דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון
הדיאגרמה מבוססת על דיאגרמת מספרי הקווים שיצרתי בחורף. כל קו מייצג רכבת אחת לשעה באיילון, וממוספר במספר השירות הקיים. הקווים האפורים מייצגים את המסילות השונות. הדיאגרמה בכיוון אחד, מספרי המסילות הן לפי "בכיוון נהריה" או "בכיוון באר שבע". הדיאגרמה מייצגת קווי איילון בלבד. להגדלה לחצו על התמונה (כפתור ימני בווינדוס, לחיצות ארוכות בכל מערכת אחרת) ובחרו באופציה לפתיחה בטאב / חלון חדשים או לצפייה.
ההצעה עצמה:
רכבות 41B (רעננה מערב - באר שבע, ישנו 41A בקו הראשי) תסתיימנה בראש העין, כנ"ל רכבות שמקורן מדרום לרשל"צ דיין.
2 רכבות בשעה במסילת הירקון לראש העין.
רכבות 139 (רעננה מערב - רשל"צ דיין) תוארכנה מרעננה מערב דרך הרצליה ומסילות 3/4 לתל אביב מרכז וחזרה.
2 רכבות בשעה בלולאה המלאה, 2 חיוגים לשעה בין רציף 6 בת"א מרכז למסילה 3, 2 רכבות ממסילת השרון לתל אביב מרכז בלבד.
רכבות 60 מאשקלון ו96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה עד כפר סבא במסילת השרון. אני מייצג אותן כעוברות ממסילות 1/2 בתחנות תל אביב למסילות 3/4 מצפון לת"א האוניברסיטה., מסילות 5/6 בתחנת הרצליה (רציפים 2/1, מדוע מספור הרציפים בהרצליה הפוך למספור באיילון ?). הסטת רכבת 60 תבטל עצירה בשתי תחנות: נתניה, בית יהושוע. אני מציע שאחת מ4 רכבות הקו הראשי תעצור בנתניה כדי לשמור על 3 רכבות בתחנה זו לפחות.
2 רכבות בשעה במסילת השרון לכפר סבא. יתכן שצריך למקם שם מפלגים. אינני חושב שהחיבור בין מסילת השרון למסילת הירקון מצריך 4 רכבות לשעה כאשר עיקר הנוסעה הוא לתל אביב.
מסילת השרון מיוצגת כשני קווים מקבילים משום שהפרדתי את כיווני הנסיעה.
כל תחנות לולאת השרון זוכות ל 4 רכבות בשעה בשעות העומס בהצעה זו. תחנת נתניה יכולה לשמור על 3 רכבות לשעה ע"י עצירת אחת מ4 הרכבות בקו הראשי כתחנת ביניים יחידה בין חיפה לת"א. ההצעה אינה תלוייה במסילה הרביעית.
הרעיון להסיט רכבות פרבריות ממסילות 1/2 הוא של אלן ולכן אני קורא להצעה הזו "הצעה משולבת" משום שהיא משלבת את הרעיון שלי עם הרעיון שלו.