהוי של הרכב איתו מעוניינים לעלות לחרמון) וגם היה פותח אופצייה למשתמשי התחבורה הציבורית להגיע לחרמון. בקיצור - כולם ירוויחו מזה!
אתה לא שם לב לסתירה פנימית בדבריך?
אם כמו שאתה אומר "כולם ירוויחו", למה להגביל את כניסת הרכבים?
הרי הם יראו בעצמם, שעדיף להם לקחת שאטל ולא יהיה שום צורך להגביל, לא?
 
עובדה שלא, אתר החרמון נחסם מרכבים כיום בימי ביקוש

אתה לא שם לב לסתירה פנימית בדבריך?
אם כמו שאתה אומר "כולם ירוויחו", למה להגביל את כניסת הרכבים?
הרי הם יראו בעצמם, שעדיף להם לקחת שאטל ולא יהיה שום צורך להגביל, לא?
עובדה שלא, אתר החרמון נחסם מרכבים כיום בימי ביקוש
 
למעלה