לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2242022,420 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'המשבר הניהולי בחברת נת"ע – סכנה ממשית לעתיד החיים הנורמליים'
המשבר הניהולי בחברת נת"ע – סכנה ממשית לעתיד החיים הנורמליים
<< ההודעה הנוכחית
14/10/2019 | 19:04
30
295
בחברת נת"ע יש משבר ניהולי חמור.
אני לא מצליח לתפוס כיצד העיתונות הכלכלית מדווחת על כך בכתבות שטחיות ע"י כתבים יחסית זוטרים ולא מציגה כתבות עומק ומאמרי דעה של התותחים הכבדים.
הרי נת"ע אחראית על פרויקטי התשתית החשובים ביותר שיש במדינה.
הרי סך הפרויקטים שבאחריותה מתקרב ל-200 מיליון שקל. שום פרויקט ביטחוני ולוא הגדול ביותר לא מתקרב לסכומים האלה. להלן שתי דוגמאות מהעולם הביטחוני להתייחסות: 200 מיליארד שקל זה כמו לרכוש 6 טייסות F35, וחיל האוויר הרי קונה טייסת חדשה אחת לחמש שנים וחיל האוויר מורגל ומתורגל בזה... והרי פרויקט המטרו מסובך פי אלף מרכישת טייסת. בפרויקט רכש הצוללות מדובר על מיליארדים בודדים.
שלא לדבר על כך שפרויקט תשתית נחשב כפרויקט גדול כשהוא בהיקף של מליארדים בודדים, מקסימום 10 מיליארד. פה מדובר בכפולות רבות.
המסקנה המובנת מאליה: לחברת נת"ע נדרשים מנהלי הפרויקטים הטובים ביותר שיש למדינת ישראל להציע.
ומה קורה בפועל? משבר ניהולי חריף הגורם לעזיבת המנכ"ל יהודה בר און, בעקבות זאת - עזיבת שדירת הניהול המשמעותית ביותר שמתחת למנכ"ל (כגון סמנכ"ל, אחראי על ההנדסה, יועץ משפטי, האחראי על התקשרויות ועוד).
אני לא מכיר את חיים גליק שנבחר לתפקיד לפני כשבוע ואיני מכיר אף אחד משאר המועמדים שהיו לתפקיד. אני בסה"כ ניהלתי פרויקטים בחיים שלי, אמנם לא בהיקפים של מיליארדים, אך בהיקפים של עשרות ומאות מיליונים.
יש הבדל עצום בין מנכ"ל, טוב ככל שיהיה, ובין מנהל פרויקטים.
פה מדובר בניהול פרויקט הגדול ביותר בתולדות מדינת ישראל.
מבלי כאמור להכיר את המנכ"ל שנבחר, אך מתוך מה שפורסם, להלן הניתוח שלי של הרזומה שלו:
  • היה בשירות בתי הסוהר – לא רלבנטי לעניננו.
  • היה מנכ"ל אוניברסיטת בר אילן – לא רלבנטי. גם הטיעון שעסק בהקמת הפקולטה לרפואה בצפת לא רלבנטי לניסיון , מה עוד שמדובר בפרויקט קטנטן יחסית לעניננו כאן.
  • היה מנהל "מבט לנגב תפעול" במשך שנתיים. חברת "מבט לנגב" (להבדיל מ"מבט לנגב תפעול") הקימה את עיר הבה"דים, פרויקט בהיקף של 5 מיליארד ₪. לחברה שתי חברות בנות – "מבט לנגב הקמה" ו"מבט לנגב תפעול". חיים גליק עסק בתפעול השוטף של עיר הבה"דים, למשל, מי תהיה חברת הקייטרינג (והיו שם בעיות שהגיעו לבתי משפט....). הוא לא עסק בהקמת העיר. שימו לב גם לתאריכים שבהם הוא היה מנכ"ל שם – הרבה אחרי שהתחיל הייזום, הרבה אחרי שבוצע התכנון, הרבה אחרי שיצאו המכרזים לבחירת הקבלן המבצע, הרבה אחרי שכבר המבנים עמדו בשטח... כלומר שום ניסיון רלבנטי.
  • היה מנכ"ל עירית רשל"צ לתקופה קצרה. שוב לא רלבנטי לנושא.
בחברת נת"ע צריך מנהל שיש לו ניסיון בניהול פרויקטים גדולים מאד. אם לא בתשתיות תחבורה, אז בתשתיות בניה, או לפחות פרויקטי מיחשוב.
יכול להיות שחיים גליק הוא מנכ"ל דגול, אך מנהל פרויקטים הוא לא. איך יוכל לבחור את שיטת היישום של פרויקט המטרו (BOT, PPP, ועוד שאר קללות) אם מעולם לא עסק בדברים כאלה ואפילו לא בקנה מידה קטן?
ראינו איך מנכ"ל (של רכבת ישראל) שאין לו שום ניסיון בפרויקטים (היה לו ניסיון בדיוק כמו של חיים גליק, ואולי אף יותר) פגע בדרך בה ניהל את פרויקט הרכבת לירושלים ואת פרויקט החישמול של הרכבת. וזו דוגמא לפרויקט קטן ליד הפרויקטים של נת"ע ולהחלטות הקריטיות שצריך לקבל כדי לכוון את נושאת המטוסים הזו.
על כתפיו של מנכ"ל נת"ע מונח עתיד מדינת ישראל. זה לא צחוק. שגיאה בבחירת דרך פעולה ובקבלת החלטות עלולה להוביל אותנו לקטסטרופה שלא נצא ממנה. סוף כל סוף, אחרי חמישים שנה, פרויקט הסעת ההמונים של גוש דן נכנס למסלול והוא עלול לקרוס רק בגלל משחקים פוליטיים של בחירת מנכ"ל לא מתאים.
לבסוף: אפשר בכלל להשוות את הניסיון איתו הגיע יהודה בראון לתפקיד מנכ"ל נת"ע לניסיון איתו מגיע חיים גליק? זה ממש צחוק מהעבודה.
 
חברת נת"ע צריכה לקבל בתקופה הקרובה החלטות חשובות מאד הן באופן שוטף בפרויקט הקו האדום (יש חשש גדול שיש פיגור גדול מאד בפרויקט) והן בשאר הפרויקטים. עד ששדרת הניהול החדשה תתייצב, עלול לעבור זמן רב.
אשמח כמובן להיות מופתע ולהתבדות, אך אני ממש חושש שהעתיד התחבורתי של גוש דן הולך לקטסטרופה בגלל הסאגה הזו של התפטרות שדרת הניהול הנוכחית בנת"ע והבחירה ההזויה של המנכ"ל.
שיהיו בשורות טובות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האחריות של משרד התחבורה זה לבחור מנכ"ל לנת"ע?'
האחריות של משרד התחבורה זה לבחור מנכ"ל לנת"ע?
14/10/2019 | 21:21
2
133
אם כן, זה הגוף שאותם צריך להאשים בבחירה סתמית של מנכ"ל שאין לו מושג בעניין רק"ל, אלא אם כן יפיק לקח ממנכ"ל העוזב בהכשרה לזמן קצר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי האחריות היא של הדירקטוריון.'
לדעתי האחריות היא של הדירקטוריון.
15/10/2019 | 00:23
1
107
לפי הדיווחים- המשבר בחברה התחיל כשהוחלף יו"ר הדירקטוריון של נת"ע, כשהיו"ר החדש כנראה דרש התערבות יותר משמעותית של הדירקטוריון בפעילות השוטפת של החברה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן האחריות היא על רם בלינקוב'
אכן האחריות היא על רם בלינקוב
15/10/2019 | 01:48
99
הכל התחיל כשהוא מונה ליו"ר דירקטוריון ודרש מיהודה בר און להעביר את כל ההחלטות דרך דירקטוריון (כשבעבר, דירקטוריון שימש סוג של חותמת גומי ובעצם שימש רק לאישורים בדיעבד להחלטות שמנכ"ל קיבל בעצמו).
כך לפחות לפי הכתבות שהיו בנושא שקראתי
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא היו הרבה מועמדים לתפקיד,'
לא היו הרבה מועמדים לתפקיד,
14/10/2019 | 23:45
223
פעם היו.............230!!

https://www.port2port.co.il/article/%D7%94%D7%95%D...

ועוד דבר נחמד, לפני ההתפטרויות בשדרת הניהול, אחדים עוד הספיקו לעשות טיול לשוודיה לבקור בקונגרס של האירגון הבינלאומי לתחבורה ציבורית(UITP) ביוני השנה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי חייבים לעצור את הפרוייקטים של הרכבת הקלה'
לדעתי חייבים לעצור את הפרוייקטים של הרכבת הקלה
15/10/2019 | 01:23
7
165
להוציא את הקו האדום שכבר באמצע התהליך.   אם היה מדובר בעבודות מינוריות אז מילא, אבל מתכוונים לסגור את כל הרחובות המרכזיים בתל אביב, ואם נת"ע לא מתפקדת נכון לעת עתה חייבים לדחות את זה. הנזק יעלה בהרבה על התועלת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם קווים ירוק וסגול באמצע התהליך'
גם קווים ירוק וסגול באמצע התהליך
15/10/2019 | 08:37
6
143
למשל כבר סגרו את המכרז של כריית המנהרות בקו הירוק.
אתה רוצה לעצור אותו לשלם כנס עתק לחברה הזוכה?
וגם כנסות לשאר החברות שזכו במכרזים השונים של ביצוע?
הקו הסגול אגב גם בבניה (יש עבודות כבר כמה חודשים ברחוב ארלוזורוב בתל אביב).
אי אפשר לעצור את זה.
מה שכן, הבעיות הארגוניות האלה מציבות סימן שאלה מאוד גדול על עתידו של פרוייקט המטרו (שאני אישית גם ללא קשר די סקפטי לגבי היתכנותו).
כך או כך, נדמה לי קצת מוקדם מדי, מראש לשלול את יכולתיו של מנכ"ל שנבחר בלי לתת לו אפילו הזדמנות.
נזכיר שכשיהודה בר-און מונה לתפקיד סמנכ"ל כספים בנתיבי איילון (תפקידו הראשון בתחום תחבורה) גם לו היה נסיון די דל בפרוייקטים גדולים בכלל ובתחום תחבורה בפרט.
אני לא בעד ולא נגד מנכ"ל החדש עדיין, אבל אני בהחלט בעד לתת לו הזדמנות.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ומה עם הקנס שמיליוני אנשים אמורים לשלם?'
ומה עם הקנס שמיליוני אנשים אמורים לשלם?
15/10/2019 | 08:48
3
108
לשבש את כל תל אביב זה לא קנס?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין שום קשר בין שיבוש רחובות בתל אביב לבין בעיות בנת"ע'
אין שום קשר בין שיבוש רחובות בתל אביב לבין בעיות בנת"ע
15/10/2019 | 12:48
2
95
השיבוש הוא בלתי נמנע, גם אם נת"ע היו מכריזים על יהודה בר-און כאל שליט עליון של החברה לנצח נצחים.
אם כבר ההיפך יהודה בר-און דחף ליותר שיבושים כאלה על מנת לסיים את העבודה בהקדם (ואגב אני 100% מסכים איתו).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש קשר -יש להציג לציבור תכנון מספיק זמן מראש'
יש קשר -יש להציג לציבור תכנון מספיק זמן מראש
17/10/2019 | 10:48
1
42
ניהול טוב, יציג לציבור את תוכנית סגירת הרחובות, מה התכנון למסלולי התחבורה הציבורית (בדגש על אלנבי/בן יהודה), יקבל feedback מהציבור ויתקן. כרגע אין שום מידע מה הולך לקרות. אנחנו לא רוצים שיקרה מה שקרה עם נתיב פלוס כשהודיעו על התוכנית שבועות ספורים לפני תחילתה. לכן יש קשר חזק למצב הניהולי של נת"ע והיכולת שלהם לעסוק בזה בצורה מקצועית ורצינית. הרי סגירת הרחובות צפויה בתחילת 2020 עוד חודשים ספורים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל יש כבר תכנון והוא סופי'
אבל יש כבר תכנון והוא סופי
17/10/2019 | 11:12
42
ואנחנו יודעים בדיוק, מה הולך לקרות.
מספיק להתסכל על מסלול הקוים, ועל הדמיות של תחנות השונות לעורכן.
אנחנו כמובן לא יודעים את כל הפרטים, אבל בישראל כמו בישראל, לא נדע את כל הפרטים עד שהקבלן יגיע לשטח ויגלה "פתאום" שהדברים לא כפי שהוצגו, כי אף אחד לא חשב על איזה צינור (כמו בסיפור של קצא"א).
לגבי סגירות ספציפיות ושינוי בהסדרי תנועה, מדובר במשהו שיתבהר ככל שהעבודות יתחילו ואני בטוח שזה יפורסם בהדרגה.
אני מסכים איתך שאפשר לעשות יותר על מנת ליידע את הציבור, אבל לא נראה לי שזה כל כך קשור לבעיות הנהלה של נת"ע.
הרי גם בתקופתו של יהודה בר-און (שאיו וויכוח שהיה מנהל טוב), התושבים גם לא ידעו מה הולך לקרות.
חלק באשמתם, כי פשוט לא האמינו "שהפעם זה אמיתי", חלק כי אולי נת"ע לא עשתה מספיק מאמץ ליידע אותם.
ואני אפילו לא מדבר על המחדל של שדרות ירושלים.
כך או כך הרחובות הולכים להיסגר וזה ללא שום קשר לדמות המנכ"ל העתידי של החברה והתאמתו לתפקיד.
לא שאני פותר אותו מאחריות, אבל נושא של ליידע את הציבור (נושא חשוב ללא ספק), זה לא בהכרח משהו שהוא צריך להחליט בעצמו.
מדובר במשהו שמחלקת יחסי ציבור של נת"ע צריכה לעסוק בו.
כמו שאני רואה את זה, תפקידו המרכזי צריך להיות מצד אחד לפקח על פרסום וביצוע המכרזים השונים מצד אחד ולדאוג להספקת הכסף ממשרדי הממשלה מצד שני.
כמובן גם לפקח על כל הנושא של תיאום מול רשויות השונות.
זאת בגדול מה שאני מצפה ממנהל מוצלח של נת"ע כמו שיהודה בר-און היה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קנס, לא כנס.'
קנס, לא כנס.
15/10/2019 | 21:18
1
27
לצפיה ב-'הוא ציין שזו השפה השלישית שלו. זכותו.'
הוא ציין שזו השפה השלישית שלו. זכותו.
15/10/2019 | 23:40
161
להתנגח באנשים על איות זה טריק זול של טוקבקים בynet , וכשאנשים מציינים מראש שזו לא השפה הראשונה שלהם צריך לקבל את זה.
 
כשאני מציין שמסך המגע שלי יוצר שגיאות הקלדה עקב הצורך לכבות את מתקן האיות אני מקווה שקוראים יקבלו את זה.
 
חלק מהעושר של הפורום הוא הבינלאומיות. היכולת להשוות בין דוגמאות שונות היא יכולת מפתח בדיון בפתרונות המוצעים לנוסע בארץ ולכן השתתפות עולים, ותיקים ויורדים היא דבר שמעשיר את כולם.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פשרה צפויה בין נת"ע לבין דניה סיבוס (ולבין שיכון ובינוי)'
פשרה צפויה בין נת"ע לבין דניה סיבוס (ולבין שיכון ובינוי)
15/10/2019 | 08:43
16
172
בכלכליסט התפרסמה ידיעה על פשרה צפויה בין נת"ע לבין דניה סיבוס ושותפתה הסינית בגובה של 170 מש"ח. מגעים לפשרה עם שיכון ובינוי בגובה 240 מש"ח.
 
הפשרה מותנית בהתחיבות לסיום התחנות (למעט קרליבך) עד אוגוסט 2021.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא מובן'
לא מובן
15/10/2019 | 21:22
15
77
"תחנת קרליבך, שבה עוברים למעשה שני קווים של הרכבת, האדום והירוק, תסתיים על פי ההסכם עד אוגוסט 2021 ותתחיל לפעול בסוף 2022"?
לדעתי התכוונו לסוף 2021.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחנת קרליבך תיפתח "באיחור"'
תחנת קרליבך תיפתח "באיחור"
15/10/2019 | 21:32
14
119
זה ידוע כבר מתחילת העבודות בקו עקב המורכבות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כנראה מדובר באיחור נוסף ביחס למה שנאמר בהתחלה'
כנראה מדובר באיחור נוסף ביחס למה שנאמר בהתחלה
16/10/2019 | 01:28
13
79
כפי שמוסבר בכתבה, העבודות התחילו באיחור של כחצי שנה, בגלל הצורך בפינוי תשתיות שלא מופו.
אני גם זוכר במעורפל שהיתה בעיה עם ציוד הנדסי לחפירה ובניית קירות סלארי שלא התאימו לצרכים והחוחלפו בשלב מוקדם בפרוייקט.
היתה כתבה בנושא אם הזכרון שלי לא מטעה אותי.
משהו, על מכונות הידרומיל, שלא היו מסוגלות לבצע את העבודה עד לעומק הנדרש באדמה?
מה שכן, הם חייבים לסיים את קומת רציפים ולדעתי לפחות עוד קומה נוספת, כך שיוכלו לעבוד בלי להפריע לתנועת הרכבות ולסכן אותה.
מעניין שמהכתבה משתמע, שהם מתכוונים כנראה להתחיל בעבודות גמר בחלק מתחנות עוד לפני שיסתיימו עבודות שלד.
מעניין אותי, איך בדיוק הם מתכוונים לעשות את זה.
אגב הרצות בכל הקטע התת קרקעי יהיה ניתן להתחיל עוד לפני סיום התחנות.
כל עוד תהיה מסילה וחשמולת רציפה בכל המסלול.
בקיצור יהיה מעניין.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איחור של שנה והרכבת הקלה תחלוף שם ולא תעצור בתחנה זו.'
איחור של שנה והרכבת הקלה תחלוף שם ולא תעצור בתחנה זו.
16/10/2019 | 21:21
12
38
לצפיה ב-'מקריאת וניתוח הכתבה וההסכמים ברור שצפוי איחור ניכר בקו האדום'
מקריאת וניתוח הכתבה וההסכמים ברור שצפוי איחור ניכר בקו האדום
17/10/2019 | 11:02
11
60
אם הנדסה אזרחית מסתיימת באוגוסט 2021 לפי ההסכם, ואם עבודות הגימור יסתיימו, לפי הכתבה, ארבעה חודשים אח"כ , כלומר בסוף 2021, ברור שהקו יתפתח במקרה הטוב בפסח 2022, כלומר בפיגור של חצי שנה.
אך אלה הנחות אופטימיות, שהרי לא סביר שתהיה חפיפה כמעט מוחלטת בין עבודות ההנדסה האזרחית ועבודות הגימור והתקנת המערכות ובעיקר בדיקתן והרצתן. לכן ריאלי יותר לגזור מתוך ההסכמים המתגבשים שעבודות הגימור והתקנת המערכות תסתיימנה בתוך 2022 ולכן פתיחת הקו תהיה לקראת סוף 2022, וזו הנחה אופטימית לתחושתי.
לגבי קרליבך, אם מה שכתוב בכתבה נכון, הרי שמדובר באיחור של שנה, שהרי מלכתחילה תוכנן שהתחנה תיפתח במחצית 2022.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מסכים לגבי קרליבך, מדובר על איחור של שנה נוספת '
מסכים לגבי קרליבך, מדובר על איחור של שנה נוספת
17/10/2019 | 11:28
10
49
לא מסכים לכבי התחנות.
התאורייה שלי, שהקו ייפתח באיחור של כמה חודשים (בזה אני מסכים) אבל במתכונת מצומצמת כלשהיא ושאר התחנות ייפתחו בהדרגה בהמשך השנה הנוספת.
אני מסכים איתך שקצת תמוה לבצע עבודות גמר בזמן שהשלד עוד לא מוכן, אבל לפחות בחלק מהתחנות יהיה ניתן להתחיל בעבודות גמר בחודשים הקרובים עד שנה מעכשיו, מה שמשאיר מספיק זמן לסיים אותן (עוד פעם בחלק מהתחנות).
מה שלדעתי יקבע את תאריך הפתיחה, היא קצב החשמול והתקנת מערכות איתות ובקרה וכתוצאה מכך תחילת בדיקות הרצה לכל עורכו.
הקו ייפתח (במתכונת כזאת או אחרת) משהו כמו חצי שנה אחרי תחילת הרצות לדעתי.
מוכנותן של תחנות כאלה ואחרות פחות קריטית לכך.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם למשל השלד מוכן חלקית, אפשר לבצע עבודות גמר חלקיות'
אם למשל השלד מוכן חלקית, אפשר לבצע עבודות גמר חלקיות
17/10/2019 | 17:14
9
41
למשל, אם קומת הרציף יצוקה לגמרי והעבודות על השלד מתמקדות בקומות שמעל, אפשר להתקין מסילות, אפשר לרצף את הרציף, אפשר להתקין תאורה, אפשר להתקין דלתות קצות רציף, וכו' וכו'. כשהקומה הטכנית יצוקה כבר אפשר להכניס לתוכה את ציוד מיזוג האוויר, גנרטורים, שנאים, ושאר מערכות.
 
אם אינני טועה בהרבה מהתחנות (אם המושבות, ארלוזורוב, יהודית, אלנבי, אליפלט) השלד נמצא במצב מתקדם מספיק, ובמילא יש עוד כמה חודשים עד שיתחילו עבודות הגמר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כנראה אפשר, אבל נדמה לי שזה קצת לא בטיחותי.'
כנראה אפשר, אבל נדמה לי שזה קצת לא בטיחותי.
17/10/2019 | 18:27
8
38
חוץ מזה, הבאתי לפני זמן מה ציטות מאחד המכרזים של נת"ע לבניית התחנות.
היה שם רשום די בבירור שקבלן עבודות הגמר ייכנס לתחנה רק אחרי ששלד התחנה יהיה מוכן (דובר שם נדמה לי על חודש עד חודשיים של זמן שקבלן השלד צריך לתת התראה כך שיהיה זמן קבלן הגמר להתארגן.
ייתכן שהדברים השתנו מאז כמובן.
ברור לגמרי שנת"ע לא מתכוונת להמתין לסיום עבודות השלד בשביל להניח מסילות ולהתקין חשמול וגם אין סיבה שתעשה זאת.
כל מה שצריך זה רצפת התחנה יצוקה ואולי (רצוי) גם תקרה של קומת קומת הרציפים.
לגבי מה שרשמת על מוכנות:
1. אם המושבות אכן במצב מתקדם (היא גם סוג של תחנה "חצי תת קרקעית) ויש בה פחות קומות לדעתי
2. ארלוזורוב אכן במצב מתקדם יחסית (למרות שיש פיגור מסוים מאחוריי אלנבי).
3. אלנבי אכן השלד כבר כמעט מוכן (לדעתי סדר גודל של חודשיים עד לסיום השלד ויציקת גג התחנה
4. אליפלט היא לא תחנה תת קרקעית, היא יותר כמו תחנה קרקעית שתהיה
5. שדרות יהודית דווקא במצב לא מתקדם בכלל.
כרגע יוצקים שם קירות של קומה השניה (הטכנית).
בפורטל (נת"ע רשמו זאת בהסבר שלהם לתמונות בעדכון האחרון).
היא אכן כבר במצב די מתקדם.
לגבי התשתיות השונות, זאת שאלה מעניינת.
אני חושב שהרבה מאוד מתשתיות (פרט לתשתית ספציפית לתחנות כגון מערכות מעקב ובקרה של תחנה עצמה) בכלל לא יהיו בתחנות.
יש פירים מיוחדים לתחנות השנאה, חלק מתשתית תהיה במקומות השונים לאורך התוואי (למשל בחלק של המנהרה שבין פיר הרצל לבין הפורטל.
חלק כנראה יהיה בדפו.
אז אין בהכרח קשר ישיר בין מוכנות התחנות לבין הנחת תשתיות השונות.
כמובן שתשתית הרלוונטית למסילות וחשמול ניתן להתקין כבר עכשיו כי כבר בכל התחנות יש רצפה יצוקה או שתהיה בחודשים הקרובים.
כרגע אני יכול לחשוב רק על שתי תחנות שלא סיימו עם יציקת הרצפה.
תחנת קרליבך ותחנת בן גוריון.
בשתיהן יציקת הרצפה כבר התחילה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מתעלמים ממה שכתוב בכתבה הקו האדום יידחה משמעותית'
מתעלמים ממה שכתוב בכתבה הקו האדום יידחה משמעותית
18/10/2019 | 10:19
7
45
ראשית הערה נקודתית לגבי תחנת אלנבי:
הגג כבר יצוק. בפוסט קודם שלי שלחתי תמונות בהן הראתי שהתחילו לפרק את הסטראטים העליונים. הבעיה היא הבינוי הכניסות המערבית והדרומית. עד לפני שבועיים עוד הוציאו עפר מהכניסות. עדיין מכניסים ברזלים בכמויות אדירות. לכן לא סביר בעיני שבינוי כזה יסתיים תוך חודשיים.
לכאורה באלנבי, שהיא התחנה המתקדמת ביותר כנראה, אפשר היה להתחיל כבר בעבודות גימור. ולא התחילו...
ונחזור לכתבה: אם מה שכתוב שם נכון, עבודות הנדסה אזריחת (כלומר שלד) יסתיימו לפי ההסכמים המתגבשים מול הקבלנים, באוגוסט 2021. מזכיר: הקו מתוכנן לפעול באוקטובר 2021. כלומר אין בכלל שאלה שפתיחת הקו תידחה ובאופן משמעותי.
אגב, התחנות אינן בהכרח הנתיב הקריטי בפרויקט. אולי יש נתיבים קריטיים אחרים. דוגמא אחת: עבודות התשתית, הנחת המסילות והקמת תשתית החישמול מתחנת אליפלט ועד מרכז בת ים? למשל הסלילה בפתח תקוה? מדוע העבודות האלה יהיו קצרות יותר בזמן מהעבודות שהיו בבת ים שעדיין לא הסתיימו?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שכתוב בכתבה זה רק הערכות של הכתב.'
מה שכתוב בכתבה זה רק הערכות של הכתב.
18/10/2019 | 10:46
6
34
בלי לראות תוכניות עבודה קצת קשה לשפוט.
לגבי אלנבי, לא ברור לי למה אתה קורה "גג".
אני לא מדבר על תקרת קומת הכניסה, אלה על כיסוי כל הצנרת המונחת על התקרה הזאת והחזרה של השטח למפלס הרחוב.
האם התכוונת, שבחלק מהמקומות בעצם אתר הבניה כבר נמצא במפלס הרחוב?
לגבי למה לא מתחילים עבודות גמר, עוד פעם, צריך לראות תוכניות עבודה.
זה יכול להיות מהרבה סיבות ולא בהכרח כי אי אפשר להתחיל בעבודות.
 
עבודות התשתית ועבודת הנחת מסילות בוודאי התחילו, הקמת החישמול כנראה שעוד לא.
הקמת חשמול דווקא בקטע הדרומי בכלל לא בנתיב הקריטי אם יוחלט לפתוח רק את החלק התת קרקעי כמו מדפו עד אליפלט.
גם סלילה של החלק בפתח תקווה היא לא בנתיב הקריטי.
בשביל לפתוח את הקו במתכונת מצומצמת צריך כנראה:
1. מספר "סביר" של תחנות מוכנות וזה כמובן נתון לוויכוח מה זה "סביר".
2. חדרי השנאה מוכנות (לפחות אלה הנדרשות על מנת לתפעל את הקטע התת קרקעי.
3. מסילות, חשמול ומערכות איתות ובקרה
4. מערכות מעקב ואבטחה (אנחנו בישראל בכל זאת)
5. זמן של כמה חודשים להרצות.
6. מערכות תחזוקה בדפו
7. מספיק ציוד נייד על מנת לספק תדירות "סבירה" (לדעתי תדירות בתחילת הפעלת הקו תשיה נמוכה ממשעותית ממה שהובטח).
8. צוות נהגים,אנשי תחזוקה והנדסה מיומנים על מנת לתפעל את כל המערכות הקריטיות.
 
אגב לא יפתיע אותי אם בהתחלה הקו יפעל כמו סוג של אטרקציה תיירותית.
כמו שעשו עם A1.
נסיעות חינם, הזמנה של כרטיסים בצורה מיוחדת, הגבלה של כמות הנוסעים וכן הלאה.
כל זה על מנת לאפשר לציבור להכיר את המערכת החדשה וגם לעשות חיים קלים יותר לחברה המפעילה ולצוותים השונים.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הערכת כתב או הסכמים?'
הערכת כתב או הסכמים?
18/10/2019 | 17:17
5
373
ציטוט מהכתבה:
"מתווי הפשרה כוללים התחייבות של קבלני הביצוע, דניה סיבוס וסולל בונה, ללוח זמנים נוקשה שמחייב אותן לסיים את עבודות ההנדסה האזרחית ב־9 מתוך 10 תחנות הרכבת התת־קרקעיות עד אוגוסט 2021, אחרת יהיו צפויות לקנסות משמעותיים של מאות מיליוני שקלים. עמידה ביעד זה תאפשר לקבלניות שאמורות לבצע את עבודות הגמר בפרויקט, להתחיל אותן ולסיימן עד סוף 2021".
יכול להיות שלגבי הגימור זו הערכה של הכתב, אך משתמע שלגבי ההנדסה האזרחית חד משמעית מדובר באוגוסט 2021 מתוך ההסכמים המתגבשים, כך לפחות אני קורא.
אני מצרף כאן תמונה ממחצית ספטמבר שפרסמתי כאן לפני מס' שבועות של תחנת אלנבי בספטמבר. רואים שיצקו את התקרה העליונה, זו שקרובה מאד למפלס הרחוב. יתכן שאתה צודק ומעליה יש שכבת תשתיות נוספת? רואים שהוציאו חלק ניכר מהסטראטים. 
לגבי החישמול, התחילו עבודות חישמול בקטע הדרומי של בת ים כבר לפני מס' חודשים. אני רק מצביע על כך שהזמן שאורכות העבודת בבת ים (והן רחוקות מסיום), צריך להשליך על הזמן שיארכו ביפו ובפתח תקוה וזה לא מבשר טובות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי יש עוד קצת עבודה מעל הגג הזה'
לדעתי יש עוד קצת עבודה מעל הגג הזה
18/10/2019 | 23:29
25
נתחיל מזה שהוא לא נראה בדיוק במפלס הקרקע שמסביבו,
 
אבל בנוסף -
אני לא מומחה ורק מנחש, אבל לדעתי אחרי הבטון צריכה לבוא שכבה של לוחות בידוד מים כמו שהתקינו על תקרת המנהרה בתוואי הטורקי לפני אליפלט, כולל בדיקת אטימות שיכולה לקחת קצת זמן (עשו את זה באליפלט, על לוחות האטימה מסדרים גריד של בריכות מים כדי למצוא נזילות בבידוד ולתקן).
 
ומעל זה בעצם צריך לבוא חול וחצץ לשכבה תחתונה של כביש, ומעל אספלט ואיי תנועה שעליהם אולי גם פתחי אוורור, וכמובן תעלת ניקוז למי גשמים שתתחבר לרשת התיעול העירונית, ויכול להיות שגם צינורות מים ותשתיות עירייה אחרות יעברו שם, באותו עומק שבהם היו עוברים אם זה היה כל רחוב רגיל, בתוך תעלות תשתית רדודות, לתחזוקה קלה בשביל העירייה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה רואים בחלק הימני של התמונה ?'
מה רואים בחלק הימני של התמונה ?
19/10/2019 | 22:16
1
29
יש שם עדיין סטראטים ? האם מדובר בכניסה לתחנה ?
לא הצלחתי לפענח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זאת אחת הכניסות לתחנה (הסטראטים הצרים).'
זאת אחת הכניסות לתחנה (הסטראטים הצרים).
19/10/2019 | 22:39
28
מהתמונה וגם מהתצפיות שעשיתי בעצמי לפני מספר שבועות, יש הרבה מאוד תשתיות מעל ה"גג" הזה.
ישם גם צינורות, גם מה שנראה כמו תעלות תקשורת וכן הלאה.
די ברור שזה לא גג התחנה, אלה תקרת קומת כניסה.
אם אני מבין נכון, המצב הסופי יהיה אפילו קצת מעל מפלס הרחוב (סוג של מדרחוב/כיכר).
מדובר ביציקה די מאסיבית שהיא לפחות סדר גודל כמו יציקה של כל מפלס שמן הסתם תיעשה בהדרגה ותיקח עוד זמן.
הבעיה לדעתי היא גם שיתוף הפעולה עם חברות התשתיות השונות.
נת"ע לא יכולה פשוט לבוא ולצקת את הגג בלי שכל חברות התשתיות מקבעות את הצנרת במצבה הסופי החדש ומאשרות המשך העבודות.
יש בזה המון טפסולוגיה ותיאומי פעולה עם ארגונים שאנחנו יודעים לא ממש ידועים ביעילותם (כגון חברת החשמל למשל).
כאן דווקא אני חושש שנרגיש את החוסר של יהודה בר-און שידע לקדם דברים ולדפוק על השולח כשהיה צריך.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה שכתוב לגבי סיום הפרוייקט (בצורה כזאת או אחרת)'
מה שכתוב לגבי סיום הפרוייקט (בצורה כזאת או אחרת)
19/10/2019 | 22:44
1
33
זאת בוודאי הערכה של הכתב ולא יותר מכך (בשלב הזה).
עוד דבר לגבי מצב באלנבי.
בתחנת שדרות יהודית כידוע בונים עכשיו את הכניסה לתחנה (סוג של בודקה) שbus nerd ציין ואני צילמתי ופרסמתי כאן.
מהדמיות של תחנת אלנבי, גם כאן צריך להיות מבנה כזה ואין כרגע שום זכר לכך.
זה רק מחזיק את הטענה שלי, שה"גג" הוא לא באמת הגג הסופי של התחנה ונראה עוד שכבה מעליו.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הפעם אני לגמרי איתך בעניין ה"גג"'
הפעם אני לגמרי איתך בעניין ה"גג"
20/10/2019 | 13:08
42
ברגע שתקרת קומת הכניסה יצוקה, אין למה שכותבים כאן "גג" קשר עם האפשרות להתחיל לעבוד על "גמר" התחנה.
כלומר עם כל העיכובים שניתן לחשוב עליהם, זה לא אמור להיות צוואר בקבוק.
אם רוצים אפשר להתחיל לעבוד על תחנת אלנבי בינואר.  
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ