קווי הרקלת בגוש דן, הערות מהצצה במפה באתר הממשלתי

קווי הרקלת בגוש דן, הערות מהצצה במפה באתר הממשלתי

קווי הרקלת בגוש דן, הערות מהצצה במפה באתר הממשלתי
קודם כל נראה שחסר קו מדרום פתח תקווה (שמעתי על ההתנגדות, דרך רמת גן וגבעתיים למרכז תל אביב. לאחר השלמת הקו האדום והסגול יהיה אזור שלהם במרכז שלא מכוסה. האם תהיה אפשרות למת"ץ ברחוב בן גוריון, וגם ברבין\הסיבים ברמת גן ופתח תקווה בהתאמה?. נהוג בעולם קווים שמקשרים בין קווי מטרו רדיאלים מאוד נוח.
בנוסף אני חושב שהקו הסגול קרוב מידי לים, מדוע לא מעבירים אותו מתחנת המלך גורג צפונה בערך בתוואי של המלך גורג דיזניגוף, עם תחנות בבוגרשוב ופרישמן, ככה גם אפשר לחסוך בתחנה. ולשרת את דיזניגוף סנטר שכעת רחוב יחסית מהמטרו.
 

GLSRA

Active member
לגבי פתח תקווה, זה הכל בגלל עריית פתח תקווה.

קווי הרקלת בגוש דן, הערות מהצצה במפה באתר הממשלתי
קודם כל נראה שחסר קו מדרום פתח תקווה (שמעתי על ההתנגדות, דרך רמת גן וגבעתיים למרכז תל אביב. לאחר השלמת הקו האדום והסגול יהיה אזור שלהם במרכז שלא מכוסה. האם תהיה אפשרות למת"ץ ברחוב בן גוריון, וגם ברבין\הסיבים ברמת גן ופתח תקווה בהתאמה?. נהוג בעולם קווים שמקשרים בין קווי מטרו רדיאלים מאוד נוח.
בנוסף אני חושב שהקו הסגול קרוב מידי לים, מדוע לא מעבירים אותו מתחנת המלך גורג צפונה בערך בתוואי של המלך גורג דיזניגוף, עם תחנות בבוגרשוב ופרישמן, ככה גם אפשר לחסוך בתחנה. ולשרת את דיזניגוף סנטר שכעת רחוב יחסית מהמטרו.
לגבי פתח תקווה, זה הכל בגלל עריית פתח תקווה.
במקור, היתה שלוחה של הקו הסגול שהיתה אמורה להיכס לפתח תקווה מדרום מערב ולכסות את כל שכונות דרום פתח תקווה.
בגלל התנגדות ארוכת שנים של עיריית פתח תקווה השלוחה הזו בוטלה (למעשה קוצרה) ותסתיים בגבעת שמואל.
אגב גם בגבעת שמואל יש הרבה נימביסטים שמתנגדים בטענות שונות ומשונות לשלוחת הקו הסגול.
עוד שנים יבכו למה אין רכבת קלה מפתח תקווה, אבל נבחרי הציבור שלהם יורים לעצמם ברגל. כך היה ברעננה, כך היה בראשון וכך היה בפתח תקווה.
 
בתקווה שאחרי הצלחת הקווים, תושבים ירצו בהארכה

לגבי פתח תקווה, זה הכל בגלל עריית פתח תקווה.
במקור, היתה שלוחה של הקו הסגול שהיתה אמורה להיכס לפתח תקווה מדרום מערב ולכסות את כל שכונות דרום פתח תקווה.
בגלל התנגדות ארוכת שנים של עיריית פתח תקווה השלוחה הזו בוטלה (למעשה קוצרה) ותסתיים בגבעת שמואל.
אגב גם בגבעת שמואל יש הרבה נימביסטים שמתנגדים בטענות שונות ומשונות לשלוחת הקו הסגול.
עוד שנים יבכו למה אין רכבת קלה מפתח תקווה, אבל נבחרי הציבור שלהם יורים לעצמם ברגל. כך היה ברעננה, כך היה בראשון וכך היה בפתח תקווה.
בתקווה שאחרי הצלחת הקווים, תושבים ירצו בהארכה
 

GLSRA

Active member
ברור כמו שעכשיו תושבי הרצליה רוצים כניסה דרומית לתחנת הרכבת

בתקווה שאחרי הצלחת הקווים, תושבים ירצו בהארכה
ברור כמו שעכשיו תושבי הרצליה רוצים כניסה דרומית לתחנת הרכבת
רעננה מערב.....
במקרה זה, ממש תלוי איך עשו את התכנון, אם נטשו לגמרי את השלוחה הזו, אז זה יהיה כמו כל פרויקט אחר, שצריך לתקצב מחדש. או אז, עניין סדרי העדיפויות ייקבעו אם כן או לא להיכנס לפרטיקט הארכת הקו.
 
זה כבר לא נכון כיום. ראש עיריית פתח תקוה הנוכחי תומך בתח"צ

לגבי פתח תקווה, זה הכל בגלל עריית פתח תקווה.
במקור, היתה שלוחה של הקו הסגול שהיתה אמורה להיכס לפתח תקווה מדרום מערב ולכסות את כל שכונות דרום פתח תקווה.
בגלל התנגדות ארוכת שנים של עיריית פתח תקווה השלוחה הזו בוטלה (למעשה קוצרה) ותסתיים בגבעת שמואל.
אגב גם בגבעת שמואל יש הרבה נימביסטים שמתנגדים בטענות שונות ומשונות לשלוחת הקו הסגול.
עוד שנים יבכו למה אין רכבת קלה מפתח תקווה, אבל נבחרי הציבור שלהם יורים לעצמם ברגל. כך היה ברעננה, כך היה בראשון וכך היה בפתח תקווה.
זה כבר לא נכון כיום. ראש עיריית פתח תקוה הנוכחי תומך בתח"צ
קו המטרו M2 מחליף את הקו הסגול בפתח תקוה.
והקו הסגול לא יעבור גם בתוך גבעת שמואל אלא רק בגבול רמת גן - גבעת שמואל באזור בר אילן.
 

GLSRA

Active member
אבל במקור זה כן היה מתוכנן, וחבל שזה בוטל.

זה כבר לא נכון כיום. ראש עיריית פתח תקוה הנוכחי תומך בתח"צ
קו המטרו M2 מחליף את הקו הסגול בפתח תקוה.
והקו הסגול לא יעבור גם בתוך גבעת שמואל אלא רק בגבול רמת גן - גבעת שמואל באזור בר אילן.
אבל במקור זה כן היה מתוכנן, וחבל שזה בוטל.
הקו הסגול, אפשר איכשהו לדמיין שהוא ימומש וייצא לפועל.
קווי המטרו זה באמת עוד חזון למועד.
ואני לא בטוח מה יותר מתאים לגבעת שמואל ולשכונות הדרומיות של פתח תקווה. משום מה לי נדמה שבשכונות האלו היתה עדיפה רכבת קלה עם תחנות כל 500 מטר ולא מטרו עם תחנות של ק"מ ואולי ק"מ וחצי
 
היו כמה בעיות בתכנון של הקו הסגול בפתח תקוה

אבל במקור זה כן היה מתוכנן, וחבל שזה בוטל.
הקו הסגול, אפשר איכשהו לדמיין שהוא ימומש וייצא לפועל.
קווי המטרו זה באמת עוד חזון למועד.
ואני לא בטוח מה יותר מתאים לגבעת שמואל ולשכונות הדרומיות של פתח תקווה. משום מה לי נדמה שבשכונות האלו היתה עדיפה רכבת קלה עם תחנות כל 500 מטר ולא מטרו עם תחנות של ק"מ ואולי ק"מ וחצי
היו כמה בעיות בתכנון של הקו הסגול בפתח תקוה
קודם כל הוא לא באמת תוכנן לשרת את השכונות הדרומיות אלא רק את השכונות הדרום-מערביות שדווקא פחות משתמשות בתח"צ.
דבר שני, בחלק המזרחי של רחוב העצמאות יש קטע צר שהיה מאוד בעייתי להעביר בו קו רק"ל וזה גם קטע שהתושבים בסביבתו אינם בדיוק משתמשי תח"צ אופייניים.
היתרון הגדול של הקו הסגול לעומת קו המטרו היה דווקא במרכז העיר. הקו הסגול תוכנן לנסוע בציר הראשי של מרכז העיר (סלנט - חיים עוזר - בר כוכבא) מדרום לצפון ולזה המטרו לא נותן תחליף.
מבחינת דרום מערב העיר, לקו המטרו יהיה יתרון וקו המטרו מתוכנן להגיע גם לאזורים שהקו הסגול לא היה מגיע אליהם - מזרח העיר, אזור בסיס סירקין וראש העין.
מבחינת דרום העיר שהקו הסגול ממילא לא היה משרת טוב, קו 64 נותן מענה.

התחליף הראוי לקו הסגול, מבחינת רכבת קלה בפתח תקוה, זה להאריך את הקו האדום כך שהוא יהיה זה שיכסה את ציר צפון-דרום במרכז העיר שהזכרתי קודם ויסתיים באזור בית רבקה.

ואגב, אין שום מניעה להאריך בעתיד היותר רחוק את הקו הסגול מזרחה, אם באמת ימצאו צורך לעשות זאת. למשל, במקרה שקווי המטרו יגנזו מסיבות תקציביות.
 

GLSRA

Active member
מספר נקודות התייחסות לפוסט שלך

היו כמה בעיות בתכנון של הקו הסגול בפתח תקוה
קודם כל הוא לא באמת תוכנן לשרת את השכונות הדרומיות אלא רק את השכונות הדרום-מערביות שדווקא פחות משתמשות בתח"צ.
דבר שני, בחלק המזרחי של רחוב העצמאות יש קטע צר שהיה מאוד בעייתי להעביר בו קו רק"ל וזה גם קטע שהתושבים בסביבתו אינם בדיוק משתמשי תח"צ אופייניים.
היתרון הגדול של הקו הסגול לעומת קו המטרו היה דווקא במרכז העיר. הקו הסגול תוכנן לנסוע בציר הראשי של מרכז העיר (סלנט - חיים עוזר - בר כוכבא) מדרום לצפון ולזה המטרו לא נותן תחליף.
מבחינת דרום מערב העיר, לקו המטרו יהיה יתרון וקו המטרו מתוכנן להגיע גם לאזורים שהקו הסגול לא היה מגיע אליהם - מזרח העיר, אזור בסיס סירקין וראש העין.
מבחינת דרום העיר שהקו הסגול ממילא לא היה משרת טוב, קו 64 נותן מענה.

התחליף הראוי לקו הסגול, מבחינת רכבת קלה בפתח תקוה, זה להאריך את הקו האדום כך שהוא יהיה זה שיכסה את ציר צפון-דרום במרכז העיר שהזכרתי קודם ויסתיים באזור בית רבקה.

ואגב, אין שום מניעה להאריך בעתיד היותר רחוק את הקו הסגול מזרחה, אם באמת ימצאו צורך לעשות זאת. למשל, במקרה שקווי המטרו יגנזו מסיבות תקציביות.
מספר נקודות התייחסות לפוסט שלך
1. ראשית אני פחות בקיא ממך בפרטים, כך שלא אכנס לדיון עליהם
2. אני לא מסכים עם ההנחה אפריורי שבשכונה מסויימת לא יהיה שימוש בתחב"ץ.
כמובן שיש שכונות שבהן יש שימוש רב יותר מאשר אחרות (אני לא טוען אחרת) אבל מבחינתי השכונות הדרום מערביות של פתח תקווה כמו השכנות רוויות הבניחה בגבעת שמואל (מעצם בנייה רוויה וצפופה) הן פוטנציאל גדול לשימוש בתחבורה ציבורית, ובמיוחד ברכבת קלה.
אני צופה שינוי תרבותי לאורך השנים ושימוש גובר באמצעים כמו רכבת קלה ומטרו בעתיד. והראייה לכך היא העלייה המתמדת בשימוש ברכבת, מתחנות שהפכו למאוד פופולריות (רחובות, יבנה, מודיעין, נתניה, ראש העין). תושבים הבינו את הפוטנציאל, הביטחון בהגעה בלו"ז ידוע מראש ועיקפת הפקקים.
אגב מהסיבה הזו אני מאמין שגם תחנות ראשונים (מגבלה תפעולית עקב ההחלפה בלוד) ובאר יעקב שצמודה לשכונות עצומות ברבי קומות ייהנו מעלייה חדה במספר הנוסעים.
3. אני מסכים שייתכן בהחלט (ועוד יותר סביר אם פרויקט המטרו יתעכב) שיאריכו את הקו הסגול (וגם את האדום) למתן שירות לתושבי פתח תקווה בדרום מערב/דרום וצפון בהתאמה
תסכים איתי שמה שלא מתוכנן מראש ומתוקצב כחלק מהפרויקט לוקח הרבה יותר זמן להתממש בשטח
 
בכפר גנים ג' יש פוטנציאל לשימוש בתחבורה ציבורית ולכן יש את

מספר נקודות התייחסות לפוסט שלך
1. ראשית אני פחות בקיא ממך בפרטים, כך שלא אכנס לדיון עליהם
2. אני לא מסכים עם ההנחה אפריורי שבשכונה מסויימת לא יהיה שימוש בתחב"ץ.
כמובן שיש שכונות שבהן יש שימוש רב יותר מאשר אחרות (אני לא טוען אחרת) אבל מבחינתי השכונות הדרום מערביות של פתח תקווה כמו השכנות רוויות הבניחה בגבעת שמואל (מעצם בנייה רוויה וצפופה) הן פוטנציאל גדול לשימוש בתחבורה ציבורית, ובמיוחד ברכבת קלה.
אני צופה שינוי תרבותי לאורך השנים ושימוש גובר באמצעים כמו רכבת קלה ומטרו בעתיד. והראייה לכך היא העלייה המתמדת בשימוש ברכבת, מתחנות שהפכו למאוד פופולריות (רחובות, יבנה, מודיעין, נתניה, ראש העין). תושבים הבינו את הפוטנציאל, הביטחון בהגעה בלו"ז ידוע מראש ועיקפת הפקקים.
אגב מהסיבה הזו אני מאמין שגם תחנות ראשונים (מגבלה תפעולית עקב ההחלפה בלוד) ובאר יעקב שצמודה לשכונות עצומות ברבי קומות ייהנו מעלייה חדה במספר הנוסעים.
3. אני מסכים שייתכן בהחלט (ועוד יותר סביר אם פרויקט המטרו יתעכב) שיאריכו את הקו הסגול (וגם את האדום) למתן שירות לתושבי פתח תקווה בדרום מערב/דרום וצפון בהתאמה
תסכים איתי שמה שלא מתוכנן מראש ומתוקצב כחלק מהפרויקט לוקח הרבה יותר זמן להתממש בשטח
בכפר גנים ג' יש פוטנציאל לשימוש בתחבורה ציבורית ולכן יש את
קווים 53 ו 64.
בבת גנים אין פוטנציאל לשימוש בתחבורה ציבורית.
אתה לא תציע להקים קו רק"ל בסביון, בצהלה או בתוך שכונת דניה בחיפה.
כדי להבין למה אני מתכוון צריך פשוט להגיע לרחוב העצמאות בקטע המזרחי ביותר שלו.

ולגבי זמן המימוש בשטח, כתושב דרום מערב פתח תקוה (שאגב תמך בקו הסגול) אני אומר לך שדרום מערב פתח תקוה יכול להסתדר מצויין עוד שנים לא מעטות בלי רק"ל וגם בלי מטרו.
הקו הסגול בפתח תקוה לא היה חשוב בגלל דרום מערב העיר אלא בגלל מרכז העיר. הוא היה עוזר מאוד למרכז העיר, אבל מבחינת מרכז העיר וגם דרום העיר הארכת הקו האדום יכולה להיות יותר יעילה מהקו הסגול.
מבחינת דרום מערב העיר, המטרו בהחלט עדיף על הקו הסגול.

לטווח הרחוק שילוב של קו המטרו וקו 64 מקוצר שיחבר את שכונות דרום ודרום מערב פתח תקוה לתחנות הקו הסגול בסביבת בר אילן עדיף על קטע הקו הסגול בפתח תקוה שתוכנן בעבר.
ואני כותב את זה כמי שתמך בקו הסגול.
 

GLSRA

Active member
אני אכן התכוונתי לכפר גנים בדרום מערב ולא לוילות מזרחה יותר

בכפר גנים ג' יש פוטנציאל לשימוש בתחבורה ציבורית ולכן יש את
קווים 53 ו 64.
בבת גנים אין פוטנציאל לשימוש בתחבורה ציבורית.
אתה לא תציע להקים קו רק"ל בסביון, בצהלה או בתוך שכונת דניה בחיפה.
כדי להבין למה אני מתכוון צריך פשוט להגיע לרחוב העצמאות בקטע המזרחי ביותר שלו.

ולגבי זמן המימוש בשטח, כתושב דרום מערב פתח תקוה (שאגב תמך בקו הסגול) אני אומר לך שדרום מערב פתח תקוה יכול להסתדר מצויין עוד שנים לא מעטות בלי רק"ל וגם בלי מטרו.
הקו הסגול בפתח תקוה לא היה חשוב בגלל דרום מערב העיר אלא בגלל מרכז העיר. הוא היה עוזר מאוד למרכז העיר, אבל מבחינת מרכז העיר וגם דרום העיר הארכת הקו האדום יכולה להיות יותר יעילה מהקו הסגול.
מבחינת דרום מערב העיר, המטרו בהחלט עדיף על הקו הסגול.

לטווח הרחוק שילוב של קו המטרו וקו 64 מקוצר שיחבר את שכונות דרום ודרום מערב פתח תקוה לתחנות הקו הסגול בסביבת בר אילן עדיף על קטע הקו הסגול בפתח תקוה שתוכנן בעבר.
ואני כותב את זה כמי שתמך בקו הסגול.
אני אכן התכוונתי לכפר גנים בדרום מערב ולא לוילות מזרחה יותר
כמובן שאני לא מציע ולא אציע רק"ל בסביון ובצהלה. אני התכוונתי בעיקר לשכונה המאוד מאוכלסת שם. אני בטוח שאתה מעריך אותי קצת יותר מזה

בכל מקרה, מעיוון שאתה מתגורר שם, לבטח אתה מכיר טוב יותר את הניואנסים של התחב"ץ באישור.
 

GLSRA

Active member
מכיוון (ולא מעיוון); באיזור (ולא באישור) - סליחה

אני אכן התכוונתי לכפר גנים בדרום מערב ולא לוילות מזרחה יותר
כמובן שאני לא מציע ולא אציע רק"ל בסביון ובצהלה. אני התכוונתי בעיקר לשכונה המאוד מאוכלסת שם. אני בטוח שאתה מעריך אותי קצת יותר מזה

בכל מקרה, מעיוון שאתה מתגורר שם, לבטח אתה מכיר טוב יותר את הניואנסים של התחב"ץ באישור.
מכיוון (ולא מעיוון); באיזור (ולא באישור) - סליחה
 

Ccyclist

Well-known member
בדיוק ההיפך - בכל השכונות הטובות יש תחתית.

בכפר גנים ג' יש פוטנציאל לשימוש בתחבורה ציבורית ולכן יש את
קווים 53 ו 64.
בבת גנים אין פוטנציאל לשימוש בתחבורה ציבורית.
אתה לא תציע להקים קו רק"ל בסביון, בצהלה או בתוך שכונת דניה בחיפה.
כדי להבין למה אני מתכוון צריך פשוט להגיע לרחוב העצמאות בקטע המזרחי ביותר שלו.

ולגבי זמן המימוש בשטח, כתושב דרום מערב פתח תקוה (שאגב תמך בקו הסגול) אני אומר לך שדרום מערב פתח תקוה יכול להסתדר מצויין עוד שנים לא מעטות בלי רק"ל וגם בלי מטרו.
הקו הסגול בפתח תקוה לא היה חשוב בגלל דרום מערב העיר אלא בגלל מרכז העיר. הוא היה עוזר מאוד למרכז העיר, אבל מבחינת מרכז העיר וגם דרום העיר הארכת הקו האדום יכולה להיות יותר יעילה מהקו הסגול.
מבחינת דרום מערב העיר, המטרו בהחלט עדיף על הקו הסגול.

לטווח הרחוק שילוב של קו המטרו וקו 64 מקוצר שיחבר את שכונות דרום ודרום מערב פתח תקוה לתחנות הקו הסגול בסביבת בר אילן עדיף על קטע הקו הסגול בפתח תקוה שתוכנן בעבר.
ואני כותב את זה כמי שתמך בקו הסגול.
בדיוק ההיפך - בכל השכונות הטובות יש תחתית.
לא תמצא שכונה לונדונית טובה מצפון לנהר שאין לה תחנת רכבת תחתית. הגישה המהירה וחסינת הפקקים היא מה שהופך שכונות על צירי התחתית ליוקרתיות יותר מהשכונות שבין הצירים. כמו כן יש לציין שמיקום ליד התחתית (גם אם היא מעל לקרקע) נחשב יוקרתי יותר ממיקום ליד רכבת פרברית בגלל התדירות הגבוהה של התחתית. מקומות שהקישור מהם לתחתית נעשב באוטובוס בדרך כלל נחשבים פחות. יש לציין שמאזןר 3 ופנימה חניות ליד התחנות נהיות נדירות יותר ושבמקומות עם חניון בתחנה הוא בתשלום.
&nbsp
במשפחה "של פעם" הגיוני יותר שהגבר יסע בתח"צ לעבודה במרכז העיר בעוד שהאישה תנהג ברחבי הפרבר בין בתי הספר, מרכזי הקניות, עבודה מקומית יותר שהיא לפעמים גם במשרה חלקית. ברצועת היוממים שמסביב לעיר זה יותר מודגש כי ההורה שעובד בעיר מקדיש שעה או יותר לכיוון נסיעה ווההורה שמטפל בילדים בפרבר או בעיר הלווין צריך להיות "חד הורי" 11-12 שעות כל יום. במקרים כאלו ההורה עם הסטטוס הכלכלי הוא זה שעובד בעיר בזכות התח"צ בעוד שהנהיגה היא מאפיין של ההורה שכבול לבית ולילדים.
&nbsp
אני בטוח שכיום ניתן לראות את התופעה בהתייחס לתחנות הרכבת וציר האיילון, אף שללא מערכת מסילתית עירונית קשה לראות אותה בצורה כוללת יותר כפי שהיא קורת במקומות אחרים.
 
מה בדיוק להיפך?

בדיוק ההיפך - בכל השכונות הטובות יש תחתית.
לא תמצא שכונה לונדונית טובה מצפון לנהר שאין לה תחנת רכבת תחתית. הגישה המהירה וחסינת הפקקים היא מה שהופך שכונות על צירי התחתית ליוקרתיות יותר מהשכונות שבין הצירים. כמו כן יש לציין שמיקום ליד התחתית (גם אם היא מעל לקרקע) נחשב יוקרתי יותר ממיקום ליד רכבת פרברית בגלל התדירות הגבוהה של התחתית. מקומות שהקישור מהם לתחתית נעשב באוטובוס בדרך כלל נחשבים פחות. יש לציין שמאזןר 3 ופנימה חניות ליד התחנות נהיות נדירות יותר ושבמקומות עם חניון בתחנה הוא בתשלום.
&nbsp
במשפחה "של פעם" הגיוני יותר שהגבר יסע בתח"צ לעבודה במרכז העיר בעוד שהאישה תנהג ברחבי הפרבר בין בתי הספר, מרכזי הקניות, עבודה מקומית יותר שהיא לפעמים גם במשרה חלקית. ברצועת היוממים שמסביב לעיר זה יותר מודגש כי ההורה שעובד בעיר מקדיש שעה או יותר לכיוון נסיעה ווההורה שמטפל בילדים בפרבר או בעיר הלווין צריך להיות "חד הורי" 11-12 שעות כל יום. במקרים כאלו ההורה עם הסטטוס הכלכלי הוא זה שעובד בעיר בזכות התח"צ בעוד שהנהיגה היא מאפיין של ההורה שכבול לבית ולילדים.
&nbsp
אני בטוח שכיום ניתן לראות את התופעה בהתייחס לתחנות הרכבת וציר האיילון, אף שללא מערכת מסילתית עירונית קשה לראות אותה בצורה כוללת יותר כפי שהיא קורת במקומות אחרים.
מה בדיוק להיפך?
בדיוק להיפך שכתבתי שלדרום מערב פתח תקוה מתאים מטרו יותר מאשר רכבת קלה?
בדיוק להיפך שכתבתי שבאזור שאני מכיר פי אלפיים ממך היכן יש פוטנציאל לתחבורה ציבורית והיכן לא?

לפעמים התגובות שלך קצת חצופות, לדחוף את לונדון ולהסיק ממנה על אזורים שאינך מכיר כלל כתגובה לאדם שגר באותו אזור.

תבוא, תלמד ותכיר את האזור ואת האוכלוסיה באזור, ואז תכתוב "בדיוק להיפך".

סלח לי אבל האזור שאני גר בו, לא אתה ולא לונדון ילמדו אותי.
קצת צניעות.
 

Ccyclist

Well-known member
בכל עיר עולמית יהיו תחנות בצהלה וסביון.

מה בדיוק להיפך?
בדיוק להיפך שכתבתי שלדרום מערב פתח תקוה מתאים מטרו יותר מאשר רכבת קלה?
בדיוק להיפך שכתבתי שבאזור שאני מכיר פי אלפיים ממך היכן יש פוטנציאל לתחבורה ציבורית והיכן לא?

לפעמים התגובות שלך קצת חצופות, לדחוף את לונדון ולהסיק ממנה על אזורים שאינך מכיר כלל כתגובה לאדם שגר באותו אזור.

תבוא, תלמד ותכיר את האזור ואת האוכלוסיה באזור, ואז תכתוב "בדיוק להיפך".

סלח לי אבל האזור שאני גר בו, לא אתה ולא לונדון ילמדו אותי.
קצת צניעות.
בכל עיר עולמית יהיו תחנות בצהלה וסביון.
וזה בדיוק מה שיתן להן את מעמדן. זה כולל שכונות וילות צמודות קרקע שאתה מניח משום מה שאין להן פוטנציאל תח"צי. לונדון היא בסך הכל דוגמה אחת מני רבות שרב המשותף מהמפריד. הייחוד המצער של גוש דן הוא היעדר מערכת מסילתית עירונית תדירה כלשהי. מה שיהיה בה אם וכאשר תתפתח כזו לא יהיה שונה כל-כך ממקומות אחרים בעולם שאי אפשר יהיה להסיק מהם מסקנות.
&nbsp
במערכת הספציפית שמתוכננת לגוש דן בחרו בעיוות משונה של רק"ל מרכזי ומטרו שרק קו אחד ממנו נכנס לעיר. כתוצאה היתרון של נסיעה באמצעי אחד מהבית הפרברי למרכז העיר עובר לרק"ל (בקווים רבים - מטרו רק"ל מופרד מפלסית במרכז העיר שבמקומות מסויימים שביקרתי בהם ממותג כ"מטרו"). אינני רואה שום סיבה ששלוחת הקו הירוק לעתידים לא תוארך קילומטר וחצי על דבורה הנביאה כדי שתשרת את צהלה ואפקה למשל.
&nbsp
&nbsp
 

darkshadow1

New member
אתה מתווכח על דברים שאתה לא מבין בהם.

בכל עיר עולמית יהיו תחנות בצהלה וסביון.
וזה בדיוק מה שיתן להן את מעמדן. זה כולל שכונות וילות צמודות קרקע שאתה מניח משום מה שאין להן פוטנציאל תח"צי. לונדון היא בסך הכל דוגמה אחת מני רבות שרב המשותף מהמפריד. הייחוד המצער של גוש דן הוא היעדר מערכת מסילתית עירונית תדירה כלשהי. מה שיהיה בה אם וכאשר תתפתח כזו לא יהיה שונה כל-כך ממקומות אחרים בעולם שאי אפשר יהיה להסיק מהם מסקנות.
&nbsp
במערכת הספציפית שמתוכננת לגוש דן בחרו בעיוות משונה של רק"ל מרכזי ומטרו שרק קו אחד ממנו נכנס לעיר. כתוצאה היתרון של נסיעה באמצעי אחד מהבית הפרברי למרכז העיר עובר לרק"ל (בקווים רבים - מטרו רק"ל מופרד מפלסית במרכז העיר שבמקומות מסויימים שביקרתי בהם ממותג כ"מטרו"). אינני רואה שום סיבה ששלוחת הקו הירוק לעתידים לא תוארך קילומטר וחצי על דבורה הנביאה כדי שתשרת את צהלה ואפקה למשל.
&nbsp
&nbsp
אתה מתווכח על דברים שאתה לא מבין בהם.
סביון היא פרבר בצפיפות נמוכה מאוד, כ-1000 תושבים לקמ"ר. זה בערך חמישית מהצפיפות הממוצעת בלונדון, עשירית מהצפיפיפות הממוצעת במחוז תל אביב ו-5% מהצפיפות הממוצעת של העיר פריז. כדי לספק נגישות טובה למטרו לתושבי סביון- צריך שם בערך 2 תחנות ו-2 קילומטר של מסילה. נשמע לך הגיוני להשקיע 2 מיליארד ש"ח כדי לספק שירות תחבורה ציבורית לפרבר עשיר עם 3000 תושבים בלבד?
לגבי הרק"ל בגוש דן- זה היה פתרון סביר כשהוא תוכנן לפני 20 שנה. היום כבר לא.
לגבי המטרו- לפי מה החלטת שרק קו אחד מהמטרו נכנס "לעיר"? מרכז העסקים הראשי של תל אביב ב-2019 נמצא על נתיבי איילון ולא ברוטשילד, והוא יקבל שירות משני קווי מטרו.
לגבי הארכה של הקו הירוק לצהלה ואפקה- אני מניח שבעתיד הקו יוארך לכיוון צפון-מערב כדי לשרת אזורים חדשים שיבנו על השטח הפנוי מערבית לכביש 4 ודרומית לכביש 5, שיהיה יותר חשוב להנגיש לתחבורה ציבורית מאשר את צהלה ואת אפקה.
 

Ccyclist

Well-known member
ממוצע הוא דבר מאד מטעה.

אתה מתווכח על דברים שאתה לא מבין בהם.
סביון היא פרבר בצפיפות נמוכה מאוד, כ-1000 תושבים לקמ"ר. זה בערך חמישית מהצפיפות הממוצעת בלונדון, עשירית מהצפיפיפות הממוצעת במחוז תל אביב ו-5% מהצפיפות הממוצעת של העיר פריז. כדי לספק נגישות טובה למטרו לתושבי סביון- צריך שם בערך 2 תחנות ו-2 קילומטר של מסילה. נשמע לך הגיוני להשקיע 2 מיליארד ש"ח כדי לספק שירות תחבורה ציבורית לפרבר עשיר עם 3000 תושבים בלבד?
לגבי הרק"ל בגוש דן- זה היה פתרון סביר כשהוא תוכנן לפני 20 שנה. היום כבר לא.
לגבי המטרו- לפי מה החלטת שרק קו אחד מהמטרו נכנס "לעיר"? מרכז העסקים הראשי של תל אביב ב-2019 נמצא על נתיבי איילון ולא ברוטשילד, והוא יקבל שירות משני קווי מטרו.
לגבי הארכה של הקו הירוק לצהלה ואפקה- אני מניח שבעתיד הקו יוארך לכיוון צפון-מערב כדי לשרת אזורים חדשים שיבנו על השטח הפנוי מערבית לכביש 4 ודרומית לכביש 5, שיהיה יותר חשוב להנגיש לתחבורה ציבורית מאשר את צהלה ואת אפקה.
ממוצע הוא דבר מאד מטעה.
הנתון לכלל לונדון מוטה בגלל שיכונים ובנייה צפופה באזורים 1 ו 2, בעוד שמאזור 3 עד 6 רובה המכריע של הבנייה הינה צמודת קרקע. המפה המצורפת היא מפת צפיפות אוכלוסין הממחישה את ההבדל. כל הבנייה צמודת הקרקע תלוייה ברשת מסילתית מסועפת של בין 50 ל 100 קווים פרבריים ותחתיים. כל סיבת הקיום של המערכת המסועפת היא איפשור בנייה פרברית מאסיבית סביב ליבת העיר. חברות הרכבת קנו את השדות בקרבת המסילות כדי לבנות את הפרברים. לתופעה קראו Metroland.
&nbsp
לגבי הרעיון שהאיילון הוא "העיר" - כשפירסמתי בפורום זה שבכוונתי לשהות במלון בעזריאלי כבסיס לטיול מסילתי בארץ כל התגובות שקיבלתי לגבי בחירת המיקום היו שליליות והמליצו לי על מקומות בלב העיר מאיבן גבירול ודיזינגוף ועד לאלנבי. מגיבים רבים אמרו לי שעזריאלי אינה באמת בתל אביב אלא מיקום חיצוני על גבול העיר.
&nbsp
&nbsp

 

darkshadow1

New member
ומה הצפיפות במפה שצירפת?

ממוצע הוא דבר מאד מטעה.
הנתון לכלל לונדון מוטה בגלל שיכונים ובנייה צפופה באזורים 1 ו 2, בעוד שמאזור 3 עד 6 רובה המכריע של הבנייה הינה צמודת קרקע. המפה המצורפת היא מפת צפיפות אוכלוסין הממחישה את ההבדל. כל הבנייה צמודת הקרקע תלוייה ברשת מסילתית מסועפת של בין 50 ל 100 קווים פרבריים ותחתיים. כל סיבת הקיום של המערכת המסועפת היא איפשור בנייה פרברית מאסיבית סביב ליבת העיר. חברות הרכבת קנו את השדות בקרבת המסילות כדי לבנות את הפרברים. לתופעה קראו Metroland.
&nbsp
לגבי הרעיון שהאיילון הוא "העיר" - כשפירסמתי בפורום זה שבכוונתי לשהות במלון בעזריאלי כבסיס לטיול מסילתי בארץ כל התגובות שקיבלתי לגבי בחירת המיקום היו שליליות והמליצו לי על מקומות בלב העיר מאיבן גבירול ודיזינגוף ועד לאלנבי. מגיבים רבים אמרו לי שעזריאלי אינה באמת בתל אביב אלא מיקום חיצוני על גבול העיר.
&nbsp
&nbsp
ומה הצפיפות במפה שצירפת?
19 בני אדם ל-hectare הם 1900 איש לקמ"ר. כלומר השכונות הכי לא צפופות במפה עדיין צפופות פי שניים מסביון. חלק מהאזורים המפה שצבועים בכחול בהיר כנראה צפופים פי 4-5 מסביון.
בלונדון יש חפיפה מסויימת בין המרכז ההיסטורי של העיר לבין מרכז העסקים- בתל אביב פחות. במתחם הבורסה ברמת גן לדוגמה עובדים עשרות אלפי אנשים- וזה לא מקום שיש לתייר משהו לחפש בו. האיילון הוא לא "העיר"- אבל כמו שכתבתי מדובר במרכז העסקים הראשי של גוש דן בפרט וישראל בכלל עם הביקוש הכי גדול לנסיעות.
 

Ccyclist

Well-known member
המספר אינו כולל שטחים פתוחים. הנה המסילות

ומה הצפיפות במפה שצירפת?
19 בני אדם ל-hectare הם 1900 איש לקמ"ר. כלומר השכונות הכי לא צפופות במפה עדיין צפופות פי שניים מסביון. חלק מהאזורים המפה שצבועים בכחול בהיר כנראה צפופים פי 4-5 מסביון.
בלונדון יש חפיפה מסויימת בין המרכז ההיסטורי של העיר לבין מרכז העסקים- בתל אביב פחות. במתחם הבורסה ברמת גן לדוגמה עובדים עשרות אלפי אנשים- וזה לא מקום שיש לתייר משהו לחפש בו. האיילון הוא לא "העיר"- אבל כמו שכתבתי מדובר במרכז העסקים הראשי של גוש דן בפרט וישראל בכלל עם הביקוש הכי גדול לנסיעות.
המספר אינו כולל שטחים פתוחים. הנה המסילות
המפה הקודמת התייחסה למגרשים בנויים לצרכי מגורים בלבד. החישוב שלה לא כלל שטחים פתוחים כגון פארקים. הבית הפרברי הטיפוסי באזורים בצביעה הבהירה הינו צמוד קרקע דו קומתי, גינה קדמית קטנה בחזית הבית, חנייה פרטית ומוסך לצד הבית, וגינה אחורית שאורכה כפול או פי 3 מאורך הגינה הקדמית וטביעת הרגל של הבית עצמו. יתכנו בתים בודדים (Detached) או בתים שחולקים קיר אחד בין שני בתים ( Semi-detached). הגינות שמאחורי הבתים גובלות בדרך כלל בגינות הבתים של הרחוב הבא. לפרבר טיפוסי יש אזור מרכזי של רחוב או שניים בבנייה טיפה יותר רוויה (חנויות מתחת ל2 קומות מגורים) ולעיתים גם מספר בנייני דירות ברחוב הראשי אך ברגע שאתה פונה ממנו כל הבנייה היא של צמודי קרקע. תחנות הרכבת נמצאות בדרך כלל במקומות מרכזיים כאלו אך בשל אילוצי טופוגרפיה ותוואי מסילה יש כאלו ש"סתם" נמצאות בשולי רחוב מגורים טיפוסי למראה.
&nbsp
הנה מצורפת מפה גאוגרפית של כל מסילות הרכבת בעיר (תחתית, רשתות אחרות המשוייכות למפעילה העירונית וארצית/פרברית). אפשר לראות איך הענפים מתפצלים מהקווים הראשיים כדי לשרת פרברים, את המרחקים ביו הצירים המקבילים הרבים של המערכת, וכיצד אפילו המקומות המרוחקים ביותר מהמערכת הרכבתית במרחב הבנוי יכולים לגשת לשני צירים שונים במרחק של 2 ק"מ. המערכת הזו איפשרה את הפרברים מלכתחילה (פרברים רבים מקורם בבנייה ספקולטיבית של חברות הרכבת) וחיונית לחיבורן לעיר.
&nbsp
יש כבישים מהירים ספורים בלבד מכביש הטבעת של אזור 3 (ה North Circular) למרכז העיר (בעצם אינני יכול לחשוב על כביש ממוחלף ונפרד חוץ מה A40 שמגיע לכביש הטבעת הפנימית (ה Ring road), אני מצרף מפת מהירויות בכבישים שניתן לראות בה את התופעה שאני מתאר. הסיבה להבדל הזה מול גוש דן היא שהעיר נבנתה באופן רציף ולכן למעט פרוייקט או שניים שנבנו ע"י הרס מבנים קיימים ובקרבת צירי רכבת ותעלות לא היו תוואים רציפים ליצירת כבישים מהירים מאזור 2 ופנימה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp



 

darkshadow1

New member
אני לא מבין מה אתה רוצה.

המספר אינו כולל שטחים פתוחים. הנה המסילות
המפה הקודמת התייחסה למגרשים בנויים לצרכי מגורים בלבד. החישוב שלה לא כלל שטחים פתוחים כגון פארקים. הבית הפרברי הטיפוסי באזורים בצביעה הבהירה הינו צמוד קרקע דו קומתי, גינה קדמית קטנה בחזית הבית, חנייה פרטית ומוסך לצד הבית, וגינה אחורית שאורכה כפול או פי 3 מאורך הגינה הקדמית וטביעת הרגל של הבית עצמו. יתכנו בתים בודדים (Detached) או בתים שחולקים קיר אחד בין שני בתים ( Semi-detached). הגינות שמאחורי הבתים גובלות בדרך כלל בגינות הבתים של הרחוב הבא. לפרבר טיפוסי יש אזור מרכזי של רחוב או שניים בבנייה טיפה יותר רוויה (חנויות מתחת ל2 קומות מגורים) ולעיתים גם מספר בנייני דירות ברחוב הראשי אך ברגע שאתה פונה ממנו כל הבנייה היא של צמודי קרקע. תחנות הרכבת נמצאות בדרך כלל במקומות מרכזיים כאלו אך בשל אילוצי טופוגרפיה ותוואי מסילה יש כאלו ש"סתם" נמצאות בשולי רחוב מגורים טיפוסי למראה.
&nbsp
הנה מצורפת מפה גאוגרפית של כל מסילות הרכבת בעיר (תחתית, רשתות אחרות המשוייכות למפעילה העירונית וארצית/פרברית). אפשר לראות איך הענפים מתפצלים מהקווים הראשיים כדי לשרת פרברים, את המרחקים ביו הצירים המקבילים הרבים של המערכת, וכיצד אפילו המקומות המרוחקים ביותר מהמערכת הרכבתית במרחב הבנוי יכולים לגשת לשני צירים שונים במרחק של 2 ק"מ. המערכת הזו איפשרה את הפרברים מלכתחילה (פרברים רבים מקורם בבנייה ספקולטיבית של חברות הרכבת) וחיונית לחיבורן לעיר.
&nbsp
יש כבישים מהירים ספורים בלבד מכביש הטבעת של אזור 3 (ה North Circular) למרכז העיר (בעצם אינני יכול לחשוב על כביש ממוחלף ונפרד חוץ מה A40 שמגיע לכביש הטבעת הפנימית (ה Ring road), אני מצרף מפת מהירויות בכבישים שניתן לראות בה את התופעה שאני מתאר. הסיבה להבדל הזה מול גוש דן היא שהעיר נבנתה באופן רציף ולכן למעט פרוייקט או שניים שנבנו ע"י הרס מבנים קיימים ובקרבת צירי רכבת ותעלות לא היו תוואים רציפים ליצירת כבישים מהירים מאזור 2 ופנימה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אני לא מבין מה אתה רוצה.
מבדיקה מהירה וכמובן לא מייצגת- בית בלונדון כמו שאתה מתאר יושב על שטח בגודל של 400-500 מ"ר. בית ממוצע בסביון יושב על שטח של מעל 1000 מ"ר. חלק גדול מהם גם מעל 2000 מ"ר. זה מסביר את הצפיפות הנמוכה.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מכיר אזורים עם חלקות בגודל דומה לסביון ו2 תחנות קרובות

אני לא מבין מה אתה רוצה.
מבדיקה מהירה וכמובן לא מייצגת- בית בלונדון כמו שאתה מתאר יושב על שטח בגודל של 400-500 מ"ר. בית ממוצע בסביון יושב על שטח של מעל 1000 מ"ר. חלק גדול מהם גם מעל 2000 מ"ר. זה מסביר את הצפיפות הנמוכה.
אני מכיר אזורים עם חלקות בגודל דומה לסביון ו2 תחנות קרובות
ב Hampstead Garden Suburb יש חלקות ענק של 1,750 מ"ר, 2,500 מ"ר ואף חלקות גדולות יותר ברחוב אחוזות שנקרא Bishops Avenue ומרכז האזור נמצא 1.3 ק"מ משתי תחנות תחתית שונות (East Finchley, Golder's Green) על שני ענפים שונים של הקו הצפוני.
&nbsp
הסיבה הספציפית שהקווים אינם נכנסים לאזור עצמו היא טופוגרפית, ענף היי בארנט עובר על מסילה שבעבר היתה פרברית והיא מנצלת מספר רכסי גבעות, חפירים ועמק, ענף אדג'וור מנצל תוואי מישורי יחסית במקביל ל A5 שהינו במקור כביש רומאי והיה קיים כ2000 שנה. הפרבר נמצא בנקודת ביניים בין שני התוואים האלו.
&nbsp
הפרבר נמצא צפונית לשכונות Highgate ו Hampstead היוקרתיות שלהן תחנות תחתית משל עצמן, מצפון לכביש שחיבר ביניהן עוד מהעידן שהיו עיירות כפריות במחוז מידלסקס. הוא נמצא מדרום לכביש ה A1 שמהווה גבול בינו לבין שכונת East Finchley וממזרח לפארק הרחבה של ה Hampstead Heath שמהווה גבול בינו לשכונת Golder's Green המזוהה עם הקהילה היהודית. בכל השכונת האלו יש תחנת תחתית ששמה זהה לשם השכונה.
&nbsp
25-30 ק"מ מלונדון במחוז סארי השכן שוכנת "חגורת הברוקרים" של לונדון ובה בנייה של אחוזות בצפיפות נמוכה דומה או אפילו נמוכה יותר. תושבי האזור תלויים בקווים הפרבריים לתחנת Waterloo ובקו השאטל Waterloo and City line מווטרלו לתחנת בנק שבלב האזור הפיננסי. ללא רשת הרכבות היוממות ממקומות אלו היתה קשה עד בלתי אפשרית.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה