מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm

אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.


"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.

החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"

במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
 

darkshadow1

New member
אני לא בטוח אם זאת אשמת חברת נתיבי איילון או משרד התחבורה,

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm

אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.


"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.

החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"

במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
אני לא בטוח אם זאת אשמת חברת נתיבי איילון או משרד התחבורה,
אבל במשך שנים ובאופן עקבי כמעט כל פרוייקט שהחברה מעורבת בו נדחה פעם אחר פעם, הבנייה עצמה לוקחת זמן ארוך באופן לא סביר ובאופן כללי לא נראה שיש יד מכוונת או חשיבה כוללת.
דוגמאות? הרחבה וסלילה מחדש של כביש באורך 2 ק"מ (ציר שלבים) לוקחת כבר 3 שנים, ואעפ"י שאחת המטרות של הכביש הייתה להוות חלופה לשדרות ירושלים בזמן תקופת הקמת הקו האדום- הכביש נפתח אחרי ששדרות ירושלים נפתחו, ובאופן חלקי., כשהעבודות על החלק הצפוני של הכביש עדיין לא התחילו.
ההקמה של גשר יהודית, שאושרה ב-2014 (כחלק מהפיתוח האינטנסיבי של יגאל אלון מדרום לדרך השלום), תסתיים במקרה הטוב ב-2020, אחרי שהוקמו כבר 3 מגדלי משרדים ענקיים על יגאל אלון.
 
הייתה תקופה ארוכה שכץ ייבש את נתיבי איילון בגלל סכסוך עם

אני לא בטוח אם זאת אשמת חברת נתיבי איילון או משרד התחבורה,
אבל במשך שנים ובאופן עקבי כמעט כל פרוייקט שהחברה מעורבת בו נדחה פעם אחר פעם, הבנייה עצמה לוקחת זמן ארוך באופן לא סביר ובאופן כללי לא נראה שיש יד מכוונת או חשיבה כוללת.
דוגמאות? הרחבה וסלילה מחדש של כביש באורך 2 ק"מ (ציר שלבים) לוקחת כבר 3 שנים, ואעפ"י שאחת המטרות של הכביש הייתה להוות חלופה לשדרות ירושלים בזמן תקופת הקמת הקו האדום- הכביש נפתח אחרי ששדרות ירושלים נפתחו, ובאופן חלקי., כשהעבודות על החלק הצפוני של הכביש עדיין לא התחילו.
ההקמה של גשר יהודית, שאושרה ב-2014 (כחלק מהפיתוח האינטנסיבי של יגאל אלון מדרום לדרך השלום), תסתיים במקרה הטוב ב-2020, אחרי שהוקמו כבר 3 מגדלי משרדים ענקיים על יגאל אלון.
הייתה תקופה ארוכה שכץ ייבש את נתיבי איילון בגלל סכסוך עם
עיריית ת"א.
רק לאחר שהחברה עברה מבעלות עירונית לבעלות ממשלתית, הפעילות שלה החלה להתרומם מחדש ומשרד התחבורה הפקיד בידיה גם פרויקטים חדשים.

הבעיה היא בסדרי העדיפויות של השר כץ שקידם פרויקטים ועיכב פרויקטים לפי סדר עדיפויות לא נכון.
 

DanielOne

New member
ישראל כץ עשה הרבה

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm

אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.


"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.

החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"

במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
ישראל כץ עשה הרבה
ויכול היה לעשות יותר. אבל אי אפשר לבוא אליו בטענות לגבי הפקקים.
&nbsp
לגבי הפרויקט, נתיב מתחלף בין שפיים דרומה לתל אביב ובכביש 5 מערבה לאיילון. הוא מה שצריך כי בבוקר הפקק לכיוון ת"א ובצהריים לכיוון ההפוך...
&nbsp
פרויקט חשוב שהיו אמורים להתחיל לקראת 2020 ונמצא במגירה זה איילון מזרח. שחשוב הרבה יותר מנתיב נוסף בכביש 5.
 
השר כץ עשה הרבה מאוד, אבל חלק גדול ממה שעשה היה בסדר

ישראל כץ עשה הרבה
ויכול היה לעשות יותר. אבל אי אפשר לבוא אליו בטענות לגבי הפקקים.
&nbsp
לגבי הפרויקט, נתיב מתחלף בין שפיים דרומה לתל אביב ובכביש 5 מערבה לאיילון. הוא מה שצריך כי בבוקר הפקק לכיוון ת"א ובצהריים לכיוון ההפוך...
&nbsp
פרויקט חשוב שהיו אמורים להתחיל לקראת 2020 ונמצא במגירה זה איילון מזרח. שחשוב הרבה יותר מנתיב נוסף בכביש 5.
השר כץ עשה הרבה מאוד, אבל חלק גדול ממה שעשה היה בסדר
עדיפויות עקום.

איילון מזרח זה פרויקט מיותר. בכביש 5 צריך נת"צ או נתיב מהיר בגלל התנועה מ/ל ראש העין והשומרון.
במקום לגזול שטחים ניכרים ולהשקיע בעוד כביש, צריך למחלף חלקים מדרך אם המושבות ולהוסיף שם נת"צ. וגם להשלים את הקטע החסר בין הדר המושבות לסגולה.
הרבה יותר יעיל לשפר את כביש 5 ואת ציר אם המושבות - אבא הלל מאשר להקים עוד כביש מפלצתי וגוזל שטחים ניכרים שיעודד להזרים עוד מכוניות פרטיות לתוך תל אביב.
אין שום צורך בו בנוסף לצירים התחבורתיים המקבילים שכוללים גם את מסילת הירקון.
 

DanielOne

New member
צריך גם וגם

השר כץ עשה הרבה מאוד, אבל חלק גדול ממה שעשה היה בסדר
עדיפויות עקום.

איילון מזרח זה פרויקט מיותר. בכביש 5 צריך נת"צ או נתיב מהיר בגלל התנועה מ/ל ראש העין והשומרון.
במקום לגזול שטחים ניכרים ולהשקיע בעוד כביש, צריך למחלף חלקים מדרך אם המושבות ולהוסיף שם נת"צ. וגם להשלים את הקטע החסר בין הדר המושבות לסגולה.
הרבה יותר יעיל לשפר את כביש 5 ואת ציר אם המושבות - אבא הלל מאשר להקים עוד כביש מפלצתי וגוזל שטחים ניכרים שיעודד להזרים עוד מכוניות פרטיות לתוך תל אביב.
אין שום צורך בו בנוסף לצירים התחבורתיים המקבילים שכוללים גם את מסילת הירקון.
צריך גם וגם
נתצ לא יתפור את הבעיה. ואיילון מזרח גם כן לא יפתור, גם שניהם יחד לא. בונים כל כך הרבה מגדלים למגורים ולמשרדים. ציר אם המושבות ואבא הלל עם עשרות רמזורים ובקושי שני נתיבים לכיוון לא יכול לעזור.
אגב, ציר הנופש בשילוב חיבור כביש 4 לרמת החייל יעזרו הרבה בכל האזור הזה
 
אכן נחוץ לחבר את כביש 4 לרמת החייל אבל איילון מזרח זה פרויקט

צריך גם וגם
נתצ לא יתפור את הבעיה. ואיילון מזרח גם כן לא יפתור, גם שניהם יחד לא. בונים כל כך הרבה מגדלים למגורים ולמשרדים. ציר אם המושבות ואבא הלל עם עשרות רמזורים ובקושי שני נתיבים לכיוון לא יכול לעזור.
אגב, ציר הנופש בשילוב חיבור כביש 4 לרמת החייל יעזרו הרבה בכל האזור הזה
אכן נחוץ לחבר את כביש 4 לרמת החייל אבל איילון מזרח זה פרויקט
ענק שהתועלת ממנו תהיה קטנה מאוד ביחס לעלויות (לא רק הכספיות) שכרוכות בהקמתו.
יש צירים קיימים שצריך לשפר אותם.
כאשר תהיה סופסוף מסילה רביעית באיילון יהיה אפשר גם לנצל הרבה יותר את מסילת הירקון.
וצריך לזכור שבמחצית הראשונה של העשור הבא יצטרף עוד אמצעי תחבורה בכיוון מזרח-מערב באזור הזה - שלוחת הקו האדום מתחנת קרית אריה לתל אביב.
עדיף להקים חניון גדול (יותר ממה שיש היום) ליד תחנת הרכבת הקיימת ותחנת הרכבת הקלה העתידית בקרית אריה ולשפר את הגישה מכיוון דרך זבולון המר לתחנה מאשר להקים עוד פרויקט מפלצתי עם יחס תועלת-עלות נמוך.
 

Bus Nerd

Active member
איילון מזרח היה הורס לגמרי את פארק הירקון, טוב שלא נבנה

צריך גם וגם
נתצ לא יתפור את הבעיה. ואיילון מזרח גם כן לא יפתור, גם שניהם יחד לא. בונים כל כך הרבה מגדלים למגורים ולמשרדים. ציר אם המושבות ואבא הלל עם עשרות רמזורים ובקושי שני נתיבים לכיוון לא יכול לעזור.
אגב, ציר הנופש בשילוב חיבור כביש 4 לרמת החייל יעזרו הרבה בכל האזור הזה
איילון מזרח היה הורס לגמרי את פארק הירקון, טוב שלא נבנה
 

luckydude

Active member
אגב נת״צ בכביש 5...

השר כץ עשה הרבה מאוד, אבל חלק גדול ממה שעשה היה בסדר
עדיפויות עקום.

איילון מזרח זה פרויקט מיותר. בכביש 5 צריך נת"צ או נתיב מהיר בגלל התנועה מ/ל ראש העין והשומרון.
במקום לגזול שטחים ניכרים ולהשקיע בעוד כביש, צריך למחלף חלקים מדרך אם המושבות ולהוסיף שם נת"צ. וגם להשלים את הקטע החסר בין הדר המושבות לסגולה.
הרבה יותר יעיל לשפר את כביש 5 ואת ציר אם המושבות - אבא הלל מאשר להקים עוד כביש מפלצתי וגוזל שטחים ניכרים שיעודד להזרים עוד מכוניות פרטיות לתוך תל אביב.
אין שום צורך בו בנוסף לצירים התחבורתיים המקבילים שכוללים גם את מסילת הירקון.
אגב נת״צ בכביש 5...
נתיבי ישראל הוציאה לא מזמן מכרז לזה.
 

EHP12

Active member
ה"מצב חירום תחבורתי" זה לא בגלל ישראל כץ

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm

אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.


"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.

החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"

במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
ה"מצב חירום תחבורתי" זה לא בגלל ישראל כץ
השורשים נעוצים עשרות שנים אחורה עוד בשנות ה50 בטעויות שנעשו הן בהיבטים תחבורתיים, והן בהיבטים של תכנון עירוני. קשה לסגור את הפערים האלה במיוחד שהאוכלוסייה עוד ממשיכה לגדול. לא אומר שהוא מושלם, אבל בעשור האחרון חלו הרבה שיפורים משמעותיים בתשתיות התחבורה של ישראל. הן בכבישים, הן במסילות והן באוטובוסים. אך עם לא עומדים בגידול האוכלוסייה והצריכה שמטיל עומסים שלא חשבו עליהם קודם.
 

matrix200200

Active member
הייתי אומר שלישראל כץ יש חלק באשמה אבל לדעתי לא העיקרי.

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm

אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.


"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.

החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"

במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
הייתי אומר שלישראל כץ יש חלק באשמה אבל לדעתי לא העיקרי.
אשמתו שהעדיף לא להילחם מלחמות שידע שאין לו סיכוי לנצח בהם מול נימביסטים השונים במרכז הארץ והעדיף לפתח את הפריפריה, כי שם התכנון יותר פשוט ואין נימביסטים עשירים המצויידים במיטב עורכי דין.
האם אפשר להאשים פוליטיקאי שהעדיף לבצע פרוייקטים שיהיה לו קל להציג כהישגים בעיני בוחריו ולא פרוייקטים חסרי סיכוי שהיה כך או כך נמשכים שנים בבתי משפט?
זה הגיוני להאשים אותו שהעדיף לגזור סרטים בפרוייקטים ולא להתייצב בבתי משפט במלחמות האין סופיות מול כל המתנגדים?
מי אשם שהיה צורך ההתנהלות בבתי משפט בגלל הפקעה של אדמות להצפה של בית הספר החקלאי, ישראל כץ?
כן הוא אשם, שגרר רגליים ובמשך שנים לא עשה שום דבר בנידון, אבל בינינו, האם זאת רק אשמתו?
מי אשם שהמדינה גררה את הרגליים עם פרוייקט הקו האדום בתל אביב עם MTS?
גם ישראל כץ, אבל האם באמת אפשר להאשים אותו שפחד להתעמת עם החברה הזוכה והבין שאם היה מתעמת איתה, הדבר היה נתקע שנים בבתי המשפט?
גם ככה, הוא לחם באין ספור מלחמות, גם מול עירייות השונות, גם מול הוועדים הבריוניים וגם מול משרד האוצר שלא ממש שש לתת לו את הכסף.
אז הוא התנהג כמו פוליטיקאי ובחר רק בקרבות שידע שיוכל לנצח בהם, איזה אדם רע
 

GLSRA

Active member
בהנחה שאתה צודק וזה מה שהנחה את השר כץ

הייתי אומר שלישראל כץ יש חלק באשמה אבל לדעתי לא העיקרי.
אשמתו שהעדיף לא להילחם מלחמות שידע שאין לו סיכוי לנצח בהם מול נימביסטים השונים במרכז הארץ והעדיף לפתח את הפריפריה, כי שם התכנון יותר פשוט ואין נימביסטים עשירים המצויידים במיטב עורכי דין.
האם אפשר להאשים פוליטיקאי שהעדיף לבצע פרוייקטים שיהיה לו קל להציג כהישגים בעיני בוחריו ולא פרוייקטים חסרי סיכוי שהיה כך או כך נמשכים שנים בבתי משפט?
זה הגיוני להאשים אותו שהעדיף לגזור סרטים בפרוייקטים ולא להתייצב בבתי משפט במלחמות האין סופיות מול כל המתנגדים?
מי אשם שהיה צורך ההתנהלות בבתי משפט בגלל הפקעה של אדמות להצפה של בית הספר החקלאי, ישראל כץ?
כן הוא אשם, שגרר רגליים ובמשך שנים לא עשה שום דבר בנידון, אבל בינינו, האם זאת רק אשמתו?
מי אשם שהמדינה גררה את הרגליים עם פרוייקט הקו האדום בתל אביב עם MTS?
גם ישראל כץ, אבל האם באמת אפשר להאשים אותו שפחד להתעמת עם החברה הזוכה והבין שאם היה מתעמת איתה, הדבר היה נתקע שנים בבתי המשפט?
גם ככה, הוא לחם באין ספור מלחמות, גם מול עירייות השונות, גם מול הוועדים הבריוניים וגם מול משרד האוצר שלא ממש שש לתת לו את הכסף.
אז הוא התנהג כמו פוליטיקאי ובחר רק בקרבות שידע שיוכל לנצח בהם, איזה אדם רע
בהנחה שאתה צודק וזה מה שהנחה את השר כץ
הוא יכל לנהל את שני הקרבות במקביל.
מצד אחד לבנות את מה שאפשר לבנות בפריפריה כפי שעשה ויצר הרבה מאוד כותרות (אגב לדעתי הקווים בהחלט מוצדקים ונכונים)
במקביל לנהל את מה שאתה קורא מלחמה בנימביסטים וכן אחרי שנים של מאבק אולי לזכות בחלק מהקרבות ולבסוף לבנות את המסילות והתחנות במקומות הנדרשים והנכונים.
שהרי, אם יש מאבקים משפטיים שנמשכים שנים, אז אין בשנים הללו צורך בתקציבים שהרי העבודות לא מתבצעות
 

DRORIKO8

New member
את ישראל כץ זה לא מעניין

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm

אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.


"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.

החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"

במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
את ישראל כץ זה לא מעניין
הוא מעדיף לעבור מאולפן לאולפן ולהתברבר בזה שהוא יודע "דברים סודיים שאסור לדבר עליהם" כאילו הוא ג'יימס בונד.
 

FiReBall

New member
למה הוא לא מסביר מדוע פיתוח חניון הולך לקחת עוד 6 שנים

מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5605308,00.htm

אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.


"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.

החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"

במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
למה הוא לא מסביר מדוע פיתוח חניון הולך לקחת עוד 6 שנים
וזה לפני עיכוב של 5 שנים נוספות בפרויקט. כמה זמן לעזאזל לוקח להכשיר חניון ??
 
למעלה