לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2242022,420 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'בקשה להקפאת הקו הסגול'
בקשה להקפאת הקו הסגול
<< ההודעה הנוכחית
16/10/2019 | 14:07
14
249
 
 
בלעדי לכלכליסט
קצא"א לבג"ץ: הקפיאו את קו הרכבת הסגול
בעתירה נגד משרדי האנרגיה והגנת הסביבה דורשת החברה להקפיא את העבודות ברכבת הקלה משום שהקו הסגול מסכן צינור נפט חיוני. לאחר שלוש שנים בהן פעלה ללא מנכ”ל, קצא”א מינתה את איציק לוי
ליאור גוטמן06:5416.10.19
תגיות:הרכבת הקלהעתירהבג"ץקצא"א
חברת קצא”א (קו צינור אירופה אסיה) עתרה לבג”ץ בימים האחרונים בדרישה לבטל את התוכנית הקיימת של הקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב. לטענת קצא”א, התוכנית אושרה תחת חוסר סבירות קיצוני, משום שבשטח התוכנית עובר קו צינור דלק בקוטר 18 אינץ' “שאין לו תחליף והוא חיוני למשק האנרגיה של ישראל”. קו זה מזרים לדברי החברה “80% מהדלק הגולמי הנדרש לבתי הזיקוק בחיפה” ובנייה בסמיכות אליו מציבה “סיכון משמעותי לפגיעה בשלמותו” ומסכנת את משק האנרגיה של ישראל.
 
קצא”א הגישה את העתירה נגד שורת משרדי ממשלה לרבות משרד האנרגיה, המשרד להגנת הסביבה, המועצה הארצית לתכנון ובנייה, חברות מקורות, תשתיות נפט (תש”ן) ונתיבי תחבורה עירוניים (נת”ע) ועוד גורמים. החברה דורשת להקפיא כל תכנון, כמו גם עבודות בשטח - נוכחיות או עתידיות - של הקו הסגול של הרכבת הקלה של גוש דן.
 
 
 
הקו הסגול הוא הקו השלישי שאמור לקום במסגרת מערכת הסעת ההמונים שמתוכננת במרכז המדינה. לפי נת”ע מדובר בקו רכבת עילי לאורך 29 ק”מ, עם קיבולת הסעה של כ־60 מיליון איש בשנה. הקמתו נאמדת בכ־9 מיליארד שקל, והפתיחה הלא רשמית מתוכננת ל־2026. הקו יתחיל בתחנת רכבת מרכז (סבידור) בתל אביב, ימשיך לאורך הרחובות בן יהודה ואלנבי ומזרחה עד מחלף אלוף שדה בכביש 4. בנקודה זו הקו צפוי להתפצל לשתי זרועות: הראשונה דרך בית החולים שיבא, רמת גן, קריית אונו וגבעת שמואל; הזרוע השנייה תמשיך לאורך כביש 461 בתחומן של הרשויות אור יהודה ויהוד־מונוסון ועד לקצה הזרוע בכביש 40, צומת בני עטרות. בקצה הקו מתוכננים מרכז תחזוקה לרכבות, ומרכז תחבורה הכולל מסוף אוטובוסים וחניון חנה וסע בן 2,000 מקומות חניה.
 
 
 
לאחר השלמתו העתידית של הקו הסגול, במרכז המדינה צפויה לעבוד רשת של שלושה קווים - השניים האחרים הם הקו האדום שיצא מפתח תקווה לבת ים ויעבור בתל אביב, והקו הירוק מחולון להרצליה. רשת זו תאפשר תנועה קלה בין מספר ערים במרכז המדינה.
 
 
 
ביטול התוכנית הקיימת של הקו הסגול - או אפילו דחייה של כמה שנים בעבודותיו - ישאירו את מרכז המדינה עם שני קווים בלבד, ועם חוסר יכולת לחבר את ערי הלווין המזרחיות של תל אביב לבירת העסקים של ישראל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איזה ביזיון נימביסטי, באותה מידה גם חח"י יכולה לטעון כי'
איזה ביזיון נימביסטי, באותה מידה גם חח"י יכולה לטעון כי
16/10/2019 | 14:26
189
"משום שבשטח התוכנית עובר קו חשמל “שאין לו תחליף והוא חיוני למשק האנרגיה של ישראל” " ולדרוש לעצור את כל הפרויקטים במדינה (כי לא כל החשמל מסופק בעמודי חשמל מתח עליון)
או חברת מקורות לדרוש לעצור הכל אם "פתאום" מוצאים מתחת לרחוב צנרת "חיונית שאין לה תחליף" שלטענתם אי אפשר להעתיק 5 מטר הצידה
וזאת כאשר לעירייה אמורה להיות התוכנית המפורטת לגבי כל התשתיות לעיתוק
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הם נפלו על הראש?'
הם נפלו על הראש?
16/10/2019 | 15:10
7
160
כשמתכננים תוכנית תשתית לאומית מודיעים עליה גם לחברת החשמל, גם לחברות הגז, גם לקצא"א, גם למשרד הביטחון, גם לחברות התקשורת - לכל מי שיכול להיות שיש לו סיבה להתנגד ולבקש שינויים. לחברה ההזויה הזו (שכל פעילותה חסויה ואינה נתונה לביקורת ציבורית יש לציין) הייתה הזדמנות להתנגד ולבקש שינויים.
 
עכשיו מאוחר מדי. שיואילו בטובם להעתיק את הצינור שלהם למקום אחר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם כבר להיות נימביסט'
אם כבר להיות נימביסט
16/10/2019 | 15:58
5
147
יש לתבוע את קצא"א ולדרוש להסיר את הצינור הזה לאלתר כתשתית שמסכנת בריאות התושבים באיזור.
ממתי יש צינורות הובלת נפט בקנה מידה לאומי בשטחי העיר?
 
ו
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מיקום הצינורות סודי כמובן ואסור לדבר עליו'
מיקום הצינורות סודי כמובן ואסור לדבר עליו
16/10/2019 | 17:29
4
162
אבל קל לנחש שהצינור נמצא בשטח פתוח, ליד אחד מהכבישים הארציים שלידם תעבור הרכבת. לא נראה לי שיש צינורות מהסוג הזה בתוך הערים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא יודע את המסלול, אבל ניחוש מהיר, אי שם ליד כביש 461?'
לא יודע את המסלול, אבל ניחוש מהיר, אי שם ליד כביש 461?
16/10/2019 | 17:45
128
לא נראה לי שיש עוד מקומות בתוואי שבהם התוואי בשטח פתוח.
 אבל גם שם בוודאי יש בתי מגורים במרחק לא גדול במיוחד.
הייתי תובע את קצא"א בכל זאת
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש צינור של קצא"א ועוד הרבה תשתיות אחרות מתחת לכביש 4'
יש צינור של קצא"א ועוד הרבה תשתיות אחרות מתחת לכביש 4
17/10/2019 | 14:17
2
90
אבל הקו הסגול לא עובר על התוואי הזה אלא חוצה אותו.
אין סיכוי שיש קו של קצא"א מתחת לאלוף שדה ואני בספק אם יש קו כזה מתחת לכביש 461.
יכול להיות שגורמים שלא מעוניינים בתוואי המתוכנן של הקו הסגול ברמת גן גייסו את קצא"א כדי לעזור להתנגד לו.
זה יכול להסביר את ההתעוררות המאוחרת של קצא"א.
 
ואגב, אם הקו האדום התת קרקעי לא הפריע לקצא"א, אין סיבה עניינית שהקו הסגול שעל פני הקרקע יפריע לקצא"א.
בקיצור, את ההתנגדות האמיתית צריך לחפש במקום אחר...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה לי שמדובר על איזור הדפו'
נראה לי שמדובר על איזור הדפו
17/10/2019 | 17:09
1
28
לצפיה ב-'אם זה אזור הדפו צריך להיות די קל להגיע להסדר עם קצא"א'
אם זה אזור הדפו צריך להיות די קל להגיע להסדר עם קצא"א
17/10/2019 | 17:30
56
זה לא אמור להשפיע על העבודות לאורך רוב התוואי של הקו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בגלל קצא"א אין לנו כניסה מערבית לתחנת הרצליה?'
בגלל קצא"א אין לנו כניסה מערבית לתחנת הרצליה?
17/10/2019 | 12:10
97
יש סיכוי שהם יתאמצו קצת בשביל מישהו חוץ שעבור עצמם?
אלה לא החבר'ה שמחזיקים חוף ים פרטי באילת?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התוואי של הקו ידוע כבר שנים- עכשיו בקצא"א נזכרו?'
התוואי של הקו ידוע כבר שנים- עכשיו בקצא"א נזכרו?
16/10/2019 | 20:20
47
לצפיה ב-'להקפיא אולי לא, אבל בדיקה מחדש לא תזעיק.'
להקפיא אולי לא, אבל בדיקה מחדש לא תזעיק.
16/10/2019 | 20:35
1
119
החזר זירמי ההנע הוא תחום מסובך, בפרט כאשר הוא נעשה בזרם ישר שגורם לנזקים מסוג סכנה(danger) או הפרעה(noise); אין הרבה מומחים לנושא ואין התלהבות מקצועית לטפל בו.
בארץ גם אין נסיון חוץ מהרק״ל הירושלמית(לא היו פרסומים על נזקים), שבה מתח הזינה הוא 750 וולט כמו ברוב המערכות מהסוג הזה בעולם, אבל בתל אביב המתח יהיה 1500וולט גם במתח ישר, כך שסביר לחשוב  שהזרמים התועים(stray currents), אלא שלא זורמים דרך המסילות אל תה״רים, יפגעו יותר במשק המתכתי התת-קרקעי כולל גם את אלה השייכים ל קצא״א.

למי שרוצה לדעת יותר איך נוצר הנזק אני מצרף 2 כתבות(לדעתי נחוצות אבל משעממות).
http://www.electrochemsci.org/papers/vol13/1302017...

https://www.rrc.state.tx.us/media/8550/chap3-corro...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא ״תזעיק״ אלא ״תזיק״'
לא ״תזעיק״ אלא ״תזיק״
16/10/2019 | 22:35
32
לצפיה ב-'כתבה נוראית ללא בקרה עצמית וללא בקרה של עורכים'
כתבה נוראית ללא בקרה עצמית וללא בקרה של עורכים
17/10/2019 | 16:06
1
85
הכתבה הזו היא ביזיון עיתונאי. אין בכתבה ולוא מילת בקרה פנימית שלא לדבר על ביקורת. אין שום סימן לעורך ולמבוגר אחראי שיאזן במשהו את הכתבה.
הרי התכנון ידוע כבר הרבה שנים
הרבה בגצים כבר היו על התכנון ולוא לגבי אלוף שדה לדוגמא.
חברת קצאא פתאום היא אירופה-אסיה (איפה אילת אשקלון)
יש לחברה קופת שרצים אדירה, כולל הסיפורים המושתקים של ההסכמים עם אירן והחוב שיש לנו לאירן.
חברה שזיהמה ככה את הערבה.
חברת שהכל מאחוריה שו-שו.
בקיצור, זהו סיפור מסריח שלא אתפלא אם יש פה שחיתות ממדרגה ראשונה. אם החברה הזו תגרום לעיכוב של דקה בפרויקט הקו הסגול, זה יהיה עוד סימן שאפשר לקפל את הדברים ולנסוע מכאן.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'החברה היא שת"פ ישראלי איראני מעידן השאה'
החברה היא שת"פ ישראלי איראני מעידן השאה
17/10/2019 | 17:53
70
גולדה מאיר היתה ראש הממשלה שחוקקה את החוקים המגנים על קצא"א וזו שהסכימה מהצד הישראלי למבנה הבעלות של קצא"א ע"י חברות הקש השונות ברחבי העולם. כל זה נעשה כדי לאפשר שיתוף פעולה עם המדינה הקיסרית של איראן ( دولت شاهنشاهی ایران
Dowlat-e Shâhanshâhi-ye Irân
Imperial State of Iran ) בלי ליצור עימות חזיתי בין איראן למדינות ערב.
 
להבנתי ישראל החרימה למעשה את האחזקות האיראניות בלי לדאוג לגב נוסח השתתפות בסנקציות והקפאות נכסים אמריקאיות על משטר האייתולות, ובלי לטעון שיש שותף איראני לגיטימי כגון הנסיך רזא פהלוי או ממשלה גולה כלשהי בלוס-אנג'לס.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ