המשבר הניהולי בחברת נת"ע – סכנה ממשית לעתיד החיים הנורמליים

Bus Nerd

Active member
אם למשל השלד מוכן חלקית, אפשר לבצע עבודות גמר חלקיות

מסכים לגבי קרליבך, מדובר על איחור של שנה נוספת
לא מסכים לכבי התחנות.
התאורייה שלי, שהקו ייפתח באיחור של כמה חודשים (בזה אני מסכים) אבל במתכונת מצומצמת כלשהיא ושאר התחנות ייפתחו בהדרגה בהמשך השנה הנוספת.
אני מסכים איתך שקצת תמוה לבצע עבודות גמר בזמן שהשלד עוד לא מוכן, אבל לפחות בחלק מהתחנות יהיה ניתן להתחיל בעבודות גמר בחודשים הקרובים עד שנה מעכשיו, מה שמשאיר מספיק זמן לסיים אותן (עוד פעם בחלק מהתחנות).
מה שלדעתי יקבע את תאריך הפתיחה, היא קצב החשמול והתקנת מערכות איתות ובקרה וכתוצאה מכך תחילת בדיקות הרצה לכל עורכו.
הקו ייפתח (במתכונת כזאת או אחרת) משהו כמו חצי שנה אחרי תחילת הרצות לדעתי.
מוכנותן של תחנות כאלה ואחרות פחות קריטית לכך.
אם למשל השלד מוכן חלקית, אפשר לבצע עבודות גמר חלקיות
למשל, אם קומת הרציף יצוקה לגמרי והעבודות על השלד מתמקדות בקומות שמעל, אפשר להתקין מסילות, אפשר לרצף את הרציף, אפשר להתקין תאורה, אפשר להתקין דלתות קצות רציף, וכו' וכו'. כשהקומה הטכנית יצוקה כבר אפשר להכניס לתוכה את ציוד מיזוג האוויר, גנרטורים, שנאים, ושאר מערכות.

אם אינני טועה בהרבה מהתחנות (אם המושבות, ארלוזורוב, יהודית, אלנבי, אליפלט) השלד נמצא במצב מתקדם מספיק, ובמילא יש עוד כמה חודשים עד שיתחילו עבודות הגמר.
 

matrix200200

Active member
כנראה אפשר, אבל נדמה לי שזה קצת לא בטיחותי.

אם למשל השלד מוכן חלקית, אפשר לבצע עבודות גמר חלקיות
למשל, אם קומת הרציף יצוקה לגמרי והעבודות על השלד מתמקדות בקומות שמעל, אפשר להתקין מסילות, אפשר לרצף את הרציף, אפשר להתקין תאורה, אפשר להתקין דלתות קצות רציף, וכו' וכו'. כשהקומה הטכנית יצוקה כבר אפשר להכניס לתוכה את ציוד מיזוג האוויר, גנרטורים, שנאים, ושאר מערכות.

אם אינני טועה בהרבה מהתחנות (אם המושבות, ארלוזורוב, יהודית, אלנבי, אליפלט) השלד נמצא במצב מתקדם מספיק, ובמילא יש עוד כמה חודשים עד שיתחילו עבודות הגמר.
כנראה אפשר, אבל נדמה לי שזה קצת לא בטיחותי.
חוץ מזה, הבאתי לפני זמן מה ציטות מאחד המכרזים של נת"ע לבניית התחנות.
היה שם רשום די בבירור שקבלן עבודות הגמר ייכנס לתחנה רק אחרי ששלד התחנה יהיה מוכן (דובר שם נדמה לי על חודש עד חודשיים של זמן שקבלן השלד צריך לתת התראה כך שיהיה זמן קבלן הגמר להתארגן.
ייתכן שהדברים השתנו מאז כמובן.
ברור לגמרי שנת"ע לא מתכוונת להמתין לסיום עבודות השלד בשביל להניח מסילות ולהתקין חשמול וגם אין סיבה שתעשה זאת.
כל מה שצריך זה רצפת התחנה יצוקה ואולי (רצוי) גם תקרה של קומת קומת הרציפים.
לגבי מה שרשמת על מוכנות:
1. אם המושבות אכן במצב מתקדם (היא גם סוג של תחנה "חצי תת קרקעית) ויש בה פחות קומות לדעתי
2. ארלוזורוב אכן במצב מתקדם יחסית (למרות שיש פיגור מסוים מאחוריי אלנבי).
3. אלנבי אכן השלד כבר כמעט מוכן (לדעתי סדר גודל של חודשיים עד לסיום השלד ויציקת גג התחנה
4. אליפלט היא לא תחנה תת קרקעית, היא יותר כמו תחנה קרקעית שתהיה
5. שדרות יהודית דווקא במצב לא מתקדם בכלל.
כרגע יוצקים שם קירות של קומה השניה (הטכנית).
בפורטל (נת"ע רשמו זאת בהסבר שלהם לתמונות בעדכון האחרון).
היא אכן כבר במצב די מתקדם.
לגבי התשתיות השונות, זאת שאלה מעניינת.
אני חושב שהרבה מאוד מתשתיות (פרט לתשתית ספציפית לתחנות כגון מערכות מעקב ובקרה של תחנה עצמה) בכלל לא יהיו בתחנות.
יש פירים מיוחדים לתחנות השנאה, חלק מתשתית תהיה במקומות השונים לאורך התוואי (למשל בחלק של המנהרה שבין פיר הרצל לבין הפורטל.
חלק כנראה יהיה בדפו.
אז אין בהכרח קשר ישיר בין מוכנות התחנות לבין הנחת תשתיות השונות.
כמובן שתשתית הרלוונטית למסילות וחשמול ניתן להתקין כבר עכשיו כי כבר בכל התחנות יש רצפה יצוקה או שתהיה בחודשים הקרובים.
כרגע אני יכול לחשוב רק על שתי תחנות שלא סיימו עם יציקת הרצפה.
תחנת קרליבך ותחנת בן גוריון.
בשתיהן יציקת הרצפה כבר התחילה.
 

עופר פ7

New member
מתעלמים ממה שכתוב בכתבה הקו האדום יידחה משמעותית

כנראה אפשר, אבל נדמה לי שזה קצת לא בטיחותי.
חוץ מזה, הבאתי לפני זמן מה ציטות מאחד המכרזים של נת"ע לבניית התחנות.
היה שם רשום די בבירור שקבלן עבודות הגמר ייכנס לתחנה רק אחרי ששלד התחנה יהיה מוכן (דובר שם נדמה לי על חודש עד חודשיים של זמן שקבלן השלד צריך לתת התראה כך שיהיה זמן קבלן הגמר להתארגן.
ייתכן שהדברים השתנו מאז כמובן.
ברור לגמרי שנת"ע לא מתכוונת להמתין לסיום עבודות השלד בשביל להניח מסילות ולהתקין חשמול וגם אין סיבה שתעשה זאת.
כל מה שצריך זה רצפת התחנה יצוקה ואולי (רצוי) גם תקרה של קומת קומת הרציפים.
לגבי מה שרשמת על מוכנות:
1. אם המושבות אכן במצב מתקדם (היא גם סוג של תחנה "חצי תת קרקעית) ויש בה פחות קומות לדעתי
2. ארלוזורוב אכן במצב מתקדם יחסית (למרות שיש פיגור מסוים מאחוריי אלנבי).
3. אלנבי אכן השלד כבר כמעט מוכן (לדעתי סדר גודל של חודשיים עד לסיום השלד ויציקת גג התחנה
4. אליפלט היא לא תחנה תת קרקעית, היא יותר כמו תחנה קרקעית שתהיה
5. שדרות יהודית דווקא במצב לא מתקדם בכלל.
כרגע יוצקים שם קירות של קומה השניה (הטכנית).
בפורטל (נת"ע רשמו זאת בהסבר שלהם לתמונות בעדכון האחרון).
היא אכן כבר במצב די מתקדם.
לגבי התשתיות השונות, זאת שאלה מעניינת.
אני חושב שהרבה מאוד מתשתיות (פרט לתשתית ספציפית לתחנות כגון מערכות מעקב ובקרה של תחנה עצמה) בכלל לא יהיו בתחנות.
יש פירים מיוחדים לתחנות השנאה, חלק מתשתית תהיה במקומות השונים לאורך התוואי (למשל בחלק של המנהרה שבין פיר הרצל לבין הפורטל.
חלק כנראה יהיה בדפו.
אז אין בהכרח קשר ישיר בין מוכנות התחנות לבין הנחת תשתיות השונות.
כמובן שתשתית הרלוונטית למסילות וחשמול ניתן להתקין כבר עכשיו כי כבר בכל התחנות יש רצפה יצוקה או שתהיה בחודשים הקרובים.
כרגע אני יכול לחשוב רק על שתי תחנות שלא סיימו עם יציקת הרצפה.
תחנת קרליבך ותחנת בן גוריון.
בשתיהן יציקת הרצפה כבר התחילה.
מתעלמים ממה שכתוב בכתבה הקו האדום יידחה משמעותית
ראשית הערה נקודתית לגבי תחנת אלנבי:
הגג כבר יצוק. בפוסט קודם שלי שלחתי תמונות בהן הראתי שהתחילו לפרק את הסטראטים העליונים. הבעיה היא הבינוי הכניסות המערבית והדרומית. עד לפני שבועיים עוד הוציאו עפר מהכניסות. עדיין מכניסים ברזלים בכמויות אדירות. לכן לא סביר בעיני שבינוי כזה יסתיים תוך חודשיים.
לכאורה באלנבי, שהיא התחנה המתקדמת ביותר כנראה, אפשר היה להתחיל כבר בעבודות גימור. ולא התחילו...
ונחזור לכתבה: אם מה שכתוב שם נכון, עבודות הנדסה אזריחת (כלומר שלד) יסתיימו לפי ההסכמים המתגבשים מול הקבלנים, באוגוסט 2021. מזכיר: הקו מתוכנן לפעול באוקטובר 2021. כלומר אין בכלל שאלה שפתיחת הקו תידחה ובאופן משמעותי.
אגב, התחנות אינן בהכרח הנתיב הקריטי בפרויקט. אולי יש נתיבים קריטיים אחרים. דוגמא אחת: עבודות התשתית, הנחת המסילות והקמת תשתית החישמול מתחנת אליפלט ועד מרכז בת ים? למשל הסלילה בפתח תקוה? מדוע העבודות האלה יהיו קצרות יותר בזמן מהעבודות שהיו בבת ים שעדיין לא הסתיימו?
 

matrix200200

Active member
מה שכתוב בכתבה זה רק הערכות של הכתב.

מתעלמים ממה שכתוב בכתבה הקו האדום יידחה משמעותית
ראשית הערה נקודתית לגבי תחנת אלנבי:
הגג כבר יצוק. בפוסט קודם שלי שלחתי תמונות בהן הראתי שהתחילו לפרק את הסטראטים העליונים. הבעיה היא הבינוי הכניסות המערבית והדרומית. עד לפני שבועיים עוד הוציאו עפר מהכניסות. עדיין מכניסים ברזלים בכמויות אדירות. לכן לא סביר בעיני שבינוי כזה יסתיים תוך חודשיים.
לכאורה באלנבי, שהיא התחנה המתקדמת ביותר כנראה, אפשר היה להתחיל כבר בעבודות גימור. ולא התחילו...
ונחזור לכתבה: אם מה שכתוב שם נכון, עבודות הנדסה אזריחת (כלומר שלד) יסתיימו לפי ההסכמים המתגבשים מול הקבלנים, באוגוסט 2021. מזכיר: הקו מתוכנן לפעול באוקטובר 2021. כלומר אין בכלל שאלה שפתיחת הקו תידחה ובאופן משמעותי.
אגב, התחנות אינן בהכרח הנתיב הקריטי בפרויקט. אולי יש נתיבים קריטיים אחרים. דוגמא אחת: עבודות התשתית, הנחת המסילות והקמת תשתית החישמול מתחנת אליפלט ועד מרכז בת ים? למשל הסלילה בפתח תקוה? מדוע העבודות האלה יהיו קצרות יותר בזמן מהעבודות שהיו בבת ים שעדיין לא הסתיימו?
מה שכתוב בכתבה זה רק הערכות של הכתב.
בלי לראות תוכניות עבודה קצת קשה לשפוט.
לגבי אלנבי, לא ברור לי למה אתה קורה "גג".
אני לא מדבר על תקרת קומת הכניסה, אלה על כיסוי כל הצנרת המונחת על התקרה הזאת והחזרה של השטח למפלס הרחוב.
האם התכוונת, שבחלק מהמקומות בעצם אתר הבניה כבר נמצא במפלס הרחוב?
לגבי למה לא מתחילים עבודות גמר, עוד פעם, צריך לראות תוכניות עבודה.
זה יכול להיות מהרבה סיבות ולא בהכרח כי אי אפשר להתחיל בעבודות.

עבודות התשתית ועבודת הנחת מסילות בוודאי התחילו, הקמת החישמול כנראה שעוד לא.
הקמת חשמול דווקא בקטע הדרומי בכלל לא בנתיב הקריטי אם יוחלט לפתוח רק את החלק התת קרקעי כמו מדפו עד אליפלט.
גם סלילה של החלק בפתח תקווה היא לא בנתיב הקריטי.
בשביל לפתוח את הקו במתכונת מצומצמת צריך כנראה:
1. מספר "סביר" של תחנות מוכנות וזה כמובן נתון לוויכוח מה זה "סביר".
2. חדרי השנאה מוכנות (לפחות אלה הנדרשות על מנת לתפעל את הקטע התת קרקעי.
3. מסילות, חשמול ומערכות איתות ובקרה
4. מערכות מעקב ואבטחה (אנחנו בישראל בכל זאת)
5. זמן של כמה חודשים להרצות.
6. מערכות תחזוקה בדפו
7. מספיק ציוד נייד על מנת לספק תדירות "סבירה" (לדעתי תדירות בתחילת הפעלת הקו תשיה נמוכה ממשעותית ממה שהובטח).
8. צוות נהגים,אנשי תחזוקה והנדסה מיומנים על מנת לתפעל את כל המערכות הקריטיות.

אגב לא יפתיע אותי אם בהתחלה הקו יפעל כמו סוג של אטרקציה תיירותית.
כמו שעשו עם A1.
נסיעות חינם, הזמנה של כרטיסים בצורה מיוחדת, הגבלה של כמות הנוסעים וכן הלאה.
כל זה על מנת לאפשר לציבור להכיר את המערכת החדשה וגם לעשות חיים קלים יותר לחברה המפעילה ולצוותים השונים.
 

עופר פ7

New member
הערכת כתב או הסכמים?

מה שכתוב בכתבה זה רק הערכות של הכתב.
בלי לראות תוכניות עבודה קצת קשה לשפוט.
לגבי אלנבי, לא ברור לי למה אתה קורה "גג".
אני לא מדבר על תקרת קומת הכניסה, אלה על כיסוי כל הצנרת המונחת על התקרה הזאת והחזרה של השטח למפלס הרחוב.
האם התכוונת, שבחלק מהמקומות בעצם אתר הבניה כבר נמצא במפלס הרחוב?
לגבי למה לא מתחילים עבודות גמר, עוד פעם, צריך לראות תוכניות עבודה.
זה יכול להיות מהרבה סיבות ולא בהכרח כי אי אפשר להתחיל בעבודות.

עבודות התשתית ועבודת הנחת מסילות בוודאי התחילו, הקמת החישמול כנראה שעוד לא.
הקמת חשמול דווקא בקטע הדרומי בכלל לא בנתיב הקריטי אם יוחלט לפתוח רק את החלק התת קרקעי כמו מדפו עד אליפלט.
גם סלילה של החלק בפתח תקווה היא לא בנתיב הקריטי.
בשביל לפתוח את הקו במתכונת מצומצמת צריך כנראה:
1. מספר "סביר" של תחנות מוכנות וזה כמובן נתון לוויכוח מה זה "סביר".
2. חדרי השנאה מוכנות (לפחות אלה הנדרשות על מנת לתפעל את הקטע התת קרקעי.
3. מסילות, חשמול ומערכות איתות ובקרה
4. מערכות מעקב ואבטחה (אנחנו בישראל בכל זאת)
5. זמן של כמה חודשים להרצות.
6. מערכות תחזוקה בדפו
7. מספיק ציוד נייד על מנת לספק תדירות "סבירה" (לדעתי תדירות בתחילת הפעלת הקו תשיה נמוכה ממשעותית ממה שהובטח).
8. צוות נהגים,אנשי תחזוקה והנדסה מיומנים על מנת לתפעל את כל המערכות הקריטיות.

אגב לא יפתיע אותי אם בהתחלה הקו יפעל כמו סוג של אטרקציה תיירותית.
כמו שעשו עם A1.
נסיעות חינם, הזמנה של כרטיסים בצורה מיוחדת, הגבלה של כמות הנוסעים וכן הלאה.
כל זה על מנת לאפשר לציבור להכיר את המערכת החדשה וגם לעשות חיים קלים יותר לחברה המפעילה ולצוותים השונים.
הערכת כתב או הסכמים?
ציטוט מהכתבה:
"מתווי הפשרה כוללים התחייבות של קבלני הביצוע, דניה סיבוס וסולל בונה, ללוח זמנים נוקשה שמחייב אותן לסיים את עבודות ההנדסה האזרחית ב־9 מתוך 10 תחנות הרכבת התת־קרקעיות עד אוגוסט 2021, אחרת יהיו צפויות לקנסות משמעותיים של מאות מיליוני שקלים. עמידה ביעד זה תאפשר לקבלניות שאמורות לבצע את עבודות הגמר בפרויקט, להתחיל אותן ולסיימן עד סוף 2021".
יכול להיות שלגבי הגימור זו הערכה של הכתב, אך משתמע שלגבי ההנדסה האזרחית חד משמעית מדובר באוגוסט 2021 מתוך ההסכמים המתגבשים, כך לפחות אני קורא.
אני מצרף כאן תמונה ממחצית ספטמבר שפרסמתי כאן לפני מס' שבועות של תחנת אלנבי בספטמבר. רואים שיצקו את התקרה העליונה, זו שקרובה מאד למפלס הרחוב. יתכן שאתה צודק ומעליה יש שכבת תשתיות נוספת? רואים שהוציאו חלק ניכר מהסטראטים.
לגבי החישמול, התחילו עבודות חישמול בקטע הדרומי של בת ים כבר לפני מס' חודשים. אני רק מצביע על כך שהזמן שאורכות העבודת בבת ים (והן רחוקות מסיום), צריך להשליך על הזמן שיארכו ביפו ובפתח תקוה וזה לא מבשר טובות.

 

Bus Nerd

Active member
לדעתי יש עוד קצת עבודה מעל הגג הזה

הערכת כתב או הסכמים?
ציטוט מהכתבה:
"מתווי הפשרה כוללים התחייבות של קבלני הביצוע, דניה סיבוס וסולל בונה, ללוח זמנים נוקשה שמחייב אותן לסיים את עבודות ההנדסה האזרחית ב־9 מתוך 10 תחנות הרכבת התת־קרקעיות עד אוגוסט 2021, אחרת יהיו צפויות לקנסות משמעותיים של מאות מיליוני שקלים. עמידה ביעד זה תאפשר לקבלניות שאמורות לבצע את עבודות הגמר בפרויקט, להתחיל אותן ולסיימן עד סוף 2021".
יכול להיות שלגבי הגימור זו הערכה של הכתב, אך משתמע שלגבי ההנדסה האזרחית חד משמעית מדובר באוגוסט 2021 מתוך ההסכמים המתגבשים, כך לפחות אני קורא.
אני מצרף כאן תמונה ממחצית ספטמבר שפרסמתי כאן לפני מס' שבועות של תחנת אלנבי בספטמבר. רואים שיצקו את התקרה העליונה, זו שקרובה מאד למפלס הרחוב. יתכן שאתה צודק ומעליה יש שכבת תשתיות נוספת? רואים שהוציאו חלק ניכר מהסטראטים.
לגבי החישמול, התחילו עבודות חישמול בקטע הדרומי של בת ים כבר לפני מס' חודשים. אני רק מצביע על כך שהזמן שאורכות העבודת בבת ים (והן רחוקות מסיום), צריך להשליך על הזמן שיארכו ביפו ובפתח תקוה וזה לא מבשר טובות.
לדעתי יש עוד קצת עבודה מעל הגג הזה
נתחיל מזה שהוא לא נראה בדיוק במפלס הקרקע שמסביבו,

אבל בנוסף -
אני לא מומחה ורק מנחש, אבל לדעתי אחרי הבטון צריכה לבוא שכבה של לוחות בידוד מים כמו שהתקינו על תקרת המנהרה בתוואי הטורקי לפני אליפלט, כולל בדיקת אטימות שיכולה לקחת קצת זמן (עשו את זה באליפלט, על לוחות האטימה מסדרים גריד של בריכות מים כדי למצוא נזילות בבידוד ולתקן).

ומעל זה בעצם צריך לבוא חול וחצץ לשכבה תחתונה של כביש, ומעל אספלט ואיי תנועה שעליהם אולי גם פתחי אוורור, וכמובן תעלת ניקוז למי גשמים שתתחבר לרשת התיעול העירונית, ויכול להיות שגם צינורות מים ותשתיות עירייה אחרות יעברו שם, באותו עומק שבהם היו עוברים אם זה היה כל רחוב רגיל, בתוך תעלות תשתית רדודות, לתחזוקה קלה בשביל העירייה.
 

GLSRA

Active member
מה רואים בחלק הימני של התמונה ?

הערכת כתב או הסכמים?
ציטוט מהכתבה:
"מתווי הפשרה כוללים התחייבות של קבלני הביצוע, דניה סיבוס וסולל בונה, ללוח זמנים נוקשה שמחייב אותן לסיים את עבודות ההנדסה האזרחית ב־9 מתוך 10 תחנות הרכבת התת־קרקעיות עד אוגוסט 2021, אחרת יהיו צפויות לקנסות משמעותיים של מאות מיליוני שקלים. עמידה ביעד זה תאפשר לקבלניות שאמורות לבצע את עבודות הגמר בפרויקט, להתחיל אותן ולסיימן עד סוף 2021".
יכול להיות שלגבי הגימור זו הערכה של הכתב, אך משתמע שלגבי ההנדסה האזרחית חד משמעית מדובר באוגוסט 2021 מתוך ההסכמים המתגבשים, כך לפחות אני קורא.
אני מצרף כאן תמונה ממחצית ספטמבר שפרסמתי כאן לפני מס' שבועות של תחנת אלנבי בספטמבר. רואים שיצקו את התקרה העליונה, זו שקרובה מאד למפלס הרחוב. יתכן שאתה צודק ומעליה יש שכבת תשתיות נוספת? רואים שהוציאו חלק ניכר מהסטראטים.
לגבי החישמול, התחילו עבודות חישמול בקטע הדרומי של בת ים כבר לפני מס' חודשים. אני רק מצביע על כך שהזמן שאורכות העבודת בבת ים (והן רחוקות מסיום), צריך להשליך על הזמן שיארכו ביפו ובפתח תקוה וזה לא מבשר טובות.
מה רואים בחלק הימני של התמונה ?
יש שם עדיין סטראטים ? האם מדובר בכניסה לתחנה ?
לא הצלחתי לפענח.
 

matrix200200

Active member
זאת אחת הכניסות לתחנה (הסטראטים הצרים).

מה רואים בחלק הימני של התמונה ?
יש שם עדיין סטראטים ? האם מדובר בכניסה לתחנה ?
לא הצלחתי לפענח.
זאת אחת הכניסות לתחנה (הסטראטים הצרים).
מהתמונה וגם מהתצפיות שעשיתי בעצמי לפני מספר שבועות, יש הרבה מאוד תשתיות מעל ה"גג" הזה.
ישם גם צינורות, גם מה שנראה כמו תעלות תקשורת וכן הלאה.
די ברור שזה לא גג התחנה, אלה תקרת קומת כניסה.
אם אני מבין נכון, המצב הסופי יהיה אפילו קצת מעל מפלס הרחוב (סוג של מדרחוב/כיכר).
מדובר ביציקה די מאסיבית שהיא לפחות סדר גודל כמו יציקה של כל מפלס שמן הסתם תיעשה בהדרגה ותיקח עוד זמן.
הבעיה לדעתי היא גם שיתוף הפעולה עם חברות התשתיות השונות.
נת"ע לא יכולה פשוט לבוא ולצקת את הגג בלי שכל חברות התשתיות מקבעות את הצנרת במצבה הסופי החדש ומאשרות המשך העבודות.
יש בזה המון טפסולוגיה ותיאומי פעולה עם ארגונים שאנחנו יודעים לא ממש ידועים ביעילותם (כגון חברת החשמל למשל).
כאן דווקא אני חושש שנרגיש את החוסר של יהודה בר-און שידע לקדם דברים ולדפוק על השולח כשהיה צריך.
 

matrix200200

Active member
מה שכתוב לגבי סיום הפרוייקט (בצורה כזאת או אחרת)

הערכת כתב או הסכמים?
ציטוט מהכתבה:
"מתווי הפשרה כוללים התחייבות של קבלני הביצוע, דניה סיבוס וסולל בונה, ללוח זמנים נוקשה שמחייב אותן לסיים את עבודות ההנדסה האזרחית ב־9 מתוך 10 תחנות הרכבת התת־קרקעיות עד אוגוסט 2021, אחרת יהיו צפויות לקנסות משמעותיים של מאות מיליוני שקלים. עמידה ביעד זה תאפשר לקבלניות שאמורות לבצע את עבודות הגמר בפרויקט, להתחיל אותן ולסיימן עד סוף 2021".
יכול להיות שלגבי הגימור זו הערכה של הכתב, אך משתמע שלגבי ההנדסה האזרחית חד משמעית מדובר באוגוסט 2021 מתוך ההסכמים המתגבשים, כך לפחות אני קורא.
אני מצרף כאן תמונה ממחצית ספטמבר שפרסמתי כאן לפני מס' שבועות של תחנת אלנבי בספטמבר. רואים שיצקו את התקרה העליונה, זו שקרובה מאד למפלס הרחוב. יתכן שאתה צודק ומעליה יש שכבת תשתיות נוספת? רואים שהוציאו חלק ניכר מהסטראטים.
לגבי החישמול, התחילו עבודות חישמול בקטע הדרומי של בת ים כבר לפני מס' חודשים. אני רק מצביע על כך שהזמן שאורכות העבודת בבת ים (והן רחוקות מסיום), צריך להשליך על הזמן שיארכו ביפו ובפתח תקוה וזה לא מבשר טובות.
מה שכתוב לגבי סיום הפרוייקט (בצורה כזאת או אחרת)
זאת בוודאי הערכה של הכתב ולא יותר מכך (בשלב הזה).
עוד דבר לגבי מצב באלנבי.
בתחנת שדרות יהודית כידוע בונים עכשיו את הכניסה לתחנה (סוג של בודקה) שbus nerd ציין ואני צילמתי ופרסמתי כאן.
מהדמיות של תחנת אלנבי, גם כאן צריך להיות מבנה כזה ואין כרגע שום זכר לכך.
זה רק מחזיק את הטענה שלי, שה"גג" הוא לא באמת הגג הסופי של התחנה ונראה עוד שכבה מעליו.
 

GLSRA

Active member
הפעם אני לגמרי איתך בעניין ה"גג"

מה שכתוב לגבי סיום הפרוייקט (בצורה כזאת או אחרת)
זאת בוודאי הערכה של הכתב ולא יותר מכך (בשלב הזה).
עוד דבר לגבי מצב באלנבי.
בתחנת שדרות יהודית כידוע בונים עכשיו את הכניסה לתחנה (סוג של בודקה) שbus nerd ציין ואני צילמתי ופרסמתי כאן.
מהדמיות של תחנת אלנבי, גם כאן צריך להיות מבנה כזה ואין כרגע שום זכר לכך.
זה רק מחזיק את הטענה שלי, שה"גג" הוא לא באמת הגג הסופי של התחנה ונראה עוד שכבה מעליו.
הפעם אני לגמרי איתך בעניין ה"גג"
ברגע שתקרת קומת הכניסה יצוקה, אין למה שכותבים כאן "גג" קשר עם האפשרות להתחיל לעבוד על "גמר" התחנה.
כלומר עם כל העיכובים שניתן לחשוב עליהם, זה לא אמור להיות צוואר בקבוק.
אם רוצים אפשר להתחיל לעבוד על תחנת אלנבי בינואר.
 

ZJack

New member
גם בכלכליסט עסקו במינוי מנכ"ל ללא נסיון בתחום

המשבר הניהולי בחברת נת"ע – סכנה ממשית לעתיד החיים הנורמליים
בחברת נת"ע יש משבר ניהולי חמור.
אני לא מצליח לתפוס כיצד העיתונות הכלכלית מדווחת על כך בכתבות שטחיות ע"י כתבים יחסית זוטרים ולא מציגה כתבות עומק ומאמרי דעה של התותחים הכבדים.
הרי נת"ע אחראית על פרויקטי התשתית החשובים ביותר שיש במדינה.
הרי סך הפרויקטים שבאחריותה מתקרב ל-200 מיליון שקל. שום פרויקט ביטחוני ולוא הגדול ביותר לא מתקרב לסכומים האלה. להלן שתי דוגמאות מהעולם הביטחוני להתייחסות: 200 מיליארד שקל זה כמו לרכוש 6 טייסות F35, וחיל האוויר הרי קונה טייסת חדשה אחת לחמש שנים וחיל האוויר מורגל ומתורגל בזה... והרי פרויקט המטרו מסובך פי אלף מרכישת טייסת. בפרויקט רכש הצוללות מדובר על מיליארדים בודדים.
שלא לדבר על כך שפרויקט תשתית נחשב כפרויקט גדול כשהוא בהיקף של מליארדים בודדים, מקסימום 10 מיליארד. פה מדובר בכפולות רבות.
המסקנה המובנת מאליה: לחברת נת"ע נדרשים מנהלי הפרויקטים הטובים ביותר שיש למדינת ישראל להציע.
ומה קורה בפועל? משבר ניהולי חריף הגורם לעזיבת המנכ"ל יהודה בר און, בעקבות זאת - עזיבת שדירת הניהול המשמעותית ביותר שמתחת למנכ"ל (כגון סמנכ"ל, אחראי על ההנדסה, יועץ משפטי, האחראי על התקשרויות ועוד).
אני לא מכיר את חיים גליק שנבחר לתפקיד לפני כשבוע ואיני מכיר אף אחד משאר המועמדים שהיו לתפקיד. אני בסה"כ ניהלתי פרויקטים בחיים שלי, אמנם לא בהיקפים של מיליארדים, אך בהיקפים של עשרות ומאות מיליונים.
יש הבדל עצום בין מנכ"ל, טוב ככל שיהיה, ובין מנהל פרויקטים.
פה מדובר בניהול פרויקט הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל.
מבלי כאמור להכיר את המנכ"ל שנבחר, אך מתוך מה שפורסם, להלן הניתוח שלי של הרזומה שלו:
  • היה בשירות בתי הסוהר – לא רלבנטי לעניננו.
  • היה מנכ"ל אוניברסיטת בר אילן – לא רלבנטי. גם הטיעון שעסק בהקמת הפקולטה לרפואה בצפת לא רלבנטי לניסיון , מה עוד שמדובר בפרויקט קטנטן יחסית לעניננו כאן.
  • היה מנהל "מבט לנגב תפעול" במשך שנתיים. חברת "מבט לנגב" (להבדיל מ"מבט לנגב תפעול") הקימה את עיר הבה"דים, פרויקט בהיקף של 5 מיליארד ₪. לחברה שתי חברות בנות – "מבט לנגב הקמה" ו"מבט לנגב תפעול". חיים גליק עסק בתפעול השוטף של עיר הבה"דים, למשל, מי תהיה חברת הקייטרינג (והיו שם בעיות שהגיעו לבתי משפט....). הוא לא עסק בהקמת העיר. שימו לב גם לתאריכים שבהם הוא היה מנכ"ל שם – הרבה אחרי שהתחיל הייזום, הרבה אחרי שבוצע התכנון, הרבה אחרי שיצאו המכרזים לבחירת הקבלן המבצע, הרבה אחרי שכבר המבנים עמדו בשטח... כלומר שום ניסיון רלבנטי.
  • היה מנכ"ל עירית רשל"צ לתקופה קצרה. שוב לא רלבנטי לנושא.
בחברת נת"ע צריך מנהל שיש לו ניסיון בניהול פרויקטים גדולים מאד. אם לא בתשתיות תחבורה, אז בתשתיות בניה, או לפחות פרויקטי מיחשוב.
יכול להיות שחיים גליק הוא מנכ"ל דגול, אך מנהל פרויקטים הוא לא. איך יוכל לבחור את שיטת היישום של פרויקט המטרו (BOT, PPP, ועוד שאר קללות) אם מעולם לא עסק בדברים כאלה ואפילו לא בקנה מידה קטן?
ראינו איך מנכ"ל (של רכבת ישראל) שאין לו שום ניסיון בפרויקטים (היה לו ניסיון בדיוק כמו של חיים גליק, ואולי אף יותר) פגע בדרך בה ניהל את פרויקט הרכבת לירושלים ואת פרויקט החישמול של הרכבת. וזו דוגמא לפרויקט קטן ליד הפרויקטים של נת"ע ולהחלטות הקריטיות שצריך לקבל כדי לכוון את נושאת המטוסים הזו.
על כתפיו של מנכ"ל נת"ע מונח עתיד מדינת ישראל. זה לא צחוק. שגיאה בבחירת דרך פעולה ובקבלת החלטות עלולה להוביל אותנו לקטסטרופה שלא נצא ממנה. סוף כל סוף, אחרי חמישים שנה, פרויקט הסעת ההמונים של גוש דן נכנס למסלול והוא עלול לקרוס רק בגלל משחקים פוליטיים של בחירת מנכ"ל לא מתאים.
לבסוף: אפשר בכלל להשוות את הניסיון איתו הגיע יהודה בראון לתפקיד מנכ"ל נת"ע לניסיון איתו מגיע חיים גליק? זה ממש צחוק מהעבודה.

חברת נת"ע צריכה לקבל בתקופה הקרובה החלטות חשובות מאד הן באופן שוטף בפרויקט הקו האדום (יש חשש גדול שיש פיגור גדול מאד בפרויקט) והן בשאר הפרויקטים. עד ששדרת הניהול החדשה תתייצב, עלול לעבור זמן רב.
אשמח כמובן להיות מופתע ולהתבדות, אך אני ממש חושש שהעתיד התחבורתי של גוש דן הולך לקטסטרופה בגלל הסאגה הזו של התפטרות שדרת הניהול הנוכחית בנת"ע והבחירה ההזויה של המנכ"ל.
שיהיו בשורות טובות.
גם בכלכליסט עסקו במינוי מנכ"ל ללא נסיון בתחום
https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3771498,00.html
 
למעלה