השבתה משמעותית של קו 380 (ת"א מרכז-ב"ש), מה הסיבה?

846

Active member
הכנות להפעלת קווי 500

המחסור בנהגים נותן אותותיו ואם רוצים לתגבר שירות, צריך לקחת
ממקום אחר והכי קל לקחת מקווים שיש להם חלופה רכבתית.

בסופו של דבר גורל 370 ו 380 יהיה כגורל קווי האוטובוס בין תל אביב לחיפה.
ויש לצפות שכאשר הקו המהיר לירושלים יגיע סופסוף לתל אביב גם קווים 405 ו 480 יצומצמו.

כשיש משאבים מוגבלים והשמיכה קצרה צריך להשתמש במשאבים בצורה יעילה.
אי אפשר לצפות שמה שהיו רגילים אליו בעבר ימשיך להתקיים לעד.
הכנות להפעלת קווי 500
כניראה שיעבירו נהגים לעבוד בשרון.....
 

olli3

New member
מנהל
אין קשר בין הדברים, השינויים בדרום מתוכננים עוד לפני

הכנות להפעלת קווי 500
כניראה שיעבירו נהגים לעבוד בשרון.....
אין קשר בין הדברים, השינויים בדרום מתוכננים עוד לפני
שמטרופולין זכתה במכרז שרון חולון.
 

olli3

New member
מנהל
אכן, נמנעתי בדיוק מהסיבה שבגינה נפתח שרשור זה.

גם תדירות קו 378 מצומצמת
[URL]http://www.metropoline.com/WS/Images/132139754775451140.pdf[/URL]
תדירות קו 669 (שאין לו מקבילה רכבתית) מתוגברת
[URL]http://www.metropoline.com/WS/Images/132139652644519746.jpg[/URL]

וכפי ש olli3 הבטיח בפורום לפני מספר שבועות, יש עוד הרבה שינויים במטרופולין בנגב:
תגבור קווים בין באר שבע למצפה רמון
שינוי לו"ז קו 469
קו 153 חדש בין מרחב עם ונאות חובב לבאר שבע

"
נוסעים יקרים,
החל מיום ראשון ה-6.10.19 יושק קו חדש שמספרו 163 מתחנת רכבת באר שבע צפון (מס' תחנה: 10846) לביסלא-מחנה משאבים (מס' תחנה: 10132).
הקו יופעל בימי ראשון בלבד בשעות 09:10, 09:30, 09:50, 10:10, 10:30, 10:50, 11:10, 11:30, 11:50.
מודיעין האתר יעודכן בסמוך למועד השינוי.
"

"
נוסעים יקרים,
במסגרת שינויים ושיפורים במפת התחבורה הציבורית באזור הנגב, להלן מספר הודעות חשובות לציבור נוסעי מטרופולין.
החל מיום ראשון ה-6.10 תופסק פעילותם של הקווים 53 , 73 הנוסעים בין ערערה ושגב שלום לבאר שבע. הנסיעות בקווים אלו תועברנה לקווי השירות שמספרם 50 ו-70, וזאת במטרה לייעל ולקצר את זמני הנסיעה.
קו 50 בין ערערה לב"ש - תדירות הנסיעות בימים א'-ה' בין השעות 07:00-23:00, כל 30-60 דק'.
קו 70 בין שגב שלום לב"ש - תדירות הנסיעות בימים א'-ה' בין השעות 07:00-23:00, כל 30-60 דק'.
בנוסף, אנו שמחים לבשר כי החל מתאריך זה תתגבר מטרופולין גם את תדירות הנסיעות בקווי השירות הבאים:
קווים 10, 15 בין תל שבע לבאר שבע
קווים 20, 24 בין כסייפה לבאר שבע וערד
קו 21 בין דריג'את לבאר שבע
קו 30 בין לקייה לבאר שבע
קו 62 בין חורה לבאר שבע
קו 67 בין קסר א' סי ר לבאר שבע

לוחות הזמנים המעודכנים יופיעו במודיעין האתר בסמוך למועד השינוי.
"
אכן, נמנעתי בדיוק מהסיבה שבגינה נפתח שרשור זה.
צמצום הנסיעות בקו 380 הוא צעד נכון ומתבקש, לא התערמתי לרגע אחד כששמעתי על בחינת הדבר לפני כשנתיים ולא התרעמתי כשנאמר לי כי ההחלטה ניתנה. הדבר היה נחוץ ביותר למען שיפור השירות באיזורים רבים אחרים המשוועים לשיפור שירות על חשבון קו שמסיע בעיקר חול מבאר שבע לתל אביב ומחזיר אותו בחזרה לבאר שבע. למעט בימים: ראשון, חמישי, שישי ושבת.
&nbsp
מזה כ-4 שנים שקו 380 רק הולך ומתרוקן. אם פעם הוא היה מלא בסטודנטים, גם זה עבר... אם פעם הוא היה מלא בחיילים, גם זה עבר... הנסיעה בתוך באר שבע הפכה לאיטית יותר ומרבית הנוסעים עדיין עולים בתחנה המרכזית. כך שלוקח כ10-15 דקות רק לצאת מבאר שבע.
&nbsp
הפקקים בכביש 6, הפקקים בצומת להבים, הפקקים בכביש 1 טרם הכניסה לנתיב המהיר והפקקים בנתיבי איילון בשני הכיוונים ולאורך כמעט כל שעות היום, כולל בשעות הערב, כולם יחדיו הורידו את קרנו של קו 380 והפכו אותו מנסיעה מהירה ונעימה לנסיעת זחילה מעייפת.
&nbsp
החל מהפעלת הפעימה השנייה של דן באר שבע, חל שיפור משמעותי בהגעה משכונות העיר לתחנת רכבת צפון, דבר שהוביל לכך שיש אנשים שעברו להעדיף שימוש ברכבת עקב החלפות יעילות יותר לקווי אוטובוס. זאת בנוסף להקמת תחנות אוטובוס בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת (על שדרות בן גוריון), כך שאין צורך ללכת כ-500 מטרים כבעבר מתחנת הרכבת לתחנת האוטובוס הסמוכה. כך גם נוסעים שביקשו להחליף לקווי מזרח הנגב, החלו להעדיף את הרכבת עקב תחנות האוטובוס הסמוכות על פני נסיעה ב380 והחלפה בסורוקה.
&nbsp
גם התרומה של הכפלת המסילה וקיצור זמן הנסיעה ברכבת עשה את שלו, נכון שבמרוצת הזמן, הנסיעה התארכה עקב פתיחת תחנות שונות, אך במקביל, גם הנסיעה ב380 הפכה להיות ארוכה יותר ויותר עקב עומסי תנועה הולכים וגדלים.
&nbsp
גם קו 378 הוא קו שהפך למיותר למדיי במערכת הקווים. מעבר לכך שהוא משרת גרוע מאד את אופקים ונתיבות בקישורם לתל אביב ומעבר לכך שהוא לא מקשר בין 3 הערים הדרומיות (אופקים, נתיבות ושדרות) עקב הגדרת איסוף בלבד והורדה בלבד בהתאמה לכיוון הנסיעה. הוא נשאר כביכול רלוונטי רק לתושבי שדרות וכידוע מרביתם אינם עובדים בתל אביב. אך מכיוון שעומסי התנועה הקשים שקיימים בכביש 4 באיזור אשקלון, אשדוד... הנסיעה ב378 אף היא הפכה לנסיעה מתישה מאד. כך שגם חינם הרכבת שהיה וגם הנסיעה המתישה עשתה את שלה וכל זאת ביחד עם שיפור שירות משמעותי במכרז של דן בדרום שגרם לכך שכל תחנות הרכבת (אופקים, נתיבות, שדרות) מקושרות היטב לכל חלקי הערים וליישובים הסמוכים.
&nbsp
669 הוא קו שמשווע לתוספת נסיעות. קיים ביקוש גדול בהגעה למוסדות הלימוד הפזורים סביב כביש 4 ולמוסדות ציבור נוספים לרבות בית החולים תל השומר. הדבר בהחלט יסייע לתושבי הדרום להגיע ביעילות רבה יותר ליישובי מזרח גוש דן.
&nbsp
לגבי מה יקרה בסופו של דבר עם 370? לא נראה לי שהוא ימות, לא בקרוב ולא רחוק יותר. הוא פשוט קו יעיל ועכשיו הוא יהפוך לעוד יותר יעיל עם תחנת האיסוף בצומת הולץ.
 

raya

Well-known member
אני נוסעת ברכבת לתל אביב בעיקר רק אם

אכן, נמנעתי בדיוק מהסיבה שבגינה נפתח שרשור זה.
צמצום הנסיעות בקו 380 הוא צעד נכון ומתבקש, לא התערמתי לרגע אחד כששמעתי על בחינת הדבר לפני כשנתיים ולא התרעמתי כשנאמר לי כי ההחלטה ניתנה. הדבר היה נחוץ ביותר למען שיפור השירות באיזורים רבים אחרים המשוועים לשיפור שירות על חשבון קו שמסיע בעיקר חול מבאר שבע לתל אביב ומחזיר אותו בחזרה לבאר שבע. למעט בימים: ראשון, חמישי, שישי ושבת.
&nbsp
מזה כ-4 שנים שקו 380 רק הולך ומתרוקן. אם פעם הוא היה מלא בסטודנטים, גם זה עבר... אם פעם הוא היה מלא בחיילים, גם זה עבר... הנסיעה בתוך באר שבע הפכה לאיטית יותר ומרבית הנוסעים עדיין עולים בתחנה המרכזית. כך שלוקח כ10-15 דקות רק לצאת מבאר שבע.
&nbsp
הפקקים בכביש 6, הפקקים בצומת להבים, הפקקים בכביש 1 טרם הכניסה לנתיב המהיר והפקקים בנתיבי איילון בשני הכיוונים ולאורך כמעט כל שעות היום, כולל בשעות הערב, כולם יחדיו הורידו את קרנו של קו 380 והפכו אותו מנסיעה מהירה ונעימה לנסיעת זחילה מעייפת.
&nbsp
החל מהפעלת הפעימה השנייה של דן באר שבע, חל שיפור משמעותי בהגעה משכונות העיר לתחנת רכבת צפון, דבר שהוביל לכך שיש אנשים שעברו להעדיף שימוש ברכבת עקב החלפות יעילות יותר לקווי אוטובוס. זאת בנוסף להקמת תחנות אוטובוס בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת (על שדרות בן גוריון), כך שאין צורך ללכת כ-500 מטרים כבעבר מתחנת הרכבת לתחנת האוטובוס הסמוכה. כך גם נוסעים שביקשו להחליף לקווי מזרח הנגב, החלו להעדיף את הרכבת עקב תחנות האוטובוס הסמוכות על פני נסיעה ב380 והחלפה בסורוקה.
&nbsp
גם התרומה של הכפלת המסילה וקיצור זמן הנסיעה ברכבת עשה את שלו, נכון שבמרוצת הזמן, הנסיעה התארכה עקב פתיחת תחנות שונות, אך במקביל, גם הנסיעה ב380 הפכה להיות ארוכה יותר ויותר עקב עומסי תנועה הולכים וגדלים.
&nbsp
גם קו 378 הוא קו שהפך למיותר למדיי במערכת הקווים. מעבר לכך שהוא משרת גרוע מאד את אופקים ונתיבות בקישורם לתל אביב ומעבר לכך שהוא לא מקשר בין 3 הערים הדרומיות (אופקים, נתיבות ושדרות) עקב הגדרת איסוף בלבד והורדה בלבד בהתאמה לכיוון הנסיעה. הוא נשאר כביכול רלוונטי רק לתושבי שדרות וכידוע מרביתם אינם עובדים בתל אביב. אך מכיוון שעומסי התנועה הקשים שקיימים בכביש 4 באיזור אשקלון, אשדוד... הנסיעה ב378 אף היא הפכה לנסיעה מתישה מאד. כך שגם חינם הרכבת שהיה וגם הנסיעה המתישה עשתה את שלה וכל זאת ביחד עם שיפור שירות משמעותי במכרז של דן בדרום שגרם לכך שכל תחנות הרכבת (אופקים, נתיבות, שדרות) מקושרות היטב לכל חלקי הערים וליישובים הסמוכים.
&nbsp
669 הוא קו שמשווע לתוספת נסיעות. קיים ביקוש גדול בהגעה למוסדות הלימוד הפזורים סביב כביש 4 ולמוסדות ציבור נוספים לרבות בית החולים תל השומר. הדבר בהחלט יסייע לתושבי הדרום להגיע ביעילות רבה יותר ליישובי מזרח גוש דן.
&nbsp
לגבי מה יקרה בסופו של דבר עם 370? לא נראה לי שהוא ימות, לא בקרוב ולא רחוק יותר. הוא פשוט קו יעיל ועכשיו הוא יהפוך לעוד יותר יעיל עם תחנת האיסוף בצומת הולץ.
אני נוסעת ברכבת לתל אביב בעיקר רק אם
אני צריכה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות = סביבות 9 בבוקר.
כל זה על מנת לא להיתקע בכביש 6 לפני מחלף בן שמן (כאשר כביש 1 מתווסף לכביש 6), או במידה ואני רוצה להגיע לתחנת האוניברסיטה .
לרוב אני מעדיפה לנסוע בקו 370 או 380.
התדירות של 370 לצערי רק 2 נסיעות בשעה (בעבר היו 3 נסיעות בשעה), תמח"ת קרובה למקומות שאני צריכה להגיע.
ושוב - מבלי לדבר על הפרש המחיר.... אם אני נוסעת וחוזרת באותו היום כמובן שמטעינה חופשי יומי .
 

olli3

New member
מנהל
וכמה אנשים את פוגשת איתך בקו 380?

אני נוסעת ברכבת לתל אביב בעיקר רק אם
אני צריכה להגיע בשעות הבוקר המוקדמות = סביבות 9 בבוקר.
כל זה על מנת לא להיתקע בכביש 6 לפני מחלף בן שמן (כאשר כביש 1 מתווסף לכביש 6), או במידה ואני רוצה להגיע לתחנת האוניברסיטה .
לרוב אני מעדיפה לנסוע בקו 370 או 380.
התדירות של 370 לצערי רק 2 נסיעות בשעה (בעבר היו 3 נסיעות בשעה), תמח"ת קרובה למקומות שאני צריכה להגיע.
ושוב - מבלי לדבר על הפרש המחיר.... אם אני נוסעת וחוזרת באותו היום כמובן שמטעינה חופשי יומי .
וכמה אנשים את פוגשת איתך בקו 380?
בענין המחיר, אני זוכר את הימים שרכבת עלתה בסך הכל שקל אחד יותר ממה שעלתה נסיעה באגד ב370,380.
&nbsp
אני גר כיום ביישוב שנמצא בסך הכל קצת פחות מ15 ק"מ מהעיר המטרופולין הקרובה ועלות הנסיעה שלי היא 12.5 ש"ח לכיוון (עם מעבר של 90 דקות אומנם, אך עדיין). נוסע בסך הכל 18-20 דקות ומשלם 12.50 ש"ח. האם העלות גורמת לכך שאנשים מעדיפים לקחת את הרכבת? עלותה 10 ש"ח והרוב המוחלט מעדיף את האוטובוס עקב יתרונותיו הרבים.
&nbsp
לכל אלו עלייך להוסיף את רפורמת התעריפים, כפי שאת מעדיפה לרכוש חופשי יומי, כך גם אנשים שנוסעים יום יום מעדיפים חופשי חודשי ואם בעבר תשלום באמצעות כרטיסיית שתי נסיעות בקו 380 ולאחר מכן בערך צבור הייתה זולה יותר מאשר רכישת חופשי חודשי ברכבת (שהיית צריכה לבחור אם לשלב אותו או עם אוטובסוים בגוש דן או עם אוטובוסים בבאר שבע, לא היה גם וגם), שהיה יקר יותר, גרם לאנשים שונים להעדיף את 370 או 380 לנסיעה יומיומית לעבודה.
&nbsp
אבל הדברים השתנו, מאד. כל מה שפירטתי לעיל תרם לכך שמספר הנוסעים ב380 בירידה מתמדת.
 

raya

Well-known member
בנסיעה בקו 380 - נוסעים באוטובוס מספר דומה לזה

וכמה אנשים את פוגשת איתך בקו 380?
בענין המחיר, אני זוכר את הימים שרכבת עלתה בסך הכל שקל אחד יותר ממה שעלתה נסיעה באגד ב370,380.
&nbsp
אני גר כיום ביישוב שנמצא בסך הכל קצת פחות מ15 ק"מ מהעיר המטרופולין הקרובה ועלות הנסיעה שלי היא 12.5 ש"ח לכיוון (עם מעבר של 90 דקות אומנם, אך עדיין). נוסע בסך הכל 18-20 דקות ומשלם 12.50 ש"ח. האם העלות גורמת לכך שאנשים מעדיפים לקחת את הרכבת? עלותה 10 ש"ח והרוב המוחלט מעדיף את האוטובוס עקב יתרונותיו הרבים.
&nbsp
לכל אלו עלייך להוסיף את רפורמת התעריפים, כפי שאת מעדיפה לרכוש חופשי יומי, כך גם אנשים שנוסעים יום יום מעדיפים חופשי חודשי ואם בעבר תשלום באמצעות כרטיסיית שתי נסיעות בקו 380 ולאחר מכן בערך צבור הייתה זולה יותר מאשר רכישת חופשי חודשי ברכבת (שהיית צריכה לבחור אם לשלב אותו או עם אוטובסוים בגוש דן או עם אוטובוסים בבאר שבע, לא היה גם וגם), שהיה יקר יותר, גרם לאנשים שונים להעדיף את 370 או 380 לנסיעה יומיומית לעבודה.
&nbsp
אבל הדברים השתנו, מאד. כל מה שפירטתי לעיל תרם לכך שמספר הנוסעים ב380 בירידה מתמדת.
בנסיעה בקו 380 - נוסעים באוטובוס מספר דומה לזה
שב-370.
לא "מרגישה" שיש פחות נוסעים בקו.
דרך אגב - בן זוגי כאשר הוא נוסע לתל אביב (צריך להיות באיזור כיכר רבין) מעדיף לנסוע הלוך וגם חזור באוטובוס, גם אם יש לו חופשי יומי.
ההעדפה שלי לאוטובוס מול רכבת היא גם באפשרות לרדת תחנה אחת לפני תחנה מרכזית בבאר שבע ונסות לתפוס אוטובוס הביתה (שיצא אולי לפני כמה דקות מתחנה מרכזית).
ןבקשר למה שכתבת על העלות של 10₪- הכוונה להפרש במחיר בין 15₪ ל-27₪?
לא מעט אנשים מעדיפים לנסוע באוטובוס.
זמן הנסיעה ב-2 האופציות זהה (למרבית הפליאה.....)
 

olli3

New member
מנהל
ברוב שעות היום 380 עוזב את באר שבע עם פחות מ-10 נוסעים

בנסיעה בקו 380 - נוסעים באוטובוס מספר דומה לזה
שב-370.
לא "מרגישה" שיש פחות נוסעים בקו.
דרך אגב - בן זוגי כאשר הוא נוסע לתל אביב (צריך להיות באיזור כיכר רבין) מעדיף לנסוע הלוך וגם חזור באוטובוס, גם אם יש לו חופשי יומי.
ההעדפה שלי לאוטובוס מול רכבת היא גם באפשרות לרדת תחנה אחת לפני תחנה מרכזית בבאר שבע ונסות לתפוס אוטובוס הביתה (שיצא אולי לפני כמה דקות מתחנה מרכזית).
ןבקשר למה שכתבת על העלות של 10₪- הכוונה להפרש במחיר בין 15₪ ל-27₪?
לא מעט אנשים מעדיפים לנסוע באוטובוס.
זמן הנסיעה ב-2 האופציות זהה (למרבית הפליאה.....)
ברוב שעות היום 380 עוזב את באר שבע עם פחות מ-10 נוסעים
לעומתו, 370 נע בתפוסה של 20-40 נוסעים ברוב שעות היום.
&nbsp
גם כש380 נכנס לבאר שבע הוא עושה זאת עם פחות מ-10 נוסעים במרבית נסיעותיו. ניתן גם לחזות בהם בכביש 6 ריקים למדיי.
&nbsp
יש שעות שיש ב-380 יותר נוסעים ואלו שעות השיא אך בשאר שעות היום, מספר הנוסעים ברוב המוחלט של הנסיעות לא עובר את ה-10 נוסעים ולא פעם גם לא את ה-5 נוסעים.
&nbsp
אני מבין את הנוחות בהחלפה לקו 9 מבלי לרדת במרכזית ולבזבז בה זמן רב. אך מעבר לכך כי קיים קו 16 (נכון בתדירות נמוכה יותר), מדובר בעניין שולי למדיי שלא משפיע על מרבית הנוסעים בין באר שבע לתל אביב ולהיפך.
&nbsp
אותי אין צורך לשכנע, עבורי נסיעה באוטובוס עדיפה בהרבה על הרכבת, ממגוון סיבות. אחת מהסיבות היא שבאוטובוס אני יורד בסורוקה ולא צריך אוטובוס פנימי וכנ"ל בכיוון הנגדי עולה שם ללא צורך באוטובוס פנימי שיביא אותי לסורוקה. אך גם היכולת להירדם (לא מסוגל ברכבת), היכולת לדעת אם צפויים עיכובים (ברכבת זה רולטה לכל דבר ועניין, באוטובוס בבגדול אם לא קרה משהו חריג, אתה יודע מתי תגיע) ואי ההקפאה ששוררת ברכבת.
 

raya

Well-known member
אז יש לנו משהו משותף.... היתרון לרדת במרכז המורים

ברוב שעות היום 380 עוזב את באר שבע עם פחות מ-10 נוסעים
לעומתו, 370 נע בתפוסה של 20-40 נוסעים ברוב שעות היום.
&nbsp
גם כש380 נכנס לבאר שבע הוא עושה זאת עם פחות מ-10 נוסעים במרבית נסיעותיו. ניתן גם לחזות בהם בכביש 6 ריקים למדיי.
&nbsp
יש שעות שיש ב-380 יותר נוסעים ואלו שעות השיא אך בשאר שעות היום, מספר הנוסעים ברוב המוחלט של הנסיעות לא עובר את ה-10 נוסעים ולא פעם גם לא את ה-5 נוסעים.
&nbsp
אני מבין את הנוחות בהחלפה לקו 9 מבלי לרדת במרכזית ולבזבז בה זמן רב. אך מעבר לכך כי קיים קו 16 (נכון בתדירות נמוכה יותר), מדובר בעניין שולי למדיי שלא משפיע על מרבית הנוסעים בין באר שבע לתל אביב ולהיפך.
&nbsp
אותי אין צורך לשכנע, עבורי נסיעה באוטובוס עדיפה בהרבה על הרכבת, ממגוון סיבות. אחת מהסיבות היא שבאוטובוס אני יורד בסורוקה ולא צריך אוטובוס פנימי וכנ"ל בכיוון הנגדי עולה שם ללא צורך באוטובוס פנימי שיביא אותי לסורוקה. אך גם היכולת להירדם (לא מסוגל ברכבת), היכולת לדעת אם צפויים עיכובים (ברכבת זה רולטה לכל דבר ועניין, באוטובוס בבגדול אם לא קרה משהו חריג, אתה יודע מתי תגיע) ואי ההקפאה ששוררת ברכבת.
אז יש לנו משהו משותף.... היתרון לרדת במרכז המורים
(שם כבר לקחתי לא פעם קו 16 כאשר השעה התאימה) או בויצמן/רגר, ולא לבזבז זמן בתחנה מרכזית.
חבל שכך התגלגלו הדברים......
שבת שלום!
במחשבה שניה - אולי יוסיפו נסיעה ב-370, או שיזיזו את הנסיעה של XX20 ל-XX30?
 

מנכל אחד

Active member
קו 378

אכן, נמנעתי בדיוק מהסיבה שבגינה נפתח שרשור זה.
צמצום הנסיעות בקו 380 הוא צעד נכון ומתבקש, לא התערמתי לרגע אחד כששמעתי על בחינת הדבר לפני כשנתיים ולא התרעמתי כשנאמר לי כי ההחלטה ניתנה. הדבר היה נחוץ ביותר למען שיפור השירות באיזורים רבים אחרים המשוועים לשיפור שירות על חשבון קו שמסיע בעיקר חול מבאר שבע לתל אביב ומחזיר אותו בחזרה לבאר שבע. למעט בימים: ראשון, חמישי, שישי ושבת.
&nbsp
מזה כ-4 שנים שקו 380 רק הולך ומתרוקן. אם פעם הוא היה מלא בסטודנטים, גם זה עבר... אם פעם הוא היה מלא בחיילים, גם זה עבר... הנסיעה בתוך באר שבע הפכה לאיטית יותר ומרבית הנוסעים עדיין עולים בתחנה המרכזית. כך שלוקח כ10-15 דקות רק לצאת מבאר שבע.
&nbsp
הפקקים בכביש 6, הפקקים בצומת להבים, הפקקים בכביש 1 טרם הכניסה לנתיב המהיר והפקקים בנתיבי איילון בשני הכיוונים ולאורך כמעט כל שעות היום, כולל בשעות הערב, כולם יחדיו הורידו את קרנו של קו 380 והפכו אותו מנסיעה מהירה ונעימה לנסיעת זחילה מעייפת.
&nbsp
החל מהפעלת הפעימה השנייה של דן באר שבע, חל שיפור משמעותי בהגעה משכונות העיר לתחנת רכבת צפון, דבר שהוביל לכך שיש אנשים שעברו להעדיף שימוש ברכבת עקב החלפות יעילות יותר לקווי אוטובוס. זאת בנוסף להקמת תחנות אוטובוס בכיכר החיצונית של תחנת הרכבת (על שדרות בן גוריון), כך שאין צורך ללכת כ-500 מטרים כבעבר מתחנת הרכבת לתחנת האוטובוס הסמוכה. כך גם נוסעים שביקשו להחליף לקווי מזרח הנגב, החלו להעדיף את הרכבת עקב תחנות האוטובוס הסמוכות על פני נסיעה ב380 והחלפה בסורוקה.
&nbsp
גם התרומה של הכפלת המסילה וקיצור זמן הנסיעה ברכבת עשה את שלו, נכון שבמרוצת הזמן, הנסיעה התארכה עקב פתיחת תחנות שונות, אך במקביל, גם הנסיעה ב380 הפכה להיות ארוכה יותר ויותר עקב עומסי תנועה הולכים וגדלים.
&nbsp
גם קו 378 הוא קו שהפך למיותר למדיי במערכת הקווים. מעבר לכך שהוא משרת גרוע מאד את אופקים ונתיבות בקישורם לתל אביב ומעבר לכך שהוא לא מקשר בין 3 הערים הדרומיות (אופקים, נתיבות ושדרות) עקב הגדרת איסוף בלבד והורדה בלבד בהתאמה לכיוון הנסיעה. הוא נשאר כביכול רלוונטי רק לתושבי שדרות וכידוע מרביתם אינם עובדים בתל אביב. אך מכיוון שעומסי התנועה הקשים שקיימים בכביש 4 באיזור אשקלון, אשדוד... הנסיעה ב378 אף היא הפכה לנסיעה מתישה מאד. כך שגם חינם הרכבת שהיה וגם הנסיעה המתישה עשתה את שלה וכל זאת ביחד עם שיפור שירות משמעותי במכרז של דן בדרום שגרם לכך שכל תחנות הרכבת (אופקים, נתיבות, שדרות) מקושרות היטב לכל חלקי הערים וליישובים הסמוכים.
&nbsp
669 הוא קו שמשווע לתוספת נסיעות. קיים ביקוש גדול בהגעה למוסדות הלימוד הפזורים סביב כביש 4 ולמוסדות ציבור נוספים לרבות בית החולים תל השומר. הדבר בהחלט יסייע לתושבי הדרום להגיע ביעילות רבה יותר ליישובי מזרח גוש דן.
&nbsp
לגבי מה יקרה בסופו של דבר עם 370? לא נראה לי שהוא ימות, לא בקרוב ולא רחוק יותר. הוא פשוט קו יעיל ועכשיו הוא יהפוך לעוד יותר יעיל עם תחנת האיסוף בצומת הולץ.
קו 378
במסגרת השינוי בקו 378 שונתה ההגדרה כעת התחנות בנתיבות ושדרות מוגדרות כהעלאה והורדה.
לא ברור לי למה זה הושמט מפירסומי מטרופולין (אולי הם חוששים שיהיה להם נוסעים באוטובוס
)
 

olli3

New member
מנהל
כי כנראה מחלקת השיווק של מטרופולין לא קיבלה על זה עדכון

קו 378
במסגרת השינוי בקו 378 שונתה ההגדרה כעת התחנות בנתיבות ושדרות מוגדרות כהעלאה והורדה.
לא ברור לי למה זה הושמט מפירסומי מטרופולין (אולי הם חוששים שיהיה להם נוסעים באוטובוס
)
כי כנראה מחלקת השיווק של מטרופולין לא קיבלה על זה עדכון
ממחלקת התנועה או התפעול.
 
פרסום של מטרופולין המרכז את כל השינויים:

השבתה משמעותית של קו 380 (ת"א מרכז-ב"ש), מה הסיבה?
http://www.metropoline.com/WS/Images/132139650452769162.jpg
אכזבה גדולה שכמעט "רוצחים" את הקו הזה ומצמצמים באופן משמעותי מאוד את התדירות שלו, הוא תחליף מצוין לרכבת המאספת שנהייתה מתל אביב לבאר שבע ואפילו מהר יותר אם אין פקקים
יש סיבה להחלטה הבזוייה הזו?
פרסום של מטרופולין המרכז את כל השינויים:
[URL]http://www.metropoline.com/WS/Images/132145617589617861.pdf[/URL]
 

raya

Well-known member
שיפור וייעול השירות? קשה לקרוא לזה כך.

פרסום של מטרופולין המרכז את כל השינויים:
[URL]http://www.metropoline.com/WS/Images/132145617589617861.pdf[/URL]
שיפור וייעול השירות? קשה לקרוא לזה כך.
בנוסף בקובץ אין פירוט על מהות השינויים.
לדוגמא קו 469 לנתב"ג מופיע ברשימת השינויים, השכנים שלי מתכוונים לנסוע בו במוצאי סוכות.
באתר מטרופולין לא ניתן לראות בוודאות מהם השינויים.
 
יש באתר מטרופולין פרסומים מפורטים על שינויים שונים, הנה

שיפור וייעול השירות? קשה לקרוא לזה כך.
בנוסף בקובץ אין פירוט על מהות השינויים.
לדוגמא קו 469 לנתב"ג מופיע ברשימת השינויים, השכנים שלי מתכוונים לנסוע בו במוצאי סוכות.
באתר מטרופולין לא ניתן לראות בוודאות מהם השינויים.
יש באתר מטרופולין פרסומים מפורטים על שינויים שונים, הנה
הפרסום על קו 469:
[URL]http://www.metropoline.com/WS/Images/132139646683258662.jpg[/URL]
 

raya

Well-known member
רבה! לפיכך נראה לי שאין שום שינוי בקו.

יש באתר מטרופולין פרסומים מפורטים על שינויים שונים, הנה
הפרסום על קו 469:
[URL]http://www.metropoline.com/WS/Images/132139646683258662.jpg[/URL]
רבה! לפיכך נראה לי שאין שום שינוי בקו.
נכנסתי עכשיו לאתר מטרופולין וראיתי את השינויים.
לגבי 469 השינוי הוא מתל אביב לבאר שבע בלבד.
 

olli3

New member
מנהל
השיפור הוא בעיקר לתושבי היישובים הבדוואים ולמשתמשי קו 669

שיפור וייעול השירות? קשה לקרוא לזה כך.
בנוסף בקובץ אין פירוט על מהות השינויים.
לדוגמא קו 469 לנתב"ג מופיע ברשימת השינויים, השכנים שלי מתכוונים לנסוע בו במוצאי סוכות.
באתר מטרופולין לא ניתן לראות בוודאות מהם השינויים.
השיפור הוא בעיקר לתושבי היישובים הבדוואים ולמשתמשי קו 669
אם היית נוסעת בקווים המדוברים כשיש 10 אנשים בעמידה, גם את היית אומרת כי מדובר בשיפור שירות.
&nbsp
קווי המגזר הבדוואי הם הקווים שזכו להצלחה הכי מסחררת בדרום בשנים שהם קיימים. יותר מכל קו אחר שנפתח במגזר הרגיל, למעט אולי 343.
 
גם הבדואים הם אזרחים ובני אנוש

השיפור הוא בעיקר לתושבי היישובים הבדוואים ולמשתמשי קו 669
אם היית נוסעת בקווים המדוברים כשיש 10 אנשים בעמידה, גם את היית אומרת כי מדובר בשיפור שירות.
&nbsp
קווי המגזר הבדוואי הם הקווים שזכו להצלחה הכי מסחררת בדרום בשנים שהם קיימים. יותר מכל קו אחר שנפתח במגזר הרגיל, למעט אולי 343.
גם הבדואים הם אזרחים ובני אנוש
בניגוד לדעתו של צר התחבורע הסבור שמדובר באורחים זמניים ונסבלים
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה היא שיש שם עלייה בגלל הזנחה בעבר.

גם הבדואים הם אזרחים ובני אנוש
בניגוד לדעתו של צר התחבורע הסבור שמדובר באורחים זמניים ונסבלים
הכוונה היא שיש שם עלייה בגלל הזנחה בעבר.
כשפותחים קווים חדשים או משפרים שירות עבור אוכלוסייה שלא זכתה בשירות טוב בעבר מקבלים עלייה במספרי הנוסעים שאי אפשר לקבל מאוכלוסיות שתמיד זכו לשירות.
&nbsp
&nbsp
 

raya

Well-known member
בעיקרון אין לי שום בעיה עם זה

הכוונה היא שיש שם עלייה בגלל הזנחה בעבר.
כשפותחים קווים חדשים או משפרים שירות עבור אוכלוסייה שלא זכתה בשירות טוב בעבר מקבלים עלייה במספרי הנוסעים שאי אפשר לקבל מאוכלוסיות שתמיד זכו לשירות.
&nbsp
&nbsp
בעיקרון אין לי שום בעיה עם זה
להיפך - בעד שיפור השירות למגזר הבידואי.
עובדה שלפחות לפי מה שאני רואה - הקווים של חברת גלים מלאים.
אם כי מצד שני - מפריע לי שזה בא במידה מסוימת על חשבון קוים אחרים.
רעיה
 
למעלה