לחיילים יש הסעותשאלה: למה אין תחבורה ציבורית לחרמון?
מה עם אנשים שאין להם רכב פרטי ורוצים להנות באתר החרמון? מה עם החיילים שמשרתים במוצבי החרמון ואין להם איך להגיע? הנושא עלה בעבר למשרד התחבורה? אם לא אז למה ??
אם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמןלחיילים יש הסעות
לגבי אתר החרמון, זה שאלה מעניינת. מה שבטוח שבחורף זה יצור קשיים תפעולים עצומים בגלל עומסי תנועה כבדים בעונה, ועומסי נוסעים שקשה מאוד יהיה לצפות.
חצור / קרית שמונהאם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן
חוץ מאותם כמה שבועות בודדות בשנה שבהן יש שלג בחרמון, לא נראה לי שמגיעים לשם הרבה אנשים.
נראה לי קצת משונה, להפעיל קו שרוב הזמן נוסע ריק.
מה גם שזה יהיה קו עם מסלול די ארוך.
בשביל שהוא יהיה רלוונטי לרוב האנשים, הוא צריך לצאת ממרכז מטרופוליני שכרגע נגיש בצורה טובה בתחבורה ציבורית.
אני לא יכול לחשוב על יותר מדי אפשרויות מאיפה הוא יתחיל.
מטבריה?
אולי מצפת?
מעפולה?
מנהריה?
אולי אפילו מחיפה?
נדמה לי שעפולה זה המקום הכי קרוב שעדיין יחסית קל להגיע אליו בתחבורה ציבורית (ברכבת).
לא נשמע לי סביר.
הסתכלתי על מסלול של 845.חצור / קרית שמונה
קווי הגולן לא יוצאים ממרחב טבריה - חצור - קרית שמונה, למעט קו 503 ו־151, שמגיעים לכרמיאל/עכו/קריות/חיפה ולבית שאן/עפולה בהתאמה, ולהם נסיעות יומיות בודדות. יש גם 2 קווי בית חולים (קצרין - זיו צפת וקצרין - פוריה), ולהם נסיעות בודדות אף יותר. מלבד נסיעות בודדות אלו, קווי הגולן לא חוצים את כביש 90 מערבה.
לא כל נוסעי התחבורה הציבורית יוצאים מאזור חיוג 03הסתכלתי על מסלול של 845.
לא נראה לי שהרבה אנשים ירצו לנסוע באוטובוס שעושה 45 תחנות בדרך ועוד צריך לקחת אוטובוס נוסף שייסע לחרמון.
נסיעה כזאת תיקח סדר גודל של 4:30 עד 5 שעות עם כל התחנות שבדרך.
נוסיף לזה זמן נסיעה של כ40 דקות עד לחרמון (נניח ללא תחנות ביניים ובדרך הכי מהירה וכמעט שאין פקקים בדרך).
אז סה"כ יש לנו בין 5:30 עד שש שעות נסיעה לכיוון.
עם כל הכבוד לאוטובוסים, לא תמצא הרבה אנשים שיהיו מוכנים לסבול נסיעה כזאת.
לוקח ברכבת סדר גודל של שעתיים להגיע מתל אביב לעפולה.
כנ"ל נניח שהקו לחרמון לא עושה תחנות בדרך ונוסע בדרך מהירה.
לפי גוגל זה בין שעה ושלושים וחמש דקות עד כשעתיים נסיעה.
אז קיבלנו כ4 שעות נסיעה לכל כיוון.
גם לא כיף גדול, אבל בכל זאת משמעותית פחות זמן.
בעבר לפחות היו גם נסיעות בפועל של 3-3.5 שעות בקו 845הסתכלתי על מסלול של 845.
לא נראה לי שהרבה אנשים ירצו לנסוע באוטובוס שעושה 45 תחנות בדרך ועוד צריך לקחת אוטובוס נוסף שייסע לחרמון.
נסיעה כזאת תיקח סדר גודל של 4:30 עד 5 שעות עם כל התחנות שבדרך.
נוסיף לזה זמן נסיעה של כ40 דקות עד לחרמון (נניח ללא תחנות ביניים ובדרך הכי מהירה וכמעט שאין פקקים בדרך).
אז סה"כ יש לנו בין 5:30 עד שש שעות נסיעה לכיוון.
עם כל הכבוד לאוטובוסים, לא תמצא הרבה אנשים שיהיו מוכנים לסבול נסיעה כזאת.
לוקח ברכבת סדר גודל של שעתיים להגיע מתל אביב לעפולה.
כנ"ל נניח שהקו לחרמון לא עושה תחנות בדרך ונוסע בדרך מהירה.
לפי גוגל זה בין שעה ושלושים וחמש דקות עד כשעתיים נסיעה.
אז קיבלנו כ4 שעות נסיעה לכל כיוון.
גם לא כיף גדול, אבל בכל זאת משמעותית פחות זמן.
יש גם את 843 ו 966חצור / קרית שמונה
קווי הגולן לא יוצאים ממרחב טבריה - חצור - קרית שמונה, למעט קו 503 ו־151, שמגיעים לכרמיאל/עכו/קריות/חיפה ולבית שאן/עפולה בהתאמה, ולהם נסיעות יומיות בודדות. יש גם 2 קווי בית חולים (קצרין - זיו צפת וקצרין - פוריה), ולהם נסיעות בודדות אף יותר. מלבד נסיעות בודדות אלו, קווי הגולן לא חוצים את כביש 90 מערבה.
שני קווים מהארוכים בארץיש גם את 843 ו 966
חצור / קרית שמונה
קווי הגולן לא יוצאים ממרחב טבריה - חצור - קרית שמונה, למעט קו 503 ו־151, שמגיעים לכרמיאל/עכו/קריות/חיפה ולבית שאן/עפולה בהתאמה, ולהם נסיעות יומיות בודדות. יש גם 2 קווי בית חולים (קצרין - זיו צפת וקצרין - פוריה), ולהם נסיעות בודדות אף יותר. מלבד נסיעות בודדות אלו, קווי הגולן לא חוצים את כביש 90 מערבה.
מתחנות הרכבת כרמיאל ועפולה.אם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן
חוץ מאותם כמה שבועות בודדות בשנה שבהן יש שלג בחרמון, לא נראה לי שמגיעים לשם הרבה אנשים.
נראה לי קצת משונה, להפעיל קו שרוב הזמן נוסע ריק.
מה גם שזה יהיה קו עם מסלול די ארוך.
בשביל שהוא יהיה רלוונטי לרוב האנשים, הוא צריך לצאת ממרכז מטרופוליני שכרגע נגיש בצורה טובה בתחבורה ציבורית.
אני לא יכול לחשוב על יותר מדי אפשרויות מאיפה הוא יתחיל.
מטבריה?
אולי מצפת?
מעפולה?
מנהריה?
אולי אפילו מחיפה?
נדמה לי שעפולה זה המקום הכי קרוב שעדיין יחסית קל להגיע אליו בתחבורה ציבורית (ברכבת).
לא נשמע לי סביר.
קריית שמונה הכי הגיוני, כל הקווים לצפון הגולן יוצאים מק"שאם זה יהיה קו שיפעל כמו קו רגיל, הוא יהיה ריק בערך 95% מהזמן
חוץ מאותם כמה שבועות בודדות בשנה שבהן יש שלג בחרמון, לא נראה לי שמגיעים לשם הרבה אנשים.
נראה לי קצת משונה, להפעיל קו שרוב הזמן נוסע ריק.
מה גם שזה יהיה קו עם מסלול די ארוך.
בשביל שהוא יהיה רלוונטי לרוב האנשים, הוא צריך לצאת ממרכז מטרופוליני שכרגע נגיש בצורה טובה בתחבורה ציבורית.
אני לא יכול לחשוב על יותר מדי אפשרויות מאיפה הוא יתחיל.
מטבריה?
אולי מצפת?
מעפולה?
מנהריה?
אולי אפילו מחיפה?
נדמה לי שעפולה זה המקום הכי קרוב שעדיין יחסית קל להגיע אליו בתחבורה ציבורית (ברכבת).
לא נשמע לי סביר.
לחיילים יש הסעות בימים מרוכזים בלבד (ימי ראשון וחמישי בלבד)לחיילים יש הסעות
לגבי אתר החרמון, זה שאלה מעניינת. מה שבטוח שבחורף זה יצור קשיים תפעולים עצומים בגלל עומסי תנועה כבדים בעונה, ועומסי נוסעים שקשה מאוד יהיה לצפות.
מציע להפעיל שאטלים ולהגביל את כמות הרכבים העולים לחרמוןשאלה: למה אין תחבורה ציבורית לחרמון?
מה עם אנשים שאין להם רכב פרטי ורוצים להנות באתר החרמון? מה עם החיילים שמשרתים במוצבי החרמון ואין להם איך להגיע? הנושא עלה בעבר למשרד התחבורה? אם לא אז למה ??
בעיירת הסקי Zermatt שבשוויץ אסרו על רכבים רגיליםמציע להפעיל שאטלים ולהגביל את כמות הרכבים העולים לחרמון
כולם ירוויחו מזה!
זאת אומרת, אתה מציע לספק שרות ירוד וגם לשלול מאנשים בחירה?מציע להפעיל שאטלים ולהגביל את כמות הרכבים העולים לחרמון
כולם ירוויחו מזה!
"בחירה". פה היו גובים דמי חנייה בהתאם.זאת אומרת, אתה מציע לספק שרות ירוד וגם לשלול מאנשים בחירה?
וגם להחליט עבורם, האם הם ירוויחו מזה?
כמה נחמד מצידך
כתבתי "להגביל את כמות הרכבים" ולא לשלול לחלוטיןזאת אומרת, אתה מציע לספק שרות ירוד וגם לשלול מאנשים בחירה?
וגם להחליט עבורם, האם הם ירוויחו מזה?
כמה נחמד מצידך
אתה לא שם לב לסתירה פנימית בדבריך?כתבתי "להגביל את כמות הרכבים" ולא לשלול לחלוטין
אם היו מפעילים שירות שאטלים לפי ביקוש לחרמון מחניון "חנה וסע" ייעודי שאליו מגיעים גם קווי תחבורה ציבורית (נניח קריית שמונה ו/או מג'דל שמס), אז גם היו מצמצמים את הפקקים בעלייה לחרמון (ע"י עידוד השימוש בשאטלים ובמידת הצורך, להגביל מספר רכבים העולים לחרמון ע"י הרשמה מראש של מספר לוחית זיהוי של הרכב איתו מעוניינים לעלות לחרמון) וגם היה פותח אופצייה למשתמשי התחבורה הציבורית להגיע לחרמון. בקיצור - כולם ירוויחו מזה!
עובדה שלא, אתר החרמון נחסם מרכבים כיום בימי ביקושאתה לא שם לב לסתירה פנימית בדבריך?
אם כמו שאתה אומר "כולם ירוויחו", למה להגביל את כניסת הרכבים?
הרי הם יראו בעצמם, שעדיף להם לקחת שאטל ולא יהיה שום צורך להגביל, לא?
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.