מאסק טוען שישחרר בטא לאוטונומיה מלאה השנה!

Ccyclist

Well-known member
מאסק טוען שישחרר בטא לאוטונומיה מלאה השנה!

מאסק טוען שישחרר בטא לאוטונומיה מלאה השנה!
https://electrek.co/2019/10/24/tesla-full-self-driving-timeline/

למען גילוי נאות יש לי מניית טסלה אחת כהימור לעתיד הרחוק. בעלי מושקע הרבה יותר בחברה ויש לנו מודל 3.

הציטוט המדוייק ממאסק באנגלית בעת הדיווח הרבעוני לבורסה בוול סטריט:
"
While it’s going to be tight, it still does appear that we will be at least in limited early access release of a feature-complete Full Self-Driving feature this year. So, it’s not for sure, but it appears to be on track for at least an early access release of a fully functional Full Self-Driving by the end of this year."

תרגום שלי: "בעוד שזה יהיה צמוד, עדיין נראה שנוכל לשחרר גירסאת גישה מוקדמת לקהל מצומצם שתכלול יכולת ניהוג עצמית מלאה שלמת מאפיינים. אז, זה לא על בטוח, אבל נראה שזה מתקדם לפחות לגישה מוקדמת של מערכת ניהוג עצמית בתפקוד מלא לפני סוף השנה."

ההסבר המלא יותר בכתבה ומוסבר שהשלב החסר שיתווסף הוא זה של רמזורים וצמתים, שלב ביניים בין יכולת הזימון ויכולת הנהיגה בכבישים מהירים שקיימת כיום.

אישית כבר ישבתי כ 80 ק"מ מאחורי ההגה כשהמכונית נהגה על כביש ראשי באנגליה ושני מרחקים דומים כשהמכונית נהגה בצרפת (היה מחלף אז התערבתי). אינני חושב שאהיה בקבוצה המצומצמת של הגירסה המוקדמת אבל מה שיוצא בבטא נוטה לצאת באלפא תוך כמה חודשים עד חצי שנה. בשלב הזה נראה שצריך "לפקח" ולהחזיק את ההגה.

המהפיכה מבחינתי כיום תהיה ביום שהרכב יוכל "להקפיץ" אותי למקום כלשהו ולחזור הביתה או לחנות בחנייה חוקית חינמית במקום בחניון בתשלום או רחוב עם הסדרי חנייה מגבילים. המהפיכה המלאה תהיה כשנוסע ללא רישיון כפי שהייתי לפני 6 שנים יוכל להכנס לרכב שיסיע אותו ממקום למקום ללא נהיגה. מבחינת התח"צ חבל שמאסק עדיין לא עובד על "מונית שירות" שתסיע מספר קבוצות נוסעים שונות ב2-3 תאים נפרדים כך שיהיה אפשר לשלב מספר נסיעות ברכב אחד במקום לשלוח רכב לכל נסיעה.
 

matrix200200

Active member
אני בהחלט מחבב את אלון מאסק, אבל כזה מגיע לתאריכים


מאסק טוען שישחרר בטא לאוטונומיה מלאה השנה!
https://electrek.co/2019/10/24/tesla-full-self-driving-timeline/

למען גילוי נאות יש לי מניית טסלה אחת כהימור לעתיד הרחוק. בעלי מושקע הרבה יותר בחברה ויש לנו מודל 3.

הציטוט המדוייק ממאסק באנגלית בעת הדיווח הרבעוני לבורסה בוול סטריט:
"
While it’s going to be tight, it still does appear that we will be at least in limited early access release of a feature-complete Full Self-Driving feature this year. So, it’s not for sure, but it appears to be on track for at least an early access release of a fully functional Full Self-Driving by the end of this year."

תרגום שלי: "בעוד שזה יהיה צמוד, עדיין נראה שנוכל לשחרר גירסאת גישה מוקדמת לקהל מצומצם שתכלול יכולת ניהוג עצמית מלאה שלמת מאפיינים. אז, זה לא על בטוח, אבל נראה שזה מתקדם לפחות לגישה מוקדמת של מערכת ניהוג עצמית בתפקוד מלא לפני סוף השנה."

ההסבר המלא יותר בכתבה ומוסבר שהשלב החסר שיתווסף הוא זה של רמזורים וצמתים, שלב ביניים בין יכולת הזימון ויכולת הנהיגה בכבישים מהירים שקיימת כיום.

אישית כבר ישבתי כ 80 ק"מ מאחורי ההגה כשהמכונית נהגה על כביש ראשי באנגליה ושני מרחקים דומים כשהמכונית נהגה בצרפת (היה מחלף אז התערבתי). אינני חושב שאהיה בקבוצה המצומצמת של הגירסה המוקדמת אבל מה שיוצא בבטא נוטה לצאת באלפא תוך כמה חודשים עד חצי שנה. בשלב הזה נראה שצריך "לפקח" ולהחזיק את ההגה.

המהפיכה מבחינתי כיום תהיה ביום שהרכב יוכל "להקפיץ" אותי למקום כלשהו ולחזור הביתה או לחנות בחנייה חוקית חינמית במקום בחניון בתשלום או רחוב עם הסדרי חנייה מגבילים. המהפיכה המלאה תהיה כשנוסע ללא רישיון כפי שהייתי לפני 6 שנים יוכל להכנס לרכב שיסיע אותו ממקום למקום ללא נהיגה. מבחינת התח"צ חבל שמאסק עדיין לא עובד על "מונית שירות" שתסיע מספר קבוצות נוסעים שונות ב2-3 תאים נפרדים כך שיהיה אפשר לשלב מספר נסיעות ברכב אחד במקום לשלוח רכב לכל נסיעה.
אני בהחלט מחבב את אלון מאסק, אבל כזה מגיע לתאריכים

איך נאמר בעדינות, ללו"ז שהוא מפרסם ברוב הפרוייקטים שלו צריך להתייחס כמשהו לבנטי ולא מערבי.
עם זאת, אין לי ספק, שכך או כך רכב אוטוונומי (ממאסק או מחברה אחרת) נמצא במרחק של נגיעת יד.
אותי בעיקר מעניין איזה תירוץ עלוב ימציאו כל מתנגדי אובר כששרותי המונית האוטונומית יהפכו למציאות בעולם.
 

Ccyclist

Well-known member
"Elon Time" :) אבל עיכוב של 6 חודשים זניח.

אני בהחלט מחבב את אלון מאסק, אבל כזה מגיע לתאריכים

איך נאמר בעדינות, ללו"ז שהוא מפרסם ברוב הפרוייקטים שלו צריך להתייחס כמשהו לבנטי ולא מערבי.
עם זאת, אין לי ספק, שכך או כך רכב אוטוונומי (ממאסק או מחברה אחרת) נמצא במרחק של נגיעת יד.
אותי בעיקר מעניין איזה תירוץ עלוב ימציאו כל מתנגדי אובר כששרותי המונית האוטונומית יהפכו למציאות בעולם.
"Elon Time" :) אבל עיכוב של 6 חודשים זניח.
העיכוב בין הזמן המוצהר (שנתיים) למודל 3 (מכירות בארה'ב) היה חצי שנה. זאת כאשר בעת פתיחת תהליך ההזמנות המוקדמות לא היתה אפילו הדמייה של הרכב. "מומחים" לענף הרכב טענו שהרכב לא ייבנה ושתשלומי המקדמה הן תרמית.
&nbsp
אישית אני חייב לציין המתנה ארוכה יותר של כשנה וחצי בהגעה לשוק הבריטי - המכירות הראשונות באירופה היו בינואר 2019, כ8 חודשי עיכוב בהשוואה ליעד, אך הרכבים הראשונים עם הגה בצד ימין הגיעו ביולי 2019 בלבד (שלנו הגיע בין אלפי רכבים באוניה השניה ולא בין המספר המצומצם שהגיע באוניה הראשונה).
&nbsp
העיכוב בהוצאת עידכון תוכנה לא יהיה בקנה מידה של עיכוב ביצירת דגם רכב שלם.
&nbsp
לדעתי הרגולציה של איפשור נהיגה ללא נהג תקרה מסיבות כלכליות ואגוטיסטיות של הרשויות, חברות הביטוח ומערכות הבריאות (בייחוד אלו שבתמיכה ממשלתית) תוך שנים ספורות מהרגע שיתברר שרכב אוטונומי בטוח עשרות מונים מרכב בניהוג אנושי. לדעתי היא תתלווה ברגולציה נגד ניהוג אנושי תוך העלאת פרמיות, התעקשות על טסטים חוזרים כל 5-10 שנים בדומה לרגולצייה של רישיונות טייס כך שנהיגה אנושית תתמעט מסיבות משניות הרבה לפני שישקלו לאסור אותה בחוק.
&nbsp
ההצדקה למניעת אובר בארץ כיום היא עניין של נהגים לא מורשים מול נהגים מורשים. יש מצב דומה בספרד. בלונדון עצמה אובר פעלו תחת רישיון זמני וטכנית היו חברת Minicabs שזו צורת מוניות "סוג ב' " בהשוואה למוניות השחורות המפורסמות. כמובן שבלי נהג בלתי מורשה קשה להצדיק איסור על הפעלת רכב אוטונומי להסעות (בעיקר אם ישנו תקן לפיו הרכב מורשה להסיע את בעליו), אבל אז נשאלת השאלה אם חברות הרכב עצמן יציעו שירות הסעות או שיתנו לגורם שלישי כמו אובר לעשות זאת. טסלה מדברת על אפליקציה משל עצמה ועל כך שאין הצדקה לרכב זול יותר ממודל 3 כי מתחת לסף זה יהיה אפשר להזמין רכבים אוטונומיים לפי צורך במקום להחזיק ברכב.
&nbsp
וכאן אתה עומד לשאול למה בעלים של רכב כזה ירצה לתת לו לתפקד כרכב הסעות. יש לזה סיבה טובה והיא שלא תמיד הרכב איתנו. לפני שבועיים ירדנו ברכב לספרד, ואם נטוס לבקר באנגליה לאיזה שבוע בדצמבר או ינואר נצטרך לשכור רכב. כרגע אין תוכנית שיתוף של טסלה, אבל אם היתה אז שיתוף של יום פה יום שם במהלך הקיץ היה מקנה לנו מספיק אשראי בתוכנית לקבל הסעות חינם במשך שבוע באנגליה במקום שנצטרך לשכור רכב שצריך למלא בנוזלים מסריחים וגרוע מכך - בגלל כשל שוק תהיה לו דוושה שלישית מיותרת ומסוכנת.
 

matrix200200

Active member
קודם כל אני מסכים שבהחלט לתת לבעלים להשמיש

"Elon Time" :) אבל עיכוב של 6 חודשים זניח.
העיכוב בין הזמן המוצהר (שנתיים) למודל 3 (מכירות בארה'ב) היה חצי שנה. זאת כאשר בעת פתיחת תהליך ההזמנות המוקדמות לא היתה אפילו הדמייה של הרכב. "מומחים" לענף הרכב טענו שהרכב לא ייבנה ושתשלומי המקדמה הן תרמית.
&nbsp
אישית אני חייב לציין המתנה ארוכה יותר של כשנה וחצי בהגעה לשוק הבריטי - המכירות הראשונות באירופה היו בינואר 2019, כ8 חודשי עיכוב בהשוואה ליעד, אך הרכבים הראשונים עם הגה בצד ימין הגיעו ביולי 2019 בלבד (שלנו הגיע בין אלפי רכבים באוניה השניה ולא בין המספר המצומצם שהגיע באוניה הראשונה).
&nbsp
העיכוב בהוצאת עידכון תוכנה לא יהיה בקנה מידה של עיכוב ביצירת דגם רכב שלם.
&nbsp
לדעתי הרגולציה של איפשור נהיגה ללא נהג תקרה מסיבות כלכליות ואגוטיסטיות של הרשויות, חברות הביטוח ומערכות הבריאות (בייחוד אלו שבתמיכה ממשלתית) תוך שנים ספורות מהרגע שיתברר שרכב אוטונומי בטוח עשרות מונים מרכב בניהוג אנושי. לדעתי היא תתלווה ברגולציה נגד ניהוג אנושי תוך העלאת פרמיות, התעקשות על טסטים חוזרים כל 5-10 שנים בדומה לרגולצייה של רישיונות טייס כך שנהיגה אנושית תתמעט מסיבות משניות הרבה לפני שישקלו לאסור אותה בחוק.
&nbsp
ההצדקה למניעת אובר בארץ כיום היא עניין של נהגים לא מורשים מול נהגים מורשים. יש מצב דומה בספרד. בלונדון עצמה אובר פעלו תחת רישיון זמני וטכנית היו חברת Minicabs שזו צורת מוניות "סוג ב' " בהשוואה למוניות השחורות המפורסמות. כמובן שבלי נהג בלתי מורשה קשה להצדיק איסור על הפעלת רכב אוטונומי להסעות (בעיקר אם ישנו תקן לפיו הרכב מורשה להסיע את בעליו), אבל אז נשאלת השאלה אם חברות הרכב עצמן יציעו שירות הסעות או שיתנו לגורם שלישי כמו אובר לעשות זאת. טסלה מדברת על אפליקציה משל עצמה ועל כך שאין הצדקה לרכב זול יותר ממודל 3 כי מתחת לסף זה יהיה אפשר להזמין רכבים אוטונומיים לפי צורך במקום להחזיק ברכב.
&nbsp
וכאן אתה עומד לשאול למה בעלים של רכב כזה ירצה לתת לו לתפקד כרכב הסעות. יש לזה סיבה טובה והיא שלא תמיד הרכב איתנו. לפני שבועיים ירדנו ברכב לספרד, ואם נטוס לבקר באנגליה לאיזה שבוע בדצמבר או ינואר נצטרך לשכור רכב. כרגע אין תוכנית שיתוף של טסלה, אבל אם היתה אז שיתוף של יום פה יום שם במהלך הקיץ היה מקנה לנו מספיק אשראי בתוכנית לקבל הסעות חינם במשך שבוע באנגליה במקום שנצטרך לשכור רכב שצריך למלא בנוזלים מסריחים וגרוע מכך - בגלל כשל שוק תהיה לו דוושה שלישית מיותרת ומסוכנת.
קודם כל אני מסכים שבהחלט לתת לבעלים להשמיש
את הרכב שלהם להסעת נוסעים בזמן שאין להם בו צורך, זה ראיון מצויין.
אבל לדעתי האמת תתגלה ומתנגדי אובר יתנגדו גם להסעות אוטונומיות בגלל האמונה המטופשת של "להגן על זכויות עובדים".
מה שכן, אני אגיד יותר מזה.
למה אני בתור אחד שנניח אין לו הרבה כסף, לא יכול לקחת שותפות עם עוד כמה אנשים, לקנות רכב אוטונומי ולהשמיש אותו אך ורק בתור מונית?
זאת נראית לי אחלה דרך להרוויח קצת כסף.
קצת כמו time sharing עם מטוסים שאנשים עשירים עושים.
אז נכון, שנהגי מוניות וכנראה גם חלק מנהגי אוטובוסים ילכו ללשכת תעסוקה, אבל למה זה בעיה בעצם?
זאת השאלה שעדיין לא הצלחתי לקבל עליה תשובה מאף מתנגיד לאובר.
 

Ccyclist

Well-known member
לצערי הזמנה מחברה הגיונית יותר משותפות.

קודם כל אני מסכים שבהחלט לתת לבעלים להשמיש
את הרכב שלהם להסעת נוסעים בזמן שאין להם בו צורך, זה ראיון מצויין.
אבל לדעתי האמת תתגלה ומתנגדי אובר יתנגדו גם להסעות אוטונומיות בגלל האמונה המטופשת של "להגן על זכויות עובדים".
מה שכן, אני אגיד יותר מזה.
למה אני בתור אחד שנניח אין לו הרבה כסף, לא יכול לקחת שותפות עם עוד כמה אנשים, לקנות רכב אוטונומי ולהשמיש אותו אך ורק בתור מונית?
זאת נראית לי אחלה דרך להרוויח קצת כסף.
קצת כמו time sharing עם מטוסים שאנשים עשירים עושים.
אז נכון, שנהגי מוניות וכנראה גם חלק מנהגי אוטובוסים ילכו ללשכת תעסוקה, אבל למה זה בעיה בעצם?
זאת השאלה שעדיין לא הצלחתי לקבל עליה תשובה מאף מתנגיד לאובר.
לצערי הזמנה מחברה הגיונית יותר משותפות.
עלות הזמנה חד פעמית או אפילו סוג של מנוי עם חברת הסעות תהיה זולה בהרבה מבעלות משותפת, אפילו אם לשם הוויכוח אתה מחלר את העלות בין 10 אנשים. מה גם שבהזמנה מחברה אין מקום לוויכוחי "ועד בית" על מי יקבל את הרכב ומתי.
&nbsp
מאותה סיבה אם נבחר לשתף את הרכב נעשה זאת דרך טסלה עצמה ולא דרך השכרות פרטיות.
 

darkshadow1

New member
אתה לא תעשה שותפות עם עוד כמה אנשים כי יהיו חברות גדולות,

קודם כל אני מסכים שבהחלט לתת לבעלים להשמיש
את הרכב שלהם להסעת נוסעים בזמן שאין להם בו צורך, זה ראיון מצויין.
אבל לדעתי האמת תתגלה ומתנגדי אובר יתנגדו גם להסעות אוטונומיות בגלל האמונה המטופשת של "להגן על זכויות עובדים".
מה שכן, אני אגיד יותר מזה.
למה אני בתור אחד שנניח אין לו הרבה כסף, לא יכול לקחת שותפות עם עוד כמה אנשים, לקנות רכב אוטונומי ולהשמיש אותו אך ורק בתור מונית?
זאת נראית לי אחלה דרך להרוויח קצת כסף.
קצת כמו time sharing עם מטוסים שאנשים עשירים עושים.
אז נכון, שנהגי מוניות וכנראה גם חלק מנהגי אוטובוסים ילכו ללשכת תעסוקה, אבל למה זה בעיה בעצם?
זאת השאלה שעדיין לא הצלחתי לקבל עליה תשובה מאף מתנגיד לאובר.
אתה לא תעשה שותפות עם עוד כמה אנשים כי יהיו חברות גדולות,
שיעשו את אותו הדבר- בקנה מידה גדול יותר. ולחברה גדולה יהיו עליך יתרונות רבים:
1. חברה גדולה תוכל לרכוש רכבים בזול יותר כי היא תרכוש אלפים ואתה תרכוש אחד
2. חברה גדולה תוכל לבטח את הרכבים בזול יותר, כי היא תוכל להוציא מחירים טובים יותר מחברות הביטוח (או פשוט לספוג את העלויות בעצמה- יכול להיות שזה משתלם בהיקפים כאלה)
3. חברה גדולה תוכל להחזיק בעצמה מוסכים, מכונאים, מכונות שטיפה וכו'- וכך להוזיל משמעותית את עלויות התפעול השוטף
4. חברה גדולה תוכל לייצר את החשמל שנדרש לטעינה בעצמה או לחתום על חוזה במחירים עדיפים מול יצרן חשמל פרטי
&nbsp
ולכן לכאורה חברה גדולה תוכל למכור נסיעות במחירים נמוכים ממה שאתה תוכל.
 

matrix200200

Active member
מה שאתה אומר נכון, למרות שלדעתי אפשר להמציא

אתה לא תעשה שותפות עם עוד כמה אנשים כי יהיו חברות גדולות,
שיעשו את אותו הדבר- בקנה מידה גדול יותר. ולחברה גדולה יהיו עליך יתרונות רבים:
1. חברה גדולה תוכל לרכוש רכבים בזול יותר כי היא תרכוש אלפים ואתה תרכוש אחד
2. חברה גדולה תוכל לבטח את הרכבים בזול יותר, כי היא תוכל להוציא מחירים טובים יותר מחברות הביטוח (או פשוט לספוג את העלויות בעצמה- יכול להיות שזה משתלם בהיקפים כאלה)
3. חברה גדולה תוכל להחזיק בעצמה מוסכים, מכונאים, מכונות שטיפה וכו'- וכך להוזיל משמעותית את עלויות התפעול השוטף
4. חברה גדולה תוכל לייצר את החשמל שנדרש לטעינה בעצמה או לחתום על חוזה במחירים עדיפים מול יצרן חשמל פרטי
&nbsp
ולכן לכאורה חברה גדולה תוכל למכור נסיעות במחירים נמוכים ממה שאתה תוכל.
מה שאתה אומר נכון, למרות שלדעתי אפשר להמציא
איזה גימיק על מנת למשוך אנשים לשותפות כזאת.
קודם כל לחברה גדולה יש גם עלויות שאין לכמה אנשים שהתארגנו לסוג של "קבוצת רכישה" וקנו טסלה על מנת להשמיש כמונית.
שנית, במדינה כמו ישראל, ייתכן שחלק מהאנשים יעדיפו לקחת מונית מאנשים שהם מכירים (המכונית תהיה נקייה יותר למשל).
שלישית, אם כבר המדינה כל כך רוצה להתערב בשוב החופשי ולעזור ל"אזרח הקטן", אז למה שלא תתעדף חברות קטנות כאלה על פני אובר שהיא בכלל חברה זרה ותתן תנאים עדיפים ברגולציה או במיסוי?
 

Ccyclist

Well-known member
מקום מגורים עם אלמנט שיתוף יתאים.

מה שאתה אומר נכון, למרות שלדעתי אפשר להמציא
איזה גימיק על מנת למשוך אנשים לשותפות כזאת.
קודם כל לחברה גדולה יש גם עלויות שאין לכמה אנשים שהתארגנו לסוג של "קבוצת רכישה" וקנו טסלה על מנת להשמיש כמונית.
שנית, במדינה כמו ישראל, ייתכן שחלק מהאנשים יעדיפו לקחת מונית מאנשים שהם מכירים (המכונית תהיה נקייה יותר למשל).
שלישית, אם כבר המדינה כל כך רוצה להתערב בשוב החופשי ולעזור ל"אזרח הקטן", אז למה שלא תתעדף חברות קטנות כאלה על פני אובר שהיא בכלל חברה זרה ותתן תנאים עדיפים ברגולציה או במיסוי?
מקום מגורים עם אלמנט שיתוף יתאים.
אני יכול לראות איך קומפלקס הנופש בקנה מידה של כמה מאות יחידות דיור יכול לקנות 4-5 רכבים כאלו בעלות של איזה $150 לשנה ליח"ד בתשלומי הועד. קשה יותר לראות איך קומפלקס של 50 יח"ד יעשה את זה ברמת המחירים הנוכחית כי צריך להוסיף אפס. במצב כזה ממילא יש הוצאות משותפות כמו בריכה או צוות והוצאה נוספת שתתרום לניידות בטווח הארוך יכולה להיות הגיונית. במצב כזה יש יתרונות של ארעיות תושבי הקומפלקס - כלומר לא כולם יהיו שם להשתמש ברכב כל הזמן - וכן יתרונות להחזקת הרכב המשותף מול אופציות של שכירת רכב, קניית רכב מקומי שישב בחנייה חודשים על גבי חודשים ויצריך בירוקרטיה מקומית, או הבאת רכב ממרחקים גדולים (ואינני מתכוון ל 2500 ק"מ העלובים שלנו, אלא לרכב הרוסי בחניון הבניין עם לוחית מאזור הרישום 25 !!!)
&nbsp
בארץ אני יכול לראות איך ישוב חקלאי מאורגן כמו קיבוץ יכול לקנות רכב אוטונומי לתושבים שאינם נוהגים על בסיס ההנחה שהנוסעים אינם יוממים (אני מודע לתהליך ההפרטות וההרחבות) אלא שיש להם סידורים כאלו ואחרים באזור ושיש מסה קריטית של תושבים שתצדיק זאת. יתכן שמוסד כמו בית אבות יוכל להחזיק כמה רכבים ולוותר על הצורך בנהג מקצועי או שניים מצוות נהגים מורחב יותר (לצד החזקת מיניבוס לנסיעות קבוצתיות) כדי לחסוך הוצאות על הסעות.
&nbsp
מה שקשה לי לראות הוא איך בניין דירות של יוממים שלכולם יעדים שונים יוכל לשלב מסלולי נסיעה. במקרה כזה יהיו יותר מדי דרישות סותרות לאותן השעות ופחות מדי מקומות ברכב שכיום מיוצר ל 4 נוסעים מבוגרים בלבד (במודל 3 יש מושב אמצעי שמתאים לילד בספסל האחורי, במודל X היקר פי 2 יש 7 מושבים אבל זה מעלה את מחיר ההשתתפות). המסה הקריטית של הצלבה בין יעדים דומים ומספרי נוסעים בשעות העומס כנראה דורשת עשרות אם לא מאות רכבים וזה כבר קנה מידה של חברה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ירדתם עם הרכב לספרד? ואיך עם סידור ההגה לנהיגה בצד הנכון?

"Elon Time" :) אבל עיכוב של 6 חודשים זניח.
העיכוב בין הזמן המוצהר (שנתיים) למודל 3 (מכירות בארה'ב) היה חצי שנה. זאת כאשר בעת פתיחת תהליך ההזמנות המוקדמות לא היתה אפילו הדמייה של הרכב. "מומחים" לענף הרכב טענו שהרכב לא ייבנה ושתשלומי המקדמה הן תרמית.
&nbsp
אישית אני חייב לציין המתנה ארוכה יותר של כשנה וחצי בהגעה לשוק הבריטי - המכירות הראשונות באירופה היו בינואר 2019, כ8 חודשי עיכוב בהשוואה ליעד, אך הרכבים הראשונים עם הגה בצד ימין הגיעו ביולי 2019 בלבד (שלנו הגיע בין אלפי רכבים באוניה השניה ולא בין המספר המצומצם שהגיע באוניה הראשונה).
&nbsp
העיכוב בהוצאת עידכון תוכנה לא יהיה בקנה מידה של עיכוב ביצירת דגם רכב שלם.
&nbsp
לדעתי הרגולציה של איפשור נהיגה ללא נהג תקרה מסיבות כלכליות ואגוטיסטיות של הרשויות, חברות הביטוח ומערכות הבריאות (בייחוד אלו שבתמיכה ממשלתית) תוך שנים ספורות מהרגע שיתברר שרכב אוטונומי בטוח עשרות מונים מרכב בניהוג אנושי. לדעתי היא תתלווה ברגולציה נגד ניהוג אנושי תוך העלאת פרמיות, התעקשות על טסטים חוזרים כל 5-10 שנים בדומה לרגולצייה של רישיונות טייס כך שנהיגה אנושית תתמעט מסיבות משניות הרבה לפני שישקלו לאסור אותה בחוק.
&nbsp
ההצדקה למניעת אובר בארץ כיום היא עניין של נהגים לא מורשים מול נהגים מורשים. יש מצב דומה בספרד. בלונדון עצמה אובר פעלו תחת רישיון זמני וטכנית היו חברת Minicabs שזו צורת מוניות "סוג ב' " בהשוואה למוניות השחורות המפורסמות. כמובן שבלי נהג בלתי מורשה קשה להצדיק איסור על הפעלת רכב אוטונומי להסעות (בעיקר אם ישנו תקן לפיו הרכב מורשה להסיע את בעליו), אבל אז נשאלת השאלה אם חברות הרכב עצמן יציעו שירות הסעות או שיתנו לגורם שלישי כמו אובר לעשות זאת. טסלה מדברת על אפליקציה משל עצמה ועל כך שאין הצדקה לרכב זול יותר ממודל 3 כי מתחת לסף זה יהיה אפשר להזמין רכבים אוטונומיים לפי צורך במקום להחזיק ברכב.
&nbsp
וכאן אתה עומד לשאול למה בעלים של רכב כזה ירצה לתת לו לתפקד כרכב הסעות. יש לזה סיבה טובה והיא שלא תמיד הרכב איתנו. לפני שבועיים ירדנו ברכב לספרד, ואם נטוס לבקר באנגליה לאיזה שבוע בדצמבר או ינואר נצטרך לשכור רכב. כרגע אין תוכנית שיתוף של טסלה, אבל אם היתה אז שיתוף של יום פה יום שם במהלך הקיץ היה מקנה לנו מספיק אשראי בתוכנית לקבל הסעות חינם במשך שבוע באנגליה במקום שנצטרך לשכור רכב שצריך למלא בנוזלים מסריחים וגרוע מכך - בגלל כשל שוק תהיה לו דוושה שלישית מיותרת ומסוכנת.
ירדתם עם הרכב לספרד? ואיך עם סידור ההגה לנהיגה בצד הנכון?
 

Ccyclist

Well-known member
ההגה נשאר מימין, יש מראה שמאלית.

ירדתם עם הרכב לספרד? ואיך עם סידור ההגה לנהיגה בצד הנכון?
ההגה נשאר מימין, יש מראה שמאלית.
יש כאן מלא מכוניות בריטיות. הנהיגה בצד ימין עם הגה בצד הבריטי אינה שונה מהותית ממה שקורה כשאתה חוזר לנתיב הימני בארץ וצריך להשתמש במראה הימנית.
 

down und

New member
לא הכי מדוייק

ההגה נשאר מימין, יש מראה שמאלית.
יש כאן מלא מכוניות בריטיות. הנהיגה בצד ימין עם הגה בצד הבריטי אינה שונה מהותית ממה שקורה כשאתה חוזר לנתיב הימני בארץ וצריך להשתמש במראה הימנית.
לא הכי מדוייק
כי הפניות הקשות בארץ (ובספרד וברוב העולם) הן שמאלה
מה שבבריטניה (ואוסטרליה, ניו זילנד, תאילנד, יפאן, טנזניה, קפריסין ועוד)
היא הפניה ימינה.

כשאתה עם הגה ימני פונה מהנתיב הימני שמאלה יש לך יותר מדי שטחים
מתים שהמראה הצדית בצד שמאל לא מכסה ובפועל במדינות שנוהגים כן
נכון (ישראל, אירופה, צפון אמריקה וכו') הרי שהראש שלך קרוב לצד
הזה (לצד שמאל) ויש פחות סיכון.
אין הגיון תעבורתי שהראש של הנהג יהיה קרוב לצד של הפניות הקלות יותר
(בישראל שהנהג יהיה בימין הרכב ובאוסטרליה שהנהג יהיה בשמאל הרכב)
שכן לפניות הקלות ממילא לא אמור להיות מישהו בצד שלך מחוץ לרכב שאתה
בלי כוונה עלול לעלות עליו, שכן בהגדרה הפניה הזו נעשית מהנתיב הכי קיצוני
בכביש (בישראל פניה ימינה מנתיב ימני וביפאן וטנזניה פניה שמאלה מהנתיב
השמאלי).
 

Ccyclist

Well-known member
יש בחניון שלנו רכב רוסי אזור 25. !!!

ירדתם עם הרכב לספרד? ואיך עם סידור ההגה לנהיגה בצד הנכון?
יש בחניון שלנו רכב רוסי אזור 25. !!!
כשתתאושש מהבשורה אגיד שרק היום ביררתי איפה זה 25. אני מתנצל על החיסכון בסימני קריאה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
דאז פרימורסקי קראי, לא בהכרח אומר שבעל הרכב גר שם, ראה הערה

יש בחניון שלנו רכב רוסי אזור 25. !!!
כשתתאושש מהבשורה אגיד שרק היום ביררתי איפה זה 25. אני מתנצל על החיסכון בסימני קריאה.
דאז פרימורסקי קראי, לא בהכרח אומר שבעל הרכב גר שם, ראה הערה
בסוף
&nbsp
----
&nbsp
קודי אזור על לוחיות הרישוי לשנת 2019
&nbsp
צהריים טובים קורא נכבד.
&nbsp
בערך זה נדבר על לוחיות הרישוי.
לוחיות הרישוי לרכב מוקצים מיד לאחר רישוי הרכב במשרד הרישוי ונשארים במקומם עד ואם כאשר אחד הבעלים החדשים ירצה לשנותם.
&nbsp
מספרי הרישוי הינם ייחודיים, כלומר אין מצב שבו יהיו שני רכבים עם אותו מספר מלא. המספרים תמיד שונים לפחות באות אחת או מספר. היום נדבר על אופן הקצאת המספרים והקצאת קודי אזור רישוי
&nbsp
בערך זה
&nbsp
1. אופן הקצאת מספרי רישוי ברוסיה
2 . טבלת קודי אזור
3. קודי אזור מיושנים
4. קודי אזור בעלי שלוש ספרות אשר מתחילים ב-2
&nbsp
1. אופן הקצאת מספרי רישוי ברוסיה
סוג מספר רישוי הנפוץ ביותר ברוסיה
т356ок|45
מספרים אלו מוקצים על רוב הרכבים ברוסיה.
&nbsp
במבט ראשון המספר כולל אותיות ומספרים ללא כל הגיון, אבל לא כך המצב.
&nbsp
במספרי הרכב משומשים כל הספרות מ-0 עד 9. אבל בניגוד למספרים, לא כל האותיות האלף בית הרוסי, אשר בעל 33 אותיות, יכולים להימצא על לוחית רישוי רכב. הפריבילגיה הזו ניתנה אך ורק לאותיות אשר להן קיימות מקבילות דומות לפי הכיתוב באלף בית לטיני.
כלומר אותיות А, В, Е, К, М, Н, О, Р, С, Т, У, Х בלבד.
&nbsp
בעובדה זו יכולתם להכיר גם קודם, אבל המחשבה הבאה ודאי תעניין אתכם: באיזה סדר מוקצים המספרים.
&nbsp
המספרים מוקצים לפי הסדר (למעט סדרות מיוחדות). אבל סדר שינוי התווים רחוק מתפיסה רגילה. התווים משתנים לא מימין לשמאל אך אחרת, בסדר דיי מבלבל.
&nbsp
1. במקרים התדירים ביותר בלוחית משתנה הספרה השלישית (ב-т356ок|45 זו ספרה 6).
לאחר מספר т356ок|45 יוקצה מספר т357ок|45.
2. העדיפות השניה לספרה השניה (בדוגמה מספר 5).
לאחר מספר т359ок|45 יוקצה מספר т360ок|45
3. העדיפות השלישית לספרה הראשונה (בדוגמה מספר 3).
לאחר מספר т399ок|45 יוקצה מספר т400ок|45
עם הספרות הכל כנראה מובן, אך לא ניתן לומר את אותו הדבר לגבי אותיות.
4. העדיפות הרביעית לאות הראשונה (בדוגמה אות т).
לאחר מספר т999ок|45 יוקצה מספר у001ок|45.
5. העדיפות החמישית לאות השלישית (בדוגמה אות к).
לאחר מספר х999ок|45 יוקצה מספר а001ом|45.
6. העדיפות השישית לאות השניה (בדוגמה אות о).
לאחר מספר х999ох|45 יוקצה מספר а001ра|45.
אם לא הבנתם מקריאה ראשונה, יש לקרוא את סעיפים 1-6 שוב וכן את סדר האותיות למעלה לפני כן.
&nbsp
החלק הראשון של מספר הרישוי המספר מזהה בפני מספור פנימי לאזור רישוי. לחובבי סטטיסטיקה - באזור רישוי אחד יכולים להיות מוקצים לא יותר ממיליון שבע מאות עשרים ושש אלף מאתיים שבעים ושניים מספרי רישוי רכב.
לאחר סיום הטווח מוקצא מספר נוסף לאזור הרשום בצידו נימני של המספר. לכל מחוז רוסיה מוקצה מספר, מחוזות עם הרבה מאוד רכבים מוקצים כמה קודי אזור.
&nbsp
2 . טבלת שיוך קודי אזור לסובייקטים פדרליים
&nbsp
01 - Republic of Adygea (Республика Адыгея)
02, 102 - Republic of Bashkortostan (Республика Башкортостан)
03 - Republic of Buryatia (Республика Бурятия)
04 - Altai Republic (Республика Алтай (Горный Алтай))
05 - Republic of Dagestan (Республика Дагестан)
06 - Republic of Ingushetia (Республика Ингушетия)
07 - Republic of Kabardino-Balkaria (Кабардино-Балкарская Республика)
08 - Republic of Kalmykia Republic (Республика Калмыкия)
09 - Republic of Karachay-Cherkessia (Республика Карачаево-Черкессия)
10 - Republic of Karelia (Республика Карелия)
11 - Republic of Komi (Республика Коми)
12 - Republic of Mari El (Республика Марий Эл)
13, 113 - Republic of Mordovia (Республика Мордовия)
14 - Sakha Republic (Yakutia) (Республика Саха (Якутия))
15 - Republic of North Ossetia – Alania (Республика Северная Осетия — Алания)
16, 116, 716 - Republic of Tatarstan (Республика Татарстан)
17 - Tyva Republic (Республика Тыва)
18 - Udmurt Republic (Удмуртская Республика)
19 - Republic of Khakassia (Республика Хакасия)
21, 121 - Chuvash Republic — Chuvashia (Чувашская Республика)
22 - Altai Krai (Алтайский край)
23, 93, 123 - Krasnodar Krai (Краснодарский край)
24, 84, 88, 124 - Krasnoyarsk Krai (Красноярский край)
25, 125 - Primorsky Krai (Приморский край)
26, 126 - Stavropol Krai (Ставропольский край)
27 - Khabarovsk Krai (Хабаровский край)
28 - Amur Oblast (Амурская обла&#1089
 

arseny92

Well-known member
מנהל
המשך

דאז פרימורסקי קראי, לא בהכרח אומר שבעל הרכב גר שם, ראה הערה
בסוף
&nbsp
----
&nbsp
קודי אזור על לוחיות הרישוי לשנת 2019
&nbsp
צהריים טובים קורא נכבד.
&nbsp
בערך זה נדבר על לוחיות הרישוי.
לוחיות הרישוי לרכב מוקצים מיד לאחר רישוי הרכב במשרד הרישוי ונשארים במקומם עד ואם כאשר אחד הבעלים החדשים ירצה לשנותם.
&nbsp
מספרי הרישוי הינם ייחודיים, כלומר אין מצב שבו יהיו שני רכבים עם אותו מספר מלא. המספרים תמיד שונים לפחות באות אחת או מספר. היום נדבר על אופן הקצאת המספרים והקצאת קודי אזור רישוי
&nbsp
בערך זה
&nbsp
1. אופן הקצאת מספרי רישוי ברוסיה
2 . טבלת קודי אזור
3. קודי אזור מיושנים
4. קודי אזור בעלי שלוש ספרות אשר מתחילים ב-2
&nbsp
1. אופן הקצאת מספרי רישוי ברוסיה
סוג מספר רישוי הנפוץ ביותר ברוסיה
т356ок|45
מספרים אלו מוקצים על רוב הרכבים ברוסיה.
&nbsp
במבט ראשון המספר כולל אותיות ומספרים ללא כל הגיון, אבל לא כך המצב.
&nbsp
במספרי הרכב משומשים כל הספרות מ-0 עד 9. אבל בניגוד למספרים, לא כל האותיות האלף בית הרוסי, אשר בעל 33 אותיות, יכולים להימצא על לוחית רישוי רכב. הפריבילגיה הזו ניתנה אך ורק לאותיות אשר להן קיימות מקבילות דומות לפי הכיתוב באלף בית לטיני.
כלומר אותיות А, В, Е, К, М, Н, О, Р, С, Т, У, Х בלבד.
&nbsp
בעובדה זו יכולתם להכיר גם קודם, אבל המחשבה הבאה ודאי תעניין אתכם: באיזה סדר מוקצים המספרים.
&nbsp
המספרים מוקצים לפי הסדר (למעט סדרות מיוחדות). אבל סדר שינוי התווים רחוק מתפיסה רגילה. התווים משתנים לא מימין לשמאל אך אחרת, בסדר דיי מבלבל.
&nbsp
1. במקרים התדירים ביותר בלוחית משתנה הספרה השלישית (ב-т356ок|45 זו ספרה 6).
לאחר מספר т356ок|45 יוקצה מספר т357ок|45.
2. העדיפות השניה לספרה השניה (בדוגמה מספר 5).
לאחר מספר т359ок|45 יוקצה מספר т360ок|45
3. העדיפות השלישית לספרה הראשונה (בדוגמה מספר 3).
לאחר מספר т399ок|45 יוקצה מספר т400ок|45
עם הספרות הכל כנראה מובן, אך לא ניתן לומר את אותו הדבר לגבי אותיות.
4. העדיפות הרביעית לאות הראשונה (בדוגמה אות т).
לאחר מספר т999ок|45 יוקצה מספר у001ок|45.
5. העדיפות החמישית לאות השלישית (בדוגמה אות к).
לאחר מספר х999ок|45 יוקצה מספר а001ом|45.
6. העדיפות השישית לאות השניה (בדוגמה אות о).
לאחר מספר х999ох|45 יוקצה מספר а001ра|45.
אם לא הבנתם מקריאה ראשונה, יש לקרוא את סעיפים 1-6 שוב וכן את סדר האותיות למעלה לפני כן.
&nbsp
החלק הראשון של מספר הרישוי המספר מזהה בפני מספור פנימי לאזור רישוי. לחובבי סטטיסטיקה - באזור רישוי אחד יכולים להיות מוקצים לא יותר ממיליון שבע מאות עשרים ושש אלף מאתיים שבעים ושניים מספרי רישוי רכב.
לאחר סיום הטווח מוקצא מספר נוסף לאזור הרשום בצידו נימני של המספר. לכל מחוז רוסיה מוקצה מספר, מחוזות עם הרבה מאוד רכבים מוקצים כמה קודי אזור.
&nbsp
2 . טבלת שיוך קודי אזור לסובייקטים פדרליים
&nbsp
01 - Republic of Adygea (Республика Адыгея)
02, 102 - Republic of Bashkortostan (Республика Башкортостан)
03 - Republic of Buryatia (Республика Бурятия)
04 - Altai Republic (Республика Алтай (Горный Алтай))
05 - Republic of Dagestan (Республика Дагестан)
06 - Republic of Ingushetia (Республика Ингушетия)
07 - Republic of Kabardino-Balkaria (Кабардино-Балкарская Республика)
08 - Republic of Kalmykia Republic (Республика Калмыкия)
09 - Republic of Karachay-Cherkessia (Республика Карачаево-Черкессия)
10 - Republic of Karelia (Республика Карелия)
11 - Republic of Komi (Республика Коми)
12 - Republic of Mari El (Республика Марий Эл)
13, 113 - Republic of Mordovia (Республика Мордовия)
14 - Sakha Republic (Yakutia) (Республика Саха (Якутия))
15 - Republic of North Ossetia – Alania (Республика Северная Осетия — Алания)
16, 116, 716 - Republic of Tatarstan (Республика Татарстан)
17 - Tyva Republic (Республика Тыва)
18 - Udmurt Republic (Удмуртская Республика)
19 - Republic of Khakassia (Республика Хакасия)
21, 121 - Chuvash Republic — Chuvashia (Чувашская Республика)
22 - Altai Krai (Алтайский край)
23, 93, 123 - Krasnodar Krai (Краснодарский край)
24, 84, 88, 124 - Krasnoyarsk Krai (Красноярский край)
25, 125 - Primorsky Krai (Приморский край)
26, 126 - Stavropol Krai (Ставропольский край)
27 - Khabarovsk Krai (Хабаровский край)
28 - Amur Oblast (Амурская обла&#1089
המשך
28 - Amur Oblast (Амурская область)
29 - Arkhangelsk Oblast (Архангельская область)
30 - Astrakhan Oblast (Астраханская область)
31 - Belgorod Oblast (Белгородская область)
32 - Bryansk Oblast (Брянская область)
33 - Vladimir Oblast (Владимирская область)
34, 134 - Volgograd Oblast (Волгоградская область)
35 - Vologda Oblast (Вологодская область)
36, 136 - Voronezh Oblast (Воронежская область)
37 - Ivanovo Oblast (Ивановская область)
38, 85, 138 - Irkutsk Oblast (Иркутская область)
39, 91 - Kaliningrad Oblast (Калининградская область)
40 - Kaluga Oblast (Калужская область)
41 - Kamchatka Krai (Камчатский край)
42, 142 - Kemerovo Oblast (Кемеровская область)
43 - Kirov Oblast (Кировская область)
44 - Kostroma Oblast (Костромская область)
45 - Kurgan Oblast (Курганская область)
46 - Kursk Oblast (Курская область)
47, 147 - Leningrad Oblast (Ленинградская область)
48 - Lipetsk Oblast (Липецкая область)
49 - Magadan Oblast (Магаданская область)
50, 90, 150, 190, 750 - Moscow Oblast (Московская область)
51 - Murmansk Oblast (Мурманская область)
52, 152 - Nizhny Novgorod Oblast (Нижегородская область)
53 - Novgorod Oblast (Новгородская область)
54, 154 - Novosibirsk Oblast (Новосибирская область)
55 - Omsk Oblast (Омская область)
56, 156 - Orenburg Oblast (Оренбургская область)
57 - Oryol Oblast (Орловская область)
58 - Penza Oblast (Пензенская область)
59, 81, 159 - Perm Krai (Пермский край)
60 - Pskov Oblast (Псковская область)
61, 161, 761 - Rostov Oblast (Ростовская область)
62 - Ryazan Oblast (Рязанская область)
63, 163, 763 - Samara Oblast (Самарская область)
64, 164 - Saratov Oblast (Саратовская область)
65 - Sakhalin Oblast (Сахалинская область)
66, 96, 196 - Sverdlovsk Oblast (Свердловская область)
67 - Smolensk Oblast (Смоленская область)
68 - Tambov Oblast (Тамбовская область)
69 - Tver Oblast (Тверская область)
70 - Tomsk Oblast (Томская область)
71 - Tula Oblast (Тульская область)
72 - Tyumen Oblast (Тюменская область)
73, 173 - Ulyanovsk Oblast (Ульяновская область)
74, 174 - Chelyabinsk Oblast (Челябинская область)
75, 80 - Zabaykalsky Krai (Забайкальский край)
76 - Yaroslavl Oblast (Ярославская область)
77, 97, 99, 177, 197, 199, 777, 799 - Moscow City (г. Москва)
78, 98, 178, 198 - Saint-Petersburg City (г. Санкт-Петербург)
79 - Jewish Autonomous Oblast (&#1
 

arseny92

Well-known member
מנהל
המשך (מה הולך עם תפוז,קוטע הודעות עם א"ב שאינו עברית/אנגלית)

המשך
28 - Amur Oblast (Амурская область)
29 - Arkhangelsk Oblast (Архангельская область)
30 - Astrakhan Oblast (Астраханская область)
31 - Belgorod Oblast (Белгородская область)
32 - Bryansk Oblast (Брянская область)
33 - Vladimir Oblast (Владимирская область)
34, 134 - Volgograd Oblast (Волгоградская область)
35 - Vologda Oblast (Вологодская область)
36, 136 - Voronezh Oblast (Воронежская область)
37 - Ivanovo Oblast (Ивановская область)
38, 85, 138 - Irkutsk Oblast (Иркутская область)
39, 91 - Kaliningrad Oblast (Калининградская область)
40 - Kaluga Oblast (Калужская область)
41 - Kamchatka Krai (Камчатский край)
42, 142 - Kemerovo Oblast (Кемеровская область)
43 - Kirov Oblast (Кировская область)
44 - Kostroma Oblast (Костромская область)
45 - Kurgan Oblast (Курганская область)
46 - Kursk Oblast (Курская область)
47, 147 - Leningrad Oblast (Ленинградская область)
48 - Lipetsk Oblast (Липецкая область)
49 - Magadan Oblast (Магаданская область)
50, 90, 150, 190, 750 - Moscow Oblast (Московская область)
51 - Murmansk Oblast (Мурманская область)
52, 152 - Nizhny Novgorod Oblast (Нижегородская область)
53 - Novgorod Oblast (Новгородская область)
54, 154 - Novosibirsk Oblast (Новосибирская область)
55 - Omsk Oblast (Омская область)
56, 156 - Orenburg Oblast (Оренбургская область)
57 - Oryol Oblast (Орловская область)
58 - Penza Oblast (Пензенская область)
59, 81, 159 - Perm Krai (Пермский край)
60 - Pskov Oblast (Псковская область)
61, 161, 761 - Rostov Oblast (Ростовская область)
62 - Ryazan Oblast (Рязанская область)
63, 163, 763 - Samara Oblast (Самарская область)
64, 164 - Saratov Oblast (Саратовская область)
65 - Sakhalin Oblast (Сахалинская область)
66, 96, 196 - Sverdlovsk Oblast (Свердловская область)
67 - Smolensk Oblast (Смоленская область)
68 - Tambov Oblast (Тамбовская область)
69 - Tver Oblast (Тверская область)
70 - Tomsk Oblast (Томская область)
71 - Tula Oblast (Тульская область)
72 - Tyumen Oblast (Тюменская область)
73, 173 - Ulyanovsk Oblast (Ульяновская область)
74, 174 - Chelyabinsk Oblast (Челябинская область)
75, 80 - Zabaykalsky Krai (Забайкальский край)
76 - Yaroslavl Oblast (Ярославская область)
77, 97, 99, 177, 197, 199, 777, 799 - Moscow City (г. Москва)
78, 98, 178, 198 - Saint-Petersburg City (г. Санкт-Петербург)
79 - Jewish Autonomous Oblast (&#1
המשך (מה הולך עם תפוז,קוטע הודעות עם א"ב שאינו עברית/אנגלית)
כנראה מקדד בבייט כפול ועובר בכך את כמות התווים להודעה למרות שמציג שיש עוד מקום
&nbsp
79 - Jewish Autonomous Oblast (Еврейская автономная область)
82 - Republic of Crimea (Республика Крым)
83 - Nenets Autonomous Okrug (Ненецкий автономный округ)
86, 186 - Khanty-Mansi Autonomous Okrug – Yugra (Ханты-Мансийский автономный округ — Югра)
87 - Chukotka Autonomous Okrug (Чукотский автономный округ)
89 - Yamalo-Nenets Autonomous Okrug (Ямало-Ненецкий автономный округ)
92 - Sevastopol City (г. Севастополь)
94 - אזורים מחוץ לרוסיה ומנוהלים על ידי המחלקה לאוביקטים מצביים במשרד הפנים
95 - Chechen Republic (Чеченская республика)
&nbsp
3. קודי אזור מיושנים
&nbsp
20 - Chechen Republic (Чеченская республика) - רישוי מלפני שנת 2000. אין הקצאות חדשות בקוד זה
&nbsp
4. קודי אזור בעלי שלוש ספרות אשר מתחילים ב-2
&nbsp
בסרטים אפשר לזהות מספרים בעלי שלוש ספרות המתחילים ב-2 או 3. למשל מהגים שואלים לאילו אזורים שייכים קודים 200, 202, 203, 211, 225, 236, 277 או 303
&nbsp
כדי להבין מה אומר קוד 202 וכו', נפנה אל נספח א' לתקנה "לגבי לוחיות רישוי רכב": "הערה: בלוחיות רישוי רכב מסוג 1 אפשרי לשמש ספרה 1 או 7 בקוד תלת-ספרתי."
לכן קודים תלת-ספרתיים יכולים להתחיל רק מ-1 או מ-7. ספרות אחרות אינם יכולים להיות משומשים בקוד אזור כי הם לא נכנסים ברוחב המספר.
כך שאם ראיתם בשטח מספר אזור 200, 202, 203, 211, 225, 236, 265, 277, או כל מספר אזור אחר (או כל אות אחרת מאלו אשר צוינו למספר הרכב), דעו כי נשיאתם אינה חוקית והלוחיות מזויפות (אפשר רק באתר צילומים לסרט וכדומה), כך שיש לדווח על כך למשרד הרישוי מיד.
אותו נדבר גם לגבי מספרי אזור המסתיימים בשני אפסים, כי אין אזור עם שיוך קוד 00.
&nbsp
שימו לב כי לפי כמות הקודים לאותו אזור ניתן בצורה מאוד מדויקת לזהות כמה רכבים יש באותו אזור: כך בעיר מוסקבה כ-10 וחצי מיליון רכבים.
&nbsp
הערה: נכון להיום רישוי רכב אפשרי בשטח כל סובייקט רוסיה ללא תלות במען של בעל הרכב, לכן קוד אזור בלוחית אינו תמיד מעיד על כך שבעל הרכב גר באותו אזור.
&nbsp
נלקח מ- https://pddmaster.ru/avtomobili/kody-regionov-na-avtomobilnyx-nomerax.html
 

Ccyclist

Well-known member
השאלה אם הרכב נמכר שם במקור.

המשך (מה הולך עם תפוז,קוטע הודעות עם א"ב שאינו עברית/אנגלית)
כנראה מקדד בבייט כפול ועובר בכך את כמות התווים להודעה למרות שמציג שיש עוד מקום
&nbsp
79 - Jewish Autonomous Oblast (Еврейская автономная область)
82 - Republic of Crimea (Республика Крым)
83 - Nenets Autonomous Okrug (Ненецкий автономный округ)
86, 186 - Khanty-Mansi Autonomous Okrug – Yugra (Ханты-Мансийский автономный округ — Югра)
87 - Chukotka Autonomous Okrug (Чукотский автономный округ)
89 - Yamalo-Nenets Autonomous Okrug (Ямало-Ненецкий автономный округ)
92 - Sevastopol City (г. Севастополь)
94 - אזורים מחוץ לרוסיה ומנוהלים על ידי המחלקה לאוביקטים מצביים במשרד הפנים
95 - Chechen Republic (Чеченская республика)
&nbsp
3. קודי אזור מיושנים
&nbsp
20 - Chechen Republic (Чеченская республика) - רישוי מלפני שנת 2000. אין הקצאות חדשות בקוד זה
&nbsp
4. קודי אזור בעלי שלוש ספרות אשר מתחילים ב-2
&nbsp
בסרטים אפשר לזהות מספרים בעלי שלוש ספרות המתחילים ב-2 או 3. למשל מהגים שואלים לאילו אזורים שייכים קודים 200, 202, 203, 211, 225, 236, 277 או 303
&nbsp
כדי להבין מה אומר קוד 202 וכו', נפנה אל נספח א' לתקנה "לגבי לוחיות רישוי רכב": "הערה: בלוחיות רישוי רכב מסוג 1 אפשרי לשמש ספרה 1 או 7 בקוד תלת-ספרתי."
לכן קודים תלת-ספרתיים יכולים להתחיל רק מ-1 או מ-7. ספרות אחרות אינם יכולים להיות משומשים בקוד אזור כי הם לא נכנסים ברוחב המספר.
כך שאם ראיתם בשטח מספר אזור 200, 202, 203, 211, 225, 236, 265, 277, או כל מספר אזור אחר (או כל אות אחרת מאלו אשר צוינו למספר הרכב), דעו כי נשיאתם אינה חוקית והלוחיות מזויפות (אפשר רק באתר צילומים לסרט וכדומה), כך שיש לדווח על כך למשרד הרישוי מיד.
אותו נדבר גם לגבי מספרי אזור המסתיימים בשני אפסים, כי אין אזור עם שיוך קוד 00.
&nbsp
שימו לב כי לפי כמות הקודים לאותו אזור ניתן בצורה מאוד מדויקת לזהות כמה רכבים יש באותו אזור: כך בעיר מוסקבה כ-10 וחצי מיליון רכבים.
&nbsp
הערה: נכון להיום רישוי רכב אפשרי בשטח כל סובייקט רוסיה ללא תלות במען של בעל הרכב, לכן קוד אזור בלוחית אינו תמיד מעיד על כך שבעל הרכב גר באותו אזור.
&nbsp
נלקח מ- https://pddmaster.ru/avtomobili/kody-regionov-na-avtomobilnyx-nomerax.html
השאלה אם הרכב נמכר שם במקור.
כלומר - אם הרישוי ניתן בסוכנות הרכב בעת המכירה אז הרכב הגיע בשלב מסויים מפרימוריה גם אם נמכר פעם-פעמיים כדי להגיע מערבה.
&nbsp
להבנתי לפי הערך הוויקיפדי לרישוי הרוסי יש לוחיות זמניות לרכבים בהעברה כך שהסיכוי שהרכב (יצרן גרמני, לא טרבנט ולא פולקסוואגן) נרשם בעת היבוא ולא בעת המכירה די נמוך.
&nbsp
נכנסתי לערך הוויקיפדי מתוך סקרנות מסויימת, אבל הייתי מופתע לחלוטין לגלות את משמעות קוד האזור.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
שאלה על רכבות רכב ומשהו על סדרה.

השאלה אם הרכב נמכר שם במקור.
כלומר - אם הרישוי ניתן בסוכנות הרכב בעת המכירה אז הרכב הגיע בשלב מסויים מפרימוריה גם אם נמכר פעם-פעמיים כדי להגיע מערבה.
&nbsp
להבנתי לפי הערך הוויקיפדי לרישוי הרוסי יש לוחיות זמניות לרכבים בהעברה כך שהסיכוי שהרכב (יצרן גרמני, לא טרבנט ולא פולקסוואגן) נרשם בעת היבוא ולא בעת המכירה די נמוך.
&nbsp
נכנסתי לערך הוויקיפדי מתוך סקרנות מסויימת, אבל הייתי מופתע לחלוטין לגלות את משמעות קוד האזור.
&nbsp
&nbsp
שאלה על רכבות רכב ומשהו על סדרה.
האם יש רכבות לרכב במסילה הטרנס סיבירית או שרכב מפרימוריה חייב לנהוג את כל הדרך מערבה? ניסיתי לגגל car trains ולא הגעתי לתוצאות ברורות.
&nbsp
לאחרונה צפינו בדיבוב לאנגלית של Лучше, чем люди, סדרה שהיא העתק מוזר מאד של Humans של ערוץ 4 (יש יותר מדי דמויות דומות, אם כי עלילת הגג שונה לגמרי ויש כמה דמויות מקוריות כמו בעלי המפעל ומגישת הטלוויזיה סוונה) ובמקום שימוש בלוחיות אזורים 2XX - 3XX כפי שתיארת (המקבילה של מספרי טלפון 555 בבידור האמריקאית) פשוט הסירו את הלוחיות מכל הרכבים שבסדרה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
קרונות רכב קיימים בחלק מהרכבות אך המידע עליהם

שאלה על רכבות רכב ומשהו על סדרה.
האם יש רכבות לרכב במסילה הטרנס סיבירית או שרכב מפרימוריה חייב לנהוג את כל הדרך מערבה? ניסיתי לגגל car trains ולא הגעתי לתוצאות ברורות.
&nbsp
לאחרונה צפינו בדיבוב לאנגלית של Лучше, чем люди, סדרה שהיא העתק מוזר מאד של Humans של ערוץ 4 (יש יותר מדי דמויות דומות, אם כי עלילת הגג שונה לגמרי ויש כמה דמויות מקוריות כמו בעלי המפעל ומגישת הטלוויזיה סוונה) ובמקום שימוש בלוחיות אזורים 2XX - 3XX כפי שתיארת (המקבילה של מספרי טלפון 555 בבידור האמריקאית) פשוט הסירו את הלוחיות מכל הרכבים שבסדרה.
קרונות רכב קיימים בחלק מהרכבות אך המידע עליהם
בשפות שאינם רוסית די דל
&nbsp
בכל אופן יש את דף המידע באתר RZD (לא מצאתי מקביל באתר האנגלי, ודאי יש גם סרטונים ביוטיוב וכו' כמו זה שמצורף או https://www.youtube.com/results?search_query=вагон+автомобилевоз (אשר מציין כי שירות כזה קיים גם באוקראינה) )
&nbsp
http://pass.rzd.ru/static/public/ru?STRUCTURE_ID=5226
&nbsp
מציין כי קרונות רכב (נכנס בהם 3-4 רכבים רגילים) קיימים בקווים
&nbsp
Kazan' - Adler
Kazan' – Rostov on Don
Moscow - Adler
Moscow - Kazan
Moscow - Murmansk
Moscow - Rostov on Don
Moscow - Samara
Moscow - Saint Petersburg
"Leo Tolstoy" Moscow - Helsinki - Moscow
Rostov on Don - Adler
Saint Petersburg - Adler
&nbsp
בכולם מהתחנה הראשונה שבה מתווסף קרון הרכב ועד סוף מסלול קרון הרכב, לא מבצעים פריקה והעלאה של רכבים באמצע
&nbsp
יתכן ואפשר להזמין קרון רכב פרטנית גם לקווים אחרים, כולל קו טרנססיבירי, אך התענוג ודאי אינו מהזולים ביותר
&nbsp
&nbsp

 

Ccyclist

Well-known member
תמונת קוד האזור 25

קרונות רכב קיימים בחלק מהרכבות אך המידע עליהם
בשפות שאינם רוסית די דל
&nbsp
בכל אופן יש את דף המידע באתר RZD (לא מצאתי מקביל באתר האנגלי, ודאי יש גם סרטונים ביוטיוב וכו' כמו זה שמצורף או https://www.youtube.com/results?search_query=вагон+автомобилевоз (אשר מציין כי שירות כזה קיים גם באוקראינה) )
&nbsp
http://pass.rzd.ru/static/public/ru?STRUCTURE_ID=5226
&nbsp
מציין כי קרונות רכב (נכנס בהם 3-4 רכבים רגילים) קיימים בקווים
&nbsp
Kazan' - Adler
Kazan' – Rostov on Don
Moscow - Adler
Moscow - Kazan
Moscow - Murmansk
Moscow - Rostov on Don
Moscow - Samara
Moscow - Saint Petersburg
"Leo Tolstoy" Moscow - Helsinki - Moscow
Rostov on Don - Adler
Saint Petersburg - Adler
&nbsp
בכולם מהתחנה הראשונה שבה מתווסף קרון הרכב ועד סוף מסלול קרון הרכב, לא מבצעים פריקה והעלאה של רכבים באמצע
&nbsp
יתכן ואפשר להזמין קרון רכב פרטנית גם לקווים אחרים, כולל קו טרנססיבירי, אך התענוג ודאי אינו מהזולים ביותר
&nbsp
&nbsp
תמונת קוד האזור 25
עשיתי זום כדי שלא לצלם את הלוחית כולה.
&nbsp
למען שאר הקוראים - מבחינתי קוד אזורי של מוסקבה או סנט פטרסבורג זה דבר אגבי וצפוי שלא הייתי מרחיב עליו. פרימוריה לעומת זאת זה דבר שאי אפשר שלא להתלהב ממנו כי זה פחות התחום של הגולשים עולי ברה"מ לשעבר וכמעט התחום של ניצן !!!

 

arseny92

Well-known member
מנהל
גם סדרת רישוי ישנה, אות סופית אחת ולא שתיים: .....7о

תמונת קוד האזור 25
עשיתי זום כדי שלא לצלם את הלוחית כולה.
&nbsp
למען שאר הקוראים - מבחינתי קוד אזורי של מוסקבה או סנט פטרסבורג זה דבר אגבי וצפוי שלא הייתי מרחיב עליו. פרימוריה לעומת זאת זה דבר שאי אפשר שלא להתלהב ממנו כי זה פחות התחום של הגולשים עולי ברה"מ לשעבר וכמעט התחום של ניצן !!!
גם סדרת רישוי ישנה, אות סופית אחת ולא שתיים: .....7о
 
למעלה