הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-

Ccyclist

Well-known member
זה מנגנון ישן שהיה בחשמליות, לא מאפשר אחיזה.

יש במיורקה למשל :)
הנה סרטון קצר על הרכבת ההיסטורית שם, Ferrocarril de Sóller, שנוסעת עם ציוד נייד משנות העשרים(!) שעושה את הקטע עם הכיסאות. אם יכלו לעשות את זה בשנות ה20 של המאה ה20, אפשר לעשות את זה בשנות ה20 של המאה ה21.
יש לציין שהכיסאות בסרטון נראים הרבה יותר "רזים" מהכיסאות של רכבת ישראל.
https://www.youtube.com/watch?v=xf01u3u8I4c
זה מנגנון ישן שהיה בחשמליות, לא מאפשר אחיזה.
על פניו זה אפשרי אבל אינני חושב שזה עומד בתקנות בטיחות מודרניות שוודאי דורשות גב יציב.
&nbsp
המנגנונים המסובכים שמסובבים מושבי רכבות מהירות (קיים ב TGV וב AVE) כנראה יקרים מדי לרכבות רגילות וגם ברכבות אלו יש זוג "רביעיות" אחד בקרון.
&nbsp
בקרונות בינעירוניים בריטיים חצי קרון פונה בכיוון הלא נכון ועדיין אנשים יושבים עם הגב לכיוון הנסיעה.
 

matrix200200

Active member
הייתי אומר שהבעיה המרכזית עם אפניים זה אפילו לא תפיסת מקום

ה"צפיפות" בר"י מדומה ונובעת מעיצוב גרוע.
היעדר מוטות אחיזה הופך עמידה בקרונות לקשה עד בלתי אפשרית (ציון לרעה - הסימנסים), מדפי המטען המדומים ב DD אינם מספיקים לתיק גב כשבדרך כלל מדף יכול להכיל גם מזוודות טרולי, אין פתרונות איכסון למזוודות או קיטבאגים.
&nbsp
אישית אני חייב לומר שראיתי סמלי אופניים על מספר דלתות אבל לא עליתי באזור אופניים של ר"י אבל מנסיוני ברכבות אחרות לא מדובר ביותר מאזור של 6 מושבים (3 זוגות) ולעיתים גם פחות מכך (אורך של כ 3 שורות אך רוחב של 1.5 מושבים במעברים ליד תאי שירותים) בקרון אחד מתוך 4 אז אינני רואה איך ביטול האזור יהיה משמעותי לבעיות הצפיפות כשיש פתרונות אחרים שיאפשרו שימוש יעיל יותר במקום הקיים ברכבות.
&nbsp
אני רגיל לצפיפות של התחתית הלונדונית בשעות העומס. הייתי על כמה רכבות של ר"י דרך האיילון בין 16:30 ל 18:00 ולא ראיתי שום דבר שאפילו מתקרב לצפיפות של מרחב אישי של 5-10 ס"מ לכל כיוון (והנוסעים שומרים על המרחב הזה) ומצבים שנוסעים עולים למקום שאין בו איפה לעמוד ואז נהיה עבורם מקום הודות להדחסות הנוסעים האחרים.
הייתי אומר שהבעיה המרכזית עם אפניים זה אפילו לא תפיסת מקום
אלה עניין הירידה והעלייה לרכבת.
נוסעים כאלה פשוט מעכבים נוסעים אחרים, מפריעים להם לעלות ובכך מגדילים את זמן השהייה של רכבת בתחנות.
במיוחד כשאין חשמול, זה בעיה גדולה שעולה יותר מדי זמן לנוסעים אחרים.
עם כל הכבוד למשתמשי האפניים, אי אפשר להצדיק את זה.
זה פשוט לא יעיל.
מה שצריך לעשות, זה לבנות מתקני אחסון אפניים בתחנות.
אם יש כאלה שחייבים אפניים, אז שישתמשו בתל אופן כשיגיעו לתל אביב ואת האפניים שלהם שישימו באחסון בתחנת מוצא שלהם.
 
יוממים בהרבה מקומות משתמשים ב 2 זוגות,

הייתי אומר שהבעיה המרכזית עם אפניים זה אפילו לא תפיסת מקום
אלה עניין הירידה והעלייה לרכבת.
נוסעים כאלה פשוט מעכבים נוסעים אחרים, מפריעים להם לעלות ובכך מגדילים את זמן השהייה של רכבת בתחנות.
במיוחד כשאין חשמול, זה בעיה גדולה שעולה יותר מדי זמן לנוסעים אחרים.
עם כל הכבוד למשתמשי האפניים, אי אפשר להצדיק את זה.
זה פשוט לא יעיל.
מה שצריך לעשות, זה לבנות מתקני אחסון אפניים בתחנות.
אם יש כאלה שחייבים אפניים, אז שישתמשו בתל אופן כשיגיעו לתל אביב ואת האפניים שלהם שישימו באחסון בתחנת מוצא שלהם.
יוממים בהרבה מקומות משתמשים ב 2 זוגות,
מהבית לתחנה(3-5ק״מ) שם משאירים את האופניים, עולים לרכבת(40-50ק״מ) עד לעיר בה עובדים, ועולים לאופניים אחרים החונים בתחנת הרכבת עד למקום העבודה (ובסוף היום אותן הפעולות בכוון הפוך).
סה״כ יש מאות ואפילו אלפי זוגות בחניות 365/24!
למשתמשים לא קבועים ברכבת אכן יש בעיה והפתרון המקובל הוא להקצות להם שעות שמוש מחוץ לשעות השיא.
הנה מה שמקובל ברכבות פרבריות באיזור פאריס או בקווים בינעירוניים ארוכים.

https://parisbytrain.com/bikes-on-paris-trains-metro-rer-bus-trams/

https://www.sncf.com/en/passenger-offer/travel-for-everyone/bike-on-board
 

Ccyclist

Well-known member
מקובל אך לא בטוח, ויש העדפה להשכרה במרכז.

יוממים בהרבה מקומות משתמשים ב 2 זוגות,
מהבית לתחנה(3-5ק״מ) שם משאירים את האופניים, עולים לרכבת(40-50ק״מ) עד לעיר בה עובדים, ועולים לאופניים אחרים החונים בתחנת הרכבת עד למקום העבודה (ובסוף היום אותן הפעולות בכוון הפוך).
סה״כ יש מאות ואפילו אלפי זוגות בחניות 365/24!
למשתמשים לא קבועים ברכבת אכן יש בעיה והפתרון המקובל הוא להקצות להם שעות שמוש מחוץ לשעות השיא.
הנה מה שמקובל ברכבות פרבריות באיזור פאריס או בקווים בינעירוניים ארוכים.

https://parisbytrain.com/bikes-on-paris-trains-metro-rer-bus-trams/

https://www.sncf.com/en/passenger-offer/travel-for-everyone/bike-on-board
מקובל אך לא בטוח, ויש העדפה להשכרה במרכז.
כשהחנייה מחוץ לתחנות המוצא גנבי האופניים יודעים שבעלי האופניים לא יחזרו לאופניהם עד הערב והגניבות חוגגות מגניבת גלגלים במנגנון Quick release דרך שבירת מנעולים וגניבת אופניים שלמות ועד להסרת כל המרכיבים מהשלדה הנעולה אם לא הצליחו לשבור את המנעול. כרוכב שמים לב לזה כשבאים לחנות במתקן קשירה ורואים אופני רפאים כאלו.
&nbsp
החנייה בתחנות הטרמינל מסוגנת עוד יותר - יש לגנבים לילה שלם לעשות כרצונם. בנוסף אין הרבה זמן להתעסק עם תחזוקה של זוגות עיר (בדרך כלל מעבירים זוג ישן לעיר כדי שאם יגנב זה לא יהיה הפסד גדול) אז תוכניות השכרת האופניים העירוניות זכו לפופולריות גדולה בקרב נוסעי תחנות הטרמינל כי אין את הסיכון לרכושם האישי. תוכניות ההשכרה לא רלבנטיות לתושבי הפרברים משום שתחום הפרישה מרכזי מדי.
&nbsp
אינני יודע מה השיטה הפריזאית לחנייה בטוחה אבל בלונדון יש שתי שיטות: בתחנות מסויימות יש מתחמים מסוגרים מטעם המועצה המקומית, אבל גם אז לא מדובר בכל התחנות שבמועצה אלא בתחנת מפתח או שתיים. השיטה השניה היא לקנות אופניים מתקפלות ( Brompton היא להיט בלונדון ) ולקבל הסכמה מראש להחנייתם במקום העבודה. יש מקומות עבודה ששמים מתקני קשירה לאופניים רגילות בכניסות למתחמים אבל זה לא בטוח ב100% בהשוואה להכנסת זוג מתקפל לבניין.
&nbsp
אישית נגנבו לי שני זוגות אופניים וגלגל קדמי אחד במהלך השנים.
 

Bus Nerd

Active member
לפני כמה שנים קרה מקרה בתחנת הרצליה שהשמידו אופניים קשורים

מקובל אך לא בטוח, ויש העדפה להשכרה במרכז.
כשהחנייה מחוץ לתחנות המוצא גנבי האופניים יודעים שבעלי האופניים לא יחזרו לאופניהם עד הערב והגניבות חוגגות מגניבת גלגלים במנגנון Quick release דרך שבירת מנעולים וגניבת אופניים שלמות ועד להסרת כל המרכיבים מהשלדה הנעולה אם לא הצליחו לשבור את המנעול. כרוכב שמים לב לזה כשבאים לחנות במתקן קשירה ורואים אופני רפאים כאלו.
&nbsp
החנייה בתחנות הטרמינל מסוגנת עוד יותר - יש לגנבים לילה שלם לעשות כרצונם. בנוסף אין הרבה זמן להתעסק עם תחזוקה של זוגות עיר (בדרך כלל מעבירים זוג ישן לעיר כדי שאם יגנב זה לא יהיה הפסד גדול) אז תוכניות השכרת האופניים העירוניות זכו לפופולריות גדולה בקרב נוסעי תחנות הטרמינל כי אין את הסיכון לרכושם האישי. תוכניות ההשכרה לא רלבנטיות לתושבי הפרברים משום שתחום הפרישה מרכזי מדי.
&nbsp
אינני יודע מה השיטה הפריזאית לחנייה בטוחה אבל בלונדון יש שתי שיטות: בתחנות מסויימות יש מתחמים מסוגרים מטעם המועצה המקומית, אבל גם אז לא מדובר בכל התחנות שבמועצה אלא בתחנת מפתח או שתיים. השיטה השניה היא לקנות אופניים מתקפלות ( Brompton היא להיט בלונדון ) ולקבל הסכמה מראש להחנייתם במקום העבודה. יש מקומות עבודה ששמים מתקני קשירה לאופניים רגילות בכניסות למתחמים אבל זה לא בטוח ב100% בהשוואה להכנסת זוג מתקפל לבניין.
&nbsp
אישית נגנבו לי שני זוגות אופניים וגלגל קדמי אחד במהלך השנים.
לפני כמה שנים קרה מקרה בתחנת הרצליה שהשמידו אופניים קשורים
העיצוב החיצוני הנוראי של תחנת הרצליה שמתעדף מאוד מכוניות (לפחות בתקופה שהשתמשתי בה) כולל מקטע מדרכה שבו יש גדר בין המדרכה לכביש ממש מול הכניסה לתחנה, לא ברור אם זה כדי שאנשים לא יעצרו ממש מול הכניסה ויחסמו את החניון, או כדי שהולכי רגל לא "יקפצו" לכביש או דרישת אבטחה מוזרה.

יש תמונה בגוגל street view
https://goo.gl/maps/W7EJNWNd9C8Eoow3A

למקטע הגדר הזה היו קשורים *המון* אופניים בדרך קבע, כנראה של אנשים שעשו בדיוק את הקטע הזה של להחזיק זוגות בשני הצדדים.

יום אחד לרכבת או לעירייה נמאס מהאופניים שלטענתם חלק לא מבוטל מהם היו "נטושים" ופשוט ניסרו את המנעולים וזרקו את האופניים של כולם. הנוסעים הגיעו לתחנה ונדהמו לגלות שבעצם לא רק שזרקו רכוש שהיה שייך להם (למכוניות לא היו עושים את זה כל כך מהר), גם אין להם דרך להגיע ליעד.

(אני לא מוצא כתבות בנושא אז יכול להיות שאני לא זוכר נכון וזה לא באמת קרה)

בכל מקרה ברוב תחנות רכבת ישראל עדיין אין מספיק חניית אופניים ביחס לכמות הנוסעים. חניוני האופניים החדשים של רכבת מרכז אם הדרקונים (בעקבות חידוש מסוף האוטובוסים) הם אולי התחלה טובה, אבל ממש לא מספיק ביחס לגודל התחנה.

יש כרגע פרויקט, בעיקר בת"א, של חניוני אופניים רובוטיים בתחנות הרכבת, שיאפשרו אכסון מאובטח של אופניים וקבלתם רק אחרי זיהוי עם רב קו או אפליקציה, אבל במתקנים כאלו יש כמובן את הבעיה של מהירות האכסון והשליפה ושהמתקן יכול לשרת אדם אחד בכל פעם, ומתקן בודד לתחנה משמעו תורים ארוכים, במיוחד בתחנות הגדולות, ולכן הרבה רוכבי אופניים כועסים על זה שאומרים להם שזה יהיה התחליף.

אם באמת רוצים שכמות אנשים גדולה כל כך יעברו להשאיר את האופניים בתחנות, ראוי לתכנן פתרונות מקביליים יותר - בין אם פשוט יער של חניית אופניים מחוץ לתחנה או מבני חניית אופניים בסגנון הולנדי או דני.
 

Ccyclist

Well-known member
משיטוט ללולאת האוטובוסים יש שם חניון אופניים

לפני כמה שנים קרה מקרה בתחנת הרצליה שהשמידו אופניים קשורים
העיצוב החיצוני הנוראי של תחנת הרצליה שמתעדף מאוד מכוניות (לפחות בתקופה שהשתמשתי בה) כולל מקטע מדרכה שבו יש גדר בין המדרכה לכביש ממש מול הכניסה לתחנה, לא ברור אם זה כדי שאנשים לא יעצרו ממש מול הכניסה ויחסמו את החניון, או כדי שהולכי רגל לא "יקפצו" לכביש או דרישת אבטחה מוזרה.

יש תמונה בגוגל street view
https://goo.gl/maps/W7EJNWNd9C8Eoow3A

למקטע הגדר הזה היו קשורים *המון* אופניים בדרך קבע, כנראה של אנשים שעשו בדיוק את הקטע הזה של להחזיק זוגות בשני הצדדים.

יום אחד לרכבת או לעירייה נמאס מהאופניים שלטענתם חלק לא מבוטל מהם היו "נטושים" ופשוט ניסרו את המנעולים וזרקו את האופניים של כולם. הנוסעים הגיעו לתחנה ונדהמו לגלות שבעצם לא רק שזרקו רכוש שהיה שייך להם (למכוניות לא היו עושים את זה כל כך מהר), גם אין להם דרך להגיע ליעד.

(אני לא מוצא כתבות בנושא אז יכול להיות שאני לא זוכר נכון וזה לא באמת קרה)

בכל מקרה ברוב תחנות רכבת ישראל עדיין אין מספיק חניית אופניים ביחס לכמות הנוסעים. חניוני האופניים החדשים של רכבת מרכז אם הדרקונים (בעקבות חידוש מסוף האוטובוסים) הם אולי התחלה טובה, אבל ממש לא מספיק ביחס לגודל התחנה.

יש כרגע פרויקט, בעיקר בת"א, של חניוני אופניים רובוטיים בתחנות הרכבת, שיאפשרו אכסון מאובטח של אופניים וקבלתם רק אחרי זיהוי עם רב קו או אפליקציה, אבל במתקנים כאלו יש כמובן את הבעיה של מהירות האכסון והשליפה ושהמתקן יכול לשרת אדם אחד בכל פעם, ומתקן בודד לתחנה משמעו תורים ארוכים, במיוחד בתחנות הגדולות, ולכן הרבה רוכבי אופניים כועסים על זה שאומרים להם שזה יהיה התחליף.

אם באמת רוצים שכמות אנשים גדולה כל כך יעברו להשאיר את האופניים בתחנות, ראוי לתכנן פתרונות מקביליים יותר - בין אם פשוט יער של חניית אופניים מחוץ לתחנה או מבני חניית אופניים בסגנון הולנדי או דני.
משיטוט ללולאת האוטובוסים יש שם חניון אופניים
אמנם מדובר במתקנים חד קומתיים מיושנים, אבל זה לא שאין חנייה מסודרת שהיה אפשר להרחיב, אולי למתקנים דו קומתיים כפי שיש ליד תחנות ראשיות אצלנו בימינו.
&nbsp
הנה לינק לאחד ממתקני החנייה המסוגרים (הנדירים יחסית) בלונדון ליד תחנת פינסברי פארק.
&nbsp
Finsbury Park Cycle Parking
12 Stroud Green Rd, Finsbury Park, London N4 2DF, United Kingdom
+44 20 8699 1338
https://maps.app.goo.gl/ayGAP2h2MzZM8S6P8
&nbsp
לפני השיפוץ של 2017 המקום היה מאויש, היה צריך ללחוץ על כפתור כדי שיפתחו לך וכדי שתוכל לצאת. היתה טלוויזיה במעגל סגור. לא היה למיטב זכרוני רישום של אופניים ורוכבים (כרטיס או משהו בסגנון) אבל פשע ברור כמו גניבת גלגל או פריצת מנעול (של הרוכב, לא היו מנעולים של החניון) היה גורם להזמנת משטרה ולכידת הגנב בתוך המבנה.
&nbsp
המיקום הוא ליד תחנת רכבות עיליות ותחתיות חשובה עם 2 קווי תחתית (ויקטוריה, פיקדילי), קטע קרקעי של של הקו התחתי-פרברי גרייט נורת'רן שיעדו מורגייט וכן קווים חדשים של רשת הטמזלינק שהיו מסתיימים בקינג'ס קרוס ליד אטרקציית ההארי פוטר הפיקטיבית (אתר ההסרטה המפורסם הינו בין רציפים 4 ו 5 באחד משערי קיר התמך שעובר במרכז התחנה בין רציפים 1-4 ורציפים 5-8 ומחזיק את הגגות של שני חצאיה, האטרקציה נמצאת על קיר ללא קשתות ענק מחוץ לאולם של 1-8 ובסמוך לרציפים 9 - 11 הפרבריים שהם תוספת מאוחרת במבנה צדדי עם גג נמוך יותר כאשר בין רציף 9 ל 10 ישנן שתי מסילות. הקיר של האטרקציה נמצא ביו 8 ל 9 בצד של 9 ואינה אפילו באוריינטציית הצפון-דרום של אתר הצילומים אלא בכיוון מזרח) וכן כמה קווים שמסתיימים בקינגס קרוס עצמה. בתחנה התחתית של פינסברי פארק 4 רציפים, בעילית 6. כמו כן חניון האופניים ממוקם ליד מסילה לשעבר להייגייט ששמה היום כפארק הינו Parkland walk.
&nbsp
אישית לא הייתי טורח לעלות על רכבת משם לעיר כי האזור נמצא 15-20 דקות רכיבה מאזורים מרכזיים רבים, אבל יתכן שיש רוכבים שמעדיפים לעשות 2-3 ק"מ בלבד.
&nbsp
כשהגעתי מהרצליה לרעננה ביוני 2018, לפני השלמת תחנות רעננה, התרשמתי לרעה מהתח"צ המשלים. הנסיעה מנתב"ג להרצליה ארכה פרק זמן דומה לנסיעה מהרצליה לאחוזה. מארחיי ביקשו שאקח מונית אבל בגלל התור הארוך ביציאה עד שהגעתי לאזור האוטובוסים כל המוניות נתפסו וקו 39 כבר יצא מהתחנה.
 
חוסמים במעברים ליד הדלתות ברכבת

חדשות רעות לרוכבי האופניים, מצויינות לשאר הנוסעים
שלא יכולים לזוז בקרון בגלל שאופניים על הרצפה חוסמות את הדרך (בדרל כלל זה גם בכניסה לקרון - למה לא?) . רוכבי האופניים לא מתחשבים בשאר הנוסעים (שייתקלו וישברו רגל - למה לא?). מספיק שרומסים הולכי רגל על מדרכות אז אולי ברכבת קצת ירסנו אותם
חוסמים במעברים ליד הדלתות ברכבת
אנשים לא מתורבתים, אני כנוסע רכבת הייתי נכנס לקרון אופניים עם זה.
 

david80

Member
למה לא מסתפקים בחזרה לנהלים המקוריים

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
למה לא מסתפקים בחזרה לנהלים המקוריים
המאפשרת העלאת אופניים רגילים בשעות השפל ואופניים מקופלים בתוך תיק בכל שעות היום?
 

נתנאל531

Well-known member
באמת לא ברור

למה לא מסתפקים בחזרה לנהלים המקוריים
המאפשרת העלאת אופניים רגילים בשעות השפל ואופניים מקופלים בתוך תיק בכל שעות היום?
באמת לא ברור
אף פעם לא הבנתי מה ההגיון לאפשר העלאת אופניים חשמליות בשעות העומס
 

k-don

Well-known member
אחרי החגים: איסור גורף על העלאת אופניים רגילים לרכבת

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
אחרי החגים: איסור גורף על העלאת אופניים רגילים לרכבת
מכה לנוסעים הרוכבים: הרכבת תגביל הסעת אופניים רק לדגמים מתקפלים ורק בשעות השפל, בניסיון להפחית את הצפיפות בקרונות. האיסור ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים
אודי עציון 14:54 17.10.19
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3772037,00.html
 

DRORIKO8

New member
הלוואי יעיפו אתכם מהמדינה גם

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
הלוואי יעיפו אתכם מהמדינה גם
 

trilliane

Well-known member
מנהל
טוב מאוד, שיפסיקו לחסום מעברים! ואם אפשר לדרוש לקפל גם עגלות

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
טוב מאוד, שיפסיקו לחסום מעברים! ואם אפשר לדרוש לקפל גם עגלות
נמאס לי כבר מהנוסעים (בד"כ דתיים) שעולים עם עגלות (ריקות!) ואז חוסמים איתן את המעברים ברכבת במקום לקפל אותן כך שאחרים יוכלו לעבור בנוחות ובבטחה ולא יצטרכו לעשות מסלול נינג'ה.

&nbsp
מי שרוצה לעלות לרכבת עם מפלצת גלגלית שיטרח לקפל אותה ולדאוג שלא תפריע. אני מבינה שזו יותר טרחה, אבל הבחירה בנוחות האישית שלו לא יכולה לבוא על חשבון הנוחות של שאר הנוסעים.
&nbsp
אגב, מגדילים לעשות פה ושם נוסעים שמטעינים את האופניים החשמליים שלהם בשקעים ברכבת, כן כן. אומנם זה אסור בתכלית האיסור, אבל הם עושים זאת כל עוד לא עובר פקח ומעיר להם...
 

נתנאל531

Well-known member
בינתיים בוטלה הגזרה על שעות השפל

טוב מאוד, שיפסיקו לחסום מעברים! ואם אפשר לדרוש לקפל גם עגלות
נמאס לי כבר מהנוסעים (בד"כ דתיים) שעולים עם עגלות (ריקות!) ואז חוסמים איתן את המעברים ברכבת במקום לקפל אותן כך שאחרים יוכלו לעבור בנוחות ובבטחה ולא יצטרכו לעשות מסלול נינג'ה.

&nbsp
מי שרוצה לעלות לרכבת עם מפלצת גלגלית שיטרח לקפל אותה ולדאוג שלא תפריע. אני מבינה שזו יותר טרחה, אבל הבחירה בנוחות האישית שלו לא יכולה לבוא על חשבון הנוחות של שאר הנוסעים.
&nbsp
אגב, מגדילים לעשות פה ושם נוסעים שמטעינים את האופניים החשמליים שלהם בשקעים ברכבת, כן כן. אומנם זה אסור בתכלית האיסור, אבל הם עושים זאת כל עוד לא עובר פקח ומעיר להם...
בינתיים בוטלה הגזרה על שעות השפל
ניתן יהיה להמשיך להעלות אופניים רגילות בשעות השפל.
&nbsp
פעילות הרכבת בהיקפה הנוכחי לא מסוגלת להתמודד עם מאסת אופניים של יוממים בשעות עומס, בוודאי כאשר אלו לא-מתקפלים. הטעות הייתה שמלכתחילה לא אכפו את הדרישה על הקיפול בשעות העומס של החשמליות.
&nbsp
לבעלי אופניים רגילות אין בעיה להשאיר אופניים פשוטות נוספות בסמוך לתחנת היעד, רמת הגניבות שלהם - נמוכה. בעלי חשמליות אין סיכוי שישאירו בסופי שבוע רכוש בשווי אלפי שקלים, והם חייבים לקחת את האופניים איתם בכל יום, וזה מקור הבעיה. רכבת ישראל בצפיפות שעות העומס, לא מתמודדת טוב עם עומס האופניים בשעות העומס, וגם הנכים ועגלות ילדים סובלים מזה. אין מנוס מלדלל את החשמליות בשעות העומס בכל דרך
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אופניים חשמליים. אופן = גלגל. הוא נשאר זכר גם בזוג


בינתיים בוטלה הגזרה על שעות השפל
ניתן יהיה להמשיך להעלות אופניים רגילות בשעות השפל.
&nbsp
פעילות הרכבת בהיקפה הנוכחי לא מסוגלת להתמודד עם מאסת אופניים של יוממים בשעות עומס, בוודאי כאשר אלו לא-מתקפלים. הטעות הייתה שמלכתחילה לא אכפו את הדרישה על הקיפול בשעות העומס של החשמליות.
&nbsp
לבעלי אופניים רגילות אין בעיה להשאיר אופניים פשוטות נוספות בסמוך לתחנת היעד, רמת הגניבות שלהם - נמוכה. בעלי חשמליות אין סיכוי שישאירו בסופי שבוע רכוש בשווי אלפי שקלים, והם חייבים לקחת את האופניים איתם בכל יום, וזה מקור הבעיה. רכבת ישראל בצפיפות שעות העומס, לא מתמודדת טוב עם עומס האופניים בשעות העומס, וגם הנכים ועגלות ילדים סובלים מזה. אין מנוס מלדלל את החשמליות בשעות העומס בכל דרך
אופניים חשמליים. אופן = גלגל. הוא נשאר זכר גם בזוג
 
למעלה