לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2242022,420 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'תיירים ותחבורה ציבורית: אשמח להערות אם המידע בפוסט שגוי'
תיירים ותחבורה ציבורית: אשמח להערות אם המידע בפוסט שגוי
<< ההודעה הנוכחית
12/10/2019 | 23:16
23
292
אני יודע שחלק כתבו פה על זה בעבר לגבי רישות אתרי התחבורה הציבורית בישראל ונגישותה לתיירים:
ירושלים: הרכבת הקלה שיפרה משמעותית את הנגישות שלה לתיירים. הנקודה הבעייתית בירושלים היא שהקו היחידי של אגד שמגיע לטיילת בהר הזיתים הוא קו 51 עם שלוש נסיעות ביום שנועד לציבור החרדי שעולה להתפלל בבית הקברות.

תל אביב: המפות שנפרסו בכל תחנת אוטובוס במרכז העיר היא
אחת הטובות שנוצרו למפה של קווי אוטובוסים בלבד. אם מסתבכים הבאבל לתיירים יכול להיות מעולה ולהוות תחליף למונית.
חיפה: נראה שהקו העיקרי שמשרת תיירים בחיפה הוא 136. גם גישה לדליית אל כרמל מאוד נוחה גם כן.

מצדה וים המלח: בניגוד לטענות שקראתי שהתחבורה הציבורית למצדה ואזור ים המלח לא משהו. יש לזכור כי נקודת המוצא של רוב התיירים לשם היא ירושלים ויש להם את 486 בתדירות סבירה. (חושב שזה הקו אוטובוס עם האחוז הכי גבוה של תיירים בישראל). מסכים שאם נקודת המוצא היא תל אביב זה קצת יותר בעייתי.

גם לגבי נצרת אם נקודת המוצא היא חיפה, אז יש תחבורה ציבורית תדירה למדי (אך די איטית) בדמות קו 331 ויתרון נוסף שהוא עובד בשבת. הבעיה שנצרת זה שלהר הקפיצה אין תחבורה ציבורית

הבעיה היא במקומות שהן לא ערים והתחבורה הציבורית מוגבלת למדי (רשימה חלקית):
קיסריה: רק קו 80 עם תדירות של פעם בשעה וחצי שלוקח לו 40 דקות להגיע לתחנת פרדס חנה שכוללות סיבובים בכל ישוב הוילות.

בית גוברין: רק קו 80 של דן בדרום עם 6 נסיעות ליום מגיע לשם. רק חסר שההגעה לשם תהייה בראשון או חמישי...

מגידו: למרות שהיא ממוקמת על ציר ראשי, התחבורה הציבורית אליה דלילה והקו היחידי שכן מגיע לשם בתדירות של 4 נסיעות ליום (קו 56) מצריך החלפה לא נוחה לתייר ביוקנעם או צומת מגידו.

ראש הנקרה: קו 31 מנהריה. תדירות סבירה

מצפה רמון: תדירות סבירה בהחלט מבאר שבע.

האתרים הנוצריים בצפון הכנרת: בעיתיים למדי. קו 52 של מ"א גולן פועל בשעות לא מתאימות.
וזה מבלי להזכיר את הערים הנבטיות ותמנע שאין שום דרך להגיע אליהן בתחבורה ציבורית.

העניין הוא שיש פה ביצה ותרנגולת. לא נראה שיש כמות תיירים מספקת כדי להצדיק תדירות טובה יותר לחלק מהאתרים, ולכן (להוציא קו 486 שעושה קישור חזק) לא רואה פה עדיין סיכוי להתפתחות קווי אוטובוס שהייעוד שלהם הוא לתיירים.





תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קריסת הסוכנות תומאס קוק צריכה להדליק אור אדום.'
קריסת הסוכנות תומאס קוק צריכה להדליק אור אדום.
12/10/2019 | 23:52
5
159
לכל מי שחושב שתיירות הקבוצות חיה ובועטת.
 
עסק בן 178 שנה קרס בגלל שלתייר העצמאי בן זמננו אין צורך בו.
 
משרד התיירות ומשרד התחבורה חייבים לבנות את התוכניות שלהם סביב תייר שנוחת בנתב"ג ועולה על הרכבת לתל אביב או ירושלים שאינו מעוניין להיות חלק מעדר מודרך או להוסיף לעצמו הוצאות נוספות ובעיות חנייה בדמות רכב שכור.
 
זהו אותו התייר שמטייל ברחבי ערים רבות באירופה ומכיר מערכות תח"צ רבות ברחבי היבשת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הקריסה של תומס-קוק פחות קשורה לבעיות בתיירות הקבוצות,'
הקריסה של תומס-קוק פחות קשורה לבעיות בתיירות הקבוצות,
13/10/2019 | 15:55
1
109
ויותר לבעיות של חברות תעופה אירופאיות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הטיסות היו חלק מעסקאות החבילה של הסוכנות.'
הטיסות היו חלק מעסקאות החבילה של הסוכנות.
14/10/2019 | 00:21
86
לא מדובר בחברה שהציעה טיסות בלבד כפי שמציעות חברות טיסה מובהקות, אלא בחברה די מיושנת עם משרדי תיירות פיזיים במרכזי הערים ושיווק חבילות שלמות של טיסה + הסעה + מלון. זו חברה מהסוג שיש לה נציגים במלונות עצמם והם מתאמים ללקוחותיהם פעילויות כמו טיולים במדינת היעד, וכן אחראים על הגעת הלקוחות לאוטובוס ההסעה חזרה לשדה התעופה בסוף החופשה.
 
גם אם הבעיה הפיננסית שהפילה את העסק מקורה במטוסי החברה אי אפשר שלא להודות שהצימצום במספר הנוסעים שמשתמשים בשירותיה צימצם את בסיס הלקוחות שלה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ישראל היא מקרה שונה'
ישראל היא מקרה שונה
13/10/2019 | 16:03
2
127
בישראל בין 40 ל50 אחוז מהתיירים הם צליינים שמטיילים בטיול שמאורגן על ידי הכנסייה המקומית בארץ המוצא שלהם. ואטובוס לוקח אותם ממקום למקום.  לפי החישובים שלי ע"פ סקר של משרד התיירות בערך יש 430 אלף תיירים עצמאיים בארץ כל שנה. נחלק בזמן הביקור הממוצע ונראה שבכל רגע יש משהו כמו 10 אלף תיירים עצמאיים וגם אלה נעים בעיקר בין הערים הגדולות עם גיחה לים המלח. תיקח חלקים שמשכירים רכב כי זה נוח להם. עדיין בישראל זה פחות דומיננטי בגלל אופייה כארץ הקודש. לא רואה עם הכמויות האלה משרדי הממשלה יכולים ליצור תכנית שתנגיש את האתרים הארכאולוגים שנמצאים מחוץ לערים.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השאלה איך להפוך אותה לשונה פחות.'
השאלה איך להפוך אותה לשונה פחות.
14/10/2019 | 00:57
82
העובדה שחצי מהתיירים שמגיעים לארץ חושבים שהם חייבים קבוצה זו תעודת עניות.
 
את הגורם הבטחוני במשוואה אי אפשר לשנות, אבל בכל הגורמים האחרים צריך לטפל כדי שיתאימו לצורת התיירות הנפוצה ביותר בשוק התיירות הגדול והקרוב ביותר לישראל - השוק האירופאי.
 
לפני כמה שנים טסנו למלטה. לא היתה סיבה מיוחדת לטוס דווקא לשם אבל כשהגיע הזמן לתכנן איזו חופשונת סתיו ופתחנו את דף היעדים של שדה תעופה אזורי קטן בקרבתנו שלא חייב אותנו לטוס דרך העומס של גאטוויק היו מספר יעדים ומלטה היתה אחד מהם אז בחרנו לעשות 4-5 ימים במלטה. עניין התחבורה לא היה מרכזי, אבל כשהתחבורה (או היעדרה) עלולה להרתיע אני בטוח שהיא הופכת לגורם בחישוב.
 
השכרת רכב עולה כסף ובמחירים שראיתי לאחרונה לילה במלון עולה כמו 4-5 ימי השכרה. זה גורם שיכול לגרום לתייר לצמצם ימי שהייה כדי לעמוד בתקציב הכולל, דבר שפוגע בעסקים הנלווים לתיירות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המטרה היא שיהיו יותר'
המטרה היא שיהיו יותר
15/10/2019 | 15:11
55
ולמצות את היתרונות שיש בישראל - למשל מזג אוויר נוח  כאשר באירופה קר או מרחקים קצרים יחסית (גיאוגרפית).  תחבורה ציבורית טובה יותר גם לאתרי טבע מחוץ לעיר,  תאפשר נגישות לא רק לתיירות נכנסת אלא גם לתיירות פנים. אפילו אם תחבורה כזאת תהיה יקרה יותר מנסיעות רגילות בין ערים זה עדיין יהיה זול יותר מרכב פרטי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא חושב שמפות הן יותר מדי קריטיות בימינו.'
אני לא חושב שמפות הן יותר מדי קריטיות בימינו.
13/10/2019 | 01:07
9
136
לדעתי יותר חשוב שתיירים שמשתמשים באפליקציות ניווט למיניהן יוכלו להסתדר בקלות- ובזה לדעתי התחבורה הציבורית בתל אביב עדיין נכשלת, מכמה סיבות:
1. הכריזה באוטובוסים לעיתים קרובות לא עובדת בכלל, וגם כשהיא עובדת שמות התחנות לא תמיד תואמים לשמות ב-DB של משרד התחבורה.
2. אין שילוט ברור שמראה את מספר התחנה- המספר נמצא על הדגל של התחנה, במקום שמאוד קשה לראות מהאוטובוס או מרחוק.
3. השילוט בתחנות, בעיקר העמוסות- עדיין לוקה בחסר. לא ברור איזה אוטובוס עוצר באיזו תחנה, ותייר שלא מכיר את התחנה צריך לחפש בדגלים שמעל התחנות.
4. הפרישה של השילוט האלקטרוני עדיין לוקה בחסר
5. בתחנות עמוסות יש שתי תופעות בעייתיות: קודם כל יכול להיות שהשילוט האלקטרוני רחוק מאוד מהסככה שבה צריך לחכות לקו הרלוונטי. חוץ מזה, בתחנה שבה עוברים קווים רבים- צריך לחכות זמן לא מבוטל עד שקו ספציפי יופיע בשלט.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המפות חשובות להבנת התמונה הכוללת'
המפות חשובות להבנת התמונה הכוללת
14/10/2019 | 01:14
7
96
כשיש שתי תיבות שמות באפליקציה או אתר זה טוב אולי לניווט ישיר אבל לא להבנת העיר כמכלול, ותייר שלא מחפש משהו ספציפי או מעדיף לטייל לפי תחום גאוגרפי או זמני נסיעה (דוגמה קלאסית: יש חצי יום לשרוף בגלל שעת טיסה מאוחרת) צריך לראות את התמונה הכללית ואת היחסים בין היעדים השונים.
 
בישראל יש בעיה ספציפית של תשלומי נדידה גבוהים לתיירים שלא מוציאים סים מקומי. ללא חיבור רשת תווית התח"צ של מפות גוגל למשל אינה מראה לא קווים ולא זמנים ולכן התיכנון צריך להעשות במקום עם וויפי לפני היציאה. הפעם האחרונה שיצאתי מהמלון עם שליפים של רכבות חזור היתה במילאנו לפני 5 שנים טיפה לפני ביטול דמי הנדידה בתוך האיחוד האירופאי. צריך לזכור שללא סים מקומי תיירים תלויים באמצעים של ימים עברו.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מאוד פשוט לקנות סים מקומי, כל חנות במרכז העיר אפשרי'
מאוד פשוט לקנות סים מקומי, כל חנות במרכז העיר אפשרי
17/10/2019 | 09:35
6
32
לחלופין לבדוק בוויפי מהמלון\המסעדה ולתכנן לשעות הקרובות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש שיקולי עלות/תועלת. וויפי = שליפים.'
יש שיקולי עלות/תועלת. וויפי = שליפים.
17/10/2019 | 13:21
5
36
הסים הישראלי מאד יקר בהשוואה למקביליו האירופאים ולכן תייר שנמצא בארץ לחופשה יעשה מספר שיקולים הקשורים לאורך השהות, קיומם או אי קיומם של אנשי קשר מקומיים, ודחיפות הצורך להיות בקשר רציף במקום להתעדכן בוויפי. כתייר ברחבי אירופה בעשור וחצי שלפני ביטול דמי הנדידה היה לי רק סים מקומי אחד במדינה שלא התגוררתי בה - סים איטלקי ב2014 - כי המלון רצה סכומים מוגזמים על הוויפי. כשביקרתי במדינות שבהם היו לי חברים ואנשי קשר מקומיים השתלם לי לקנות סים מקומי כדי להיות בקשר רציף. רמת המחירים בחנויות במרכזי הערים היא כפולה ממה שמקובל באירופה, רמת המחירים בנתב"ג גבוהה אף יותר ועלולה לגרום לתייר שמברר מחיר שם עם הגיעו לארץ שלא לטרוח לברר מחירים בערים. מסיבות אלו תמיד יהיו תיירים שיחליטו שלא לרכוש סים ישראלי, בייחוד אם מדובר בחופשה קצרה שלא מצדיקה השקעה כזו.
 
כבר ציינתי שהוויפי טוב לכתיבת שליפים, אבל אינו מאפשר לא מידע בזמן אמת ואפילו לא שמירת מידע תח"צי בתוך האפליקציות. ברגע שאתה יוצא מכיסוי הוויפי אין לך גישה לא למידע שביררת ולא למידע חדש (למשל - הגעה לתחנת אוטובוס  רנדומלית במהלך הליכה בעיר) אז אתה תלוי במידע המודפס ובמידע הדיגיטלי של התחנה ללא יכולת לקבל מידע מהסמארטפון כגון זמני אמת אם אין שילוט דיגיטלי, מידע מסלולים אם אין כיתוב בא"ב לטיני וכו'. על תיכנון מסלולים מורכבים באמצעות ניווט תח"צ אין מה לדבר.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בבדיקה מהירה באינטרנט- סים ישראלי לא יקר בכלל.'
בבדיקה מהירה באינטרנט- סים ישראלי לא יקר בכלל.
17/10/2019 | 21:13
4
34
בספרד שילמתי 20 אירו על סים מקומי עם 10 ג'יגה גלישה (בחנות לא היה עם פחות). בחיפוש קצר בגוגל מצאתי שאחת המפעילות הגדולות בארץ מוכרת סים prepaid עם 35 ג'יגה גלישה ב-59 ש"ח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מחיר חבילה בארץ לא כולל את מחיר הסים עצמו'
מחיר חבילה בארץ לא כולל את מחיר הסים עצמו
17/10/2019 | 21:24
3
33
אם באירופה זה היה €18 על טעינת חבילה ו-€2 על הסים, אז בארץ אתה קודם רוכש סים ללא חבילה במחיר מופקע ואז טוען את החבילה במחיר כמו מחיר הסים, ובנוסף גם בנפרד חבילות של דאטה וחבילות של כסף, כי המשולבים מוגבלים בזמן ולא תמיד משתלם, וגם שמחיר דקת שיחה מופקע בארץ בפריפייד
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן סים במחיר סמלי עד אפסי וחבילה ב₪20 עד ₪50'
אכן סים במחיר סמלי עד אפסי וחבילה ב₪20 עד ₪50
18/10/2019 | 00:45
2
32
הנה השוואת חבילות Pre Pay של מספר חברות סלולריות שונות באתר חנות הסלולר העצמאית ( לא משוייכת לרשתות הסלולר העיקריות, אף שכיום יש לה מפעילה וירטואלית משל עצמה) Carphone Warehouse
 
 
יש חבילות של 2-5 גיגה ב £10 שזה כ ₪45.
 
הסימים עצמם עולים בין ליש"ט אחד לחינם. לפני כמה שנים הייתי בחנות סלולר עצמאית עם סמארטפון חדש שקניתי לביטול נעילה, ושאלתי כמה יעלה לי סים חדש להעברת המספר הישן (בשיטה הבריטית איפשרו העברת מספר בין חברות שונות בלבד, כדי לשמור על המספר היה צריך "להקפיץ" אותו לסים זמני, הרעיון היה לעודד מעבר בין חברות) ופשוט נתנו לי אחד בחינם.
 
בארץ הסים עצמו עולה כ₪50 וכנ"ל החבילה. אולי אפשר לצמצם את זה ב ₪10 על כל מרכיב ל 80₪.
 
אורך חיי הסים הישראלי קצר באופן קיצוני - 3 חודשים אחרי ההטענה האחרונה. סים בריטי תקף עד 6 חודשים וסים ספרדי תקף כנראה שנה (אני מחזיק באותו סים Pre Pay ספרדי למעלה מעשור למרות שאינני בספרד 7 חודשים רצופים כל שנה). הסים שהשתמשתי בו ביוני 2018 לא היה בתוקף בפברואר 2019. המשמעות היא שבכל ביקור בישראל צריך לקנות סים חדש בעוד מכה של ₪50.
 
כמו כן לחברה עם החנות בנתב"ג יש מדיניות של מכירת סים עם חבילת דקות לחו"ל בלבד. מחיר הסים הזה הוא $30.
 
כשמוצר יקר משמעותית ממקבילו בחו"ל תיירים רבים ימנעו מלקנות אותו, בייחוד כששהייתם בארץ מוגבלת. זה לא רק עניין של כסף או יכולת כלכלית אלא ערך צרכני מערבי של Value for Money.
  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'איכשהו הביגטוק-פרטנר שלי שאני מחזיק בו כבר שני עשורים פועל'
איכשהו הביגטוק-פרטנר שלי שאני מחזיק בו כבר שני עשורים פועל
18/10/2019 | 01:14
1
30
ללא הטענה אף על פי כי הטענתי אותו פעם אחרונה לפני שנה וחצי (אני בעיקר רק מקבל שיחות או מסמס בקשת שיחה חוזרת)
חבילות הכסף שלהם של ה-"כסף לכל השימושים"/זמן אוויר - ללא תוקף (כך שכל עוד יש כסף ביתרה זה פועל)
כנראה זה הולך אצלם לפי שימוש ומאריכים תוקף לא לאחר טעינה אלא בכל נגיעה ביתרה הטעונה (כך שאם רק לשלוח סמס של חצי שקל פעם ב (וגם אם בנדידה בחו"ל, צריך להפעיל במענה קולי 111* כי נדידה כבויה בברירת מחדל) אפשר לשמור על המספר לצמיתות ולא להוציא סים בכל ביקור)
יש גם לציין שלמספר הזה לא טעון נפח גלישה שצריך לחדש מדי חודש (ראה ב-payxpress שקישרתי בתגובה הקודמת), כי אין אינטרנט ב-Nokia 1200
חיסרון - כאשר צריך שיחה יוצאת, המחיר לדקה די מופקע יחסית לאחרים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפני עשור דרשו ₪100 על הסים לבדו.'
לפני עשור דרשו ₪100 על הסים לבדו.
18/10/2019 | 11:58
31
גם אם לחזור בזמן היה פתרון המחיר היה יוצא מופקע.
 
באוקטובר שעבר הייתי בשלבי תיכנון נסיעה לארץ שנועדה לתקופה שאחרי הסרת דרישות ההזמנה מראש והדפסת הספחים לקו החדש לירושלים. אחד הדברים הראשונים שעשיתי הוא להתקשר לחברה שהיה לי סים שלה ביוני של אותה השנה והם אמרו שאין איך להחיות את הסים. בבחירת הסים לביקור פברואר לא בחרתי בהם.
 
הסיבה העיקרית לסים מקומי היא השימוש באינטרנט. הקשר לאנשים בחו"ל באפליקציות ובאימייל זול משמעותית מבקווי הטלפון הממוספרים שחייבים להשתמש בהם לעסקים במקרי חירום דחופים. הניווט כולל תח"צ, מציאת יעדים וכו' הרבה יותר נוח עם קישור אינטרנטי. אם יש את מי לבקר בארץ אז העובדה שכל המדינה בוואטסאפ הופכת את האינטרנט הנייד לחשוב ביותר אם לא מתכוונים להפגש במקום וזמן מסויימים כמו בימים עברו. במדינה כמו ישראל שירות התרגום של משקפי גוגל משנה את כללי המשחק עבור תייר שלא קורא עברית וצריך להבין מידע כתוב כשאין כיתוב באותיות לטיניות.
 
יש אפקט עם מחירים ותדירויות תח"צ שקיצוץ המחירים בחצי או העלאת התדירות פי 2 מכפילים את השימוש פי 4. התיישרות עם מחירי חו"ל יכולה לתת לחברות הסלולר הישראליות פי 4 לקוחות המבקרים בארץ תוך שימוש בסים זמני שיזרקו אחרי הביקור.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי 2 - דווקא אני נוסעת הרבה בתוך ת"א עם אוטובוסים:'
לגבי 2 - דווקא אני נוסעת הרבה בתוך ת"א עם אוטובוסים:
16/10/2019 | 14:32
72
יש בתוך התחנה- רשימת קווים, מסלולים (כולל סימון "את\ה כאן") וכמובן שם ומספר התחנה עם ברקוד מתאים. ראיתי מסלולים מתורגמים לאנגלית (בנפרד מהלוח הכללי)- ואת השימוש של זה הם צריכים להרחיב, כי בהחלט לא ראיתי בכולם.
מודה שיש איזורים שלא ביקרתי בת"א-ר"ג-גבעתיים, אבל אלו שכן בד"כ מתויירים (שומעים שפות ומזהים תיירים).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האתר במגידו נמצא על צומת הכניסה לקיבוץ מגידו'
האתר במגידו נמצא על צומת הכניסה לקיבוץ מגידו
18/10/2019 | 08:01
6
41
ולכן יש יותר קווי אוטובוס שעוצרים שם מ56 שנכנס לקיבוץ.
 
כך רלוונטיים להגעה גם קווים 156,248,249,300,302 ולא רק 56.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני פשוט לא מכיר'
אני פשוט לא מכיר
18/10/2019 | 16:13
5
37
משהו מהקווים האלה מגיע מלב המפרץ למשל בתדירות סבירה? (יותר מ6 ליום לכיוון)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'248 הכי תדיר (דרך נשר) + חלופה שיוצאת מהעיר התחתית.'
248 הכי תדיר (דרך נשר) + חלופה שיוצאת מהעיר התחתית.
19/10/2019 | 10:22
4
30
החלופה בגדול היא על מנת להקל על תלמידים למרות שהם לא משתמשים בה כמעט, פעם השתמשו.
 
הנסיעה דרך נשר לא מוסיפה פרק זמן ארוך ולתייר זה גם ככה לא כזה משנה. תוספת של בין 5-10 דקות בסך הכל.
 
אבל בגדול, התדירות המשולבת מצומת מגידו (היכן שהכלא) למסעף מגידו עתיקות בהחלט סבירה לאיזור כזה. יותר קל להגיע לשם מאשר למצדה למשל. ולמה מצומת מגידו ולא מלב המפרץ? כי מצומת מגידו יש נגישות גבוהה מתל אביב ומירושלים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא הייתי אומר לתייר להחליף אוטובוס במקום כמו צומת מגידו'
אני לא הייתי אומר לתייר להחליף אוטובוס במקום כמו צומת מגידו
19/10/2019 | 11:39
3
39
ובכללי לכל צומת בין עירוני שדורש חציית כבישים לא סימפטית שיכולה להביא להמתנה בתחנה לא נכונה. 
 
שמתי לב שמדריכי טיולים כמו הלונלי פלנט ממליצים להגיע ליעדים מסויימים בקווים מאספים למדי למרות שיש אופציות יותר מהירות (למשל לצפת מירושלים נותנים את 982, ומתל אביב, רכבת לעכו משם 361)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תופעת ה"צמתים" די זרה לי.'
תופעת ה"צמתים" די זרה לי.
20/10/2019 | 01:46
2
29
בבריטניה ובספרד נהוג למחלף כבישים בינעירוניים וגם כשיש כיכרות בכבישים של 80 קמ"ש אסור לתנועה לעצור בהם למטרות העלאת נוסעים. בצרפת יש העדפה למסלולי נסיעה מופרדים במחלפים שמאפשרים נסיעה רציפה מכביש לכביש ללא עצירה. בספרד יש כבישי שירות וגם מפרצי עצירה לצד כבישי 80 קמ"ש אבל רמת המיחלוף גבוהה ואינני מכיר צומת על כביש ראשי שלא עברה מיחלוף או הסבה לכיכר. כנהג עם שני "מרחבי מחייה' בני 100-200 קילומטר אני יכול לחשוב רק על צומת בינעירונית מרומזרת אחת שאני מכיר. בנוסף למעמד הביניים האירופאי יש העדפה לתח"צ מסילתי במידת האפשר כך שמערכות אוטובוסים בינעירוניות הן אמצעי משני בהשוואה לרשת המסילתית ומשתמשים בהם בעיקר כשאין תשתית מסילתית הולמת לשדה תעופה למשל.
 
מסיבות אלו כל הצמתים שעולים בפורום כנקודות החלפה הם מושג די זר והאמת גם מרתיע עבורי. למזלי הגדול "צומת רעננה" הינו מסוף אוטובוסים מאורגן לצד דרך עירונית ולא הדבר האמיתי. כשהומלץ לי בעבר על צומת אל-על העדפתי אופציות אחרות כמו רכבות או אפילו מונית כי לחצות בין כבישים בינעירוניים באמצע שום מקום, לעיתים בשעות הלילה ותוך תלות בשני קווים עם תדירות חצי שעתית ויתרתי על התענוג. אני חושב שתיירים רבים מסביבה ברמת פיתוח דומה למה שאני מכיר יירתעו מהחלפה בצמתים בינעירוניים על דרכים מהירות.
 
כירושלמי לשעבר אני מכיר את מחלף הראל ההיסטורי שהוחלף במחלף חמד. באזורי בספרד השתמשתי בקו לאורך כביש בינעירוני של 80 קמ"ש עם תחנות כל קילומטר או שניים ותשתית של גשרי הולכי רגל ליד התחנות. בדוגמאות אלו ישנה הפרדה מפלסית בין הולכי הרגל לכביש הראשי. באזורי באנגליה יש עיירה ללא תחנת רכבת שהאוטובוסים יורדים במחלף כדי להכנס לאזור תחבורתי מאורגן ליד מרכז קניות הכולל מספר תחנות אוטובוס, חניון רכבים ואזור מדרחוב טיפה מלאכותי (אם כי יש בו גם בניינים עתיקים שהוסבו למסחר) שנותן אפקט של כיכר עירונית ומרגיע את החניון הסמוך. האזור נמצא כ 250 מטר מהרחוב הראשי ההיסטורי של העיירה.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'דרך אגב גם בארץ מגוריך קשה למצוא תחבורה ציבורית לאתרים מחוץ '
דרך אגב גם בארץ מגוריך קשה למצוא תחבורה ציבורית לאתרים מחוץ
20/10/2019 | 16:36
1
26
לנקודות יישוב.
 
סטונהנג' למשל, מרוחק כ15 קילומטרים מתחנת הרכבת הקרובה של סולסברי שנהנת משירות ישיר מתחנת ווטרלו, הבעיה היא שחשבתי שלאתר תיירותי להחריד בבריטניה תהייה תחבורה ציבורית סדירה. מסתבר שלא. לפי וויקיטרוול, ההגעה לשם מהרכבת היא או במונית ספיישל, או באוטובוס תיירים "סטונהנג' טור" שעולה מחיר מופקע של לפחות 14 פאונד לאדם. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תשובות לגבי המקרה והעיקרון'
תשובות לגבי המקרה והעיקרון
21/10/2019 | 20:53
25
ספציפית לאתר סטונהנדג' : מבירור באתר האוטובוס הייעודי לשם מסולסברי עולה שהמחיר כולל כניסה לאתר. יש גם מחיר לאוטובוס בלבד והוא £10. זהו אוטובוס עם הדרכה באוזניות והוא עובר במספר אתרים כולל קתדרלת סולסברי "והצריח בגודל 123 מטר" שלה, אתר חורבות העיר Old Sarum שהינו העיר שקדמה לסולסברי וראשיה בימי הביניים החליטו לפנות את האתר לטובת עיר חדשה בסולסברי וכן נסיעה במישורי סולסברי שהם שטח כפרי טבעי (ושטחי אש) עד לאתר עצמו. משום שכרטיס הרכבת מלונדון עולה £42 אינני חושב שההוצאה אינה פרופורציונלית.
 
אפשר לתפוס אוטובוסים אחרים מסולסברי לעיירה Amesbury בקרבת האתר הן מסולסברי עצמה והן מלונדון (אוטובוס מתחנת האוטובוסים של ויקטוריה עולה כ £12) ואז מונית מקומית לנסיעה של 12 דקות. תחנת האוטובוס באיימסברי הינה במרכז הישוב ליד הספרייה.
 
אפשר גם להצטרף לטיול יום, במיוחד מבאת' או סולסברי, זו אמנם לא בדיוק תח"צ אבל התחום תחרותי ובכל מלון מוצעים ברושורים למגוון פעילויות באזור אז תייר עצמאי יכול לבחור ביניהן מהיום למחר.
 
חשוב לציין שמערכת האוטובוסים באנגליה שמחוץ ללונדון מטםרטת לחלוטין ושההתערבות השלטונית מוגבלת לסיבסוד מהרשויות המקומיות לקווים לא מסחריים בודדים בשולי המערכות המסחריות.
 
לעיקרון:
 
עם רשת הרכבות העניפה לא חסרים אתרים היסטוריים ואתרי טבע בטווח התח"צ. מספר פעמים רכבתי אל מחוץ לאוטוסטרדה ההיקפית M25 וכשהתעייפתי אחרי מספר שעות רכיבה תמיד היתה תחנת רכבת שתחזיר אותי לעיר או לעיתים אפילו שתיים במרחק של פחות מקילומטר האחת מהשניה שיחזירו אותי לתחנות טרמינל שונות. אתה יכול להגיע לטירות ארנדל, לידס (טירה במחוז קנט) או רוצ'סטר ברכבת בשעה מלונדון, לצאת בתחנות ביניים כפריות לאורך מסילות רבות מכל צידי העיר ולהנות מהכפר, מקומות כמו עיירות חוף קיימים בעיקר בזכות הרכבת. מי שבקטע של נתיבי מים יבשתיים יכול ללכת או לרכב לאורך רשת התעלות ולהסתמך על קרבתן לרשת הרכבת. לא יחסרו לך מקומות לבקר בהם גם אם יש נקודות חולשה ברשת.
 
 
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ