לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2241922,419 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח'
תחבורה ציבורית בשבת - רשמים מהשטח
<< ההודעה הנוכחית
30/09/2019 | 21:15
27
468
ביום שבת האחרון שעה בערך 10:00 בבוקר קו 245 מכיוון טירת הכרמל לחיפה.
הבחנתי באוטובוס בנסיעה בערך ליד מלון חוף הכרמל. האוטובוס היה מפוצץ עד 0 מקום. אנשים נראו כמו קופסת סרדינים בפנים.
בזמן שהאוטובוס התעכב בתחנה אני המשכתי לנסוע (רכב) וראיתי לא מעט אנשים גם ב 4 תחנות הבאות שכנראה לא זכו לעלות לאותו אוטובוס.
 
תזכירו לי מהם אותם אנשים שטוענים שאין ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כנראה אותם אנשים שתקועים בבית הכנסת בשבת'
כנראה אותם אנשים שתקועים בבית הכנסת בשבת
01/10/2019 | 01:40
106
לצפיה ב-'בטח שיש ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת'
בטח שיש ביקוש לתחבורה ציבורית בשבת
01/10/2019 | 11:32
24
249
אנשים רוצים לצאת מהבית בשבת ובחג 
יש אנשים שיש להם רישיון נהיגה אבל אין להם כסף לרכב פרטי 
בגלל שאנחנו נכנעים לכפייה דתית אז המדינה מושבתת 
לדוגמא באירופה ביום ראשון שלהם זה בעצם יום שבת אצל הנוצרים יש תחבורה ציבורית אומנם במתכונת מצומצמת אבל יש 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'"מצומצמת" זה קו ההגנה השני של השקר.'
"מצומצמת" זה קו ההגנה השני של השקר.
01/10/2019 | 13:14
23
371
הרעיון שמה שיש באירופה בימי א' זה אוטובוס אחד לשעה נוסח חיפה וזה ה"מקסימום" האפשרי פשוט אינו נכון. במקרים רבים לו"ז א' אירופאי זהה בתדירותו ללו"ז חול. כאשר מצמצמים את הלו"ז יצמצמו אותו ל75%, 60%, 50% ובהתאם לדרישה, לא לפי מצב התח"צ בשנות הארבעים המאוחרות. יש ערים משניות בצרפת ואיטליה שיש בהן מערכת קווים מצומצמת בימי א' אבל השאיפה של המערכת היא לכסות את כל צרכי העיר בפחות קווים. מצד שני יש ערים כמו ברצלונה ולונדון שמפעילות את המטרו הפעלה רציפה בלילה שבין שבת לראשון כך שהמערכת פתוחה כ 45 שעות רצופות, משבת בבוקר ועד אחרי חצות שבין ראשון לשני. במקביל יש לערים רבות מערכת קווי לילה או קווי 24/7.
 
יום ראשון אירופאי אינו "שבת" כי אין מגבלות דומות לאלו שביהדות. מגבלות המסחר מצומצמות יותר והן מחריגות פעילות באזורים מרכזיים ותיירותיים, מאפשרות שעות פתיחה מצומצמות לעסקים רבים, מאפשרות לעסקים מסויימים פתיחה בלתי מוגבלת, ובנוסף יש שווקי סוף שבוע הפעילים בימי ש'-א' בלבד. וודאי שמעת על הסאנדיי טיימס המפורסם, עיתון זה ואחרים מסוגו אינם "מוסף יום א' " הנמכר בשבת נוסח מוספי השבת של העיתונות הישראלית אלא עיתונים שלמים הנמכרים ביום א' עצמו בחנויות העיתונים שפתוחות 7 ימים בשבוע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באירופה יש גם קוים שתדירותם מוגברת דווקא בימי ראשון '
באירופה יש גם קוים שתדירותם מוגברת דווקא בימי ראשון
03/10/2019 | 11:01
22
88
נתקלתי בשוויץ ופה ושם גם באנגליה בקוי אוטובוס ורכבת אשר תדירותם עולה ו/או שכיסויים מורחב כדי לכלול אתרי טבע ושאר מקומות בילוי פופולריים בימי ראשון. המטרה היא לספק את הביקוש במקום ובזמן שנדרש.
גם בארץ הכיוון הרצוי הוא להמשיך לצמצם את התחבורה הציבורית למקומות עבודה כגון אזורי תעשיה ודווקא להגביר את התדירות של קוים המגיעים לחופי הים, לפארקים ואטרקציות שונות.
גם מי שסבור שצריכים להפסיק את העבודה לפחות יום אחד בשבוע (זה בריא...) אמור להסכים שדרך נעימה ומכובדת לנצל את ימי החופש הינה טיולים בטבע וביקורים אצל משפחה וחברים. תחבורה ציבורית אמורה לשרת את אותם האזרחים שרוצים לבלות בימי החופשה מעבודה.   
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שלוחת קנסינגטון צומצמה לש-א בלבד'
שלוחת קנסינגטון צומצמה לש-א בלבד
03/10/2019 | 12:16
21
73
וכן לזמנים שיש תצוגות במרכז הירידים של קנסינגטון אולימפיה.
 
בעבר השלוחה פעלה כל רבע שעה גם בימי חול, אבל עם תגבור מערכת האוברגראונד שמשרתת גם היא את תחנת קנסינגטון אולימפיה הוחלט לצמצם את השירות לשני ימי סוף השבוע שבהם נסועת הפנאי מצדיקה את הפעלת הקו. בימי חול יש רכבות ספורות מוקדם בבוקר ובסביבות 8 בערב אבל ההערה הרשמית במפת התחתית אומרת ש'-א' וימי תערוכות בלבד.
 
במקביל יש קו שאטל אחר - קו וווטרלו והסיטי - שסגור בימי א' כי הדרישה מתחנת ווטרלו ביום זה אינה לסיטי אלא בעיקר למוקדי הבילוי והקניות של הווסט אנד. החיבור לווסט אנד נעשה ב 3 קווי רכבת תחתית אחרים (צפוני, בייקלו, יובל) שמכסים את האזור ב 3 צירים מקבילים כולל 3 תחנות שונות לאורך אוקספורד סטריט. נוסעים שבכל זאת רוצים להגיע לתחנה הסופית של קו וווטרלו והסיטי בבנק יכולים לעשות זאת בנסיעה של שתי תחנות בקו היובל לתחנת לונדון ברידג' ונסיעה של תחנה אחת בקו הצפוני לבנק כך שיש אלטרנטיבה מסילתית הולמת. במשך אולימפיאדת 2012 הקו הופעל לטובת הדרישה המוגברת של המשחקים.
 
"יום מנוחה" זה עוד שקר ישראלי. ברוב מדינות העולם יש שבוע עבודה של 5 ימים ושני ימים חופשיים. עובדים קבועים במשרות שמחייבות עבודה בסוף השבוע מקבלים ימים חופשיים אחרים על חשבון היום או היומיים שהם עובדים בסוף שבוע. עובדים חלקיים או סטודנטים משוועים למשרות סוף שבוע שמאפשרים פרנסה מסויימת מבלי לעבוד בחמשת ימי החול. עובדים במשרות כאלו יכולים לשמור סופ"ש או חלק ממנו אם יש להם ארועים חברתיים, התיכנון לארועים כאלו נעשה חודשים מראש (זה יותר "לקוראינו", אנחנו מאותה העדה אז אתה יכול להרחיב על איך שאין אצלנו אזכרות אבל אין תירוץ להיעדר מגילויי מצבות שההזמנה להן נשלחת שנה מראש). כשיש יומיים חופשיים כל שבוע ניתן להקדיש אותם לפנאי בצורה מלאה יותר - חופשות קצרות, בעלות על כלי שייט קטן במרינה שעה עד שעתיים מלונדון, פעילויות ספורט, שפץ ביתך / עיצוב פנים / גינון - דברים שקשה לבצע ביום "מנוחה" כשהכל סגור ואין איך להגיע או להצטייד חוקית. (פיצוציות שחוטפות דוחות זו התעמרות שלטונית במי שנענה לצרכי האזרח).
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סופשבוע ישראלי הוא אכן שקר ויש לי פתרון אפשרי (שלא יתקבל...)'
סופשבוע ישראלי הוא אכן שקר ויש לי פתרון אפשרי (שלא יתקבל...)
03/10/2019 | 14:59
20
109
על השבת כבר דיברנו. אבל גם יום ששי אינו יום חופש כייפי כמו סופשבוע בחו"ל. קודם כל, הורים של ילדים אינם יכולים לטייל כי הילדים לומדים ביום הזה וזקוקים להסעות או לפחות למי שיקבל אותם כשחוזרים הביתה. אני לא מניח שהרבה הורים עוזבים את הילדים לטפל בעצמם בימי שישי ויוצאים לטייל ולערוך ביקורי משפחות. כמו-כן, מקומות הבילוי והמוזאונים וכו' נסגרים מוקדם מאד אם בכלל נפתחים. העדר תחבורה ציבורית אחר הצהריים מונע או לפחות מצמצם מאד כל אפשרות סבירה לביקורי משפחות וחברים מחוץ לעיר עם נדיעה חזרה באותו היום.
למעשה, מי שרוצה לטייל בארץ בזמן שכל האטרקציות ומקומות הבילוי פתוחים וכאשר קיימת תחבורה הלוך וחזור במשך כל היממה נאלץ להינפש בימי העבודה ולא בימי החופש מעבודה. וזה יוצר בעיה כי חלק גדול מהאזרחים דווקא עובדים בימי העבודה ומתפנים דווקא בימי החופש. (סליחה על הסרקזם...)
הפתרון הסביר בעיני היה להעביר את אחד מימי החופש מיום ששי ליום ראשון וליצור מצב יותר דומה לחו"ל. ביום ראשון אין מגבלה הלכתית - לא בבוקר ולא בלילה - ולכן הכל יכול להישאר פתוח במשך כל היממה והתחבורה הציבורית תוכל לפעול בצורה מלאה - מלבד צמצום הגיוני באזורי תעשיה - כי מדובר יהיה ביום חופש. המצב יטיב עם הדתיים כי יוכלו גם הם להינפש יום בשבוע במקום לצםצם את הנופש לימי חול המועד פעמיים בשנה בהן מותר להם להשתחרר קצת מארבעת קירות בתיהם.
צד שני, השינוי יצריך לפתוח את כל מקומות העבודה בימי שישי, נניח עד השעה 1 בצהריים או אף יותר, ויצריך כנראה גם הוספת שעת עבודה יומית בימי שני עד חמישי. אבל התוצאה תהיה יום חופש אמיתי לכל המגזרים ועשיית צדק חברתי בצורת התניידות של כולם ביום חופש אחד. גם יהודים שקיימו את השבת בחו"ל אבל נמנעים מכך בארץ בשל העדר אף יום חופש אמיתי כאן (יום ששי אינו נוח כלל כיום חופש, כפי שתארתי לעיל) יוכלו לקיים את השבת כהלכה ולהשאיר את יום ראשון לטיולים וביקורי משפחות וחברים. בנוסף, אפשר יהיה לקיים כל מיני פעולות משותפות בין דתיים למסורתיים וחילונים בימי ראשון, וזה עשוי לפתור במעט את ההפרדה בין מגזרי העם הנכפית על כולם בשל העדר "סופשבוע תקני". 
אישית, הייתי יכול לקבל את הפתרון הזה כפתרון קבע אפשרי למרות שמדובר בחצי סופשבוע בו עדין לא תהיה תחבורה ציבורית מערב שבת עד צאתו, כי התמורה תהיה יום ראשון חופשי לכולם, כמו בחו"ל וללא הצורך לטוס לניכר.
לצערי, בניגוד ליהודים בחו"ל המצליחים לעבוד בששי ולהנפש ביום ראשון, יטענו יהודי ארצונו שחייבים להקדיש את כל יום ששי להכנות לשבת ולכן לא ניתן לעבוד ביום ששי כדי לפנות את יום ראשון לנופש. אין כאן גמישות ואין כאן מחשבה שאולי אפשר לפזר את ההכנות לשבת בין ערבי יום רביעי וחמישי. כך, כל העם נאלץ לוותר על סופשבוע אמיתי כמו בחו"ל ולהסתדר עם יום ששי מוזר שמיועד לסידורים ולהסעת ילדים אל בית הספר וחזרה הביתה, ויום שבת בו רוב המדינה סגור ואין דרך להתנייע כלל ללא רכב פרטי. לי זה נראה כאילו אנחנו עם שפשוט אוהב לסבול ו/או לגרום לאחרים לסבול, ושאנחנו מצפים להשתחרר קצת רק כשטסים לחו"ל.
כפי שאומרים - זה מה יש... חבל!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה עם יום ראשון היא לא הלכתית ויהודים דתיים שמתכוננים לחג'
הבעיה עם יום ראשון היא לא הלכתית ויהודים דתיים שמתכוננים לחג
03/10/2019 | 19:35
19
103
הבעיה היא כסף.
מי ישלם על  היום חופש נוסף?
התשובה היא, שהמעסיקים יצטרכו לממן את החגיגה וזה פשוט לא יכול לקרות בכלכלה שלנו שהפדיון בה נמוך יחסית לרוב מדינות מפותחות.
אפרופו נושא הפורום, מחסור במערכות הסעת המונים ותח"ץ יעילה, היא אחת מהסיבות לפריון הנמוך של עובד ישראלי ביחס לעובד דומה במדינות מפותחות אחרות.
אם הייתה יכול לחסוך שעה אחת וקצת מכל יום של אנשים שעומדים בפקקים במקום לעבוד, יכולת להקצות את הזמן הזה ליום חופש נוסף.
כרגע יהיה מדובר בשוד של ממש.
מה גם שהרבה מאוד מעסקים יעדיפו להמשיך לעבוד ביום חופש שכזה (בדיוק כמו שהם עושים בחו"ל) ואז יצטרכו לשלם לעובדיהם משכורת לפי מתכונת של עבודה בשבת ויום חג.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בשום אופן לא הצעתי להקטין את מספר שעות העבודה השבועיות'
בשום אופן לא הצעתי להקטין את מספר שעות העבודה השבועיות
03/10/2019 | 21:29
18
70
תיארתי מצב בו מוסיפים שעת עבודה בכל יום בין יום שני לחמישי ושבנוסף כל המשק גם יעבוד ביום שישי, נניח עד השעה 13:00 או אף מאוחר יותר במידת הצורך, כדי לכסות את השעות של יום ראשון שיהפוך ליום חופש.
אני יודע שהרעיון מהפכני וקה לבלוע אותו אבל העובדה היא שבכמעט כל מקום אחר בעולם מצליחים לעבוד "רק" חמישה ימים בשבוע בין יום שני לשישי. אפילו יהודים שומרי מצוות מצליחים לעבוד בחו"ל כמו כולם לפי מתכונת שני עד שישי (אם כי אולי יוצאים קצת לפני הזמן בשישי בחודשי החורף ומשלימים שעה-שעתיים ביום אחר). עם קצת רצון של כולם זה יכול לעבוד ובכך נשפר את איכות החיים של כולם, יהודים חילונים ודתיים, ובני שאר הדתות, כאחד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יום ו' תמיד חלקי אז ימים ו-ש מתאימים.'
יום ו' תמיד חלקי אז ימים ו-ש מתאימים.
04/10/2019 | 02:29
17
70
בתחילת שנות התשעים דיברו על יום חינוך ארוך, שמשמעותו העברת מערכת החינוך ל 5 ימים בשבוע במקביל למעבר המשק ל5 ימים. זה היה פותח את יום ו' לבילויים עד שעות הצהריים המאוחרות גם לדתיים, ומאפשר לדתיים להעביר את מרכיב הנסיעות בתרבות הארוח שלהם מחלון ההזדמנויות המצומצם של צהרי יום ו' ליום חמישי בערב.
 
אני מודע ליוזמות בקשר לימי א' אבל המאמץ שהן דורשות מהציבור הכללי גדולות מדי ואוכלות את הזמן הפנוי בימי החול.
 
לMatrix : שעות ההפעלה של התחבורה הציבורית וזמינותה הם חלק מנושא הפורום. דוגמאות ממערכות אחרות ואיך שהן מתאימות את עצמן לצרכים שונים תוך הפרכת השקר השלישי, ה"סוציאלי" גם הן חלק מהדיון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני האדם האחרון שתוכל להאשים אותו בטיעון "סוציאלי"'
אני האדם האחרון שתוכל להאשים אותו בטיעון "סוציאלי"
04/10/2019 | 09:10
16
73
כאן בפורום.
לגבי יום ראשון, הוספת שעות נוספות בימי חול אחרים לא ממש באה בחשבון, כי גם ככה אנשים כבר נאלצים לצאת מאוד מוקדם בבוקר ולחזור די מאוחר בערב (לפחות בעבודות היותר פרודוקטיביות).
מה שאני כן אומר, שנושא הפורום היה יכול להיות רלוונטי אם רק היה ניתן לצמצם את הזמן שרוב האנשים מבלים בדרכים מ\אל עבודה.
רק אז החזון של יום ראשון היה מקבל היתכנות.
 
ודבר אחרון, היות ואני לא "חברתי" ממש לא מעניין אותי נושא הזמינות תחבורה ציבורית מ"טעמים חברתיים".
לא, לא באמת איכפת לי מ"מסכנים שלא יכולים לנסוע לים בשבת" וגם לא מ"ציעירים מסכנים שלא מסוגלים לצאת לבלות לפאב בערב שישי".
מצידי שיסבלו כל עוד הדבר לא פוגע בכלכלה.
אני לא מאמין שמטרה של כספי המיסים שלי היא לשפר חיים של "מסכנים" מכל סוג שהוא, אלה היא השקעה שמטרטה לחזור אליי בסופו של יום בצורה של כלכלה מצליחה, חסכון בכספי משלמי המיסים, שיפור הפריון של המשק וכו.
 
אני בהחלט יכול לראות ייתרון בכלכלה של יום חופש (כמו יום ראשון בחו"ל), רק שאני לא בטוח שזה כרגע נושא בוער כשהנושא שבאמת בוער, להגיע למצב שבו סוף סוף היוממים יראו בתחבורה ציבורית אלטרנטיבה ראוייה לרכב הפרטי (מה שהם לא עושים).
ואסיים בדוגמא.
לאחרונה הייתי צריך לנסוע לפגישה בהתראה קצרה לתל אביב.
ברוב טפשוטי לקחתי אוטובוס (301) מה שלא עשיתי הרבה זמן.
לא עבר יותר מדי זמן (בסה"כ האוטובוס הגיע עד ראשון לציון) עד שהבנתי שהסיכוי שלי להגיע בזמן בתחבורה ציבורית המהוללת שלנו, הוא אפסי.
וכמובן מה שעשיתי, ירדתי בבית דגן ולקחתי משם מונית שאר הדרך (לא כזה סיפור יקר בסה"כ עוד 55 ש"ח).
אז לפני שתתחיל לדאוג לבליינים המסכנים בשבת בים ובשישי בפאב, אני מציע שתדאג קודם לי ותגרום לי לא לקחת מונית מבית דגן לתל אביב בשעה 5 בערב, לא מדאגה כנה לשלומי חלילה, אלה מדאגה למצב הפקקים הלא מזהיר גם כך באיזור גוש דן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השקר ה"סוציאלי" הוא על מנוחת הנהגים '
השקר ה"סוציאלי" הוא על מנוחת הנהגים
04/10/2019 | 10:48
15
105
אם במדינות עם שני ימים חופשיים ושבוע עבודה בן 5 ימים בלבד מצליחים להפעיל תח"צ 7 ימים בשבוע אז הטיעון ה"סוציאלי" כאילו צריך יום שלם ללא תח"צ כדי לאפשר לנהגים הישראלים יום מנוחה בודד פשוט אינו מחזיק מים.
 
התועלת הישירה של תח"צ 7 ימים בשבוע היא שניתן לדחות את גיל הרישיון הממוצע אל אמצע שנות העשרים, שזה אומר שיש הרבה אנשים כמוני שדחו את העניין לשנות השלושים לחייהם. פחות נהגים = יותר מקום בכביש. אישית דחיתי את העלייה על הכביש ב 17 שנה בזכות העובדה שהיתה תח"צ זמינה לצרכיי החברתיים והמשפחתיים. אם אתה מחייב את כל מי שרק יכול לעשות רישיון בגיל 18 ולנהוג בטרנטה יד 6 אתה ממלא את הכבישים באנשים שיכלו לדחות את הרישיון ב 10 שנה וברכבים שהיו צריכים לרדת ממנו לפני עשור. אין פלא שפקוק.
 
אינני מצדד ביוזמות יום א' בישראל כי הן אינן פרקטיות בעיניי. אני מצדד בסופ"ש ישראלי על בסיס ימים ו-ש. יום שישי לא יכול להיות יום עבודה מלא במגזר הדתי ועדיף שיום החופש השני יכיר בכך ש20%+ מאוכלוסיית המדינה היא מוסלמית. דרך אגב - לכל תומכי ה"מנוחה" למיניהם לא אכפת שיום שישי הוא "יום המנוחה" של 30%-40% מנהגי התח"צ בישראל שמסורתם מוסלמית.
 
לגבי קו 301 - עיינתי במסלול והוא אוטובוס בן 20 ק"מ עם מלא תחנות ביניים שלא הייתי סומך עליו. בלונדון עצמה קווים כאלו משמשים לנסיעות משלימות או כקווי לילה. מי שבאמת צריך להגיע בזמן משתמש ברכבת (תחתית או פרברית). בניגוד ללונדון שהיא עיר אחת רציפה עם מספר דרכים מהירות מצומצם שאינו מגיע ללב העיר כך שמרבית הקווים חייבים לחלוף ברחובות עירוניים ראשיים של 50 קמ"ש יש בגוש דן תשתית דרכים בינעירוניות שאינן עוברות בלב ערי הלווין כך שאינני מבין מדוע אין קו ישיר שיוצא מרחובות לכבישים 40, 431 או 42 ומשם ברשת הבינעירונית לתל אביב. כמו כן אמורות להיות בתחנת רחובות 3 רכבות לשעה בשעות העומס (אני יודע שזה יכול להיות שונה לחלוטין מ"רכבת כל 20 דקות" ושעלולים להיות חורים של חצי שעה גם בלו"ז כזה).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כמו שאמרתי, אותי לא תמצא עם הטיעון הזה'
כמו שאמרתי, אותי לא תמצא עם הטיעון הזה
04/10/2019 | 12:15
9
63
איכפת לי מטובתם של נהגי האוטובוסים בערך כמו שאיכפת לי מבליינים מסכנים שלא מסוגלים להגיע ביום שישי לפאב
איכפת לי אך ורק מהתועלת לכלכה (כי מדובר בכל זאת בסיפור לא זול במיוחד).
 
התועלת של רשיון נהיגה מאוחר לדעתי לא מחזיקה מים.
מה שמשנה הרי זה לא מתי תעשה רשיון (לי אגב אין רשיון), אלה איך תבחר להגיע ליעדים שלך.
כשאני בלי רשיון לוקח מונית, התרומה שלי למצב רע בכבישים לא פחותה מאחד שיש לו רשיון ואף גדולה יותר (שכן המונית גם צריכה להגיע אליי קודם).
 
הטיעון שאם תהיה תחבורה ציבורית בשבת, אנשים יחזיקו פחות רכבים ופחות ישתמשו גם בימי חול (שזה הזמן של פקקים), גם לא מחזיק מים, כי אין שום קשר בין הדברים.
אנשים בוחרים לנסוע ברכב לעבודה, כי אין אופציה ראויה לשמה בתח"ץ ורק מערכות הסעת המונים יכולות להוות תחליף.
כל עוד אתה חושב ששרות כמו קווי 201,301,164 ו274 זה תחבורה ציבורית, אתה משלה את עצמך.
זה לא יותר משרות עלוב עבור מסכני הארץ שלא יכולים להרשות לעצמם משהו טוב יותר.
אם יש לך עודף זמן ומחסור בכסף, אז קו אוטובוסים בין עירוני ממוצע הוא אופציה בשבילך.
אם אתה צריך להגיע מהר (או לפחות בזמן ידוע מראש), פשוט קנה רכב או סע במונית.
רכבת היא התחלה של פתרון, אבל היא לא מספיקה לצערי.
קווי הרק"ל בגוש דן הוא צעד ראשון נכון בכיוון הנכון, אבל גם הוא לא מספיק.
אולי מטרו (אם ייבנה אי פעם).
 
לגבי יום שישי שבת ראשון.
אני לא מצדד בשום שינוי ממצב הקיים, כי לדעתי אין בזה שום צורך והנזק גדול מתועלת.
כמובן שלא איכפת לי לא מרגשות של מוסלמים (וגם לא ממש של יהודים או נוצרים בעניין הזה).
 
לגבי 301 הבאתי אותו כדוגמא קלאסית למצב העלוב של תחבורה ציבורית בינעירונית של אוטובוסים.
בו נגיד שאני מתבייש בעצמי שבכלל עליתי על האוטובוס העלוב (למרות שהבנתי את הטעות הטפשית וירדתי בזמן על מנת להספיק).
בעיית הרכבת כמו שאמרת, היא תדירות לא מספקת, למרות שלהגנתה אפשר לומר שהביקוש לנוסעים לכיוון תל אביב בין שעות 3 עד 6 אחרי צהריים הוא יחסית לא גבוה).
העובדה העצובה היא שאפילו עם רכבת אין אופציה ראלית להגיע למקום בתל אביב שלא צמוד לתחנת רכבת מרחובות בפחות מ70-80 דקות.
גם עם רכבת, חייבים לקחת מונית (ייתכן שגם ברחובות וגם בתל אביב).
זה סבבה, אבל צריך להודות בעובדות הבסיסיות האלה, ולהודות באמת שלתחבורה ציבורית אין ולא יכול להיות מענה ללא מערכת הסעת המונים.
 

 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מתעלם מעניין ההשקעה. '
אתה מתעלם מעניין ההשקעה.
05/10/2019 | 03:05
8
58
קודם כל לעניין המונית - מונית יעילה יותר מרכב פרטי כי היא אינה תופסת מקום חנייה אלא מסיעה את הנוסע הבא. היא אינה מחפשת חנייה או מונעת מקום חנייה מרכבים אחרים.
 
לעניין ההשקעה בנהיגה:
 
רישיון: ההשקעה בתהליך לימוד הנהיגה והטסטים דורשת זמן וכסף כשהתמורה אינה מובטחת מראש ואי אפשר לדעת כמה שיעורים וטסטים צריך. אנשים אינם מבצעים את ההשקעה הזו כדי שלא להשתמש ברישיון שיקבלו אחריה.
 
רכב: אי אפשר לשכור רכב ללא שנה-שנתיים על הרישיון אז מי שרוצה לנהוג צריך או גישה לרכב משפחתי (הוצאה משפחתית) או לקנות רכב. מי שקונה רכב לא ירצה שהקנייה היקרה הזו תשב בחנייה רוב השבוע בלי שימוש. בפרברי לונדון השימוש ברכב בדרך כלל פרברי בעוד שהתח"צ המסילתית משמשת להגעה למרכז העיר.
 
מהרגע ששתי ההשקעות התבצעו קשה יותר להשאר בתח"צ.
 
כששליש או חצי שנתון דוחה את העלייה על הכביש ב 5 שנים עד עשור מדובר במאות אלפי נהגים ורכבים שאינם במשוואה.
 
כמו כן קשה לטעון שאנומליה ייחודית לישראל מסיבות דתיות קשורה לשיקול כלכלי. אם היה שיקול כלכלי אמיתי להשבתת תח"צ כוללת יום בשבוע זה היה נעשה גם במקומות אחרים. הפגיעה בתחבורה, בנגישות הבילוי ובמסחר בשבת מונעת פעילות כלכלית שמדינות אחרות נהנות ממנה.
 
לגבי הטענה שעם רכב פרטי אפשר לדעת מתי תגיע ליעדך - כנראה שלא היית ברכב פרטי (לא מונית שמותר לה להשתמש בנת"צ) בפקק. היתרון של היכולת להתחיל את הנסיעה בכל רגע שתרצה נפגש עם העובדה שאתה תמיד עלול להתקע בעומסי תנועה שיוסיפו זמן נסיעה לא צפוי. גם עם אמצעי החיזוי של האפליקציות אי אפשר לדעת תמיד שלא יהיה עיכוב חד פעמי שיווצר תוך כדי נסיעה. כדי להגיע בזמן צריך לצאת מוקדם.
 
אני מסכים שקווי אוטובוס עירוניים ארוכים ומלאי תחנות של 20 ק"מ ומעלה אינם מערכת הסעת המונים ראויה לשמה. בירושלים הפער בין העיר לערי הלווין והישובים שבסביבה יצר מערכת בינעירונית ישירה יותר וחבל שזה לא המצב בגוש דן כי יש רשת כבישים בינעירוניים די מכובדת שיכולה לשמש בסיס למערכת אוטובוסים מהירה בלי עשרות תחנות ביניים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי הנושא של רשיון רכב כך או כך יהפוך ללא רלוונטי'
לדעתי הנושא של רשיון רכב כך או כך יהפוך ללא רלוונטי
05/10/2019 | 19:25
7
59
בערך בעוד עשור.
הטענה שבעלי רכבים יעדיפו לנסוע בהם גם אם יש תחבורה ציבורית יעילה פשוט לא נכונה.
גם אם נשים בצד את המתרחש אצלכם באנגליה, גם בארץ הציבור הצביע ברגליים כשראה אלטרנטיבה ראויה בדמות רכבת ישראל.
תראה את כמות הנוסעים הגדולה בקו A1, למרות כל הבעיות, המוניטין השלילי, אי הנוחות ומגבלות המשטרה.
למרות כל זה, אנשים אשכרה שמחים לנסוע ברכבת כשנותנים להם אופציה כזאת וממש אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה (אם תתן להם גם את זה).
זה ההבדל, אם תסתכל על הציבור של נוסעים באוטובוסים מול אלה שנוסעים ברכבת, תראה שברכבת גם נוסעים אלה שדי ברור שיש להם רכב והם בחרו ברכבת כי זה פשוט יותר נוח, לאומת אוטובוס בינעירוני ממוצע ששם ברור, שרוב הנוסעים אלה משתמשי תחבורה ציבורית בלית ברירה.
אני סמוך ובטוח שזה גם מה שנראה בעוד שנים בודדות בקווי הרק"ל בגוש דן.
כמו שאמר אותו מהנדס בריטי בהרצאה של נת"ע לפני מספר שנים, נראה אנשים בחליפות נוסעים בקו האדום לעבודה בבנק.
לגבי תרבות הפנאי ויתרון של תח"ץ בסוף שבוע אתה כמובן צודק, אבל גם שם עדיין לא מדובר בעסק רווחי (אחרת כבר היינו רואים יוזמה פרטית).
עובדתית, גם כל הארגונים שמנסים לארגן תח"ץ בשבת מפסידים כסף ואפילו לא ממש מצליחים לכסות על העלויות (ונאלצים לבקש כסף מתומכים).
כמו שאמרתי, אם אתה כבר רוצה להשקיע כסף בתח"ץ, עם כל הכבוד, השקעה בתח"ץ בסופ"ש היא הרחק מאחור תח"ץ סבירה בימי חול.
מה לעשות שכסף לא צומח על עצים וצריך לתעדף.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יש פגם אחד בטיעון שלך'
יש פגם אחד בטיעון שלך
05/10/2019 | 21:26
2
54
שים לב
" אין להם בעיה להשאיר את הרכבים שלהם בחנייה ליד התחנה"
וזה בדיוק שורש הבעיה. זמן ההגעה מהדלת שלך למקום שבו אתה לוקח את הקו המהיר או הרכבת הוא אסטרונומי וזו בדיוק הסיבה מדוע אנשים נמנעים מלנסוע בתחבורה ציבורית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל למה זה בעיה בעצם?'
אבל למה זה בעיה בעצם?
05/10/2019 | 21:36
1
49
הרי שום תחבורה ציבורית בשום שלב לא תספק פתרון מדלת לדלת.
זה לא קיים בלונדון וזה לא קיים בניו יורק.
לדעתי גם אין טעם לשאוף לזה.
מספיק להגיע למצב שבו מספיק אנשים זונחים את הרכבים שלהם.
הרי אם מספיק רחובותיים, ראשון לציונים, יוכלו להשאיר את הרכב שלהם בחנייה ליד רכבת ולנסוע בתל אביב ומשם או שיהיה להם קו אדום, או שהם פשוט יתפזרו במגדלי משרדים ליד תחנת הרכבת, זה כבר יקל בצורה משמעותית על הגודש בכבישים.
עדיין ישארו כאלה, שמשרד שלהם יותר מדי רחוק מרכבת או ההקו האדום או הירוק בתל אביב, אבל עשרות אם לא מאות אלפי אנשים יקבלו אלטרנטיבה מהירה יותר, אמינה יותר ונוחה יותר מרכב הפרטי.
לדעתי זה מספיק בהחלט.
כמו ששר תחבורה לשעבר אמר (ובצדק) שגם אחרי שהקו האדום ייפתח יהיו פקקים בגוש דן, אבל תהיה לאנשים ברירה.
לזה צריך לשאוף.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בלונדון הרכבות נמצאות במרחק הליכה סביר.'
בלונדון הרכבות נמצאות במרחק הליכה סביר.
09/10/2019 | 12:44
34
מעולם לא גרתי יותר מ 10 דקות הליכה מתחנת רכבת כלשהי בלונדון. הגריד צפוף מספיק גם בפרברים (זה מה שאיפשר את בניית הפרברים מלכתחילה) ובמקומות שבין צירי הרכבות ניתן להגיע לתחנה ב 4-5 תחנות אוטובוס.
 
במרכז העיר תחנות הרכבת התחתית נמצאות 500-800 מטר זו מזו וזה יוצר אזורים קטנים עם 4 תחנות בפינות האזור. על פי רוב גבולות האזור הם כבישים ראשיים עם שירות אוטובוסי כולל תחנת ביניים או שתיים בין תחנות התחתית. אם יעדך במרכז האזור תצטרך ללכת 5-10 דקות ברגל. במסע קניות בעיר יתכן שעדיף לך להתהלך ממקום למקום (מקובנט גארדן לסוהו / צ'יינה טאון / לסטר סקוור ופיקדילי) מאשר ללכת לתחנת התחתית ממרכז האזור וללכת מתחנת היעד למרכז האזור השכן.
 
באזורים שאינם על מערכת התחתית (בגלל תנאי הקרקע רוב המערכת נמצאת מצפון לנהר) יש מערכת פרברית-ארצית מפותחת עם תחנות בהפרשי מרחק דומים לאלו של תחנות פרבריות בתחתית (כל קילומטר וחצי בערך) ופרישת הרשת דומה בצפיפותה לצפיפות התחתית. גם מצפון לנהר יש מספר קווים פרבריים בנקודות אמצע בין צירי תחתית (ויש קווים ספורים בהם הפרברית והתחתית נוסעות במסילות מקבילות). למערכת זו שני קווים שנכנסים למרכז עצמו ואחד מהם חוצה את המרכז. כל שאר קווי המערכת (ויש בין 50 ל 100, קשה לספור כי הם אינם ממותגים כקווים) מסתיימים בתחנות הטרמינל הגדולות שבשולי מרכז העיר ובכל התחנות האלו יש תחנות תחתית המאפשרים מעבר בין הרשת הבינעירונית לרשת התחתית.
 
הקונספט הישראלי ש"צריך" להרחיק את התחנות ממרכזי הערים כפי שעשו בכוונה ברשל"צ וערי הנגב המערבי, וכפי שמציעים לעשות לחיפה בהצעות נוסח מסילה ממונהרת בכרמל תוך חיוב הנוסעים להשתמש בתחבורה משלימה הוא ההיפך המוחלט לפרישת הרכבות הבריטית שאני מכיר.
 
במקומות כמו ראש העין שהתחנה נמצאת על מסילה קיימת מחוץ לעיר  חבל שהעיר לא התפתחה לכיוון המסילה כפי שקרה בתל אביב עם האיילון.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האנשים בחליפות רגילים לתחתית כל השבוע'
האנשים בחליפות רגילים לתחתית כל השבוע
06/10/2019 | 03:12
2
107
הנה דיאגרמת הרכבות תחתית + פרברית במרכז לונדון ומפת גוגל תח"צ גאוגרפית עם הדגשת סוגי אזורים. בכתום - הסיטי והמרכז הפיננסי המשני בדוקלנדס. בסגול - אזור בתי המשפט שליד הסיטי וכן אזור הממשל והפרלמנט בווסטמינסטר. בתכלת - אזורי הבילוי, הקניות, התאטראות, הפנאי והמוזיאונים של העיר. חלקם של אזורים אלו במערכת טיפה יותר גדול מחלקם של האזורים העסקיים המובהקים.
 
בדיאגרמת הרכבות ניתן לראות איך הרשת בנוייה כך שניתן להגיע למקומות במרכז העסקי ובמרכז הפנאי מהתפצלויות רכבתיות רבות בטבעת השניה: Camden / Euston,  Finsbury Park, Finchley road/ Baker Street. בצד הדרומי זה נעשה ע"י המשך הקווים הפרבריים שמקבילים לנהר מתחנת London Bridge למספר תחנות שלוחה בגדה הצפונית שהאחרונה בהן היא Charing Cross ממש בתחתית אזור התאטראות. כמן כן יש קו שאטל ייעודי מתחנת Waterloo לתחנת Bank שבלב הסיטי שעושה את אותה הצלבה מכיוון דרום מערב.
 
ההבטחה של המערכת היתה ונותרה שניתן לגור בפרברים ובערי הלווין מבלי להפסיד את כל מה שיש לעיר להציע.
 
בתוך העיר הרשת מאד צפופה ונדיר למצוא חניוני חנה וסע לפני אזור 4 (וגם אז הם אינם בכל התחנות ועלות החנייה בהם די גבוהה). יש דוגמאות לשכונות טובות בלי קישור רכבתי כמו Muswell Hill שהיוממים ממנה נוסעים 3-4 תחנות באוטובוס כדי להגיע לרכבת התחתית.
 
למעט שני קווים (האפור והתכלת) המערכת המסילתית במרכז לונדון התגבשה בתקופה של יוזמה פרטית ותמיד פעלה 7 ימים בשבוע. אם היא לא היתה עונה לכל צרכי משתמשיה לא היא ולא הפרברים התלויים בה היו מתפתחים.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האיש בחליפה הישראלי לא יעלה לאוטובוס 201'
האיש בחליפה הישראלי לא יעלה לאוטובוס 201
06/10/2019 | 08:11
1
63
גם אם האוטובוס הזה יסע בשבת.
בעצם לא משנה מה תעשה עם המערכת הקיימת האיש בחליפה הישראלי לא יתחיל להשתמש בה, כי לא נאה לו לנסוע עם כל מסכני מדינת ישראל (ובצדק כרגע).
אפרופו אנשים בחליפות.
באמת מעניין איך כל יהלומנים מגיעים היום לעבודה (בהינתן שחלק ניכר מהם חרדים וגרים בבני ברק).
יש לי הרגשה שלא תראה הקלה בגודש ברחוב זיבוטינסקי ברמת גן, אם תפתח לאורכו תחבורה ציבורית בשבת
מה שכן, ייתכן בהחלט שתראה הקלה כשהקו האדום יתחיל לפעול.
האמת לא נשאר הרבה מאוד זמן עד שנוכל לראות בעצמינו מי מאיתנו צודק.
הרי ברור שגם בתאריך פתיחת הקו האדום, עדיין לא תהיה תחבורה ציבורית בשבת.
בו נאמר כך, אם ביום הפתיחה של הקו האדום תראה הקלה משמעותית בגודש ברמת, תוכל להודות בטעות ותפסיק להשתמש בטיעון שחוסר תח"ץ בשבת לא רללוונטי לנושא הפקקים?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הוא כבר נוסע בקווי שפירים.'
הוא כבר נוסע בקווי שפירים.
07/10/2019 | 02:13
52
כשיש שירות איכותי הוא מושך אוכלוסיות עם יכולת.
 
בלונדון יש הבדל מעמדי בין האוטובוסים לרכבות כאשר מעמדות הביניים ומעלה לא יסעו שעה באוטובוס יום כשהרכבת יכולה לעשות את אותו המרחק ברבע שעה. מעמדות כאלו יסעו 2-5 תחנות באוטובוס כשהנסיבות מצדיקות זאת ויש אזורים שהחיבור הרכבתי שלהם לא אידאלי ( Holborn - Waterloo למשל, אזור עורכי דין ותחנת טרמינל גדולה לערי הלווין שמדרום מערב לעיר ) אך יש ביניהם קישור אוטובוסי ישיר תוך 10 דקות.
 
לגבי החרדים בבני ברק- מערכת התח"צ עונה על צרכיהם בכל הימים שהם נוסעים ולכן יש לציבור שלהם רמת בעלות רכב נמוכה, גם בהשוואה לאוכלוסיות עניות אחרות.
 
אם יקצצו את כל הקווים הבינעירוניים והפרבריים של ז'בוטינסקי לתחנה הראשונה של הקו האדום בפ"ת הקו יצטרך להיות הורדה בלבד עד אליפלט. הקו צפוי להפתח בנסועה קרובה לקיבולת המלאה אז הפתרון לקווים הבינעירוניים יצטרך להיות צמצום מספר תחנות הביניים ומעבר לצירים אחרים. מה שקרה לקווים אלו מזכיר את הסיפור של קו 10 - 31 לגילה בירושלים בתחילת שנות השמונים. הקו נועד לשמש את השכונה החדשה והתחנות בו היו העלאה בלבד עד לשכונה, אבל הוא יצר תגבור לאורך ציר הרצוג ובקטמונים. עד אמצע שנות השמונים הקו הפך לקו עירוני רגיל ששירת את כל השכונות שבמסלולו. לחץ כזה על קווים ארוכים שישרתו את כל הגוש העירוני הוא דבר טבעי כי אם כבר יש אוטובוס אז למה שלא יעצור, אבל התוצאה היא הארכת זמני הנסיעה ופגיעה באיכות השירות. מאמצע שנות ה90 הקו עבר לציר בגין המהיר תוך סיבוב בקריית הממשלה, אך קו אחר מאותה הסדרה (32) המשיך באותו המסלול בין השכונה לעיר. באותה מידה יש את הסיפור של קווי כפ"ס לתל אביב דרך מרכז רעננה ומרכז הרצליה לנמיר כשיש את 531 והאיילון שמאפשרים חיבור מהיר יותר במחיר של פחות תחנות ביניים.
 
הכרתי מספר אנשים בשנות השלושים לחייהם בלונדון שהיו להם דירות בבעלותם אך לא היה להם רישיון נהיגה. יורדים בברלין מגיבים שהתופעה קיימת גם שם. כשאפשר לחיות בלי רכב אחוז האנשים שעושים זאת גדל.
 
לגבי הפקקים: שום דבר לא יפתור אותם אבל אפשר שלא להחמיר אותם. כשיש שביתה בתחתית יש כאוס מוחלט בכבישים ואפשר לראות מה היה קורה ללא המערכת. במוקדים פרבריים כמו חנויות מחסן ואזורי תעשייה יש בעיה אחרת של אי התאמה לתח"צ קלאסי מהפרבר למרכז העיר. כל צעד שיכול לעזור הוא צעד חיובי בהקלה על הפקקים בעוד שכל צעד שדוחף לשימוש ברכב יכביד אותם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לגבי רישיון - ישבתי במכונית 80 ק"מ '
לגבי רישיון - ישבתי במכונית 80 ק"מ
07/10/2019 | 14:39
47
בשבוע שעבר היתה לי נסיעה ארוכה של מעל 100 ק"מ עם כמה נקודות שמחייבות התערבות נהג (באנגליה נהוג לבנות מחלפים עם כיכרות אז אי אפשר להחליף כבישים ראשיים בלי מצבי צומת / כיכר שאינם נעשים אוטונומית כרגע).
 
בהלוך היו כמה מקרים שהייתי צריך להתערב וכמה "ניתוקים" (המערכת לא אוהבת פיתולים בדרך) אז המערכת פעלה במקטעים של 10, 20 ואולי 30 ק"מ בין ההתערבויות השונות (חלקן עקב תנאי דרך, זה שילוב של כבישים ברמה של אוטוסטרדה וכבישים ברמה פחותה מכך). יש גם עניין עם חיישני ההגה שדורשים אחיזה כדי לא לנתק את המערכת ובעייה שמתעוררת כשנוסעים בקו ישר וההגה לא חש התנגדות. מסתבר שבמקום לנענע את ההגה בעדינות עדיף להחזיק אותו בטיפה נוקשות נגד כיוונונים עדינים אבל לתת להם לקרות.
 
בחזור הפעלתי את המערכת בכמה קטעים ואז הגעתי למחלף האחרון לפני הקטע הארוך הרציף והפעלתי את המערכת לנסיעה האוטונומית הארוכה ביותר שביצעתי ממושב הנהג.
 
אציין שיש רמה נמוכה יותר של התערבות אנושית - כדי שהרכב יחליף נתיבים אוטונומית צריך לאותת (רואים אם יש מרווח ואז הכל מתבצע בצורה חלקה, אם הרכב רואה שאין מרווח הוא יסרב לשנות נתיב), כדי לבחור במהירות הנכונה צריך לסובב את הכדור הימני על ההגה (המהירות בקטעי עבודה כשהכביש הוצר הורדה מ 110 קמ"ש ל 80 קמ"ש  (מ 70 מייל לשעה ל 50) אך הרכב זיהה בקלות את סימוני הכביש הזמניים ולא היו לו בעיות עם סימני הקבע שנמחקו בצביעה שחורה. (זה עניין של קריאת מציאות קיימת מול הרעיון של "מיפוי ברזולוציה גבוהה" ותלות במידע חיצוני שעלול להיות מיושן). הרכב האט במופתיות גם כשרכב אחר חצה במפתיע מהנתיב המהיר במרחק של 4 מטרים בלי לאותת, ההתנהגות ההגנתית מבוססת על מעקב אחרי מסלולי הרכבים שמסביבו.
 
התחושה די מוזרה כי על פניו אתה יושב שם ו"נוהג" - צריך להביט קדימה ולהיות מוכן להתערב במקרה של ניתוק או רכב שנכנס צמוד מדי, הידיים זזות עם תנועת ההגה, צריך "לנהל" אלמנטים כמו הנתיבים או המהירות, אז יש אשלייה שאתה נוהג למרות שאתה מודע שהרכב עושה את רוב העבודה.
 
זה עדיין רחוק מאוד מישיבה במושב הנוסע תוך משחק בסלולר אבל זו כבר לא נהיגה שחייבים לדייק בכל אלמנט שלה.
 
יש באנגליה תופעה של נהגות (בעיקר) שלמדו לנהוג בשביל כל הסידורים הפרבריים אך מפחדות לנסוע הכבישים הבינעירוניים המהירים ובאוטוסטרדות. לנהגיים כאלו המערכת הקיימת ברמה הנוכחית יכולה להרחיב את מרחב הפעולה באופן משמעותי כבר כיום.
 
אישית המערכת איפשרה לי לעשות 75 (120, חוקי מבחינת הטווח המותר מעל למהירות הרשמית) בתנאים שאולי הייתי עושה 70 (110) וכן להוביל כשבדרך כלל עדיף לנהוג מאחורי נהג אחר.
 
בקו אווירי 80 ק"מ זה המרחק בין תחנת תל אביב מרכז לחיפה חוף הכרמל או להבים רהט.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סוציאליזם הצידה'
סוציאליזם הצידה
05/10/2019 | 13:34
4
80
גם בימים שבהם עובדת התחבורה הציבורית היא לא יעילה.
 
אני עדיין לא מבין למה צריך מליון אוטובוסים שיחצו את ז'בוטינסקי בדרכם לתחנה המרכזית בתל אביב. צריך לעשות מסוף ליד גהה ושאליו יתנקזו כל הבינעירוניים ואז לעשות קווים בשיטה שדומה ל2 המרכזיות בחיפה.. קו מאסף וקו מהיר.
 
קווים לרעננה, כפר סבא, אריאל ועוד ועוד לא צריכים לחצות את כל רמת גן ותל אביב!
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'עדיפה תחבורה לא יעילה שניתן לשפר מתחבורה לא קיימת. '
עדיפה תחבורה לא יעילה שניתן לשפר מתחבורה לא קיימת.
05/10/2019 | 18:58
3
72
נוסעים רגילים לקווים שמשרתים אותם, לטוב ולרע. כשהיתה הרפורמה של 2011 היתה התרעמות של אוכלוסייות רבות ששכרו מקומות מגורים על בסיס קווי האוטובוס שהביאו אותם למקומות התעסוקה והלימודים.
 
ז'בוטינסקי היא מקרה קשה של קביעות. מצפון לציר ישנו ציר אבא הלל - ששת הימים - אם המושבות שהנו ציר מקביל המאפשר נסועה דומה מפתח תקווה. צפונית יותר ישנו כביש 5 המאפשר נסועה מהטבעת השניה והשלישית - ראש העין, ערי השרון, אריאל. יש הגיון בקווי צפון - דרום מערים אלו שיחצו את עבר הירקון דרומה אל עבר כביש  1 ואולי אפילו לרשל"צ ולוד כדי לאפשר חיבור בינפרברי, אבל עדיף שהמעגל הזה יגיע לתל אביב דרך כבישים מהירים וכן דרך החלפה לרכבת בתחנות לולאת השרון.
 
בגלל ששנות המדינה הראשונות היו בעידן שהרכבות היו בנסיגה בכל רחבי העולם לא מפתיע שלא היה פיתוח רכבתי למעט בניית מסילת החוף כתחליף למסילה המזרחית. בעידן ההוא האוטובוס נחשב ליעיל יותר למרות הקיבולת הנמוכה והמכונית נחשבה לעתיד. כיום, בעידן צפוף יותר, יתרונות התחבורה המסילתית ברורים יותר ואי ההשקעה בה מתבררת כבכייה לדורות.
 
הבעיה בפתרון נוסח חיפה הוא שבמערכת אוטובוסית זמני ההמתנה מצטברים והנסיעה במספר אוטובוסים משלימים מתארכת לעומת הנסיעה באוטובוס הייעודי. גם בירושלים הרעין של קווים מזינים לרק"ל בוצע בצורה גרועה, כאשר קו שהיה נוסע מהשכונות למרכז העיר פעם בחצי שעה הוחלף בקו שנוסע מהשכונות לרק"ל בפרק זמן דומה כאשר האוטובוס יכל לעשות נסיעות פרבריות בתדירות כפולה. תחבורה משלימה יכולה להצליח רק כשהיא תדירה מספיק ומחברת למערכת תדירה מספיק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא תשכנע אותי בזה'
לא תשכנע אותי בזה
05/10/2019 | 21:31
2
73
המציאות הזאת שז'בוטינסקי ברמת גן ודרך נמיר בתל אביב מפוצצות בקווי אוטובוסים בין עירוניים שמסיעים מעט נוסעים עד שהם מגיעים לתחנה המרכזית היא מציאות הזויה.
הקווים האלה סותמים את הנתצים ומעכבים את התנועה והם גם לא מעלים נוסעים אלא רק מורידים.
 
כל התשתית הזאת היא תשתית מאולצת בגלל המיקום של התחנה המרכזית. אין בה שום היגיון תחבורתי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-''
05/10/2019 | 21:37
15
לצפיה ב-'אמרתי שהייתי מנתב קווים כאלו ל 5 ולאיילון.'
אמרתי שהייתי מנתב קווים כאלו ל 5 ולאיילון.
07/10/2019 | 20:10
41
הקווים האלו הם הסתעבות של מה שהיו פעם "דרך פתח תקווה" ו"כביש החוף הישן" והיו יותר בינעירוניים מעירוניים.

ההחלטה שלא לנתב אותם מחדש דרך דרכים מהירות היא מדיניות מוטעית.

אבל - תושבי ערי לווין מובהקות צריכים קווים ישירים לעיר הראשית בגוש העירוני.

הקווים האלו צריכים להיות מהירים ויעילים תוך מינימום תחנות ביניים ולא לתפקד במקביל כקווים עירוניים (גם זה להורדה בלבד בכיוון ת"א והעלאה בלבד ממנה).

הייתי שוקל להסיט אותם למוספים על האיילון כמו מסוף 2000, מסוף חדש ברדינג או רוקח, ומסוף דרומי בתל אביב דרום עם חיבור להגנה ובעתיד גם לקו הסגול. ההחלפה ממקומות כאלו למקומות על ציר האיילון אפסית וזו שלפנים העיר יכולה להיות מהירה - עד 10 דקות - אם יישמו מערכת אוטובוסים רוחבית פנימית של 2 ק"מ מהאיילון לים במקום 5 ק"מ באלכסונים של ההגנה-רדינג ו2000-כרמלית.

השאלה לענייננו היא מה יעשו נוסעי אותם הקווים בכל מתכונת שהיא אם הם רוצים לבלות בטיילת ביום החופשי שלהם. התשובה ברוב המקרים שבהם אין קו מוניות שירות היא שהם יצטרכו לקנות רכב פרטי. בכל מקום אחר בעולם אותם הקווים ישמשו אותם 7 ימים בשבוע לצרכים שונים שנמצאים לאורך הקווים ובליבת הרשת.


תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הגיע הזמן, שיהיה תחבורה ציבורית בשבת'
הגיע הזמן, שיהיה תחבורה ציבורית בשבת
03/10/2019 | 21:12
115
ולא להכנע לחרדים בכנסת.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ