מיזם תחבורה שיתופית בקרוב

מיזם תחבורה שיתופית בקרוב

מיזם תחבורה שיתופית בקרוב
הפרוייקט יחל מ 4 לאוקטובר, הנסיעה בכל רכב פרטי מ 3 נוסעים ומעלה רק בנתיב של תח"צ כולל מוניות, ורכב עם נוסע אחד עד 2 נוסעים בנתיב רכבים, כדי לנסות להקל על הפקקים בכניסות לאיילון ולת"א, ובכניסה לת"א מצפון בכביש 2 ובכביש 4.
לדעתי זה מיותר, עדיין לא יפתור את הבעיה, יש מקומות עבודה שכל עובד גר בעיר אחרת ולא עכל עובד גרים בדרך של השני באותו מקום עבודה ויקח אותו ונוסע נוסף וזה לדעתי בזבוז זמן (עד שיירד מהבניין - יחכה הרכב מספר דקות ולא הוא יחכה לרכב).
הפתרון זה לקצות נתיב רציף לתח"צ בלבד בכל הכביש איילון בשני כיוונים ולא חלק ממנה כמו שעשו צחוק בחלק הצפוני והדרומי כי המרכז כבר פקוק בצורה לא נורמלית (מת"א אוניברסיטה עד ת"א סבידור ומכיוון השני מת"א הגנה עד ת"א השלום.
 
זה לא מיזם של תחבורה שיתופית אלא נתיבים שמיועדים לכלי רכב

מיזם תחבורה שיתופית בקרוב
הפרוייקט יחל מ 4 לאוקטובר, הנסיעה בכל רכב פרטי מ 3 נוסעים ומעלה רק בנתיב של תח"צ כולל מוניות, ורכב עם נוסע אחד עד 2 נוסעים בנתיב רכבים, כדי לנסות להקל על הפקקים בכניסות לאיילון ולת"א, ובכניסה לת"א מצפון בכביש 2 ובכביש 4.
לדעתי זה מיותר, עדיין לא יפתור את הבעיה, יש מקומות עבודה שכל עובד גר בעיר אחרת ולא עכל עובד גרים בדרך של השני באותו מקום עבודה ויקח אותו ונוסע נוסף וזה לדעתי בזבוז זמן (עד שיירד מהבניין - יחכה הרכב מספר דקות ולא הוא יחכה לרכב).
הפתרון זה לקצות נתיב רציף לתח"צ בלבד בכל הכביש איילון בשני כיוונים ולא חלק ממנה כמו שעשו צחוק בחלק הצפוני והדרומי כי המרכז כבר פקוק בצורה לא נורמלית (מת"א אוניברסיטה עד ת"א סבידור ומכיוון השני מת"א הגנה עד ת"א השלום.
זה לא מיזם של תחבורה שיתופית אלא נתיבים שמיועדים לכלי רכב
עם מספר נוסעים, כמו שיש בארה"ב למשל (נתיבי HOV). בישראל החליטו לקרוא לזה "נתיב פלוס".
 

XrayCharlie

New member
הדבר הזה הולך להיות אסון לתח"צ

זה לא מיזם של תחבורה שיתופית אלא נתיבים שמיועדים לכלי רכב
עם מספר נוסעים, כמו שיש בארה"ב למשל (נתיבי HOV). בישראל החליטו לקרוא לזה "נתיב פלוס".
הדבר הזה הולך להיות אסון לתח"צ
על כביש 2 לכיוון דרום למעשה ביטלו את הנת"צ שהיה פעיל בשעות הבוקר דרומית לפולג ו-"הנתיב" הזה חזר (חוזר) להיות שול במשרה מלאה. הנתיב הימני (מבין שלושה) סומן כנת"צ ו- +2 אבל ביום חמישי בלילה נסעתי בכביש וראיתי פוטנציאל לקטסטרופה מבחינת תחבורה ציבורית.
למרות השעה המאוחרת (אחרי חצות) הייתה תנועה רבה מאוד בכביש.
כפי שכבר פורסם, נהגים רבים כבר חושבים שהנתיב פעיל ולכן רוב התנועה הייתה בנתיב האמצעי והשמאלי. הבעיה הייתה שבנתיב הימני היה רכב שנסע 70 (כביש של 90) ומולו הנתיב היה פתוח לגמרי אבל בגלל התנועה הכבדה בנתיבים משמאלו אי אפשר היה לעקוף אותו.
&nbsp
עכשיו תחשבו שבבוקר בשעות העומס רכב איטי שכזה (או אפילו משאית גדולה וכבדה) נוסע בנתיב הנ"ל (כי מותר לו) והאוטובוסים פשוט נתקעים מאחוריהם ללא שום אפשרות לעקוף.
&nbsp
מעניין גם כמה נהגים (עם לפחות נוסע נוסף) ימשיכו בנת"צ דרומית לגלילות "מהרגל" למרות שהוא לא יסומן כ- "+2".
&nbsp
נכון שלכיוון צפון יהיה שיפור כי גם מצב כזה יהיה שיפור לעומת המצב שהיה עד היום (כביש ללא נת"צ כלל) אבל לדעתי התח"צ יפסיד מהמהלך הזה.
&nbsp
 
בקצה כל "מיזם" "רפורמה" עומד בן דוד /מקורב שחותך קופון ומשלם

הדבר הזה הולך להיות אסון לתח"צ
על כביש 2 לכיוון דרום למעשה ביטלו את הנת"צ שהיה פעיל בשעות הבוקר דרומית לפולג ו-"הנתיב" הזה חזר (חוזר) להיות שול במשרה מלאה. הנתיב הימני (מבין שלושה) סומן כנת"צ ו- +2 אבל ביום חמישי בלילה נסעתי בכביש וראיתי פוטנציאל לקטסטרופה מבחינת תחבורה ציבורית.
למרות השעה המאוחרת (אחרי חצות) הייתה תנועה רבה מאוד בכביש.
כפי שכבר פורסם, נהגים רבים כבר חושבים שהנתיב פעיל ולכן רוב התנועה הייתה בנתיב האמצעי והשמאלי. הבעיה הייתה שבנתיב הימני היה רכב שנסע 70 (כביש של 90) ומולו הנתיב היה פתוח לגמרי אבל בגלל התנועה הכבדה בנתיבים משמאלו אי אפשר היה לעקוף אותו.
&nbsp
עכשיו תחשבו שבבוקר בשעות העומס רכב איטי שכזה (או אפילו משאית גדולה וכבדה) נוסע בנתיב הנ"ל (כי מותר לו) והאוטובוסים פשוט נתקעים מאחוריהם ללא שום אפשרות לעקוף.
&nbsp
מעניין גם כמה נהגים (עם לפחות נוסע נוסף) ימשיכו בנת"צ דרומית לגלילות "מהרגל" למרות שהוא לא יסומן כ- "+2".
&nbsp
נכון שלכיוון צפון יהיה שיפור כי גם מצב כזה יהיה שיפור לעומת המצב שהיה עד היום (כביש ללא נת"צ כלל) אבל לדעתי התח"צ יפסיד מהמהלך הזה.
&nbsp
בקצה כל "מיזם" "רפורמה" עומד בן דוד /מקורב שחותך קופון ומשלם
בקשיש למחליטן
 

Ccyclist

Well-known member
מזכיר את עוצר הנהגים הצעירים ב90

בקצה כל "מיזם" "רפורמה" עומד בן דוד /מקורב שחותך קופון ומשלם
בקשיש למחליטן
מזכיר את עוצר הנהגים הצעירים ב90
איזה שר "חכם" בממשלת שמיר הצרה (1990-1992) העביר חוק או תקנה שאסור לנהגים מתחת לגיל מסויים לנהוג בלילה, משהו כמו בין 1 בבוקר ל 5 או 6 בבוקר. "בחוכמתו כי רבה" חשב שצעירים יקדימו הביתה בליל הדמים שבין שישי לשבת וילכו לישון. התוצאה היתה שמי שיצאו לבלות ברכב לא יכלו לחזור הביתה ב 2,3,4 בבוקר אז הם פשוט המשיכו את הבילוי והתחילו לנהוג חזרה ב5 או 6 עם ביטול העוצר. כמובן ששעה-שעתיים נוספות של בילוי ועייפות לא תרמו לבטיחות בדרכים. ממשלת רבין השניה ביטלה את זה ממש אחרי שעלתה לשלטון.
&nbsp
מה שצריך סביב כביש החוף הוא מערכת חניוני חנה וסע לתושבי ישובים קטנים שאין בהם תח"צ סביר ואוטובוסים מהירים מהחניונים האלו על נת"צ. פרוייקט מהיר לעיר היה אמור לתת פתרון להתמשקות נהגים ממקומות ללא תח"צ תדירה עם מערכת תח"צ תדירה.
 
איך יאכף ה"נוסע הנוסף"?

מזכיר את עוצר הנהגים הצעירים ב90
איזה שר "חכם" בממשלת שמיר הצרה (1990-1992) העביר חוק או תקנה שאסור לנהגים מתחת לגיל מסויים לנהוג בלילה, משהו כמו בין 1 בבוקר ל 5 או 6 בבוקר. "בחוכמתו כי רבה" חשב שצעירים יקדימו הביתה בליל הדמים שבין שישי לשבת וילכו לישון. התוצאה היתה שמי שיצאו לבלות ברכב לא יכלו לחזור הביתה ב 2,3,4 בבוקר אז הם פשוט המשיכו את הבילוי והתחילו לנהוג חזרה ב5 או 6 עם ביטול העוצר. כמובן ששעה-שעתיים נוספות של בילוי ועייפות לא תרמו לבטיחות בדרכים. ממשלת רבין השניה ביטלה את זה ממש אחרי שעלתה לשלטון.
&nbsp
מה שצריך סביב כביש החוף הוא מערכת חניוני חנה וסע לתושבי ישובים קטנים שאין בהם תח"צ סביר ואוטובוסים מהירים מהחניונים האלו על נת"צ. פרוייקט מהיר לעיר היה אמור לתת פתרון להתמשקות נהגים ממקומות ללא תח"צ תדירה עם מערכת תח"צ תדירה.
איך יאכף ה"נוסע הנוסף"?
במצב של נת"צ מוחלט קל לצלם ולאכוף נגד כל רכב פרטי הנוסע בו.
אם מותר נוסע נוסף צריך שוטר שיעצור רכבים לוודא שיש בהם נוסע נוסף (כי גם אם הותקנה מצלמה בגובה החלון הנהג הבודד שנתפס בקלקלתו יטען ששותפו לנסיעה בדיוק התכופף כדי לקשור הנעליים).
עצירות רכבים בנתיב על ידי המשטרה לא יקלו על מצב התנועה בהם.
אם מתעקשים על נסועה של רכב פרטי בנתיבי אוטובוסים (למה?) אולי עדיפה השיטה שקיימת בקטע של כביש מס' 1, של תשלום כסף.
 

luis13

New member
כבר ענו על זה

איך יאכף ה"נוסע הנוסף"?
במצב של נת"צ מוחלט קל לצלם ולאכוף נגד כל רכב פרטי הנוסע בו.
אם מותר נוסע נוסף צריך שוטר שיעצור רכבים לוודא שיש בהם נוסע נוסף (כי גם אם הותקנה מצלמה בגובה החלון הנהג הבודד שנתפס בקלקלתו יטען ששותפו לנסיעה בדיוק התכופף כדי לקשור הנעליים).
עצירות רכבים בנתיב על ידי המשטרה לא יקלו על מצב התנועה בהם.
אם מתעקשים על נסועה של רכב פרטי בנתיבי אוטובוסים (למה?) אולי עדיפה השיטה שקיימת בקטע של כביש מס' 1, של תשלום כסף.
כבר ענו על זה
המשטרה הצטיידה בעשרות אופנועים והשוטרים יפטרלו לאורך הכביש ויסתכלו מי נוהג בנתיב ללא מספר הנוסעים הנדרש.
&nbsp
אני מחכה לראות אבל את הישראלים המתחכמים שיהיו נהג + בוסטר ותינוק :)
 
מוטב בובת תינוק

כבר ענו על זה
המשטרה הצטיידה בעשרות אופנועים והשוטרים יפטרלו לאורך הכביש ויסתכלו מי נוהג בנתיב ללא מספר הנוסעים הנדרש.
&nbsp
אני מחכה לראות אבל את הישראלים המתחכמים שיהיו נהג + בוסטר ותינוק :)
מוטב בובת תינוק
למקרה שישכחו ברכב.
 
מזכיר לי את החוק של הנהג המלווה

מזכיר את עוצר הנהגים הצעירים ב90
איזה שר "חכם" בממשלת שמיר הצרה (1990-1992) העביר חוק או תקנה שאסור לנהגים מתחת לגיל מסויים לנהוג בלילה, משהו כמו בין 1 בבוקר ל 5 או 6 בבוקר. "בחוכמתו כי רבה" חשב שצעירים יקדימו הביתה בליל הדמים שבין שישי לשבת וילכו לישון. התוצאה היתה שמי שיצאו לבלות ברכב לא יכלו לחזור הביתה ב 2,3,4 בבוקר אז הם פשוט המשיכו את הבילוי והתחילו לנהוג חזרה ב5 או 6 עם ביטול העוצר. כמובן ששעה-שעתיים נוספות של בילוי ועייפות לא תרמו לבטיחות בדרכים. ממשלת רבין השניה ביטלה את זה ממש אחרי שעלתה לשלטון.
&nbsp
מה שצריך סביב כביש החוף הוא מערכת חניוני חנה וסע לתושבי ישובים קטנים שאין בהם תח"צ סביר ואוטובוסים מהירים מהחניונים האלו על נת"צ. פרוייקט מהיר לעיר היה אמור לתת פתרון להתמשקות נהגים ממקומות ללא תח"צ תדירה עם מערכת תח"צ תדירה.
מזכיר לי את החוק של הנהג המלווה
סמוך לזמן שבו עברתי טסט בגיל מתקדם למדי, יצא איסור לנהגים חדשים לנהוג בלי נהג מלווה.
מכיוון שלא היה לי נהג מלווה פשוט נמנעתי מנהיגה (3 חודשים אם זיכרוני אינו מטעני).
חוויית הנהיגה לאחר אותה הפסקה היא אולי אחת הסיבות שעד היום אני מעדיפה תחבורה ציבורית.
כיום אם איני טועה, כדי להשלים את קבלת הרישיון צריך ממש לנסוע עם נהג מלווה, שאמור לחתום לנהג הצעיר על כל נסיעה. לא אפול מן הכסא אם אשמע שישנם נהגים צעירים המשיגים חתימות אך לא נסיעות בליווי.
 

Ccyclist

Well-known member
בחו"ל המלווה הוא לפני הטסט.

מזכיר לי את החוק של הנהג המלווה
סמוך לזמן שבו עברתי טסט בגיל מתקדם למדי, יצא איסור לנהגים חדשים לנהוג בלי נהג מלווה.
מכיוון שלא היה לי נהג מלווה פשוט נמנעתי מנהיגה (3 חודשים אם זיכרוני אינו מטעני).
חוויית הנהיגה לאחר אותה הפסקה היא אולי אחת הסיבות שעד היום אני מעדיפה תחבורה ציבורית.
כיום אם איני טועה, כדי להשלים את קבלת הרישיון צריך ממש לנסוע עם נהג מלווה, שאמור לחתום לנהג הצעיר על כל נסיעה. לא אפול מן הכסא אם אשמע שישנם נהגים צעירים המשיגים חתימות אך לא נסיעות בליווי.
בחו"ל המלווה הוא לפני הטסט.
משמעות הדרישה בארץ היא שרישיון נהיגה ישראלי אינו באמת רישיון נהיגה, כי בשאר העולם רישיון הנהיגה מקנה לבעליו זכות לנהוג לבד בכל תנאי הדרך.
&nbsp
גירסאת המקור שאני מכיר ממספר מדינות נועדה לתת לתלמיד הנהיגה ניסיון נוסף מעבר לשיעורי הנהיגה הפורמאליים. הפרט הראשון במערכת הוא שתלמיד הנהיגה מוציא רישיון למידה (תעודה שמקנה זכות ללמוד, בבריטניה היא לא מותנה במבחן) ואז נהג עם ותק של כמה שנים ורישיון נקי יכול ללוות את התלמיד בעת שהתלמיד נוהג ברכב פרטי. רישיון הלמידה מאפשר להשיג ביטוח עבור התלמיד ובמקרה של עבירת תנועה הנקודות יצטברו עליו גם לפני הטסט.
&nbsp
ספציפית לבריטניה אפשר לעשות קורסים לשיפור הנהיגה לנהגים חדשים אחרי טסט, אבל זו לא חובה.
&nbsp
מנסיוני האישי כמי שלמד לנהוג לפני 6 שנים כדי לנסוע נסיעה בינעירונית שאינה נוחה בצירוף הרכבות שהייתי צריך להשתמש בו בזמנו - הדגשתי את העניין למורה לנהיגה והיא דאגה לשלב כמה שיותר דרכים בינעירוניות כולל כאלו של 110 קמ"ש במשך תהליך הלמידה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שיטה רעה למדי, לא כל מי שיודע לעשות משהו יודע ללמד אותו היטב

בחו"ל המלווה הוא לפני הטסט.
משמעות הדרישה בארץ היא שרישיון נהיגה ישראלי אינו באמת רישיון נהיגה, כי בשאר העולם רישיון הנהיגה מקנה לבעליו זכות לנהוג לבד בכל תנאי הדרך.
&nbsp
גירסאת המקור שאני מכיר ממספר מדינות נועדה לתת לתלמיד הנהיגה ניסיון נוסף מעבר לשיעורי הנהיגה הפורמאליים. הפרט הראשון במערכת הוא שתלמיד הנהיגה מוציא רישיון למידה (תעודה שמקנה זכות ללמוד, בבריטניה היא לא מותנה במבחן) ואז נהג עם ותק של כמה שנים ורישיון נקי יכול ללוות את התלמיד בעת שהתלמיד נוהג ברכב פרטי. רישיון הלמידה מאפשר להשיג ביטוח עבור התלמיד ובמקרה של עבירת תנועה הנקודות יצטברו עליו גם לפני הטסט.
&nbsp
ספציפית לבריטניה אפשר לעשות קורסים לשיפור הנהיגה לנהגים חדשים אחרי טסט, אבל זו לא חובה.
&nbsp
מנסיוני האישי כמי שלמד לנהוג לפני 6 שנים כדי לנסוע נסיעה בינעירונית שאינה נוחה בצירוף הרכבות שהייתי צריך להשתמש בו בזמנו - הדגשתי את העניין למורה לנהיגה והיא דאגה לשלב כמה שיותר דרכים בינעירוניות כולל כאלו של 110 קמ"ש במשך תהליך הלמידה.
שיטה רעה למדי, לא כל מי שיודע לעשות משהו יודע ללמד אותו היטב
גם אם אדם נוהג היטב הוא לא בהכרח מורה טוב, ואם הוא נהג גרוע הוא מנחיל לתלמיד הרגלי נהיגה גרועים. רואים את זה לא מעט בארה"ב, למשל... (אם כי הם לפחות אדיבים יותר בד"כ, גם זה משהו). עדיף שתלמידים ילמדו ממורה מוסמך ולא מנהגים שהם מכירים.
&nbsp
בישראל רישיון נהיגה הוא רישיון לנהוג ברכב רגיל (לעומת רכב של מורה לנהיגה שבו גם הוא יכול לבלום) והמלווה הוא סוג של "מבוגר אחראי", לא מורה. זה כך כי רוב הנהגים החדשים הם בני נוער וכך להוריהם יש חובה לפקח עליהם מקרוב ולא רק לתת להם את המפתחות של הרכב ולקוות לטוב.
 

Ccyclist

Well-known member
זו שיטה מאד מקובלת בעולם לתרגול בנוסף לשיעורי הנהיגה.

שיטה רעה למדי, לא כל מי שיודע לעשות משהו יודע ללמד אותו היטב
גם אם אדם נוהג היטב הוא לא בהכרח מורה טוב, ואם הוא נהג גרוע הוא מנחיל לתלמיד הרגלי נהיגה גרועים. רואים את זה לא מעט בארה"ב, למשל... (אם כי הם לפחות אדיבים יותר בד"כ, גם זה משהו). עדיף שתלמידים ילמדו ממורה מוסמך ולא מנהגים שהם מכירים.
&nbsp
בישראל רישיון נהיגה הוא רישיון לנהוג ברכב רגיל (לעומת רכב של מורה לנהיגה שבו גם הוא יכול לבלום) והמלווה הוא סוג של "מבוגר אחראי", לא מורה. זה כך כי רוב הנהגים החדשים הם בני נוער וכך להוריהם יש חובה לפקח עליהם מקרוב ולא רק לתת להם את המפתחות של הרכב ולקוות לטוב.
זו שיטה מאד מקובלת בעולם לתרגול בנוסף לשיעורי הנהיגה.
הרעיון אינו להחליף את המורה לנהיגה, ונדיר מאד שאנשים ילמדו ללנהוג בלי שיעורים רשמיים ויעברו טסט. כשמגיעים בשיעורים לרמת נהיגה מסויימת שמאפשרת לנהוג עם נהג מלווה אפשר לעשות למשל שני שיעורים רשמיים וכמה נסיעות עם המלווה בשבוע. אלו לא חייבות להיות נסיעות סרק כמו בשיעורי הנהיגה, הפעם הראשונה שנהגתי לקניות בסופר היתה כ 3 חודשים לפני הרישיון עם בעלי כמלווה. אם התלמיד לומד דברים לא נכונים מהמלווה המורה יתקן זאת ובסופו של דבר רמת הנהיגה צריכה להיות כזו שהבוחן יעביר את הטסט.
&nbsp
רישיון הלמידה הירוק מאפשר לימודי נהיגה פורמליים ברכב עם מערכת דוושות מקבילה ונהיגה עם נהג מלווה ברכב רגיל. הטסט והרישיון האדום-ורוד מאפשרים לנהוג לבד. ברגע שרישיון וורוד-אדום ישראלי "שעבר טסט" מקביל בעצם לרישיון הלמדיה הירוק של מדינות אחרות עם דרישת המלווה ישנה בעיה כי לא מדובר במסמך מקביל שמאפשר את אותו טווח פעילות.
&nbsp
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ידוע לי, ובעיניי זה לא דבר טוב. ובארה"ב זה לא נדיר בכלל, אגב

זו שיטה מאד מקובלת בעולם לתרגול בנוסף לשיעורי הנהיגה.
הרעיון אינו להחליף את המורה לנהיגה, ונדיר מאד שאנשים ילמדו ללנהוג בלי שיעורים רשמיים ויעברו טסט. כשמגיעים בשיעורים לרמת נהיגה מסויימת שמאפשרת לנהוג עם נהג מלווה אפשר לעשות למשל שני שיעורים רשמיים וכמה נסיעות עם המלווה בשבוע. אלו לא חייבות להיות נסיעות סרק כמו בשיעורי הנהיגה, הפעם הראשונה שנהגתי לקניות בסופר היתה כ 3 חודשים לפני הרישיון עם בעלי כמלווה. אם התלמיד לומד דברים לא נכונים מהמלווה המורה יתקן זאת ובסופו של דבר רמת הנהיגה צריכה להיות כזו שהבוחן יעביר את הטסט.
&nbsp
רישיון הלמידה הירוק מאפשר לימודי נהיגה פורמליים ברכב עם מערכת דוושות מקבילה ונהיגה עם נהג מלווה ברכב רגיל. הטסט והרישיון האדום-ורוד מאפשרים לנהוג לבד. ברגע שרישיון וורוד-אדום ישראלי "שעבר טסט" מקביל בעצם לרישיון הלמדיה הירוק של מדינות אחרות עם דרישת המלווה ישנה בעיה כי לא מדובר במסמך מקביל שמאפשר את אותו טווח פעילות.
&nbsp
&nbsp
ידוע לי, ובעיניי זה לא דבר טוב. ובארה"ב זה לא נדיר בכלל, אגב
אני לא רואה פה שום בעיה, וכאמור, כל נסיעה ברכב רגיל עם מלווה לעולם לא תהיה כמו רכב של מורה לנהיגה כי ברכב רגיל אין מערכת דוושות כפולה. לכן כדי להושיב ליד ההגה נהג שרק לו השליטה, ולידו אפילו לא יושב מורה, הוא צריך לעבור בהצלחה מבחן נהיגה מלא. זו דעתי, לפחות בכל מה שקשור לרמת הנהיגה ותרבות הנהיגה בישראל. במדינות מעבר לים אפשר להתווכח עד כמה זה טוב או רע, אבל בישראל פשוט אין ברירה.
 
באיילון סימנו +3

הדבר הזה הולך להיות אסון לתח"צ
על כביש 2 לכיוון דרום למעשה ביטלו את הנת"צ שהיה פעיל בשעות הבוקר דרומית לפולג ו-"הנתיב" הזה חזר (חוזר) להיות שול במשרה מלאה. הנתיב הימני (מבין שלושה) סומן כנת"צ ו- +2 אבל ביום חמישי בלילה נסעתי בכביש וראיתי פוטנציאל לקטסטרופה מבחינת תחבורה ציבורית.
למרות השעה המאוחרת (אחרי חצות) הייתה תנועה רבה מאוד בכביש.
כפי שכבר פורסם, נהגים רבים כבר חושבים שהנתיב פעיל ולכן רוב התנועה הייתה בנתיב האמצעי והשמאלי. הבעיה הייתה שבנתיב הימני היה רכב שנסע 70 (כביש של 90) ומולו הנתיב היה פתוח לגמרי אבל בגלל התנועה הכבדה בנתיבים משמאלו אי אפשר היה לעקוף אותו.
&nbsp
עכשיו תחשבו שבבוקר בשעות העומס רכב איטי שכזה (או אפילו משאית גדולה וכבדה) נוסע בנתיב הנ"ל (כי מותר לו) והאוטובוסים פשוט נתקעים מאחוריהם ללא שום אפשרות לעקוף.
&nbsp
מעניין גם כמה נהגים (עם לפחות נוסע נוסף) ימשיכו בנת"צ דרומית לגלילות "מהרגל" למרות שהוא לא יסומן כ- "+2".
&nbsp
נכון שלכיוון צפון יהיה שיפור כי גם מצב כזה יהיה שיפור לעומת המצב שהיה עד היום (כביש ללא נת"צ כלל) אבל לדעתי התח"צ יפסיד מהמהלך הזה.
&nbsp
באיילון סימנו +3
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ברור שזה פחות נוח ושיש טרחה מסוימת בתיאום, זה נכון גם לתח"ץ

מיזם תחבורה שיתופית בקרוב
הפרוייקט יחל מ 4 לאוקטובר, הנסיעה בכל רכב פרטי מ 3 נוסעים ומעלה רק בנתיב של תח"צ כולל מוניות, ורכב עם נוסע אחד עד 2 נוסעים בנתיב רכבים, כדי לנסות להקל על הפקקים בכניסות לאיילון ולת"א, ובכניסה לת"א מצפון בכביש 2 ובכביש 4.
לדעתי זה מיותר, עדיין לא יפתור את הבעיה, יש מקומות עבודה שכל עובד גר בעיר אחרת ולא עכל עובד גרים בדרך של השני באותו מקום עבודה ויקח אותו ונוסע נוסף וזה לדעתי בזבוז זמן (עד שיירד מהבניין - יחכה הרכב מספר דקות ולא הוא יחכה לרכב).
הפתרון זה לקצות נתיב רציף לתח"צ בלבד בכל הכביש איילון בשני כיוונים ולא חלק ממנה כמו שעשו צחוק בחלק הצפוני והדרומי כי המרכז כבר פקוק בצורה לא נורמלית (מת"א אוניברסיטה עד ת"א סבידור ומכיוון השני מת"א הגנה עד ת"א השלום.
ברור שזה פחות נוח ושיש טרחה מסוימת בתיאום, זה נכון גם לתח"ץ
אבל המטרה היא לעודד את הנכנסים לעיר להתאמץ קצת יותר כדי להפחית את מספר כלי הרכב הפרטיים בעיר. ימים יגידו אם ועד כמה זה באמת יעזור.
 
למעלה