תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח

luis13

New member
תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח

תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח
ביום שבת האחרון שעה בערך 10:00 בבוקר קו 245 מכיוון טירת הכרמל לחיפה.
הבחנתי באוטובוס בנסיעה בערך ליד מלון חוף הכרמל. האוטובוס היה מפוצץ עד 0 מקום. אנשים נראו כמו קופסת סרדינים בפנים.
בזמן שהאוטובוס התעכב בתחנה אני המשכתי לנסוע (רכב) וראיתי לא מעט אנשים גם ב 4 תחנות הבאות שכנראה לא זכו לעלות לאותו אוטובוס.

תזכירו לי מהם אותם אנשים שטוענים שאין ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת?
 

deepspace

New member
כנראה אותם אנשים שתקועים בבית הכנסת בשבת

תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח
ביום שבת האחרון שעה בערך 10:00 בבוקר קו 245 מכיוון טירת הכרמל לחיפה.
הבחנתי באוטובוס בנסיעה בערך ליד מלון חוף הכרמל. האוטובוס היה מפוצץ עד 0 מקום. אנשים נראו כמו קופסת סרדינים בפנים.
בזמן שהאוטובוס התעכב בתחנה אני המשכתי לנסוע (רכב) וראיתי לא מעט אנשים גם ב 4 תחנות הבאות שכנראה לא זכו לעלות לאותו אוטובוס.

תזכירו לי מהם אותם אנשים שטוענים שאין ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת?
כנראה אותם אנשים שתקועים בבית הכנסת בשבת
 
בטח שיש ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת

תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח
ביום שבת האחרון שעה בערך 10:00 בבוקר קו 245 מכיוון טירת הכרמל לחיפה.
הבחנתי באוטובוס בנסיעה בערך ליד מלון חוף הכרמל. האוטובוס היה מפוצץ עד 0 מקום. אנשים נראו כמו קופסת סרדינים בפנים.
בזמן שהאוטובוס התעכב בתחנה אני המשכתי לנסוע (רכב) וראיתי לא מעט אנשים גם ב 4 תחנות הבאות שכנראה לא זכו לעלות לאותו אוטובוס.

תזכירו לי מהם אותם אנשים שטוענים שאין ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת?
בטח שיש ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת
אנשים רוצים לצאת מהבית בשבת ובחג
יש אנשים שיש להם רישיון נהיגה אבל אין להם כסף לרכב פרטי
בגלל שאנחנו נכנעים לכפייה דתית אז המדינה מושבתת
לדוגמא באירופה ביום ראשון שלהם זה בעצם יום שבת אצל הנוצרים יש תחבורה ציבורית אומנם במתכונת מצומצמת אבל יש
 

Ccyclist

Well-known member
"מצומצמת" זה קו ההגנה השני של השקר.

בטח שיש ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת
אנשים רוצים לצאת מהבית בשבת ובחג
יש אנשים שיש להם רישיון נהיגה אבל אין להם כסף לרכב פרטי
בגלל שאנחנו נכנעים לכפייה דתית אז המדינה מושבתת
לדוגמא באירופה ביום ראשון שלהם זה בעצם יום שבת אצל הנוצרים יש תחבורה ציבורית אומנם במתכונת מצומצמת אבל יש
"מצומצמת" זה קו ההגנה השני של השקר.
הרעיון שמה שיש באירופה בימי א' זה אוטובוס אחד לשעה נוסח חיפה וזה ה"מקסימום" האפשרי פשוט אינו נכון. במקרים רבים לו"ז א' אירופאי זהה בתדירותו ללו"ז חול. כאשר מצמצמים את הלו"ז יצמצמו אותו ל75%, 60%, 50% ובהתאם לדרישה, לא לפי מצב התח"צ בשנות הארבעים המאוחרות. יש ערים משניות בצרפת ואיטליה שיש בהן מערכת קווים מצומצמת בימי א' אבל השאיפה של המערכת היא לכסות את כל צרכי העיר בפחות קווים. מצד שני יש ערים כמו ברצלונה ולונדון שמפעילות את המטרו הפעלה רציפה בלילה שבין שבת לראשון כך שהמערכת פתוחה כ 45 שעות רצופות, משבת בבוקר ועד אחרי חצות שבין ראשון לשני. במקביל יש לערים רבות מערכת קווי לילה או קווי 24/7.
&nbsp
יום ראשון אירופאי אינו "שבת" כי אין מגבלות דומות לאלו שביהדות. מגבלות המסחר מצומצמות יותר והן מחריגות פעילות באזורים מרכזיים ותיירותיים, מאפשרות שעות פתיחה מצומצמות לעסקים רבים, מאפשרות לעסקים מסויימים פתיחה בלתי מוגבלת, ובנוסף יש שווקי סוף שבוע הפעילים בימי ש'-א' בלבד. וודאי שמעת על הסאנדיי טיימס המפורסם, עיתון זה ואחרים מסוגו אינם "מוסף יום א' " הנמכר בשבת נוסח מוספי השבת של העיתונות הישראלית אלא עיתונים שלמים הנמכרים ביום א' עצמו בחנויות העיתונים שפתוחות 7 ימים בשבוע.
 

novarex

New member
באירופה יש גם קוים שתדירותם מוגברת דווקא בימי ראשון

"מצומצמת" זה קו ההגנה השני של השקר.
הרעיון שמה שיש באירופה בימי א' זה אוטובוס אחד לשעה נוסח חיפה וזה ה"מקסימום" האפשרי פשוט אינו נכון. במקרים רבים לו"ז א' אירופאי זהה בתדירותו ללו"ז חול. כאשר מצמצמים את הלו"ז יצמצמו אותו ל75%, 60%, 50% ובהתאם לדרישה, לא לפי מצב התח"צ בשנות הארבעים המאוחרות. יש ערים משניות בצרפת ואיטליה שיש בהן מערכת קווים מצומצמת בימי א' אבל השאיפה של המערכת היא לכסות את כל צרכי העיר בפחות קווים. מצד שני יש ערים כמו ברצלונה ולונדון שמפעילות את המטרו הפעלה רציפה בלילה שבין שבת לראשון כך שהמערכת פתוחה כ 45 שעות רצופות, משבת בבוקר ועד אחרי חצות שבין ראשון לשני. במקביל יש לערים רבות מערכת קווי לילה או קווי 24/7.
&nbsp
יום ראשון אירופאי אינו "שבת" כי אין מגבלות דומות לאלו שביהדות. מגבלות המסחר מצומצמות יותר והן מחריגות פעילות באזורים מרכזיים ותיירותיים, מאפשרות שעות פתיחה מצומצמות לעסקים רבים, מאפשרות לעסקים מסויימים פתיחה בלתי מוגבלת, ובנוסף יש שווקי סוף שבוע הפעילים בימי ש'-א' בלבד. וודאי שמעת על הסאנדיי טיימס המפורסם, עיתון זה ואחרים מסוגו אינם "מוסף יום א' " הנמכר בשבת נוסח מוספי השבת של העיתונות הישראלית אלא עיתונים שלמים הנמכרים ביום א' עצמו בחנויות העיתונים שפתוחות 7 ימים בשבוע.
באירופה יש גם קוים שתדירותם מוגברת דווקא בימי ראשון
נתקלתי בשוויץ ופה ושם גם באנגליה בקוי אוטובוס ורכבת אשר תדירותם עולה ו/או שכיסויים מורחב כדי לכלול אתרי טבע ושאר מקומות בילוי פופולריים בימי ראשון. המטרה היא לספק את הביקוש במקום ובזמן שנדרש.
גם בארץ הכיוון הרצוי הוא להמשיך לצמצם את התחבורה הציבורית למקומות עבודה כגון אזורי תעשיה ודווקא להגביר את התדירות של קוים המגיעים לחופי הים, לפארקים ואטרקציות שונות.
גם מי שסבור שצריכים להפסיק את העבודה לפחות יום אחד בשבוע (זה בריא...) אמור להסכים שדרך נעימה ומכובדת לנצל את ימי החופש הינה טיולים בטבע וביקורים אצל משפחה וחברים. תחבורה ציבורית אמורה לשרת את אותם האזרחים שרוצים לבלות בימי החופשה מעבודה.
 

Ccyclist

Well-known member
שלוחת קנסינגטון צומצמה לש-א בלבד

באירופה יש גם קוים שתדירותם מוגברת דווקא בימי ראשון
נתקלתי בשוויץ ופה ושם גם באנגליה בקוי אוטובוס ורכבת אשר תדירותם עולה ו/או שכיסויים מורחב כדי לכלול אתרי טבע ושאר מקומות בילוי פופולריים בימי ראשון. המטרה היא לספק את הביקוש במקום ובזמן שנדרש.
גם בארץ הכיוון הרצוי הוא להמשיך לצמצם את התחבורה הציבורית למקומות עבודה כגון אזורי תעשיה ודווקא להגביר את התדירות של קוים המגיעים לחופי הים, לפארקים ואטרקציות שונות.
גם מי שסבור שצריכים להפסיק את העבודה לפחות יום אחד בשבוע (זה בריא...) אמור להסכים שדרך נעימה ומכובדת לנצל את ימי החופש הינה טיולים בטבע וביקורים אצל משפחה וחברים. תחבורה ציבורית אמורה לשרת את אותם האזרחים שרוצים לבלות בימי החופשה מעבודה.
שלוחת קנסינגטון צומצמה לש-א בלבד
וכן לזמנים שיש תצוגות במרכז הירידים של קנסינגטון אולימפיה.
&nbsp
בעבר השלוחה פעלה כל רבע שעה גם בימי חול, אבל עם תגבור מערכת האוברגראונד שמשרתת גם היא את תחנת קנסינגטון אולימפיה הוחלט לצמצם את השירות לשני ימי סוף השבוע שבהם נסועת הפנאי מצדיקה את הפעלת הקו. בימי חול יש רכבות ספורות מוקדם בבוקר ובסביבות 8 בערב אבל ההערה הרשמית במפת התחתית אומרת ש'-א' וימי תערוכות בלבד.
&nbsp
במקביל יש קו שאטל אחר - קו וווטרלו והסיטי - שסגור בימי א' כי הדרישה מתחנת ווטרלו ביום זה אינה לסיטי אלא בעיקר למוקדי הבילוי והקניות של הווסט אנד. החיבור לווסט אנד נעשה ב 3 קווי רכבת תחתית אחרים (צפוני, בייקלו, יובל) שמכסים את האזור ב 3 צירים מקבילים כולל 3 תחנות שונות לאורך אוקספורד סטריט. נוסעים שבכל זאת רוצים להגיע לתחנה הסופית של קו וווטרלו והסיטי בבנק יכולים לעשות זאת בנסיעה של שתי תחנות בקו היובל לתחנת לונדון ברידג' ונסיעה של תחנה אחת בקו הצפוני לבנק כך שיש אלטרנטיבה מסילתית הולמת. במשך אולימפיאדת 2012 הקו הופעל לטובת הדרישה המוגברת של המשחקים.
&nbsp
"יום מנוחה" זה עוד שקר ישראלי. ברוב מדינות העולם יש שבוע עבודה של 5 ימים ושני ימים חופשיים. עובדים קבועים במשרות שמחייבות עבודה בסוף השבוע מקבלים ימים חופשיים אחרים על חשבון היום או היומיים שהם עובדים בסוף שבוע. עובדים חלקיים או סטודנטים משוועים למשרות סוף שבוע שמאפשרים פרנסה מסויימת מבלי לעבוד בחמשת ימי החול. עובדים במשרות כאלו יכולים לשמור סופ"ש או חלק ממנו אם יש להם ארועים חברתיים, התיכנון לארועים כאלו נעשה חודשים מראש (זה יותר "לקוראינו", אנחנו מאותה העדה אז אתה יכול להרחיב על איך שאין אצלנו אזכרות אבל אין תירוץ להיעדר מגילויי מצבות שההזמנה להן נשלחת שנה מראש). כשיש יומיים חופשיים כל שבוע ניתן להקדיש אותם לפנאי בצורה מלאה יותר - חופשות קצרות, בעלות על כלי שייט קטן במרינה שעה עד שעתיים מלונדון, פעילויות ספורט, שפץ ביתך / עיצוב פנים / גינון - דברים שקשה לבצע ביום "מנוחה" כשהכל סגור ואין איך להגיע או להצטייד חוקית. (פיצוציות שחוטפות דוחות זו התעמרות שלטונית במי שנענה לצרכי האזרח).
&nbsp
&nbsp
 

novarex

New member
סופשבוע ישראלי הוא אכן שקר ויש לי פתרון אפשרי (שלא יתקבל...)

שלוחת קנסינגטון צומצמה לש-א בלבד
וכן לזמנים שיש תצוגות במרכז הירידים של קנסינגטון אולימפיה.
&nbsp
בעבר השלוחה פעלה כל רבע שעה גם בימי חול, אבל עם תגבור מערכת האוברגראונד שמשרתת גם היא את תחנת קנסינגטון אולימפיה הוחלט לצמצם את השירות לשני ימי סוף השבוע שבהם נסועת הפנאי מצדיקה את הפעלת הקו. בימי חול יש רכבות ספורות מוקדם בבוקר ובסביבות 8 בערב אבל ההערה הרשמית במפת התחתית אומרת ש'-א' וימי תערוכות בלבד.
&nbsp
במקביל יש קו שאטל אחר - קו וווטרלו והסיטי - שסגור בימי א' כי הדרישה מתחנת ווטרלו ביום זה אינה לסיטי אלא בעיקר למוקדי הבילוי והקניות של הווסט אנד. החיבור לווסט אנד נעשה ב 3 קווי רכבת תחתית אחרים (צפוני, בייקלו, יובל) שמכסים את האזור ב 3 צירים מקבילים כולל 3 תחנות שונות לאורך אוקספורד סטריט. נוסעים שבכל זאת רוצים להגיע לתחנה הסופית של קו וווטרלו והסיטי בבנק יכולים לעשות זאת בנסיעה של שתי תחנות בקו היובל לתחנת לונדון ברידג' ונסיעה של תחנה אחת בקו הצפוני לבנק כך שיש אלטרנטיבה מסילתית הולמת. במשך אולימפיאדת 2012 הקו הופעל לטובת הדרישה המוגברת של המשחקים.
&nbsp
"יום מנוחה" זה עוד שקר ישראלי. ברוב מדינות העולם יש שבוע עבודה של 5 ימים ושני ימים חופשיים. עובדים קבועים במשרות שמחייבות עבודה בסוף השבוע מקבלים ימים חופשיים אחרים על חשבון היום או היומיים שהם עובדים בסוף שבוע. עובדים חלקיים או סטודנטים משוועים למשרות סוף שבוע שמאפשרים פרנסה מסויימת מבלי לעבוד בחמשת ימי החול. עובדים במשרות כאלו יכולים לשמור סופ"ש או חלק ממנו אם יש להם ארועים חברתיים, התיכנון לארועים כאלו נעשה חודשים מראש (זה יותר "לקוראינו", אנחנו מאותה העדה אז אתה יכול להרחיב על איך שאין אצלנו אזכרות אבל אין תירוץ להיעדר מגילויי מצבות שההזמנה להן נשלחת שנה מראש). כשיש יומיים חופשיים כל שבוע ניתן להקדיש אותם לפנאי בצורה מלאה יותר - חופשות קצרות, בעלות על כלי שייט קטן במרינה שעה עד שעתיים מלונדון, פעילויות ספורט, שפץ ביתך / עיצוב פנים / גינון - דברים שקשה לבצע ביום "מנוחה" כשהכל סגור ואין איך להגיע או להצטייד חוקית. (פיצוציות שחוטפות דוחות זו התעמרות שלטונית במי שנענה לצרכי האזרח).
&nbsp
&nbsp
סופשבוע ישראלי הוא אכן שקר ויש לי פתרון אפשרי (שלא יתקבל...)
על השבת כבר דיברנו. אבל גם יום ששי אינו יום חופש כייפי כמו סופשבוע בחו"ל. קודם כל, הורים של ילדים אינם יכולים לטייל כי הילדים לומדים ביום הזה וזקוקים להסעות או לפחות למי שיקבל אותם כשחוזרים הביתה. אני לא מניח שהרבה הורים עוזבים את הילדים לטפל בעצמם בימי שישי ויוצאים לטייל ולערוך ביקורי משפחות. כמו-כן, מקומות הבילוי והמוזאונים וכו' נסגרים מוקדם מאד אם בכלל נפתחים. העדר תחבורה ציבורית אחר הצהריים מונע או לפחות מצמצם מאד כל אפשרות סבירה לביקורי משפחות וחברים מחוץ לעיר עם נדיעה חזרה באותו היום.
למעשה, מי שרוצה לטייל בארץ בזמן שכל האטרקציות ומקומות הבילוי פתוחים וכאשר קיימת תחבורה הלוך וחזור במשך כל היממה נאלץ להינפש בימי העבודה ולא בימי החופש מעבודה. וזה יוצר בעיה כי חלק גדול מהאזרחים דווקא עובדים בימי העבודה ומתפנים דווקא בימי החופש. (סליחה על הסרקזם...)
הפתרון הסביר בעיני היה להעביר את אחד מימי החופש מיום ששי ליום ראשון וליצור מצב יותר דומה לחו"ל. ביום ראשון אין מגבלה הלכתית - לא בבוקר ולא בלילה - ולכן הכל יכול להישאר פתוח במשך כל היממה והתחבורה הציבורית תוכל לפעול בצורה מלאה - מלבד צמצום הגיוני באזורי תעשיה - כי מדובר יהיה ביום חופש. המצב יטיב עם הדתיים כי יוכלו גם הם להינפש יום בשבוע במקום לצםצם את הנופש לימי חול המועד פעמיים בשנה בהן מותר להם להשתחרר קצת מארבעת קירות בתיהם.
צד שני, השינוי יצריך לפתוח את כל מקומות העבודה בימי שישי, נניח עד השעה 1 בצהריים או אף יותר, ויצריך כנראה גם הוספת שעת עבודה יומית בימי שני עד חמישי. אבל התוצאה תהיה יום חופש אמיתי לכל המגזרים ועשיית צדק חברתי בצורת התניידות של כולם ביום חופש אחד. גם יהודים שקיימו את השבת בחו"ל אבל נמנעים מכך בארץ בשל העדר אף יום חופש אמיתי כאן (יום ששי אינו נוח כלל כיום חופש, כפי שתארתי לעיל) יוכלו לקיים את השבת כהלכה ולהשאיר את יום ראשון לטיולים וביקורי משפחות וחברים. בנוסף, אפשר יהיה לקיים כל מיני פעולות משותפות בין דתיים למסורתיים וחילונים בימי ראשון, וזה עשוי לפתור במעט את ההפרדה בין מגזרי העם הנכפית על כולם בשל העדר "סופשבוע תקני".
אישית, הייתי יכול לקבל את הפתרון הזה כפתרון קבע אפשרי למרות שמדובר בחצי סופשבוע בו עדין לא תהיה תחבורה ציבורית מערב שבת עד צאתו, כי התמורה תהיה יום ראשון חופשי לכולם, כמו בחו"ל וללא הצורך לטוס לניכר.
לצערי, בניגוד ליהודים בחו"ל המצליחים לעבוד בששי ולהנפש ביום ראשון, יטענו יהודי ארצונו שחייבים להקדיש את כל יום ששי להכנות לשבת ולכן לא ניתן לעבוד ביום ששי כדי לפנות את יום ראשון לנופש. אין כאן גמישות ואין כאן מחשבה שאולי אפשר לפזר את ההכנות לשבת בין ערבי יום רביעי וחמישי. כך, כל העם נאלץ לוותר על סופשבוע אמיתי כמו בחו"ל ולהסתדר עם יום ששי מוזר שמיועד לסידורים ולהסעת ילדים אל בית הספר וחזרה הביתה, ויום שבת בו רוב המדינה סגור ואין דרך להתנייע כלל ללא רכב פרטי. לי זה נראה כאילו אנחנו עם שפשוט אוהב לסבול ו/או לגרום לאחרים לסבול, ושאנחנו מצפים להשתחרר קצת רק כשטסים לחו"ל.
כפי שאומרים - זה מה יש... חבל!
 

matrix200200

Active member
הבעיה עם יום ראשון היא לא הלכתית ויהודים דתיים שמתכוננים לחג

סופשבוע ישראלי הוא אכן שקר ויש לי פתרון אפשרי (שלא יתקבל...)
על השבת כבר דיברנו. אבל גם יום ששי אינו יום חופש כייפי כמו סופשבוע בחו"ל. קודם כל, הורים של ילדים אינם יכולים לטייל כי הילדים לומדים ביום הזה וזקוקים להסעות או לפחות למי שיקבל אותם כשחוזרים הביתה. אני לא מניח שהרבה הורים עוזבים את הילדים לטפל בעצמם בימי שישי ויוצאים לטייל ולערוך ביקורי משפחות. כמו-כן, מקומות הבילוי והמוזאונים וכו' נסגרים מוקדם מאד אם בכלל נפתחים. העדר תחבורה ציבורית אחר הצהריים מונע או לפחות מצמצם מאד כל אפשרות סבירה לביקורי משפחות וחברים מחוץ לעיר עם נדיעה חזרה באותו היום.
למעשה, מי שרוצה לטייל בארץ בזמן שכל האטרקציות ומקומות הבילוי פתוחים וכאשר קיימת תחבורה הלוך וחזור במשך כל היממה נאלץ להינפש בימי העבודה ולא בימי החופש מעבודה. וזה יוצר בעיה כי חלק גדול מהאזרחים דווקא עובדים בימי העבודה ומתפנים דווקא בימי החופש. (סליחה על הסרקזם...)
הפתרון הסביר בעיני היה להעביר את אחד מימי החופש מיום ששי ליום ראשון וליצור מצב יותר דומה לחו"ל. ביום ראשון אין מגבלה הלכתית - לא בבוקר ולא בלילה - ולכן הכל יכול להישאר פתוח במשך כל היממה והתחבורה הציבורית תוכל לפעול בצורה מלאה - מלבד צמצום הגיוני באזורי תעשיה - כי מדובר יהיה ביום חופש. המצב יטיב עם הדתיים כי יוכלו גם הם להינפש יום בשבוע במקום לצםצם את הנופש לימי חול המועד פעמיים בשנה בהן מותר להם להשתחרר קצת מארבעת קירות בתיהם.
צד שני, השינוי יצריך לפתוח את כל מקומות העבודה בימי שישי, נניח עד השעה 1 בצהריים או אף יותר, ויצריך כנראה גם הוספת שעת עבודה יומית בימי שני עד חמישי. אבל התוצאה תהיה יום חופש אמיתי לכל המגזרים ועשיית צדק חברתי בצורת התניידות של כולם ביום חופש אחד. גם יהודים שקיימו את השבת בחו"ל אבל נמנעים מכך בארץ בשל העדר אף יום חופש אמיתי כאן (יום ששי אינו נוח כלל כיום חופש, כפי שתארתי לעיל) יוכלו לקיים את השבת כהלכה ולהשאיר את יום ראשון לטיולים וביקורי משפחות וחברים. בנוסף, אפשר יהיה לקיים כל מיני פעולות משותפות בין דתיים למסורתיים וחילונים בימי ראשון, וזה עשוי לפתור במעט את ההפרדה בין מגזרי העם הנכפית על כולם בשל העדר "סופשבוע תקני".
אישית, הייתי יכול לקבל את הפתרון הזה כפתרון קבע אפשרי למרות שמדובר בחצי סופשבוע בו עדין לא תהיה תחבורה ציבורית מערב שבת עד צאתו, כי התמורה תהיה יום ראשון חופשי לכולם, כמו בחו"ל וללא הצורך לטוס לניכר.
לצערי, בניגוד ליהודים בחו"ל המצליחים לעבוד בששי ולהנפש ביום ראשון, יטענו יהודי ארצונו שחייבים להקדיש את כל יום ששי להכנות לשבת ולכן לא ניתן לעבוד ביום ששי כדי לפנות את יום ראשון לנופש. אין כאן גמישות ואין כאן מחשבה שאולי אפשר לפזר את ההכנות לשבת בין ערבי יום רביעי וחמישי. כך, כל העם נאלץ לוותר על סופשבוע אמיתי כמו בחו"ל ולהסתדר עם יום ששי מוזר שמיועד לסידורים ולהסעת ילדים אל בית הספר וחזרה הביתה, ויום שבת בו רוב המדינה סגור ואין דרך להתנייע כלל ללא רכב פרטי. לי זה נראה כאילו אנחנו עם שפשוט אוהב לסבול ו/או לגרום לאחרים לסבול, ושאנחנו מצפים להשתחרר קצת רק כשטסים לחו"ל.
כפי שאומרים - זה מה יש... חבל!
הבעיה עם יום ראשון היא לא הלכתית ויהודים דתיים שמתכוננים לחג
הבעיה היא כסף.
מי ישלם על היום חופש נוסף?
התשובה היא, שהמעסיקים יצטרכו לממן את החגיגה וזה פשוט לא יכול לקרות בכלכלה שלנו שהפדיון בה נמוך יחסית לרוב מדינות מפותחות.
אפרופו נושא הפורום, מחסור במערכות הסעת המונים ותח"ץ יעילה, היא אחת מהסיבות לפריון הנמוך של עובד ישראלי ביחס לעובד דומה במדינות מפותחות אחרות.
אם הייתה יכול לחסוך שעה אחת וקצת מכל יום של אנשים שעומדים בפקקים במקום לעבוד, יכולת להקצות את הזמן הזה ליום חופש נוסף.
כרגע יהיה מדובר בשוד של ממש.
מה גם שהרבה מאוד מעסקים יעדיפו להמשיך לעבוד ביום חופש שכזה (בדיוק כמו שהם עושים בחו"ל) ואז יצטרכו לשלם לעובדיהם משכורת לפי מתכונת של עבודה בשבת ויום חג.
 

novarex

New member
בשום אופן לא הצעתי להקטין את מספר שעות העבודה השבועיות

הבעיה עם יום ראשון היא לא הלכתית ויהודים דתיים שמתכוננים לחג
הבעיה היא כסף.
מי ישלם על היום חופש נוסף?
התשובה היא, שהמעסיקים יצטרכו לממן את החגיגה וזה פשוט לא יכול לקרות בכלכלה שלנו שהפדיון בה נמוך יחסית לרוב מדינות מפותחות.
אפרופו נושא הפורום, מחסור במערכות הסעת המונים ותח"ץ יעילה, היא אחת מהסיבות לפריון הנמוך של עובד ישראלי ביחס לעובד דומה במדינות מפותחות אחרות.
אם הייתה יכול לחסוך שעה אחת וקצת מכל יום של אנשים שעומדים בפקקים במקום לעבוד, יכולת להקצות את הזמן הזה ליום חופש נוסף.
כרגע יהיה מדובר בשוד של ממש.
מה גם שהרבה מאוד מעסקים יעדיפו להמשיך לעבוד ביום חופש שכזה (בדיוק כמו שהם עושים בחו"ל) ואז יצטרכו לשלם לעובדיהם משכורת לפי מתכונת של עבודה בשבת ויום חג.
בשום אופן לא הצעתי להקטין את מספר שעות העבודה השבועיות
תיארתי מצב בו מוסיפים שעת עבודה בכל יום בין יום שני לחמישי ושבנוסף כל המשק גם יעבוד ביום שישי, נניח עד השעה 13:00 או אף מאוחר יותר במידת הצורך, כדי לכסות את השעות של יום ראשון שיהפוך ליום חופש.
אני יודע שהרעיון מהפכני וקה לבלוע אותו אבל העובדה היא שבכמעט כל מקום אחר בעולם מצליחים לעבוד "רק" חמישה ימים בשבוע בין יום שני לשישי. אפילו יהודים שומרי מצוות מצליחים לעבוד בחו"ל כמו כולם לפי מתכונת שני עד שישי (אם כי אולי יוצאים קצת לפני הזמן בשישי בחודשי החורף ומשלימים שעה-שעתיים ביום אחר). עם קצת רצון של כולם זה יכול לעבוד ובכך נשפר את איכות החיים של כולם, יהודים חילונים ודתיים, ובני שאר הדתות, כאחד.
 

Ccyclist

Well-known member
יום ו' תמיד חלקי אז ימים ו-ש מתאימים.

בשום אופן לא הצעתי להקטין את מספר שעות העבודה השבועיות
תיארתי מצב בו מוסיפים שעת עבודה בכל יום בין יום שני לחמישי ושבנוסף כל המשק גם יעבוד ביום שישי, נניח עד השעה 13:00 או אף מאוחר יותר במידת הצורך, כדי לכסות את השעות של יום ראשון שיהפוך ליום חופש.
אני יודע שהרעיון מהפכני וקה לבלוע אותו אבל העובדה היא שבכמעט כל מקום אחר בעולם מצליחים לעבוד "רק" חמישה ימים בשבוע בין יום שני לשישי. אפילו יהודים שומרי מצוות מצליחים לעבוד בחו"ל כמו כולם לפי מתכונת שני עד שישי (אם כי אולי יוצאים קצת לפני הזמן בשישי בחודשי החורף ומשלימים שעה-שעתיים ביום אחר). עם קצת רצון של כולם זה יכול לעבוד ובכך נשפר את איכות החיים של כולם, יהודים חילונים ודתיים, ובני שאר הדתות, כאחד.
יום ו' תמיד חלקי אז ימים ו-ש מתאימים.
בתחילת שנות התשעים דיברו על יום חינוך ארוך, שמשמעותו העברת מערכת החינוך ל 5 ימים בשבוע במקביל למעבר המשק ל5 ימים. זה היה פותח את יום ו' לבילויים עד שעות הצהריים המאוחרות גם לדתיים, ומאפשר לדתיים להעביר את מרכיב הנסיעות בתרבות הארוח שלהם מחלון ההזדמנויות המצומצם של צהרי יום ו' ליום חמישי בערב.
&nbsp
אני מודע ליוזמות בקשר לימי א' אבל המאמץ שהן דורשות מהציבור הכללי גדולות מדי ואוכלות את הזמן הפנוי בימי החול.
&nbsp
לMatrix : שעות ההפעלה של התחבורה הציבורית וזמינותה הם חלק מנושא הפורום. דוגמאות ממערכות אחרות ואיך שהן מתאימות את עצמן לצרכים שונים תוך הפרכת השקר השלישי, ה"סוציאלי" גם הן חלק מהדיון.
 

matrix200200

Active member
אני האדם האחרון שתוכל להאשים אותו בטיעון "סוציאלי"

יום ו' תמיד חלקי אז ימים ו-ש מתאימים.
בתחילת שנות התשעים דיברו על יום חינוך ארוך, שמשמעותו העברת מערכת החינוך ל 5 ימים בשבוע במקביל למעבר המשק ל5 ימים. זה היה פותח את יום ו' לבילויים עד שעות הצהריים המאוחרות גם לדתיים, ומאפשר לדתיים להעביר את מרכיב הנסיעות בתרבות הארוח שלהם מחלון ההזדמנויות המצומצם של צהרי יום ו' ליום חמישי בערב.
&nbsp
אני מודע ליוזמות בקשר לימי א' אבל המאמץ שהן דורשות מהציבור הכללי גדולות מדי ואוכלות את הזמן הפנוי בימי החול.
&nbsp
לMatrix : שעות ההפעלה של התחבורה הציבורית וזמינותה הם חלק מנושא הפורום. דוגמאות ממערכות אחרות ואיך שהן מתאימות את עצמן לצרכים שונים תוך הפרכת השקר השלישי, ה"סוציאלי" גם הן חלק מהדיון.
אני האדם האחרון שתוכל להאשים אותו בטיעון "סוציאלי"
כאן בפורום.
לגבי יום ראשון, הוספת שעות נוספות בימי חול אחרים לא ממש באה בחשבון, כי גם ככה אנשים כבר נאלצים לצאת מאוד מוקדם בבוקר ולחזור די מאוחר בערב (לפחות בעבודות היותר פרודוקטיביות).
מה שאני כן אומר, שנושא הפורום היה יכול להיות רלוונטי אם רק היה ניתן לצמצם את הזמן שרוב האנשים מבלים בדרכים מ\אל עבודה.
רק אז החזון של יום ראשון היה מקבל היתכנות.

ודבר אחרון, היות ואני לא "חברתי" ממש לא מעניין אותי נושא הזמינות תחבורה ציבורית מ"טעמים חברתיים".
לא, לא באמת איכפת לי מ"מסכנים שלא יכולים לנסוע לים בשבת" וגם לא מ"ציעירים מסכנים שלא מסוגלים לצאת לבלות לפאב בערב שישי".
מצידי שיסבלו כל עוד הדבר לא פוגע בכלכלה.
אני לא מאמין שמטרה של כספי המיסים שלי היא לשפר חיים של "מסכנים" מכל סוג שהוא, אלה היא השקעה שמטרטה לחזור אליי בסופו של יום בצורה של כלכלה מצליחה, חסכון בכספי משלמי המיסים, שיפור הפריון של המשק וכו.

אני בהחלט יכול לראות ייתרון בכלכלה של יום חופש (כמו יום ראשון בחו"ל), רק שאני לא בטוח שזה כרגע נושא בוער כשהנושא שבאמת בוער, להגיע למצב שבו סוף סוף היוממים יראו בתחבורה ציבורית אלטרנטיבה ראוייה לרכב הפרטי (מה שהם לא עושים).
ואסיים בדוגמא.
לאחרונה הייתי צריך לנסוע לפגישה בהתראה קצרה לתל אביב.
ברוב טפשוטי לקחתי אוטובוס (301) מה שלא עשיתי הרבה זמן.
לא עבר יותר מדי זמן (בסה"כ האוטובוס הגיע עד ראשון לציון) עד שהבנתי שהסיכוי שלי להגיע בזמן בתחבורה ציבורית המהוללת שלנו, הוא אפסי.
וכמובן מה שעשיתי, ירדתי בבית דגן ולקחתי משם מונית שאר הדרך (לא כזה סיפור יקר בסה"כ עוד 55 ש"ח).
אז לפני שתתחיל לדאוג לבליינים המסכנים בשבת בים ובשישי בפאב, אני מציע שתדאג קודם לי ותגרום לי לא לקחת מונית מבית דגן לתל אביב בשעה 5 בערב, לא מדאגה כנה לשלומי חלילה, אלה מדאגה למצב הפקקים הלא מזהיר גם כך באיזור גוש דן.
 

Ccyclist

Well-known member
השקר ה"סוציאלי" הוא על מנוחת הנהגים

אני האדם האחרון שתוכל להאשים אותו בטיעון "סוציאלי"
כאן בפורום.
לגבי יום ראשון, הוספת שעות נוספות בימי חול אחרים לא ממש באה בחשבון, כי גם ככה אנשים כבר נאלצים לצאת מאוד מוקדם בבוקר ולחזור די מאוחר בערב (לפחות בעבודות היותר פרודוקטיביות).
מה שאני כן אומר, שנושא הפורום היה יכול להיות רלוונטי אם רק היה ניתן לצמצם את הזמן שרוב האנשים מבלים בדרכים מ\אל עבודה.
רק אז החזון של יום ראשון היה מקבל היתכנות.

ודבר אחרון, היות ואני לא "חברתי" ממש לא מעניין אותי נושא הזמינות תחבורה ציבורית מ"טעמים חברתיים".
לא, לא באמת איכפת לי מ"מסכנים שלא יכולים לנסוע לים בשבת" וגם לא מ"ציעירים מסכנים שלא מסוגלים לצאת לבלות לפאב בערב שישי".
מצידי שיסבלו כל עוד הדבר לא פוגע בכלכלה.
אני לא מאמין שמטרה של כספי המיסים שלי היא לשפר חיים של "מסכנים" מכל סוג שהוא, אלה היא השקעה שמטרטה לחזור אליי בסופו של יום בצורה של כלכלה מצליחה, חסכון בכספי משלמי המיסים, שיפור הפריון של המשק וכו.

אני בהחלט יכול לראות ייתרון בכלכלה של יום חופש (כמו יום ראשון בחו"ל), רק שאני לא בטוח שזה כרגע נושא בוער כשהנושא שבאמת בוער, להגיע למצב שבו סוף סוף היוממים יראו בתחבורה ציבורית אלטרנטיבה ראוייה לרכב הפרטי (מה שהם לא עושים).
ואסיים בדוגמא.
לאחרונה הייתי צריך לנסוע לפגישה בהתראה קצרה לתל אביב.
ברוב טפשוטי לקחתי אוטובוס (301) מה שלא עשיתי הרבה זמן.
לא עבר יותר מדי זמן (בסה"כ האוטובוס הגיע עד ראשון לציון) עד שהבנתי שהסיכוי שלי להגיע בזמן בתחבורה ציבורית המהוללת שלנו, הוא אפסי.
וכמובן מה שעשיתי, ירדתי בבית דגן ולקחתי משם מונית שאר הדרך (לא כזה סיפור יקר בסה"כ עוד 55 ש"ח).
אז לפני שתתחיל לדאוג לבליינים המסכנים בשבת בים ובשישי בפאב, אני מציע שתדאג קודם לי ותגרום לי לא לקחת מונית מבית דגן לתל אביב בשעה 5 בערב, לא מדאגה כנה לשלומי חלילה, אלה מדאגה למצב הפקקים הלא מזהיר גם כך באיזור גוש דן.
השקר ה"סוציאלי" הוא על מנוחת הנהגים
אם במדינות עם שני ימים חופשיים ושבוע עבודה בן 5 ימים בלבד מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע אז הטיעון ה"סוציאלי" כאילו צריך יום שלם ללא תח"צ כדי לאפשר לנהגים הישראלים יום מנוחה בודד פשוט אינו מחזיק מים.
&nbsp
התועלת הישירה של תח"צ 7 ימים בשבוע היא שניתן לדחות את גיל הרישיון הממוצע אל אמצע שנות העשרים, שזה אומר שיש הרבה אנשים כמוני שדחו את העניין לשנות השלושים לחייהם. פחות נהגים = יותר מקום בכביש. אישית דחיתי את העלייה על הכביש ב 17 שנה בזכות העובדה שהיתה תח"צ זמינה לצרכיי החברתיים והמשפחתיים. אם אתה מחייב את כל מי שרק יכול לעשות רישיון בגיל 18 ולנהוג בטרנטה יד 6 אתה ממלא את הכבישים באנשים שיכלו לדחות את הרישיון ב 10 שנה וברכבים שהיו צריכים לרדת ממנו לפני עשור. אין פלא שפקוק.
&nbsp
אינני מצדד ביוזמות יום א' בישראל כי הן אינן פרקטיות בעיניי. אני מצדד בסופ"ש ישראלי על בסיס ימים ו-ש. יום שישי לא יכול להיות יום עבודה מלא במגזר הדתי ועדיף שיום החופש השני יכיר בכך ש20%+ מאוכלוסיית המדינה היא מוסלמית. דרך אגב - לכל תומכי ה"מנוחה" למיניהם לא אכפת שיום שישי הוא "יום המנוחה" של 30%-40% מנהגי התח"צ בישראל שמסורתם מוסלמית.
&nbsp
לגבי קו 301 - עיינתי במסלול והוא אוטובוס בן 20 ק"מ עם מלא תחנות ביניים שלא הייתי סומך עליו. בלונדון עצמה קווים כאלו משמשים לנסיעות משלימות או כקווי לילה. מי שבאמת צריך להגיע בזמן משתמש ברכבת (תחתית או פרברית). בניגוד ללונדון שהיא עיר אחת רציפה עם מספר דרכים מהירות מצומצם שאינו מגיע ללב העיר כך שמרבית הקווים חייבים לחלוף ברחובות עירוניים ראשיים של 50 קמ"ש יש בגוש דן תשתית דרכים בינעירוניות שאינן עוברות בלב ערי הלווין כך שאינני מבין מדוע אין קו ישיר שיוצא מרחובות לכבישים 40, 431 או 42 ומשם ברשת הבינעירונית לתל אביב. כמו כן אמורות להיות בתחנת רחובות 3 רכבות לשעה בשעות העומס (אני יודע שזה יכול להיות שונה לחלוטין מ"רכבת כל 20 דקות" ושעלולים להיות חורים של חצי שעה גם בלו"ז כזה).
 

matrix200200

Active member
כמו שאמרתי, אותי לא תמצא עם הטיעון הזה

השקר ה"סוציאלי" הוא על מנוחת הנהגים
אם במדינות עם שני ימים חופשיים ושבוע עבודה בן 5 ימים בלבד מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע אז הטיעון ה"סוציאלי" כאילו צריך יום שלם ללא תח"צ כדי לאפשר לנהגים הישראלים יום מנוחה בודד פשוט אינו מחזיק מים.
&nbsp
התועלת הישירה של תח"צ 7 ימים בשבוע היא שניתן לדחות את גיל הרישיון הממוצע אל אמצע שנות העשרים, שזה אומר שיש הרבה אנשים כמוני שדחו את העניין לשנות השלושים לחייהם. פחות נהגים = יותר מקום בכביש. אישית דחיתי את העלייה על הכביש ב 17 שנה בזכות העובדה שהיתה תח"צ זמינה לצרכיי החברתיים והמשפחתיים. אם אתה מחייב את כל מי שרק יכול לעשות רישיון בגיל 18 ולנהוג בטרנטה יד 6 אתה ממלא את הכבישים באנשים שיכלו לדחות את הרישיון ב 10 שנה וברכבים שהיו צריכים לרדת ממנו לפני עשור. אין פלא שפקוק.
&nbsp
אינני מצדד ביוזמות יום א' בישראל כי הן אינן פרקטיות בעיניי. אני מצדד בסופ"ש ישראלי על בסיס ימים ו-ש. יום שישי לא יכול להיות יום עבודה מלא במגזר הדתי ועדיף שיום החופש השני יכיר בכך ש20%+ מאוכלוסיית המדינה היא מוסלמית. דרך אגב - לכל תומכי ה"מנוחה" למיניהם לא אכפת שיום שישי הוא "יום המנוחה" של 30%-40% מנהגי התח"צ בישראל שמסורתם מוסלמית.
&nbsp
לגבי קו 301 - עיינתי במסלול והוא אוטובוס בן 20 ק"מ עם מלא תחנות ביניים שלא הייתי סומך עליו. בלונדון עצמה קווים כאלו משמשים לנסיעות משלימות או כקווי לילה. מי שבאמת צריך להגיע בזמן משתמש ברכבת (תחתית או פרברית). בניגוד ללונדון שהיא עיר אחת רציפה עם מספר דרכים מהירות מצומצם שאינו מגיע ללב העיר כך שמרבית הקווים חייבים לחלוף ברחובות עירוניים ראשיים של 50 קמ"ש יש בגוש דן תשתית דרכים בינעירוניות שאינן עוברות בלב ערי הלווין כך שאינני מבין מדוע אין קו ישיר שיוצא מרחובות לכבישים 40, 431 או 42 ומשם ברשת הבינעירונית לתל אביב. כמו כן אמורות להיות בתחנת רחובות 3 רכבות לשעה בשעות העומס (אני יודע שזה יכול להיות שונה לחלוטין מ"רכבת כל 20 דקות" ושעלולים להיות חורים של חצי שעה גם בלו"ז כזה).
כמו שאמרתי, אותי לא תמצא עם הטיעון הזה
איכפת לי מטובתם של נהגי האוטובוסים בערך כמו שאיכפת לי מבליינים מסכנים שלא מסוגלים להגיע ביום שישי לפאב

איכפת לי אך ורק מהתועלת לכלכה (כי מדובר בכל זאת בסיפור לא זול במיוחד).

התועלת של רשיון נהיגה מאוחר לדעתי לא מחזיקה מים.
מה שמשנה הרי זה לא מתי תעשה רשיון (לי אגב אין רשיון), אלה איך תבחר להגיע ליעדים שלך.
כשאני בלי רשיון לוקח מונית, התרומה שלי למצב רע בכבישים לא פחותה מאחד שיש לו רשיון ואף גדולה יותר (שכן המונית גם צריכה להגיע אליי קודם).

הטיעון שאם תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אנשים יחזיקו פחות רכבים ופחות ישתמשו גם בימי חול (שזה הזמן של פקקים), גם לא מחזיק מים, כי אין שום קשר בין הדברים.
אנשים בוחרים לנסוע ברכב לעבודה, כי אין אופציה ראויה לשמה בתח"ץ ורק מערכות הסעת המונים יכולות להוות תחליף.
כל עוד אתה חושב ששרות כמו קווי 201,301,164 ו274 זה תחבורה ציבורית, אתה משלה את עצמך.
זה לא יותר משרות עלוב עבור מסכני הארץ שלא יכולים להרשות לעצמם משהו טוב יותר.
אם יש לך עודף זמן ומחסור בכסף, אז קו אוטובוסים בין עירוני ממוצע הוא אופציה בשבילך.
אם אתה צריך להגיע מהר (או לפחות בזמן ידוע מראש), פשוט קנה רכב או סע במונית.
רכבת היא התחלה של פתרון, אבל היא לא מספיקה לצערי.
קווי הרק"ל בגוש דן הוא צעד ראשון נכון בכיוון הנכון, אבל גם הוא לא מספיק.
אולי מטרו (אם ייבנה אי פעם).

לגבי יום שישי שבת ראשון.
אני לא מצדד בשום שינוי ממצב הקיים, כי לדעתי אין בזה שום צורך והנזק גדול מתועלת.
כמובן שלא איכפת לי לא מרגשות של מוסלמים (וגם לא ממש של יהודים או נוצרים בעניין הזה).

לגבי 301 הבאתי אותו כדוגמא קלאסית למצב העלוב של תחבורה ציבורית בינעירונית של אוטובוסים.
בו נגיד שאני מתבייש בעצמי שבכלל עליתי על האוטובוס העלוב (למרות שהבנתי את הטעות הטפשית וירדתי בזמן על מנת להספיק).
בעיית הרכבת כמו שאמרת, היא תדירות לא מספקת, למרות שלהגנתה אפשר לומר שהביקוש לנוסעים לכיוון תל אביב בין שעות 3 עד 6 אחרי צהריים הוא יחסית לא גבוה).
העובדה העצובה היא שאפילו עם רכבת אין אופציה ראלית להגיע למקום בתל אביב שלא צמוד לתחנת רכבת מרחובות בפחות מ70-80 דקות.
גם עם רכבת, חייבים לקחת מונית (ייתכן שגם ברחובות וגם בתל אביב).
זה סבבה, אבל צריך להודות בעובדות הבסיסיות האלה, ולהודות באמת שלתחבורה ציבורית אין ולא יכול להיות מענה ללא מערכת הסעת המונים.
 

Ccyclist

Well-known member
אתה מתעלם מעניין ההשקעה.

כמו שאמרתי, אותי לא תמצא עם הטיעון הזה
איכפת לי מטובתם של נהגי האוטובוסים בערך כמו שאיכפת לי מבליינים מסכנים שלא מסוגלים להגיע ביום שישי לפאב

איכפת לי אך ורק מהתועלת לכלכה (כי מדובר בכל זאת בסיפור לא זול במיוחד).

התועלת של רשיון נהיגה מאוחר לדעתי לא מחזיקה מים.
מה שמשנה הרי זה לא מתי תעשה רשיון (לי אגב אין רשיון), אלה איך תבחר להגיע ליעדים שלך.
כשאני בלי רשיון לוקח מונית, התרומה שלי למצב רע בכבישים לא פחותה מאחד שיש לו רשיון ואף גדולה יותר (שכן המונית גם צריכה להגיע אליי קודם).

הטיעון שאם תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אנשים יחזיקו פחות רכבים ופחות ישתמשו גם בימי חול (שזה הזמן של פקקים), גם לא מחזיק מים, כי אין שום קשר בין הדברים.
אנשים בוחרים לנסוע ברכב לעבודה, כי אין אופציה ראויה לשמה בתח"ץ ורק מערכות הסעת המונים יכולות להוות תחליף.
כל עוד אתה חושב ששרות כמו קווי 201,301,164 ו274 זה תחבורה ציבורית, אתה משלה את עצמך.
זה לא יותר משרות עלוב עבור מסכני הארץ שלא יכולים להרשות לעצמם משהו טוב יותר.
אם יש לך עודף זמן ומחסור בכסף, אז קו אוטובוסים בין עירוני ממוצע הוא אופציה בשבילך.
אם אתה צריך להגיע מהר (או לפחות בזמן ידוע מראש), פשוט קנה רכב או סע במונית.
רכבת היא התחלה של פתרון, אבל היא לא מספיקה לצערי.
קווי הרק"ל בגוש דן הוא צעד ראשון נכון בכיוון הנכון, אבל גם הוא לא מספיק.
אולי מטרו (אם ייבנה אי פעם).

לגבי יום שישי שבת ראשון.
אני לא מצדד בשום שינוי ממצב הקיים, כי לדעתי אין בזה שום צורך והנזק גדול מתועלת.
כמובן שלא איכפת לי לא מרגשות של מוסלמים (וגם לא ממש של יהודים או נוצרים בעניין הזה).

לגבי 301 הבאתי אותו כדוגמא קלאסית למצב העלוב של תחבורה ציבורית בינעירונית של אוטובוסים.
בו נגיד שאני מתבייש בעצמי שבכלל עליתי על האוטובוס העלוב (למרות שהבנתי את הטעות הטפשית וירדתי בזמן על מנת להספיק).
בעיית הרכבת כמו שאמרת, היא תדירות לא מספקת, למרות שלהגנתה אפשר לומר שהביקוש לנוסעים לכיוון תל אביב בין שעות 3 עד 6 אחרי צהריים הוא יחסית לא גבוה).
העובדה העצובה היא שאפילו עם רכבת אין אופציה ראלית להגיע למקום בתל אביב שלא צמוד לתחנת רכבת מרחובות בפחות מ70-80 דקות.
גם עם רכבת, חייבים לקחת מונית (ייתכן שגם ברחובות וגם בתל אביב).
זה סבבה, אבל צריך להודות בעובדות הבסיסיות האלה, ולהודות באמת שלתחבורה ציבורית אין ולא יכול להיות מענה ללא מערכת הסעת המונים.
אתה מתעלם מעניין ההשקעה.
קודם כל לעניין המונית - מונית יעילה יותר מרכב פרטי כי היא אינה תופסת מקום חנייה אלא מסיעה את הנוסע הבא. היא אינה מחפשת חנייה או מונעת מקום חנייה מרכבים אחרים.
&nbsp
לעניין ההשקעה בנהיגה:
&nbsp
רישיון: ההשקעה בתהליך לימוד הנהיגה והטסטים דורשת זמן וכסף כשהתמורה אינה מובטחת מראש ואי אפשר לדעת כמה שיעורים וטסטים צריך. אנשים אינם מבצעים את ההשקעה הזו כדי שלא להשתמש ברישיון שיקבלו אחריה.
&nbsp
רכב: אי אפשר לשכור רכב ללא שנה-שנתיים על הרישיון אז מי שרוצה לנהוג צריך או גישה לרכב משפחתי (הוצאה משפחתית) או לקנות רכב. מי שקונה רכב לא ירצה שהקנייה היקרה הזו תשב בחנייה רוב השבוע בלי שימוש. בפרברי לונדון השימוש ברכב בדרך כלל פרברי בעוד שהתח"צ המסילתית משמשת להגעה למרכז העיר.
&nbsp
מהרגע ששתי ההשקעות התבצעו קשה יותר להשאר בתח"צ.
&nbsp
כששליש או חצי שנתון דוחה את העלייה על הכביש ב 5 שנים עד עשור מדובר במאות אלפי נהגים ורכבים שאינם במשוואה.
&nbsp
כמו כן קשה לטעון שאנומליה ייחודית לישראל מסיבות דתיות קשורה לשיקול כלכלי. אם היה שיקול כלכלי אמיתי להשבתת תח"צ כוללת יום בשבוע זה היה נעשה גם במקומות אחרים. הפגיעה בתחבורה, בנגישות הבילוי ובמסחר בשבת מונעת פעילות כלכלית שמדינות אחרות נהנות ממנה.
&nbsp
לגבי הטענה שעם רכב פרטי אפשר לדעת מתי תגיע ליעדך - כנראה שלא היית ברכב פרטי (לא מונית שמותר לה להשתמש בנת"צ) בפקק. היתרון של היכולת להתחיל את הנסיעה בכל רגע שתרצה נפגש עם העובדה שאתה תמיד עלול להתקע בעומסי תנועה שיוסיפו זמן נסיעה לא צפוי. גם עם אמצעי החיזוי של האפליקציות אי אפשר לדעת תמיד שלא יהיה עיכוב חד פעמי שיווצר תוך כדי נסיעה. כדי להגיע בזמן צריך לצאת מוקדם.
&nbsp
אני מסכים שקווי אוטובוס עירוניים ארוכים ומלאי תחנות של 20 ק"מ ומעלה אינם מערכת הסעת המונים ראויה לשמה. בירושלים הפער בין העיר לערי הלווין והישובים שבסביבה יצר מערכת בינעירונית ישירה יותר וחבל שזה לא המצב בגוש דן כי יש רשת כבישים בינעירוניים די מכובדת שיכולה לשמש בסיס למערכת אוטובוסים מהירה בלי עשרות תחנות ביניים.
 

matrix200200

Active member
לדעתי הנושא של רשיון רכב כך או כך יהפוך ללא רלוונטי

אתה מתעלם מעניין ההשקעה.
קודם כל לעניין המונית - מונית יעילה יותר מרכב פרטי כי היא אינה תופסת מקום חנייה אלא מסיעה את הנוסע הבא. היא אינה מחפשת חנייה או מונעת מקום חנייה מרכבים אחרים.
&nbsp
לעניין ההשקעה בנהיגה:
&nbsp
רישיון: ההשקעה בתהליך לימוד הנהיגה והטסטים דורשת זמן וכסף כשהתמורה אינה מובטחת מראש ואי אפשר לדעת כמה שיעורים וטסטים צריך. אנשים אינם מבצעים את ההשקעה הזו כדי שלא להשתמש ברישיון שיקבלו אחריה.
&nbsp
רכב: אי אפשר לשכור רכב ללא שנה-שנתיים על הרישיון אז מי שרוצה לנהוג צריך או גישה לרכב משפחתי (הוצאה משפחתית) או לקנות רכב. מי שקונה רכב לא ירצה שהקנייה היקרה הזו תשב בחנייה רוב השבוע בלי שימוש. בפרברי לונדון השימוש ברכב בדרך כלל פרברי בעוד שהתח"צ המסילתית משמשת להגעה למרכז העיר.
&nbsp
מהרגע ששתי ההשקעות התבצעו קשה יותר להשאר בתח"צ.
&nbsp
כששליש או חצי שנתון דוחה את העלייה על הכביש ב 5 שנים עד עשור מדובר במאות אלפי נהגים ורכבים שאינם במשוואה.
&nbsp
כמו כן קשה לטעון שאנומליה ייחודית לישראל מסיבות דתיות קשורה לשיקול כלכלי. אם היה שיקול כלכלי אמיתי להשבתת תח"צ כוללת יום בשבוע זה היה נעשה גם במקומות אחרים. הפגיעה בתחבורה, בנגישות הבילוי ובמסחר בשבת מונעת פעילות כלכלית שמדינות אחרות נהנות ממנה.
&nbsp
לגבי הטענה שעם רכב פרטי אפשר לדעת מתי תגיע ליעדך - כנראה שלא היית ברכב פרטי (לא מונית שמותר לה להשתמש בנת"צ) בפקק. היתרון של היכולת להתחיל את הנסיעה בכל רגע שתרצה נפגש עם העובדה שאתה תמיד עלול להתקע בעומסי תנועה שיוסיפו זמן נסיעה לא צפוי. גם עם אמצעי החיזוי של האפליקציות אי אפשר לדעת תמיד שלא יהיה עיכוב חד פעמי שיווצר תוך כדי נסיעה. כדי להגיע בזמן צריך לצאת מוקדם.
&nbsp
אני מסכים שקווי אוטובוס עירוניים ארוכים ומלאי תחנות של 20 ק"מ ומעלה אינם מערכת הסעת המונים ראויה לשמה. בירושלים הפער בין העיר לערי הלווין והישובים שבסביבה יצר מערכת בינעירונית ישירה יותר וחבל שזה לא המצב בגוש דן כי יש רשת כבישים בינעירוניים די מכובדת שיכולה לשמש בסיס למערכת אוטובוסים מהירה בלי עשרות תחנות ביניים.
לדעתי הנושא של רשיון רכב כך או כך יהפוך ללא רלוונטי
בערך בעוד עשור.
הטענה שבעלי רכבים יעדיפו לנסוע בהם גם אם יש תחבורה ציבורית יעילה פשוט לא נכונה.
גם אם נשים בצד את המתרחש אצלכם באנגליה, גם בארץ הציבור הצביע ברגליים כשראה אלטרנטיבה ראויה בדמות רכבת ישראל.
תראה את כמות הנוסעים הגדולה בקו A1, למרות כל הבעיות, המוניטין השלילי, אי הנוחות ומגבלות המשטרה.
למרות כל זה, אנשים אשכרה שמחים לנסוע ברכבת כשנותנים להם אופציה כזאת וממש אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה (אם תתן להם גם את זה).
זה ההבדל, אם תסתכל על הציבור של נוסעים באוטובוסים מול אלה שנוסעים ברכבת, תראה שברכבת גם נוסעים אלה שדי ברור שיש להם רכב והם בחרו ברכבת כי זה פשוט יותר נוח, לאומת אוטובוס בינעירוני ממוצע ששם ברור, שרוב הנוסעים אלה משתמשי תחבורה ציבורית בלית ברירה.
אני סמוך ובטוח שזה גם מה שנראה בעוד שנים בודדות בקווי הרק"ל בגוש דן.
כמו שאמר אותו מהנדס בריטי בהרצאה של נת"ע לפני מספר שנים, נראה אנשים בחליפות נוסעים בקו האדום לעבודה בבנק.
לגבי תרבות הפנאי ויתרון של תח"ץ בסוף שבוע אתה כמובן צודק, אבל גם שם עדיין לא מדובר בעסק רווחי (אחרת כבר היינו רואים יוזמה פרטית).
עובדתית, גם כל הארגונים שמנסים לארגן תח"ץ בשבת מפסידים כסף ואפילו לא ממש מצליחים לכסות על העלויות (ונאלצים לבקש כסף מתומכים).
כמו שאמרתי, אם אתה כבר רוצה להשקיע כסף בתח"ץ, עם כל הכבוד, השקעה בתח"ץ בסופ"ש היא הרחק מאחור תח"ץ סבירה בימי חול.
מה לעשות שכסף לא צומח על עצים וצריך לתעדף.
 

luis13

New member
יש פגם אחד בטיעון שלך

לדעתי הנושא של רשיון רכב כך או כך יהפוך ללא רלוונטי
בערך בעוד עשור.
הטענה שבעלי רכבים יעדיפו לנסוע בהם גם אם יש תחבורה ציבורית יעילה פשוט לא נכונה.
גם אם נשים בצד את המתרחש אצלכם באנגליה, גם בארץ הציבור הצביע ברגליים כשראה אלטרנטיבה ראויה בדמות רכבת ישראל.
תראה את כמות הנוסעים הגדולה בקו A1, למרות כל הבעיות, המוניטין השלילי, אי הנוחות ומגבלות המשטרה.
למרות כל זה, אנשים אשכרה שמחים לנסוע ברכבת כשנותנים להם אופציה כזאת וממש אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה (אם תתן להם גם את זה).
זה ההבדל, אם תסתכל על הציבור של נוסעים באוטובוסים מול אלה שנוסעים ברכבת, תראה שברכבת גם נוסעים אלה שדי ברור שיש להם רכב והם בחרו ברכבת כי זה פשוט יותר נוח, לאומת אוטובוס בינעירוני ממוצע ששם ברור, שרוב הנוסעים אלה משתמשי תחבורה ציבורית בלית ברירה.
אני סמוך ובטוח שזה גם מה שנראה בעוד שנים בודדות בקווי הרק"ל בגוש דן.
כמו שאמר אותו מהנדס בריטי בהרצאה של נת"ע לפני מספר שנים, נראה אנשים בחליפות נוסעים בקו האדום לעבודה בבנק.
לגבי תרבות הפנאי ויתרון של תח"ץ בסוף שבוע אתה כמובן צודק, אבל גם שם עדיין לא מדובר בעסק רווחי (אחרת כבר היינו רואים יוזמה פרטית).
עובדתית, גם כל הארגונים שמנסים לארגן תח"ץ בשבת מפסידים כסף ואפילו לא ממש מצליחים לכסות על העלויות (ונאלצים לבקש כסף מתומכים).
כמו שאמרתי, אם אתה כבר רוצה להשקיע כסף בתח"ץ, עם כל הכבוד, השקעה בתח"ץ בסופ"ש היא הרחק מאחור תח"ץ סבירה בימי חול.
מה לעשות שכסף לא צומח על עצים וצריך לתעדף.
יש פגם אחד בטיעון שלך
שים לב
" אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה"
וזה בדיוק שורש הבעיה. זמן ההגעה מהדלת שלך למקום שבו אתה לוקח את הקו המהיר או הרכבת הוא אסטרונומי וזו בדיוק הסיבה מדוע אנשים נמנעים מלנסוע בתחבורה ציבורית.
 

matrix200200

Active member
אבל למה זה בעיה בעצם?

יש פגם אחד בטיעון שלך
שים לב
" אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה"
וזה בדיוק שורש הבעיה. זמן ההגעה מהדלת שלך למקום שבו אתה לוקח את הקו המהיר או הרכבת הוא אסטרונומי וזו בדיוק הסיבה מדוע אנשים נמנעים מלנסוע בתחבורה ציבורית.
אבל למה זה בעיה בעצם?
הרי שום תחבורה ציבורית בשום שלב לא תספק פתרון מדלת לדלת.
זה לא קיים בלונדון וזה לא קיים בניו יורק.
לדעתי גם אין טעם לשאוף לזה.
מספיק להגיע למצב שבו מספיק אנשים זונחים את הרכבים שלהם.
הרי אם מספיק רחובותיים, ראשון לציונים, יוכלו להשאיר את הרכב שלהם בחנייה ליד רכבת ולנסוע בתל אביב ומשם או שיהיה להם קו אדום, או שהם פשוט יתפזרו במגדלי משרדים ליד תחנת הרכבת, זה כבר יקל בצורה משמעותית על הגודש בכבישים.
עדיין ישארו כאלה, שמשרד שלהם יותר מדי רחוק מרכבת או ההקו האדום או הירוק בתל אביב, אבל עשרות אם לא מאות אלפי אנשים יקבלו אלטרנטיבה מהירה יותר, אמינה יותר ונוחה יותר מרכב הפרטי.
לדעתי זה מספיק בהחלט.
כמו ששר תחבורה לשעבר אמר (ובצדק) שגם אחרי שהקו האדום ייפתח יהיו פקקים בגוש דן, אבל תהיה לאנשים ברירה.
לזה צריך לשאוף.
 

Ccyclist

Well-known member
בלונדון הרכבות נמצאות במרחק הליכה סביר.

אבל למה זה בעיה בעצם?
הרי שום תחבורה ציבורית בשום שלב לא תספק פתרון מדלת לדלת.
זה לא קיים בלונדון וזה לא קיים בניו יורק.
לדעתי גם אין טעם לשאוף לזה.
מספיק להגיע למצב שבו מספיק אנשים זונחים את הרכבים שלהם.
הרי אם מספיק רחובותיים, ראשון לציונים, יוכלו להשאיר את הרכב שלהם בחנייה ליד רכבת ולנסוע בתל אביב ומשם או שיהיה להם קו אדום, או שהם פשוט יתפזרו במגדלי משרדים ליד תחנת הרכבת, זה כבר יקל בצורה משמעותית על הגודש בכבישים.
עדיין ישארו כאלה, שמשרד שלהם יותר מדי רחוק מרכבת או ההקו האדום או הירוק בתל אביב, אבל עשרות אם לא מאות אלפי אנשים יקבלו אלטרנטיבה מהירה יותר, אמינה יותר ונוחה יותר מרכב הפרטי.
לדעתי זה מספיק בהחלט.
כמו ששר תחבורה לשעבר אמר (ובצדק) שגם אחרי שהקו האדום ייפתח יהיו פקקים בגוש דן, אבל תהיה לאנשים ברירה.
לזה צריך לשאוף.
בלונדון הרכבות נמצאות במרחק הליכה סביר.
מעולם לא גרתי יותר מ 10 דקות הליכה מתחנת רכבת כלשהי בלונדון. הגריד צפוף מספיק גם בפרברים (זה מה שאיפשר את בניית הפרברים מלכתחילה) ובמקומות שבין צירי הרכבות ניתן להגיע לתחנה ב 4-5 תחנות אוטובוס.
&nbsp
במרכז העיר תחנות הרכבת התחתית נמצאות 500-800 מטר זו מזו וזה יוצר אזורים קטנים עם 4 תחנות בפינות האזור. על פי רוב גבולות האזור הם כבישים ראשיים עם שירות אוטובוסי כולל תחנת ביניים או שתיים בין תחנות התחתית. אם יעדך במרכז האזור תצטרך ללכת 5-10 דקות ברגל. במסע קניות בעיר יתכן שעדיף לך להתהלך ממקום למקום (מקובנט גארדן לסוהו / צ'יינה טאון / לסטר סקוור ופיקדילי) מאשר ללכת לתחנת התחתית ממרכז האזור וללכת מתחנת היעד למרכז האזור השכן.
&nbsp
באזורים שאינם על מערכת התחתית (בגלל תנאי הקרקע רוב המערכת נמצאת מצפון לנהר) יש מערכת פרברית-ארצית מפותחת עם תחנות בהפרשי מרחק דומים לאלו של תחנות פרבריות בתחתית (כל קילומטר וחצי בערך) ופרישת הרשת דומה בצפיפותה לצפיפות התחתית. גם מצפון לנהר יש מספר קווים פרבריים בנקודות אמצע בין צירי תחתית (ויש קווים ספורים בהם הפרברית והתחתית נוסעות במסילות מקבילות). למערכת זו שני קווים שנכנסים למרכז עצמו ואחד מהם חוצה את המרכז. כל שאר קווי המערכת (ויש בין 50 ל 100, קשה לספור כי הם אינם ממותגים כקווים) מסתיימים בתחנות הטרמינל הגדולות שבשולי מרכז העיר ובכל התחנות האלו יש תחנות תחתית המאפשרים מעבר בין הרשת הבינעירונית לרשת התחתית.
&nbsp
הקונספט הישראלי ש"צריך" להרחיק את התחנות ממרכזי הערים כפי שעשו בכוונה ברשל"צ וערי הנגב המערבי, וכפי שמציעים לעשות לחיפה בהצעות נוסח מסילה ממונהרת בכרמל תוך חיוב הנוסעים להשתמש בתחבורה משלימה הוא ההיפך המוחלט לפרישת הרכבות הבריטית שאני מכיר.
&nbsp
במקומות כמו ראש העין שהתחנה נמצאת על מסילה קיימת מחוץ לעיר חבל שהעיר לא התפתחה לכיוון המסילה כפי שקרה בתל אביב עם האיילון.
&nbsp
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
האנשים בחליפות רגילים לתחתית כל השבוע

לדעתי הנושא של רשיון רכב כך או כך יהפוך ללא רלוונטי
בערך בעוד עשור.
הטענה שבעלי רכבים יעדיפו לנסוע בהם גם אם יש תחבורה ציבורית יעילה פשוט לא נכונה.
גם אם נשים בצד את המתרחש אצלכם באנגליה, גם בארץ הציבור הצביע ברגליים כשראה אלטרנטיבה ראויה בדמות רכבת ישראל.
תראה את כמות הנוסעים הגדולה בקו A1, למרות כל הבעיות, המוניטין השלילי, אי הנוחות ומגבלות המשטרה.
למרות כל זה, אנשים אשכרה שמחים לנסוע ברכבת כשנותנים להם אופציה כזאת וממש אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה (אם תתן להם גם את זה).
זה ההבדל, אם תסתכל על הציבור של נוסעים באוטובוסים מול אלה שנוסעים ברכבת, תראה שברכבת גם נוסעים אלה שדי ברור שיש להם רכב והם בחרו ברכבת כי זה פשוט יותר נוח, לאומת אוטובוס בינעירוני ממוצע ששם ברור, שרוב הנוסעים אלה משתמשי תחבורה ציבורית בלית ברירה.
אני סמוך ובטוח שזה גם מה שנראה בעוד שנים בודדות בקווי הרק"ל בגוש דן.
כמו שאמר אותו מהנדס בריטי בהרצאה של נת"ע לפני מספר שנים, נראה אנשים בחליפות נוסעים בקו האדום לעבודה בבנק.
לגבי תרבות הפנאי ויתרון של תח"ץ בסוף שבוע אתה כמובן צודק, אבל גם שם עדיין לא מדובר בעסק רווחי (אחרת כבר היינו רואים יוזמה פרטית).
עובדתית, גם כל הארגונים שמנסים לארגן תח"ץ בשבת מפסידים כסף ואפילו לא ממש מצליחים לכסות על העלויות (ונאלצים לבקש כסף מתומכים).
כמו שאמרתי, אם אתה כבר רוצה להשקיע כסף בתח"ץ, עם כל הכבוד, השקעה בתח"ץ בסופ"ש היא הרחק מאחור תח"ץ סבירה בימי חול.
מה לעשות שכסף לא צומח על עצים וצריך לתעדף.
האנשים בחליפות רגילים לתחתית כל השבוע
הנה דיאגרמת הרכבות תחתית + פרברית במרכז לונדון ומפת גוגל תח"צ גאוגרפית עם הדגשת סוגי אזורים. בכתום - הסיטי והמרכז הפיננסי המשני בדוקלנדס. בסגול - אזור בתי המשפט שליד הסיטי וכן אזור הממשל והפרלמנט בווסטמינסטר. בתכלת - אזורי הבילוי, הקניות, התאטראות, הפנאי והמוזיאונים של העיר. חלקם של אזורים אלו במערכת טיפה יותר גדול מחלקם של האזורים העסקיים המובהקים.
&nbsp
בדיאגרמת הרכבות ניתן לראות איך הרשת בנוייה כך שניתן להגיע למקומות במרכז העסקי ובמרכז הפנאי מהתפצלויות רכבתיות רבות בטבעת השניה: Camden / Euston, Finsbury Park, Finchley road/ Baker Street. בצד הדרומי זה נעשה ע"י המשך הקווים הפרבריים שמקבילים לנהר מתחנת London Bridge למספר תחנות שלוחה בגדה הצפונית שהאחרונה בהן היא Charing Cross ממש בתחתית אזור התאטראות. כמן כן יש קו שאטל ייעודי מתחנת Waterloo לתחנת Bank שבלב הסיטי שעושה את אותה הצלבה מכיוון דרום מערב.
&nbsp
ההבטחה של המערכת היתה ונותרה שניתן לגור בפרברים ובערי הלווין מבלי להפסיד את כל מה שיש לעיר להציע.
&nbsp
בתוך העיר הרשת מאד צפופה ונדיר למצוא חניוני חנה וסע לפני אזור 4 (וגם אז הם אינם בכל התחנות ועלות החנייה בהם די גבוהה). יש דוגמאות לשכונות טובות בלי קישור רכבתי כמו Muswell Hill שהיוממים ממנה נוסעים 3-4 תחנות באוטובוס כדי להגיע לרכבת התחתית.
&nbsp
למעט שני קווים (האפור והתכלת) המערכת המסילתית במרכז לונדון התגבשה בתקופה של יוזמה פרטית ותמיד פעלה 7 ימים בשבוע. אם היא לא היתה עונה לכל צרכי משתמשיה לא היא ולא הפרברים התלויים בה היו מתפתחים.
&nbsp
&nbsp



 

matrix200200

Active member
האיש בחליפה הישראלי לא יעלה לאוטובוס 201

האנשים בחליפות רגילים לתחתית כל השבוע
הנה דיאגרמת הרכבות תחתית + פרברית במרכז לונדון ומפת גוגל תח"צ גאוגרפית עם הדגשת סוגי אזורים. בכתום - הסיטי והמרכז הפיננסי המשני בדוקלנדס. בסגול - אזור בתי המשפט שליד הסיטי וכן אזור הממשל והפרלמנט בווסטמינסטר. בתכלת - אזורי הבילוי, הקניות, התאטראות, הפנאי והמוזיאונים של העיר. חלקם של אזורים אלו במערכת טיפה יותר גדול מחלקם של האזורים העסקיים המובהקים.
&nbsp
בדיאגרמת הרכבות ניתן לראות איך הרשת בנוייה כך שניתן להגיע למקומות במרכז העסקי ובמרכז הפנאי מהתפצלויות רכבתיות רבות בטבעת השניה: Camden / Euston, Finsbury Park, Finchley road/ Baker Street. בצד הדרומי זה נעשה ע"י המשך הקווים הפרבריים שמקבילים לנהר מתחנת London Bridge למספר תחנות שלוחה בגדה הצפונית שהאחרונה בהן היא Charing Cross ממש בתחתית אזור התאטראות. כמן כן יש קו שאטל ייעודי מתחנת Waterloo לתחנת Bank שבלב הסיטי שעושה את אותה הצלבה מכיוון דרום מערב.
&nbsp
ההבטחה של המערכת היתה ונותרה שניתן לגור בפרברים ובערי הלווין מבלי להפסיד את כל מה שיש לעיר להציע.
&nbsp
בתוך העיר הרשת מאד צפופה ונדיר למצוא חניוני חנה וסע לפני אזור 4 (וגם אז הם אינם בכל התחנות ועלות החנייה בהם די גבוהה). יש דוגמאות לשכונות טובות בלי קישור רכבתי כמו Muswell Hill שהיוממים ממנה נוסעים 3-4 תחנות באוטובוס כדי להגיע לרכבת התחתית.
&nbsp
למעט שני קווים (האפור והתכלת) המערכת המסילתית במרכז לונדון התגבשה בתקופה של יוזמה פרטית ותמיד פעלה 7 ימים בשבוע. אם היא לא היתה עונה לכל צרכי משתמשיה לא היא ולא הפרברים התלויים בה היו מתפתחים.
&nbsp
&nbsp
האיש בחליפה הישראלי לא יעלה לאוטובוס 201
גם אם האוטובוס הזה יסע בשבת.
בעצם לא משנה מה תעשה עם המערכת הקיימת האיש בחליפה הישראלי לא יתחיל להשתמש בה, כי לא נאה לו לנסוע עם כל מסכני מדינת ישראל (ובצדק כרגע).
אפרופו אנשים בחליפות.
באמת מעניין איך כל יהלומנים מגיעים היום לעבודה (בהינתן שחלק ניכר מהם חרדים וגרים בבני ברק).
יש לי הרגשה שלא תראה הקלה בגודש ברחוב זיבוטינסקי ברמת גן, אם תפתח לאורכו תחבורה ציבורית בשבת

מה שכן, ייתכן בהחלט שתראה הקלה כשהקו האדום יתחיל לפעול.
האמת לא נשאר הרבה מאוד זמן עד שנוכל לראות בעצמינו מי מאיתנו צודק.
הרי ברור שגם בתאריך פתיחת הקו האדום, עדיין לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת.
בו נאמר כך, אם ביום הפתיחה של הקו האדום תראה הקלה משמעותית בגודש ברמת, תוכל להודות בטעות ותפסיק להשתמש בטיעון שחוסר תח"ץ בשבת לא רללוונטי לנושא הפקקים?
 
למעלה