רחוב התחבורה הציבורית ליד רכבת הרצליה ייפתח בשבוע הבא

telaviv202

New member
רחוב התחבורה הציבורית ליד רכבת הרצליה ייפתח בשבוע הבא

רחוב התחבורה הציבורית ליד רכבת הרצליה ייפתח בשבוע הבא
כתבה מתוך "mynet הרצליה":

רחוב התחבורה הציבורית הראשון בשרון במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" נפתח. אירוע פתיחת הרחוב החדש בהרצליה משדרות שבעת הכוכבים ועד לתחנת הרכבת יתקיים ביום שני ה-28.10. האירוע יתקיים סמוך לתחנת הרכבת ובשטח רחוב התחבורה החדש בין השעות 10:00-12:00.

המקטע החדש משדרות שבעת הכוכבים ועד לתחנת הרכבת הרצליה שיפתח ביום שלישי ה-29.10.2019, יקצר את זמני הנסיעה של אוטובוסים המגיעים לתחנת הרכבת מכיוון הרצליה פיתוח שלא יצטרכו מעתה לעשות מעקף דרך רחוב בן ציון מיכאלי. נהגי כלי הרכב הפרטיים ייהנו מהפחתת העומסים בצומת שבעת הכוכבים בהרצליה.

כאמור, פתיחת הרחוב היא החלק הראשון במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ו-19 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב שאמור לשדרג את מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ ובכך לסייע בהפחתת העומס בכבישים העירוניים.

http://mynetherzliya.co.il/חדשות/הנה-זה-בא-בשבוע-הבא-ייפתח-בהרצליה-רחוב-התחבורה-הציבורי-הראשון-בשרון-413719/4

- - - - -

כתוצאה מכך, ישונו תחנות האוטובוסים שברכבת.

 

Ccyclist

Well-known member
מה ההשלכה לקו 501 רעננה-ת"א ?

רחוב התחבורה הציבורית ליד רכבת הרצליה ייפתח בשבוע הבא
כתבה מתוך "mynet הרצליה":

רחוב התחבורה הציבורית הראשון בשרון במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" נפתח. אירוע פתיחת הרחוב החדש בהרצליה משדרות שבעת הכוכבים ועד לתחנת הרכבת יתקיים ביום שני ה-28.10. האירוע יתקיים סמוך לתחנת הרכבת ובשטח רחוב התחבורה החדש בין השעות 10:00-12:00.

המקטע החדש משדרות שבעת הכוכבים ועד לתחנת הרכבת הרצליה שיפתח ביום שלישי ה-29.10.2019, יקצר את זמני הנסיעה של אוטובוסים המגיעים לתחנת הרכבת מכיוון הרצליה פיתוח שלא יצטרכו מעתה לעשות מעקף דרך רחוב בן ציון מיכאלי. נהגי כלי הרכב הפרטיים ייהנו מהפחתת העומסים בצומת שבעת הכוכבים בהרצליה.

כאמור, פתיחת הרחוב היא החלק הראשון במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ו-19 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב שאמור לשדרג את מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ ובכך לסייע בהפחתת העומס בכבישים העירוניים.

http://mynetherzliya.co.il/חדשות/הנה-זה-בא-בשבוע-הבא-ייפתח-בהרצליה-רחוב-התחבורה-הציבורי-הראשון-בשרון-413719/4

- - - - -

כתוצאה מכך, ישונו תחנות האוטובוסים שברכבת.
מה ההשלכה לקו 501 רעננה-ת"א ?
לפני כשנה היה רק קו 39 המייגע בין תחנת הרצליה לאחוזה, וקו 501 עקף את התחנה כך ששימוש בו היה מחייב הליכה לקניון שבעת הכוכבים.
&nbsp
האם החיבור החדש יאפשר לקו 501 לעצור בתחנת הרצליה ולהגדיל את התדירות בינה להרצליה ורעננה?
 

telaviv202

New member
ב"צומת השרון" דיווחו על קו חדש, 510, מרעננה לת"א דרך הרצליה

מה ההשלכה לקו 501 רעננה-ת"א ?
לפני כשנה היה רק קו 39 המייגע בין תחנת הרצליה לאחוזה, וקו 501 עקף את התחנה כך ששימוש בו היה מחייב הליכה לקניון שבעת הכוכבים.
&nbsp
האם החיבור החדש יאפשר לקו 501 לעצור בתחנת הרצליה ולהגדיל את התדירות בינה להרצליה ורעננה?
ב"צומת השרון" דיווחו על קו חדש, 510, מרעננה לת"א דרך הרצליה
שיעבור דרך הרת"צ הזה. גם כאן בפורום פורסם דבר דומה.

לא ברור לי איך וכיצד יהיה שונה הקו הזה מקווי 501/2 מלבד העובדה שהוא יעבור ברכבת.

זו הכתבה של צומת השרון ובה ראיון עם סמנכ"לית הפרוייקט "מהיר לעיר" - https://www.tzomet-hrz.co.il/news/26692

 

DanielOne

New member
אם הוא נוסע דרך איילון

ב"צומת השרון" דיווחו על קו חדש, 510, מרעננה לת"א דרך הרצליה
שיעבור דרך הרת"צ הזה. גם כאן בפורום פורסם דבר דומה.

לא ברור לי איך וכיצד יהיה שונה הקו הזה מקווי 501/2 מלבד העובדה שהוא יעבור ברכבת.

זו הכתבה של צומת השרון ובה ראיון עם סמנכ"לית הפרוייקט "מהיר לעיר" - https://www.tzomet-hrz.co.il/news/26692
אם הוא נוסע דרך איילון
אז יהיה בזה משהו חדש ואולי חיובי. אם לא אז מה ההבדל הגדול למצב הקיים בקווים היום.
 

telaviv202

New member
טוב, שינויים משמעותיים ב"מהיר לעיר" בהרצליה ובקווי השרון:

רחוב התחבורה הציבורית ליד רכבת הרצליה ייפתח בשבוע הבא
כתבה מתוך "mynet הרצליה":

רחוב התחבורה הציבורית הראשון בשרון במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" נפתח. אירוע פתיחת הרחוב החדש בהרצליה משדרות שבעת הכוכבים ועד לתחנת הרכבת יתקיים ביום שני ה-28.10. האירוע יתקיים סמוך לתחנת הרכבת ובשטח רחוב התחבורה החדש בין השעות 10:00-12:00.

המקטע החדש משדרות שבעת הכוכבים ועד לתחנת הרכבת הרצליה שיפתח ביום שלישי ה-29.10.2019, יקצר את זמני הנסיעה של אוטובוסים המגיעים לתחנת הרכבת מכיוון הרצליה פיתוח שלא יצטרכו מעתה לעשות מעקף דרך רחוב בן ציון מיכאלי. נהגי כלי הרכב הפרטיים ייהנו מהפחתת העומסים בצומת שבעת הכוכבים בהרצליה.

כאמור, פתיחת הרחוב היא החלק הראשון במסגרת פרויקט "מהיר לעיר" שמקדם משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי איילון ו-19 רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב שאמור לשדרג את מערך התחבורה הציבורית במרכז הארץ ובכך לסייע בהפחתת העומס בכבישים העירוניים.

http://mynetherzliya.co.il/חדשות/הנה-זה-בא-בשבוע-הבא-ייפתח-בהרצליה-רחוב-התחבורה-הציבורי-הראשון-בשרון-413719/4

- - - - -

כתוצאה מכך, ישונו תחנות האוטובוסים שברכבת.
טוב, שינויים משמעותיים ב"מהיר לעיר" בהרצליה ובקווי השרון:
השתתפתי הערב בכנס שערכה עיריית הרצליה עם חברת מטרופולין ועם חברת נתיבי איילון (האחראית על תכנון הקווים במסגרת "מהיר לעיר") שבו הוצגה לציבור התוכנית המוצעת לשינוי עתידי של קווי התחבורה הציבורית בעיר ובאזור.


מטבע הדברים רוב העיסוק שם היה בקווים הפנימיים בעיר, אבל היו כמה התייחסויות לקווי השרון בכלל. לכן אפתח קודם כל עם הכותרות הגדולות:

קו 510 - קו חדש, "קו מהיר", לתל אביב. הקו ייצא מתחנת הרכבת של רעננה מערב, יעבור דרך מרכז העיר הרצליה, ייכנס לרכבת ויעשה שימוש ברחוב התחבורה הציבורית החדש. הקו אמור להסתיים בתחנה המרכזית של תל אביב, אך לא נמסר פירוט על המסלול שלו בדרך לשם. הקו אמור להתחיל לפעול ב-29 באוקטובר, יום פתיחת הרת"צ.

קו 29 - הוצג שינוי משמעותי במסלול הקו בהרצליה. על פי התכנון, הוא לא ייכנס יותר לאזור הרצליה ב' ולא יעשה את כל הסיבוב הגדול בהרצליה פיתוח. מתכונת המסלול שלו תישאר זהה עד לתחנת הרכבת של הרצליה, אך משם הוא ימשיך היישר אל אזור התעשייה ואל המרינה בעיר. כמו כן התדירות שלו תעמוד על 10 דקות לאורך היום.

קו 27 - התדירות שלו צפויה לעלות ל-20 דקות (שזה אמור להיות הסטנדרט החדש לכל הקווים במסגרת התוכנית), וגם שעות הפעילות שלו יורחבו מ-05:30 בבוקר ועד 22:30 בלילה (שגם זה, נאמר בכנס, יהיה הסטנדרט החדש לכל הקווים).

קו 39 - מעבר להגדלת התדירות והשעות, במפה המצורפת ניתן לראות שהקו לא פונה לאחוזה ברעננה אלא ממשיך צפונה. על פי השינוי, הוא ימשיך דרך רחוב ויצמן ברעננה ויגיע עד לקניון כפר סבא הירוקה. אל מול השינוי בקו 29, זה עשוי להיות הגיוני.


מעבר לכל אלה הוצג בכנס השינוי המתוכנן בקווים העירוניים בהרצליה כהשלמה לרפורמה הקודמת שנערכה בעיר לאחרונה. זה לצד עוד כמה כותרות קטנות:

ביטול הקווים הסיבוביים - כמו ברפורמה הקודמת, גם הפעם יבוטלו קווי אוטובוס הסיבוביים בעיר לטובת קווי אוטובוס ישירים. שני הקווים האחרונים במתכונת הזאת, קו 2 לצפון הרצליה (נחלת עדה וגן רש"ל) וקו 13 למערב העיר (פיתוח ונוף ים) יבוטלו ויוחלפו בקווים חדשים. רצוי לציין שזו רק ההצעה, ו"נתיבי איילון" יוכלו לשנות את התוכנית לפי התגובות שהם קיבלו מהציבור בכנס.

קווים חדשים - "קו 31" אמור לשרת את נחלת עדה ואת המרכז הבינתחומי, לעבור במרכז העיר, לשרת את הרצליה ב' ואת כל רצועת החוף עד למרינה. "קו 32" מיועד לשרת את דרום העיר לעבר מרכז העיר ומשם עד לשכונה החדשה ליד גליל ים מדרום לשבעת הכוכבים ולבית העלמין החדש. "קו 33" אמור לשרת את גן רש"ל, לעבור במרכז העיר ולהגיע עד לאפולוניה דרך הרצליה פיתוח.

שינוי תחנות ברכבת - פתיחת הרת"צ ברכבת הרצליה יוביל לשינוי התחנות באזור. אפשר לראות במפה המצורפת את השינוי שייכנס לתוקפו ב-29 באוקטובר. התחנה שצמודה לנתיבי איילון תתבטל ותהפוך לאיסוף נוסעים בשאטלים של מנהלת אזור התעשייה. כמו כן, ברכבת תוצב תחנה חדשנית שאמורה להגן מפני נזקי מזג אוויר (שמש או גשם).

המשך "מהיר לעיר" - השלב הבא של הפרוייקט בהרצליה יהיה המקטע שבין קניון שבעת הכוכבים לרכבת וכן הקטע שבין רחוב משה דיין למחלף הסירה. אחרי זה, בראיון שפורסם כאן לעיל, אמור הפרוייקט להמשיך ברחוב דרך ירושלים בין רעננה להרצליה. מרכז הרצליה עדיין בדיונים (האם הנת"צ יעבור ברחוב סוקולוב או ברחוב העצמאות).

אני מצרף את כל החומר הרלוונטי.









 

Ccyclist

Well-known member
השינוי ל 29 חיובי, ב39 יתכן ששלילי.

טוב, שינויים משמעותיים ב"מהיר לעיר" בהרצליה ובקווי השרון:
השתתפתי הערב בכנס שערכה עיריית הרצליה עם חברת מטרופולין ועם חברת נתיבי איילון (האחראית על תכנון הקווים במסגרת "מהיר לעיר") שבו הוצגה לציבור התוכנית המוצעת לשינוי עתידי של קווי התחבורה הציבורית בעיר ובאזור.


מטבע הדברים רוב העיסוק שם היה בקווים הפנימיים בעיר, אבל היו כמה התייחסויות לקווי השרון בכלל. לכן אפתח קודם כל עם הכותרות הגדולות:

קו 510 - קו חדש, "קו מהיר", לתל אביב. הקו ייצא מתחנת הרכבת של רעננה מערב, יעבור דרך מרכז העיר הרצליה, ייכנס לרכבת ויעשה שימוש ברחוב התחבורה הציבורית החדש. הקו אמור להסתיים בתחנה המרכזית של תל אביב, אך לא נמסר פירוט על המסלול שלו בדרך לשם. הקו אמור להתחיל לפעול ב-29 באוקטובר, יום פתיחת הרת"צ.

קו 29 - הוצג שינוי משמעותי במסלול הקו בהרצליה. על פי התכנון, הוא לא ייכנס יותר לאזור הרצליה ב' ולא יעשה את כל הסיבוב הגדול בהרצליה פיתוח. מתכונת המסלול שלו תישאר זהה עד לתחנת הרכבת של הרצליה, אך משם הוא ימשיך היישר אל אזור התעשייה ואל המרינה בעיר. כמו כן התדירות שלו תעמוד על 10 דקות לאורך היום.

קו 27 - התדירות שלו צפויה לעלות ל-20 דקות (שזה אמור להיות הסטנדרט החדש לכל הקווים במסגרת התוכנית), וגם שעות הפעילות שלו יורחבו מ-05:30 בבוקר ועד 22:30 בלילה (שגם זה, נאמר בכנס, יהיה הסטנדרט החדש לכל הקווים).

קו 39 - מעבר להגדלת התדירות והשעות, במפה המצורפת ניתן לראות שהקו לא פונה לאחוזה ברעננה אלא ממשיך צפונה. על פי השינוי, הוא ימשיך דרך רחוב ויצמן ברעננה ויגיע עד לקניון כפר סבא הירוקה. אל מול השינוי בקו 29, זה עשוי להיות הגיוני.


מעבר לכל אלה הוצג בכנס השינוי המתוכנן בקווים העירוניים בהרצליה כהשלמה לרפורמה הקודמת שנערכה בעיר לאחרונה. זה לצד עוד כמה כותרות קטנות:

ביטול הקווים הסיבוביים - כמו ברפורמה הקודמת, גם הפעם יבוטלו קווי אוטובוס הסיבוביים בעיר לטובת קווי אוטובוס ישירים. שני הקווים האחרונים במתכונת הזאת, קו 2 לצפון הרצליה (נחלת עדה וגן רש"ל) וקו 13 למערב העיר (פיתוח ונוף ים) יבוטלו ויוחלפו בקווים חדשים. רצוי לציין שזו רק ההצעה, ו"נתיבי איילון" יוכלו לשנות את התוכנית לפי התגובות שהם קיבלו מהציבור בכנס.

קווים חדשים - "קו 31" אמור לשרת את נחלת עדה ואת המרכז הבינתחומי, לעבור במרכז העיר, לשרת את הרצליה ב' ואת כל רצועת החוף עד למרינה. "קו 32" מיועד לשרת את דרום העיר לעבר מרכז העיר ומשם עד לשכונה החדשה ליד גליל ים מדרום לשבעת הכוכבים ולבית העלמין החדש. "קו 33" אמור לשרת את גן רש"ל, לעבור במרכז העיר ולהגיע עד לאפולוניה דרך הרצליה פיתוח.

שינוי תחנות ברכבת - פתיחת הרת"צ ברכבת הרצליה יוביל לשינוי התחנות באזור. אפשר לראות במפה המצורפת את השינוי שייכנס לתוקפו ב-29 באוקטובר. התחנה שצמודה לנתיבי איילון תתבטל ותהפוך לאיסוף נוסעים בשאטלים של מנהלת אזור התעשייה. כמו כן, ברכבת תוצב תחנה חדשנית שאמורה להגן מפני נזקי מזג אוויר (שמש או גשם).

המשך "מהיר לעיר" - השלב הבא של הפרוייקט בהרצליה יהיה המקטע שבין קניון שבעת הכוכבים לרכבת וכן הקטע שבין רחוב משה דיין למחלף הסירה. אחרי זה, בראיון שפורסם כאן לעיל, אמור הפרוייקט להמשיך ברחוב דרך ירושלים בין רעננה להרצליה. מרכז הרצליה עדיין בדיונים (האם הנת"צ יעבור ברחוב סוקולוב או ברחוב העצמאות).

אני מצרף את כל החומר הרלוונטי.
השינוי ל 29 חיובי, ב39 יתכן ששלילי.
האם ה 510 הוא קו זמני עד לפתיחת מסלול הרכבת מרעננה מערב לת"א דרך הרצליה? בהשוואה ל 501 מאחוזה קו שמוצאו מהתחנה מפספס את הנוסעים של רעננה (29 ו 39 נתנו תדירות משולבת של פעם ב 10 דקות בערך מאחוזה לתחנה) ולכן הוא נשמע יותר כמו תחליף רכבת ופחות כמו קו עם פוטנציאל משל עצמו.
&nbsp
השינוי ל 29 חיובי. בביקוריי ברעננה חשבתי לצאת עם מארחיי לחוף הים הסמוך בהרצליה, אך הם סירבו משום שהנסיעה לשם בתח"צ אורכת כשעה. קו ישיר יותר שלא עושה סיבובים ומגיע לים תוך פרק זמן סביר יאפשר להגיע מרעננה לחוף בהרצליה בפחות זמן מהזמן הרשמי שבו 501 או 249 אמורים להגיע לקרבת החוף בתל אביב.
&nbsp
העברת 39 מאחוזה לוויצמן רעננה קצת בעייתית בעיניי. יתכן שקו X9 חדש יעשה את העבודה בצורה טובה יותר תוך חיבור בן יהודה של כפ"ס תוך קביעת העיקרון של מסלול בקו ישר לאורך צירים אלו. הוצאת 39 עצמו מאחוזה יקצץ בחצי את התדירות מאחוזה לרעננה מערב ולהרצליה.
&nbsp
מה שחסר באזור לטעמי היא התייחסות לגוש הרציף של ערי השרון כגוש אחד. יתכן שאפקט של שיכול קווים בצירי צפון דרום כמו כצנלסון כפ"ס או קרן היסוד רעננה יאפשר רשת תדירה עם החלפות במקום קווים מעגליים כמו 4 של רעננה וכן שילוב קווים מהוד השרון כשלוחות לגריד הכפול של שני צירי הרוחב בכפ"ס ורעננה במקום שיסתיימו בתחנת הרכבת שם או בצומת רעננה.
 

DanBus43Maalit72

Active member
אני בעד השינוי בקו 29 אבל מה יהיה עם הנסיעות בשבת בשכונות?

השינוי ל 29 חיובי, ב39 יתכן ששלילי.
האם ה 510 הוא קו זמני עד לפתיחת מסלול הרכבת מרעננה מערב לת"א דרך הרצליה? בהשוואה ל 501 מאחוזה קו שמוצאו מהתחנה מפספס את הנוסעים של רעננה (29 ו 39 נתנו תדירות משולבת של פעם ב 10 דקות בערך מאחוזה לתחנה) ולכן הוא נשמע יותר כמו תחליף רכבת ופחות כמו קו עם פוטנציאל משל עצמו.
&nbsp
השינוי ל 29 חיובי. בביקוריי ברעננה חשבתי לצאת עם מארחיי לחוף הים הסמוך בהרצליה, אך הם סירבו משום שהנסיעה לשם בתח"צ אורכת כשעה. קו ישיר יותר שלא עושה סיבובים ומגיע לים תוך פרק זמן סביר יאפשר להגיע מרעננה לחוף בהרצליה בפחות זמן מהזמן הרשמי שבו 501 או 249 אמורים להגיע לקרבת החוף בתל אביב.
&nbsp
העברת 39 מאחוזה לוויצמן רעננה קצת בעייתית בעיניי. יתכן שקו X9 חדש יעשה את העבודה בצורה טובה יותר תוך חיבור בן יהודה של כפ"ס תוך קביעת העיקרון של מסלול בקו ישר לאורך צירים אלו. הוצאת 39 עצמו מאחוזה יקצץ בחצי את התדירות מאחוזה לרעננה מערב ולהרצליה.
&nbsp
מה שחסר באזור לטעמי היא התייחסות לגוש הרציף של ערי השרון כגוש אחד. יתכן שאפקט של שיכול קווים בצירי צפון דרום כמו כצנלסון כפ"ס או קרן היסוד רעננה יאפשר רשת תדירה עם החלפות במקום קווים מעגליים כמו 4 של רעננה וכן שילוב קווים מהוד השרון כשלוחות לגריד הכפול של שני צירי הרוחב בכפ"ס ורעננה במקום שיסתיימו בתחנת הרכבת שם או בצומת רעננה.
אני בעד השינוי בקו 29 אבל מה יהיה עם הנסיעות בשבת בשכונות?
 

Ccyclist

Well-known member
תרמתי לשבוס בשרון תודה.

אני בעד השינוי בקו 29 אבל מה יהיה עם הנסיעות בשבת בשכונות?
תרמתי לשבוס בשרון תודה.
אני בספק אם קו 29 נוסע בשבת.
&nbsp
ראיתי את הכותרות שנושא התח"צ הפך לתנאי הראשי של המפלגות החרדיות אז טוב לראות שהנושא קיבל חשיבות גם אם בדרך השלילה.
&nbsp
הנוסחה האידאלית לעתיד הינה תדירות פנאי בדומה לקיים בבקרי ו' מוצ"ש, יום העצמאות וחול המועד בכבישים שאינם סגורים בשבת וחג. התאמת הרשת ע"י אי הפעלת קווים שעיקר מסלולם עובר ברחובות סגורים או אזורי תעשייה שאין בהם מקומות מסחר ובילוי הפתוחים בשבת וחג, העברת קטעים קצרים בקווים כאלו לחלופות שבת של קווים אחרים או קווים ייעודיים. התחום הבינעירוני יכול לפעול לפי אותה נוסחה. במקומות שיש או יהיה בהם רק"ל במפלס הקרקע הדתיים יצטרכו ללמוד להתפשר. בירושלים הצירים שהרק"ל נוסעת בהם פתוחים בשבת ובאחד מהם יש כבר כיום אוטובוסים של החברות המזרח ירושלמיות.
&nbsp
בשאר העולם אנשים משתמשים באותם הקווים שמשרתים אותם בימי השבוע. קווים הינם גורם חיוני להבנת המערכת ומה שמשתנה כדי להתאימם לשני ימי סוף השבוע הוא הלו"ז.
&nbsp
בערים שגרתי בהם באנגליה אין מושג של"מחוץ לשכונות". הבנייה רציפה והצירים הראשיים הינם רחובות מסחריים עם חנויות ומקומות אוכל בדומה לאחוזה ברעננה או עמק רפאים בירושלים. מעולם לא שמעתי טענות שווא של לונדונים או תושבי ברייטון או ערים אחרות נגד קווי האוטובוס שמשרתים אותם בשבת וראשון כי הם שמחים שיש להם תשתית כזו.
&nbsp
&nbsp
 

טנק2

New member
אכן נראה שתהיה הפחתה...

אני בעד השינוי בקו 29 אבל מה יהיה עם הנסיעות בשבת בשכונות?
אכן נראה שתהיה הפחתה...
למשל אזור חוף השרון ורמת ים שמקבל שרות במוצש החל מהשעה 16:00. אני בספק אם קו 33 יאפשר את רמת השירות הזו
 
מחשבות ראשוניות

טוב, שינויים משמעותיים ב"מהיר לעיר" בהרצליה ובקווי השרון:
השתתפתי הערב בכנס שערכה עיריית הרצליה עם חברת מטרופולין ועם חברת נתיבי איילון (האחראית על תכנון הקווים במסגרת "מהיר לעיר") שבו הוצגה לציבור התוכנית המוצעת לשינוי עתידי של קווי התחבורה הציבורית בעיר ובאזור.


מטבע הדברים רוב העיסוק שם היה בקווים הפנימיים בעיר, אבל היו כמה התייחסויות לקווי השרון בכלל. לכן אפתח קודם כל עם הכותרות הגדולות:

קו 510 - קו חדש, "קו מהיר", לתל אביב. הקו ייצא מתחנת הרכבת של רעננה מערב, יעבור דרך מרכז העיר הרצליה, ייכנס לרכבת ויעשה שימוש ברחוב התחבורה הציבורית החדש. הקו אמור להסתיים בתחנה המרכזית של תל אביב, אך לא נמסר פירוט על המסלול שלו בדרך לשם. הקו אמור להתחיל לפעול ב-29 באוקטובר, יום פתיחת הרת"צ.

קו 29 - הוצג שינוי משמעותי במסלול הקו בהרצליה. על פי התכנון, הוא לא ייכנס יותר לאזור הרצליה ב' ולא יעשה את כל הסיבוב הגדול בהרצליה פיתוח. מתכונת המסלול שלו תישאר זהה עד לתחנת הרכבת של הרצליה, אך משם הוא ימשיך היישר אל אזור התעשייה ואל המרינה בעיר. כמו כן התדירות שלו תעמוד על 10 דקות לאורך היום.

קו 27 - התדירות שלו צפויה לעלות ל-20 דקות (שזה אמור להיות הסטנדרט החדש לכל הקווים במסגרת התוכנית), וגם שעות הפעילות שלו יורחבו מ-05:30 בבוקר ועד 22:30 בלילה (שגם זה, נאמר בכנס, יהיה הסטנדרט החדש לכל הקווים).

קו 39 - מעבר להגדלת התדירות והשעות, במפה המצורפת ניתן לראות שהקו לא פונה לאחוזה ברעננה אלא ממשיך צפונה. על פי השינוי, הוא ימשיך דרך רחוב ויצמן ברעננה ויגיע עד לקניון כפר סבא הירוקה. אל מול השינוי בקו 29, זה עשוי להיות הגיוני.


מעבר לכל אלה הוצג בכנס השינוי המתוכנן בקווים העירוניים בהרצליה כהשלמה לרפורמה הקודמת שנערכה בעיר לאחרונה. זה לצד עוד כמה כותרות קטנות:

ביטול הקווים הסיבוביים - כמו ברפורמה הקודמת, גם הפעם יבוטלו קווי אוטובוס הסיבוביים בעיר לטובת קווי אוטובוס ישירים. שני הקווים האחרונים במתכונת הזאת, קו 2 לצפון הרצליה (נחלת עדה וגן רש"ל) וקו 13 למערב העיר (פיתוח ונוף ים) יבוטלו ויוחלפו בקווים חדשים. רצוי לציין שזו רק ההצעה, ו"נתיבי איילון" יוכלו לשנות את התוכנית לפי התגובות שהם קיבלו מהציבור בכנס.

קווים חדשים - "קו 31" אמור לשרת את נחלת עדה ואת המרכז הבינתחומי, לעבור במרכז העיר, לשרת את הרצליה ב' ואת כל רצועת החוף עד למרינה. "קו 32" מיועד לשרת את דרום העיר לעבר מרכז העיר ומשם עד לשכונה החדשה ליד גליל ים מדרום לשבעת הכוכבים ולבית העלמין החדש. "קו 33" אמור לשרת את גן רש"ל, לעבור במרכז העיר ולהגיע עד לאפולוניה דרך הרצליה פיתוח.

שינוי תחנות ברכבת - פתיחת הרת"צ ברכבת הרצליה יוביל לשינוי התחנות באזור. אפשר לראות במפה המצורפת את השינוי שייכנס לתוקפו ב-29 באוקטובר. התחנה שצמודה לנתיבי איילון תתבטל ותהפוך לאיסוף נוסעים בשאטלים של מנהלת אזור התעשייה. כמו כן, ברכבת תוצב תחנה חדשנית שאמורה להגן מפני נזקי מזג אוויר (שמש או גשם).

המשך "מהיר לעיר" - השלב הבא של הפרוייקט בהרצליה יהיה המקטע שבין קניון שבעת הכוכבים לרכבת וכן הקטע שבין רחוב משה דיין למחלף הסירה. אחרי זה, בראיון שפורסם כאן לעיל, אמור הפרוייקט להמשיך ברחוב דרך ירושלים בין רעננה להרצליה. מרכז הרצליה עדיין בדיונים (האם הנת"צ יעבור ברחוב סוקולוב או ברחוב העצמאות).

אני מצרף את כל החומר הרלוונטי.
מחשבות ראשוניות
א. לא ברור לי הצורך בקו 510, במקופ פשוט לכניס את 501 לרכבת. (זה בין כה קו מאסף שעושה גם שירות פנימי ובעידן מטרופולין המתקרב הוא יהיה באוטובוס עירוני). אני די שונא את האינפלציה של קווים חדשים. אני מעדיף פחות קווים אך בתדירות גבוהה.
ב. השינוי של קו 29 מתבקש כבר זמן רב. הצורה של קו 29 נקבעה בתקופה שבה מחלף הסירה היה "צומת הסירה" וא.ת. הרצליה פיתוח כלל שלושה מוסכים ותו לא. זהו קו עורקי עד הרצליה ב' וקו פנימי משם עד המרינה וטוב שהפכו אותו לעורקי מלא ונתנו פנימי במקומו בקטעים האלה.
ג. השינוי של קו 39 כנראה גם לא רע. אחוזה משופעת בשירות, בין אם ישיר ממרכז הרצליה (לא רק 29). ובין אם בעזרת החלפה. בוייצמן אין כמעט כלום, אבל הסיפור הוא לא רחוב וייצמן האנטי עירוני אלא אזור התעסוקה. זה יהיה למעשה קו שמקשר שני אזורי תעסוקה גדולים דרך אזור מגורים גדול באמצע והוא יעבוד טוב בשני הכיוונים.
ד. לגבי הסטנדרט של התדירות. הוא מהנחיות התכנון מ-2016 שכמובן אין כסף ליישם במכה בכל הארץ אבל טוב לראות שהוא הפך לסטנדרט תכנוני בכל פרויקט לוקאלי.
ה. בשלב הבא אני מקווה שיטפלו בכיכר הנוראית של קניון שבעת הכוכבים. היא מעכבת אוטובוסים בהמון זמן.
 

telaviv202

New member
זה המסלול של קו 510:

טוב, שינויים משמעותיים ב"מהיר לעיר" בהרצליה ובקווי השרון:
השתתפתי הערב בכנס שערכה עיריית הרצליה עם חברת מטרופולין ועם חברת נתיבי איילון (האחראית על תכנון הקווים במסגרת "מהיר לעיר") שבו הוצגה לציבור התוכנית המוצעת לשינוי עתידי של קווי התחבורה הציבורית בעיר ובאזור.


מטבע הדברים רוב העיסוק שם היה בקווים הפנימיים בעיר, אבל היו כמה התייחסויות לקווי השרון בכלל. לכן אפתח קודם כל עם הכותרות הגדולות:

קו 510 - קו חדש, "קו מהיר", לתל אביב. הקו ייצא מתחנת הרכבת של רעננה מערב, יעבור דרך מרכז העיר הרצליה, ייכנס לרכבת ויעשה שימוש ברחוב התחבורה הציבורית החדש. הקו אמור להסתיים בתחנה המרכזית של תל אביב, אך לא נמסר פירוט על המסלול שלו בדרך לשם. הקו אמור להתחיל לפעול ב-29 באוקטובר, יום פתיחת הרת"צ.

קו 29 - הוצג שינוי משמעותי במסלול הקו בהרצליה. על פי התכנון, הוא לא ייכנס יותר לאזור הרצליה ב' ולא יעשה את כל הסיבוב הגדול בהרצליה פיתוח. מתכונת המסלול שלו תישאר זהה עד לתחנת הרכבת של הרצליה, אך משם הוא ימשיך היישר אל אזור התעשייה ואל המרינה בעיר. כמו כן התדירות שלו תעמוד על 10 דקות לאורך היום.

קו 27 - התדירות שלו צפויה לעלות ל-20 דקות (שזה אמור להיות הסטנדרט החדש לכל הקווים במסגרת התוכנית), וגם שעות הפעילות שלו יורחבו מ-05:30 בבוקר ועד 22:30 בלילה (שגם זה, נאמר בכנס, יהיה הסטנדרט החדש לכל הקווים).

קו 39 - מעבר להגדלת התדירות והשעות, במפה המצורפת ניתן לראות שהקו לא פונה לאחוזה ברעננה אלא ממשיך צפונה. על פי השינוי, הוא ימשיך דרך רחוב ויצמן ברעננה ויגיע עד לקניון כפר סבא הירוקה. אל מול השינוי בקו 29, זה עשוי להיות הגיוני.


מעבר לכל אלה הוצג בכנס השינוי המתוכנן בקווים העירוניים בהרצליה כהשלמה לרפורמה הקודמת שנערכה בעיר לאחרונה. זה לצד עוד כמה כותרות קטנות:

ביטול הקווים הסיבוביים - כמו ברפורמה הקודמת, גם הפעם יבוטלו קווי אוטובוס הסיבוביים בעיר לטובת קווי אוטובוס ישירים. שני הקווים האחרונים במתכונת הזאת, קו 2 לצפון הרצליה (נחלת עדה וגן רש"ל) וקו 13 למערב העיר (פיתוח ונוף ים) יבוטלו ויוחלפו בקווים חדשים. רצוי לציין שזו רק ההצעה, ו"נתיבי איילון" יוכלו לשנות את התוכנית לפי התגובות שהם קיבלו מהציבור בכנס.

קווים חדשים - "קו 31" אמור לשרת את נחלת עדה ואת המרכז הבינתחומי, לעבור במרכז העיר, לשרת את הרצליה ב' ואת כל רצועת החוף עד למרינה. "קו 32" מיועד לשרת את דרום העיר לעבר מרכז העיר ומשם עד לשכונה החדשה ליד גליל ים מדרום לשבעת הכוכבים ולבית העלמין החדש. "קו 33" אמור לשרת את גן רש"ל, לעבור במרכז העיר ולהגיע עד לאפולוניה דרך הרצליה פיתוח.

שינוי תחנות ברכבת - פתיחת הרת"צ ברכבת הרצליה יוביל לשינוי התחנות באזור. אפשר לראות במפה המצורפת את השינוי שייכנס לתוקפו ב-29 באוקטובר. התחנה שצמודה לנתיבי איילון תתבטל ותהפוך לאיסוף נוסעים בשאטלים של מנהלת אזור התעשייה. כמו כן, ברכבת תוצב תחנה חדשנית שאמורה להגן מפני נזקי מזג אוויר (שמש או גשם).

המשך "מהיר לעיר" - השלב הבא של הפרוייקט בהרצליה יהיה המקטע שבין קניון שבעת הכוכבים לרכבת וכן הקטע שבין רחוב משה דיין למחלף הסירה. אחרי זה, בראיון שפורסם כאן לעיל, אמור הפרוייקט להמשיך ברחוב דרך ירושלים בין רעננה להרצליה. מרכז הרצליה עדיין בדיונים (האם הנת"צ יעבור ברחוב סוקולוב או ברחוב העצמאות).

אני מצרף את כל החומר הרלוונטי.
זה המסלול של קו 510:
השינויים היחידים בינו לבין 501 זה שהוא יוצא מרכבת רעננה מערב, מדלג על כמה תחנות בהרצליה, נכנס לרכבת של הרצליה, ועוצר במספר תחנות מצומצם יותר בתל אביב.

אולי הייחודיות שלו היא רק בכך שהוא הקו התל אביבי היחידי שמיועד לשרת את מרכז הרצליה בלבד בלי ערים אחרות.

התדירות שלו היא 20 דקות בשיא, 30 דקות בשפל.

 

DanielOne

New member
ללא קשר לקו 510

זה המסלול של קו 510:
השינויים היחידים בינו לבין 501 זה שהוא יוצא מרכבת רעננה מערב, מדלג על כמה תחנות בהרצליה, נכנס לרכבת של הרצליה, ועוצר במספר תחנות מצומצם יותר בתל אביב.

אולי הייחודיות שלו היא רק בכך שהוא הקו התל אביבי היחידי שמיועד לשרת את מרכז הרצליה בלבד בלי ערים אחרות.

התדירות שלו היא 20 דקות בשיא, 30 דקות בשפל.
ללא קשר לקו 510
לא ברור למה גם 501 לא יעבור דרך תחנת הרכבת.
 

telaviv202

New member
גם אני חושב שאת 501 כדאי להכניס לרכבת

ללא קשר לקו 510
לא ברור למה גם 501 לא יעבור דרך תחנת הרכבת.
גם אני חושב שאת 501 כדאי להכניס לרכבת
כבר כתבתי פה בשבוע שעבר שזה לא מצריך שינוי גדול.
וזה קל לביצוע בייחוד עם השינוי של הקו לאוטובוס עירוני.
&nbsp
אני מנחש שאולי יעשו את זה אחרי העבודות ברחוב בן ציון מיכאלי והעבודות במקטע של צומת הסירה.
 

Ccyclist

Well-known member
אולי זה פיצול 501 לשני קווים ?

זה המסלול של קו 510:
השינויים היחידים בינו לבין 501 זה שהוא יוצא מרכבת רעננה מערב, מדלג על כמה תחנות בהרצליה, נכנס לרכבת של הרצליה, ועוצר במספר תחנות מצומצם יותר בתל אביב.

אולי הייחודיות שלו היא רק בכך שהוא הקו התל אביבי היחידי שמיועד לשרת את מרכז הרצליה בלבד בלי ערים אחרות.

התדירות שלו היא 20 דקות בשיא, 30 דקות בשפל.
אולי זה פיצול 501 לשני קווים ?
501 כיום משרת שני אזורים עירוניים ברעננה והרצליה. המסלול בתוך הרצליה כולל 11 תחנות וכ 8 פניות בתוך הרצליה עצמה.
&nbsp
אם קו 510 הוא למעשה הקטע ההרצליאני של 501 אז אפשר להוציא את 501 מהרצליה. 501 יוכל או לרדת לכביש 531 ברעננה מערב או לקחת את הבריגדה היהודית בהרצליה למחלף רבין על כביש 2.
 

DanielOne

New member
את 501 ו-502 אפשר לאחד לקו אחד

אולי זה פיצול 501 לשני קווים ?
501 כיום משרת שני אזורים עירוניים ברעננה והרצליה. המסלול בתוך הרצליה כולל 11 תחנות וכ 8 פניות בתוך הרצליה עצמה.
&nbsp
אם קו 510 הוא למעשה הקטע ההרצליאני של 501 אז אפשר להוציא את 501 מהרצליה. 501 יוכל או לרדת לכביש 531 ברעננה מערב או לקחת את הבריגדה היהודית בהרצליה למחלף רבין על כביש 2.
את 501 ו-502 אפשר לאחד לקו אחד
בתדירות קצת יותר טובה.
&nbsp
אם אתה רוצה להוריד קו לכביש 531 עדיף שזה יהיה קו החדש ולא קו הקיים.
 

Ccyclist

Well-known member
המטרה היא שקו מרעננה יוותר על הרצליה.

את 501 ו-502 אפשר לאחד לקו אחד
בתדירות קצת יותר טובה.
&nbsp
אם אתה רוצה להוריד קו לכביש 531 עדיף שזה יהיה קו החדש ולא קו הקיים.
המטרה היא שקו מרעננה יוותר על הרצליה.
למטרות נסיעה עירונית בין רעננה להרצליה יש את 29 ו 39. 510 החדש לתל אביב משרת את מסלול 501 הקיים בהרצליה אז ישנה הזדמנות להוריד תחנות ולקצר זמני נסיעה ב501 ע"י הוצאתו מהרצליה. הצעתי שתי אופציות שונות כי ישנה בעיה מסויימת עם היעדר חיבור בין כבישים 531 ו 2 (המחלף בקצה המערבי של 531 מתחבר לכביש 20 בלבד, מה שאומר נסיעה בשני מחלפים נוספים כדי להגיע לנמיר או נסיעה באיילון כדי לצאת במחלף רוקח).
&nbsp
אני לא קורא להוצאת הקו ל 531 הישר מצומת רעננה אלא להוצאתו ממרכז הרצליה ברגע שיש שם קו שעושה את הקטע ההרצליאני של המסלול. הקונספט של איסוף מהרחובות הראשיים של ערי הלווין יכול להשתפר אם במקום לאסוף דרך שתי ערי לווין יהיו שני קווים נפרדים לשתי הערים.
 

אורי404

New member
פועל מזה מספר שנים קו מרעננה ש'מוותר' על הרצליה

המטרה היא שקו מרעננה יוותר על הרצליה.
למטרות נסיעה עירונית בין רעננה להרצליה יש את 29 ו 39. 510 החדש לתל אביב משרת את מסלול 501 הקיים בהרצליה אז ישנה הזדמנות להוריד תחנות ולקצר זמני נסיעה ב501 ע"י הוצאתו מהרצליה. הצעתי שתי אופציות שונות כי ישנה בעיה מסויימת עם היעדר חיבור בין כבישים 531 ו 2 (המחלף בקצה המערבי של 531 מתחבר לכביש 20 בלבד, מה שאומר נסיעה בשני מחלפים נוספים כדי להגיע לנמיר או נסיעה באיילון כדי לצאת במחלף רוקח).
&nbsp
אני לא קורא להוצאת הקו ל 531 הישר מצומת רעננה אלא להוצאתו ממרכז הרצליה ברגע שיש שם קו שעושה את הקטע ההרצליאני של המסלול. הקונספט של איסוף מהרחובות הראשיים של ערי הלווין יכול להשתפר אם במקום לאסוף דרך שתי ערי לווין יהיו שני קווים נפרדים לשתי הערים.
פועל מזה מספר שנים קו מרעננה ש'מוותר' על הרצליה
קו 347
 
והוא יפעל באוטובוס בינעירוני

זה המסלול של קו 510:
השינויים היחידים בינו לבין 501 זה שהוא יוצא מרכבת רעננה מערב, מדלג על כמה תחנות בהרצליה, נכנס לרכבת של הרצליה, ועוצר במספר תחנות מצומצם יותר בתל אביב.

אולי הייחודיות שלו היא רק בכך שהוא הקו התל אביבי היחידי שמיועד לשרת את מרכז הרצליה בלבד בלי ערים אחרות.

התדירות שלו היא 20 דקות בשיא, 30 דקות בשפל.
והוא יפעל באוטובוס בינעירוני
זה חשוב כי 501/502 עברו לעירוניות (היום נסעתי ב-501 עירונית על גז).
ועם פקקי הבוקר בינעירוני הרבה יותר נוח.
 
למעלה