לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243222,432 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות'
בעקבות דיונים עם עיריית רעננה - תוואי המטרו צפוי להשתנות
29/10/2019 | 19:56
35
344
כתבה של "צומת השרון":

תוואי הרכבת התחתית ברעננה צפוי להשתנות. זאת בעקבות דיונים בין משרד התחבורה לעיריית רעננה, שביקשה לבחון את תוואי המטרו מחדש, בטענה כי אינו משרת נאמנה את תושבי העיר. הדיונים החלו כאשר ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, שלח מכתב בחודש יולי לשר התחבורה, בו ביקש לבחון מחדש את תוואי המטרו ברעננה.

כזכור, מדובר בפרויקט הרכבת התחתית שצפוי לקום בשנת 2030, כאשר תוואי המטרו ברעננה, הוא חלק מתכנית המטרו הארצית של החברה הממשלתית נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), שכולל הקמה של עשרות תחנות מטרו ברחבי הארץ ומאות ק"מ של מסילת רכבת תחתית.

כאמור, בעקבות הדיונים בין משרד התחבורה, נת"ע ועיריית רעננה, התוואי שונה, וארבעת התחנות צפויות לקום כדלהלן: הראשונה סמוך לתחנת רכב רעננה מערב, כמו בתוואי הישן, השניה ברחוב אחוזה, בסמוך לפניה לקרן היסוד, השלישית בפינת הרחובות עקיבא וויצמן והרביעית ברחוב תדהר, באזור התעשייה. יש לציין כי קיימת אפשרות שיהיה שינוי נוסף בתחנות, מכיוון שהפרויקט עדיין נמצא בשלב התכנוני.

תוואי המטרו הישן, אותו ביקשה העירייה לשנות, כלל ארבעה תחנות: הראשונה – סמוך לתחנת רכבת רעננה מערב, השנייה, בצומת הרחובות אחוזה וגורדון, השלישית, ליד קניון רננים, והרביעית – בחלקו הצפוני של אזור התעשייה, בסמוך לצומת רעננה צפון בכביש 4.

מנת"ע נמסר: "במסגרת התיאומים עם עיריית רעננה לתכנון המטרו בוצע עדכון וטיוב של מיקום התחנות והתוואי הוסט מזרחה על מנת לספק שירות טוב יותר למרכז העיר. הקו מתוכנן לעבור ברחובות תדהר, עקיבא ושברץ ולהתחבר לרח' אחוזה".

https://www.tzomet-ran.co.il/news/37670
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ועוד רעננה: קו הרכבת לת"א צפוי להיפתח בתחילת 2020'
ועוד רעננה: קו הרכבת לת"א צפוי להיפתח בתחילת 2020
29/10/2019 | 20:01
12
246
הפעם כתבה מאתר "mynet רעננה":
 
בשורה לתושבי אזור השרון: בזכות פנייה נחרצת של ראש העיר רעננה חיים ברוידא, ראש העיר כפר סבא רפי סער וראש העיר הוד השרון אמיר כוכבי למשרד התחבורה, רכבת השרון לתל אביב תחל לפעול כבר בתחילת 2020.
 
שלושת ראשי העיר, אשר מבקשים לעודד קידום תחבורה ציבורית נוחה ויעילה לתושבי השרון, יצאו בפנייה משותפת למשרד התחבורה, במטרה לזרז את פתיחת קו הרכבת לנסיעה מערבה לכיוון תל אביב.
 
במכתבם לשר התחבורה ח"כ בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרד התחבורה, הגב' קרן טרנר, דרשו ראשי הערים לזרז את פתיחת הקו לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב, כדי להקל על תושבי השרון המבקשים להגיע לאזור מטרופולין תל אביב, לקצר את זמן הנסיעה ולצמצם את עומסי התנועה.
 
"הנהגת ערי השרון מעודדת את תושביה לשימוש בתחבורה ציבורית", כתבו שלושת ראשי הערים בפנייתם. "התפתחות השכונות החדשות ואזורי התעשייה מבוססת בעיקר על שימוש בתחבורה ציבורית וקיימת חשיבות רבה לפתיחת קו רכבת השרון לנסיעה רצופה מערבה לתל אביב".
 
משרד התחבורה נענה לפנייה וציין, כי קו רכבת השרון מערבה לכיוון תל אביב, שנמצא בשלבי ביצוע סופיים, יחל לפעול בתחילת שנת 2020 או במועד מוקדם יותר.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז עם החלפה בהרצליה או בלי?'
אז עם החלפה בהרצליה או בלי?
29/10/2019 | 20:41
5
68
לצפיה ב-'הכתבה לא ברורה - רשום "נסיעה רצופה"'
הכתבה לא ברורה - רשום "נסיעה רצופה"
30/10/2019 | 11:29
4
106
מה זה נסיעה רצופה בהקשר הזה? נסיעה ללא החלפה?
או שהכתבה נכתבה באופן לא מקצועי ומשרד התחבורה למעשה חירטט את עיריית רעננה, או שמשרד התחבורה נכנע לעיריית רעננה ומסתיר את הפגיעה שהוא מתכנן בנוסעי תחנות מסילת הירקון.
אולי mynet פתח תקוה יעשה את העבודה ויבהיר את מה שנכתב בצורה מעורפלת ב mynet רעננה.
יש פה יחסי גומלין - מה שמתואר כהישג ב mynet רעננה ייחשב כפגיעה גדולה ב mynet פתח תקוה.
ואם אין אייטם של פגיעה גדולה עבור mynet פתח תקוה, אז אין למעשה שום בשורה עבור mynet רעננה.
צריך לאלץ את משרד התחבורה לומר באופן ברור ומפורש מה החלטתו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם יוסיפו מערך רכבת נוסף בקו לולאה, לא ייפגע בתושבי פ"ת '
אם יוסיפו מערך רכבת נוסף בקו לולאה, לא ייפגע בתושבי פ"ת
01/11/2019 | 16:54
3
32
לצפיה ב-'לא הבנתי. אי אפשר להוסיף עוד רכבת בקו בגלל המסילה הבודדת'
לא הבנתי. אי אפשר להוסיף עוד רכבת בקו בגלל המסילה הבודדת
01/11/2019 | 17:07
2
56
באיילון.
בקטע סבידור-ההגנה אי אפשר להעביר יותר משמונה רכבות בשעה (מעשית גם שמונה אי אפשר ולכן יש איחורים קבועים בקו).
לכן כדי לבצע את הלולאה בשני הכיוונים צריך לחלק את ארבע הרכבות בלולאה בין שני כיווניה - כלומר תדירות של שתי רכבות בשעה לכל כיוון.
כל רכבת נוספת בלולאה לא תוכל לנסוע דרומית לתחנת סבידור.
מי שלא טרח להכין מסילה רביעית באיילון בזמן צריך כעת לפסוק משפט שלמה בקשר לתחנות מסילות הירקון והשרון.
זה מה שקורה כשמקימים פרוייקטים בסדר הפוך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וגם שלא הקימו 20 שנה מסילה רביעית ובאיחור גדול'
וגם שלא הקימו 20 שנה מסילה רביעית ובאיחור גדול
01/11/2019 | 17:13
47
תקע את הפרוייקט.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הוא מדבר על בני-ברק - הרצליה '
הוא מדבר על בני-ברק - הרצליה
03/11/2019 | 00:50
26
קו שלא יצא את לולאת השרון הדו מסילתית, ולכן לא תושפע ממגבלות המסילה השלישית באיילון.
 
על הצד החיובי זה שומר על תדירות. על הצד השלילי חיבור ממסילת הירקון לת"א דרך הרצליה תאריך את הנסיעה.
 
אני חושב שהצעתי ל 6 רכבות בלולאה (2 רשל"צ, סיבוב מלא, חיוג בת"א מרכז, 2 ב"ש חיוג ודיור בראש העין צפון, 2 רכבות שמסתיימות כיום בהרצליה, חיוג בכפ"ס) נותנת שירות טוב יותר
 
(ותודה על ההערה בקשר לרכבת שגרעתי בטעות מנתניה, עבודה בזום שמאפשר את הפרטים הקטנים יכול להקשות על ראיית התמונה הגדולה)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בפרסומים הקודמים הקו היה אמור לפעול בסוף 2019'
בפרסומים הקודמים הקו היה אמור לפעול בסוף 2019
29/10/2019 | 22:27
4
139
לפי אותם פרסומים למעשה מדובר בהארכת הקו הקיים דרך ראש העין ותחנות רעננה להרצליה. 
אם הכוונה בכתבה היא נסיעה לתל אביב דרך הרצליה, זה עניין אחר. אם בפועל זה אם החלפה, הרי שמדובר בדחייה מיני רבות בפרויקט הזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה בחירה בין רע לרע'
זה בחירה בין רע לרע
30/10/2019 | 10:02
3
108
לולאת השרון היתה מפחיתה את התדירות לכל כיוון מ-4 ל-2 נסיעות בשעה.
מה שהיה פוגע מאד בשירות הטוב לו התרגלו מ/אל תחנות קסם, סגולה, פתח תקווה ובני ברק. שלא ממש רלוונטי להם לנסוע דרך הרצליה לתל אביב.
 
ההחלטה להשאיר תדירות של 4 נסיעות לכיוון, אבל רק עד הרצליה. נותנת "משהו" פחות טוב ממה שהובטח לתחנות רעננה החדשות ולהוד השרון וכפ"ס, אבל עדיין משפרת להם לעומת המצב הקיים, וזאת בלי לפגוע בנוסעים קיימים. (ולכן גם בלי לעורר רעש תקשורתי של "נפגעי הלולאה".
לכאורה זה מצב זמני עד המסילה הרביעית באיילון, "רק עשר שנים +/-".
לטעמי בשעת שיא בוקר זה יהפוך את הנסיעה מהרצליה לתל אביב, שגם כך היא צפופה עד אפס מקום, לנקודת תורפה במערכת בה אנשים לא יצליחו לעלות על רכבות, לפחות עד הגעת הרכבת מירושלים להרצליה (מי יודע מתי?).
 
אותי מעניין אם יש אפשרות לעבות את קטע החוף מחדרה או מנתניה עד רכבת מרכז בקו רכבת קצר שיפעל פעם בשעה ויעזור להקטנת העומס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הדגמתי כיצד ניתן לשמור תדירויות'
הדגמתי כיצד ניתן לשמור תדירויות
30/10/2019 | 14:04
2
93
גם אם לא מכניסים את שתי רכבות ה 9X מהרצליה למסילת השרון בשלב זה (עניינים של לו"ז והוספת מסוט בכפ"ס) אפשר לתת לשתי רכבות רשל"צ בשעות השיא להמשיך דרך הרצליה עד ת"א מרכז ולחייג שם צפונה מבלי להכביד יתר המידה על הסלוטים באיילון. זה יתן את "הנסיעה הרציפה" בחלק מרכבות שעות השיא בעוד שרכבות ב"ש יסתיימו בהרצליה.
 
לגבי החלפה בהרצליה - חיבור לתחנה תוך 5 דקות נסיעה (ריאלית - רבע שעה של נסיעה משלימה וביטחון) עדיך מ כ30 דקות נסיעה באוטובוס כיום פלוס 10 דקות המתנה. הבעיה היא שתדירות השיא של הרצליה היא 4 רכבות בשעה וזה אומר שללא תיאום יתכנו זמני המתנה ארוכים בעת החלפת רכבות (תוספת של רבע שעה במקרה של החמצת מעבר) שיהפכו את העסק לגבולי בהשוואה לנסיעה מזרחה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני איתך'
אני איתך
30/10/2019 | 14:46
1
69
ואני בהחלט חושב שאפשר היה לממש את הרעיון שלך.
לרוע המזל, הרכבת חושבת אחרת... ייתכן ואחת הסיבות לכך היא הרצון לא להעמיס על קטע המסילה הרצליה-סבידור רגע לפני שמגיעים אליו עם פרויקט החישמול. השארת הנפח הקיים בין האוניברסיטה להרצליה (שמסתפק כרגע בשתי מסילות) תאפשר לעבוד על החישמול במהירות גם בימי חול במתכונת של זוג מסילות לא פעילות כל פעם.  (זו רק השערה שלי). 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהשוואה למסילה ה4 זה עיכוב קצר. '
בהשוואה למסילה ה4 זה עיכוב קצר.
30/10/2019 | 15:27
70
גם אם החישמול להרצליה יקח שנתיים אין שום צפי למסילה הרביעית עד אמצע שנות העשרים והיא כנראה תפתח יותר בחצי השני של העשור, אז זמנו של פתרון הביניים שלי יגיע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכתב כגם לפני חדש בערך במקומון, לא חושב שזה נכון'
נכתב כגם לפני חדש בערך במקומון, לא חושב שזה נכון
01/11/2019 | 16:52
32
הרכבת תסיים בהרצליה, ושם תחליפו רכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תיאור מקומוני הפוך אבל זה שיפור.'
תיאור מקומוני הפוך אבל זה שיפור.
29/10/2019 | 21:48
14
316
להבנתי הם תיארו זאת מסוף הקו פנימה, בערך לפי השירטוט הבא:
 
אישית אני חושב שהמטרו צריך להגיע לצומת רעננה כדי שקווים אזוריים משם יחברו למטרו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי זה פחות טוב מהתוואי המקורי'
לדעתי זה פחות טוב מהתוואי המקורי
29/10/2019 | 22:25
137
רחוב אחוזה לא צריך שלוש תחנות כל כך קרובות. השכונה החדשה שנבנית בצפון רעננה לעומת זאת (ומאוכלסת בימים אלו ממש) הייתה יכולה להיעזר מאוד בתחנה שתוכננה בתוואי המקורי.
 
בתוואי החדש המטרו ישרת בעיקר את מרכז העיר הישן, ושוב כמו במערך התחבורה הציבורית הקיים ברעננה לא יהיה שום שירות נורמלי לחלק הצפוני שאינו איזור התעשייה.
 
מה גם, שברגע שיתברר לתושבי רעננה שהעבודות על תחנות המטרו יחייבו סגירה חלקית של רחוב אחוזה פתאום אותם סוחרים ותושבים שטירפדו את הקו הורוד ועכשיו מטרפדים את הנת"צ של מהיר לעיר יתעוררו וינסו לטרפד גם את המטרו. עוד תחנות באחוזה = עוד סיכוי שהתושבים יתנגדו. ואם אני זוכר נכון אמור להיות דפו בסמוך לקצה הקו באיזור התעשייה, אז לא ברור מה יקרה לזרוע הזו (או לכל הקו) אם התנגדות של רעננה תעכב או תבטל את המקטע של המטרו בתוך רעננה.
 
רעננה היא עירייה מסוכנת עם אוכלוסיה עמידה והרבה כוח פוליטי להשפיע על משרדי הממשלה השונים וגופי התכנון (זאב בילסקי ראש הות"ל היה ראש עיריית רעננה עד לא מזמן, למשל), והם יכולים להסב נזק של ממש לפרויקט המטרו.
 
אם חוק המטרו לא יגביל את האפשרות של עיריות לטרפד פרויקטי תשתית, אני חושש שהם עלולים לחרוץ את גורלה של השלוחה כולה (וזה אגב נכון גם אם הם לא היו מזיזים את התוואי, אבל ברגע שהזיזו ושזה ישפיע עוד יותר על אחוזה, כך הסיכוי לטירפוד גדול יותר. להזכירכם בקדנציה הקודמת עיריית רעננה הסכימה לנת"צ ובקדנציה הנוכחית ראש העיר נבחר על טיקט של התנגדות לנת"צ).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא ברור למה רעננה דחפה לשינוי כזה.'
לא ברור למה רעננה דחפה לשינוי כזה.
29/10/2019 | 22:27
9
127
קודם כל, מהכתבה לא נראה שאמורה להיות התחנה שסימנת בקרבת צומת רעננה.
לדעתי המרוויחים העיקריים מהשינוי כזה הן דווקא השכונות הצפון-מערביות של כפר סבא, שעם גישור מתאים מעל כביש 4 יוכלו להיות במרחק הליכה מהתחנה החדשה באזור התעשייה של רעננה, ובמידה מסויימת גם מרכז רעננה (לא ברור לאן בדיוק יזיזו את התחנה על אחוזה). המפסידות הגדולות הן השכונות בצפון מערב רעננה, שאחרי השינוי הזה לא יהיו נגישות כלל למטרו.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני חושב שמדובר בשינוי לא רע באחוזה'
אני חושב שמדובר בשינוי לא רע באחוזה
30/10/2019 | 10:11
8
107
אזור קרן היסוד הרבה יותר מרכזי מהאזור בו תוכננה התחנה קודם.
גם השינוי באזור התעסוקה נראה לי נכון יותר ולינארי יותר.
לגבי השכונות הצפון מערביות, אני חושב שגם קודם הם לא שורתו טוב במטרו, האמירה לגביהם היא "תגיעו לתחנת הרכבת באוטובוס ותקחו משם רכבת או מטרו".
 
זו סה"כ אמירה סבירה, אי אפשר באמת לשרת את כולם בקו עורקי אחד. וטבעי שהעירייה דואגת לא רק לניידות התושבים שלה אלא גם לניידות המועסקים אל אזור התעסוקה שלה (מה שיאפשר לפתח אותו יותר ולהזרים יותר כסף מארנונה לשירותים לתושבים). זו חשיבה די הגיונית.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד'
הסוחרים באחוזה הולכים להתנגד מאוד
30/10/2019 | 10:54
4
85
אולי אתה צודק, אבל ברגע שיגיעו לשלב שרוצים לבנות והתושבים והסוחרים של רעננה יבינו שייקחו להם חניות, ייקחו להם נתיבי נסיעה, ושחזית העסק שלהם תהיה אתר בנייה ל10 שנים, הם יעשו כל מה שהם יכולים כדי לטרפד את המטרו
 
זה כאילו משרד התחבורה לא לומד לקחים ממה שקרה עם הקו הורוד ומה שקורה עם מהיר לעיר
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה שוכח את אלמנט הסקסיות'
אתה שוכח את אלמנט הסקסיות
30/10/2019 | 14:54
101
לא דין נת"צ/מת"צ ואפילו BRT כדין רכבת תחתית "אמיתית".
 
בעוד שהסוחרים בהחלט יקימו כל צעקה, הם ימצאו את עצמם בלי גב של התושבים. הם ידרשו הסדרי תנועה טובים יותר לתקופת העבודות אבל לא יחלמו על דרישה של ביטול הפרויקט.
גם הצעקה של הסוחרים תהיה חלשה יותר כי אלה מתוכם שהם גם בעלי העסק יבינו את המשמעות של התחנה להעלאת ערך הנכס. הם ידרשו פיצויים והסרי ביניים טובים אבל לא ידרשו את ביטול הפרויקט.
אפשר לראות את זה בקו האדום, שבו ממש שמעת את שני הקולות מתנגשים, הסוחרים שאכן צעקו מול תושבים ובעלי נכסים ששיבחו את זה שסוף סוף העסק זז, ואמנם בכו על תקופת העבודות אבל לא נענעו את הסירה יותר מדי. (וזה עוד ברכבת קלה שהיא רמה מתחת לרכבת תחתית).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשיטה של מטרו ההפרעה היא מגרש או שניים.'
בשיטה של מטרו ההפרעה היא מגרש או שניים.
30/10/2019 | 15:02
85
ההפרעה מסגירת חלק מכיכר יד לבנים או מגרש חד קומתי כזה או אחר לאורך האזור המסחרי תהיה מצומצמת בהשוואה לשיטת הקופסאות. כדי למקסם את המטרו כל תחנה צריכה יציאות משני הצדדים (לשם הדוגמה - יד לבנים ואזור העירייה או ממערב לה) כדי שאזור הכיסוי יהיה גדול יותר.
 
אישית הייתי מעדיף שהתחנה האחרונה באחוזה תגיע לקרבת צומת רעננה ושהמסלול יעבור בקרבת כביש 40 ולא בחזן, דבר שהיה מאפשר איזו מערכת מנהרות ומסועים בינה הן לקצה המזרחי של האזור המסחרי באחוזה והן למסוף צומת רעננה ואולי גם לרעננה דרום. הזזה דומה של תחנת המטרו המתוכננת לטשרניחובסקי כפ"ס לכיוון צומת רעננה תאפשר את חיבור שלושת התחנות והמסוף במערכת מסועים.
 
מבחינת האוטובוסים צריך גישה נוחה למטרו בין עקיבא לאחוזה (התחנה המזרחית), קרן היסוד לאחוזה (יד לבנים), ומגדל והנשיאים (תחנה בגן אפשטיין). תחנה בדרך ירושלים שתשיק לרעננה מערב תצטרך מערכת מסועים  מהיציאה הצפונית לבית לוינשטיין. הנסיעות המשלימות מציר וויצמן לאחוזה ברעננה הן נסיעות של כקילומטר וחצי, עניין של תחנות ספורות או 5 דקות באופניים. כדי להגדיל את התדירות כדאי שכמה קווים חזקים יעברו למסלול עם שיכול בין ויצמן לאחוזה דרך ארבעת צירי המפתח שמחברים בין שני הצירים במקום מצב של קווים שכונתיים עם תדירות מזעזעת. לא הייתי עושה יותר משיכול אחד למסלול והייתי מוסיף את וויצמן כפ"ס (=אחוזה) ובן יהודה כפ"ס (=וויצמן רעננה) לעיקרון כדי ליצור חיבוריות תדירה בין שני צירי הרוחב של הערים. הייתי משאיר קווים שיעשו את כל אורך הצירים, יש באזור מספר קווים גבוה שניתן לתכנן איתו מערכת מקומית כזו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני חושב שעיריית רעננה דווקא תשמור על תוואי כזה של המטרו'
אני חושב שעיריית רעננה דווקא תשמור על תוואי כזה של המטרו
30/10/2019 | 15:30
66
בעיקר בגלל שתכנון כזה של המטרו יאפשר לה להשתמש בו בהתנגדותה לפרויקטים של אמצעי תח"צ אחרים באחוזה.
העירייה תוכל לטעון שהנה באחוזה יהיה מטרו וצפון רעננה זקוק לאמצעים אחרים ולכן אותם צריך להקים דווקא בויצמן ולא באחוזה.
נראה שמשרד התחבורה לא עשה כאן 1+1 כדי לנתח לעומק את האינטרסים של עיריית רעננה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'להתנגד הם לא יכולים, כי אם יעתרו, זה יעכב כל הפרוייקט במרכז'
להתנגד הם לא יכולים, כי אם יעתרו, זה יעכב כל הפרוייקט במרכז
01/11/2019 | 17:08
35
בכל גוש דן ולא הגיוני, ולכן השופט לא יפסול את הפרוייקט.
ולידיעתכם, פרוייקט מהיר לעיר בכפר סבא החלה (ובאיחור כמה חודשים) לפני שבועיים במקטע המזרחי של רחוב וייצמן, בהחלט בשעה טובה, אני תומך בזה, 5 סוחרי רחוב התנגדו ועתרו לבית משפט, השופט קבע דיון נוסף במרס 2020 וקבע שהעבודות הנ"ל יימשכו, מה זה אומר? שזה עניין של למשוך זמן עד סוף הפרוייקט ולא יעזור לסוחרים כלום.
גם מטרו אותו דבר, גם רכבת הקלה ביפו אותו דבר.
כשיש חוק מטרו - מכבדים חוק, התנגדות סוחרים זה בכי ונהי, בירושלים בתוואי רכבת הקלה הולך יופי ברחוב בו עם סוחרים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחבורה משלימה טובה תוכל לחבר את שכונות צפון רעננה/כפ"ס'
תחבורה משלימה טובה תוכל לחבר את שכונות צפון רעננה/כפ"ס
30/10/2019 | 11:02
2
79
קו אוטובוס תדיר לאורך דרך הפארק/וויצמן/בגין/בן יהודה יוכל לחבר את השכונות הצפוניות של שתי הערים לתחנות של שתי השלוחות, לרכבת ברעננה מערב, ולתחנת רכבת ישראל שמתוכננת באזור נווה ימין (כפר סבא מזרח).
המטרו והרק"ל הם הזדמנות להיפטר מכל מיני קווים מזוגזגים שמנסים להגיע לכל מקום בגוש דן ולמרכז תל אביב ולייצר רשת קווים מזינה טובה ותדירה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברור, ודי בטוח שזה יקרה'
ברור, ודי בטוח שזה יקרה
30/10/2019 | 14:41
1
38
לצפיה ב-'"תחבורה משלימה" כמו קו 8 זו הבעיה.'
"תחבורה משלימה" כמו קו 8 זו הבעיה.
30/10/2019 | 17:13
76
אם מעבירים קווים אזוריים חזקים כמו 29 מאחוזה לוויצמן דרך ציר צפון דרום חשוב כמו קרן היסוד תתקבל רשת תדירה וחזקה בשני הצירים ובחיבורים שביניהם לא רק ברעננה אלא גם בכפ"ס כחשיבה אזורית במונחי ערי השרון.
 
המצב כיום יוצר קווים סיבוביים חד כיווניים ברעננה כמו 4 (שנסעתי בו פעמים רבות לקניון רננים וחזרה) או 8 (קו סיבובי שמקיף את רוב רעננה) שתדירותם הנמוכה והצורך לעשות את כל הסיבוב בכיוון הארוך הופכים אותם לבלתי אטרקטיבים לכל מי שיכול לרכב או לנהוג.
 
את התשומות מקווים סיבוביים פנימיים אפשר להעביר לקווים אזוריים כמו חיבור הקווים מהוד השרון שמסתיימים בתחנת הרכבת שלה או בצומת רעננה אל תוך כפ"ס ורעננה תוך יצירת מערכת שמשרתת את כל ערי השרון כרצף עירוני יחיד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שירטוט להצעות שלי לרעננה'
שירטוט להצעות שלי לרעננה
31/10/2019 | 16:28
2
131
עריכה (:תוספת ) 2: הוספתי שירטוט של תחנת טשרניחובסקי / בי"ח מאיר כתחנת החיבור בין השלוחות.

העיקרון המנחה לדעתי צריך להיות נקודת חיבור בין השלוחות, בין אם זו תחנה משותפת  (שירטוט בזום לאזור צומת רעננה, עם ייצוג התוואים המרוחקים יותר) או חיבור מסילתי קצר בין שתי תחנות (שירטוט רשת כללי).
 
בגדול אני חושב שצריך להזיז את שלוחת רעננה מזרחה מעקיבא (שממילא לא מתוכננת בו תחנת ביניים לפני וויצמן) לאזור כביש 4, להוסיף תחנה במזרח וויצמן, ולהמשיך דרך וויצמן לשתי התחנות המתוכננות באזור התעשייה.
 
לדעתי תחנת מעבר בין השלוחות מתחת לאזור צומת רעננה תוך חיבור במעברים תת קרקעיים תוכל לאפשר הן שירות בענפים המתוכננים והן שירות "קו ורוד" מכפ"ס לרעננה והרצליה. אם האבטחה של ר"י ואבטחת המטרו יאפשרו מרחב מאובטח משותף אז יש הגיון במעבר תת קרקעי עד רציפי תחנת רעננה דרום, אם לא - אז מעבר תת קרקעי שיתחיל בחניון שמחוץ לתחנת ר"י.
 
לדעתי תחנה משותפת בת 4 רציפים ( קמדן או קנינגטון רענניות ) תאפשר החלפה נוחה בין הענפים גם אם תדירות השירות המגשר תהיה נמוכה יחסית למטרו. יש לציין שהתדירות בשלוחות תהיה כחצי מהתדירות בקטע המרכזי בתל אביב כך שיהיו סלוטים לשירות מגשר "ורוד".
 
יתכן גם שאם למטרו ההיקפי יהיו דפוסי הפעלה א-סימטריים בין הקו החצי מעגלי המלא ובין תתי הקווים לנתב"ג (הרצליה נתב"ג, בת-ים נתב"ג) אז יהיו סלוטים מסויימים שיאפשרו לקו המגשר להגיע עד המרינה בהרצליה על חיבור למסילות הקו החצי מעגלי, אולי אפילו פעם ב 10 דקות (כל רכבת חמישית).
 
עיון בתרשימי צמתי מסילות תת קרקעיים עמוקים יראה שכל זה אפשרי, ע"ע תחנת Holborn בנוסף לתחנות Camden Town והצומת שמדרום לה וכן תחנת Kennington על לולאת ההיפוך שמדרום לה והחיבור בין שני הענפים שמצפון לה.


העריכה: יתכן גם שניתן לשים את תחנת ההצטלבות בתחנה הרשמית של טשרניחובסקי כפ"ס (בי"ח מאיר) ולסובב את מסילת קו רעננה חזרה לכביש 4 ולהמשך התוואי ברעננה.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה לבטח ברחוב שיש אצטדיון כדורגל של הפועל רעננה?'
למה לבטח ברחוב שיש אצטדיון כדורגל של הפועל רעננה?
01/11/2019 | 17:32
1
38
ואם יהיה בעתיד תחבורה ציבורים שתעבוד בשבת האוהדים יסעו במטרו למשחק כדורגל שזה ברחוב קרן היסוד, תוואי המסילה התחתית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא תוכננה תחנה בקרו היסוד והעירייה רוצה להזיז'
לא תוכננה תחנה בקרו היסוד והעירייה רוצה להזיז
01/11/2019 | 20:16
29
התוכנית הרשמית בכחול היא לשלוחת מטרו "ברעננה" בלי מרכז אחוזה. העירייה החליטה שזה לא טוב ושצריך להביא את הקו לאחוזה ומשם דרך עקיבא לוויצמן. אני מציע שהקו יעבור בכביש 4 כי ממילא אין תחנה מתוכננת בעקיבא.
 
באף תוכנית רשמית (הקודמת או הנוכחית) אין תחנה באמצע המסלול התת קרקעי בקרן היסוד.
 
ארבעת צירי הצפון-דרום של רעננה צריכים מערכת אוטובוסים תדירה שתחבר את תושביהם לתחנות המטרו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כשרעננה מבקשת היא מייד מקבלת'
כשרעננה מבקשת היא מייד מקבלת
29/10/2019 | 22:54
5
133
מדהים, לחבר אזור את אזור התעשיה היחיד בהוד השרון לא מוכנים אבל להעריך באחוזה זה אפשרי.
צריך לחקור את בילסקי

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה פשוט לא נכון- לא מדובר בהארכה.'
זה פשוט לא נכון- לא מדובר בהארכה.
29/10/2019 | 23:16
4
129
המסילה בתוואי החדש באורך זהה למסילה בתוואי הקודם. לפי הכתבה גם לא מדובר בתוספת תחנות. בנוסף המפסידים היחידים מהשינוי הם חלק מתושבי רעננה- מדובר בתוואי שעובר אך ורק בתוך רעננה ולכן לא משפיע כלל לרעה על תושבי ערים אחרות (להיפך- השינוי ינגיש את המטרו לחלק מתושבי כפר סבא).
השינוי שהוד השרון רוצה דורש תוספת משמעותית של מסילה, תוספת של תחנה או שתיים ויגרום להארכה של הנסיעה עבור נוסעים מכפר סבא ולכפר סבא שיעברו דרך הוד השרון בדרכם דרומה.
אני לא יודע אם השינוי שרעננה מציעה (ואושר?) חיובי או לא- אבל בוודאי שההשוואה להוד השרון פשוט לא נכונה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לצערך הרב, השינוי של הוד השרון בדרך להתקבל'
לצערך הרב, השינוי של הוד השרון בדרך להתקבל
30/10/2019 | 21:25
3
96
התוואי הוזז לרחוב ז’בוטינסקי ועוד יוזז לרחוב דרך הים כפי שהצעתי ��
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה יש לאורך דרך הים שמצדיק שם מטרו?'
מה יש לאורך דרך הים שמצדיק שם מטרו?
<< ההודעה הנוכחית
30/10/2019 | 22:56
1
33
לצפיה ב-'תמא 48/1 בניית אלפי יחידות דיור חדשות '
תמא 48/1 בניית אלפי יחידות דיור חדשות
31/10/2019 | 16:23
47
ואזור תעשיה מהצד השני של הכביש ומרכז קניות ענק עם קניון במרחק הליכה משם
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שינוי לרחוב ז'בוטינסקי הוא לא משמעותי מבחינת עלויות,'
שינוי לרחוב ז'בוטינסקי הוא לא משמעותי מבחינת עלויות,
31/10/2019 | 20:00
57
ובעיקר פוגע בהוד השרון- כי הוא מזיז את התוואי מרחוב בעל פוטנציאל בינוי כלשהו (הפרדס) לרחוב שרובו כבר בנוי בבנייה נמוכה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא בטוח שבהמטרו יקום ב 2030'
אני לא בטוח שבהמטרו יקום ב 2030
01/11/2019 | 16:51
79
ואין תקציב ענק 150 מיליארד שקל לתקצב ממשרד האוצר או ממשרד התחבורה, אחרי כמה בחירות בזבזניות, שחיתות במדינה, חוסר השקעה בתח"צ יעילה והרבה דברים שצריך לפתור, ושלא נדבר על פרוייקט המשך מסילת רכבת מאזור נחל צין לאילת (יש שלט תקוע ליד מפעל צין מאז שנות ה 70) שלא נברא.
אם יעשו שלב אחר שלב ולא 3 קווים ביחד אז יקום ב 2030 קו מטרו ראשון בין כפר סבא - רחובות בתקציב לקו אחד.
 
3 קווים ביחד - אולי במקרה הטוב, המטרו יקום ב 2050.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ