מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !

Ccyclist

Well-known member
חייבים לציין את הטוב והרע בהצעה.

תפסיק לבקר כל הזמן ותברך על הנעשה
קודם כול שהפרוייקט יתחיל,
&nbsp
ירצו לשנות? ירצו להרחיב? ירצו להפוך לטכנולוגי? מעולה!
&nbsp
אבל כמו כל ישראלי מצוי, מיד להיות פסימי ולבקר את הרך שעדיין לא נולד....
חייבים לציין את הטוב והרע בהצעה.
כשמשהו נמצא על הנייר קל יותר לשפר אותו לפני שלב הביצוע. הרעיון של כיסוי העיר כך ש80% מתושביה יהיו במרחק של 600 מטר מתחנות המערכת הוא חיובי ביותר, אם כי זה מעלה שאלות על קירוב ה 20% הנותרים. הצעת שינויים קלים ברוח ההצעה הקיימת היא ביקורת בונה בניסיון לשפר אותה כבר בשלב התיכנון.
&nbsp
הגדרתי את העניין כמהפכני.
&nbsp
כמו כן החשש שלי שהממשלה תנסה להתערב מלמעלה ולמנוע את היוזמה מבוסס על מה שקרה כשחולדאי יזם פנייה למשרד התחבורה להפעלת מערכת שבת לפני מספר שנים ונענה בסירוב, וכל על חוק המרכולים שמהווה התערבות בנסיונות עיריית ת"א להסדיר את פעילות המרכולים בתחומה.
 

846

Active member
ובנושא הנגישות. בגדול אתה צודק אבל. אף חברה פרטית

זה נהדר, אבל אני פסימי
מסלולים לא מוכרים לציבור (במקום לדבוק בקווים קיימים), העובדה שהעירייה שוקלת לא להפעיל את השירות ע"י תחנות קבועות אלא ע"י עצירה בכל מקום כמו מונית שירות (מה שמקשה על הוספה של השירות לאפליקציות ניווט וגם מקשה לדעת איפה לחכות לאוטובוס כי אי אפשר לשלט את התחנות) רק כי הם לא רוצים להגיד לאנשים פתאום שאסור להם לחנות בחלק מתחנות האוטובוס,
העובדה שהשירות כנראה יופעל עם אוטובוסים בין עירוניים לא נגישים כי אף זכיין פרטי לא ייקנה אוטובוסים עירוניים בשביל הפעלה של יום בשבוע ואף מפעילת אוטובוסים עירוניים לא מציעה את הצי שלה להשכרה.

כשאין מידע באפליקציות (וגם לא זמן אמת), כשאין שילוט בתחנות, כשהאוטובוסים לא נגישים ומסורבלים (dwell time נוראי של אוטובוס בין עירוני שמאפשר רק לנוסע אחד לעלות בכל פעם ולוקח זמן בגלל המדרגות) - יהיה קשה למשוך נוסעים לשירות, ואז הוא עלול להיעלם מאוד מהר.
ובנושא הנגישות. בגדול אתה צודק אבל. אף חברה פרטית
לא תרכוש אוטובוסים נמוכי ריצפה (או כניסה) בשביל להפעיל אותם רק פעמיים בשבוע....
&nbsp
אם וכאשר הפרוייקט יתקדם ויתפתח ויזכה להצלחה, אני בטוח שאפשר יהיה למצא פתרון גם לבעיית הנגישות ויש פתרונות כאלו.
&nbsp
אתה בכלל משתמש באוטובוס?
 

Bus Nerd

Active member
בטח שאני משתמש באוטובוס

ובנושא הנגישות. בגדול אתה צודק אבל. אף חברה פרטית
לא תרכוש אוטובוסים נמוכי ריצפה (או כניסה) בשביל להפעיל אותם רק פעמיים בשבוע....
&nbsp
אם וכאשר הפרוייקט יתקדם ויתפתח ויזכה להצלחה, אני בטוח שאפשר יהיה למצא פתרון גם לבעיית הנגישות ויש פתרונות כאלו.
&nbsp
אתה בכלל משתמש באוטובוס?
בטח שאני משתמש באוטובוס
לא צריך לרכוש אוטובוסים חדשים רק לסופ"ש, היה אפשר למשל לשכנע את דן (או כל חברת תח"צ עירונית אחרת) להשכיר חלק מהאוטובוסים שלה לסוף השבוע. ובמצב כזה היה אפשר גם להעסיק את הנהגים בהעסקה ישירה כעובדי עירייה (שבשאר השבוע ינהגו ברכבים אחרים של העירייה) ולחסוך את כל הבירוקרטיה של מכרז הפעלהץ

לגבי "פתרונות נגישות", אף חברה פרטית לא תתקין מערכת כריזה חיצונית, מערכת כריזה פנימית, שלטי יעד, שלטי התחנה הבאה, וכו' על אוטובוס בין עירוני כדי להשתמש בהם רק פעמיים בשבוע.
 

846

Active member
אי אפשר להפעיל את החברות הקיימות,הן קשורות בהסכמים

בטח שאני משתמש באוטובוס
לא צריך לרכוש אוטובוסים חדשים רק לסופ"ש, היה אפשר למשל לשכנע את דן (או כל חברת תח"צ עירונית אחרת) להשכיר חלק מהאוטובוסים שלה לסוף השבוע. ובמצב כזה היה אפשר גם להעסיק את הנהגים בהעסקה ישירה כעובדי עירייה (שבשאר השבוע ינהגו ברכבים אחרים של העירייה) ולחסוך את כל הבירוקרטיה של מכרז הפעלהץ

לגבי "פתרונות נגישות", אף חברה פרטית לא תתקין מערכת כריזה חיצונית, מערכת כריזה פנימית, שלטי יעד, שלטי התחנה הבאה, וכו' על אוטובוס בין עירוני כדי להשתמש בהם רק פעמיים בשבוע.
אי אפשר להפעיל את החברות הקיימות,הן קשורות בהסכמים
עם משרד התחבורה שלא מאפשר להן לעבוד באופן פרטי
אולי באמצעות חברת הבת יונייטד טורס אבל לה אין אוטובוסים נמוכי רצפה
&nbsp
פתרונות נגישות יש באמצעות מיניבוסים נמוכי ריצפה ושיטת תפעול דומה ל"באבל דן", הזמנה לפני צורך
&nbsp
&nbsp
 

Bus Nerd

Active member
אתה חושב על נגישות מסוג ספציפי מאוד

אי אפשר להפעיל את החברות הקיימות,הן קשורות בהסכמים
עם משרד התחבורה שלא מאפשר להן לעבוד באופן פרטי
אולי באמצעות חברת הבת יונייטד טורס אבל לה אין אוטובוסים נמוכי רצפה
&nbsp
פתרונות נגישות יש באמצעות מיניבוסים נמוכי ריצפה ושיטת תפעול דומה ל"באבל דן", הזמנה לפני צורך
&nbsp
&nbsp
אתה חושב על נגישות מסוג ספציפי מאוד
נגישות לאנשים עם כסאות גלגלים זה חשוב, אבל זה רק אספקט קטן של התמונה הכללית של הנגישות.

ולגבי "אי אפשר" בדיוק בגלל זה כתבתי בפוסט שלי שחבל שזה לא כך. זה כמו שאני יכול לכתוב "חבל שאין תחבורה ציבורית בשבת" ואתה תגיד "אי אפשר תחבורה ציבורית בשבת החוק במדינה לא מרשה"

כולכם מאשימים אותי כאילו אני אומר שהרעיון של העירייה נוראי או משהו, אבל לא, אני רק אומר "זה היה יכול להיות יותר טוב" כי צריך לדעת לאן לשאוף.
 

846

Active member
מוקדם מידי ל "זה יכול להיות יותר טוב" תן לזה להתחיל

אתה חושב על נגישות מסוג ספציפי מאוד
נגישות לאנשים עם כסאות גלגלים זה חשוב, אבל זה רק אספקט קטן של התמונה הכללית של הנגישות.

ולגבי "אי אפשר" בדיוק בגלל זה כתבתי בפוסט שלי שחבל שזה לא כך. זה כמו שאני יכול לכתוב "חבל שאין תחבורה ציבורית בשבת" ואתה תגיד "אי אפשר תחבורה ציבורית בשבת החוק במדינה לא מרשה"

כולכם מאשימים אותי כאילו אני אומר שהרעיון של העירייה נוראי או משהו, אבל לא, אני רק אומר "זה היה יכול להיות יותר טוב" כי צריך לדעת לאן לשאוף.
מוקדם מידי ל "זה יכול להיות יותר טוב" תן לזה להתחיל
 

down und

New member
שאלה אליך שהיא אופ טופיק

מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !
https://mobile.mako.co.il/finances-...61027.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

עיריית ת"א תוציא מכרז להפעלת רשת של 5 קווים שמתוכננת כך ש 80% מתושבי העיר יהיו במרחק 600 מטר מתחנה כלשהי ברשת. תדירויות של 30-20 דקות לכל קו וקטעים משותפים עם תדירויות של 10-15 דקות במרכז העיר. הרשת מתוכננת לפעול בערבי שישי עד 2 בבוקר (די מוקדם, אני מקווה שיוסיפו שעות) ובימי שבת מ9 בבוקר ועד צאת השבת.

כדי לעמוד במגבלות החוק האוטובוסים יהיו בחינם, אך במקרה של היענות גבוהה נוסעים יידרשו להציג תעודת תושב, דבר שיהפוך את המערכת לבעייתית למבקרים בעיר.

לפי הכתבה העירייה נמצאת במגעים עם ערים שכנות, בעיקר אלו שהפעילו קווים משלהן לתל אביב, כדי ליצור רשת משולבת.

לדעתי הפעלת מערכת מתוכננת בבירה הכלכלית והתרבותית היא לא פחות ממהפיכה, אבל היה עדיף להצמד למסלולי הקווים החזקים או למסלולי קווי הלילה המוכרים לציבור כדי שהרשת תהיה קלה יותר להבנה. משום שהתוכנית היא לאוטובוסים בחינם במתכונת שעירייות רבות מפעילות כיום אי אפשר לעצור את זה מלמעלה וחבל שתל אביב לא הובילה מזמן. משום שתוכנית כזו עלולה להתקל בהתערבויות מלמעלה צריך להמתין עם הברכות עד שההפעלה תצבור כמה חודשים והמערכת תהיה עובדה מוגמרת.
שאלה אליך שהיא אופ טופיק
כמה זמן, אני בטוח שיש סקרים מהימנים עד מהימנים להחריד (כלומר
מדוייקים ממש)
על השאלה הבאה: כמה זמן בממוצע לוקח לאדם לונדוני שגר ב-great london
הכוונה לא בזה שלונדון היא עיר כבירה אלא בכל מטרופולין לונדון
דלת לדלת מהבית לעבודה?

בקיצור, יש לפחות 3 מיליון איש בני מעל ל-20 ומתחת לגיל 60 במטרופולין לונדון
אשר גם אינם מובטלים.
מה ממוצע הזמן דלת לדלת בית עבודה עבורם?
 

down und

New member
אנד דה אנסר איז?

שאלה אליך שהיא אופ טופיק
כמה זמן, אני בטוח שיש סקרים מהימנים עד מהימנים להחריד (כלומר
מדוייקים ממש)
על השאלה הבאה: כמה זמן בממוצע לוקח לאדם לונדוני שגר ב-great london
הכוונה לא בזה שלונדון היא עיר כבירה אלא בכל מטרופולין לונדון
דלת לדלת מהבית לעבודה?

בקיצור, יש לפחות 3 מיליון איש בני מעל ל-20 ומתחת לגיל 60 במטרופולין לונדון
אשר גם אינם מובטלים.
מה ממוצע הזמן דלת לדלת בית עבודה עבורם?
אנד דה אנסר איז?
 

down und

New member
איי אם סטיל ווייטינג

שאלה אליך שהיא אופ טופיק
כמה זמן, אני בטוח שיש סקרים מהימנים עד מהימנים להחריד (כלומר
מדוייקים ממש)
על השאלה הבאה: כמה זמן בממוצע לוקח לאדם לונדוני שגר ב-great london
הכוונה לא בזה שלונדון היא עיר כבירה אלא בכל מטרופולין לונדון
דלת לדלת מהבית לעבודה?

בקיצור, יש לפחות 3 מיליון איש בני מעל ל-20 ומתחת לגיל 60 במטרופולין לונדון
אשר גם אינם מובטלים.
מה ממוצע הזמן דלת לדלת בית עבודה עבורם?
איי אם סטיל ווייטינג
 

bengb

Member
הכתבה עלתה אתמול בדה-מארקר, והועלמה כלא הייתה. מה זה אומר?!

מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !
https://mobile.mako.co.il/finances-...61027.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

עיריית ת"א תוציא מכרז להפעלת רשת של 5 קווים שמתוכננת כך ש 80% מתושבי העיר יהיו במרחק 600 מטר מתחנה כלשהי ברשת. תדירויות של 30-20 דקות לכל קו וקטעים משותפים עם תדירויות של 10-15 דקות במרכז העיר. הרשת מתוכננת לפעול בערבי שישי עד 2 בבוקר (די מוקדם, אני מקווה שיוסיפו שעות) ובימי שבת מ9 בבוקר ועד צאת השבת.

כדי לעמוד במגבלות החוק האוטובוסים יהיו בחינם, אך במקרה של היענות גבוהה נוסעים יידרשו להציג תעודת תושב, דבר שיהפוך את המערכת לבעייתית למבקרים בעיר.

לפי הכתבה העירייה נמצאת במגעים עם ערים שכנות, בעיקר אלו שהפעילו קווים משלהן לתל אביב, כדי ליצור רשת משולבת.

לדעתי הפעלת מערכת מתוכננת בבירה הכלכלית והתרבותית היא לא פחות ממהפיכה, אבל היה עדיף להצמד למסלולי הקווים החזקים או למסלולי קווי הלילה המוכרים לציבור כדי שהרשת תהיה קלה יותר להבנה. משום שהתוכנית היא לאוטובוסים בחינם במתכונת שעירייות רבות מפעילות כיום אי אפשר לעצור את זה מלמעלה וחבל שתל אביב לא הובילה מזמן. משום שתוכנית כזו עלולה להתקל בהתערבויות מלמעלה צריך להמתין עם הברכות עד שההפעלה תצבור כמה חודשים והמערכת תהיה עובדה מוגמרת.
הכתבה עלתה אתמול בדה-מארקר, והועלמה כלא הייתה. מה זה אומר?!
האם מישהו בעיריית ת״א לא רוצה שנדע? האם זה סתם בלון?
 

raya

Well-known member
זה בדיוק מה שרציתי להוסיף, הכתבה נמצאת

זה בדיוק מה שרציתי להוסיף, הכתבה נמצאת
באתר של themarker.
מעתיקה את החלק הראשון למי שאינו יכול להיכנס לתכנים של העיתון:
עיריית תל אביב תפרסם בתוך שבועות ספורים, מכרז לבחירת זכיין שיפעיל מטעמה שירות תחבורה עירוני בשבתות ובחגים. השירות יורכב מחמישה קווים שיפעלו מהשעה שמונה בערב שבת, ועד שתיים לפנות בוקר. ומהשעה 9 בבוקר ועד מוצאי יום השבתון.
האוטובוסים יעברו בין השכונות שמעבר לירקון - המשתלה, הדר יוסף, תל ברוך צפון ורמת החייל ורמת אביב; דרך מרכז העיר הישן שמדרום לירקון, לבין פלורנטין, נווה צדק, תל כביר ויפו בדרום מערב. שכונות דרום-מזרח העיר – ביצרון, כפר שלם ויד אליהו, יקבלו שירות שישתלב בקו שיעבור בגבולה המערבי של גבעתיים.
רשת המסלולים תאפשר להגיע בהחלפה אחת, או לכל היותר שתיים, בין כל נקודה לכל נקודה בתל אביב, כמו בימי חול. בהערכה שמרנית, טווח הכיסוי של השירות מבטיח ל-80% מתושבי תל אביב גישה לתחנת אוטובוס במרחק שאינו עולה על 600 מטר מביתם וממקום הבילוי שלהם. הרשת מחברת את הנוסעים לנקודות היציאה וההורדה של קווי התחבורה הבינעירוניים הפועלים בשבת במוניות שירות.
קווי התחבורה התל אביבים יצאו לדרך בתדירות שתנוע בין עשרים דקות לחצי שעה בכל קו. בקטעי הרחובות שבהם מתוכננת חפיפה בין קווים, כמו במרכז העיר ובצירים הראשיים בשכונות הצפון והדרום, התדירות תעלה ל-15 ואף עשר דקות, וכך ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה באמצעות החלפה בין קווים.
רעיה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הכתבה

זה בדיוק מה שרציתי להוסיף, הכתבה נמצאת
באתר של themarker.
מעתיקה את החלק הראשון למי שאינו יכול להיכנס לתכנים של העיתון:
עיריית תל אביב תפרסם בתוך שבועות ספורים, מכרז לבחירת זכיין שיפעיל מטעמה שירות תחבורה עירוני בשבתות ובחגים. השירות יורכב מחמישה קווים שיפעלו מהשעה שמונה בערב שבת, ועד שתיים לפנות בוקר. ומהשעה 9 בבוקר ועד מוצאי יום השבתון.
האוטובוסים יעברו בין השכונות שמעבר לירקון - המשתלה, הדר יוסף, תל ברוך צפון ורמת החייל ורמת אביב; דרך מרכז העיר הישן שמדרום לירקון, לבין פלורנטין, נווה צדק, תל כביר ויפו בדרום מערב. שכונות דרום-מזרח העיר – ביצרון, כפר שלם ויד אליהו, יקבלו שירות שישתלב בקו שיעבור בגבולה המערבי של גבעתיים.
רשת המסלולים תאפשר להגיע בהחלפה אחת, או לכל היותר שתיים, בין כל נקודה לכל נקודה בתל אביב, כמו בימי חול. בהערכה שמרנית, טווח הכיסוי של השירות מבטיח ל-80% מתושבי תל אביב גישה לתחנת אוטובוס במרחק שאינו עולה על 600 מטר מביתם וממקום הבילוי שלהם. הרשת מחברת את הנוסעים לנקודות היציאה וההורדה של קווי התחבורה הבינעירוניים הפועלים בשבת במוניות שירות.
קווי התחבורה התל אביבים יצאו לדרך בתדירות שתנוע בין עשרים דקות לחצי שעה בכל קו. בקטעי הרחובות שבהם מתוכננת חפיפה בין קווים, כמו במרכז העיר ובצירים הראשיים בשכונות הצפון והדרום, התדירות תעלה ל-15 ואף עשר דקות, וכך ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה באמצעות החלפה בין קווים.
רעיה
הכתבה
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.7961486
&nbsp
לא מחכה לממשלה: ת"א תממן אוטובוסים בשבת
עיריית תל אביב תפרסם מכרז לבחירת זכיין פרטי שיפעיל בגוש דן רשת אוטובוסים חינמיים בשבתות וחגים ■ הרשת תקיף שירות תחבורה כמעט לכל מקום בעיר, כל רבע שעה במרחק עשר דקות הליכה לתחנה ■ הערכות: רמת השרון ורמת גן יצטרפו לשירות
&nbsp
מירב מורן
10.10.2019 06:07 עודכן ב: 11.10.2019 12:07
&nbsp
{תמונת פתיח | נוסעים באוטובוס}
&nbsp
עיריית תל אביב תפרסם בתוך שבועות ספורים, מכרז לבחירת זכיין שיפעיל מטעמה שירות תחבורה עירוני בשבתות ובחגים. השירות יורכב מחמישה קווים שיפעלו מהשעה שמונה בערב שבת, ועד שתיים לפנות בוקר. ומהשעה 9 בבוקר ועד מוצאי יום השבתון.
&nbsp
האוטובוסים יעברו בין השכונות שמעבר לירקון - המשתלה, הדר יוסף, תל ברוך צפון ורמת החייל ורמת אביב; דרך מרכז העיר הישן שמדרום לירקון, לבין פלורנטין, נווה צדק, תל כביר ויפו בדרום מערב. שכונות דרום-מזרח העיר – ביצרון, כפר שלם ויד אליהו, יקבלו שירות שישתלב בקו שיעבור בגבולה המערבי של גבעתיים.
&nbsp
רשת המסלולים תאפשר להגיע בהחלפה אחת, או לכל היותר שתיים, בין כל נקודה לכל נקודה בתל אביב, כמו בימי חול. בהערכה שמרנית, טווח הכיסוי של השירות מבטיח ל-80% מתושבי תל אביב גישה לתחנת אוטובוס במרחק שאינו עולה על 600 מטר מביתם וממקום הבילוי שלהם. הרשת מחברת את הנוסעים לנקודות היציאה וההורדה של קווי התחבורה הבינעירוניים הפועלים בשבת במוניות שירות.
&nbsp
קווי התחבורה התל אביבים יצאו לדרך בתדירות שתנוע בין עשרים דקות לחצי שעה בכל קו. בקטעי הרחובות שבהם מתוכננת חפיפה בין קווים, כמו במרכז העיר ובצירים הראשיים בשכונות הצפון והדרום, התדירות תעלה ל-15 ואף עשר דקות, וכך ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה באמצעות החלפה בין קווים.
&nbsp
תחבורה בשבת או חנייה בשבת
&nbsp
{תמונה 1 | אוטובוס של חברת דן}
&nbsp
הנסיעה בתחבורה הציבורית בסופי השבוע בתל אביב תהיה בחינם, ובשלב ראשון השירות יהיה פתוח לכל. עם זאת, לעירייה יש זכות חוקית לקבוע כי העלייה להסעה מחייבת הצגה של כרטיס תושב. לכן במקרה של ביקוש גדול, ניתן יהיה לקבוע הגבלה כזו בעתיד.
&nbsp
בעיריית תל אביב שואפים לשתף פעולה עם הרשויות המקומיות השכנות - קרובות ורחוקות. שירות ציבורי בשבת נותן מענה לתושבים המתקוממים נגד העלויות הגבוהות של החזקת רכב פרטי בעיר. שירות אשר מביא בנוחות ובבטחה ובחינם תושבים מכל רחבי המטרופולין לבילוי הזמן הפנוי בתל אביב, טוב לבעלי העסקים ולביקוש לשטחי מסחר, ואת זה מבינים גם בעירייה.
&nbsp
שליחים מטעמו של ראש העיר פנו בחודשים האחרונים אל הגורמים הרלבנטיים בעיריות של גוש דן והציעו שיתוף פעולה. השליחים של ראש העיר תל אביב הציעו לגורמים בעיריות להשתתף בסכומים שנעים בין רבע לחצי מיליון שקל בשנה, למימון ההוצאות הכרוכות בהארכת קווי התחבורה אליהן.
&nbsp
ראש העיר רמת השרון אבי גרובר, אשר מראשית השנה מפעיל קו הסעות על חשבון העירייה בסופי השבוע, השיב בחיוב וככל הנראה שירות התחבורה שהוא יזם ישתלב בשירות התל אביבי, כשייבחר הזכיין להפעלתו. עיריית רמת גן, שהפעילה שני קווי הסעות בקיץ החולף למשך חודש וחצי והפסיקה אותו בינתיים, עשויה להצטרף באופן דומה, אם חברי המועצה והקואליציה יקבלו החלטה להקצות כסף לשירות מתקציב העירייה.
&nbsp
העיריות של מודיעין, פתח תקווה, ראשון לציון וקריית אונו טרם החזירו תשובה. במועצות הערים שבהן הקואליציה מורכבת גם ממפלגות דתיות, הדבר עלול להקשות ואף לטרפד את יישום היוזמה. במועצות הערים שבהן יביאו בחשבון שהסעות לתוך תל אביב מרחיקות את התושבים מבילוי בעסקים המקומיים, עלולות להתעורר השגות מהיבטים כלכליים.
&nbsp
{תמונה 2 | מוניות שירות}
&nbsp
נזכיר כי פתח תקווה מקבלת כבר היום שירות מקו מוניות השירות 66 שפועל באופן סדיר בסופי שבוע וחגים. במסלולו הקבוע מחוף הים באלנבי, דרך מרכז תל אביב ולאורך ציר ז'בוטינסקי עד אזור השוק ומרכז העיר הוותיק של פתח תקווה, הוא עובר ליד שכונות המגורים הוותיקות בצפון רמת גן.
&nbsp
לעיריית גבעתיים הוקצו שלושה קווי מוניות שירות מטעם העירייה, ביוזמת ראש העיר רן קוניק, אשר יתחילו לפעול בתחום העיר בשבתות ובחגים בשנה הקרובה. גבעתיים דנה בעלויות ההצטרפות ליוזמה של תל אביב.
&nbsp
טרם הוחלט אם התחנות במסלולים של השירות התל אביבי יהיו קבועות או גמישות במתכונת מונית שירות. כדי שהאוטובוסים יוכלו לשרת נוסעים מהתחנות הקבועות, העירייה תצטרך לשנות את ההסדר שמתיר למכוניות פרטיות לחנות בתחום התחנות בזמנים שהתחבורה הציבורית מושבתת. אפשרות אחרת היא שאוטובוס השבת יאסוף בכל נקודה במסלול, והנוסעים יסמנו לנהג לעצור להם בהנפת יד.
&nbsp
10 מיליון שקלים, 40 אוטובוסים, 50 נהגים
&nbsp
תפעול חמישה קווים בסופי השבוע דורש צי של 40 אוטובוסים וכ-50 נהגים. לפי המחירים המקובלים בשוק, עלות הפעלת שירות בהיקף כזה מתקרבת ל-250 אלף שקל בכל סוף שבוע וכ-12 מיליון שקל בשנה. בחוזה ארוך טווח אפשר לבקש ולהשיג מחיר טוב יותר, ולצמצם את ההוצאה ל-10 מיליון שקל בקירוב. חישוב זה נעשה לפי 52 שבתות, ואינו כולל סופי שבוע שכוללים חגים שמספרם משתנה משנה לשנה, ויכולים להוסיף 10% עד 15% לעלות הכספית הכוללת.
&nbsp
המשך....





 

arseny92

Well-known member
מנהל
המשך... | מסלולי הקווים

הכתבה
https://www.themarker.com/dynamo/cars/.premium-1.7961486
&nbsp
לא מחכה לממשלה: ת"א תממן אוטובוסים בשבת
עיריית תל אביב תפרסם מכרז לבחירת זכיין פרטי שיפעיל בגוש דן רשת אוטובוסים חינמיים בשבתות וחגים ■ הרשת תקיף שירות תחבורה כמעט לכל מקום בעיר, כל רבע שעה במרחק עשר דקות הליכה לתחנה ■ הערכות: רמת השרון ורמת גן יצטרפו לשירות
&nbsp
מירב מורן
10.10.2019 06:07 עודכן ב: 11.10.2019 12:07
&nbsp
{תמונת פתיח | נוסעים באוטובוס}
&nbsp
עיריית תל אביב תפרסם בתוך שבועות ספורים, מכרז לבחירת זכיין שיפעיל מטעמה שירות תחבורה עירוני בשבתות ובחגים. השירות יורכב מחמישה קווים שיפעלו מהשעה שמונה בערב שבת, ועד שתיים לפנות בוקר. ומהשעה 9 בבוקר ועד מוצאי יום השבתון.
&nbsp
האוטובוסים יעברו בין השכונות שמעבר לירקון - המשתלה, הדר יוסף, תל ברוך צפון ורמת החייל ורמת אביב; דרך מרכז העיר הישן שמדרום לירקון, לבין פלורנטין, נווה צדק, תל כביר ויפו בדרום מערב. שכונות דרום-מזרח העיר – ביצרון, כפר שלם ויד אליהו, יקבלו שירות שישתלב בקו שיעבור בגבולה המערבי של גבעתיים.
&nbsp
רשת המסלולים תאפשר להגיע בהחלפה אחת, או לכל היותר שתיים, בין כל נקודה לכל נקודה בתל אביב, כמו בימי חול. בהערכה שמרנית, טווח הכיסוי של השירות מבטיח ל-80% מתושבי תל אביב גישה לתחנת אוטובוס במרחק שאינו עולה על 600 מטר מביתם וממקום הבילוי שלהם. הרשת מחברת את הנוסעים לנקודות היציאה וההורדה של קווי התחבורה הבינעירוניים הפועלים בשבת במוניות שירות.
&nbsp
קווי התחבורה התל אביבים יצאו לדרך בתדירות שתנוע בין עשרים דקות לחצי שעה בכל קו. בקטעי הרחובות שבהם מתוכננת חפיפה בין קווים, כמו במרכז העיר ובצירים הראשיים בשכונות הצפון והדרום, התדירות תעלה ל-15 ואף עשר דקות, וכך ניתן יהיה לקצר את זמן הנסיעה באמצעות החלפה בין קווים.
&nbsp
תחבורה בשבת או חנייה בשבת
&nbsp
{תמונה 1 | אוטובוס של חברת דן}
&nbsp
הנסיעה בתחבורה הציבורית בסופי השבוע בתל אביב תהיה בחינם, ובשלב ראשון השירות יהיה פתוח לכל. עם זאת, לעירייה יש זכות חוקית לקבוע כי העלייה להסעה מחייבת הצגה של כרטיס תושב. לכן במקרה של ביקוש גדול, ניתן יהיה לקבוע הגבלה כזו בעתיד.
&nbsp
בעיריית תל אביב שואפים לשתף פעולה עם הרשויות המקומיות השכנות - קרובות ורחוקות. שירות ציבורי בשבת נותן מענה לתושבים המתקוממים נגד העלויות הגבוהות של החזקת רכב פרטי בעיר. שירות אשר מביא בנוחות ובבטחה ובחינם תושבים מכל רחבי המטרופולין לבילוי הזמן הפנוי בתל אביב, טוב לבעלי העסקים ולביקוש לשטחי מסחר, ואת זה מבינים גם בעירייה.
&nbsp
שליחים מטעמו של ראש העיר פנו בחודשים האחרונים אל הגורמים הרלבנטיים בעיריות של גוש דן והציעו שיתוף פעולה. השליחים של ראש העיר תל אביב הציעו לגורמים בעיריות להשתתף בסכומים שנעים בין רבע לחצי מיליון שקל בשנה, למימון ההוצאות הכרוכות בהארכת קווי התחבורה אליהן.
&nbsp
ראש העיר רמת השרון אבי גרובר, אשר מראשית השנה מפעיל קו הסעות על חשבון העירייה בסופי השבוע, השיב בחיוב וככל הנראה שירות התחבורה שהוא יזם ישתלב בשירות התל אביבי, כשייבחר הזכיין להפעלתו. עיריית רמת גן, שהפעילה שני קווי הסעות בקיץ החולף למשך חודש וחצי והפסיקה אותו בינתיים, עשויה להצטרף באופן דומה, אם חברי המועצה והקואליציה יקבלו החלטה להקצות כסף לשירות מתקציב העירייה.
&nbsp
העיריות של מודיעין, פתח תקווה, ראשון לציון וקריית אונו טרם החזירו תשובה. במועצות הערים שבהן הקואליציה מורכבת גם ממפלגות דתיות, הדבר עלול להקשות ואף לטרפד את יישום היוזמה. במועצות הערים שבהן יביאו בחשבון שהסעות לתוך תל אביב מרחיקות את התושבים מבילוי בעסקים המקומיים, עלולות להתעורר השגות מהיבטים כלכליים.
&nbsp
{תמונה 2 | מוניות שירות}
&nbsp
נזכיר כי פתח תקווה מקבלת כבר היום שירות מקו מוניות השירות 66 שפועל באופן סדיר בסופי שבוע וחגים. במסלולו הקבוע מחוף הים באלנבי, דרך מרכז תל אביב ולאורך ציר ז'בוטינסקי עד אזור השוק ומרכז העיר הוותיק של פתח תקווה, הוא עובר ליד שכונות המגורים הוותיקות בצפון רמת גן.
&nbsp
לעיריית גבעתיים הוקצו שלושה קווי מוניות שירות מטעם העירייה, ביוזמת ראש העיר רן קוניק, אשר יתחילו לפעול בתחום העיר בשבתות ובחגים בשנה הקרובה. גבעתיים דנה בעלויות ההצטרפות ליוזמה של תל אביב.
&nbsp
טרם הוחלט אם התחנות במסלולים של השירות התל אביבי יהיו קבועות או גמישות במתכונת מונית שירות. כדי שהאוטובוסים יוכלו לשרת נוסעים מהתחנות הקבועות, העירייה תצטרך לשנות את ההסדר שמתיר למכוניות פרטיות לחנות בתחום התחנות בזמנים שהתחבורה הציבורית מושבתת. אפשרות אחרת היא שאוטובוס השבת יאסוף בכל נקודה במסלול, והנוסעים יסמנו לנהג לעצור להם בהנפת יד.
&nbsp
10 מיליון שקלים, 40 אוטובוסים, 50 נהגים
&nbsp
תפעול חמישה קווים בסופי השבוע דורש צי של 40 אוטובוסים וכ-50 נהגים. לפי המחירים המקובלים בשוק, עלות הפעלת שירות בהיקף כזה מתקרבת ל-250 אלף שקל בכל סוף שבוע וכ-12 מיליון שקל בשנה. בחוזה ארוך טווח אפשר לבקש ולהשיג מחיר טוב יותר, ולצמצם את ההוצאה ל-10 מיליון שקל בקירוב. חישוב זה נעשה לפי 52 שבתות, ואינו כולל סופי שבוע שכוללים חגים שמספרם משתנה משנה לשנה, ויכולים להוסיף 10% עד 15% לעלות הכספית הכוללת.
&nbsp
המשך....
המשך... | מסלולי הקווים
{מפת הקווים}
&nbsp
עמותת נוע תנוע אשר מפעילה הסעות מאורגנות בשבתות מטעם עיריות שונות בארץ, השתתפה בניסוח המכרז להפעלת שירות התחבורה התל אביבי. אנשי העמותה יעבדו עבור העירייה בהפעלת השירות, במתכונת שפרטיה לא נמסרו.
&nbsp
הקווים בתוכנית הנוכחית בשירות ינועו בצירים הראשיים של השכונות ובמסלולים הבאים:
&nbsp
קו ורוד: תחילת המסלול יהיה בשכונת נווה שרת משם יצא ויעבור ברחובות ראול ולנברג, דרך דבורה הנביאה לשכונת הדר יוסף ברחוב שלום שטרית לצד מרכז הספורט, לאורך גני יהושוע והלונה פארק, דרום שכונת כוכב הצפון, נמל תל אביב, שמאלה לאורך רחוב דיזינגוף, המלך ג'ורג', אלנבי אל שדרות הר ציון ולאורך הגבול המערבי של שכונת שפירא ושכונת קריית שלום, עד תל כביר ונווה עופר דרך ציר שלבים עד בית חולים וולפסון. לאורך מסלולו יצטלב הקו הוורוד בקווים: ירוק, כחול, סגול, וצהוב לקיצור הדרך ושילוב לנסיעות לכיוון גבעתיים, מערב יפו ולרמת אביב. (שילוב של הקווים 24 ו-5).
&nbsp
קו ירוק: תחילת המסלול נושק לגבול רמת השרון: שכונות המשתלה וגני צהלה, ייכנס לנאות אפקה א' וב', דרך רחוב אברהם שלונסקי, אל רחוב בני אפריים ליד השכונות תל ברוך, אפקה, הפאה הדרומית של רמת אביב ג', וממנה אל רחוב חיים לבנון, רחוב איינשטיין, דרך רחוב ברודצקי החוצה את רמת אביב הירוקה, אל דרך נמיר ליד שכונת בבלי, רחוב יהודה מכבי, אבן גבירול אל המלך ג'ורג', אלנבי, רחוב עליה, דרך סלמה ועד לנמל יפו דרך כיכר השעון. (מקביל בערך לקו 25).
&nbsp
נשקלת אפשרות להעביר את הקו הירוק מסלמה אל ציר שלבים, כדי לשרת את אצטדיון בלומפילד. הכוונה להטות אותו משם מערבה דרך אחד הרחובות החוצים את שדרות ירושלים עד יפת, ובכך לצופף את רשת המסלולים המשרתת את תושבי יפו.
&nbsp
קו צהוב: הקו הצהוב, מהווה את ציר מזרח מערב הדרומי של הרשת ומתחיל בדרום מזרח בשכונת נווה אליעזר ונוסע ליד שכונת כפר שלם דרך רחוב חיים ברלב, אל דרך משה דיין, לשירות השכונות יד אליהו, ביצרון, רמת ישראל, ועולה דרך רחוב קפלן מערבה, ליד מתחם שרונה, דרך הבימה לאורך רחוב דיזינגוף ומסתיים בנמל תל אביב. יצטלב בקווים כחול וירוק בתחנות דיזינגוף סנטר ברחוב המלך ג'ורג', להמשך נסיעה לשכונות הצפון ושכונות הדרום, ובקו הוורוד לנסיעה לדרום מזרח העיר, ולשכונות הצפון המזרחיות. (מקביל בערך לקו 239).
&nbsp
קו סגול: הוא קו מערב למזרח בתל אביב בציר הצפוני ומחבר לתחבורה הציבורית הבינעירונית בשבתות לכיוון צפון הארץ. קצהו הדרומי בבית החולים וולפסון, מקיף את דרום יפו - יפו ד' גבעת התמרים, שכונת הגבול עם בת-ים, וממשיך מחוף גבעת העלייה על רחוב יפת צפונה, דרך כיכר השעון ולאורך הים על הרברט סמואל, רחוב הירקון, בן יהודה עד ארלוזורוב, פונה ימינה לאבן גבירול, עובר ליד כיכר רבין ונוסע אל בית החולים איכילוב דרך שדרות דוד המלך, לרחוב ויצמן, אל רחוב ארלוזורוב, עובר תחנת סבידור ודרך נמיר שבה יש שירות סדיר של תחבורה ציבורית לצפון הארץ בסופי שבוע במוניות שירות. משם הוא נוסע לנחלת יצחק - הקצה המזרחי של מסלולו. הקו הסגול יצטלב עם הקווים הירוק והתכלת ביפו, יחפוף לנסיעת הקווים התכלת והירוק באבן גבירול ויצטלב עם קו הצהוב והוורוד ברחוב דיזינגוף פינת ארלוזורוב. (מקביל בערך לקווים 55 +10).
&nbsp
קו תכלת: הקצה הדרומי שלו בנמל יפו, עובר בפלורנטין לאורך סלמה ואלנבי למרכז העיר - באזור זה הוא בחפיפה עם הקו הירוק והוורוד. בקצה הצפוני של אבן גבירול הקו פונה לשדרות רוקח ונוסע דרך נאות אפקה ותל ברוך אל הקצה הצפוני של מסלולו בגני צהלהוהמשתלה בגבול רמת השרון. (מקביל בערך לקו 47 עם המשך לכיוון יפו).
&nbsp
הרב אורי רגב, מנכ"ל עמותת חדו"ש - לחופש דת ושוויון מסר: "אני מברך על היוזמה של תל אביב, הממשיכה את הקו החדש של ראשי ערים שעושים את מה שהפוליטיקאים בכנסת ובממשלה אינם מעזים לעשות. ממשלות ישראל מימין, שמאל והמרכז מכרו את הציבור למפלגות החרדיות בכל השנים, ועתה נפתח חלון הזדמנויות לתיקון, עם תחילת השנה החדשה.
&nbsp
"תל אביב עושה את מה שרוב הציבור בכל הארץ שואף לו: על פי סקרי חדו"ש, כ-70% תומכים בהנהגת תחבורה ציבורית מוגבלת בשבת, 66% תומכים בכך שההכרעה בנושאים אלה תהיה בידי הרשויות המקומיות ולא בידי שר הפנים".
&nbsp
תני פרנק, ראש תחום דת ומדינה בתנועת נאמני תורה ועבודה: "עיריית תל אביב מצטרפת לרשימת הערים והרשויות שהפסיקו לחכות לממשלה כי תפעל בנושא ומפעילות תחבורה ציבורית בשבת באופן מצומצם. הדבר אינו צריך להפתיע איש וברור לכל כי מדיניות הקיפאון וההחלטה שלא להחליט במשך שנים ארוכות מובילה את הרשויות לפעול באופן עצמאי.
&nbsp
"כמי שהתריעו בעבר, אנו שבים ומתריעים: יש להסדיר את יחסי הדת והמדינה באופן דחוף, ולהגיע להסכמות רחבות ככל האפשר במרחב הציבורי. לצערנו, השבת הפכה, בחסות הפוליטיקאים, לסלע מחלוקת במקום לערך מאחד.
&nbsp
"כעת, עם הדיונים על הקמת ממשלה חדשה, אנו קוראים לכל ראשי המערכת הפוליטית לעגן את השבת כערך מחבר ומאחד בהסכמים הקואליציוניים, ברוח הצעת החוק שיזמנו בעבר וברוח אמנת גביזון מדן, כך שדמותה של השבת הציבורית לא תהיה תלויה ברצונה או בחוסנה הכלכלי של רשות זו או אחרת".
&nbsp
מטעם "מחאת החניה והתחבורה לתל אביבים" נמסר כי זו "תומכת ואף פועלת למען הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ולא מתנגדת לתוכנית העירייה - גם במחיר ויתור על חניות בתחנות האוטובוסים בסופי השבוע. עם זאת, חשוב להפנות את תשומת הלב לכך שתוכנית העיריה לא נותנת מענה לעשרות אלפי התושבים שצריכים, או רוצים, לצאת מתל אביב בסופי שבוע ובחגים, ולכן תלויים ברכב פרטי".
&nbsp

 

matrix200200

Active member
סוף סוף נוכל להפריך את הטענה שתחבורה ציבורית בשבת

מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !
https://mobile.mako.co.il/finances-...61027.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

עיריית ת"א תוציא מכרז להפעלת רשת של 5 קווים שמתוכננת כך ש 80% מתושבי העיר יהיו במרחק 600 מטר מתחנה כלשהי ברשת. תדירויות של 30-20 דקות לכל קו וקטעים משותפים עם תדירויות של 10-15 דקות במרכז העיר. הרשת מתוכננת לפעול בערבי שישי עד 2 בבוקר (די מוקדם, אני מקווה שיוסיפו שעות) ובימי שבת מ9 בבוקר ועד צאת השבת.

כדי לעמוד במגבלות החוק האוטובוסים יהיו בחינם, אך במקרה של היענות גבוהה נוסעים יידרשו להציג תעודת תושב, דבר שיהפוך את המערכת לבעייתית למבקרים בעיר.

לפי הכתבה העירייה נמצאת במגעים עם ערים שכנות, בעיקר אלו שהפעילו קווים משלהן לתל אביב, כדי ליצור רשת משולבת.

לדעתי הפעלת מערכת מתוכננת בבירה הכלכלית והתרבותית היא לא פחות ממהפיכה, אבל היה עדיף להצמד למסלולי הקווים החזקים או למסלולי קווי הלילה המוכרים לציבור כדי שהרשת תהיה קלה יותר להבנה. משום שהתוכנית היא לאוטובוסים בחינם במתכונת שעירייות רבות מפעילות כיום אי אפשר לעצור את זה מלמעלה וחבל שתל אביב לא הובילה מזמן. משום שתוכנית כזו עלולה להתקל בהתערבויות מלמעלה צריך להמתין עם הברכות עד שההפעלה תצבור כמה חודשים והמערכת תהיה עובדה מוגמרת.
סוף סוף נוכל להפריך את הטענה שתחבורה ציבורית בשבת
תגרום להקלה בפקקים בשאר ימי השבוע

אני אומר (ומוכן אף לשים כסף על כך), שאחרי שהשרות ייפתח, ההשפעה על מצב התעבורה בימי חול תהיה בדיוק כלום ושום דבר.
התל אביבים שהם כידוע אנשים עמידים בממוצע (ביחס להרבה מקומות אחרים בארץ), לכאורה קונים רכב כי אין להם דרך להגיע לים בשבת ואחרת היו בכלל משתמשים בתחבורה ציבורית כל הזמן?
טוב נראה
 

darkshadow1

New member
מי טען דבר כזה?

סוף סוף נוכל להפריך את הטענה שתחבורה ציבורית בשבת
תגרום להקלה בפקקים בשאר ימי השבוע

אני אומר (ומוכן אף לשים כסף על כך), שאחרי שהשרות ייפתח, ההשפעה על מצב התעבורה בימי חול תהיה בדיוק כלום ושום דבר.
התל אביבים שהם כידוע אנשים עמידים בממוצע (ביחס להרבה מקומות אחרים בארץ), לכאורה קונים רכב כי אין להם דרך להגיע לים בשבת ואחרת היו בכלל משתמשים בתחבורה ציבורית כל הזמן?
טוב נראה
מי טען דבר כזה?
1. כל המנטרה של "צריך לעשות X כדי להקל את הפקקים" פשוט שגויה מהיסוד. הפקקים כאן כדי להישאר. המטרה של כל צעד שהוא לא צריכה להיות הקלת הפקקים אלא לספק אלטרנטיבות טובות יותר להחזקת רכב יקר ומזהם ולנהיגה מורטת עצבים בשעות העומס.
2. כל מה שתל אביבי רוצה לעשות בסופ"ש זה לנסוע לים? מה לגבי לבקר משפחה או חברים שלא גרים בתל אביב? או לטייל במקום שנמצא מחוץ לתל אביב?
3. יש הרבה מאוד אנשים שגרים במרכז תל אביב ולא מחזיקים רכב, גם אם יש להם את היכולת הכלכלית להחזיק רכב.
&nbsp
בכל מקרה- מדובר בשירות חלקי מאוד שהוא יותר בתצורה של קווי לילה מאשר בתצורה של תחבורה ציבורית נורמלית. מדובר בשירות מבורך- אבל לא בכזה שיחולל שינוי אמיתי. במדינות מתוקנות- תחבורה ציבורית פועלת בסופ"ש בערך כמו שהיא פועלת מחוץ לשעות העומס בימי חול, ובקווים מסויימים אין שינוי כלל.
 

matrix200200

Active member
Ccyclist בעצמו בוויכוח האחרון שלי איתו לפני מספר ימים

מי טען דבר כזה?
1. כל המנטרה של "צריך לעשות X כדי להקל את הפקקים" פשוט שגויה מהיסוד. הפקקים כאן כדי להישאר. המטרה של כל צעד שהוא לא צריכה להיות הקלת הפקקים אלא לספק אלטרנטיבות טובות יותר להחזקת רכב יקר ומזהם ולנהיגה מורטת עצבים בשעות העומס.
2. כל מה שתל אביבי רוצה לעשות בסופ"ש זה לנסוע לים? מה לגבי לבקר משפחה או חברים שלא גרים בתל אביב? או לטייל במקום שנמצא מחוץ לתל אביב?
3. יש הרבה מאוד אנשים שגרים במרכז תל אביב ולא מחזיקים רכב, גם אם יש להם את היכולת הכלכלית להחזיק רכב.
&nbsp
בכל מקרה- מדובר בשירות חלקי מאוד שהוא יותר בתצורה של קווי לילה מאשר בתצורה של תחבורה ציבורית נורמלית. מדובר בשירות מבורך- אבל לא בכזה שיחולל שינוי אמיתי. במדינות מתוקנות- תחבורה ציבורית פועלת בסופ"ש בערך כמו שהיא פועלת מחוץ לשעות העומס בימי חול, ובקווים מסויימים אין שינוי כלל.
Ccyclist בעצמו בוויכוח האחרון שלי איתו לפני מספר ימים
1. איך בדיוק אוטובוס בשבת (ללא קשר לנחיצותו), מספק אלטרנטיבה "טובה" להחזקת רכב יקר ולנהיגה מורטת עצבים בשעות עומס"?
או שהוא לא?
2. אתה משנה מטרה תוך כדי תנועה.
תחליט, אתה רוצה תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת על מנת לספק צרכים בסיסיים (צעירים מבלים, ים, לקפוץ לטיב טעם לקנות אוכל ששכחת) או תחבורה ציבורית מלאה כמו ביום חול?
דוגמאות:
יש את רמת גן ובני ברק ויש את רחוב ז'בוטינסקי העמוס.
הרי גם כאלה שרוצים תח"ץ בשבת יגידו לך שהם לא רוצים לכפות על תושבי בני ברק (כולל אלה הגרים בסמיכות לרכוב הזה) את התח"ץ בשבת.
אז מה זה אומר, תושבי פתח תקווה, תושבי רמת גן יאלצו לנסוע בשבת בדרכים שלא עוברות בז'בוטינסקי?
אז לא ניתן לתל אביבים המסכנים לבקר את החברים שלהם בפתח תקווה באוטובוס?
מה עם רחובות, שבה יש חצי עיר הדרומית שהיא דתית ברובה, גם לשם תל אביבים לא יוכלו לנסוע לבקר את קרוביהם וחביריהם?
ברור לך שאתה רוצה משהו שלא יכול לקרות לעולם, נכון?
3. קצת מצחיק שאתה מביא טיעון כזה (כי יש בו קצת סתירה עם הסעיף הקודם אבל סבבה).
אני מסכים איתך לגמרי, אכן יש הרבה תל אביבים כאלה, מה שמחזק את הטענה שלי עוד יותר, שהוספת תחבורה ציבורית בשבת לא תשנה כלום.
הרי אותם תל אביבים לא מחזיקים רכב בגלל שהם יכולים להגיע לרוב המקומות שהם צריכים גם בלעדיו וחוסר תחבורה ציבורית בשבת בכלל לא משפיע על כך.
תודה על התמיכה
 

darkshadow1

New member
אני לא מבין- אתה טוען שאין צורך בתח"צ בשבת?

Ccyclist בעצמו בוויכוח האחרון שלי איתו לפני מספר ימים
1. איך בדיוק אוטובוס בשבת (ללא קשר לנחיצותו), מספק אלטרנטיבה "טובה" להחזקת רכב יקר ולנהיגה מורטת עצבים בשעות עומס"?
או שהוא לא?
2. אתה משנה מטרה תוך כדי תנועה.
תחליט, אתה רוצה תחבורה ציבורית מצומצמת בשבת על מנת לספק צרכים בסיסיים (צעירים מבלים, ים, לקפוץ לטיב טעם לקנות אוכל ששכחת) או תחבורה ציבורית מלאה כמו ביום חול?
דוגמאות:
יש את רמת גן ובני ברק ויש את רחוב ז'בוטינסקי העמוס.
הרי גם כאלה שרוצים תח"ץ בשבת יגידו לך שהם לא רוצים לכפות על תושבי בני ברק (כולל אלה הגרים בסמיכות לרכוב הזה) את התח"ץ בשבת.
אז מה זה אומר, תושבי פתח תקווה, תושבי רמת גן יאלצו לנסוע בשבת בדרכים שלא עוברות בז'בוטינסקי?
אז לא ניתן לתל אביבים המסכנים לבקר את החברים שלהם בפתח תקווה באוטובוס?
מה עם רחובות, שבה יש חצי עיר הדרומית שהיא דתית ברובה, גם לשם תל אביבים לא יוכלו לנסוע לבקר את קרוביהם וחביריהם?
ברור לך שאתה רוצה משהו שלא יכול לקרות לעולם, נכון?
3. קצת מצחיק שאתה מביא טיעון כזה (כי יש בו קצת סתירה עם הסעיף הקודם אבל סבבה).
אני מסכים איתך לגמרי, אכן יש הרבה תל אביבים כאלה, מה שמחזק את הטענה שלי עוד יותר, שהוספת תחבורה ציבורית בשבת לא תשנה כלום.
הרי אותם תל אביבים לא מחזיקים רכב בגלל שהם יכולים להגיע לרוב המקומות שהם צריכים גם בלעדיו וחוסר תחבורה ציבורית בשבת בכלל לא משפיע על כך.
תודה על התמיכה
אני לא מבין- אתה טוען שאין צורך בתח"צ בשבת?
כל העולם סתם מפעיל תחבורה ציבורית בהיקף כמעט מלא ביום המנוחה?
נראה לי שאתה סתם מחפש להתווכח ללא שום סיבה.
1. אישית מאוד יכול להיות שהייתי מוותר על להחזיק רכב אם הייתה תחבורה ציבורית טובה בסופ"ש.
2. בסך הכל עניתי על הטענה המוזרה שלך שצריך תח"צ בסופ"ש רק כדי שתל אביבים יוכלו לנסוע לים. זה פשוט לא נכון.
למה לא להפעיל תח"צ בז'בוטינסקי? האם תחבורה ציבורית שפועלת בשכונות עם אוכלוסיה חרדית בניו-יורק גם בשבת כופה משהו על החרדים שחיים בהן? זה שזה כנראה לא יקרה באקלים הפוליטי הנוכחי- לא אומר שאין בכך צורך.
3. יש תל אביבים שכבר היום מסתדרים בלי רכב, ויש הרבה אחרים שלא. שלא לדבר על מיליוני הישראלים האחרים שבמקרה לא חיים בתל אביב. ואפילו אלה שגם היום לא מחזיקים רכב- ישמחו גם לתחבורה ציבורית בשבת. אני מכיר כמה וכמה כאלה שנאלצים להשתמש במוניות/לשכור רכב.
 

matrix200200

Active member
אני לא בעד ולא נגד, לא באמת איכפת לי

אני לא מבין- אתה טוען שאין צורך בתח"צ בשבת?
כל העולם סתם מפעיל תחבורה ציבורית בהיקף כמעט מלא ביום המנוחה?
נראה לי שאתה סתם מחפש להתווכח ללא שום סיבה.
1. אישית מאוד יכול להיות שהייתי מוותר על להחזיק רכב אם הייתה תחבורה ציבורית טובה בסופ"ש.
2. בסך הכל עניתי על הטענה המוזרה שלך שצריך תח"צ בסופ"ש רק כדי שתל אביבים יוכלו לנסוע לים. זה פשוט לא נכון.
למה לא להפעיל תח"צ בז'בוטינסקי? האם תחבורה ציבורית שפועלת בשכונות עם אוכלוסיה חרדית בניו-יורק גם בשבת כופה משהו על החרדים שחיים בהן? זה שזה כנראה לא יקרה באקלים הפוליטי הנוכחי- לא אומר שאין בכך צורך.
3. יש תל אביבים שכבר היום מסתדרים בלי רכב, ויש הרבה אחרים שלא. שלא לדבר על מיליוני הישראלים האחרים שבמקרה לא חיים בתל אביב. ואפילו אלה שגם היום לא מחזיקים רכב- ישמחו גם לתחבורה ציבורית בשבת. אני מכיר כמה וכמה כאלה שנאלצים להשתמש במוניות/לשכור רכב.
אני לא בעד ולא נגד, לא באמת איכפת לי
מה שכן, אני טוען שזה לא עניין של תחבורה ציבורית אלה עניין פוליטי.
אני לא מחפש להתווכח, אני מחפש לדון בבעיות אמיתיות של תח"ץ בארץ שלצערי לא מקבלות דיון מספק גם כאן בפורום וגם לא בעיתונות.
בהקשר של ישראל,הבעיה האמיתית היא שימוש באוטובוסים כתחליף למערכות הסעת המונים והעמדת פנים כאילו ככה צריך להיות ואם רק נתקן עוד "קצת" אז פתאם אנשים יעברו ממכוניות שלהם לפחי האשפה האלה.
צר לי על זריקת כסף ציבורי לפחי אשפה וצר לי שהבעיה האמיתית לא מקבלת פתרון וגם כמעט לא נדונה בדיון הציבורי על תח"ץ.
במקום זאת מדברים על הזיות כמו מה שעשו עם איילון לאחרונה והוספת מסלולי אוטובוסים כאלה ואחרים וגם כאן בפורום אני שומע מחיאות כפיים, כאילו זריקת כסף לפח זה פתרון.
אותי זה מרתיח.
למה לא להגיד את האמת, שעד שלא יהיה חשמול מלא של רכבות, הוספת מסלולים בפרוזדור באיילון, השלמת טבעת רכבתית מסביב לגוש דן, וסוף כל סוף מערכת הסעת המונים (עזוב את המטרו שאני מתקשה להאמין שאי פעם יקרה, אבל לפחות שלושת קווי הרק"ל)?
זה מרתיח אותי שבמקום דיון מהותי, מדברים על בעיות שוליות וגם רוצים לזרוק על פתרון בעיות השוליות האלה כסף.
1. בסדר אני שמח בשבילך, כל עוד אתה מודה שבתמונה הגדולה הדבר לא משנה כלום ושום דבר.
2. זה לא טענה שלי, זה טענה שאני שומע כאן בפורום מרבים שתומכים בתח"ץ בשבת.
ולגבי ז'בוטינסקי, אז אלה שטוענים שהם רוצים "לכבד" את בני ברק בעצם שקרנים וגם בבני ברק צריך להעביר תח"ץ בשבת?
3. אני מאוד שמח שהם ישמחו, אני גם אשמח אם תביא לי מחר מיליון דולר ואזרחות סינגפור.
ליבי יוצא לאלה שנאלצים לשתמש במוניות, אבל סלח לי שלא ממש איכפת לי מבעיות שלהם (כמו שלהם ככל הנראה לא ממש איכפת מבעיות שלי).
המטרה של תח"ץ זה לא לעשות נחת לאוכלוסייה כזאת או אחרת, אלה לצמצם הפסדים של המשק והלגדיל פריון עבודה שהכלכלה שלנו מפסידה בגלל העדר תח"ץ יעילה.
אגב אם באמת היה לך איכפת מאלה שאתה מדבר עליהם, אתה היית בעד פתיחת אפשרות לאובר ושרותים דומים לפעול ללא הגבלה.
ככה היית חותך עלויות נסיעה במוניות וגם לא היית צריך לבזבז שקל מכסף הציבורי.
אני אומר, בו תפתור את הבעיות האמיתיות ואם אחרי זה ישאר כסף וזמן נוכל לחזור לדיון האובססיבי הזה על תח"ץ בשבת.
 

down und

New member
לא יודע מה הבעיות שלך, אבל לגבי ז'בוטינסקי בני ברק

אני לא בעד ולא נגד, לא באמת איכפת לי
מה שכן, אני טוען שזה לא עניין של תחבורה ציבורית אלה עניין פוליטי.
אני לא מחפש להתווכח, אני מחפש לדון בבעיות אמיתיות של תח"ץ בארץ שלצערי לא מקבלות דיון מספק גם כאן בפורום וגם לא בעיתונות.
בהקשר של ישראל,הבעיה האמיתית היא שימוש באוטובוסים כתחליף למערכות הסעת המונים והעמדת פנים כאילו ככה צריך להיות ואם רק נתקן עוד "קצת" אז פתאם אנשים יעברו ממכוניות שלהם לפחי האשפה האלה.
צר לי על זריקת כסף ציבורי לפחי אשפה וצר לי שהבעיה האמיתית לא מקבלת פתרון וגם כמעט לא נדונה בדיון הציבורי על תח"ץ.
במקום זאת מדברים על הזיות כמו מה שעשו עם איילון לאחרונה והוספת מסלולי אוטובוסים כאלה ואחרים וגם כאן בפורום אני שומע מחיאות כפיים, כאילו זריקת כסף לפח זה פתרון.
אותי זה מרתיח.
למה לא להגיד את האמת, שעד שלא יהיה חשמול מלא של רכבות, הוספת מסלולים בפרוזדור באיילון, השלמת טבעת רכבתית מסביב לגוש דן, וסוף כל סוף מערכת הסעת המונים (עזוב את המטרו שאני מתקשה להאמין שאי פעם יקרה, אבל לפחות שלושת קווי הרק"ל)?
זה מרתיח אותי שבמקום דיון מהותי, מדברים על בעיות שוליות וגם רוצים לזרוק על פתרון בעיות השוליות האלה כסף.
1. בסדר אני שמח בשבילך, כל עוד אתה מודה שבתמונה הגדולה הדבר לא משנה כלום ושום דבר.
2. זה לא טענה שלי, זה טענה שאני שומע כאן בפורום מרבים שתומכים בתח"ץ בשבת.
ולגבי ז'בוטינסקי, אז אלה שטוענים שהם רוצים "לכבד" את בני ברק בעצם שקרנים וגם בבני ברק צריך להעביר תח"ץ בשבת?
3. אני מאוד שמח שהם ישמחו, אני גם אשמח אם תביא לי מחר מיליון דולר ואזרחות סינגפור.
ליבי יוצא לאלה שנאלצים לשתמש במוניות, אבל סלח לי שלא ממש איכפת לי מבעיות שלהם (כמו שלהם ככל הנראה לא ממש איכפת מבעיות שלי).
המטרה של תח"ץ זה לא לעשות נחת לאוכלוסייה כזאת או אחרת, אלה לצמצם הפסדים של המשק והלגדיל פריון עבודה שהכלכלה שלנו מפסידה בגלל העדר תח"ץ יעילה.
אגב אם באמת היה לך איכפת מאלה שאתה מדבר עליהם, אתה היית בעד פתיחת אפשרות לאובר ושרותים דומים לפעול ללא הגבלה.
ככה היית חותך עלויות נסיעה במוניות וגם לא היית צריך לבזבז שקל מכסף הציבורי.
אני אומר, בו תפתור את הבעיות האמיתיות ואם אחרי זה ישאר כסף וזמן נוכל לחזור לדיון האובססיבי הזה על תח"ץ בשבת.
לא יודע מה הבעיות שלך, אבל לגבי ז'בוטינסקי בני ברק
הוא משמש ציר תנועה ארצי וזה אפילו עם מספר כביש תלת ספרתי 481 כמדומני.
מאז שנות ה-50 הוא ציר תנועה למי שיוצא מת"א ור"ג לכוון פ"ת וצפון מזרח המדינה.

נוסעים בו אוטובוסים ומוניות שירות גם בשבתות.

הרחוב הזה רחוק ממעל ל-95% מהחרדים של בני ברק.
מיעוט קטן מהחרדים גר בצפון פרדס כץ, מרחק די גדול (בהליכה סבירה 10 דקות
לכל הפחות מביתם ועד לציר ז'בוטינסקי)
והרוב המוחץ ממש גר לפחות 5 דקות דרומה מז'בוטינסקי ועד למרחק של חצי
שעה של הליכה סבירה מז'בוטינסקי.
כלומר גם אלו שיש להם שמיעה טובה לא יצליחו לשמוע את האוטובוסים המעטים
שיסעו ברחוב הזה אם תהיה תח"ץ בתדירות מעט נמוכה יותר מימי חול בשבתות.

להערכתי יצטרכו בקושי 30% (כלומר 70 אחוז פחות) מכמות נסיעות האוטובוס
בגוש דן בשבת לעומת ימי חול.
רק חלק מזה יהיה על ז'בוטינסקי. חלק יהיה על הכביש החדש של אם המושבות
שגם הוא, פורמלית, עובר בבני ברק (ממש בקצה הצפוני שלה).

יהיו קווים שיסעו בכלל במסגר/בגין/נמיר
ויהיו כאלו שיבואו דרך אבן גבירול מכוון תכנית ל' ואזורי חן.
 
למעלה