מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !

Ccyclist

Well-known member
מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !

מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !
https://mobile.mako.co.il/finances-...61027.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

עיריית ת"א תוציא מכרז להפעלת רשת של 5 קווים שמתוכננת כך ש 80% מתושבי העיר יהיו במרחק 600 מטר מתחנה כלשהי ברשת. תדירויות של 30-20 דקות לכל קו וקטעים משותפים עם תדירויות של 10-15 דקות במרכז העיר. הרשת מתוכננת לפעול בערבי שישי עד 2 בבוקר (די מוקדם, אני מקווה שיוסיפו שעות) ובימי שבת מ9 בבוקר ועד צאת השבת.

כדי לעמוד במגבלות החוק האוטובוסים יהיו בחינם, אך במקרה של היענות גבוהה נוסעים יידרשו להציג תעודת תושב, דבר שיהפוך את המערכת לבעייתית למבקרים בעיר.

לפי הכתבה העירייה נמצאת במגעים עם ערים שכנות, בעיקר אלו שהפעילו קווים משלהן לתל אביב, כדי ליצור רשת משולבת.

לדעתי הפעלת מערכת מתוכננת בבירה הכלכלית והתרבותית היא לא פחות ממהפיכה, אבל היה עדיף להצמד למסלולי הקווים החזקים או למסלולי קווי הלילה המוכרים לציבור כדי שהרשת תהיה קלה יותר להבנה. משום שהתוכנית היא לאוטובוסים בחינם במתכונת שעירייות רבות מפעילות כיום אי אפשר לעצור את זה מלמעלה וחבל שתל אביב לא הובילה מזמן. משום שתוכנית כזו עלולה להתקל בהתערבויות מלמעלה צריך להמתין עם הברכות עד שההפעלה תצבור כמה חודשים והמערכת תהיה עובדה מוגמרת.

 

novarex

New member
מקווה שלא יוגבל לתושבי תל אביב

מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !
https://mobile.mako.co.il/finances-...61027.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

עיריית ת"א תוציא מכרז להפעלת רשת של 5 קווים שמתוכננת כך ש 80% מתושבי העיר יהיו במרחק 600 מטר מתחנה כלשהי ברשת. תדירויות של 30-20 דקות לכל קו וקטעים משותפים עם תדירויות של 10-15 דקות במרכז העיר. הרשת מתוכננת לפעול בערבי שישי עד 2 בבוקר (די מוקדם, אני מקווה שיוסיפו שעות) ובימי שבת מ9 בבוקר ועד צאת השבת.

כדי לעמוד במגבלות החוק האוטובוסים יהיו בחינם, אך במקרה של היענות גבוהה נוסעים יידרשו להציג תעודת תושב, דבר שיהפוך את המערכת לבעייתית למבקרים בעיר.

לפי הכתבה העירייה נמצאת במגעים עם ערים שכנות, בעיקר אלו שהפעילו קווים משלהן לתל אביב, כדי ליצור רשת משולבת.

לדעתי הפעלת מערכת מתוכננת בבירה הכלכלית והתרבותית היא לא פחות ממהפיכה, אבל היה עדיף להצמד למסלולי הקווים החזקים או למסלולי קווי הלילה המוכרים לציבור כדי שהרשת תהיה קלה יותר להבנה. משום שהתוכנית היא לאוטובוסים בחינם במתכונת שעירייות רבות מפעילות כיום אי אפשר לעצור את זה מלמעלה וחבל שתל אביב לא הובילה מזמן. משום שתוכנית כזו עלולה להתקל בהתערבויות מלמעלה צריך להמתין עם הברכות עד שההפעלה תצבור כמה חודשים והמערכת תהיה עובדה מוגמרת.
מקווה שלא יוגבל לתושבי תל אביב
כירושלים אנחנו מבקרים בתל אביב מעת לעת. אמנם, בסופי שבוע, אנחנו נאלצים בהתאם לחוק התחבורה הציבורית הקיים להגיע ברכב פרטי ולמצוא חניה בניגוד לרצוננו (בימי א' עד ה' אני מגיע לתל אביב באמצעות הרכבת הנהדרת), אבל אנחנו מסתדרים עם זה בינתיים בלית ברירה. הבעיה היותר קשה היא שאנו אוהבים ללכת כברת דרך ברגל, בדרך כלל לאורך הטיילת בין יפו לנמל תל אביב, ולא תמיד רוצים ללכת ברגל כל הדרך חזרה למקום החניה של הרכב הפרטי, וגם אין לנו את הסבלנות או את הזמן הפנוי להמתין לחידוש התחבורה הציבורית מאוחר בערב.
שקלתי את השימוש בקורקינטים או באופניים המוצעים לציבור אבל שללתי זאת בינתיים בשל הצורך לרכוש קסדות וללכת איתם כל היום, וגם בשל פחד אישי מסוים מהשימוש בכלים אלה שאיתם אני מודה בגילי המתקדם שלא התנסיתי מעולם.
הפתרון המתואר כאן של קוי אוטובוסים תדירים יחסית בימי הפנאי נשמע לי מעולה אבל מאידך חבל ששוקלים להתנות את השימוש בהם בתושבות מקומית בשל חוק האוסר לכאורה הפעלת תחבורה ציבורית בתמורה כספית בימי הפנאי.
אולי אפשר להציע פתרון יצירתי כגון רכישה מראש באינטרנט או באפליקציה סלולרית של מספר נסיעות - בדומה לרכישת חוזים ברב קו, אשר יועד באופן ספציפי לשימוש בימי הפנאי בקוים התל אביביים הספציפיים. כך, כל נוסע, ללא התחשבות במקום מגוריו, יוכל לממן, לפחות חלקית, את הקוים האמורים, במקום שהפעלתם תהווה עול תקציבי שיוטל על התושבים המשלמים ארנונה בתל אביב. זהו פתרון צודק לכולם אשר אינו מפלה אף תושב של המדינה ואף תייר המזדמן לארצנו בסוף שבוע ואינו מטיל את השימוש של כולם על תושב האזור.
זה אף אמור להיות אינטרס של תל אביב לעודד מבקרים לעיר אשר תורמים לרווחת השירותים במקום ולא למנוע מהם להתנייע בעיר דווקא בימי סוף השבוע אז לדעתי שווה לעיריה להתאמץ למצוא פתרון הוגן לכולם.
 

Ccyclist

Well-known member
להבנתי זו הגבלה עתידית למקרי עומס

מקווה שלא יוגבל לתושבי תל אביב
כירושלים אנחנו מבקרים בתל אביב מעת לעת. אמנם, בסופי שבוע, אנחנו נאלצים בהתאם לחוק התחבורה הציבורית הקיים להגיע ברכב פרטי ולמצוא חניה בניגוד לרצוננו (בימי א' עד ה' אני מגיע לתל אביב באמצעות הרכבת הנהדרת), אבל אנחנו מסתדרים עם זה בינתיים בלית ברירה. הבעיה היותר קשה היא שאנו אוהבים ללכת כברת דרך ברגל, בדרך כלל לאורך הטיילת בין יפו לנמל תל אביב, ולא תמיד רוצים ללכת ברגל כל הדרך חזרה למקום החניה של הרכב הפרטי, וגם אין לנו את הסבלנות או את הזמן הפנוי להמתין לחידוש התחבורה הציבורית מאוחר בערב.
שקלתי את השימוש בקורקינטים או באופניים המוצעים לציבור אבל שללתי זאת בינתיים בשל הצורך לרכוש קסדות וללכת איתם כל היום, וגם בשל פחד אישי מסוים מהשימוש בכלים אלה שאיתם אני מודה בגילי המתקדם שלא התנסיתי מעולם.
הפתרון המתואר כאן של קוי אוטובוסים תדירים יחסית בימי הפנאי נשמע לי מעולה אבל מאידך חבל ששוקלים להתנות את השימוש בהם בתושבות מקומית בשל חוק האוסר לכאורה הפעלת תחבורה ציבורית בתמורה כספית בימי הפנאי.
אולי אפשר להציע פתרון יצירתי כגון רכישה מראש באינטרנט או באפליקציה סלולרית של מספר נסיעות - בדומה לרכישת חוזים ברב קו, אשר יועד באופן ספציפי לשימוש בימי הפנאי בקוים התל אביביים הספציפיים. כך, כל נוסע, ללא התחשבות במקום מגוריו, יוכל לממן, לפחות חלקית, את הקוים האמורים, במקום שהפעלתם תהווה עול תקציבי שיוטל על התושבים המשלמים ארנונה בתל אביב. זהו פתרון צודק לכולם אשר אינו מפלה אף תושב של המדינה ואף תייר המזדמן לארצנו בסוף שבוע ואינו מטיל את השימוש של כולם על תושב האזור.
זה אף אמור להיות אינטרס של תל אביב לעודד מבקרים לעיר אשר תורמים לרווחת השירותים במקום ולא למנוע מהם להתנייע בעיר דווקא בימי סוף השבוע אז לדעתי שווה לעיריה להתאמץ למצוא פתרון הוגן לכולם.
להבנתי זו הגבלה עתידית למקרי עומס
אני חושב שהדרך שעיריית ת"א יכולה לגבות תשלום או שווה תשלום על תושבי חוץ המשתמשים בשלל שירותיה (החופים, מוסדות תרבות וקהילה, פארק הירקון) היא לכלול תוספת מחיר כלשהי בדברים כמו חנייה או לינות מלון שיתנו למשלמים "תושבות זמנית" בהתאם לאורך שהייתם בעיר. יתכן שניתן למכור "תושבות זמנית" כזו גם בקווי המוניות לעיר.
&nbsp
באירופה אסור לעשות מחירים נפרדים לתושבי רשות כזו או אחרת כי יש עקרון של שיוויון צרכני. בבריטניה יש שיטה שבתשלום על תווי חנייה מקבלים ספח שני המאפשר החזר כספי מסויים (שעה או שעתיים חנייה בחינם) אם קונים משהו בעסק מקומי שמשתתף במערכת ההחזר.
&nbsp
כמו כן ת"א מתכננת קווים אורכיים בעיקר ויתכן שהיא תישען על שת"פ עם רשויות אחרות לקווים האופקיים, כך שהתושבות שנותנת זכאות תהיה של מספר ערים בגוש דן.
 

Bus Nerd

Active member
זה נהדר, אבל אני פסימי

מאקו- עיריית ת"א תממן רשת אוטובוסי שבת !
https://mobile.mako.co.il/finances-...61027.htm?sCh=3d385dd2dd5d4110&pId=1898243326

עיריית ת"א תוציא מכרז להפעלת רשת של 5 קווים שמתוכננת כך ש 80% מתושבי העיר יהיו במרחק 600 מטר מתחנה כלשהי ברשת. תדירויות של 30-20 דקות לכל קו וקטעים משותפים עם תדירויות של 10-15 דקות במרכז העיר. הרשת מתוכננת לפעול בערבי שישי עד 2 בבוקר (די מוקדם, אני מקווה שיוסיפו שעות) ובימי שבת מ9 בבוקר ועד צאת השבת.

כדי לעמוד במגבלות החוק האוטובוסים יהיו בחינם, אך במקרה של היענות גבוהה נוסעים יידרשו להציג תעודת תושב, דבר שיהפוך את המערכת לבעייתית למבקרים בעיר.

לפי הכתבה העירייה נמצאת במגעים עם ערים שכנות, בעיקר אלו שהפעילו קווים משלהן לתל אביב, כדי ליצור רשת משולבת.

לדעתי הפעלת מערכת מתוכננת בבירה הכלכלית והתרבותית היא לא פחות ממהפיכה, אבל היה עדיף להצמד למסלולי הקווים החזקים או למסלולי קווי הלילה המוכרים לציבור כדי שהרשת תהיה קלה יותר להבנה. משום שהתוכנית היא לאוטובוסים בחינם במתכונת שעירייות רבות מפעילות כיום אי אפשר לעצור את זה מלמעלה וחבל שתל אביב לא הובילה מזמן. משום שתוכנית כזו עלולה להתקל בהתערבויות מלמעלה צריך להמתין עם הברכות עד שההפעלה תצבור כמה חודשים והמערכת תהיה עובדה מוגמרת.
זה נהדר, אבל אני פסימי
מסלולים לא מוכרים לציבור (במקום לדבוק בקווים קיימים), העובדה שהעירייה שוקלת לא להפעיל את השירות ע"י תחנות קבועות אלא ע"י עצירה בכל מקום כמו מונית שירות (מה שמקשה על הוספה של השירות לאפליקציות ניווט וגם מקשה לדעת איפה לחכות לאוטובוס כי אי אפשר לשלט את התחנות) רק כי הם לא רוצים להגיד לאנשים פתאום שאסור להם לחנות בחלק מתחנות האוטובוס,
העובדה שהשירות כנראה יופעל עם אוטובוסים בין עירוניים לא נגישים כי אף זכיין פרטי לא ייקנה אוטובוסים עירוניים בשביל הפעלה של יום בשבוע ואף מפעילת אוטובוסים עירוניים לא מציעה את הצי שלה להשכרה.

כשאין מידע באפליקציות (וגם לא זמן אמת), כשאין שילוט בתחנות, כשהאוטובוסים לא נגישים ומסורבלים (dwell time נוראי של אוטובוס בין עירוני שמאפשר רק לנוסע אחד לעלות בכל פעם ולוקח זמן בגלל המדרגות) - יהיה קשה למשוך נוסעים לשירות, ואז הוא עלול להיעלם מאוד מהר.
 

Ccyclist

Well-known member
להבנתי זה מתואם עם נוע תנוע.

זה נהדר, אבל אני פסימי
מסלולים לא מוכרים לציבור (במקום לדבוק בקווים קיימים), העובדה שהעירייה שוקלת לא להפעיל את השירות ע"י תחנות קבועות אלא ע"י עצירה בכל מקום כמו מונית שירות (מה שמקשה על הוספה של השירות לאפליקציות ניווט וגם מקשה לדעת איפה לחכות לאוטובוס כי אי אפשר לשלט את התחנות) רק כי הם לא רוצים להגיד לאנשים פתאום שאסור להם לחנות בחלק מתחנות האוטובוס,
העובדה שהשירות כנראה יופעל עם אוטובוסים בין עירוניים לא נגישים כי אף זכיין פרטי לא ייקנה אוטובוסים עירוניים בשביל הפעלה של יום בשבוע ואף מפעילת אוטובוסים עירוניים לא מציעה את הצי שלה להשכרה.

כשאין מידע באפליקציות (וגם לא זמן אמת), כשאין שילוט בתחנות, כשהאוטובוסים לא נגישים ומסורבלים (dwell time נוראי של אוטובוס בין עירוני שמאפשר רק לנוסע אחד לעלות בכל פעם ולוקח זמן בגלל המדרגות) - יהיה קשה למשוך נוסעים לשירות, ואז הוא עלול להיעלם מאוד מהר.
להבנתי זה מתואם עם נוע תנוע.
מעולם לא נסעתי עם נוע תנוע אך נסעתי פעם עם שבוס ויש להם שיטה דומה של מידע זמן אמת ומיקומי תחנות מסומנים במפות גוגל.
&nbsp
לרון חולדאי יש נטייה מעצבנת לחבב מיניבוסים ומוניות שירות כ"תח"צ" אז לא מפליא אותי שהוא רוצה אלמנט של עצירה בדרך. בלונדון דבר כזה קיים בקווים פרבריים בקטעי מסלול מסויימים וזה מתפקד כי אנשים מכירים את הקווים. אני לא יודע עד כמה זה פרקטי בעיר גדולה כמו תל אביב כי גם כשאין תח"צ אחרת וודאי יש תנועת מוניות עניפה בנת"צים וכן תנועת רכבים ברחובות הרגילים. מבחינת אופניים ואמצעים דומים עצירה פתאומית של אוטובוסים עלולה להיות בעייתית.
&nbsp
אינני יודע אם התיכנון הוא לאוטובוסים או מיניבוסים אבל כאשר זמן ההמתנה בין האוטובוס האחרון בשישי לראשון במוצ"ש הוא בסביבות 27 שעות אף אחד לא יתלונן על כמה דקות בעלייה לאוטובוס.
&nbsp
מה שבעייתי בעיניי הוא התחרות עם מוניות שירות 4 באלנבי כשאפשר להתבסס עליהן כגורם שמאפשר לקווים החדשים לשרת את הטיילת, דיזינגוף, רוטשילד ואבן גבירול תוך החלפה בנקודות השקה עם אלנבי ובן יהודה.
 

Bus Nerd

Active member
אין תחליף לציר אלנבי כדי לתת את השירות שצריך

להבנתי זה מתואם עם נוע תנוע.
מעולם לא נסעתי עם נוע תנוע אך נסעתי פעם עם שבוס ויש להם שיטה דומה של מידע זמן אמת ומיקומי תחנות מסומנים במפות גוגל.
&nbsp
לרון חולדאי יש נטייה מעצבנת לחבב מיניבוסים ומוניות שירות כ"תח"צ" אז לא מפליא אותי שהוא רוצה אלמנט של עצירה בדרך. בלונדון דבר כזה קיים בקווים פרבריים בקטעי מסלול מסויימים וזה מתפקד כי אנשים מכירים את הקווים. אני לא יודע עד כמה זה פרקטי בעיר גדולה כמו תל אביב כי גם כשאין תח"צ אחרת וודאי יש תנועת מוניות עניפה בנת"צים וכן תנועת רכבים ברחובות הרגילים. מבחינת אופניים ואמצעים דומים עצירה פתאומית של אוטובוסים עלולה להיות בעייתית.
&nbsp
אינני יודע אם התיכנון הוא לאוטובוסים או מיניבוסים אבל כאשר זמן ההמתנה בין האוטובוס האחרון בשישי לראשון במוצ"ש הוא בסביבות 27 שעות אף אחד לא יתלונן על כמה דקות בעלייה לאוטובוס.
&nbsp
מה שבעייתי בעיניי הוא התחרות עם מוניות שירות 4 באלנבי כשאפשר להתבסס עליהן כגורם שמאפשר לקווים החדשים לשרת את הטיילת, דיזינגוף, רוטשילד ואבן גבירול תוך החלפה בנקודות השקה עם אלנבי ובן יהודה.
אין תחליף לציר אלנבי כדי לתת את השירות שצריך
איך תיסע מדרום העיר (ויפו) לדיזנגוף, קינג ג'ורג', ואבן גבירול אם לא דרך אלנבי? הרי צריך לשרת את כל הצעירים בפלורנטין ויפו שרוצים לצאת לבלות בשבת, והמסעדות באיזור כיכר דיזנגוף ולכל אורך אבן גבירול הם אחד מאותם יעדי בילוי. זו גם פחות "תחרות" עם 4 אלא יותר "תדירות משולבת".
 

Ccyclist

Well-known member
במערכת הזו - כחול או ירוק לרוטשילד.

אין תחליף לציר אלנבי כדי לתת את השירות שצריך
איך תיסע מדרום העיר (ויפו) לדיזנגוף, קינג ג'ורג', ואבן גבירול אם לא דרך אלנבי? הרי צריך לשרת את כל הצעירים בפלורנטין ויפו שרוצים לצאת לבלות בשבת, והמסעדות באיזור כיכר דיזנגוף ולכל אורך אבן גבירול הם אחד מאותם יעדי בילוי. זו גם פחות "תחרות" עם 4 אלא יותר "תדירות משולבת".
במערכת הזו - כחול או ירוק לרוטשילד.
היחס בין הירוק לכחול מצפון העיר ליפו הוא כזה שהם משלימים ובאותו הכיוון. אין צורך ששניהם יעשו את כל אלנבי במקביל לקו שלישי (האדום) ומוניות שירות 4 כשאפשר לנתב אחד מהם לרוטשילד.
&nbsp
יתכן שהייתי מוריד את הירוק לכיכר המדינה ומשם לנקודת השקה אחרת עם הכחול באבן גבירול ליד ז'בוטינסקי.
&nbsp
מפליא גם שאין קו כלשהו למסגר שידוע במועדוני הלילה שלו ושלא יצרו איזה מפגש בין האדום לכתום באזור ההגנה כי ממילא המסלולים שלהם מעוקלים.
&nbsp
לא הייתי מזיז בהכרח אחד מקווי המערכת המוצעת לשרת את הטיילת באופן רצוף אבל צריך שיהיה קו כזה, אולי סוג של כחול פלוס.
 

asifp

New member
בנוגע לאלנבי

במערכת הזו - כחול או ירוק לרוטשילד.
היחס בין הירוק לכחול מצפון העיר ליפו הוא כזה שהם משלימים ובאותו הכיוון. אין צורך ששניהם יעשו את כל אלנבי במקביל לקו שלישי (האדום) ומוניות שירות 4 כשאפשר לנתב אחד מהם לרוטשילד.
&nbsp
יתכן שהייתי מוריד את הירוק לכיכר המדינה ומשם לנקודת השקה אחרת עם הכחול באבן גבירול ליד ז'בוטינסקי.
&nbsp
מפליא גם שאין קו כלשהו למסגר שידוע במועדוני הלילה שלו ושלא יצרו איזה מפגש בין האדום לכתום באזור ההגנה כי ממילא המסלולים שלהם מעוקלים.
&nbsp
לא הייתי מזיז בהכרח אחד מקווי המערכת המוצעת לשרת את הטיילת באופן רצוף אבל צריך שיהיה קו כזה, אולי סוג של כחול פלוס.
בנוגע לאלנבי
גם ככה הוא ייסגר לעבודות קו סגול תוך תשעה-עשרה חודשים, שזה פחות או יותר הזמן שייקח לרשת הזו שעת"א מציעה לפעול (במידה והיא באמת תצא לפועל).
 

Bus Nerd

Active member
ברוטשילד יש את קו 5 של מוניות שירות, מה ההבדל?

במערכת הזו - כחול או ירוק לרוטשילד.
היחס בין הירוק לכחול מצפון העיר ליפו הוא כזה שהם משלימים ובאותו הכיוון. אין צורך ששניהם יעשו את כל אלנבי במקביל לקו שלישי (האדום) ומוניות שירות 4 כשאפשר לנתב אחד מהם לרוטשילד.
&nbsp
יתכן שהייתי מוריד את הירוק לכיכר המדינה ומשם לנקודת השקה אחרת עם הכחול באבן גבירול ליד ז'בוטינסקי.
&nbsp
מפליא גם שאין קו כלשהו למסגר שידוע במועדוני הלילה שלו ושלא יצרו איזה מפגש בין האדום לכתום באזור ההגנה כי ממילא המסלולים שלהם מעוקלים.
&nbsp
לא הייתי מזיז בהכרח אחד מקווי המערכת המוצעת לשרת את הטיילת באופן רצוף אבל צריך שיהיה קו כזה, אולי סוג של כחול פלוס.
ברוטשילד יש את קו 5 של מוניות שירות, מה ההבדל?
אתה לא רוצה תחרות עם קו 4, אבל כן עם קו 5?
 

Ccyclist

Well-known member
זה עניין של פרישה, לא של תחרות.

ברוטשילד יש את קו 5 של מוניות שירות, מה ההבדל?
אתה לא רוצה תחרות עם קו 4, אבל כן עם קו 5?
זה עניין של פרישה, לא של תחרות.
אם יש משאבים מוגבלים צריך לעבוד עם מה שכבר קיים כדי שההשקעה החדשה תביא ערך מוסף.
&nbsp
כך במקרה של שבוס שאלתי אותם אם לא עדיף להם קו שיסיע נוסעים לקו מוניות השירות הקיים לתל אביב.
&nbsp
במקרה של אלנבי מדובר בקטע היחיד בעיר שמתוכננים לו 3 קווים שונים פלוס מוניות השירות הקיימות (ואני מודע לביקורת עליהן כאמצעי תחבורה). לדעתי זו צפיפות קווים בלתי הגיונית במערכת שלד ושצריך להזיז את אחד הקווים האלו כדי להרחיב את אזור הכיסוי.
 

846

Active member
איזה מועדוני לילה במסגר?

במערכת הזו - כחול או ירוק לרוטשילד.
היחס בין הירוק לכחול מצפון העיר ליפו הוא כזה שהם משלימים ובאותו הכיוון. אין צורך ששניהם יעשו את כל אלנבי במקביל לקו שלישי (האדום) ומוניות שירות 4 כשאפשר לנתב אחד מהם לרוטשילד.
&nbsp
יתכן שהייתי מוריד את הירוק לכיכר המדינה ומשם לנקודת השקה אחרת עם הכחול באבן גבירול ליד ז'בוטינסקי.
&nbsp
מפליא גם שאין קו כלשהו למסגר שידוע במועדוני הלילה שלו ושלא יצרו איזה מפגש בין האדום לכתום באזור ההגנה כי ממילא המסלולים שלהם מעוקלים.
&nbsp
לא הייתי מזיז בהכרח אחד מקווי המערכת המוצעת לשרת את הטיילת באופן רצוף אבל צריך שיהיה קו כזה, אולי סוג של כחול פלוס.
איזה מועדוני לילה במסגר?
אתה חי בשנות ה 60?
 

Ccyclist

Well-known member
בעיר גדולה = במרכז העיר.

להבנתי זה מתואם עם נוע תנוע.
מעולם לא נסעתי עם נוע תנוע אך נסעתי פעם עם שבוס ויש להם שיטה דומה של מידע זמן אמת ומיקומי תחנות מסומנים במפות גוגל.
&nbsp
לרון חולדאי יש נטייה מעצבנת לחבב מיניבוסים ומוניות שירות כ"תח"צ" אז לא מפליא אותי שהוא רוצה אלמנט של עצירה בדרך. בלונדון דבר כזה קיים בקווים פרבריים בקטעי מסלול מסויימים וזה מתפקד כי אנשים מכירים את הקווים. אני לא יודע עד כמה זה פרקטי בעיר גדולה כמו תל אביב כי גם כשאין תח"צ אחרת וודאי יש תנועת מוניות עניפה בנת"צים וכן תנועת רכבים ברחובות הרגילים. מבחינת אופניים ואמצעים דומים עצירה פתאומית של אוטובוסים עלולה להיות בעייתית.
&nbsp
אינני יודע אם התיכנון הוא לאוטובוסים או מיניבוסים אבל כאשר זמן ההמתנה בין האוטובוס האחרון בשישי לראשון במוצ"ש הוא בסביבות 27 שעות אף אחד לא יתלונן על כמה דקות בעלייה לאוטובוס.
&nbsp
מה שבעייתי בעיניי הוא התחרות עם מוניות שירות 4 באלנבי כשאפשר להתבסס עליהן כגורם שמאפשר לקווים החדשים לשרת את הטיילת, דיזינגוף, רוטשילד ואבן גבירול תוך החלפה בנקודות השקה עם אלנבי ובן יהודה.
בעיר גדולה = במרכז העיר.
 

down und

New member
הגזמת מעט עם הטרוניות הללו

זה נהדר, אבל אני פסימי
מסלולים לא מוכרים לציבור (במקום לדבוק בקווים קיימים), העובדה שהעירייה שוקלת לא להפעיל את השירות ע"י תחנות קבועות אלא ע"י עצירה בכל מקום כמו מונית שירות (מה שמקשה על הוספה של השירות לאפליקציות ניווט וגם מקשה לדעת איפה לחכות לאוטובוס כי אי אפשר לשלט את התחנות) רק כי הם לא רוצים להגיד לאנשים פתאום שאסור להם לחנות בחלק מתחנות האוטובוס,
העובדה שהשירות כנראה יופעל עם אוטובוסים בין עירוניים לא נגישים כי אף זכיין פרטי לא ייקנה אוטובוסים עירוניים בשביל הפעלה של יום בשבוע ואף מפעילת אוטובוסים עירוניים לא מציעה את הצי שלה להשכרה.

כשאין מידע באפליקציות (וגם לא זמן אמת), כשאין שילוט בתחנות, כשהאוטובוסים לא נגישים ומסורבלים (dwell time נוראי של אוטובוס בין עירוני שמאפשר רק לנוסע אחד לעלות בכל פעם ולוקח זמן בגלל המדרגות) - יהיה קשה למשוך נוסעים לשירות, ואז הוא עלול להיעלם מאוד מהר.
הגזמת מעט עם הטרוניות הללו
לא מדובר על אלפי נוסעים ביום או עשרות נוסעים פר אוטובוס שממש מפריע
זמן עליה ארוך יחסית.

בשביל כ-5 עד 15 נוסעים במצטבר לאורך המסלול לכל אוטובוס, זה שיקח קצת
זמן זה לא נורא.
לא נגיש? כמה נכים משתמשים ביממה שלמה בגוש דן באוטובוסים, נכים כאלו
שלא מסוגלים בכלל לטפס במדרגות?
להערכתי ביממה שלמה של יום חול ממוצע יש פחות מ-50 נכים כאלו.
בשנה האחרונה ביצעתי עשרות נסיעות באוטובוסים פנים גוש דניים.
רובם המוחץ לעבודה וחזרה ופה ושם לבילוי בפאב וכן מתי מעט נסיעות חובבים סתמיות.
לא נתקלתי בנכה קשה אחד באף אחת מהנסיעות ופה ושם כשהמתנתי בתחנות
(כמעט תמיד הייתי מחליף מאוטובוס א' ל-ב' ו/או המתנה בתחנת המוצא ו/או
הגעה לתחנת היעד שגם בה יש קהל שממתין) יצא לי לראות פעמיים שלוש
בלבד נכה קשה (עגלה / כסא_גלגלים) שמשתמש באוטובוס.
עוורים יצא לי כמה פעמים או אנשים עם בעיית צליעה, אבל עוורים ופסחים כן
יכולים להתשמש באוטובוס בינעירוני.

אז אם הברירה היא אוטובוס בינעירוני שישרת מעל ל-97% מקהל היעד
(יש בקושי 3% נכות קשה בישראל של ישיבה אך ורק בקלנועית/כסא_גלגלים)
או שום פתרון אחר, ברור בעליל ולכל בר בי רב שמה שיציאו יהיה בהרבה יותר
טוב מהכלום שיש כעת.
 

Bus Nerd

Active member
אוטובוס נמוך רצפה זה לא רק "נגישות לכיסא גלגלים"

הגזמת מעט עם הטרוניות הללו
לא מדובר על אלפי נוסעים ביום או עשרות נוסעים פר אוטובוס שממש מפריע
זמן עליה ארוך יחסית.

בשביל כ-5 עד 15 נוסעים במצטבר לאורך המסלול לכל אוטובוס, זה שיקח קצת
זמן זה לא נורא.
לא נגיש? כמה נכים משתמשים ביממה שלמה בגוש דן באוטובוסים, נכים כאלו
שלא מסוגלים בכלל לטפס במדרגות?
להערכתי ביממה שלמה של יום חול ממוצע יש פחות מ-50 נכים כאלו.
בשנה האחרונה ביצעתי עשרות נסיעות באוטובוסים פנים גוש דניים.
רובם המוחץ לעבודה וחזרה ופה ושם לבילוי בפאב וכן מתי מעט נסיעות חובבים סתמיות.
לא נתקלתי בנכה קשה אחד באף אחת מהנסיעות ופה ושם כשהמתנתי בתחנות
(כמעט תמיד הייתי מחליף מאוטובוס א' ל-ב' ו/או המתנה בתחנת המוצא ו/או
הגעה לתחנת היעד שגם בה יש קהל שממתין) יצא לי לראות פעמיים שלוש
בלבד נכה קשה (עגלה / כסא_גלגלים) שמשתמש באוטובוס.
עוורים יצא לי כמה פעמים או אנשים עם בעיית צליעה, אבל עוורים ופסחים כן
יכולים להתשמש באוטובוס בינעירוני.

אז אם הברירה היא אוטובוס בינעירוני שישרת מעל ל-97% מקהל היעד
(יש בקושי 3% נכות קשה בישראל של ישיבה אך ורק בקלנועית/כסא_גלגלים)
או שום פתרון אחר, ברור בעליל ולכל בר בי רב שמה שיציאו יהיה בהרבה יותר
טוב מהכלום שיש כעת.
אוטובוס נמוך רצפה זה לא רק "נגישות לכיסא גלגלים"
נכון, כסאות גלגלים אין הרבה באוטובוסים, אבל קשישים יש המון. ולקשישים אפילו המדרגה הבודדת של אוטובוס נמוך רצפה היא אתגר. מדרגות של אוטובוס בין עירוני אפילו קשות יותר בשבילם.

באוטובוס עירוני אפשר לנסוע גם בעמידה לנסיעות קצרות ולא חייבים לשבת (יש מקום ליותר נוסעים, ותאמין לי אני בתל אביב ורואה כל מוצ"ש את העומס על האוטובוסים, מקום עמידה זה הכרחי), הוא נראה יותר כמו "אוטובוס תחבורה ציבורית" ולא אוטובוס טיולים אקראי - ככה שגם אנשים שלא שמעו על זה שיש תחבורה בשבת יבינו כשייראו כאלו ברחוב, יש לו שלט headsign לתצוגת מספר הקו והיעד, שעוזר לאנשים להתמצא, יש לו כריזה בשביל לקויי ראייה, וכו' וכו'.

איך שלא תסובב את זה, אוטובוס עירוני נגיש בהרבה בכל הפרמטרים.
 

down und

New member
מה עושים כיום כל הקשישים באוטובוסים הבינעירוניים?

אוטובוס נמוך רצפה זה לא רק "נגישות לכיסא גלגלים"
נכון, כסאות גלגלים אין הרבה באוטובוסים, אבל קשישים יש המון. ולקשישים אפילו המדרגה הבודדת של אוטובוס נמוך רצפה היא אתגר. מדרגות של אוטובוס בין עירוני אפילו קשות יותר בשבילם.

באוטובוס עירוני אפשר לנסוע גם בעמידה לנסיעות קצרות ולא חייבים לשבת (יש מקום ליותר נוסעים, ותאמין לי אני בתל אביב ורואה כל מוצ"ש את העומס על האוטובוסים, מקום עמידה זה הכרחי), הוא נראה יותר כמו "אוטובוס תחבורה ציבורית" ולא אוטובוס טיולים אקראי - ככה שגם אנשים שלא שמעו על זה שיש תחבורה בשבת יבינו כשייראו כאלו ברחוב, יש לו שלט headsign לתצוגת מספר הקו והיעד, שעוזר לאנשים להתמצא, יש לו כריזה בשביל לקויי ראייה, וכו' וכו'.

איך שלא תסובב את זה, אוטובוס עירוני נגיש בהרבה בכל הפרמטרים.
מה עושים כיום כל הקשישים באוטובוסים הבינעירוניים?
הרי כל אותם כמעט 2,000 אוטובוסים בינעירוניים שיש ביזגרוּאל מדינת
הם לא נמוכי רצפה.

מקומות עמידה באוטובוס עירוני הם דברים חשובים מאוד מאוד מאוד, לא סתם חשובים.
אבל הם חשובים כשיש לחץ עצום של נוסעים.
ביום חול ממוצע יש המוני נוסעים.

בשבת, בכל אוטובוס כזה יהיו, לכל היותר, 20 עד 30 נוסעים (במקרה הטוב)
לכן אין חשיבות כמעט כלל לריבוי מקומות העמידה.
 

Bus Nerd

Active member
מאיפה הקביעה שיהיו כל כך מעט נוסעים בשבת?

מה עושים כיום כל הקשישים באוטובוסים הבינעירוניים?
הרי כל אותם כמעט 2,000 אוטובוסים בינעירוניים שיש ביזגרוּאל מדינת
הם לא נמוכי רצפה.

מקומות עמידה באוטובוס עירוני הם דברים חשובים מאוד מאוד מאוד, לא סתם חשובים.
אבל הם חשובים כשיש לחץ עצום של נוסעים.
ביום חול ממוצע יש המוני נוסעים.

בשבת, בכל אוטובוס כזה יהיו, לכל היותר, 20 עד 30 נוסעים (במקרה הטוב)
לכן אין חשיבות כמעט כלל לריבוי מקומות העמידה.
מאיפה הקביעה שיהיו כל כך מעט נוסעים בשבת?
במוצאי שבת האוטובוסים בתל אביב מפוצצים עד אפס מקום. ולא כל הנוסעים שומרי שבת שבחרו לנסוע אחרי השבת.

לקשישים מאוד קשה עם אוטובוסים בין עירוניים. חלקם לא נוסעים בהם בכלל בדיוק בגלל הקושי הזה.
 

raya

Well-known member
בתור "קשישה" קצת מוזר לי לקרוא על הבעיות בעליה

מאיפה הקביעה שיהיו כל כך מעט נוסעים בשבת?
במוצאי שבת האוטובוסים בתל אביב מפוצצים עד אפס מקום. ולא כל הנוסעים שומרי שבת שבחרו לנסוע אחרי השבת.

לקשישים מאוד קשה עם אוטובוסים בין עירוניים. חלקם לא נוסעים בהם בכלל בדיוק בגלל הקושי הזה.
בתור "קשישה" קצת מוזר לי לקרוא על הבעיות בעליה
לאוטובוס עירוני או בין עירוני.

אולי היה עדיף להשתמש במינוח שונה.
רעיה
 

down und

New member
מהכירי את המציאות

מאיפה הקביעה שיהיו כל כך מעט נוסעים בשבת?
במוצאי שבת האוטובוסים בתל אביב מפוצצים עד אפס מקום. ולא כל הנוסעים שומרי שבת שבחרו לנסוע אחרי השבת.

לקשישים מאוד קשה עם אוטובוסים בין עירוניים. חלקם לא נוסעים בהם בכלל בדיוק בגלל הקושי הזה.
מהכירי את המציאות
תחנת רכבת חדשה במקום טוב עם תדירות טובה שלוקחת את הנוסע
עד ללב העיר הגדולה בזמן שיותר טוב מפרייבט של שעות הלחץ, שלא לדבר
על יותר טוב מאוטובוס מקביל (נניח כפ"ס וראש העין לת"א) או
מיבנה מערב לתל אביב או מעפולה לחיפה או ממודיעין לת"א
לקח בחודשים הראשונים המון זמן עד שהקוים נהיו בתפוסה סבירה עד מפוצצת.
לעתים לקח לתחנה על קו פופולרי שנתיים או שלוש עד שהיא נכנסה לתת מודע
הקולקטיבי של הציבור.

לכן, גם אם יעשו יחסי ציבור טובים עד מעולים לפרוייקט הזה, אני מוכן להתערב
על סכום אדיר שבשנה הראשונה בכל אוטובוס כזה יהיו נוסעים בודדים.
אפילו אחרי חצי שנה משהו כמו 40 איש במצטבר לכל נסיעת אוטובוס כזה.
כשחלק עולים בתחנה 1 או 2 ויורדים בתחנה 6 או 7 וחלק עולים בתחנה 4 ויורדים ב-7 או 8 וכו'.
 

846

Active member
תפסיק לבקר כל הזמן ותברך על הנעשה

זה נהדר, אבל אני פסימי
מסלולים לא מוכרים לציבור (במקום לדבוק בקווים קיימים), העובדה שהעירייה שוקלת לא להפעיל את השירות ע"י תחנות קבועות אלא ע"י עצירה בכל מקום כמו מונית שירות (מה שמקשה על הוספה של השירות לאפליקציות ניווט וגם מקשה לדעת איפה לחכות לאוטובוס כי אי אפשר לשלט את התחנות) רק כי הם לא רוצים להגיד לאנשים פתאום שאסור להם לחנות בחלק מתחנות האוטובוס,
העובדה שהשירות כנראה יופעל עם אוטובוסים בין עירוניים לא נגישים כי אף זכיין פרטי לא ייקנה אוטובוסים עירוניים בשביל הפעלה של יום בשבוע ואף מפעילת אוטובוסים עירוניים לא מציעה את הצי שלה להשכרה.

כשאין מידע באפליקציות (וגם לא זמן אמת), כשאין שילוט בתחנות, כשהאוטובוסים לא נגישים ומסורבלים (dwell time נוראי של אוטובוס בין עירוני שמאפשר רק לנוסע אחד לעלות בכל פעם ולוקח זמן בגלל המדרגות) - יהיה קשה למשוך נוסעים לשירות, ואז הוא עלול להיעלם מאוד מהר.
תפסיק לבקר כל הזמן ותברך על הנעשה
קודם כול שהפרוייקט יתחיל,
&nbsp
ירצו לשנות? ירצו להרחיב? ירצו להפוך לטכנולוגי? מעולה!
&nbsp
אבל כמו כל ישראלי מצוי, מיד להיות פסימי ולבקר את הרך שעדיין לא נולד....
 
למעלה