לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2241922,419 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ'
מנכ"ל נתיבי איילון מסכם את השורה התחתונה של עשור ישראל כץ
<< ההודעה הנוכחית
13/10/2019 | 14:56
14
543
כשר התחבורה במשפט אחד: "חייבים להכריז על מצב חירום תחבורתי"
 
אם אחרי עשור של שר תחבורה שמתגאה בפועלו, בכיר בענף התחבורה אומר משפט כזה, אז שר התחבורה לשעבר צריך לעשות לעצמו בדק בית.
 
 
"
בימים אלו מוביל המנכ"ל חמישה פרויקטים של חניוני "חנה וסע" שאמורים לשפר את רמת הצפיפות בכביש. נכון לאוקטובר 2019 החברה יצאה כבר לשני מכרזים לבניית חניוני "חנה וסע" ולהפעלתם. במסגרתם יוכלו הנהגים להחנות את רכבם מחוץ לתל אביב ולהגיע לעבודה בעזרת שאטלים שינועו על נתיבים שיוקצו להם ולתחבורה הציבורית בלבד.
 
החניונים עתידים לקום בראשון לציון (שם יהיו 4,000 מקומות חנייה) ובשפיים (שם יהיו 7,000 מקומות חנייה). המנצחת במכרזים תצטרך גם להפעיל את מערך השאטלים, ולא רק להסתפק בבניית החניונים. לפי בן מאיר, אם הכול ילך כמתוכנן, החניונים יפעלו בראשית 2025, ומאוחר יותר יוקמו שלושה חניונים דומים לאורך כביש 5.
"
"
בשעות השיא מתכננים בחברה לפתוח את נתיב השאטלים גם לנסיעת "קארפול". בנוסף מנסים להפוך את הנתיב לאטרקטיבי בעזרת הבטחות להקמת נתיב תחבורה ציבורית מתחלף בחלקו הצפוני של כביש 20 ובחלק מכביש החוף. מדובר בנתיב שיעבור בין שני הנתיבים המרכזיים ובשעות הבוקר ייפתח רק לנוסעים לכיוון דרום ואילו בערב רק בכיוון הנגדי.
"
 
במקור, פרויקט הנתיב המהירים וחניוני החנה וסע, כולל אלה בכביש 5 (ולא רק בכבישים 20 ו-2) היה אמור להסתיים ב......2021.
כעת מדובר על כך שהפרויקט בכבישים 20 ו-2 יסתיים ב-2025.
כמו כן, במקור היה מתוכנן נתיב לכל כיוון, כעת מדברים על נתיב מתחלף.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא בטוח אם זאת אשמת חברת נתיבי איילון או משרד התחבורה,'
אני לא בטוח אם זאת אשמת חברת נתיבי איילון או משרד התחבורה,
13/10/2019 | 15:21
1
152
אבל במשך שנים ובאופן עקבי כמעט כל פרוייקט שהחברה מעורבת בו נדחה פעם אחר פעם, הבנייה עצמה לוקחת זמן ארוך באופן לא סביר ובאופן כללי לא נראה שיש יד מכוונת או חשיבה כוללת.
דוגמאות? הרחבה וסלילה מחדש של כביש באורך 2 ק"מ (ציר שלבים) לוקחת כבר 3 שנים, ואעפ"י שאחת המטרות של הכביש הייתה להוות חלופה לשדרות ירושלים בזמן תקופת הקמת הקו האדום- הכביש נפתח אחרי ששדרות ירושלים נפתחו, ובאופן חלקי., כשהעבודות על החלק הצפוני של הכביש עדיין לא התחילו.
ההקמה של גשר יהודית, שאושרה ב-2014 (כחלק מהפיתוח האינטנסיבי של יגאל אלון מדרום לדרך השלום), תסתיים במקרה הטוב ב-2020, אחרי שהוקמו כבר 3 מגדלי משרדים ענקיים על יגאל אלון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הייתה תקופה ארוכה שכץ ייבש את נתיבי איילון בגלל סכסוך עם'
הייתה תקופה ארוכה שכץ ייבש את נתיבי איילון בגלל סכסוך עם
13/10/2019 | 15:25
164
עיריית ת"א.
רק לאחר שהחברה עברה מבעלות עירונית לבעלות ממשלתית, הפעילות שלה החלה להתרומם מחדש ומשרד התחבורה הפקיד בידיה גם פרויקטים חדשים.
 
הבעיה היא בסדרי העדיפויות של השר כץ שקידם פרויקטים ועיכב פרויקטים לפי סדר עדיפויות לא נכון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ישראל כץ עשה הרבה '
ישראל כץ עשה הרבה
13/10/2019 | 15:45
6
184
ויכול היה לעשות יותר. אבל אי אפשר לבוא אליו בטענות לגבי הפקקים.
 
לגבי הפרויקט, נתיב מתחלף בין שפיים דרומה לתל אביב ובכביש 5 מערבה לאיילון. הוא מה שצריך כי בבוקר הפקק לכיוון ת"א ובצהריים לכיוון ההפוך...
 
פרויקט חשוב שהיו אמורים להתחיל לקראת 2020 ונמצא במגירה זה איילון מזרח. שחשוב הרבה יותר מנתיב נוסף בכביש 5.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השר כץ עשה הרבה מאוד, אבל חלק גדול ממה שעשה היה בסדר'
השר כץ עשה הרבה מאוד, אבל חלק גדול ממה שעשה היה בסדר
13/10/2019 | 15:56
5
192
עדיפויות עקום.
 
איילון מזרח זה פרויקט מיותר. בכביש 5 צריך נת"צ או נתיב מהיר בגלל התנועה מ/ל ראש העין והשומרון.
במקום לגזול שטחים ניכרים ולהשקיע בעוד כביש, צריך למחלף חלקים מדרך אם המושבות ולהוסיף שם נת"צ. וגם להשלים את הקטע החסר בין הדר המושבות לסגולה.
הרבה יותר יעיל לשפר את כביש 5 ואת ציר אם המושבות - אבא הלל מאשר להקים עוד כביש מפלצתי וגוזל שטחים ניכרים שיעודד להזרים עוד מכוניות פרטיות לתוך תל אביב.
אין שום צורך בו בנוסף לצירים התחבורתיים המקבילים שכוללים גם את מסילת הירקון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צריך גם וגם'
צריך גם וגם
13/10/2019 | 16:14
2
121
נתצ לא יתפור את הבעיה. ואיילון מזרח גם כן לא יפתור, גם שניהם יחד לא.  בונים כל כך הרבה מגדלים למגורים ולמשרדים. ציר אם המושבות ואבא הלל עם עשרות רמזורים ובקושי שני נתיבים לכיוון לא יכול לעזור.
אגב, ציר הנופש בשילוב חיבור כביש 4 לרמת החייל יעזרו הרבה בכל האזור הזה
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן נחוץ לחבר את כביש 4 לרמת החייל אבל איילון מזרח זה פרויקט'
אכן נחוץ לחבר את כביש 4 לרמת החייל אבל איילון מזרח זה פרויקט
13/10/2019 | 16:23
144
ענק שהתועלת ממנו תהיה קטנה מאוד ביחס לעלויות (לא רק הכספיות) שכרוכות בהקמתו.
יש צירים קיימים שצריך לשפר אותם.
כאשר תהיה סופסוף מסילה רביעית באיילון יהיה אפשר גם לנצל הרבה יותר את מסילת הירקון.
וצריך לזכור שבמחצית הראשונה של העשור הבא יצטרף עוד אמצעי תחבורה בכיוון מזרח-מערב באזור הזה - שלוחת הקו האדום מתחנת קרית אריה לתל אביב.
עדיף להקים חניון גדול (יותר ממה שיש היום) ליד תחנת הרכבת הקיימת ותחנת הרכבת הקלה העתידית בקרית אריה ולשפר את הגישה מכיוון דרך זבולון המר לתחנה מאשר להקים עוד פרויקט מפלצתי עם יחס תועלת-עלות נמוך.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איילון מזרח היה הורס לגמרי את פארק הירקון, טוב שלא נבנה'
איילון מזרח היה הורס לגמרי את פארק הירקון, טוב שלא נבנה
14/10/2019 | 12:26
55
לצפיה ב-'אגב נת״צ בכביש 5...'
אגב נת״צ בכביש 5...
13/10/2019 | 22:11
1
117
נתיבי ישראל הוציאה לא מזמן מכרז לזה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קישור'
קישור
13/10/2019 | 22:17
77
לצפיה ב-'ה"מצב חירום תחבורתי" זה לא בגלל ישראל כץ'
ה"מצב חירום תחבורתי" זה לא בגלל ישראל כץ
13/10/2019 | 16:15
166
השורשים נעוצים עשרות שנים אחורה עוד בשנות ה50 בטעויות שנעשו הן בהיבטים תחבורתיים, והן בהיבטים של תכנון עירוני. קשה לסגור את הפערים האלה במיוחד שהאוכלוסייה עוד ממשיכה לגדול. לא אומר שהוא מושלם, אבל בעשור האחרון חלו הרבה שיפורים משמעותיים בתשתיות התחבורה של ישראל. הן בכבישים, הן במסילות והן באוטובוסים. אך עם לא עומדים בגידול האוכלוסייה והצריכה שמטיל עומסים שלא חשבו עליהם קודם. 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הייתי אומר שלישראל כץ יש חלק באשמה אבל לדעתי לא העיקרי.'
הייתי אומר שלישראל כץ יש חלק באשמה אבל לדעתי לא העיקרי.
13/10/2019 | 16:32
1
131
אשמתו שהעדיף לא להילחם מלחמות שידע שאין לו סיכוי לנצח בהם מול נימביסטים השונים במרכז הארץ והעדיף לפתח את הפריפריה, כי שם התכנון יותר פשוט ואין נימביסטים עשירים המצויידים במיטב עורכי דין.
האם אפשר להאשים פוליטיקאי שהעדיף לבצע פרוייקטים שיהיה לו קל להציג כהישגים בעיני בוחריו ולא פרוייקטים חסרי סיכוי שהיה כך או כך נמשכים שנים בבתי משפט?
זה הגיוני להאשים אותו שהעדיף לגזור סרטים בפרוייקטים ולא להתייצב בבתי משפט במלחמות האין סופיות מול כל המתנגדים?
מי אשם שהיה צורך ההתנהלות בבתי משפט בגלל הפקעה של אדמות להצפה של בית הספר החקלאי, ישראל כץ?
כן הוא אשם, שגרר רגליים ובמשך שנים לא עשה שום דבר בנידון, אבל בינינו, האם זאת רק אשמתו?
מי אשם שהמדינה גררה את הרגליים עם פרוייקט הקו האדום בתל אביב עם MTS?
גם ישראל כץ, אבל האם באמת אפשר להאשים אותו שפחד להתעמת עם החברה הזוכה והבין שאם היה מתעמת איתה, הדבר היה נתקע שנים בבתי המשפט?
גם ככה, הוא לחם באין ספור מלחמות, גם מול עירייות השונות, גם מול הוועדים הבריוניים וגם מול משרד האוצר שלא ממש שש לתת לו את הכסף.
אז הוא התנהג כמו פוליטיקאי ובחר רק בקרבות שידע שיוכל לנצח בהם, איזה אדם רע
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בהנחה שאתה צודק וזה מה שהנחה את השר כץ'
בהנחה שאתה צודק וזה מה שהנחה את השר כץ
14/10/2019 | 17:36
72
הוא יכל לנהל את שני הקרבות במקביל.
מצד אחד לבנות את מה שאפשר לבנות בפריפריה כפי שעשה ויצר הרבה מאוד כותרות (אגב לדעתי הקווים בהחלט מוצדקים ונכונים)
במקביל לנהל את מה שאתה קורא מלחמה בנימביסטים וכן אחרי שנים של מאבק אולי לזכות בחלק מהקרבות ולבסוף לבנות את המסילות והתחנות במקומות הנדרשים והנכונים.
שהרי, אם יש מאבקים משפטיים שנמשכים שנים, אז אין בשנים הללו צורך בתקציבים שהרי העבודות לא מתבצעות
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'את ישראל כץ זה לא מעניין'
את ישראל כץ זה לא מעניין
14/10/2019 | 09:57
112
הוא מעדיף לעבור מאולפן לאולפן ולהתברבר בזה שהוא יודע "דברים סודיים שאסור לדבר עליהם" כאילו הוא ג'יימס בונד.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה הוא לא מסביר מדוע פיתוח חניון הולך לקחת עוד 6 שנים'
למה הוא לא מסביר מדוע פיתוח חניון הולך לקחת עוד 6 שנים
14/10/2019 | 21:54
96
וזה לפני עיכוב של 5 שנים נוספות בפרויקט. כמה זמן לעזאזל לוקח להכשיר חניון ??
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ