לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243122,431 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'ביום שישי עוד שבועיים, 25.10, עוברים קווי השרון הנותרים מאגד'
ביום שישי עוד שבועיים, 25.10, עוברים קווי השרון הנותרים מאגד
11/10/2019 | 22:09
58
817
למטרופולין - 501, 502, 521, 524, 525, 531, 532, 551, 561, 565, 571, 572
 
פועל יוצא מכך:
מיום ראשון, 27.10 - קו חדש של אגד בין רחובות לתל אביב 272:
"
החל מיום ראשון 27/10/19 יופעל קו חדש – קו 272 ממערב רחובות (יציאה משכונת קריית משה ונסיעה דרך שכונות רחובות ההולנדית וכפר גבירול), דרך כביש 42 (צומת רחובות מערב, צומת בית עובד וצומת בית חנן), כביש 431 וכביש 20 (איילון צפון) ומשם על פי מסלול קו 277 הקיים בתל אביב-יפו (המסגר – דרך מנחם בגין - קפלן – אבן גבירול) עד למסוף רדינג (הקו יופעל בשני הכיוונים).
 
קו 272 מרחובות (קריית משה) לתל אביב-יפו (מסוף רדינג):
ייצא מתחנת דרך ששת הימים/ דרך יום הכיפורים (תחנה 33981), יפנה ימינה לדרך יום הכיפורים, ימינה לרחוב מרבד הקסמים, שמאלה לרחוב צבי הורוביץ, שמאלה לרחוב קלמן גבריאלוב, ימינה לרחוב יעקב טוכמן, ימינה לרחוב זלקינד סטולבוב, שמאלה לדרך ששת הימים, ימשיך ישר לדרך גד פיינשטיין, יפנה שמאלה לדרך האלוף יעקב פרי, שמאלה לרחוב הר הצופים (רחובות ההולנדית), שמאלה לכיוון כפר גבירול, שמאלה לרחוב יהונתן, ימינה לרחוב דוד אלעזר, שמאלה לרחוב הרדוף, ימינה דרך יצחק כץ וכביש 411, ימינה (בצומת רחובות מערב) לכביש 42 (תחנות איסוף בצומת רחובות מערב, צומת בית עובד וצומת בית חנן), ייצא במחלף עין הקורא ימינה ויפנה שמאלה ברמזור לכביש 4311, ימינה להתחברות לכביש 431, ימשיך לכביש 20 (איילון צפון), ייצא במחלף קיבוץ גלויות לדרך חיל השריון, ימשיך ישר לרחוב החרש, ישר לרחוב המסגר ודרך מנים בגין (בית קלקא), יפנה שמאלה לרחוב קפלן, ימינה לרחוב אבן-גבירול, יחצה את שדרות רוקח ויפנה ימינה לסיבוב בסובה לשדרות רוקח וימינה למסוף רדינג.
תחנות: כל תחנות הקו מתחנת המוצא ועד צומת בית חנן (כולל) ישמשו לאיסוף נוסעים בלבד. כל תחנות הקו בתל אביב ישמשו להורדת נוסעים בלבד.
קו 272 מתל אביב-יפו (מסוף רדינג) למערב רחובות (קריית משה):
ייצא ממסוף רדינג (תחנה 20277), יפנה שמאלה לשדרות רוקח, ימינה לרחוב אבן-גבירול, שמאלה לשדרות שאול המלך, ימינה לרחוב דובנוב, שמאלה לרחוב קפלן, ימינה לדרך מנחם בגין, ימשיך לרחוב המסגר, רחוב החרש ודרך חיל השריון ומשם יעלה לכביש 20 (איילון דרום), ימשיך ישר לכביש 431, ייצא ימינה לכביש 4311 (ימשיך ישר ברמזור) וייצא ימינה (במחלף עין-הקורא) לכביש  42, יפנה שמאלה (בצומת רחובות מערב) לכביש 411 ודרך יצחק כץ, שמאלה לרחוב הרדוף (שכונת כפר גבירול), ימשיך ישר לדרך בן-גוריון (לכיוון שכונת רחובות ההולנדית), יפנה ימינה לרחוב הר הצופים, ימינה לדרך האלוף יעקב פרי, ימינה לדרך גד פיינשטיין, ימשיך ישר לדרך ששת הימים, יפנה ימינה לרחוב זלקינד סטולבוב, ימינה לרחוב צבי הורוביץ, שמאלה לרחוב יעקב טוכמן, שמאלה לרחוב קלמן גבריאלוב, ימינה לרחוב צבי הורוביץ, שמאלה לדרך יום הכיפורים, שמאלה לדרך ששת הימים ויסיים את מסלול נסיעתו בתחנת דרך ששת הימים/ אמנון ותמר.
תחנות: כל תחנות הקו בתל אביב ישמשו לאיסוף נוסעים בלבד. כל התחנות מצומת בית חנן ועד התחנה הסופית ברחובות ישמשו להורדת נוסעים בלבד.
"
 
בנוסף:
"
החל מיום ראשון 27/10/19 יורחב מסלול האיסוף באשקלון לקו 302 מאשקלון לתל אביב-יפו.
 
קו 302 מאשקלון לתל אביב-יפו (מסוף ארלוזורוב):
ייצא מתחנת ח.מ. שפירא/ ש"י עגנון, ימשיך בנסיעה ברחוב ח.מ. שפירא, יפנה שמאלה לשדרות עמק יזרעאל, שמאלה לרחוב בריכת רם, ימשיך ישר לרחוב אפרים צור, יפנה ימינה לרחוב יוספטל, שמאלה לרחוב ביאליק, ימינה לרחוב ההסתדרות, ימינה לשדרות בן-גוריון, שמאלה לתחנה המרכזית אשקלון וימשיך על פי המסלול המקורי.
תחנות איסוף חדשות (מתחנת המוצא ועד התחנה המרכזית באשקלון): ח.מ שפירא/ ש"י עגנון (תחנה 15147), ח.מ. שפירא/ משה יוליש (תחנה 15133), ח.מ. שפירא/ אבשלום חביב (תחנה 15134), ח.מ. שפירא/ אליהו שני (תחנה 14983), ח.מ. שפירא/ שני אליהו (תחנה 15132), ח.מ. שפירא/ גיורא יוספטל (תחנה 15127), שדרות עמק יזרעאל/ ח.מ. שפירא (תחנה 11912), שדרות עמק יזרעאל/ עין עבדת (תחנה 11620), ההסתדרות/ יהודה הלוי (תחנה 14985), ההסתדרות – מרכז לילד ולמתבגר (תחנה 15004), ההסתדרות – בית חולים "ברזילי" (תחנה 15002).  
"
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם צפוי שינוי בלוחות זמנים?'
האם צפוי שינוי בלוחות זמנים?
12/10/2019 | 10:51
148
תגבור כלשהו?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין. האם צפויים עוד קווים חדשים של מטרופולין לאזור השרון?'
מעניין. האם צפויים עוד קווים חדשים של מטרופולין לאזור השרון?
12/10/2019 | 21:03
9
151
או שמא בקושי את אלה הנוכחיים הם יצליחו להחזיק?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כרגע אין מידע על הפעלת קווים חדשים'
כרגע אין מידע על הפעלת קווים חדשים
12/10/2019 | 21:39
149
ואגב, קו 565 שלפי המכרז היה אמור להתבטל, כנראה יופעל בסוף החודש על ידי מטרופולין, כך שנראה שבשלב הזה מדובר על הפעלת הקווים במתכונת של היום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אמורים להיות שינויים '
אמורים להיות שינויים
12/10/2019 | 22:53
2
184
לפי הפעימות הקודמות אפשר לראות שלא כל מה שכתוב במכרז בוצע, אבל זה מה ש"אמור" להיות לפי המכרז..
 
קו 502 – שינוי מסלול בהרצליה.
 
קווים 524 ,525 :הפרדה בין השירות לרמת השרון לשירות להרצליה. קו 524
יתחיל מרמה"ש ולא ישרת את הרצליה, אך יעבור באזור תעסוקה עתידים,
קו 525 יתחיל מרעננה )אזור תעשייה( ויעבור בהרצליה, ללא כניסה לרמת
השרון.
 
קו 531 – ביטול החלופות אל/מצומת רעננה.
 
קו 551 – הארכת המסלול בפ"ת עד מסוף החרש1.
 
קו 561 – ביטול החלופות אל/מת"א, הארכת המסלול בפ"ת עד מסוף החרש.
 
קו 571 – התחלה במסוף התע"ש בכפ"ס דרך שכונת קפלן, סיום במסוף
החרש. השירות מא"ת רעננה יפוצל לקו נפרד.
 
חדשים
 
קו 554 – מבי"ח בילינסון בפ"ת ללב הפארק ברעננה דרך מרכז הרצליה.
 
קו 562 – ממערב כפ"ס למסוף ארלוזורוב ת"א דרך וייצמן, כביש 40 ,כביש 5 ,
דרך נמיר.
 
קו 569 – משכונת כפ"ס הירוקה למסוף ארלוזורוב ת"א דרך צ. רעננה, צ.
מורשה.
 
קו 573 – מא"ת רעננה למסוף החרש בפ"ת )פיצול מקו 571.)
 
קו 576 – מכפ"ס )תחנה מרכזית( לפארק אפק בראש העין דרך הוד השרון.
 
המסוף בקניון הגדול צריך להיות מוכן עד סוף השנה, עד אז תחנת קצה רכבת ק אריה.
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי 524 ו 525 המכרז כבר לא רלוונטי כי ב 524 כבר בוצע שינוי'
לגבי 524 ו 525 המכרז כבר לא רלוונטי כי ב 524 כבר בוצע שינוי
12/10/2019 | 23:48
1
148
כך שהוא מתחיל ברעננה ונוסע ברמת השרון רק בסוקולוב, כך ש 525 הוא היחיד מביניהם שמשרת את השכונות במזרח רמת השרון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לצד זה גם נפתח קו 21 מרמת השרון לתל אביב'
לצד זה גם נפתח קו 21 מרמת השרון לתל אביב
14/10/2019 | 22:22
72
נוסע בין היתר ממזרח רמת השרון לאזורים שונים בתל אביב, כולל אזור עתידים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ולגבי מסוף הרצליה'
ולגבי מסוף הרצליה
12/10/2019 | 23:09
3
167
אחרי החגים צפויים לפתוח את המסלול החדש לאוטובוסים ליציאה מהירה מהרכבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שזה רלוונטי, מן הסתם, רק לקווים העירוניים שם'
שזה רלוונטי, מן הסתם, רק לקווים העירוניים שם
13/10/2019 | 11:21
2
125
ובמקרה הטוב זה יחסוך רק 3-4 דקות לנוסעים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשעות העומס '
בשעות העומס
13/10/2019 | 11:24
1
123
יכול לחסוך למעלה מ-10 דק', יש הרבה עובדים שמעדיפים ללכת ברגל דרך הרצליה ב' מאשר לנסוע באוטובוס שם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני מקווה שיכניסו את קו 501 לרכבת בזכות המת"צ'
אני מקווה שיכניסו את קו 501 לרכבת בזכות המת"צ
<< ההודעה הנוכחית
15/10/2019 | 10:00
102
חבל שהוא לא ינצל את המת"צ בשדרות שבעת הכוכבים.
 
במקום שקו 501 יצא לשבעת הכוכבים מיד אחרי הקניון, אפשר למשוך אותו עד לרכבת ואז להוציא אותו היישר למת"צ.
 
זה גם יגדיל את השירות לאלה שהזכרת, שעובדים באיזור התעשייה ואין להם דרכים טובות להגיע מהרכבת לשם (קו 29 לא נכנס לאיזור התעשייה, וכל יתר הקווים הפנימיים לא ממש מסונכרנים עם הרכבת).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השאלה בעיני היא האם מטרופולין יעמדו בהיקף התפעול'
השאלה בעיני היא האם מטרופולין יעמדו בהיקף התפעול
18/10/2019 | 22:47
21
כבר היום יש פעמים שיציאות שלהם לא יוצאות. לא חסרים מקרים, ולעתים אפילו באופן סדרתי.
הנסיעה של 213 למשל בשעה 18:15 קיימת על הנייר בלבד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'במתחם בית העלמין בפרדס חיים יש חניון חדש של מטרופולין'
במתחם בית העלמין בפרדס חיים יש חניון חדש של מטרופולין
14/10/2019 | 21:23
1
99
לגבי השקת קווים חדשים שיקבלו מאגד וגם חלק מהם שכבר עובדים בקווים כמו 567 ועוד.
לא ידוע לי אם הם יהיו ממונעים על גז.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כיום קו 567 הוא הקו היחידי שהוא קו סדיר'
כיום קו 567 הוא הקו היחידי שהוא קו סדיר
14/10/2019 | 22:21
102
רב הקווים האחרים אם לא כולם הם קווי יוממים, כולם פועלים חמישה ימים בשבוע, למעט קו 504 ואולי נוספים שפועלים גם בימי שישי. בעוד קו 567 מעבר, שהוא קו סדיר, הפועל שבעה ימים בשבוע הוא קו בתדירות גבוהה יחסית.
הפעימה הזו גדולה יותר. קו 501 למשל הוא קו סדיר בתדירות גבוהה, כמו גם קווים סדירים אחרים שמצטרפים, למשל 561 או 525.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' נקווה שברחובות ובאשקלון זה יהיה מועיל'
נקווה שברחובות ובאשקלון זה יהיה מועיל
14/10/2019 | 22:32
81
בתקופה האחרונה נראה שמתחילים להזיז דברים ברחובות. למשל קו 277 וכעת 272. על פניו נראה שאלה שינויים טובים. נקווה שאכן כך.
כמובן גם בקשר לקו 302 מאשקלון לתל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פרסום של מטרופולין:'
פרסום של מטרופולין:
15/10/2019 | 15:22
28
101
"
החל מה- 25.10.19- עוברים מירוק לכתום!
נוסעים יקרים,
אנו שמחים לבשר כי החל מיום שישי ה-25.10.19, יופעלו גם קווי 500 העירוניים על ידי מטרופולין, במקום חברת 'אגד'.
כל הקווים יופעלו במתכונת זהה לזו שהופעלה עד היום ולא יחולו בהם שינויים למעט הקווים שמספרם: 561 ו- 571.
לנוחיותכם, מצורף קובץ ובו פירוט מספרי הקווים, השינויים והתדירויות.
כמו כן, שימו לב:
על פי הנחיות משרד התחבורה, החל מה-25.10.19 לא תתאפשר רכישת כרטיסי נסיעה או טעינת כרטיסי רב קו אצל נהגי האוטובוסים בקווי 500 העירוניים. אי לכך, יש להצטייד בכרטיס רב קו טעון מראש טרם העלייה לאוטובוס. 
שימו לב כי לנוחיותכם, התקנו באוטובוסים מכונות אוטומטיות לטעינת רב קו או לרכישת כרטיס נסיעה בודד/יומי, גם באשראי וגם במזומן.
"
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'561 יסע לאורך כל שעות היום מ/ל התחנה המרכזית בתל אביב'
561 יסע לאורך כל שעות היום מ/ל התחנה המרכזית בתל אביב
15/10/2019 | 15:25
6
100
571 יסע מ/ל אזור התעשיה ברעננה ותחנת רכבת קרית אריה לאורך כל שעות הפעילות.
גם 551 לפי הפרסום יסע מ/ל תחנת הרכבת קרית אריה, כך שגם בו יש שינוי למרות שבפרסום רשום שרק ב-561 ו-571 יהיה שינוי.
 
ולכל המצפים - אין תגבור בקו 521.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין היגיון שקו 561 יפעל לאורך כל היום מתל אביב'
אין היגיון שקו 561 יפעל לאורך כל היום מתל אביב
15/10/2019 | 17:55
1
76
מה שהיה עד היום הרבה יותר הגיוני עם החלופות בשעות המאוחרות יותר. גם מה שהוצע במכרז היה יותר חכם להפעיל אותו אך ורק מפ"ת. מי שצריך להחליף לת"איש לו את קו 1. וקווים נוספים.. או אפשרות נוספת זה להפעיל את קו 567 כמו בשעות שמפעילים את 149.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
15/10/2019 | 20:41
16
לצפיה ב-'התחנה המרכזית לקווים 561 ו-571 תבוטל'
התחנה המרכזית לקווים 561 ו-571 תבוטל
15/10/2019 | 20:43
3
74
לפי פירוט התחנות של קווים 561 ו-571 הרציף הפנימי יבוטל. במקום זה האיסוף יהיה ברציף החיצוני שברחוב ויצמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מתכוון לתחנה המרכזית בכפר סבא'
אתה מתכוון לתחנה המרכזית בכפר סבא
15/10/2019 | 20:49
1
58
רצוי לציין זאת כשהתגובה היא על הודעה שמתייחסת לתחנה המרכזית בתל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן הכוונה הייתה לתחנה המרכזית בכפר סבא. '
אכן הכוונה הייתה לתחנה המרכזית בכפר סבא.
15/10/2019 | 20:51
35
לצפיה ב-'יותר נוח מלהכנס לת.מרכזית הלא נוח ולחפש רציפים, יותר הליכות'
יותר נוח מלהכנס לת.מרכזית הלא נוח ולחפש רציפים, יותר הליכות
16/10/2019 | 21:25
31
ברציף החיצוני נוח יותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם 561 יסע לאורך כל שעות היום עד התחנה המרכזית בתל אביב,'
אם 561 יסע לאורך כל שעות היום עד התחנה המרכזית בתל אביב,
15/10/2019 | 15:41
4
86
אין צורך שקו 921 ימשיך לנסוע בקטע צומת רעננה - תמח"ת דרך הוד השרון.
ראוי לשנות את מסלולו כך שלא יסע דרך הוד השרון אלא דרך כביש 4 ומחלפים מורשה וגהה לבילינסון בפתח תקוה וכך יהיה שירות יעיל יותר בין חדרה, עמק חפר ולב השרון לבין מחלף גהה, קרית אריה ובית חולים בילינסון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בוודאי שיש צורך ש921 ימשיך למרכזית תל אביב.'
בוודאי שיש צורך ש921 ימשיך למרכזית תל אביב.
18/10/2019 | 08:23
3
35
אחרי ש821 מת ונפסק הקישור בין תל אביב ושאר היישובים שבמסלול שלו להוד השרון ורעננה בשבת, נותר 921 בכיוון הנגדי שמספק את השירות הזה לאחר כניסת השבת.
 
כל הקיצורי קווים האלו לא לוקחים בחשבון את הרעות השירות בשישי ושבת וזה קורה בכל המדינה כי פשוט אף אחד בתכנון לא מסתכל על הימים האלו, גם לא על מוצ"ש.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ו 561 לא יכול לפעול בקטע הזה במקום 561 גם בזמנים שציינת?'
ו 561 לא יכול לפעול בקטע הזה במקום 561 גם בזמנים שציינת?
18/10/2019 | 08:27
2
32
מלבד זאת שאין שום בעיה להמשיך להפעיל את 921 בקטע הזה רק בזמנים הללו.
זה לא מצדיק את המשך הפעלת 921 בקטע הזה בימי חול.
תמצא לי סיבה אחת להמשיך להפעיל את 921 עד תמח"ת בימי חול (שאינה הרגל או אינרציה).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו הסיבה ואף אחד לא יחשוב עליה שם למעלה.'
זו הסיבה ואף אחד לא יחשוב עליה שם למעלה.
18/10/2019 | 08:36
1
19
לצפיה ב-'הסיבה שהקווים מהצפון נוסעים דרך הוד"ש ופת'
הסיבה שהקווים מהצפון נוסעים דרך הוד"ש ופת
18/10/2019 | 10:42
34
מסתבר שהיא היסטורית לחלוטין. עד שנת 68 לא הייתה לקווים האלה ברירה. אז עברו יותר מ-50 שנה והמצב נשאר אותו דבר. כיום אין שום סיבה שלא ימשיכו דרומה על כביש 4.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הולך להיות סיוט אם קווי 501/502 יבוצעו באוטובוסים עירוניים'
הולך להיות סיוט אם קווי 501/502 יבוצעו באוטובוסים עירוניים
15/10/2019 | 15:51
12
64
לצפיה ב-'למה? על 47 מתלוננים (בצדק) שהוא מבוצע באוטובוסים בינעירוניים'
למה? על 47 מתלוננים (בצדק) שהוא מבוצע באוטובוסים בינעירוניים
15/10/2019 | 16:02
11
87
למה 501 ו-502 צריכים להתבצע באמצעות אוטובוסים בינעירוניים?
הקטע שהם נוסעים בו בכביש 2 (דרך נמיר) זה קטע עירוני.
אין באמת סיבה שיבוצעו באמצעות אוטובוסים בינעירוניים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מבחינת חוויית הנסיעה זה יהיה סיוט'
מבחינת חוויית הנסיעה זה יהיה סיוט
15/10/2019 | 16:17
8
85
בשעות השיא הקווים האלה עמוסים מאוד, וגם כיום אפשר לראות אנשים עומדים במעבר הצר בשעות העומס.
 
לא קשה להעריך שזה יהיה הרבה יותר גרוע כאשר יהיו פחות מקומות ישיבה ואוטובוסים נמוכים שבהם אנשים יידחסו בעמידה בזמן שהאוטובוס טס במהירות גבוהה על כביש 2 למשך כל הדרך שבין תל אביב והרצליה/רעננה.
 
משפט כמו "אין באמת סיבה לכך" הוא תוצר של מבט מקרו שלא ממש מתעניין בפרט המשתמש בשירות. יכול להיות שמבחינה תפעולית הקווים האלה צריכים להיות עירוניים, אבל זה לא משנה את ההערכה שלי שזה עתיד להיות סיוט למשתמשים בקווים האלה.
 
לגבי 47 - אכן יותר הגיוני שהוא יהיה עירוני וש-501/2 יהיו בין-עירוניים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה זה "טס" על כביש 2?'
מה זה "טס" על כביש 2?
15/10/2019 | 16:23
3
93
כמה אפשר לטוס בכביש שהמהירות בו מוגבלת למקסימום 70 קמ"ש, עם רמזורים כל כמה מאות מטרים ובאוטובוס עירוני?
חווית הנסיעה בתוך שכונות הרצליה ובתוך תל אביב תהיה טובה יותר עם אוטובוסים עירוניים והעובדה שיותר נוסעים יוכלו לנסוע בעמידה בקווים כאלה היא חיובית ולא שלילית.
אם ברכבת הלכו בקווים הפרבריים לכיוון של יותר מקומות עמידה, בקווים כמו 501 ו-502 זה ודאי הכיוון הנכון.
יש נוסעים שלא יאהבו את זה? נכון, אף פעם אי אפשר לענות על הטעמים והרצון של כולם ולכן מבט מקרו זה המבט הרלוונטי.
 
אגב, 501 זה בכלל קו שבראייה לטווח ארוך אמור להיות מבוצע על ידי אוטובוסים מפרקיים. המסלול של 501 זה מסלול שנועד לקו דמוי BRT. אז גם אם הוא לא באמת יהיה קו BRT, עדיין הרעיון של שימוש באוטובוסים מפרקיים בו ממשיך להיות רלוונטי ולא פג תוקף.
 
אם 164 יכול להשתמש באוטובוסים עירוניים ומפרקיים, גם 501 יכול.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן הגיוני שבקו 501 יהיה שימוש במפרקיות'
אכן הגיוני שבקו 501 יהיה שימוש במפרקיות
15/10/2019 | 20:46
2
50
לצפיה ב-'תמח"ת לא כל כך בנוייה למפרקיות (בטח לא קומה 6)'
תמח"ת לא כל כך בנוייה למפרקיות (בטח לא קומה 6)
16/10/2019 | 12:51
1
45
כבר היום לאוטובוסים "רגילים" קשה לזוז שם, אז למפרקיות?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש שם בעיות. אבל זה היה בעבר ויש תכנון בעתיד'
יש שם בעיות. אבל זה היה בעבר ויש תכנון בעתיד
16/10/2019 | 16:37
36
בעבר פעלו מפרקיות בקו 501. אם היום זה יכול להסתדר, זה כבר דבר אחר.
בפנינו לעתיד, כפי ש"עמוד השדרה" כתב היה תכנון לקו BRT (שבו מפרקיות) במסלול קו 501. יש להניח שהעניין הזה של מפרקית והדרכים בה תיסע נלקח בחשבון.
גם לפחות בעבר פעלה מפרקית קבועה בקו 112, מקומה 6 ברציפים הצפוניים. אלה רציפים יותר מסורבלים ממה שיש ברציפים הדרומיים בקומה 6.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קווים 501 ו 502 הם קווים עירוניים לחלוטין למרות שמבחינת'
קווים 501 ו 502 הם קווים עירוניים לחלוטין למרות שמבחינת
16/10/2019 | 12:11
69
משרד התחבורה הם קווים "פרבריים"
בעבר, כאשר הגיעו הוולבו B10B הראשונים לאגד, יותר מפעם אחת ביקשו לשבץ לי וולבו חדש לקו 501 אבל תמיד העדפתי O305 עירונית ישנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ל־47 מתאים אוטובוס נמוך כניסה'
ל־47 מתאים אוטובוס נמוך כניסה
17/10/2019 | 23:48
1
40
כמו האיסוזו החדישים שמטרופולין כבר מפעילה בחלק מהקווים. אוטובוסים נמוכי כניסה (הכוונה - עם מדרגה מאחורה) שבהם בערך חצי שטח האוטובוס (הקדמי) מוקדש למקומות ישיבה נגישים + עמידה, והחצי האחורי מוקדש למקומות ישיבה. ישיבה בחצי האחורי של אוטובוס כזה נוחה כמעט כמו ישיבה באוטובוס בין עירוני.
 
זה בדיוק מה שמתאים לכזה קו "פרברי" שמצד אחד יש בו הרבה תחנות בהרצליה, ומצד שני טס לו בכביש מהיר אחר כך.
 
לאגד אגב יש אוטובוסים נמוכי כניסה שמופעלים בקווים האלו, אבל מדובר בעיקר באוטובוסי סקאניה ישנים (יחסית) ורועשים (תחזוקה לקויה לדעתי), והסידור הפנימי שלהם הרבה פחות נוח מהאיסוזו המודרניים של מטרופולין.
 
לגבי 501 - אני לא בטוח בכלל אם הקו הזה צריך להיות קיים במתכונת הנוכחית, כי מי שיוצא מרעננה ורוצה להגיע לתל אביב - עדיף לו משמעותית את 347 על 501 שמתעכב המון בתוך הרצליה. אני לא בטוח מה צריך לעשות לקו הזה. נתצ"ים לכל האורך והפעלה עם מפרקיות + עליה מכל הדלתות (כנראה לא יקרה), או קיצור משמעותי של הקו - למשל שיתחיל מתחנת הרכבת רעננה מערב במקום במסוף רעננה, ויסיים במסוף 2000 במקום בתחנה המרכזית, ובכך יהיה אפשר לשפר במעט את התדירות שלו לפחות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'501 תורם המון לנוסעים בין רעננה להרצליה'
501 תורם המון לנוסעים בין רעננה להרצליה
18/10/2019 | 22:55
27
לקצר אותו לבית לוינשטיין לדעתי תהיה טעות בלי תגבור רציני של קו 29, שלא אפשרי במצבת הנהגים הנוכחית. הדבר אינו מורגש בשעות השיא, אבל ברוב שעות השפל (בעיקר לאורך ימי שישי למשל) התדירויות של 29,47,501 פחות או יותר משלימות אלה את אלה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קליטת נוסעים באוטובוס בין עירוני איטית משמעותית מעירוני'
קליטת נוסעים באוטובוס בין עירוני איטית משמעותית מעירוני
18/10/2019 | 08:07
29
ככל שקו יש יותר תחנות ותחלופת נוסעים גבוהה, כך המשמעות של שימוש באוטובוס עירוני מול בין עירוני הופכת לרלוונטית יותר מבחינת זמן הנסיעה הכולל.
 
באוטובוס עירוני, קליטת נוסעים וירידת נוסעים פשוט מהירה יותר ולכן זמן הנסיעה מתקצר כאשר יש ריבוי תחנות ותחלופת נוסעים גבוהה יותר.
 
הפעלה על ידי אוטובוס בין עירוני גורמת לכך שהאוטובוס מתעכב יותר זמן בכל תחנה וכך נוחות הנסיעה נפגעת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בתקופה של דן היו נוסעים בעירוניים'
בתקופה של דן היו נוסעים בעירוניים
15/10/2019 | 17:59
1
86
והיה בסדר גמור.
 
אגב, עד היום אגד הפעילה בעיקר בינערוניים אבל היו גם הרבה פעמים שהיה גם בינערוני
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עד 2015 חלק גדול בקווים 501/502 היו אוטובוסים עירוניים'
עד 2015 חלק גדול בקווים 501/502 היו אוטובוסים עירוניים
15/10/2019 | 20:50
66
מ-2015 חל שינוי, שבו הרב בקווים האלה הם אוטובוסים בינעירוניים.
אבל משנות התשעים (ואולי גם לפני כן) עד 2015 פעלו הרבה מאוד עירוניים בקווים 501/502. תחילה אלה היו למשל מרצדס O405 מהסדרות הראשונות ועד האחרונות. בהמשך מאנים נמוכי רצפה מגרסאות קידומת 85 ועד גרסאות קידומת 75.
בשנות התשעים גם מפרקיות מרצדס O405G בקו 501.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה ההודעה המלאה לעיתונות:'
הנה ההודעה המלאה לעיתונות:
15/10/2019 | 15:56
2
112
 
נכתב שם ש"בסוף אוקטובר" יושקו שני קווים חדשים - האחד מהשכונה הירוקה בכפר סבא לאזורי התעסוקה בראש העין. השני מרעננה לאזור התעשייה בקריית אריה.
 
כמו כן הם צפויים "לתגבר באופן משמעותי" את קו 553 לאור בקשות מהתושבים.
 
"מרבית האוטובוסים העירוניים שיופעלו באזור יהיו מונעים בגז".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש סתירה בין מה שכתוב לגבי 561 בפרסום של מטרופולין לבין מה'
יש סתירה בין מה שכתוב לגבי 561 בפרסום של מטרופולין לבין מה
15/10/2019 | 16:06
1
83
שעידן יוסף כתב.
כמו כן לא ברור "סוף אוקטובר" כאשר השינויים מבוצעים ב-25 באוקטובר?
מה יבוצע ב"סוף" אוקטובר שלא מבוצע ב-25 באוקטובר?
נראה שעידן יוסף לא מדייק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כנראה דברים השתנו ולו חלקם'
כנראה דברים השתנו ולו חלקם
15/10/2019 | 21:00
69
התכנון הראשוני היה להפעיל בסוף אוקטובר את הקווים החדשים. זה אחרי שהקווים הותיקים (501, 561 וכו') יפעלו עוד בספטמבר. ברם דברים התעכבו להם. לא עדכנו את ההודעה.
 
לגבי הסתירה בין מה שכתוב לגבי קו 561 למה שיקרה בפועל. אני מניח שתכננו שתחנת הקצה שלו תהיה בתחנת רכבת קרית אריה. אבל לקו 561 הרבה נסיעות. כנראה אין די מקום, אחרי שלקווי 5XX אחרים, קו 164 וקווים אחרים יש שם תחנת קצה. כנראה בגלל זה כפתרון בינייים תחנת הקצה היא בתמח"ת.
דרך אגב לפי מכרז שרון-חולון תחנת הקצה לקווי 551, 561 ו-571 הייתה צריכה להיות במסוף החרש. לדעתי אזור הגיוני יותר. קרוב לבית החולים בלינסון, כמו גם לקרית אריה. אולי יש עומס במסוף החרש, כך שתחנת הקצה השתנתה לקווים 551 ו-571 לתחנת רכבת קרית אריה ואילו לקו 561 לתמח"ת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מצורף דף עם הקווים שעוברים למטרופולין'
מצורף דף עם הקווים שעוברים למטרופולין
17/10/2019 | 01:20
4
58
לצפיה ב-'הקישור לא עובד'
הקישור לא עובד
17/10/2019 | 08:27
3
35
אך תכנסו למטרופולין ושמה תעברו לדף PDF עם השינויים של קווי השרון
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מצורף'
מצורף
17/10/2019 | 10:21
2
58
לצפיה ב-'שניהם אותו דבר ואני כבר צירפתי קישור עובד לחוברת הזו בהודעה'
שניהם אותו דבר ואני כבר צירפתי קישור עובד לחוברת הזו בהודעה
17/10/2019 | 10:58
1
46
קודמת בשרשור ("פרסום של מטרופולין").
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא ברור מה תהייה התדירות של 510'
לא ברור מה תהייה התדירות של 510
17/10/2019 | 15:28
52
אבל אם מוסיפים קו כזה, לדעתי כדאי לצמצמם את התדירות של 501 ואולי של 502 או לאחד אותם. ולהגדיל את התדירות של 504 להפוך אותו לקו שעובד בתדירות של חצי שעה עד 22 בלילה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' קווים חדשים נוספים'
קווים חדשים נוספים
17/10/2019 | 11:52
2
96
החל מה27.10.19 ייפתחו שני קווים חדשים:
 
הראשון:
קו 272 של "אגד" ממערב רחובות דרך נתיבי איילון ואבן גבירול לרידינג
 
השני:
קו 281 של "אפיקים" ממסוף הריביירה דרך הנת"צ בשד' הרצל ונתיבי איילון - לאונ' תל-אביב דרך המסגר ועזריאלי.
 
והחל מה-29.10.19 יחל לפעול קו חדש למטרופולין (510) מתחנת רכבת הרצליה לתמח"ת דרך מרכז הרצליה ורחוב התחבורה הציבורית החדש שייחנך באותו יום ברכבת הרצליה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם כבר מוסיפים קווים'
אם כבר מוסיפים קווים
17/10/2019 | 15:24
62
למה לא מוסיפים לפי המכרז, דווקא היה תוכנית טובה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש מידע על המסלול של 510?'
יש מידע על המסלול של 510?
17/10/2019 | 19:49
63
אם הוא יוצא מרכבת הרצליה דרך הרת"צ, אז איך הוא עובר במרכז הרצליה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקווים שעוברים למטרופולין עדיין לא מופיעים באתר bus.gov.il'
הקווים שעוברים למטרופולין עדיין לא מופיעים באתר bus.gov.il
20/10/2019 | 11:08
6
36
בשישי ובשבת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חלק מופיעים'
חלק מופיעים
20/10/2019 | 12:08
5
31
ראיתי את 502,531,551
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא רואה אותם ב bus.gov.il בימים שישי ושבת בשני דפדפנים'
אני לא רואה אותם ב bus.gov.il בימים שישי ושבת בשני דפדפנים
20/10/2019 | 12:19
4
34
שונים לא בהרצליה, לא בפתח תקוה ולא בתל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'bus.co.il זה אתר פרטי. זה לא bus.gov.il שהוא האתר הרשמי'
bus.co.il זה אתר פרטי. זה לא bus.gov.il שהוא האתר הרשמי
20/10/2019 | 13:45
2
36
של משרד התחבורה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צודק'
צודק
20/10/2019 | 14:17
1
29
הוא שואב את הנתונים מהאתר של המפעיל עצמו. אלו הנתונים שמופיעים גם באתר של מטרופולין...
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האתר הפרטי שואב גם GTFS, גם משרד התחבורה וגם אתרי מפעילים'
האתר הפרטי שואב גם GTFS, גם משרד התחבורה וגם אתרי מפעילים
20/10/2019 | 18:04
31
ומסמן זאת בפרטי הלו"ז את מקור המידע, כאשר באתר הממשלתי יש נתוני GTFS בלבד
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ