תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח

Ccyclist

Well-known member
הוא כבר נוסע בקווי שפירים.

האיש בחליפה הישראלי לא יעלה לאוטובוס 201
גם אם האוטובוס הזה יסע בשבת.
בעצם לא משנה מה תעשה עם המערכת הקיימת האיש בחליפה הישראלי לא יתחיל להשתמש בה, כי לא נאה לו לנסוע עם כל מסכני מדינת ישראל (ובצדק כרגע).
אפרופו אנשים בחליפות.
באמת מעניין איך כל יהלומנים מגיעים היום לעבודה (בהינתן שחלק ניכר מהם חרדים וגרים בבני ברק).
יש לי הרגשה שלא תראה הקלה בגודש ברחוב זיבוטינסקי ברמת גן, אם תפתח לאורכו תחבורה ציבורית בשבת

מה שכן, ייתכן בהחלט שתראה הקלה כשהקו האדום יתחיל לפעול.
האמת לא נשאר הרבה מאוד זמן עד שנוכל לראות בעצמינו מי מאיתנו צודק.
הרי ברור שגם בתאריך פתיחת הקו האדום, עדיין לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת.
בו נאמר כך, אם ביום הפתיחה של הקו האדום תראה הקלה משמעותית בגודש ברמת, תוכל להודות בטעות ותפסיק להשתמש בטיעון שחוסר תח"ץ בשבת לא רללוונטי לנושא הפקקים?
הוא כבר נוסע בקווי שפירים.
כשיש שירות איכותי הוא מושך אוכלוסיות עם יכולת.
&nbsp
בלונדון יש הבדל מעמדי בין האוטובוסים לרכבות כאשר מעמדות הביניים ומעלה לא יסעו שעה באוטובוס יום כשהרכבת יכולה לעשות את אותו המרחק ברבע שעה. מעמדות כאלו יסעו 2-5 תחנות באוטובוס כשהנסיבות מצדיקות זאת ויש אזורים שהחיבור הרכבתי שלהם לא אידאלי ( Holborn - Waterloo למשל, אזור עורכי דין ותחנת טרמינל גדולה לערי הלווין שמדרום מערב לעיר ) אך יש ביניהם קישור אוטובוסי ישיר תוך 10 דקות.
&nbsp
לגבי החרדים בבני ברק- מערכת התח"צ עונה על צרכיהם בכל הימים שהם נוסעים ולכן יש לציבור שלהם רמת בעלות רכב נמוכה, גם בהשוואה לאוכלוסיות עניות אחרות.
&nbsp
אם יקצצו את כל הקווים הבינעירוניים והפרבריים של ז'בוטינסקי לתחנה הראשונה של הקו האדום בפ"ת הקו יצטרך להיות הורדה בלבד עד אליפלט. הקו צפוי להפתח בנסועה קרובה לקיבולת המלאה אז הפתרון לקווים הבינעירוניים יצטרך להיות צמצום מספר תחנות הביניים ומעבר לצירים אחרים. מה שקרה לקווים אלו מזכיר את הסיפור של קו 10 - 31 לגילה בירושלים בתחילת שנות השמונים. הקו נועד לשמש את השכונה החדשה והתחנות בו היו העלאה בלבד עד לשכונה, אבל הוא יצר תגבור לאורך ציר הרצוג ובקטמונים. עד אמצע שנות השמונים הקו הפך לקו עירוני רגיל ששירת את כל השכונות שבמסלולו. לחץ כזה על קווים ארוכים שישרתו את כל הגוש העירוני הוא דבר טבעי כי אם כבר יש אוטובוס אז למה שלא יעצור, אבל התוצאה היא הארכת זמני הנסיעה ופגיעה באיכות השירות. מאמצע שנות ה90 הקו עבר לציר בגין המהיר תוך סיבוב בקריית הממשלה, אך קו אחר מאותה הסדרה (32) המשיך באותו המסלול בין השכונה לעיר. באותה מידה יש את הסיפור של קווי כפ"ס לתל אביב דרך מרכז רעננה ומרכז הרצליה לנמיר כשיש את 531 והאיילון שמאפשרים חיבור מהיר יותר במחיר של פחות תחנות ביניים.
&nbsp
הכרתי מספר אנשים בשנות השלושים לחייהם בלונדון שהיו להם דירות בבעלותם אך לא היה להם רישיון נהיגה. יורדים בברלין מגיבים שהתופעה קיימת גם שם. כשאפשר לחיות בלי רכב אחוז האנשים שעושים זאת גדל.
&nbsp
לגבי הפקקים: שום דבר לא יפתור אותם אבל אפשר שלא להחמיר אותם. כשיש שביתה בתחתית יש כאוס מוחלט בכבישים ואפשר לראות מה היה קורה ללא המערכת. במוקדים פרבריים כמו חנויות מחסן ואזורי תעשייה יש בעיה אחרת של אי התאמה לתח"צ קלאסי מהפרבר למרכז העיר. כל צעד שיכול לעזור הוא צעד חיובי בהקלה על הפקקים בעוד שכל צעד שדוחף לשימוש ברכב יכביד אותם.
 

Ccyclist

Well-known member
לגבי רישיון - ישבתי במכונית 80 ק"מ

לדעתי הנושא של רשיון רכב כך או כך יהפוך ללא רלוונטי
בערך בעוד עשור.
הטענה שבעלי רכבים יעדיפו לנסוע בהם גם אם יש תחבורה ציבורית יעילה פשוט לא נכונה.
גם אם נשים בצד את המתרחש אצלכם באנגליה, גם בארץ הציבור הצביע ברגליים כשראה אלטרנטיבה ראויה בדמות רכבת ישראל.
תראה את כמות הנוסעים הגדולה בקו A1, למרות כל הבעיות, המוניטין השלילי, אי הנוחות ומגבלות המשטרה.
למרות כל זה, אנשים אשכרה שמחים לנסוע ברכבת כשנותנים להם אופציה כזאת וממש אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה (אם תתן להם גם את זה).
זה ההבדל, אם תסתכל על הציבור של נוסעים באוטובוסים מול אלה שנוסעים ברכבת, תראה שברכבת גם נוסעים אלה שדי ברור שיש להם רכב והם בחרו ברכבת כי זה פשוט יותר נוח, לאומת אוטובוס בינעירוני ממוצע ששם ברור, שרוב הנוסעים אלה משתמשי תחבורה ציבורית בלית ברירה.
אני סמוך ובטוח שזה גם מה שנראה בעוד שנים בודדות בקווי הרק"ל בגוש דן.
כמו שאמר אותו מהנדס בריטי בהרצאה של נת"ע לפני מספר שנים, נראה אנשים בחליפות נוסעים בקו האדום לעבודה בבנק.
לגבי תרבות הפנאי ויתרון של תח"ץ בסוף שבוע אתה כמובן צודק, אבל גם שם עדיין לא מדובר בעסק רווחי (אחרת כבר היינו רואים יוזמה פרטית).
עובדתית, גם כל הארגונים שמנסים לארגן תח"ץ בשבת מפסידים כסף ואפילו לא ממש מצליחים לכסות על העלויות (ונאלצים לבקש כסף מתומכים).
כמו שאמרתי, אם אתה כבר רוצה להשקיע כסף בתח"ץ, עם כל הכבוד, השקעה בתח"ץ בסופ"ש היא הרחק מאחור תח"ץ סבירה בימי חול.
מה לעשות שכסף לא צומח על עצים וצריך לתעדף.
לגבי רישיון - ישבתי במכונית 80 ק"מ
בשבוע שעבר היתה לי נסיעה ארוכה של מעל 100 ק"מ עם כמה נקודות שמחייבות התערבות נהג (באנגליה נהוג לבנות מחלפים עם כיכרות אז אי אפשר להחליף כבישים ראשיים בלי מצבי צומת / כיכר שאינם נעשים אוטונומית כרגע).
&nbsp
בהלוך היו כמה מקרים שהייתי צריך להתערב וכמה "ניתוקים" (המערכת לא אוהבת פיתולים בדרך) אז המערכת פעלה במקטעים של 10, 20 ואולי 30 ק"מ בין ההתערבויות השונות (חלקן עקב תנאי דרך, זה שילוב של כבישים ברמה של אוטוסטרדה וכבישים ברמה פחותה מכך). יש גם עניין עם חיישני ההגה שדורשים אחיזה כדי לא לנתק את המערכת ובעייה שמתעוררת כשנוסעים בקו ישר וההגה לא חש התנגדות. מסתבר שבמקום לנענע את ההגה בעדינות עדיף להחזיק אותו בטיפה נוקשות נגד כיוונונים עדינים אבל לתת להם לקרות.
&nbsp
בחזור הפעלתי את המערכת בכמה קטעים ואז הגעתי למחלף האחרון לפני הקטע הארוך הרציף והפעלתי את המערכת לנסיעה האוטונומית הארוכה ביותר שביצעתי ממושב הנהג.
&nbsp
אציין שיש רמה נמוכה יותר של התערבות אנושית - כדי שהרכב יחליף נתיבים אוטונומית צריך לאותת (רואים אם יש מרווח ואז הכל מתבצע בצורה חלקה, אם הרכב רואה שאין מרווח הוא יסרב לשנות נתיב), כדי לבחור במהירות הנכונה צריך לסובב את הכדור הימני על ההגה (המהירות בקטעי עבודה כשהכביש הוצר הורדה מ 110 קמ"ש ל 80 קמ"ש (מ 70 מייל לשעה ל 50) אך הרכב זיהה בקלות את סימוני הכביש הזמניים ולא היו לו בעיות עם סימני הקבע שנמחקו בצביעה שחורה. (זה עניין של קריאת מציאות קיימת מול הרעיון של "מיפוי ברזולוציה גבוהה" ותלות במידע חיצוני שעלול להיות מיושן). הרכב האט במופתיות גם כשרכב אחר חצה במפתיע מהנתיב המהיר במרחק של 4 מטרים בלי לאותת, ההתנהגות ההגנתית מבוססת על מעקב אחרי מסלולי הרכבים שמסביבו.
&nbsp
התחושה די מוזרה כי על פניו אתה יושב שם ו"נוהג" - צריך להביט קדימה ולהיות מוכן להתערב במקרה של ניתוק או רכב שנכנס צמוד מדי, הידיים זזות עם תנועת ההגה, צריך "לנהל" אלמנטים כמו הנתיבים או המהירות, אז יש אשלייה שאתה נוהג למרות שאתה מודע שהרכב עושה את רוב העבודה.
&nbsp
זה עדיין רחוק מאוד מישיבה במושב הנוסע תוך משחק בסלולר אבל זו כבר לא נהיגה שחייבים לדייק בכל אלמנט שלה.
&nbsp
יש באנגליה תופעה של נהגות (בעיקר) שלמדו לנהוג בשביל כל הסידורים הפרבריים אך מפחדות לנסוע הכבישים הבינעירוניים המהירים ובאוטוסטרדות. לנהגיים כאלו המערכת הקיימת ברמה הנוכחית יכולה להרחיב את מרחב הפעולה באופן משמעותי כבר כיום.
&nbsp
אישית המערכת איפשרה לי לעשות 75 (120, חוקי מבחינת הטווח המותר מעל למהירות הרשמית) בתנאים שאולי הייתי עושה 70 (110) וכן להוביל כשבדרך כלל עדיף לנהוג מאחורי נהג אחר.
&nbsp
בקו אווירי 80 ק"מ זה המרחק בין תחנת תל אביב מרכז לחיפה חוף הכרמל או להבים רהט.
&nbsp
 

luis13

New member
סוציאליזם הצידה

השקר ה"סוציאלי" הוא על מנוחת הנהגים
אם במדינות עם שני ימים חופשיים ושבוע עבודה בן 5 ימים בלבד מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע אז הטיעון ה"סוציאלי" כאילו צריך יום שלם ללא תח"צ כדי לאפשר לנהגים הישראלים יום מנוחה בודד פשוט אינו מחזיק מים.
&nbsp
התועלת הישירה של תח"צ 7 ימים בשבוע היא שניתן לדחות את גיל הרישיון הממוצע אל אמצע שנות העשרים, שזה אומר שיש הרבה אנשים כמוני שדחו את העניין לשנות השלושים לחייהם. פחות נהגים = יותר מקום בכביש. אישית דחיתי את העלייה על הכביש ב 17 שנה בזכות העובדה שהיתה תח"צ זמינה לצרכיי החברתיים והמשפחתיים. אם אתה מחייב את כל מי שרק יכול לעשות רישיון בגיל 18 ולנהוג בטרנטה יד 6 אתה ממלא את הכבישים באנשים שיכלו לדחות את הרישיון ב 10 שנה וברכבים שהיו צריכים לרדת ממנו לפני עשור. אין פלא שפקוק.
&nbsp
אינני מצדד ביוזמות יום א' בישראל כי הן אינן פרקטיות בעיניי. אני מצדד בסופ"ש ישראלי על בסיס ימים ו-ש. יום שישי לא יכול להיות יום עבודה מלא במגזר הדתי ועדיף שיום החופש השני יכיר בכך ש20%+ מאוכלוסיית המדינה היא מוסלמית. דרך אגב - לכל תומכי ה"מנוחה" למיניהם לא אכפת שיום שישי הוא "יום המנוחה" של 30%-40% מנהגי התח"צ בישראל שמסורתם מוסלמית.
&nbsp
לגבי קו 301 - עיינתי במסלול והוא אוטובוס בן 20 ק"מ עם מלא תחנות ביניים שלא הייתי סומך עליו. בלונדון עצמה קווים כאלו משמשים לנסיעות משלימות או כקווי לילה. מי שבאמת צריך להגיע בזמן משתמש ברכבת (תחתית או פרברית). בניגוד ללונדון שהיא עיר אחת רציפה עם מספר דרכים מהירות מצומצם שאינו מגיע ללב העיר כך שמרבית הקווים חייבים לחלוף ברחובות עירוניים ראשיים של 50 קמ"ש יש בגוש דן תשתית דרכים בינעירוניות שאינן עוברות בלב ערי הלווין כך שאינני מבין מדוע אין קו ישיר שיוצא מרחובות לכבישים 40, 431 או 42 ומשם ברשת הבינעירונית לתל אביב. כמו כן אמורות להיות בתחנת רחובות 3 רכבות לשעה בשעות העומס (אני יודע שזה יכול להיות שונה לחלוטין מ"רכבת כל 20 דקות" ושעלולים להיות חורים של חצי שעה גם בלו"ז כזה).
סוציאליזם הצידה
גם בימים שבהם עובדת התחבורה הציבורית היא לא יעילה.
&nbsp
אני עדיין לא מבין למה צריך מליון אוטובוסים שיחצו את ז'בוטינסקי בדרכם לתחנה המרכזית בתל אביב. צריך לעשות מסוף ליד גהה ושאליו יתנקזו כל הבינעירוניים ואז לעשות קווים בשיטה שדומה ל2 המרכזיות בחיפה.. קו מאסף וקו מהיר.
&nbsp
קווים לרעננה, כפר סבא, אריאל ועוד ועוד לא צריכים לחצות את כל רמת גן ותל אביב!
 

Ccyclist

Well-known member
עדיפה תחבורה לא יעילה שניתן לשפר מתחבורה לא קיימת.

סוציאליזם הצידה
גם בימים שבהם עובדת התחבורה הציבורית היא לא יעילה.
&nbsp
אני עדיין לא מבין למה צריך מליון אוטובוסים שיחצו את ז'בוטינסקי בדרכם לתחנה המרכזית בתל אביב. צריך לעשות מסוף ליד גהה ושאליו יתנקזו כל הבינעירוניים ואז לעשות קווים בשיטה שדומה ל2 המרכזיות בחיפה.. קו מאסף וקו מהיר.
&nbsp
קווים לרעננה, כפר סבא, אריאל ועוד ועוד לא צריכים לחצות את כל רמת גן ותל אביב!
עדיפה תחבורה לא יעילה שניתן לשפר מתחבורה לא קיימת.
נוסעים רגילים לקווים שמשרתים אותם, לטוב ולרע. כשהיתה הרפורמה של 2011 היתה התרעמות של אוכלוסייות רבות ששכרו מקומות מגורים על בסיס קווי האוטובוס שהביאו אותם למקומות התעסוקה והלימודים.
&nbsp
ז'בוטינסקי היא מקרה קשה של קביעות. מצפון לציר ישנו ציר אבא הלל - ששת הימים - אם המושבות שהנו ציר מקביל המאפשר נסועה דומה מפתח תקווה. צפונית יותר ישנו כביש 5 המאפשר נסועה מהטבעת השניה והשלישית - ראש העין, ערי השרון, אריאל. יש הגיון בקווי צפון - דרום מערים אלו שיחצו את עבר הירקון דרומה אל עבר כביש 1 ואולי אפילו לרשל"צ ולוד כדי לאפשר חיבור בינפרברי, אבל עדיף שהמעגל הזה יגיע לתל אביב דרך כבישים מהירים וכן דרך החלפה לרכבת בתחנות לולאת השרון.
&nbsp
בגלל ששנות המדינה הראשונות היו בעידן שהרכבות היו בנסיגה בכל רחבי העולם לא מפתיע שלא היה פיתוח רכבתי למעט בניית מסילת החוף כתחליף למסילה המזרחית. בעידן ההוא האוטובוס נחשב ליעיל יותר למרות הקיבולת הנמוכה והמכונית נחשבה לעתיד. כיום, בעידן צפוף יותר, יתרונות התחבורה המסילתית ברורים יותר ואי ההשקעה בה מתבררת כבכייה לדורות.
&nbsp
הבעיה בפתרון נוסח חיפה הוא שבמערכת אוטובוסית זמני ההמתנה מצטברים והנסיעה במספר אוטובוסים משלימים מתארכת לעומת הנסיעה באוטובוס הייעודי. גם בירושלים הרעין של קווים מזינים לרק"ל בוצע בצורה גרועה, כאשר קו שהיה נוסע מהשכונות למרכז העיר פעם בחצי שעה הוחלף בקו שנוסע מהשכונות לרק"ל בפרק זמן דומה כאשר האוטובוס יכל לעשות נסיעות פרבריות בתדירות כפולה. תחבורה משלימה יכולה להצליח רק כשהיא תדירה מספיק ומחברת למערכת תדירה מספיק.
 

luis13

New member
לא תשכנע אותי בזה

עדיפה תחבורה לא יעילה שניתן לשפר מתחבורה לא קיימת.
נוסעים רגילים לקווים שמשרתים אותם, לטוב ולרע. כשהיתה הרפורמה של 2011 היתה התרעמות של אוכלוסייות רבות ששכרו מקומות מגורים על בסיס קווי האוטובוס שהביאו אותם למקומות התעסוקה והלימודים.
&nbsp
ז'בוטינסקי היא מקרה קשה של קביעות. מצפון לציר ישנו ציר אבא הלל - ששת הימים - אם המושבות שהנו ציר מקביל המאפשר נסועה דומה מפתח תקווה. צפונית יותר ישנו כביש 5 המאפשר נסועה מהטבעת השניה והשלישית - ראש העין, ערי השרון, אריאל. יש הגיון בקווי צפון - דרום מערים אלו שיחצו את עבר הירקון דרומה אל עבר כביש 1 ואולי אפילו לרשל"צ ולוד כדי לאפשר חיבור בינפרברי, אבל עדיף שהמעגל הזה יגיע לתל אביב דרך כבישים מהירים וכן דרך החלפה לרכבת בתחנות לולאת השרון.
&nbsp
בגלל ששנות המדינה הראשונות היו בעידן שהרכבות היו בנסיגה בכל רחבי העולם לא מפתיע שלא היה פיתוח רכבתי למעט בניית מסילת החוף כתחליף למסילה המזרחית. בעידן ההוא האוטובוס נחשב ליעיל יותר למרות הקיבולת הנמוכה והמכונית נחשבה לעתיד. כיום, בעידן צפוף יותר, יתרונות התחבורה המסילתית ברורים יותר ואי ההשקעה בה מתבררת כבכייה לדורות.
&nbsp
הבעיה בפתרון נוסח חיפה הוא שבמערכת אוטובוסית זמני ההמתנה מצטברים והנסיעה במספר אוטובוסים משלימים מתארכת לעומת הנסיעה באוטובוס הייעודי. גם בירושלים הרעין של קווים מזינים לרק"ל בוצע בצורה גרועה, כאשר קו שהיה נוסע מהשכונות למרכז העיר פעם בחצי שעה הוחלף בקו שנוסע מהשכונות לרק"ל בפרק זמן דומה כאשר האוטובוס יכל לעשות נסיעות פרבריות בתדירות כפולה. תחבורה משלימה יכולה להצליח רק כשהיא תדירה מספיק ומחברת למערכת תדירה מספיק.
לא תשכנע אותי בזה
המציאות הזאת שז'בוטינסקי ברמת גן ודרך נמיר בתל אביב מפוצצות בקווי אוטובוסים בין עירוניים שמסיעים מעט נוסעים עד שהם מגיעים לתחנה המרכזית היא מציאות הזויה.
הקווים האלה סותמים את הנתצים ומעכבים את התנועה והם גם לא מעלים נוסעים אלא רק מורידים.
&nbsp
כל התשתית הזאת היא תשתית מאולצת בגלל המיקום של התחנה המרכזית. אין בה שום היגיון תחבורתי.
 

matrix200200

Active member


לא תשכנע אותי בזה
המציאות הזאת שז'בוטינסקי ברמת גן ודרך נמיר בתל אביב מפוצצות בקווי אוטובוסים בין עירוניים שמסיעים מעט נוסעים עד שהם מגיעים לתחנה המרכזית היא מציאות הזויה.
הקווים האלה סותמים את הנתצים ומעכבים את התנועה והם גם לא מעלים נוסעים אלא רק מורידים.
&nbsp
כל התשתית הזאת היא תשתית מאולצת בגלל המיקום של התחנה המרכזית. אין בה שום היגיון תחבורתי.
 

Ccyclist

Well-known member
אמרתי שהייתי מנתב קווים כאלו ל 5 ולאיילון.

לא תשכנע אותי בזה
המציאות הזאת שז'בוטינסקי ברמת גן ודרך נמיר בתל אביב מפוצצות בקווי אוטובוסים בין עירוניים שמסיעים מעט נוסעים עד שהם מגיעים לתחנה המרכזית היא מציאות הזויה.
הקווים האלה סותמים את הנתצים ומעכבים את התנועה והם גם לא מעלים נוסעים אלא רק מורידים.
&nbsp
כל התשתית הזאת היא תשתית מאולצת בגלל המיקום של התחנה המרכזית. אין בה שום היגיון תחבורתי.
אמרתי שהייתי מנתב קווים כאלו ל 5 ולאיילון.
הקווים האלו הם הסתעבות של מה שהיו פעם "דרך פתח תקווה" ו"כביש החוף הישן" והיו יותר בינעירוניים מעירוניים.

ההחלטה שלא לנתב אותם מחדש דרך דרכים מהירות היא מדיניות מוטעית.

אבל - תושבי ערי לווין מובהקות צריכים קווים ישירים לעיר הראשית בגוש העירוני.

הקווים האלו צריכים להיות מהירים ויעילים תוך מינימום תחנות ביניים ולא לתפקד במקביל כקווים עירוניים (גם זה להורדה בלבד בכיוון ת"א והעלאה בלבד ממנה).

הייתי שוקל להסיט אותם למוספים על האיילון כמו מסוף 2000, מסוף חדש ברדינג או רוקח, ומסוף דרומי בתל אביב דרום עם חיבור להגנה ובעתיד גם לקו הסגול. ההחלפה ממקומות כאלו למקומות על ציר האיילון אפסית וזו שלפנים העיר יכולה להיות מהירה - עד 10 דקות - אם יישמו מערכת אוטובוסים רוחבית פנימית של 2 ק"מ מהאיילון לים במקום 5 ק"מ באלכסונים של ההגנה-רדינג ו2000-כרמלית.

השאלה לענייננו היא מה יעשו נוסעי אותם הקווים בכל מתכונת שהיא אם הם רוצים לבלות בטיילת ביום החופשי שלהם. התשובה ברוב המקרים שבהם אין קו מוניות שירות היא שהם יצטרכו לקנות רכב פרטי. בכל מקום אחר בעולם אותם הקווים ישמשו אותם 7 ימים בשבוע לצרכים שונים שנמצאים לאורך הקווים ובליבת הרשת.
 
הגיע הזמן, שיהיה תחבורה ציבורית בשבת

תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח
ביום שבת האחרון שעה בערך 10:00 בבוקר קו 245 מכיוון טירת הכרמל לחיפה.
הבחנתי באוטובוס בנסיעה בערך ליד מלון חוף הכרמל. האוטובוס היה מפוצץ עד 0 מקום. אנשים נראו כמו קופסת סרדינים בפנים.
בזמן שהאוטובוס התעכב בתחנה אני המשכתי לנסוע (רכב) וראיתי לא מעט אנשים גם ב 4 תחנות הבאות שכנראה לא זכו לעלות לאותו אוטובוס.

תזכירו לי מהם אותם אנשים שטוענים שאין ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת?
הגיע הזמן, שיהיה תחבורה ציבורית בשבת
ולא להכנע לחרדים בכנסת.
 
למעלה