קווי הרקלת בגוש דן, הערות מהצצה במפה באתר הממשלתי

לעומת זאת מסביון קו אוטובוס יכול להוביל לתל אביב ופתח תקווה

אני מכיר אזורים עם חלקות בגודל דומה לסביון ו2 תחנות קרובות
ב Hampstead Garden Suburb יש חלקות ענק של 1,750 מ"ר, 2,500 מ"ר ואף חלקות גדולות יותר ברחוב אחוזות שנקרא Bishops Avenue ומרכז האזור נמצא 1.3 ק"מ משתי תחנות תחתית שונות (East Finchley, Golder's Green) על שני ענפים שונים של הקו הצפוני.
&nbsp
הסיבה הספציפית שהקווים אינם נכנסים לאזור עצמו היא טופוגרפית, ענף היי בארנט עובר על מסילה שבעבר היתה פרברית והיא מנצלת מספר רכסי גבעות, חפירים ועמק, ענף אדג'וור מנצל תוואי מישורי יחסית במקביל ל A5 שהינו במקור כביש רומאי והיה קיים כ2000 שנה. הפרבר נמצא בנקודת ביניים בין שני התוואים האלו.
&nbsp
הפרבר נמצא צפונית לשכונות Highgate ו Hampstead היוקרתיות שלהן תחנות תחתית משל עצמן, מצפון לכביש שחיבר ביניהן עוד מהעידן שהיו עיירות כפריות במחוז מידלסקס. הוא נמצא מדרום לכביש ה A1 שמהווה גבול בינו לבין שכונת East Finchley וממזרח לפארק הרחבה של ה Hampstead Heath שמהווה גבול בינו לשכונת Golder's Green המזוהה עם הקהילה היהודית. בכל השכונת האלו יש תחנת תחתית ששמה זהה לשם השכונה.
&nbsp
25-30 ק"מ מלונדון במחוז סארי השכן שוכנת "חגורת הברוקרים" של לונדון ובה בנייה של אחוזות בצפיפות נמוכה דומה או אפילו נמוכה יותר. תושבי האזור תלויים בקווים הפרבריים לתחנת Waterloo ובקו השאטל Waterloo and City line מווטרלו לתחנת בנק שבלב האזור הפיננסי. ללא רשת הרכבות היוממות ממקומות אלו היתה קשה עד בלתי אפשרית.
&nbsp
&nbsp
לעומת זאת מסביון קו אוטובוס יכול להוביל לתל אביב ופתח תקווה
בעתיד יהיה אפשר לקצר אותו עד לקו הסגול
 

Ccyclist

Well-known member
הפרבר האמור מוקף צירי אוטובוס

לעומת זאת מסביון קו אוטובוס יכול להוביל לתל אביב ופתח תקווה
בעתיד יהיה אפשר לקצר אותו עד לקו הסגול
הפרבר האמור מוקף צירי אוטובוס
אני בטוח שאתה יכול להביא דוגמאות למצב מערכת האוטובוסים במקביל לרשת הרכבתית בטייפה, הפוסט הבא מתאר מצב קיים כדי להמחיש שקיומה של רשת רכבתית לא מבטל כליל את הרשת האוטובוסית ושיש לרשת האוטובוסית תפקיד חשוב בחיבור צירי הרכבת השונים ושכונות הביניים.
&nbsp
יש הבדל גאוגרפי בין הדטגמאות מסויים כי למרות המרחק הדומה ממרכזי העיר (8-10 ק"מ איילון/לב - ווסט אנד / סיטי) האמפסטד גארדן סאברב נמצא ברצף העירוני הבנוי והכביש המהיר הראשון הוא מצפון (סביון: "ממזרח") לשכונה.
&nbsp
הכבישים מצפון ומדרום לשכונה מחברים לשתי התחנות שנמצאות 1.3 ק"מ ממנה ויש עליהם קווי אוטובוס היקפיים. בחתנות אלו יש חניונים. בתוך השכונה יש קו מיניבוסים שמחבר בינה לתחנת גולדרס גרין וכן לציר שמצפון לשכונה. ממערב לשכונה יש ציר שנמצא בשכונת טמפל פורצ'ן השכנה. הציר נמצא כ500 מטר מבתי הפרבר ויש בו גם קו אוטובוס למרכז העיר (קו 13 לתחנת ויקטוריה) אך אינני מאמין שתושבי הפרבר עושים נסיעה של שעה באוטובוס כשיש להם חיבור מקומי לתחנת תחתית שנמצאת 25 דקות מהסיטי. ממזרח לשכונה טיפה יותר מסובך כי קווי הצפון-דרום שמקבילים לה מתחילים באזורים 2 ו 3, אבל אם מרחיבים את התחום ל1.5 ק"מ במרכז שכונת הייגייט נוספים שני קווי אוטובוס שנוסעים עד לאזור הסיטי ואם ל2 ק"מ אז יש שני קווים ליד תחנת הייגייט האחד לסיטי והשני לווסט אנד.
&nbsp
אזורי הקניות העיקריים שמקיפים את השכונה נמצאים בציר שממערב לה, ומצפון לה. יש אזור בוטיקים ומסעדות יוקרה בשכונת האמפסטד שמדרום לשכונה וכן אינפלציה של בתי ספר פרטיים. השכונה מתייחסת במעגל חיצוני רחב יותר למרכז המסחר והבילוי העיקרי בווסט אנד, לקניון ברנט קרוס על הכביש הצפון מעגלי שיש אליו קו אוטובוס מהציר שמצפון לשכונה, וכן למרכז המשני בקמדן טאון על השווקים הגותיים שלו. הנגישות מהשכונה לשכונות מערב לונדון ומרכזים כמו הקינג'ס רוד בצ'לסי אינה טובה במיוחד אבל בצד הטוב של העיר יש חלוקה בין "השבט הצפוני" ו"השבט המערבי".
 
בין סביון לפתח תקוה אין ומעולם לא היה קו אוטובוס

לעומת זאת מסביון קו אוטובוס יכול להוביל לתל אביב ופתח תקווה
בעתיד יהיה אפשר לקצר אותו עד לקו הסגול
בין סביון לפתח תקוה אין ומעולם לא היה קו אוטובוס
קו האוטובוס הקרוב ביותר לסביון שמגיע לפתח תקוה זה קו 76 שנוסע בקרית אונו ובגני תקווה.
קו האוטובוס הסדיר (לא קו לילה) היחיד שנוסע בתוך סביון זה קו 56.
 

Ccyclist

Well-known member
הנה יישום המסילות הלונדוניות על גוש דן להמחשת צפיפות הרשת

המספר אינו כולל שטחים פתוחים. הנה המסילות
המפה הקודמת התייחסה למגרשים בנויים לצרכי מגורים בלבד. החישוב שלה לא כלל שטחים פתוחים כגון פארקים. הבית הפרברי הטיפוסי באזורים בצביעה הבהירה הינו צמוד קרקע דו קומתי, גינה קדמית קטנה בחזית הבית, חנייה פרטית ומוסך לצד הבית, וגינה אחורית שאורכה כפול או פי 3 מאורך הגינה הקדמית וטביעת הרגל של הבית עצמו. יתכנו בתים בודדים (Detached) או בתים שחולקים קיר אחד בין שני בתים ( Semi-detached). הגינות שמאחורי הבתים גובלות בדרך כלל בגינות הבתים של הרחוב הבא. לפרבר טיפוסי יש אזור מרכזי של רחוב או שניים בבנייה טיפה יותר רוויה (חנויות מתחת ל2 קומות מגורים) ולעיתים גם מספר בנייני דירות ברחוב הראשי אך ברגע שאתה פונה ממנו כל הבנייה היא של צמודי קרקע. תחנות הרכבת נמצאות בדרך כלל במקומות מרכזיים כאלו אך בשל אילוצי טופוגרפיה ותוואי מסילה יש כאלו ש"סתם" נמצאות בשולי רחוב מגורים טיפוסי למראה.
&nbsp
הנה מצורפת מפה גאוגרפית של כל מסילות הרכבת בעיר (תחתית, רשתות אחרות המשוייכות למפעילה העירונית וארצית/פרברית). אפשר לראות איך הענפים מתפצלים מהקווים הראשיים כדי לשרת פרברים, את המרחקים ביו הצירים המקבילים הרבים של המערכת, וכיצד אפילו המקומות המרוחקים ביותר מהמערכת הרכבתית במרחב הבנוי יכולים לגשת לשני צירים שונים במרחק של 2 ק"מ. המערכת הזו איפשרה את הפרברים מלכתחילה (פרברים רבים מקורם בבנייה ספקולטיבית של חברות הרכבת) וחיונית לחיבורן לעיר.
&nbsp
יש כבישים מהירים ספורים בלבד מכביש הטבעת של אזור 3 (ה North Circular) למרכז העיר (בעצם אינני יכול לחשוב על כביש ממוחלף ונפרד חוץ מה A40 שמגיע לכביש הטבעת הפנימית (ה Ring road), אני מצרף מפת מהירויות בכבישים שניתן לראות בה את התופעה שאני מתאר. הסיבה להבדל הזה מול גוש דן היא שהעיר נבנתה באופן רציף ולכן למעט פרוייקט או שניים שנבנו ע"י הרס מבנים קיימים ובקרבת צירי רכבת ותעלות לא היו תוואים רציפים ליצירת כבישים מהירים מאזור 2 ופנימה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
הנה יישום המסילות הלונדוניות על גוש דן להמחשת צפיפות הרשת
קנה המידה זהה ככל האפשר בהתאמת גדלי תמונות, מטרת המפה המשולבת להראות את דחיסות הרשת הלונדונית המשולבת (תחתית ופרברית) ביחס לישובי גוש דן.
&nbsp
מטרת המפה היא להשוות את צפיפות פרישת המסילות במערכת הלונדונית לעומת הרשת המצומצמת יותר שמתוכננת לגוש דן.
&nbsp
הסיבוב של המערכת הלונדונית ב90 מעלות בכיוון השעון יוצר הקבלה של "הים הוא הנהר" שמקל על השוואה גאוגרפית של מרכז ת"א ומרכז לונדון והיחס ביניהן לפרברים. אין במיקום הקווים והתחנות הלונדוניות מסקנה ספציפית כלפי ישוב כלשהו בגוש דן, אך יש בסיס להשוואה באשר לפרישת הרשת וצפיפותה כמו כן אין במפה זו קריאה לשיחזור מדוייק או לבניית עשרות מסילות בים התיכון.

 
כי תייר שישן בעזריאלי לא מרגיש את האווירה של מרכז תל אביב

ממוצע הוא דבר מאד מטעה.
הנתון לכלל לונדון מוטה בגלל שיכונים ובנייה צפופה באזורים 1 ו 2, בעוד שמאזור 3 עד 6 רובה המכריע של הבנייה הינה צמודת קרקע. המפה המצורפת היא מפת צפיפות אוכלוסין הממחישה את ההבדל. כל הבנייה צמודת הקרקע תלוייה ברשת מסילתית מסועפת של בין 50 ל 100 קווים פרבריים ותחתיים. כל סיבת הקיום של המערכת המסועפת היא איפשור בנייה פרברית מאסיבית סביב ליבת העיר. חברות הרכבת קנו את השדות בקרבת המסילות כדי לבנות את הפרברים. לתופעה קראו Metroland.
&nbsp
לגבי הרעיון שהאיילון הוא "העיר" - כשפירסמתי בפורום זה שבכוונתי לשהות במלון בעזריאלי כבסיס לטיול מסילתי בארץ כל התגובות שקיבלתי לגבי בחירת המיקום היו שליליות והמליצו לי על מקומות בלב העיר מאיבן גבירול ודיזינגוף ועד לאלנבי. מגיבים רבים אמרו לי שעזריאלי אינה באמת בתל אביב אלא מיקום חיצוני על גבול העיר.
&nbsp
&nbsp
כי תייר שישן בעזריאלי לא מרגיש את האווירה של מרכז תל אביב
לעומת זאת תייר שרוצה לנסוע לכל מקום אחר בארץ ולחזור תחצית לתל אביב הכי טוב לו לישון בין עזריאלי לרכבת מרכז.
 

Ccyclist

Well-known member
אם הייתי רוצה ים או עיר לבנה הייתי בוחר בהתאם

כי תייר שישן בעזריאלי לא מרגיש את האווירה של מרכז תל אביב
לעומת זאת תייר שרוצה לנסוע לכל מקום אחר בארץ ולחזור תחצית לתל אביב הכי טוב לו לישון בין עזריאלי לרכבת מרכז.
אם הייתי רוצה ים או עיר לבנה הייתי בוחר בהתאם
רמת ההתנגדות ממספר גולשים לבחירה הזו היתה מאד נחרצת, כולם ניסו להניע אותי ממנה ואף אחד לא חשב שזו בחירה מושכלת אחרי עיון במפת המלונות בעיר באחד מאתרי המלונות הגדולים.

ים לא חסר לי. אותו הים נשקף לי מהחלון כל החורף אז לא בוער לי לשהות בטיילת. העיר הלבנה היא בחירה תרבותית - ארכיטקטונית שאולי הייתי בוחר בה בנסיבות אחרות אם תל אביב היתה עיקר מטרת הביקור. עם השלמת הקו האדום יתכן שמלון באזור תחנת אליפלט יתאים יותר לטעם של בעלי ואופציה רביעית שהגיונית מנקודת מבט של תייר היא הרצליה למרות שהתח"צ משם אינה אידאלית בשלב זה.

אף אחד לא נתן לי את הקרדיט שבחרתי בכוונה מקום שנמצא (לפי הלו"ז) כחצי שעה מקשריי המשפחתיים והחברתיים בירושלים ובשרון, מאפשר לי לבקר בתל אביב "האמיתית" תוך 10-15 דקות, וכן לבקר במקומות אחרים ברחבי הארץ. כמו כן היו לי רעיונות מעניינים לתרום לטובת ההתנייעות בסוף השבוע ;)

עקב שיקול משותף עם מארחיי החלטתי שבמקום טיול רכבתי גדול עדיף לשקול טיול כביש (עם הסיפור של נתיב+ זה יכול להשתנות או שאפיל את תשלומי כביש 6 עליהם) וזה ישנה את שיקולי השהייה שלי למיקום אחר, כנראה בשרון כי אין שום טעם לנהוג את האיילון במשך חצי מימי הביקור.
 

GLSRA

Active member
אתה כותב שהרק"ל התאים לגוש דן לפני 20 שנה....

אתה מתווכח על דברים שאתה לא מבין בהם.
סביון היא פרבר בצפיפות נמוכה מאוד, כ-1000 תושבים לקמ"ר. זה בערך חמישית מהצפיפות הממוצעת בלונדון, עשירית מהצפיפיפות הממוצעת במחוז תל אביב ו-5% מהצפיפות הממוצעת של העיר פריז. כדי לספק נגישות טובה למטרו לתושבי סביון- צריך שם בערך 2 תחנות ו-2 קילומטר של מסילה. נשמע לך הגיוני להשקיע 2 מיליארד ש"ח כדי לספק שירות תחבורה ציבורית לפרבר עשיר עם 3000 תושבים בלבד?
לגבי הרק"ל בגוש דן- זה היה פתרון סביר כשהוא תוכנן לפני 20 שנה. היום כבר לא.
לגבי המטרו- לפי מה החלטת שרק קו אחד מהמטרו נכנס "לעיר"? מרכז העסקים הראשי של תל אביב ב-2019 נמצא על נתיבי איילון ולא ברוטשילד, והוא יקבל שירות משני קווי מטרו.
לגבי הארכה של הקו הירוק לצהלה ואפקה- אני מניח שבעתיד הקו יוארך לכיוון צפון-מערב כדי לשרת אזורים חדשים שיבנו על השטח הפנוי מערבית לכביש 4 ודרומית לכביש 5, שיהיה יותר חשוב להנגיש לתחבורה ציבורית מאשר את צהלה ואת אפקה.
אתה כותב שהרק"ל התאים לגוש דן לפני 20 שנה....
אני יכול להגיד לך שכבר בשנות השבעים המוקדמות דיברו על מטרו ולא על רכבת קלה במסלול די דומה לקו האדום המוקם בימים אלו.
אמנם אני מרוצה שבונים ושאחרי עשרות שנים מתקרבים לפריסת קווים של רק"ל (ואולי בעתיד גם מטרו) בגוש דן אבל לי אין ספק שהיה נכון יותר לבנות מטרו.
בכל אופן מה שעושים היום זה מצוין, זה לאין ערוך יותר טוב מ"אי העשייה" במשל כמעט 70 שנה.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
וזה כאשר אז אף גם בנו תחנה מתחת למגדל שלום ובזה נעצר

אתה כותב שהרק"ל התאים לגוש דן לפני 20 שנה....
אני יכול להגיד לך שכבר בשנות השבעים המוקדמות דיברו על מטרו ולא על רכבת קלה במסלול די דומה לקו האדום המוקם בימים אלו.
אמנם אני מרוצה שבונים ושאחרי עשרות שנים מתקרבים לפריסת קווים של רק"ל (ואולי בעתיד גם מטרו) בגוש דן אבל לי אין ספק שהיה נכון יותר לבנות מטרו.
בכל אופן מה שעושים היום זה מצוין, זה לאין ערוך יותר טוב מ"אי העשייה" במשל כמעט 70 שנה.
וזה כאשר אז אף גם בנו תחנה מתחת למגדל שלום ובזה נעצר
 

Bus Nerd

Active member
אין תחנה מתחת למגדל שלום, זה מיתוס

וזה כאשר אז אף גם בנו תחנה מתחת למגדל שלום ובזה נעצר
אין תחנה מתחת למגדל שלום, זה מיתוס
חקרתי את הנושא כחלק ממחקר גדול יותר שאולי ייראה אור בפורום אם אי פעם אשלים אותו, ואולי ייגנז לנצח.

במגדל שלום לא נבנתה שום תחנה ושום נעליים, זו אגדה אורבנית. סה"כ לקחו בחשבון בתכנון מצב שאולי תעבור מסילת רכבת מתחת לרחוב הרצל, והתאימו את רוחב הכביש מתחת למגדל, המרחק של היסודות, וכמות הבטון שמתחת כדי שזה יהיה אפשרי אם אי פעם באמת ייבנה דבר כזה, שכמובן לא נבנה וגם לא ייבנה לעולם.
 

GLSRA

Active member
אם להאריך את הקו הירוק, הייתי חושב יותר בכיוון של להאריך

בכל עיר עולמית יהיו תחנות בצהלה וסביון.
וזה בדיוק מה שיתן להן את מעמדן. זה כולל שכונות וילות צמודות קרקע שאתה מניח משום מה שאין להן פוטנציאל תח"צי. לונדון היא בסך הכל דוגמה אחת מני רבות שרב המשותף מהמפריד. הייחוד המצער של גוש דן הוא היעדר מערכת מסילתית עירונית תדירה כלשהי. מה שיהיה בה אם וכאשר תתפתח כזו לא יהיה שונה כל-כך ממקומות אחרים בעולם שאי אפשר יהיה להסיק מהם מסקנות.
&nbsp
במערכת הספציפית שמתוכננת לגוש דן בחרו בעיוות משונה של רק"ל מרכזי ומטרו שרק קו אחד ממנו נכנס לעיר. כתוצאה היתרון של נסיעה באמצעי אחד מהבית הפרברי למרכז העיר עובר לרק"ל (בקווים רבים - מטרו רק"ל מופרד מפלסית במרכז העיר שבמקומות מסויימים שביקרתי בהם ממותג כ"מטרו"). אינני רואה שום סיבה ששלוחת הקו הירוק לעתידים לא תוארך קילומטר וחצי על דבורה הנביאה כדי שתשרת את צהלה ואפקה למשל.
&nbsp
&nbsp
אם להאריך את הקו הירוק, הייתי חושב יותר בכיוון של להאריך
מזרחה ולאפשר חיבור לקו האדום. זה יכול לאפשר חיבןר לדיפו בקרית אריה וליצור מעין לולאה (עם החלפה) בין הנוסעים בציר זבוטינסקי והנוסעים לאוניברסיטה / רמת החייל.
 

Bus Nerd

Active member
הצעתי את זה לנת"ע בזמנו, זה הרגיש מתבקש מאוד

אם להאריך את הקו הירוק, הייתי חושב יותר בכיוון של להאריך
מזרחה ולאפשר חיבור לקו האדום. זה יכול לאפשר חיבןר לדיפו בקרית אריה וליצור מעין לולאה (עם החלפה) בין הנוסעים בציר זבוטינסקי והנוסעים לאוניברסיטה / רמת החייל.
הצעתי את זה לנת"ע בזמנו, זה הרגיש מתבקש מאוד
הם אמרו שהקו הירוק כבר ארוך מדי ביחס לקו רק"ל וכל הארכה נוספת שלו תפגע באמינות.

המטרו יספק את הקישור הזה, אם אי פעם יקום
 
אגב מעל 15~ ק"מ המטרו נהיה לא יעיל

קווי הרקלת בגוש דן, הערות מהצצה במפה באתר הממשלתי
קודם כל נראה שחסר קו מדרום פתח תקווה (שמעתי על ההתנגדות, דרך רמת גן וגבעתיים למרכז תל אביב. לאחר השלמת הקו האדום והסגול יהיה אזור שלהם במרכז שלא מכוסה. האם תהיה אפשרות למת"ץ ברחוב בן גוריון, וגם ברבין\הסיבים ברמת גן ופתח תקווה בהתאמה?. נהוג בעולם קווים שמקשרים בין קווי מטרו רדיאלים מאוד נוח.
בנוסף אני חושב שהקו הסגול קרוב מידי לים, מדוע לא מעבירים אותו מתחנת המלך גורג צפונה בערך בתוואי של המלך גורג דיזניגוף, עם תחנות בבוגרשוב ופרישמן, ככה גם אפשר לחסוך בתחנה. ולשרת את דיזניגוף סנטר שכעת רחוב יחסית מהמטרו.
אגב מעל 15~ ק"מ המטרו נהיה לא יעיל
ישובים כמו כפר סבא, נס ציונה נתניה ורחובות, עדיף לשדרג ולהגדיל תדירות ברכבת הפרברים, מטרו של 30 תחנות מרחוב ויצמן בכפר סבא עד בניין העיריה בתל אביב יקח כשעה, לא משתלם לנסוע מטרו במרחקים כאלו.
מטרו יעיל לטווחים של 2-10 ק"מ
 

matrix200200

Active member


אגב מעל 15~ ק"מ המטרו נהיה לא יעיל
ישובים כמו כפר סבא, נס ציונה נתניה ורחובות, עדיף לשדרג ולהגדיל תדירות ברכבת הפרברים, מטרו של 30 תחנות מרחוב ויצמן בכפר סבא עד בניין העיריה בתל אביב יקח כשעה, לא משתלם לנסוע מטרו במרחקים כאלו.
מטרו יעיל לטווחים של 2-10 ק"מ
 

GLSRA

Active member
צודק, אבל גם רק"ל למרחקים ארוכים ארוך ומייאש.

אגב מעל 15~ ק"מ המטרו נהיה לא יעיל
ישובים כמו כפר סבא, נס ציונה נתניה ורחובות, עדיף לשדרג ולהגדיל תדירות ברכבת הפרברים, מטרו של 30 תחנות מרחוב ויצמן בכפר סבא עד בניין העיריה בתל אביב יקח כשעה, לא משתלם לנסוע מטרו במרחקים כאלו.
מטרו יעיל לטווחים של 2-10 ק"מ
צודק, אבל גם רק"ל למרחקים ארוכים ארוך ומייאש.
הגדלת תדירות ר"י מחזירה אותנו לצוואר הבקבוק באיילון וחוזר חלילה.
רק הרחבת צוואר הבקבוק באיילון יאפשר לשדרג את רשת הרכבות ותדירות השרות לסטנדרטים גבוהים יותר
 

matrix200200

Active member
וזאת הסיבה שצריך להאיץ פיתוח של פרוזדור איילון

צודק, אבל גם רק"ל למרחקים ארוכים ארוך ומייאש.
הגדלת תדירות ר"י מחזירה אותנו לצוואר הבקבוק באיילון וחוזר חלילה.
רק הרחבת צוואר הבקבוק באיילון יאפשר לשדרג את רשת הרכבות ותדירות השרות לסטנדרטים גבוהים יותר
וזאת הסיבה שצריך להאיץ פיתוח של פרוזדור איילון
אולי כבר עכשיו להתחיל לקדם הוספת שתי מסילות במנהרות מתחת לאיילון.
רחובות והרצליה אלה מקרים קלאסיים של suburbs שצריכים רכבת פרברים תדירה ולא מטרו כמו שמקדמים כרגע.
לדעתי מטרו (אם בכלל יימצא אי פעם תקציב בשבילו, צריך לקדם רק במסגרת הטבעת הפנימית של ערי גוש דן ולא מעבר לכך.
לדעתי גם צריך לקדם מסלול של רכבת כבדה לאורך כביש מספר 4 כחלופה מזרחית לאיילון.
 

Ccyclist

Well-known member
איפה המפה? בשלי חישבתי כ 16 תחנות.

אגב מעל 15~ ק"מ המטרו נהיה לא יעיל
ישובים כמו כפר סבא, נס ציונה נתניה ורחובות, עדיף לשדרג ולהגדיל תדירות ברכבת הפרברים, מטרו של 30 תחנות מרחוב ויצמן בכפר סבא עד בניין העיריה בתל אביב יקח כשעה, לא משתלם לנסוע מטרו במרחקים כאלו.
מטרו יעיל לטווחים של 2-10 ק"מ
איפה המפה? בשלי חישבתי כ 16 תחנות.
תוכל לנקוב בשם השכבה ב govmap?
&nbsp
במפה הלא רשמית שיצרתי על בסיס תחנות הרק"ל הרשמיות וניסיון למקם תחנות מטרו על המסלולים הרשמיים הנסיעה מרחוב וייצמן בכפר סבא לכיכר רבין יוצאת בסביבות ה 16 תחנות גם אם מחליפים לקו הסגול בת"א מרכז.
&nbsp
ניסיתי למקם את תחנות המטרו לפי מקומות מרכזיים ומרחק של כקילומטר בין תחנה לתחנה והיחסים ביניהן היו הגיוניים בהשוואה לתחנות הרק"ל אז קנה המידה הוא בפרופורציה וקשה לי להאמין שגם אם טעיתי מעט מדובר ביותר מ 20 תחנות מכפ"ס לכיכר רבין.
&nbsp
באזורים רבים בלונדון יש תחרות בין התחתית לקו פרברי שהנסיעה בו על פניו "מהירה" יותר. התדירות הגבוהה של התחתית - רכבת כל 2 דקות בערך - מנצחת בדרך כלל את זמן הנסיעה בקו הפרברי גם אם יש רכבת כל רבע שעה.
&nbsp
כמו כן כפ"ס נמצאת באזור די גבולי למטרו - 15 עד 17 ק"מ מכיכר רבין. לדעתי נסיעת מטרו בת כ35 דקות חסינת פקקים כל 3-4 דקות (כפ"ס היא על אחד מענפי מטרו צפון דרום) מרחוב וייצמן המרכזי תביס נסיעה פרברית של 25 דקות שיוצאת כל 15 דקות בשעות השיא או 30 דקות בשעות השפל מתחנה שנמצאת 600 מטר מהרחוב.
&nbsp
אם לא יפתחו את השטחים הפתוחים שהקו יעבור בהם מהוד השרון דרך אזור כביש 5 לשכונות צפון מזרח ת"א אז יש פוטנציאל לקטע מהיר של 2-3 ק"מ ללא תחנות שיקרב אפקטיבית את כפ"ס יותר ממיקומה הגאוגרפי. במערכות מטרו עם מרחב גאוגרפי גדול יותר יש קווי אקספרס עם מספר תחנות מופחת המאפשר נסיעה מהירה יותר מקווי מטרו עם תחנות ביניים.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
המפה

איפה המפה? בשלי חישבתי כ 16 תחנות.
תוכל לנקוב בשם השכבה ב govmap?
&nbsp
במפה הלא רשמית שיצרתי על בסיס תחנות הרק"ל הרשמיות וניסיון למקם תחנות מטרו על המסלולים הרשמיים הנסיעה מרחוב וייצמן בכפר סבא לכיכר רבין יוצאת בסביבות ה 16 תחנות גם אם מחליפים לקו הסגול בת"א מרכז.
&nbsp
ניסיתי למקם את תחנות המטרו לפי מקומות מרכזיים ומרחק של כקילומטר בין תחנה לתחנה והיחסים ביניהן היו הגיוניים בהשוואה לתחנות הרק"ל אז קנה המידה הוא בפרופורציה וקשה לי להאמין שגם אם טעיתי מעט מדובר ביותר מ 20 תחנות מכפ"ס לכיכר רבין.
&nbsp
באזורים רבים בלונדון יש תחרות בין התחתית לקו פרברי שהנסיעה בו על פניו "מהירה" יותר. התדירות הגבוהה של התחתית - רכבת כל 2 דקות בערך - מנצחת בדרך כלל את זמן הנסיעה בקו הפרברי גם אם יש רכבת כל רבע שעה.
&nbsp
כמו כן כפ"ס נמצאת באזור די גבולי למטרו - 15 עד 17 ק"מ מכיכר רבין. לדעתי נסיעת מטרו בת כ35 דקות חסינת פקקים כל 3-4 דקות (כפ"ס היא על אחד מענפי מטרו צפון דרום) מרחוב וייצמן המרכזי תביס נסיעה פרברית של 25 דקות שיוצאת כל 15 דקות בשעות השיא או 30 דקות בשעות השפל מתחנה שנמצאת 600 מטר מהרחוב.
&nbsp
אם לא יפתחו את השטחים הפתוחים שהקו יעבור בהם מהוד השרון דרך אזור כביש 5 לשכונות צפון מזרח ת"א אז יש פוטנציאל לקטע מהיר של 2-3 ק"מ ללא תחנות שיקרב אפקטיבית את כפ"ס יותר ממיקומה הגאוגרפי. במערכות מטרו עם מרחב גאוגרפי גדול יותר יש קווי אקספרס עם מספר תחנות מופחת המאפשר נסיעה מהירה יותר מקווי מטרו עם תחנות ביניים.
המפה
https://geo.mot.gov.il/#
&nbsp
שכבות תשתיות תחבורה ותכנית אסטרטגית
&nbsp
השכבות ב-govmap אותן השכבות, אלא שכאן רק שכבות אשר קשורות לתחבורה
 

Ccyclist

Well-known member
Govmap לא עלה בסלולר, במפה של נת"ע 20 תחנות

המפה
https://geo.mot.gov.il/#
&nbsp
שכבות תשתיות תחבורה ותכנית אסטרטגית
&nbsp
השכבות ב-govmap אותן השכבות, אלא שכאן רק שכבות אשר קשורות לתחבורה
Govmap לא עלה בסלולר, במפה של נת"ע 20 תחנות
לפי מפת נת"ע יש 20 תחנות מטרו בין כפ"ס לעיריית ת"א כולל החלפה למטרו מזרח מערב בשלום.

לדעתי שתי התחנות בין הוד השרון לרמת השרון לא יופעלו בשלבים הראשוניים כי אין שם בנייה. כמו כן פרישת התחנות לאורך רחוב ויצמן בכפ"ס די צפופה בהשוואה למקומות אחרים ברשת ויתכן שאפשר להזיז מיקומי תחנות לאורך ציר וויצמן ולקבל כיסוי דומה מ 4 תחנות עם יציאות בשני צידי התחנה במקום 5.

20 תחנות והחלפה אחת יוצא כ45 דקות מאזה"ת כפ"ס לכיכר רבין. ללא עצירה בשתי התחנות בשטחים הפתוחים יקח טיפה מעל 40 דקות במטרו. ברכבת הפרברית לוקח 34 דקות מכפ"ס לשלום, נניח 30- 25 דק' אחרי החישמול והמסילה הרביעית, וזה יוצא כ 35-40 דקות לכיכר רבין בהחלפה אחת למטרו מזרח מערב. כשזמני הנסיעה דומים התדירות מנצחת. כשמכניסים לחישוב את ההגעה לתחנות אני חושב שהמטרו קל יותר לגישה ללא תחבורה משלימה ולכן הוא יהיה יותר אטרקטיבי מהרכבת.

 

darkshadow1

New member
אכן בסביבות 15-16 תחנות,

איפה המפה? בשלי חישבתי כ 16 תחנות.
תוכל לנקוב בשם השכבה ב govmap?
&nbsp
במפה הלא רשמית שיצרתי על בסיס תחנות הרק"ל הרשמיות וניסיון למקם תחנות מטרו על המסלולים הרשמיים הנסיעה מרחוב וייצמן בכפר סבא לכיכר רבין יוצאת בסביבות ה 16 תחנות גם אם מחליפים לקו הסגול בת"א מרכז.
&nbsp
ניסיתי למקם את תחנות המטרו לפי מקומות מרכזיים ומרחק של כקילומטר בין תחנה לתחנה והיחסים ביניהן היו הגיוניים בהשוואה לתחנות הרק"ל אז קנה המידה הוא בפרופורציה וקשה לי להאמין שגם אם טעיתי מעט מדובר ביותר מ 20 תחנות מכפ"ס לכיכר רבין.
&nbsp
באזורים רבים בלונדון יש תחרות בין התחתית לקו פרברי שהנסיעה בו על פניו "מהירה" יותר. התדירות הגבוהה של התחתית - רכבת כל 2 דקות בערך - מנצחת בדרך כלל את זמן הנסיעה בקו הפרברי גם אם יש רכבת כל רבע שעה.
&nbsp
כמו כן כפ"ס נמצאת באזור די גבולי למטרו - 15 עד 17 ק"מ מכיכר רבין. לדעתי נסיעת מטרו בת כ35 דקות חסינת פקקים כל 3-4 דקות (כפ"ס היא על אחד מענפי מטרו צפון דרום) מרחוב וייצמן המרכזי תביס נסיעה פרברית של 25 דקות שיוצאת כל 15 דקות בשעות השיא או 30 דקות בשעות השפל מתחנה שנמצאת 600 מטר מהרחוב.
&nbsp
אם לא יפתחו את השטחים הפתוחים שהקו יעבור בהם מהוד השרון דרך אזור כביש 5 לשכונות צפון מזרח ת"א אז יש פוטנציאל לקטע מהיר של 2-3 ק"מ ללא תחנות שיקרב אפקטיבית את כפ"ס יותר ממיקומה הגאוגרפי. במערכות מטרו עם מרחב גאוגרפי גדול יותר יש קווי אקספרס עם מספר תחנות מופחת המאפשר נסיעה מהירה יותר מקווי מטרו עם תחנות ביניים.
אכן בסביבות 15-16 תחנות,
לפי ה-KML שכאן:
http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...N7CUuTG07yewRT+KWlMdUrO2i4JSacg70dcKls5w68/E=
אז בהנחה של 2 דקות בין כל תחנה ו-5 דקות להחלפה, מדובר על נסיעה של כ-35 דקות בין נס ציונה לבימה (ומשם 10 דקות הליכה עד כיכר רבין). לחילופין יהיה אפשר לנסוע 9 תחנות עד צומת חולון, להחליף לקו הירוק ואז לנסוע 8 תחנות בקו הירוק עד התחנה בכיכר רבין- מה שאמור לקחת 35-40 דקות.
 

Ccyclist

Well-known member
שתי דקות זו נוסחה לונדונית. דקה וחצי יותר ריאלי.

אכן בסביבות 15-16 תחנות,
לפי ה-KML שכאן:
http://www.mavat.moin.gov.il/MavatP...N7CUuTG07yewRT+KWlMdUrO2i4JSacg70dcKls5w68/E=
אז בהנחה של 2 דקות בין כל תחנה ו-5 דקות להחלפה, מדובר על נסיעה של כ-35 דקות בין נס ציונה לבימה (ומשם 10 דקות הליכה עד כיכר רבין). לחילופין יהיה אפשר לנסוע 9 תחנות עד צומת חולון, להחליף לקו הירוק ואז לנסוע 8 תחנות בקו הירוק עד התחנה בכיכר רבין- מה שאמור לקחת 35-40 דקות.
שתי דקות זו נוסחה לונדונית. דקה וחצי יותר ריאלי.
התיכנון הלונדוני מבוסס על מרחקים במיילים וחצאי מיילים. הנוסחה של שתי דקות בין תחנות וחמש דקות להחלפה היא נוסחה שפועלת בקנה המידה הזה למרות שאפשר לאחר איתה ב5 דקות אם מגיעים מהפרברים. בברלין או פריס הנוסחה גורמת להקדמה, לוקח רבע או שליש פחות זמן, הסיבה לכך היא תיכנון מבוסס קילומטרים כפי שיהיה בארץ.
 
למעלה