המסילה המזרחית יוצאת לדרך

המסילה המזרחית יוצאת לדרך

המסילה המזרחית יוצאת לדרך
כאן:

https://www.maariv.co.il/business/car/Article-725245

וכאן:

https://www.kipa.co.il/חדשות/948444-פרוייקט-הענק-של-רכבת-ישראל-יוצא-לדרך/

וכאן:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3772188,00.html

דבר אחד לא הבנתי: מה זה "תחנת תעופה" ? נוסעים יגיעו אליה נניח מראש העיין.
ואז מה? לאן הם יגיעו משם ואיך יגיעו לשם? הרי זאת לא עוד תחנה בנתב"ג אלא תחנה ממזרח לנתבג.
 

Bus Nerd

Active member
התחנה תמוקם סמוך לצומת אל על

המסילה המזרחית יוצאת לדרך
כאן:

https://www.maariv.co.il/business/car/Article-725245

וכאן:

https://www.kipa.co.il/חדשות/948444-פרוייקט-הענק-של-רכבת-ישראל-יוצא-לדרך/

וכאן:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3772188,00.html

דבר אחד לא הבנתי: מה זה "תחנת תעופה" ? נוסעים יגיעו אליה נניח מראש העיין.
ואז מה? לאן הם יגיעו משם ואיך יגיעו לשם? הרי זאת לא עוד תחנה בנתב"ג אלא תחנה ממזרח לנתבג.
התחנה תמוקם סמוך לצומת אל על
תשרת את עובדי תעשייה אווירית, עובדי קריית שדה התעופה, תושבי שוהם, עובדי נתב"ג, ונוסעים בנתב"ג. בין תחנת תעופה ונתב"ג בשלב הראשון יהיה כנראה אפשר להשתמש בשאטל הפנימי של שדה התעופה שכבר היום מגיע לצומת אל על וכנראה בעתיד יגיע ממש עד לפתח תחנת תעופה, ובעתיד הרחוק יותר (אחרי הקמת המסילה הרביעית באיילון) יופעל קו הלולאה המרכזית של רכבת ישראל שיהיה קו לולאה נתב"ג - תל אביב - בני ברק - פתח תקווה - ראש העין (דרום) - אלעד/נחשונים - תעופה - נתב"ג

תחבורתית התחנה הזו הולכת להיות מאוד שימושית, גם אם היא לא במרחק הליכה סביר מטרמינל 3.
 


התחנה תמוקם סמוך לצומת אל על
תשרת את עובדי תעשייה אווירית, עובדי קריית שדה התעופה, תושבי שוהם, עובדי נתב"ג, ונוסעים בנתב"ג. בין תחנת תעופה ונתב"ג בשלב הראשון יהיה כנראה אפשר להשתמש בשאטל הפנימי של שדה התעופה שכבר היום מגיע לצומת אל על וכנראה בעתיד יגיע ממש עד לפתח תחנת תעופה, ובעתיד הרחוק יותר (אחרי הקמת המסילה הרביעית באיילון) יופעל קו הלולאה המרכזית של רכבת ישראל שיהיה קו לולאה נתב"ג - תל אביב - בני ברק - פתח תקווה - ראש העין (דרום) - אלעד/נחשונים - תעופה - נתב"ג

תחבורתית התחנה הזו הולכת להיות מאוד שימושית, גם אם היא לא במרחק הליכה סביר מטרמינל 3.
 

Ccyclist

Well-known member
תעופה = צומת אל-על ואיירפורט סיטי

המסילה המזרחית יוצאת לדרך
כאן:

https://www.maariv.co.il/business/car/Article-725245

וכאן:

https://www.kipa.co.il/חדשות/948444-פרוייקט-הענק-של-רכבת-ישראל-יוצא-לדרך/

וכאן:
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3772188,00.html

דבר אחד לא הבנתי: מה זה "תחנת תעופה" ? נוסעים יגיעו אליה נניח מראש העיין.
ואז מה? לאן הם יגיעו משם ואיך יגיעו לשם? הרי זאת לא עוד תחנה בנתב"ג אלא תחנה ממזרח לנתבג.
תעופה = צומת אל-על ואיירפורט סיטי
מדובר באזור תעסוקה די חשוב וסוג של כניסה אחורית לנתב"ג.
&nbsp
לצערי אין בשלב זה תיכנון להאריך את הקו הסגול או את שלוחת המטרו של נתב"ג לתחנה זו, דבר שהיה הופך אותה לסוג של כנוסה אחורית לפרברי גוש דן.
 


תעופה = צומת אל-על ואיירפורט סיטי
מדובר באזור תעסוקה די חשוב וסוג של כניסה אחורית לנתב"ג.
&nbsp
לצערי אין בשלב זה תיכנון להאריך את הקו הסגול או את שלוחת המטרו של נתב"ג לתחנה זו, דבר שהיה הופך אותה לסוג של כנוסה אחורית לפרברי גוש דן.
 
זה לא "סוג של כניסה אחורית" לנתב"ג, זו הכניסה השניה

תעופה = צומת אל-על ואיירפורט סיטי
מדובר באזור תעסוקה די חשוב וסוג של כניסה אחורית לנתב"ג.
&nbsp
לצערי אין בשלב זה תיכנון להאריך את הקו הסגול או את שלוחת המטרו של נתב"ג לתחנה זו, דבר שהיה הופך אותה לסוג של כנוסה אחורית לפרברי גוש דן.
זה לא "סוג של כניסה אחורית" לנתב"ג, זו הכניסה השניה
(המזרחית) לנתב"ג וכניסה די מרכזית. גם רוב התחבורה הציבורית לנתב"ג וממנה משתמשת בכניסה הזו.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה שלי רכבתית וביזורית.

זה לא "סוג של כניסה אחורית" לנתב"ג, זו הכניסה השניה
(המזרחית) לנתב"ג וכניסה די מרכזית. גם רוב התחבורה הציבורית לנתב"ג וממנה משתמשת בכניסה הזו.
הכוונה שלי רכבתית וביזורית.
המערכת הרכבתית המתוכננת כיום מכתיבה שההגעה הרכבתית לנתב"ג (למעט ממודיעין וירושלים) תהיה מהאיילון ומהמטרו ההיקפי.
&nbsp
חיבור הקווים לתחנת תעופה תאפשר גישה רכבתית לנתב"ג מהמסילה המזרחית, מפרברי בקעת אונו, וכן מאזור שוהם שיאפשר חנה וסע באזור בן שמן.
&nbsp
בהשוואה למערכת שמחייבת כניסה לאיילון ולטבעת הביניים של גוש דן מדובר ב"כניסה אחורית" מכביש 6 ומהמסילה המזרחית, וכן נסיעה החוצה מפרברי בקעת אונו במקום נסיעה פנימה עם עיקר הנסועה לפנים העיר.
 
לא הבנתי את רוב מה שכתבת ובמיוחד את המשפט האחרון

הכוונה שלי רכבתית וביזורית.
המערכת הרכבתית המתוכננת כיום מכתיבה שההגעה הרכבתית לנתב"ג (למעט ממודיעין וירושלים) תהיה מהאיילון ומהמטרו ההיקפי.
&nbsp
חיבור הקווים לתחנת תעופה תאפשר גישה רכבתית לנתב"ג מהמסילה המזרחית, מפרברי בקעת אונו, וכן מאזור שוהם שיאפשר חנה וסע באזור בן שמן.
&nbsp
בהשוואה למערכת שמחייבת כניסה לאיילון ולטבעת הביניים של גוש דן מדובר ב"כניסה אחורית" מכביש 6 ומהמסילה המזרחית, וכן נסיעה החוצה מפרברי בקעת אונו במקום נסיעה פנימה עם עיקר הנסועה לפנים העיר.
לא הבנתי את רוב מה שכתבת ובמיוחד את המשפט האחרון
מה זה פרברי בקעת אונו?
בקעת אונו כולה היא פרבר אחד גדול.
ואיזו גישה רכבתית מפרברי בקעת אונו ומאזור שוהם לנתב"ג?
 

Ccyclist

Well-known member
הארכת קווים בסגנון כזה:

לא הבנתי את רוב מה שכתבת ובמיוחד את המשפט האחרון
מה זה פרברי בקעת אונו?
בקעת אונו כולה היא פרבר אחד גדול.
ואיזו גישה רכבתית מפרברי בקעת אונו ומאזור שוהם לנתב"ג?
הארכת קווים בסגנון כזה:
לגבי הכפילות: יתכן שאפשר לקצץ את הארכת הסגול עד תעופה ולחייב החלפה למטרו או שאפשר לתת למטרו תחנה יחידה בנתב"ג ולהשתמש בסגול כשאטל פנימי לטרמינל 1.
&nbsp
לגבי שוהם: תושביה לא יכולים להשתמש בתחנת נתב"ג בגלל האבטחה של השדה. הארכת המטרו יכולה לתת להם שירות רכבתי עירוני. לטעמי ענף נתב"ג של המטרו צריך להשתייך לקו מזרח-מערב שיקבל צורת U כמו קו 3 בברצלונה ולא לקו ההיקפי.
&nbsp
האפקט של חיבור שלושה קווים בתעופה הוא ליצור נקודת החלפה ראשית ברשת בנקודה חיצונית במטרופולין. נקודה כזו יכולה להיות נקודת מעבר מהרכב הפרטי לרשת התח"צ, מכל תחנות הלולאות החיצוניות של גוש דן (השרון, הירקון, המזרחית, רשל"צ) לנתב"ג ואיירפורט סיטי מבלי לעבור באיילון, וכן מנתב"ג לחיפה ובאר שבע ללא האיילון דרך המסילה המזרחית.

 

Ccyclist

Well-known member
לפני חודש נסעתי על הארכה כזו.

הארכת קווים בסגנון כזה:
לגבי הכפילות: יתכן שאפשר לקצץ את הארכת הסגול עד תעופה ולחייב החלפה למטרו או שאפשר לתת למטרו תחנה יחידה בנתב"ג ולהשתמש בסגול כשאטל פנימי לטרמינל 1.
&nbsp
לגבי שוהם: תושביה לא יכולים להשתמש בתחנת נתב"ג בגלל האבטחה של השדה. הארכת המטרו יכולה לתת להם שירות רכבתי עירוני. לטעמי ענף נתב"ג של המטרו צריך להשתייך לקו מזרח-מערב שיקבל צורת U כמו קו 3 בברצלונה ולא לקו ההיקפי.
&nbsp
האפקט של חיבור שלושה קווים בתעופה הוא ליצור נקודת החלפה ראשית ברשת בנקודה חיצונית במטרופולין. נקודה כזו יכולה להיות נקודת מעבר מהרכב הפרטי לרשת התח"צ, מכל תחנות הלולאות החיצוניות של גוש דן (השרון, הירקון, המזרחית, רשל"צ) לנתב"ג ואיירפורט סיטי מבלי לעבור באיילון, וכן מנתב"ג לחיפה ובאר שבע ללא האיילון דרך המסילה המזרחית.
לפני חודש נסעתי על הארכה כזו.
אורך הקו מכביש 40 ביהוד לתחנת תעופה דומה מאד לאורך הקו מפרברי אדינברה שבסקוטלנד לנמל התעופה שם. טיפה מעל 3.5 ק"מ של רק"ל בין שדות, חניונים ואזורי תעשייה.
&nbsp
אודה שהארכה עד טרמינל 3 משנה את קנה המידה ל 8 ק"מ, אבל יתכן שהשיקול של ויתור על תחנת מטרו בטרמינל 1 בקטע צפוף של 3 תחנות פוטנציאליות (טרמינל 3, טרמינל 1, תעופה) על 3.5 ק"מ תטה את השיקול לטובת הארכת הקו הסגול מתעופה לטרמינל 3 דרך טרמינל 1 כחלופה לכך וחלופה לרק"ל פנימי כפי שיש בשדות תעופה רבים שאין להם תח"צ פנימי סביר (נסעתי בלפחות 4 מערכות כאלו - גאטוויק, סטאנסטד, דה גול, בראחאס, שתיים היו Airside).
 
למה אתה טוען שתושבי שוהם לא יכולים להשתמש בתחנת נתב"ג בגלל

הארכת קווים בסגנון כזה:
לגבי הכפילות: יתכן שאפשר לקצץ את הארכת הסגול עד תעופה ולחייב החלפה למטרו או שאפשר לתת למטרו תחנה יחידה בנתב"ג ולהשתמש בסגול כשאטל פנימי לטרמינל 1.
&nbsp
לגבי שוהם: תושביה לא יכולים להשתמש בתחנת נתב"ג בגלל האבטחה של השדה. הארכת המטרו יכולה לתת להם שירות רכבתי עירוני. לטעמי ענף נתב"ג של המטרו צריך להשתייך לקו מזרח-מערב שיקבל צורת U כמו קו 3 בברצלונה ולא לקו ההיקפי.
&nbsp
האפקט של חיבור שלושה קווים בתעופה הוא ליצור נקודת החלפה ראשית ברשת בנקודה חיצונית במטרופולין. נקודה כזו יכולה להיות נקודת מעבר מהרכב הפרטי לרשת התח"צ, מכל תחנות הלולאות החיצוניות של גוש דן (השרון, הירקון, המזרחית, רשל"צ) לנתב"ג ואיירפורט סיטי מבלי לעבור באיילון, וכן מנתב"ג לחיפה ובאר שבע ללא האיילון דרך המסילה המזרחית.
למה אתה טוען שתושבי שוהם לא יכולים להשתמש בתחנת נתב"ג בגלל
האבטחה של השדה?
אתה מכיר את קו 13 של קווים?
[URL]http://www.kavim-t.co.il/lines/lineDetails.aspx?lineinfo=13_r_57_7[/URL]

אתה כותב דברים מתוך סטיגמה מבלי באמת לדעת.

וההצעה לקו מטרו עד שוהם מזכירה לי את ההצעה למטרו בין נתניה לכפר יונה...
 

Ccyclist

Well-known member
ומה עם נהיגה לתחנה כמקובל בר"י ?

למה אתה טוען שתושבי שוהם לא יכולים להשתמש בתחנת נתב"ג בגלל
האבטחה של השדה?
אתה מכיר את קו 13 של קווים?
[URL]http://www.kavim-t.co.il/lines/lineDetails.aspx?lineinfo=13_r_57_7[/URL]

אתה כותב דברים מתוך סטיגמה מבלי באמת לדעת.

וההצעה לקו מטרו עד שוהם מזכירה לי את ההצעה למטרו בין נתניה לכפר יונה...
ומה עם נהיגה לתחנה כמקובל בר"י ?
באף תחנה אחרת של ר"י אין מחסום בכביש ועלויות חנייה של שדה תעופה.
&nbsp
שוהם קרובה יותר לת"א מרחובות שאמורה להיות על המטרו, ובגלל השטחים הפתוחים בפרוזדור שבין נתב"ג לגוש דן יהיו פחות תחנות על הקו מאשר בקו ברצף בנוי וזמן נסיעה מהיר יותר.
 
כמה תושבים יש ברחובות וכמה בשוהם?

ומה עם נהיגה לתחנה כמקובל בר"י ?
באף תחנה אחרת של ר"י אין מחסום בכביש ועלויות חנייה של שדה תעופה.
&nbsp
שוהם קרובה יותר לת"א מרחובות שאמורה להיות על המטרו, ובגלל השטחים הפתוחים בפרוזדור שבין נתב"ג לגוש דן יהיו פחות תחנות על הקו מאשר בקו ברצף בנוי וזמן נסיעה מהיר יותר.
כמה תושבים יש ברחובות וכמה בשוהם?
כמה תושבים יש ברחובות, נס ציונה ומזרח ראשון לציון שמהוות גוש עירוני אחד וכמה בשוהם?
תתייחס למטרו שמגיע לרחובות כמטרו בגוש עירוני של מאות אלפי תושבים אפילו מבלי תל אביב ולב גוש דן.
שלא לדבר על אזורי התעסוקה שיש בגוש העירוני הזה לעומת אזור תעסוקה נידח שגם לפי התוכנית שלך המטרו לא יגיע אליו.
אם לשוהם מגיע מטרו אז גם לכפר יונה מגיע מטרו וכולנו צריכים לבקש סליחה מתפוזו.

ולגבי נהיגה, גם בתחנות תל אביב למשל החניה אינה בחינם. בחלקן החניה יקרה יותר מאשר בנתב"ג. ומי שלא רוצה לשלם על חניה יכול להיכנס לנתב"ג עם אוטובוס.
ואין שום בעיה לעבור את "המחסום" שאתה עושה ממנו הרבה יותר מדי.
 

Ccyclist

Well-known member
ברחובות מתוכננות 4 תחנות.

כמה תושבים יש ברחובות וכמה בשוהם?
כמה תושבים יש ברחובות, נס ציונה ומזרח ראשון לציון שמהוות גוש עירוני אחד וכמה בשוהם?
תתייחס למטרו שמגיע לרחובות כמטרו בגוש עירוני של מאות אלפי תושבים אפילו מבלי תל אביב ולב גוש דן.
שלא לדבר על אזורי התעסוקה שיש בגוש העירוני הזה לעומת אזור תעסוקה נידח שגם לפי התוכנית שלך המטרו לא יגיע אליו.
אם לשוהם מגיע מטרו אז גם לכפר יונה מגיע מטרו וכולנו צריכים לבקש סליחה מתפוזו.

ולגבי נהיגה, גם בתחנות תל אביב למשל החניה אינה בחינם. בחלקן החניה יקרה יותר מאשר בנתב"ג. ומי שלא רוצה לשלם על חניה יכול להיכנס לנתב"ג עם אוטובוס.
ואין שום בעיה לעבור את "המחסום" שאתה עושה ממנו הרבה יותר מדי.
ברחובות מתוכננות 4 תחנות.
שוהם, שנמצאת בתוך כביש 6 ויש לה עתודות קרקע ממזרח לכביש 444 היא בעלת פוטנציאל פיתוח פרברי שיצדיק את הארכת המטרו ב 3.5 ק"מ מתחנה פוטנציאלית בתעופה דרך השדות שמצפון לאיירפורט סיטי לתחנה אחת בצומת הכניסה הדרומית של הישוב. אוכלוסיית שוהם היא בקנה מידה דומה לאוכלוסיית Bushey שבה התגורר אלן, 24,000 ויש לה תחנת רכבת.
&nbsp
Bushey היא פרבר חיצוני מחוץ לגבולות לונדון רבתי אך בתוך ה M25 (האוטוסטרדה ההיקפית) ובמפת ההטייה שיצרתי לעניין היקף תוכניות המטרו היא יוצאת בערך בתל מונד. מבחינת אזורים היא נחשבת אזור 6. היא אמנם אינה על התחתית אבל היא על קו פרברי של האוברגראונד כלומר חלק מהמערכת העירונית ולא קו ארצי. היא אינה מעבר לתחום התחתית משום שהקו המטרופוליטני יוצא החוצה לאזורים 7-9 על קטע שמקביל להגעה לא רק לכפר יונה אלא גם לבקעה אלגרבייה.
&nbsp
בגלל המבנה של גוש דן רבתי אינני חושב שאפשר להצדיק רישות רציני במרחב החקלאי שמצפון לרעננה, אבל זה לא המצב של שוהם שנמצאת מרחק קצר מאזורים עם ביקוש אינטנסיבי כמו נתב"ג.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

darkshadow1

New member
לא נראה לי שמתוכננת בנייה כלשהי ממזרח ל-444.

ברחובות מתוכננות 4 תחנות.
שוהם, שנמצאת בתוך כביש 6 ויש לה עתודות קרקע ממזרח לכביש 444 היא בעלת פוטנציאל פיתוח פרברי שיצדיק את הארכת המטרו ב 3.5 ק"מ מתחנה פוטנציאלית בתעופה דרך השדות שמצפון לאיירפורט סיטי לתחנה אחת בצומת הכניסה הדרומית של הישוב. אוכלוסיית שוהם היא בקנה מידה דומה לאוכלוסיית Bushey שבה התגורר אלן, 24,000 ויש לה תחנת רכבת.
&nbsp
Bushey היא פרבר חיצוני מחוץ לגבולות לונדון רבתי אך בתוך ה M25 (האוטוסטרדה ההיקפית) ובמפת ההטייה שיצרתי לעניין היקף תוכניות המטרו היא יוצאת בערך בתל מונד. מבחינת אזורים היא נחשבת אזור 6. היא אמנם אינה על התחתית אבל היא על קו פרברי של האוברגראונד כלומר חלק מהמערכת העירונית ולא קו ארצי. היא אינה מעבר לתחום התחתית משום שהקו המטרופוליטני יוצא החוצה לאזורים 7-9 על קטע שמקביל להגעה לא רק לכפר יונה אלא גם לבקעה אלגרבייה.
&nbsp
בגלל המבנה של גוש דן רבתי אינני חושב שאפשר להצדיק רישות רציני במרחב החקלאי שמצפון לרעננה, אבל זה לא המצב של שוהם שנמצאת מרחק קצר מאזורים עם ביקוש אינטנסיבי כמו נתב"ג.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
לא נראה לי שמתוכננת בנייה כלשהי ממזרח ל-444.
ברחובות 150 אלף תושבים, והמרכז שלה (כבר היום) צפוף בהרבה מהמרכז של שהם. M1 גם יאפשר התחדשות עירונית מאסיבית של מרכז רחובות- מהלך שיש לו הרבה פחות פוטנציאל בפרבר כמו שהם.
 
שוהם היא עיירה מפוזרת בניה נמוכה ורמת מינוע גבוהה,

ברחובות מתוכננות 4 תחנות.
שוהם, שנמצאת בתוך כביש 6 ויש לה עתודות קרקע ממזרח לכביש 444 היא בעלת פוטנציאל פיתוח פרברי שיצדיק את הארכת המטרו ב 3.5 ק"מ מתחנה פוטנציאלית בתעופה דרך השדות שמצפון לאיירפורט סיטי לתחנה אחת בצומת הכניסה הדרומית של הישוב. אוכלוסיית שוהם היא בקנה מידה דומה לאוכלוסיית Bushey שבה התגורר אלן, 24,000 ויש לה תחנת רכבת.
&nbsp
Bushey היא פרבר חיצוני מחוץ לגבולות לונדון רבתי אך בתוך ה M25 (האוטוסטרדה ההיקפית) ובמפת ההטייה שיצרתי לעניין היקף תוכניות המטרו היא יוצאת בערך בתל מונד. מבחינת אזורים היא נחשבת אזור 6. היא אמנם אינה על התחתית אבל היא על קו פרברי של האוברגראונד כלומר חלק מהמערכת העירונית ולא קו ארצי. היא אינה מעבר לתחום התחתית משום שהקו המטרופוליטני יוצא החוצה לאזורים 7-9 על קטע שמקביל להגעה לא רק לכפר יונה אלא גם לבקעה אלגרבייה.
&nbsp
בגלל המבנה של גוש דן רבתי אינני חושב שאפשר להצדיק רישות רציני במרחב החקלאי שמצפון לרעננה, אבל זה לא המצב של שוהם שנמצאת מרחק קצר מאזורים עם ביקוש אינטנסיבי כמו נתב"ג.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
שוהם היא עיירה מפוזרת בניה נמוכה ורמת מינוע גבוהה,
בהחלט לא מקום שמצדיק מטרו.
 

Bus Nerd

Active member
גם ראש העין מפוזרת ונמוכה, ולראש העין יהיה מטרו

שוהם היא עיירה מפוזרת בניה נמוכה ורמת מינוע גבוהה,
בהחלט לא מקום שמצדיק מטרו.
גם ראש העין מפוזרת ונמוכה, ולראש העין יהיה מטרו
שוהם לא מצדיקה מטרו שחוצה אותה. בעולם אידיאלי הייתי בונה תחנת מטרו אחת בודדת במרכז שוהם (או בכניסה לעיר), אבל זה אם כבר היה לנו מטרו מתפקד. בפועל אני חושב שלא כדאי להאריך את רשת הקווים הראשונית של MetroTLV, אבל לא צריך לפסול הארכות קווים וקווים חדשים בעתיד הרחוק מאוד, כמו שקרה לכל מערכת מטרו בעולם.

עוד פתרון אפשרי לשוהם בעולם אוטופי זה קו רק"ל/BRT מאיזור התעשייה שוהם, דרך איזור התעשייה חבל מודיעין שצמוד אליו, לכל אורך "שדרות עמק איילון", כביש 453, איירפורט סיטי, תחנת תעופה, ומשם אפשר לבחור את הפנטזיה - או לכיוון תחנת הרכבת לוד דרך איזור התעשייה של לוד, או לאורך כביש 40 עד לתחנת הקצה של הקו הסגול, או בכלל לתוך נתב"ג.

זה יהיה שימושי תחבורתית הרבה יותר מהארכת המטרו, כי זה יקשר לפחות שלושה אזורי תעשייה + איזור מגורים + רכבת ארצית וייאפשר לצופף את הבנייה במרכז שוהם בהתחדשות עירונית בעתיד אוטופי שבו שוהם הופכת מפרבר שינה מוטה רכב פרטי עם בנייה בצפיפות בינונית עד נמוכה לאיזור עירוני של ממש.
 
ראש העין כבר לא נמוכה

גם ראש העין מפוזרת ונמוכה, ולראש העין יהיה מטרו
שוהם לא מצדיקה מטרו שחוצה אותה. בעולם אידיאלי הייתי בונה תחנת מטרו אחת בודדת במרכז שוהם (או בכניסה לעיר), אבל זה אם כבר היה לנו מטרו מתפקד. בפועל אני חושב שלא כדאי להאריך את רשת הקווים הראשונית של MetroTLV, אבל לא צריך לפסול הארכות קווים וקווים חדשים בעתיד הרחוק מאוד, כמו שקרה לכל מערכת מטרו בעולם.

עוד פתרון אפשרי לשוהם בעולם אוטופי זה קו רק"ל/BRT מאיזור התעשייה שוהם, דרך איזור התעשייה חבל מודיעין שצמוד אליו, לכל אורך "שדרות עמק איילון", כביש 453, איירפורט סיטי, תחנת תעופה, ומשם אפשר לבחור את הפנטזיה - או לכיוון תחנת הרכבת לוד דרך איזור התעשייה של לוד, או לאורך כביש 40 עד לתחנת הקצה של הקו הסגול, או בכלל לתוך נתב"ג.

זה יהיה שימושי תחבורתית הרבה יותר מהארכת המטרו, כי זה יקשר לפחות שלושה אזורי תעשייה + איזור מגורים + רכבת ארצית וייאפשר לצופף את הבנייה במרכז שוהם בהתחדשות עירונית בעתיד אוטופי שבו שוהם הופכת מפרבר שינה מוטה רכב פרטי עם בנייה בצפיפות בינונית עד נמוכה לאיזור עירוני של ממש.
ראש העין כבר לא נמוכה
ראש העין מתוכננת להגיע למאה אלף תושבים ושכונת פסגות אפק (שהיא למעשה עיר בפני עצמה) בנויה בבנייה גבוהה ורוויה.
לראש העין יהיה מטרו רק בגלל פסגות אפק.
 

darkshadow1

New member
אוכלוסיית ראש העין צפויה לגדול ל-100 אלף תושבים,

גם ראש העין מפוזרת ונמוכה, ולראש העין יהיה מטרו
שוהם לא מצדיקה מטרו שחוצה אותה. בעולם אידיאלי הייתי בונה תחנת מטרו אחת בודדת במרכז שוהם (או בכניסה לעיר), אבל זה אם כבר היה לנו מטרו מתפקד. בפועל אני חושב שלא כדאי להאריך את רשת הקווים הראשונית של MetroTLV, אבל לא צריך לפסול הארכות קווים וקווים חדשים בעתיד הרחוק מאוד, כמו שקרה לכל מערכת מטרו בעולם.

עוד פתרון אפשרי לשוהם בעולם אוטופי זה קו רק"ל/BRT מאיזור התעשייה שוהם, דרך איזור התעשייה חבל מודיעין שצמוד אליו, לכל אורך "שדרות עמק איילון", כביש 453, איירפורט סיטי, תחנת תעופה, ומשם אפשר לבחור את הפנטזיה - או לכיוון תחנת הרכבת לוד דרך איזור התעשייה של לוד, או לאורך כביש 40 עד לתחנת הקצה של הקו הסגול, או בכלל לתוך נתב"ג.

זה יהיה שימושי תחבורתית הרבה יותר מהארכת המטרו, כי זה יקשר לפחות שלושה אזורי תעשייה + איזור מגורים + רכבת ארצית וייאפשר לצופף את הבנייה במרכז שוהם בהתחדשות עירונית בעתיד אוטופי שבו שוהם הופכת מפרבר שינה מוטה רכב פרטי עם בנייה בצפיפות בינונית עד נמוכה לאיזור עירוני של ממש.
אוכלוסיית ראש העין צפויה לגדול ל-100 אלף תושבים,
וזה רק בשנים הקרובות. השכונות הישנות של ראש העין באמת לא מאוד צפופות- החדשות כן, ובוודאי מצדיקות את הארכת המטרו מכביש 6 מזרחה עד אליהן. אני לא בטוח למה הקו חוצה את כביש 6 באזור תחנת ראש העין דרום במקום לחצות את כביש 6 דרומית יותר- אבל יכול להיות שזה תוצאה של שילוב בין המיקום הנוכחי של תחנת ראש העין דרום, אילוצים שנובעים מהמבנה המוצע של הבינוי במחנה סירקין ואולי גם קצת רצון לספק שירות טוב יותר לשכונות הותיקות של ראש העין.
לגבי שוהם- מאחר ומדובר בפרבר שרוב תושביו יאלצו להחזיר רכב בלי קשר לכמה טובה תהיה התחבורה הציבורית משם לכיוון גוש דן- לדעתי הפיתרון האופטימלי עבורם (ועבור שאר יישובי הסביבה) יהיה הארכת המטרו עד תחנת תעופה, אולי עם תחנה נוספת בטרמינל 1, ושילוב של מסוף אוטובוסים, חניונים ושבילי אופניים.
 
למעלה