הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
 


הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
 

Ccyclist

Well-known member
הבעיה של ר"י היא היעדר "ארונות" איכסון.

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
הבעיה של ר"י היא היעדר "ארונות" איכסון.
רק בסימנס של קו מודיעין יש ארונית איכסון עלובה (שהחצי התחתון שלה מכיל ציוד של ר"י) שבקושי מתאימה למזוודות טרולי. זאת במערכת מסילתית שמובילה חיילים עם קיטבאגים גדולים פעמיים בשבוע.
&nbsp
ברכבות רבות בעולם יש אזור מדפים נכבד יותר המאפשר איכסון מזוודות, וכן אזור אופניים ייעודי. כל זה בנוסף לאזור כסאות הגלגלים. ר"י לא השכילה לחלק את החלל הפנימי בקרונותיה באופן שעונה על צרכי הנוסעים והיא מוציאה את זה על סוגי נוסעים שונים - איסור החיילים לפני כמה שנים, תוכניות איסור האופניים הנוכחיות או איסור האופניים הכולל שהיה עד תחילת העשור.
&nbsp
אציין שבמערכת הבריטית אסור להעלות אופניים רגילות בשעות העומס, אין הגבלות על אופניים מתקפלות בקווים פרבריים, אך בקווים בינעירוניים למרחקים גדולים יש לעיתים חובה לשים כיסוי על האופניים. בתחתית העמוקה של לונדון ובקו פרברי תחתי-עמוק אחד של המערכת הפרברית אסור להוביל אופניים רגילות אז לצערי יש דוגמה מחו"ל שתפסול העלאת אופניים רגילות בירושלים נבון. האופניים המתקפלות מותרות בקווים אלו.
&nbsp
&nbsp
 
חדשות רעות לרוכבי האופניים, מצויינות לשאר הנוסעים

הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
היי חברים, אם אתם משתמשים באופניים על הרכבת באופן סדיר, ובכן, יש לי חדשות רעות...
[אמל"ק- הרכבת מעיפה את האופניים מהרכבת, בואו לעצור את זה יחד-
https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE]
אני חלק מקבוצה קטנה של פעילי אופניים ירושלמים, ובמהלך עתירה שהגשנו על מנת לאפשר העלאה של אופניים לתחנת רכבת בירושלים (כרגע אסור שם לחלוטין) התברר בתשובה שהרכבת שלחה לבית המשפט שהם מתכננים לשנות את נהלי ההעלאה של אופניים לרכבת בכל הארץ. הם מתכוונים לאסור את ההעלאה של אופניים רגילים באופן מוחלט, ויותר גרוע, לאפשר אופניים מתקפלים מכל גודל רק מחוץ לשעות העומס (התמונה שצירפתי, המסמך המלא בתגובות), שזה הולך לדפוק אנשים רבים שבונים על האופניים המתקפלים שלהם להגיע לעבודה. זה כמובן טירוף מוחלט, וצעד עצום אחורה.
התקנות ייכנסו לתוקף בתחילת נובמבר. עד אז צריך לארגן את קהילת הרוכבים למאבק רציני בנושא. צריך להגיש צו מניעה ו/או עתירה, ויש כבר עורך דין בשם זיו מאור שעובד איתנו על התחנה בירושלים, ומכיר את החומר היטב. אבל חייבים גם ליצור קמפיין שטח ולגייס כספים למאבק המשפטי, סדר גודל של 10,000-15,000 (יש לנו כבר 1,000 ש"ח). כרגע כדאי לשמור על זה על אש קטנה ולארגן בסיס פעילים סביר ופלטפורמה לגייס כספים לפני שיוצאים עם זה לתקשורת, אבל חייבים לצאת עם זה בקרוב.
אנחנו לא יכולים לארגן את זה בירושלים -אין הרבה רוכבי אופניים, ואף רוכב לא משתמש עדיין ברכבת באופן יומיומי, אז חשוב ששאתם, הרוכבים של תל אביב, תכירו את זה, ונתחיל להתארגן ביחד, כי חייבים לעצור את זה.
בואו תצטרפו לקבוצת פעולה של העניין בוואטסאפ-https://chat.whatsapp.com/FGAcYOPNsLnAIrjASSs8VE
חדשות רעות לרוכבי האופניים, מצויינות לשאר הנוסעים
שלא יכולים לזוז בקרון בגלל שאופניים על הרצפה חוסמות את הדרך (בדרל כלל זה גם בכניסה לקרון - למה לא?) . רוכבי האופניים לא מתחשבים בשאר הנוסעים (שייתקלו וישברו רגל - למה לא?). מספיק שרומסים הולכי רגל על מדרכות אז אולי ברכבת קצת ירסנו אותם
 

סילון91

New member
סוף סוף מעיפים את המטרד הזה. עצלנים-תלכו ברגל\קחו אוטובוס

חדשות רעות לרוכבי האופניים, מצויינות לשאר הנוסעים
שלא יכולים לזוז בקרון בגלל שאופניים על הרצפה חוסמות את הדרך (בדרל כלל זה גם בכניסה לקרון - למה לא?) . רוכבי האופניים לא מתחשבים בשאר הנוסעים (שייתקלו וישברו רגל - למה לא?). מספיק שרומסים הולכי רגל על מדרכות אז אולי ברכבת קצת ירסנו אותם
סוף סוף מעיפים את המטרד הזה. עצלנים-תלכו ברגל\קחו אוטובוס
לתחנת הרכבת ומממנה. תלכו לישון חצי שעה מוקדם יותר תקומו מוקדם
יותר. זה פשוט נעשה סיוט לנסוע ברכבות זה ממש כאילו אנשים מעלים מכוניות
לרכבת
 

Ccyclist

Well-known member
לך יש רכבת שלמה, אל תבחר באזור האופניים.

סוף סוף מעיפים את המטרד הזה. עצלנים-תלכו ברגל\קחו אוטובוס
לתחנת הרכבת ומממנה. תלכו לישון חצי שעה מוקדם יותר תקומו מוקדם
יותר. זה פשוט נעשה סיוט לנסוע ברכבות זה ממש כאילו אנשים מעלים מכוניות
לרכבת
לך יש רכבת שלמה, אל תבחר באזור האופניים.
בניגוד לרוכבים אתה חופשי לבחור בכל אזור שתרצה ברכבת ואינך חייב לבוא דווקא לכבשת הרש של רוכבי האופניים. יש סמל אופניים על הדלתות הבודדות שניתן להכניס דרכן אופניים ואתה בהחלט מוזמן ללכת לדלת הבאה.
&nbsp
כלי התחבורה המשלימים למיניהם מגיעים לתחנות ממקומות שאין בהם תחבורה ציבורית משלימה וחוסכים לבעליהם זמן. ללא חניות אופניים במתחם מסוגר בתחנת הרכבת לא בטוח להחנות אופניים סתם כך במתקני קשירה בתחנות הפרבריות. כמו כן יתכן שיש בעיות עם זמינות התל-אופן וחברות אחרות בתל אביב או מקומות עגינה או חנייה מותרים אז אנשים מעדיפים את האמצעי האישי שלהם.
&nbsp
הצירוף של אופניים ורכבת יעיל ומהיר יותר מאוטובוסים משלימים ויכול לחסוך בין חצי שעה לשעה בדרכים כל יום.
&nbsp
אני מסכים שצריך לעודד יוממים שמשתמשים באופניים להחזיק זוג בעיר וזוג בתחנת המוצא, תופעה שאני מכיר מחו"ל, אבל זה תלוי בבטיחות החנייה.
&nbsp
בעיה נוספת בתל אביב היא שמערכת האוטובוסים מנפחת את העיר מ2.5 ק"מ (8-9 דקות רכיבה) בין האיילון לים למערכת X צולבת של קווים באורך 5 ק"מ בין ההגנה לרדינג ות"א מרכז לכרמלית. כדי שמערכת האוטובוסים תהיה יעילה עליה להוסיף קווי רוחב חזקים מהתחנות לים, בייחוד מתחנת השלום שהשירות שלה לוקה בחסר.
 

darkshadow1

New member
הצפיפות בר"י צפויה רק לעלות בשנים הקרובות,

לך יש רכבת שלמה, אל תבחר באזור האופניים.
בניגוד לרוכבים אתה חופשי לבחור בכל אזור שתרצה ברכבת ואינך חייב לבוא דווקא לכבשת הרש של רוכבי האופניים. יש סמל אופניים על הדלתות הבודדות שניתן להכניס דרכן אופניים ואתה בהחלט מוזמן ללכת לדלת הבאה.
&nbsp
כלי התחבורה המשלימים למיניהם מגיעים לתחנות ממקומות שאין בהם תחבורה ציבורית משלימה וחוסכים לבעליהם זמן. ללא חניות אופניים במתחם מסוגר בתחנת הרכבת לא בטוח להחנות אופניים סתם כך במתקני קשירה בתחנות הפרבריות. כמו כן יתכן שיש בעיות עם זמינות התל-אופן וחברות אחרות בתל אביב או מקומות עגינה או חנייה מותרים אז אנשים מעדיפים את האמצעי האישי שלהם.
&nbsp
הצירוף של אופניים ורכבת יעיל ומהיר יותר מאוטובוסים משלימים ויכול לחסוך בין חצי שעה לשעה בדרכים כל יום.
&nbsp
אני מסכים שצריך לעודד יוממים שמשתמשים באופניים להחזיק זוג בעיר וזוג בתחנת המוצא, תופעה שאני מכיר מחו"ל, אבל זה תלוי בבטיחות החנייה.
&nbsp
בעיה נוספת בתל אביב היא שמערכת האוטובוסים מנפחת את העיר מ2.5 ק"מ (8-9 דקות רכיבה) בין האיילון לים למערכת X צולבת של קווים באורך 5 ק"מ בין ההגנה לרדינג ות"א מרכז לכרמלית. כדי שמערכת האוטובוסים תהיה יעילה עליה להוסיף קווי רוחב חזקים מהתחנות לים, בייחוד מתחנת השלום שהשירות שלה לוקה בחסר.
הצפיפות בר"י צפויה רק לעלות בשנים הקרובות,
ולרכבת ישראל לא תהיה יכולת להעלות את הקיבולת באופן משמעותית בשנים הקרובות "בזכות" העיכובים בפרוייקט החישמול ובהקמת המסילה הרביעית באיילון. התוצאה היא שהעומסים בבקרים (שגם היום לעיתים כבדים) צפויים רק להחמיר. כשזה המצב- הגיוני להמיר קרונות אופניים לקרונות סטנדרטיים (אולי אפילו לקרונות עמידה), כדי להעלות את הקיבולת וכך להקטין במשהו את הצפיפות.
 

Ccyclist

Well-known member
ה"צפיפות" בר"י מדומה ונובעת מעיצוב גרוע.

הצפיפות בר"י צפויה רק לעלות בשנים הקרובות,
ולרכבת ישראל לא תהיה יכולת להעלות את הקיבולת באופן משמעותית בשנים הקרובות "בזכות" העיכובים בפרוייקט החישמול ובהקמת המסילה הרביעית באיילון. התוצאה היא שהעומסים בבקרים (שגם היום לעיתים כבדים) צפויים רק להחמיר. כשזה המצב- הגיוני להמיר קרונות אופניים לקרונות סטנדרטיים (אולי אפילו לקרונות עמידה), כדי להעלות את הקיבולת וכך להקטין במשהו את הצפיפות.
ה"צפיפות" בר"י מדומה ונובעת מעיצוב גרוע.
היעדר מוטות אחיזה הופך עמידה בקרונות לקשה עד בלתי אפשרית (ציון לרעה - הסימנסים), מדפי המטען המדומים ב DD אינם מספיקים לתיק גב כשבדרך כלל מדף יכול להכיל גם מזוודות טרולי, אין פתרונות איכסון למזוודות או קיטבאגים.
&nbsp
אישית אני חייב לומר שראיתי סמלי אופניים על מספר דלתות אבל לא עליתי באזור אופניים של ר"י אבל מנסיוני ברכבות אחרות לא מדובר ביותר מאזור של 6 מושבים (3 זוגות) ולעיתים גם פחות מכך (אורך של כ 3 שורות אך רוחב של 1.5 מושבים במעברים ליד תאי שירותים) בקרון אחד מתוך 4 אז אינני רואה איך ביטול האזור יהיה משמעותי לבעיות הצפיפות כשיש פתרונות אחרים שיאפשרו שימוש יעיל יותר במקום הקיים ברכבות.
&nbsp
אני רגיל לצפיפות של התחתית הלונדונית בשעות העומס. הייתי על כמה רכבות של ר"י דרך האיילון בין 16:30 ל 18:00 ולא ראיתי שום דבר שאפילו מתקרב לצפיפות של מרחב אישי של 5-10 ס"מ לכל כיוון (והנוסעים שומרים על המרחב הזה) ומצבים שנוסעים עולים למקום שאין בו איפה לעמוד ואז נהיה עבורם מקום הודות להדחסות הנוסעים האחרים.
 

darkshadow1

New member
אתה כנראה לא מכיר את הנוסעים הישראלים.

ה"צפיפות" בר"י מדומה ונובעת מעיצוב גרוע.
היעדר מוטות אחיזה הופך עמידה בקרונות לקשה עד בלתי אפשרית (ציון לרעה - הסימנסים), מדפי המטען המדומים ב DD אינם מספיקים לתיק גב כשבדרך כלל מדף יכול להכיל גם מזוודות טרולי, אין פתרונות איכסון למזוודות או קיטבאגים.
&nbsp
אישית אני חייב לומר שראיתי סמלי אופניים על מספר דלתות אבל לא עליתי באזור אופניים של ר"י אבל מנסיוני ברכבות אחרות לא מדובר ביותר מאזור של 6 מושבים (3 זוגות) ולעיתים גם פחות מכך (אורך של כ 3 שורות אך רוחב של 1.5 מושבים במעברים ליד תאי שירותים) בקרון אחד מתוך 4 אז אינני רואה איך ביטול האזור יהיה משמעותי לבעיות הצפיפות כשיש פתרונות אחרים שיאפשרו שימוש יעיל יותר במקום הקיים ברכבות.
&nbsp
אני רגיל לצפיפות של התחתית הלונדונית בשעות העומס. הייתי על כמה רכבות של ר"י דרך האיילון בין 16:30 ל 18:00 ולא ראיתי שום דבר שאפילו מתקרב לצפיפות של מרחב אישי של 5-10 ס"מ לכל כיוון (והנוסעים שומרים על המרחב הזה) ומצבים שנוסעים עולים למקום שאין בו איפה לעמוד ואז נהיה עבורם מקום הודות להדחסות הנוסעים האחרים.
אתה כנראה לא מכיר את הנוסעים הישראלים.
אנשים עולים עם אופניים לרכבת ותוקעים אותם במעבר ליד הדלתות- וכך מפריעים לשאר הנוסעים.
לגבי הקרונות עצמם- אני מסכים שהיה עדיף להחליף אותם בקרונות פרבריים נורמלים, אבל זה כנראה לא יקרה בזמן הקרוב. אני לא יודע אם מדפי המטען הקטנים הם פשוט עיצוב גרוע או תוצאה של המבנה של הקרונות (לדוגמה יכול להיות שהגג הקמור של הקומה העליונה ב-DD לא מאפשר מדפים גדולים יותר). כדאי לציין שיש בין כל שני זוגות מושבים חלל שאפשר לדחוס או קיטבג או שניים.
ולגבי הצפיפות- בר"י המצב גרוע יותר בבוקר מאשר בערב, גם כי אנשים בבוקר יותר מוגבלים מבחינת השעות וגם כי הרבה אנשים נוסעים ברכבת בבוקר וחוזרים בערב באוטובוס/טרמפ (המצב ההפוך פחות נפוץ). העיצוב הבינעירוני של הקרונות גורם לכך שיכול להיות ש-80% מהנוסעים ישבו בנוחות או יעמדו בצפיפות נמוכה במעברים בזמן שה-20% הנותרים עומדים בצפיפות גבוהה ליד הדלתות ומקשים מאוד על עלייה וירידה של נוסעים. בקרונות של רכבת תחתית הצפיפות אחידה יותר- אין מדרגות שמפריעות לאנשים להידחס, יש שדה ראייה פתוח (כך שגם מי שעומד רחוק מהדלת יכול לנסות להצטופף אם יש צורך) והמעברים רחבים יותר. בקרונות של רכבת ישראל זה פשוט לא המצב.
 

Ccyclist

Well-known member
העמידה בדלתות מוכרת לי ונובעת מעיצוב גרוע.

אתה כנראה לא מכיר את הנוסעים הישראלים.
אנשים עולים עם אופניים לרכבת ותוקעים אותם במעבר ליד הדלתות- וכך מפריעים לשאר הנוסעים.
לגבי הקרונות עצמם- אני מסכים שהיה עדיף להחליף אותם בקרונות פרבריים נורמלים, אבל זה כנראה לא יקרה בזמן הקרוב. אני לא יודע אם מדפי המטען הקטנים הם פשוט עיצוב גרוע או תוצאה של המבנה של הקרונות (לדוגמה יכול להיות שהגג הקמור של הקומה העליונה ב-DD לא מאפשר מדפים גדולים יותר). כדאי לציין שיש בין כל שני זוגות מושבים חלל שאפשר לדחוס או קיטבג או שניים.
ולגבי הצפיפות- בר"י המצב גרוע יותר בבוקר מאשר בערב, גם כי אנשים בבוקר יותר מוגבלים מבחינת השעות וגם כי הרבה אנשים נוסעים ברכבת בבוקר וחוזרים בערב באוטובוס/טרמפ (המצב ההפוך פחות נפוץ). העיצוב הבינעירוני של הקרונות גורם לכך שיכול להיות ש-80% מהנוסעים ישבו בנוחות או יעמדו בצפיפות נמוכה במעברים בזמן שה-20% הנותרים עומדים בצפיפות גבוהה ליד הדלתות ומקשים מאוד על עלייה וירידה של נוסעים. בקרונות של רכבת תחתית הצפיפות אחידה יותר- אין מדרגות שמפריעות לאנשים להידחס, יש שדה ראייה פתוח (כך שגם מי שעומד רחוק מהדלת יכול לנסות להצטופף אם יש צורך) והמעברים רחבים יותר. בקרונות של רכבת ישראל זה פשוט לא המצב.
העמידה בדלתות מוכרת לי ונובעת מעיצוב גרוע.
ידיות האחיזה על מושבי ר"י מתאומות ליד אחת בלבד, אז אין פלא שהעמידה במעברים הפנימיים דלילה. יש עיצובים אחרים שמאפשרים למספר נוסעים להאחז באותה הידית כמו בתמונה המצורפת. במקום להאשים "ישראלים" תאשים את העיצוב.
&nbsp
כמו כן אני מצרף דוגמה של מדפי מטען רכבתיים. הייתי על DD לכיוון ב"ש דרך רשל"צ ב 11 בבוקר יום א' והמעבר בקומה העליונה נחסם עם קיטבאג או שניים כשהיו אולי 2 נוסעים בכל רביעייה. שוב - עניין של עיצוב גרוע ופתרון קל של האשמת חיילים כשהאשמה היא על ר"י שלא דאגה למדפי מטען. דרך אגב מדפי המטען אינם חייבים להיות על חשבון מושבים אטרקטיבים אלא יכולים לבוא על חשבון מושבים באזורים שאיש אינו רוצה לשבת בהם כמו מול תאי השירותים.
&nbsp
ההתנהגות הרעה הישראלית היחידה שאינני מוצא לה הסבר עיצובי היא חסימת הנוסעים היורדים ע"י הנוסעים ברציף. נסעתי במדינות רבות באירופה כולל מדינות ים תיכוניות ומעולם לא נתקלתי בהתנהגות כזו. ברגע שהבנתי שלא יפנו לי מקום התחלתי ללכת דרכם כי לא הושארה לי ברירה אחרת, למזלי יש לי הגובה והנוכחות הפיזית שמאפשרים זאת אבל אינני יודע איך אישה רזה בגובה מטר וחצי אמורה לרדת מהרכבת. במקומות אחרים אנשים ששמים לב שהדלתות נעצרו בדיוק מולם לוקחים צעד הצידה. בארץ אנשים נעמדים 3-4 לרוחב הדלתות וחוסמים אותך פיזית מלרדת לרציף, ולא עולה בדעתם לפנות מקום על מנת שתרד.
&nbsp



 

Bus Nerd

Active member
אם כבר עיצוב גרוע, בואו נדבר רגע על layout הכיסאות ברכבת

העמידה בדלתות מוכרת לי ונובעת מעיצוב גרוע.
ידיות האחיזה על מושבי ר"י מתאומות ליד אחת בלבד, אז אין פלא שהעמידה במעברים הפנימיים דלילה. יש עיצובים אחרים שמאפשרים למספר נוסעים להאחז באותה הידית כמו בתמונה המצורפת. במקום להאשים "ישראלים" תאשים את העיצוב.
&nbsp
כמו כן אני מצרף דוגמה של מדפי מטען רכבתיים. הייתי על DD לכיוון ב"ש דרך רשל"צ ב 11 בבוקר יום א' והמעבר בקומה העליונה נחסם עם קיטבאג או שניים כשהיו אולי 2 נוסעים בכל רביעייה. שוב - עניין של עיצוב גרוע ופתרון קל של האשמת חיילים כשהאשמה היא על ר"י שלא דאגה למדפי מטען. דרך אגב מדפי המטען אינם חייבים להיות על חשבון מושבים אטרקטיבים אלא יכולים לבוא על חשבון מושבים באזורים שאיש אינו רוצה לשבת בהם כמו מול תאי השירותים.
&nbsp
ההתנהגות הרעה הישראלית היחידה שאינני מוצא לה הסבר עיצובי היא חסימת הנוסעים היורדים ע"י הנוסעים ברציף. נסעתי במדינות רבות באירופה כולל מדינות ים תיכוניות ומעולם לא נתקלתי בהתנהגות כזו. ברגע שהבנתי שלא יפנו לי מקום התחלתי ללכת דרכם כי לא הושארה לי ברירה אחרת, למזלי יש לי הגובה והנוכחות הפיזית שמאפשרים זאת אבל אינני יודע איך אישה רזה בגובה מטר וחצי אמורה לרדת מהרכבת. במקומות אחרים אנשים ששמים לב שהדלתות נעצרו בדיוק מולם לוקחים צעד הצידה. בארץ אנשים נעמדים 3-4 לרוחב הדלתות וחוסמים אותך פיזית מלרדת לרציף, ולא עולה בדעתם לפנות מקום על מנת שתרד.
&nbsp
אם כבר עיצוב גרוע, בואו נדבר רגע על layout הכיסאות ברכבת
רוב הנוסעים ברכבת לא עובדים בלפטופ תוך כדי נסיעה, רוב הנוסעים לא פותרים תשבץ על השולחן, רוב הנוסעים לא סועדים על השולחנות האלו את ארוחת הצהריים, ורוב הנוסעים הם בודדים ולא קבוצות.

לכן הגיוני שלפחות חצי קרון, אם לא יותר, יהיה מסודר במושבים שכולם לכיוון הנסיעה, בלי שולחנות, כמו באוטובוס בין עירוני. כך יהיה מקום להרבה יותר נוסעים גם בישיבה. אפשר להשאיר חצי קרון (או רבע קרון) למושבים בסידור הקיים לטובת נוסעים בקבוצות וחיילים עם תיקים גדולים.

אין שום הצדקה לבזבז מקום על שולחנות שרוב האנשים לא משתמשים בהם, בטח שלא ברכבות שמשמשות בעיקר יוממים.
 

Ccyclist

Well-known member
אבל השולחנות משמשים לתיקים במקום המדפים

אם כבר עיצוב גרוע, בואו נדבר רגע על layout הכיסאות ברכבת
רוב הנוסעים ברכבת לא עובדים בלפטופ תוך כדי נסיעה, רוב הנוסעים לא פותרים תשבץ על השולחן, רוב הנוסעים לא סועדים על השולחנות האלו את ארוחת הצהריים, ורוב הנוסעים הם בודדים ולא קבוצות.

לכן הגיוני שלפחות חצי קרון, אם לא יותר, יהיה מסודר במושבים שכולם לכיוון הנסיעה, בלי שולחנות, כמו באוטובוס בין עירוני. כך יהיה מקום להרבה יותר נוסעים גם בישיבה. אפשר להשאיר חצי קרון (או רבע קרון) למושבים בסידור הקיים לטובת נוסעים בקבוצות וחיילים עם תיקים גדולים.

אין שום הצדקה לבזבז מקום על שולחנות שרוב האנשים לא משתמשים בהם, בטח שלא ברכבות שמשמשות בעיקר יוממים.
אבל השולחנות משמשים לתיקים במקום המדפים
פעמים רבות ראיתי נוסעים שתיקי הגב הקטנים והבינוניים שלהם היו על השולחנות כי אין להם מקום במדפים הפיקטיבים של ה DD.
&nbsp
בגדול אתה צודק, יוממים אינם נוסעים בקבוצות. ברכבות בינעירוניות בריטיות יש אולי שורת רביעייה אחת או שתי שורות כאלו בקרון שלם. זה מאפשר גם יותר ידיות החזקה ביותר גבי מושבים. גבי המושבים עצמם מאפשרים גם מדף מתקפל.
&nbsp
אוסיף לטובת מי שעוקבים שבגלל קשרי המשפחה שלי לברייטון הנסיון שלי לא מסתכם ברכבת התחתית אלא כולל נסיעות בינעירוניות רבות.


ושאלה - באיזו רכבת נסעת לברייטון בזמנו ?
 

Bus Nerd

Active member
מעולם לא יצא לי לנסוע לברייטון, אתה מתבלבל עם מישהו אחר?

אבל השולחנות משמשים לתיקים במקום המדפים
פעמים רבות ראיתי נוסעים שתיקי הגב הקטנים והבינוניים שלהם היו על השולחנות כי אין להם מקום במדפים הפיקטיבים של ה DD.
&nbsp
בגדול אתה צודק, יוממים אינם נוסעים בקבוצות. ברכבות בינעירוניות בריטיות יש אולי שורת רביעייה אחת או שתי שורות כאלו בקרון שלם. זה מאפשר גם יותר ידיות החזקה ביותר גבי מושבים. גבי המושבים עצמם מאפשרים גם מדף מתקפל.
&nbsp
אוסיף לטובת מי שעוקבים שבגלל קשרי המשפחה שלי לברייטון הנסיון שלי לא מסתכם ברכבת התחתית אלא כולל נסיעות בינעירוניות רבות.


ושאלה - באיזו רכבת נסעת לברייטון בזמנו ?
מעולם לא יצא לי לנסוע לברייטון, אתה מתבלבל עם מישהו אחר?
הניסיון היחיד שלי עם רכבות בבריטניה (למעט התחתית והDLR בלונדון) זה קו Thameslink בין לונדון ללוטון. אני לא זוכר אין היו מסודרים המושבים שם, וחוץ מהיעדר כריזה אלקטרונית ושלטי התחנה הבאה, הרכבות היו סבבה לגמרי והיה מקום נוח למזוודות (בניגוד לר"י).
 

Ccyclist

Well-known member
היה כאן גולש שעלה את ה Devil's Dyke

מעולם לא יצא לי לנסוע לברייטון, אתה מתבלבל עם מישהו אחר?
הניסיון היחיד שלי עם רכבות בבריטניה (למעט התחתית והDLR בלונדון) זה קו Thameslink בין לונדון ללוטון. אני לא זוכר אין היו מסודרים המושבים שם, וחוץ מהיעדר כריזה אלקטרונית ושלטי התחנה הבאה, הרכבות היו סבבה לגמרי והיה מקום נוח למזוודות (בניגוד לר"י).
היה כאן גולש שעלה את ה Devil's Dyke
אני לא יכול להתחקות אחרי מסרים ישנים (יתכן שזה קשור למחיקות) אבל מדי פעם מבקשים ממני המלצות ללונדון ובריטניה והיה גולש שאורך השהייה שלו הצדיק רכישת כרטיס 16-25 שנתן לו הנחות גם בתחתית, ואחד הטיפים שלי לברייטון היה שלא להסתפק בעיר ובחוף בלבד אלא לקחת את קו האוטובוס שעולה את ה Devil's Dyke, רכס גבעות מצפון לעיר שנשקף ממנה נוף לעיר ולים מדרום ונוף כפרי מצפון. הגולש עשה את הנסיעה וסיפר לי על החוויה.
&nbsp
אם ברכבות הטמזלינק שנסעת בהן היו חלונות עליונים נפתחים, לא היה מזגן, ואזור המזוודות כלל ספסל מתקפל מקוצר ליד המזוודות וספסל מתקפל ארוך מולן אז נסעת ברכבות הישנות ביותר ששימשו את הקו עד לסוף העשור שעבר. ברכבות אלו לא היה שילוט דיגיטלי פנימי.
&nbsp
אם נסעת ברכבות עם שירותים מעוגלים, מיזוג, קרונות נפרדים אז היו אמורים להיות בהם שלטים דיגיטליים של מטריקס נקודות צהובות הן בתוך והן מחוץ לקרונות. זהו הצי שנכנס לפעילות בחצי השני של העשור שעבר.
&nbsp
נראה שהתמונה שצירפתי לא מוכרת לך, זהו הצי החדש של הקו מאמצע העשור הנוכחי. רכבות מפרקיות רציפות, מושבים תלויים עם מקום איחסון מתחת למושבים, צגי מידע ממוחשבים בצבע מלא עם מידע מתחלף כולל מידע על הרכבת התחתית בלונדון.
&nbsp
טמזלינק מבוססת על מנהרת תת-שטח בת כ150 שנה ולכן היא לא זוכה לכבוד הראוי לה כ"קרוסרייל צפון-דרום". המנהרה נסגרה לרכבות נוסעים במלחמת העולם הראשונה וקו הטמזלינק נפתח כשירות חוצה מודרני ב1988. בעבר הקו הופיע בסימון לבן במפת התחתית בדומה לקו הגרייט נורת'רן התחתי-עמוק, שני קווים תת קרקעיים של הרשת הלאומית במרכז העיר. מנקודת המוצא שלי בצפון לונדון היא היתה חיבור נוח לברייטון, הדמיון שלה לקו תחתית היה קל יותר להבנה מאשר תחנת הטרמינל ויקטוריה על כל 19 רציפיה וההתמשקות שלה עם תחנת קינג'ס קרוס סט' פנקרס בקו הצפוני היתה קרובה יותר מהנסיעה לויקטוריה. נסעתי בקו הזה עשרות פעמים דרך שידרוגים רבים ועבודות תשתית רבות כולל פתיחת התחנה התת קרקעית החדשה בסט' פנקרס במקום רציפי החפיר של קינג'ס קרוס טמסלינק (שתי תחנות אלו התמשקו עם אותה תחנת תחתית).
&nbsp
זה גם קו שנסעתי בו רבות עם האופניים. הן איפשרו הגעה לתחנת המוצא שהיתה טיפה יותר מהירה מהנסיעה בתחתית (לתחתית יש מסלול שכולל פנייה, בכבישים יש מסלול ישיר) ומתחנת היעד הן איפשרו רכיבה מהירה לקרוביי, אולי בחצי הזמן שהיה לוקח להמתין לאוטובוס מקומי ולנסוע בו.
&nbsp
למרות שתמיד נסעתי בשעות המותרות היו מספר מקרים של עימות מול נוסעים רגילים, בעיקר משום שהרכבות הישנות סימנו סמל אופניים בכניסה לאזור עם הספסל שהתקפל ליצור את אזור האופניים אך לא כללו סימון ברור כלשהו באזור עצמו. בסוג השני אזור האופניים היה במקביל לשירותים העגולים עם סימון בולט ומתקני קשירה. הסוג השלישי נכנס לשימוש אחרי שעברתי מלונדון ולא השתמשתי בו כרוכב.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
אם כבר מושבים ללא רביעיות, אז אפשר את כל הקרון

אם כבר עיצוב גרוע, בואו נדבר רגע על layout הכיסאות ברכבת
רוב הנוסעים ברכבת לא עובדים בלפטופ תוך כדי נסיעה, רוב הנוסעים לא פותרים תשבץ על השולחן, רוב הנוסעים לא סועדים על השולחנות האלו את ארוחת הצהריים, ורוב הנוסעים הם בודדים ולא קבוצות.

לכן הגיוני שלפחות חצי קרון, אם לא יותר, יהיה מסודר במושבים שכולם לכיוון הנסיעה, בלי שולחנות, כמו באוטובוס בין עירוני. כך יהיה מקום להרבה יותר נוסעים גם בישיבה. אפשר להשאיר חצי קרון (או רבע קרון) למושבים בסידור הקיים לטובת נוסעים בקבוצות וחיילים עם תיקים גדולים.

אין שום הצדקה לבזבז מקום על שולחנות שרוב האנשים לא משתמשים בהם, בטח שלא ברכבות שמשמשות בעיקר יוממים.
אם כבר מושבים ללא רביעיות, אז אפשר את כל הקרון
שולחנות שמתקפלות מהמושב לפניך כמו במטוס או אוטובוסים בינעירוניים בעולם
אלא רק שבכיוון השני זה יהיה נגד כיוון הנסיעה ואז כבר קרון אורבני מועדף יותר
 

Bus Nerd

Active member
יש בעולם מושבי רכבת שאפשר להחליף להם את הכיוון

אם כבר מושבים ללא רביעיות, אז אפשר את כל הקרון
שולחנות שמתקפלות מהמושב לפניך כמו במטוס או אוטובוסים בינעירוניים בעולם
אלא רק שבכיוון השני זה יהיה נגד כיוון הנסיעה ואז כבר קרון אורבני מועדף יותר
יש בעולם מושבי רכבת שאפשר להחליף להם את הכיוון
ע"י הסטת המשענת. לא מנגנון מסובך במיוחד. ככה אפשר להסיט 4 מושבים כדי שיהיו רבעייה, או סתם להסיט זוג מושבים כדי שיהיה עם/נגד כיוון הנסיעה. הטכנולוגיה הייתה קיימת ברכבות אירופאיות כבר בשנות השלושים אם לא לפני. אפשר בהחלט לשים כאלו בר"י וגם לדאוג שלפני תחילת נסיעה (לפני שעולים נוסעים) כל המושבים יוסטו לכיוון הנסיעה, בין אם ע"י המנקים או בצורה חשמלית אוטומטית נשלטת מרחוק.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
המנגנון הזה לא גורם למושב לתפוס יותר מקום ברדיוס כדי לאפשר

יש בעולם מושבי רכבת שאפשר להחליף להם את הכיוון
ע"י הסטת המשענת. לא מנגנון מסובך במיוחד. ככה אפשר להסיט 4 מושבים כדי שיהיו רבעייה, או סתם להסיט זוג מושבים כדי שיהיה עם/נגד כיוון הנסיעה. הטכנולוגיה הייתה קיימת ברכבות אירופאיות כבר בשנות השלושים אם לא לפני. אפשר בהחלט לשים כאלו בר"י וגם לדאוג שלפני תחילת נסיעה (לפני שעולים נוסעים) כל המושבים יוסטו לכיוון הנסיעה, בין אם ע"י המנקים או בצורה חשמלית אוטומטית נשלטת מרחוק.
המנגנון הזה לא גורם למושב לתפוס יותר מקום ברדיוס כדי לאפשר
סיבוב מושב כזה?
ואם זה כבר היה קיים בשנות השלושים מדוע לא עושים זאת היום? (ואם כן, איפה? כי בטיול הזה לא ראיתי מנגנונים כאלו)
ובהנחה ולא מדובר במנגנון של מושבים שווי אורך והיפוכם כך שהמשענת נהפכת למושב והמושב למשענת.
 

darkshadow1

New member
יש מנגנון כזה ב-shinkansen.

המנגנון הזה לא גורם למושב לתפוס יותר מקום ברדיוס כדי לאפשר
סיבוב מושב כזה?
ואם זה כבר היה קיים בשנות השלושים מדוע לא עושים זאת היום? (ואם כן, איפה? כי בטיול הזה לא ראיתי מנגנונים כאלו)
ובהנחה ולא מדובר במנגנון של מושבים שווי אורך והיפוכם כך שהמשענת נהפכת למושב והמושב למשענת.
יש מנגנון כזה ב-shinkansen.
 

Bus Nerd

Active member
יש במיורקה למשל :)

השאלה היתה איפה יש כזה באירופה (לדברי Bus Nerd)
אין לי ספק בכך שביפן הכל סופר משוכלל
יש במיורקה למשל :)
הנה סרטון קצר על הרכבת ההיסטורית שם, Ferrocarril de Sóller, שנוסעת עם ציוד נייד משנות העשרים(!) שעושה את הקטע עם הכיסאות. אם יכלו לעשות את זה בשנות ה20 של המאה ה20, אפשר לעשות את זה בשנות ה20 של המאה ה21.
יש לציין שהכיסאות בסרטון נראים הרבה יותר "רזים" מהכיסאות של רכבת ישראל.
https://www.youtube.com/watch?v=xf01u3u8I4c
 
למעלה