ביטול הקו הורוד

DanielOne

New member
ביטול הקו הורוד

ביטול הקו הורוד
כתבתי פה לפני כמה שנים שלדעתי זו הייתה טעות גדולה לבטל את הפרויקט. הקווים שעושים את המסלול בעיקר 29 מראים שיש ביקוש אדיר לקו מהיר על מת"צ. ואם זה לא מספיק אני מבין שעכשיו גם את הנתצ מהיר לעיר לא בטוח שיעשו. וזה לא מובן איך המדינה ומשרד התחבורה לא מצליחים להוציא לפועל פרויקטים סופיים וחתומים.

הנה תמונה של הקטע הקטן שמוכן בהרצליה, הפתיחה אחרי החגים.



 

אורי404

New member
על התמונה

ביטול הקו הורוד
כתבתי פה לפני כמה שנים שלדעתי זו הייתה טעות גדולה לבטל את הפרויקט. הקווים שעושים את המסלול בעיקר 29 מראים שיש ביקוש אדיר לקו מהיר על מת"צ. ואם זה לא מספיק אני מבין שעכשיו גם את הנתצ מהיר לעיר לא בטוח שיעשו. וזה לא מובן איך המדינה ומשרד התחבורה לא מצליחים להוציא לפועל פרויקטים סופיים וחתומים.

הנה תמונה של הקטע הקטן שמוכן בהרצליה, הפתיחה אחרי החגים.
על התמונה
חיבור מתחנת הרכבת לכיוון מחלף הסירה ואזור התעשייה?
 

DanielOne

New member
חיובי

על התמונה
חיבור מתחנת הרכבת לכיוון מחלף הסירה ואזור התעשייה?
חיובי
אגב, המחלף הושלם כמעט לחלוטין מה שאומר שלבאים מהרצליה פיתוח תהייה כניסה עם רמזור ישיר לאיילון צפונה.
&nbsp
מה שנותר זה הכניסה מאיילון להרצליה ב' מה שיחבר את איילון לכיוון דרום ישירות לצומת הסירה. לבאים מכביש החוף ו-531. בגלל עניינים פוליטיים ובירוקרטיים לא מסיימים את הפרוייקט. להערכתי מדובר על עבודה של חודש לכל היותר.
 

אורי404

New member
זה קטע נת"צ היחידי בהרצליה, שייפתח בקרוב?

חיובי
אגב, המחלף הושלם כמעט לחלוטין מה שאומר שלבאים מהרצליה פיתוח תהייה כניסה עם רמזור ישיר לאיילון צפונה.
&nbsp
מה שנותר זה הכניסה מאיילון להרצליה ב' מה שיחבר את איילון לכיוון דרום ישירות לצומת הסירה. לבאים מכביש החוף ו-531. בגלל עניינים פוליטיים ובירוקרטיים לא מסיימים את הפרוייקט. להערכתי מדובר על עבודה של חודש לכל היותר.
זה קטע נת"צ היחידי בהרצליה, שייפתח בקרוב?
או יש קטעים נוספים בעיר?
 

telaviv202

New member
וצריך לומר שהקטע הזה נמשך עד קרוב למחלף הסירה

ככל הידוע הקטע היחידי
יש כמובן תשתית מוכנה בדרך ירושלים בקטע מחלף רכבת רעננה מערב
וצריך לומר שהקטע הזה נמשך עד קרוב למחלף הסירה
זה לא רק היציאה מהרכבת (רת"צ), אלא גם הגשר שמעל הרכבת עד לרחוב משה דיין (מת"צ).
&nbsp
ביום רביעי הבא תקיים עיריית הרצליה מפגש תושבים כדי לעדכן אותם על "מהיר לעיר" ועל אפשרות לשינוי במערך קווי האוטובוסים בעיר.
&nbsp
https://www.facebook.com/HerzliyaCity/photos/a.174752525882950/2692779177413593/





 

אורי404

New member
על ההסבר ועל הסרטון

וצריך לומר שהקטע הזה נמשך עד קרוב למחלף הסירה
זה לא רק היציאה מהרכבת (רת"צ), אלא גם הגשר שמעל הרכבת עד לרחוב משה דיין (מת"צ).
&nbsp
ביום רביעי הבא תקיים עיריית הרצליה מפגש תושבים כדי לעדכן אותם על "מהיר לעיר" ועל אפשרות לשינוי במערך קווי האוטובוסים בעיר.
&nbsp
https://www.facebook.com/HerzliyaCity/photos/a.174752525882950/2692779177413593/
על ההסבר ועל הסרטון
 

jp3raptor

Member
כואב הלב, ללא ספק התוכנית הנכונה לרעננה כפר סבא והרצליה

ביטול הקו הורוד
כתבתי פה לפני כמה שנים שלדעתי זו הייתה טעות גדולה לבטל את הפרויקט. הקווים שעושים את המסלול בעיקר 29 מראים שיש ביקוש אדיר לקו מהיר על מת"צ. ואם זה לא מספיק אני מבין שעכשיו גם את הנתצ מהיר לעיר לא בטוח שיעשו. וזה לא מובן איך המדינה ומשרד התחבורה לא מצליחים להוציא לפועל פרויקטים סופיים וחתומים.

הנה תמונה של הקטע הקטן שמוכן בהרצליה, הפתיחה אחרי החגים.
כואב הלב, ללא ספק התוכנית הנכונה לרעננה כפר סבא והרצליה
לא אסלח לעולם לסוחרי אחוזה שמנעו תחבורה ציבורית יעילה בטוחה ומהירה
 

darkshadow1

New member
לדעתי אסור שמשרד התחבורה ישקיע שקל ברעננה.

ביטול הקו הורוד
כתבתי פה לפני כמה שנים שלדעתי זו הייתה טעות גדולה לבטל את הפרויקט. הקווים שעושים את המסלול בעיקר 29 מראים שיש ביקוש אדיר לקו מהיר על מת"צ. ואם זה לא מספיק אני מבין שעכשיו גם את הנתצ מהיר לעיר לא בטוח שיעשו. וזה לא מובן איך המדינה ומשרד התחבורה לא מצליחים להוציא לפועל פרויקטים סופיים וחתומים.

הנה תמונה של הקטע הקטן שמוכן בהרצליה, הפתיחה אחרי החגים.
לדעתי אסור שמשרד התחבורה ישקיע שקל ברעננה.
מדובר בעיר שמתנגדת באופן עקבי לכל פרוייקט תחבורה ציבורית, התנגדות שבסופו של דבר פוגעת לא רק בתושבי רעננה אלא גם במאות אלפי תושבי הערים הסמוכות. כדאי שמשרד התחבורה יתחיל בגריטת הקטע של M1 שעובר ברעננה- בהתחשב בהיסטוריה, סבירות גבוהה שיצוצו התנגדויות שעלולות לפגוע בפרוייקט כולו (כי נראה שמתוכנן גם דיפו בקצה השלוחה). בנוסף, כדאי שמשרד התחבורה יוריד את תדירות הרכבות שעוברות ברעננה מערב ויקצץ את מספר התחנת שבהן עוצרים אוטובוסים ברחוב אחוזה.
 
לפי המצב בנת"ע והמצב הפוליטי בישראל M1 ואחיו יישארו על הנייר

לדעתי אסור שמשרד התחבורה ישקיע שקל ברעננה.
מדובר בעיר שמתנגדת באופן עקבי לכל פרוייקט תחבורה ציבורית, התנגדות שבסופו של דבר פוגעת לא רק בתושבי רעננה אלא גם במאות אלפי תושבי הערים הסמוכות. כדאי שמשרד התחבורה יתחיל בגריטת הקטע של M1 שעובר ברעננה- בהתחשב בהיסטוריה, סבירות גבוהה שיצוצו התנגדויות שעלולות לפגוע בפרוייקט כולו (כי נראה שמתוכנן גם דיפו בקצה השלוחה). בנוסף, כדאי שמשרד התחבורה יוריד את תדירות הרכבות שעוברות ברעננה מערב ויקצץ את מספר התחנת שבהן עוצרים אוטובוסים ברחוב אחוזה.
לפי המצב בנת"ע והמצב הפוליטי בישראל M1 ואחיו יישארו על הנייר
לא רק ברעננה אלא בכלל.
ממילא אין מי שידחף את הפרויקטים הללו.
 

Ccyclist

Well-known member
אפשר לבנות את הוורוד על בסיס המטרו

ביטול הקו הורוד
כתבתי פה לפני כמה שנים שלדעתי זו הייתה טעות גדולה לבטל את הפרויקט. הקווים שעושים את המסלול בעיקר 29 מראים שיש ביקוש אדיר לקו מהיר על מת"צ. ואם זה לא מספיק אני מבין שעכשיו גם את הנתצ מהיר לעיר לא בטוח שיעשו. וזה לא מובן איך המדינה ומשרד התחבורה לא מצליחים להוציא לפועל פרויקטים סופיים וחתומים.

הנה תמונה של הקטע הקטן שמוכן בהרצליה, הפתיחה אחרי החגים.
אפשר לבנות את הוורוד על בסיס המטרו
שני ענפי מטרו צפון דרום בכפ"ס ורעננה יפעלו בחצי מתדירות ליבת הקו אז יש סלוטים לרכבות נוספות. חיבור בין הענפים של ויצמן ואחוזה (ותחנה במזרח אחוזה היכן שאין תוכניות כיום) יכול ליצור מסלול רוחבי בין ענפי הקו המתוכנן לתל אביב. את הקו אפשר להמשיך להרצליה כך שיתמשק עם סוף הקו הירוק באבא אבן והמטרו ההיקפי.
&nbsp
בניית הקו כקו מטרו תבטל את הסיבות להתנגדות לקו רק"ל קרקעי. כמו כן יתכן שתיכנון בן 2 רציפי אי יאפשר לקו הורוד במטרו להיות קו מאסף בכל תחנות כפ"ס ורעננה בעוד שמטרו צפון דרום יוכל לעצור בתחנות מפתח בלבד ולהגיע לת"א במהירות גדולה יותר. שירות דומה קיים בין הקו המטרופוליטני המהיר לקו היובל המאסף בין בייקר סטריט לוומבלי פארק בלונדון.

 

darkshadow1

New member
הצעה דווקא הגיונית- אבל הייתי משנה את המסלול בהרצליה.

אפשר לבנות את הוורוד על בסיס המטרו
שני ענפי מטרו צפון דרום בכפ"ס ורעננה יפעלו בחצי מתדירות ליבת הקו אז יש סלוטים לרכבות נוספות. חיבור בין הענפים של ויצמן ואחוזה (ותחנה במזרח אחוזה היכן שאין תוכניות כיום) יכול ליצור מסלול רוחבי בין ענפי הקו המתוכנן לתל אביב. את הקו אפשר להמשיך להרצליה כך שיתמשק עם סוף הקו הירוק באבא אבן והמטרו ההיקפי.
&nbsp
בניית הקו כקו מטרו תבטל את הסיבות להתנגדות לקו רק"ל קרקעי. כמו כן יתכן שתיכנון בן 2 רציפי אי יאפשר לקו הורוד במטרו להיות קו מאסף בכל תחנות כפ"ס ורעננה בעוד שמטרו צפון דרום יוכל לעצור בתחנות מפתח בלבד ולהגיע לת"א במהירות גדולה יותר. שירות דומה קיים בין הקו המטרופוליטני המהיר לקו היובל המאסף בין בייקר סטריט לוומבלי פארק בלונדון.
הצעה דווקא הגיונית- אבל הייתי משנה את המסלול בהרצליה.
הרצליה פיתוח היא אזור שבנוי בצפיפות נמוכה מאוד. הרבה ביקוש למטרו לא יהיה שם. עדיף שבמקום לחצות את כביש 20 מערבית למרכז הבינתחומי- הקו יפנה דרומה ויגיע ישירות לתחנת הרצליה. כך תהיה התממשקות טובה יותר לרכבת ישראל (אלא אם מתוכננת תחנה בצמוד לשכונה שאמורה לקום במקום שדה התעופה בהרצליה) וגם יהיה שירות טוב יותר מהמגדלים שמתוכננים ליד תחנת הרכבת לשאר השרון.
בנוסף, אם יוקם קו כזה- אז עדיף לשנות את המסלול של הזרוע של M1 ברעננה כך שתמשיך צפונה (במקום לפנות מזרחה לאחוזה) ותאפשר לספק שירות טובה יותר לשכונות החדשות בצפון רעננה.
 

Ccyclist

Well-known member
מה שהצעתי בהרצליה בהחלט בר שינוי.

הצעה דווקא הגיונית- אבל הייתי משנה את המסלול בהרצליה.
הרצליה פיתוח היא אזור שבנוי בצפיפות נמוכה מאוד. הרבה ביקוש למטרו לא יהיה שם. עדיף שבמקום לחצות את כביש 20 מערבית למרכז הבינתחומי- הקו יפנה דרומה ויגיע ישירות לתחנת הרצליה. כך תהיה התממשקות טובה יותר לרכבת ישראל (אלא אם מתוכננת תחנה בצמוד לשכונה שאמורה לקום במקום שדה התעופה בהרצליה) וגם יהיה שירות טוב יותר מהמגדלים שמתוכננים ליד תחנת הרכבת לשאר השרון.
בנוסף, אם יוקם קו כזה- אז עדיף לשנות את המסלול של הזרוע של M1 ברעננה כך שתמשיך צפונה (במקום לפנות מזרחה לאחוזה) ותאפשר לספק שירות טובה יותר לשכונות החדשות בצפון רעננה.
מה שהצעתי בהרצליה בהחלט בר שינוי.
מה שנראה לי קשה לשינוי הוא קטעי המטרו בכפ"ס ורעננה כי הרעיון הוא להעביר בהם רכבות של הקו הורוד בדומה על קטעים קיימים להצעות החיבור בין ענף עתידים של הקו הירוק וענף אם המושבות של הקו האדום.
&nbsp
מה ששירטטתי בהרצליה מבוסס על עיקרון של פיצול בנקודה המערבית ביותר של המטרו שם ונסיון להגיע לנקודת החלפה תדירה אחרת בקצה הקו תוך המנעות מכפילות עם המטרו ההיקפי ותוך חיבור ערי השרון לחוף הים של הרצליה.
&nbsp
הטענה שצמודי הקרקע של הרצליה פיתוח אינם מתאימים למטרו תמוהה בעיניי. התחתית הלונדונית מבוססת על חיבור פרברים צמודי קרקע למרכז העיר. עם זאת יש אזורים של בנייה רוויה יותר בצד הזה של העיר (יש לי קרובים רחוקים שגרו בקומה העליונה של בניין בן 3 או 4 קומות ליד הים בהרצליה בתחילת שנות השמונים) וחשבתי לתת נקודת חיבור שונה מזו של תחנת הרצליה.
&nbsp
אני די מסמפט את הרעיון שלך לחבר לתחנת הרצליה דרך אזור ז'בוטינסקי של הרצליה, אולי הייתי מעביר את החיבור על גשר או מנהרה מצפון לתחנה ולא מדרום, ומתחבר משם לתחנת אבא אבן עם תחנת ביניים במדינת היהודים.
&nbsp
מה שמוזר בעיניי הוא שהקו הירוק אינו ממשיך לתחנת הרצליה ומסתיים מנש בקצה הדרומי של הרצליה פיתוח.
 

Bus Nerd

Active member
לגבי הירוק

מה שהצעתי בהרצליה בהחלט בר שינוי.
מה שנראה לי קשה לשינוי הוא קטעי המטרו בכפ"ס ורעננה כי הרעיון הוא להעביר בהם רכבות של הקו הורוד בדומה על קטעים קיימים להצעות החיבור בין ענף עתידים של הקו הירוק וענף אם המושבות של הקו האדום.
&nbsp
מה ששירטטתי בהרצליה מבוסס על עיקרון של פיצול בנקודה המערבית ביותר של המטרו שם ונסיון להגיע לנקודת החלפה תדירה אחרת בקצה הקו תוך המנעות מכפילות עם המטרו ההיקפי ותוך חיבור ערי השרון לחוף הים של הרצליה.
&nbsp
הטענה שצמודי הקרקע של הרצליה פיתוח אינם מתאימים למטרו תמוהה בעיניי. התחתית הלונדונית מבוססת על חיבור פרברים צמודי קרקע למרכז העיר. עם זאת יש אזורים של בנייה רוויה יותר בצד הזה של העיר (יש לי קרובים רחוקים שגרו בקומה העליונה של בניין בן 3 או 4 קומות ליד הים בהרצליה בתחילת שנות השמונים) וחשבתי לתת נקודת חיבור שונה מזו של תחנת הרצליה.
&nbsp
אני די מסמפט את הרעיון שלך לחבר לתחנת הרצליה דרך אזור ז'בוטינסקי של הרצליה, אולי הייתי מעביר את החיבור על גשר או מנהרה מצפון לתחנה ולא מדרום, ומתחבר משם לתחנת אבא אבן עם תחנת ביניים במדינת היהודים.
&nbsp
מה שמוזר בעיניי הוא שהקו הירוק אינו ממשיך לתחנת הרצליה ומסתיים מנש בקצה הדרומי של הרצליה פיתוח.
לגבי הירוק
יש תוכנית עתידית לחבר אותו לתחנת הרצליה. העלו את זה בפורום מתישהו, זה חלק מהתוכנית של תכנון מחדש של כל המתחם של תחנת הרצליה כמתחם תחבורה משולב עם חיבור ישיר לאיילון. אבל זה עוד רחוק בעתיד.
 

Ccyclist

Well-known member
תיקון עריכה: "על קטעים קיימים בדומה.."

מה שהצעתי בהרצליה בהחלט בר שינוי.
מה שנראה לי קשה לשינוי הוא קטעי המטרו בכפ"ס ורעננה כי הרעיון הוא להעביר בהם רכבות של הקו הורוד בדומה על קטעים קיימים להצעות החיבור בין ענף עתידים של הקו הירוק וענף אם המושבות של הקו האדום.
&nbsp
מה ששירטטתי בהרצליה מבוסס על עיקרון של פיצול בנקודה המערבית ביותר של המטרו שם ונסיון להגיע לנקודת החלפה תדירה אחרת בקצה הקו תוך המנעות מכפילות עם המטרו ההיקפי ותוך חיבור ערי השרון לחוף הים של הרצליה.
&nbsp
הטענה שצמודי הקרקע של הרצליה פיתוח אינם מתאימים למטרו תמוהה בעיניי. התחתית הלונדונית מבוססת על חיבור פרברים צמודי קרקע למרכז העיר. עם זאת יש אזורים של בנייה רוויה יותר בצד הזה של העיר (יש לי קרובים רחוקים שגרו בקומה העליונה של בניין בן 3 או 4 קומות ליד הים בהרצליה בתחילת שנות השמונים) וחשבתי לתת נקודת חיבור שונה מזו של תחנת הרצליה.
&nbsp
אני די מסמפט את הרעיון שלך לחבר לתחנת הרצליה דרך אזור ז'בוטינסקי של הרצליה, אולי הייתי מעביר את החיבור על גשר או מנהרה מצפון לתחנה ולא מדרום, ומתחבר משם לתחנת אבא אבן עם תחנת ביניים במדינת היהודים.
&nbsp
מה שמוזר בעיניי הוא שהקו הירוק אינו ממשיך לתחנת הרצליה ומסתיים מנש בקצה הדרומי של הרצליה פיתוח.
תיקון עריכה: "על קטעים קיימים בדומה.."
איכשהו באמצע עריכה מחדש הסמן נפל לי בין מילים.
 
למעלה