לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2243222,432 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'מיזם תחבורה שיתופית בקרוב'
מיזם תחבורה שיתופית בקרוב
27/09/2019 | 15:10
14
918
הפרוייקט יחל מ 4 לאוקטובר, הנסיעה בכל רכב פרטי מ 3 נוסעים ומעלה רק בנתיב של תח"צ כולל מוניות, ורכב עם נוסע אחד עד 2 נוסעים בנתיב רכבים, כדי לנסות להקל על הפקקים בכניסות לאיילון ולת"א, ובכניסה לת"א מצפון בכביש 2 ובכביש 4.
לדעתי זה מיותר, עדיין לא יפתור את הבעיה, יש מקומות עבודה שכל עובד גר בעיר אחרת ולא עכל עובד גרים בדרך של השני באותו מקום עבודה ויקח אותו ונוסע נוסף וזה לדעתי בזבוז זמן (עד שיירד מהבניין - יחכה הרכב מספר דקות ולא הוא יחכה לרכב).
הפתרון זה לקצות נתיב רציף לתח"צ בלבד בכל הכביש איילון בשני כיוונים ולא חלק ממנה כמו שעשו צחוק בחלק הצפוני והדרומי כי המרכז כבר פקוק בצורה לא נורמלית (מת"א אוניברסיטה עד ת"א סבידור ומכיוון השני מת"א הגנה עד ת"א השלום.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה לא מיזם של תחבורה שיתופית אלא נתיבים שמיועדים לכלי רכב'
זה לא מיזם של תחבורה שיתופית אלא נתיבים שמיועדים לכלי רכב
27/09/2019 | 16:34
12
177
עם מספר נוסעים, כמו שיש בארה"ב למשל (נתיבי HOV). בישראל החליטו לקרוא לזה "נתיב פלוס".
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הדבר הזה הולך להיות אסון לתח"צ'
הדבר הזה הולך להיות אסון לתח"צ
28/09/2019 | 02:06
11
222
על כביש 2 לכיוון דרום למעשה ביטלו את הנת"צ שהיה פעיל בשעות הבוקר דרומית לפולג ו-"הנתיב" הזה חזר (חוזר) להיות שול במשרה מלאה. הנתיב הימני (מבין שלושה) סומן כנת"צ ו- +2 אבל ביום חמישי בלילה נסעתי בכביש וראיתי פוטנציאל לקטסטרופה מבחינת תחבורה ציבורית.
למרות השעה המאוחרת (אחרי חצות) הייתה תנועה רבה מאוד בכביש.
כפי שכבר פורסם, נהגים רבים כבר חושבים שהנתיב פעיל ולכן רוב התנועה הייתה בנתיב האמצעי והשמאלי. הבעיה הייתה שבנתיב הימני היה רכב שנסע 70 (כביש של 90) ומולו הנתיב היה פתוח לגמרי אבל בגלל התנועה הכבדה בנתיבים משמאלו אי אפשר היה לעקוף אותו.
 
עכשיו תחשבו שבבוקר בשעות העומס רכב איטי שכזה (או אפילו משאית גדולה וכבדה) נוסע בנתיב הנ"ל (כי מותר לו) והאוטובוסים פשוט נתקעים מאחוריהם ללא שום אפשרות לעקוף.
 
מעניין גם כמה נהגים (עם לפחות נוסע נוסף) ימשיכו בנת"צ דרומית לגלילות "מהרגל" למרות שהוא לא יסומן כ- "+2".
 
נכון שלכיוון צפון יהיה שיפור כי גם מצב כזה יהיה שיפור לעומת המצב שהיה עד היום (כביש ללא נת"צ כלל) אבל לדעתי התח"צ יפסיד מהמהלך הזה.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקצה כל "מיזם" "רפורמה" עומד בן דוד /מקורב שחותך קופון ומשלם'
בקצה כל "מיזם" "רפורמה" עומד בן דוד /מקורב שחותך קופון ומשלם
<< ההודעה הנוכחית
28/09/2019 | 12:08
9
155
בקשיש למחליטן
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מזכיר את עוצר הנהגים הצעירים ב90'
מזכיר את עוצר הנהגים הצעירים ב90
28/09/2019 | 15:01
8
174
איזה שר "חכם" בממשלת שמיר הצרה (1990-1992) העביר חוק או תקנה שאסור לנהגים מתחת לגיל מסויים לנהוג בלילה, משהו כמו בין 1 בבוקר ל 5 או 6 בבוקר. "בחוכמתו כי רבה" חשב שצעירים יקדימו הביתה בליל הדמים שבין שישי לשבת וילכו לישון. התוצאה היתה שמי שיצאו לבלות ברכב לא יכלו לחזור הביתה ב 2,3,4 בבוקר אז הם פשוט המשיכו את הבילוי והתחילו לנהוג חזרה ב5 או 6 עם ביטול העוצר. כמובן ששעה-שעתיים נוספות של בילוי ועייפות לא תרמו לבטיחות בדרכים. ממשלת רבין השניה ביטלה את זה ממש אחרי שעלתה לשלטון.
 
מה שצריך סביב כביש החוף הוא מערכת חניוני חנה וסע לתושבי ישובים קטנים שאין בהם תח"צ סביר ואוטובוסים מהירים מהחניונים האלו על נת"צ. פרוייקט מהיר לעיר היה אמור לתת פתרון להתמשקות נהגים ממקומות ללא תח"צ תדירה עם מערכת תח"צ תדירה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' איך יאכף ה"נוסע הנוסף"?'
איך יאכף ה"נוסע הנוסף"?
28/09/2019 | 19:59
2
146
במצב של נת"צ מוחלט קל לצלם ולאכוף נגד כל רכב פרטי הנוסע בו.
אם מותר נוסע נוסף צריך שוטר שיעצור רכבים לוודא שיש בהם נוסע נוסף (כי גם אם הותקנה מצלמה בגובה החלון הנהג הבודד שנתפס בקלקלתו יטען ששותפו לנסיעה בדיוק התכופף כדי לקשור הנעליים).
עצירות רכבים בנתיב על ידי המשטרה  לא יקלו על מצב התנועה בהם.
אם מתעקשים על נסועה של רכב פרטי בנתיבי אוטובוסים  (למה?) אולי עדיפה השיטה שקיימת בקטע של כביש מס' 1, של תשלום כסף.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כבר ענו על זה'
כבר ענו על זה
28/09/2019 | 23:52
1
151
המשטרה הצטיידה בעשרות אופנועים והשוטרים יפטרלו לאורך הכביש ויסתכלו מי נוהג בנתיב ללא מספר הנוסעים הנדרש.
 
אני מחכה לראות אבל את הישראלים המתחכמים שיהיו נהג + בוסטר ותינוק :)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מוטב בובת תינוק'
מוטב בובת תינוק
29/09/2019 | 13:10
111
למקרה שישכחו ברכב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מזכיר לי את החוק של הנהג המלווה'
מזכיר לי את החוק של הנהג המלווה
28/09/2019 | 20:14
4
144
סמוך לזמן שבו עברתי טסט בגיל מתקדם למדי, יצא איסור לנהגים חדשים לנהוג בלי נהג מלווה.
מכיוון שלא היה לי נהג מלווה פשוט נמנעתי מנהיגה (3 חודשים אם זיכרוני אינו מטעני).
חוויית הנהיגה לאחר אותה הפסקה היא אולי אחת הסיבות שעד היום אני מעדיפה  תחבורה ציבורית.
כיום אם איני טועה, כדי להשלים את קבלת הרישיון צריך ממש לנסוע עם נהג מלווה, שאמור לחתום לנהג הצעיר על כל נסיעה. לא אפול מן הכסא אם אשמע שישנם נהגים צעירים המשיגים חתימות אך לא נסיעות בליווי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בחו"ל המלווה הוא לפני הטסט. '
בחו"ל המלווה הוא לפני הטסט.
29/09/2019 | 01:18
3
142
משמעות הדרישה בארץ היא שרישיון נהיגה ישראלי אינו באמת רישיון נהיגה, כי בשאר העולם רישיון הנהיגה מקנה לבעליו זכות לנהוג לבד בכל תנאי הדרך.
 
גירסאת המקור שאני מכיר ממספר מדינות נועדה לתת לתלמיד הנהיגה ניסיון נוסף מעבר לשיעורי הנהיגה הפורמאליים. הפרט הראשון במערכת הוא שתלמיד הנהיגה מוציא רישיון למידה (תעודה שמקנה זכות ללמוד, בבריטניה היא לא מותנה במבחן) ואז נהג עם ותק של כמה שנים ורישיון נקי יכול ללוות את התלמיד בעת שהתלמיד נוהג ברכב פרטי. רישיון הלמידה מאפשר להשיג ביטוח עבור התלמיד ובמקרה של עבירת תנועה הנקודות יצטברו עליו גם לפני הטסט.
 
ספציפית לבריטניה אפשר לעשות קורסים לשיפור הנהיגה לנהגים חדשים אחרי טסט, אבל זו לא חובה.
 
מנסיוני האישי כמי שלמד לנהוג לפני 6 שנים כדי לנסוע נסיעה בינעירונית שאינה נוחה בצירוף הרכבות שהייתי צריך להשתמש בו בזמנו - הדגשתי את העניין למורה לנהיגה והיא דאגה לשלב כמה שיותר דרכים בינעירוניות  כולל כאלו של 110 קמ"ש במשך תהליך הלמידה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שיטה רעה למדי, לא כל מי שיודע לעשות משהו יודע ללמד אותו היטב'
שיטה רעה למדי, לא כל מי שיודע לעשות משהו יודע ללמד אותו היטב
05/10/2019 | 11:54
2
50
גם אם אדם נוהג היטב הוא לא בהכרח מורה טוב, ואם הוא נהג גרוע הוא מנחיל לתלמיד הרגלי נהיגה גרועים. רואים את זה לא מעט בארה"ב, למשל... (אם כי הם לפחות אדיבים יותר בד"כ, גם זה משהו). עדיף שתלמידים ילמדו ממורה מוסמך ולא מנהגים שהם מכירים.
 
בישראל רישיון נהיגה הוא רישיון לנהוג ברכב רגיל (לעומת רכב של מורה לנהיגה שבו גם הוא יכול לבלום) והמלווה הוא סוג של "מבוגר אחראי", לא מורה. זה כך כי רוב הנהגים החדשים הם בני נוער וכך להוריהם יש חובה לפקח עליהם מקרוב ולא רק לתת להם את המפתחות של הרכב ולקוות לטוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זו שיטה מאד מקובלת בעולם לתרגול בנוסף לשיעורי הנהיגה.'
זו שיטה מאד מקובלת בעולם לתרגול בנוסף לשיעורי הנהיגה.
05/10/2019 | 19:33
1
47
הרעיון אינו להחליף את המורה לנהיגה, ונדיר מאד שאנשים ילמדו ללנהוג בלי שיעורים רשמיים ויעברו טסט. כשמגיעים בשיעורים לרמת נהיגה מסויימת שמאפשרת לנהוג עם נהג מלווה אפשר לעשות למשל שני שיעורים רשמיים וכמה נסיעות עם המלווה בשבוע. אלו לא חייבות להיות נסיעות סרק כמו בשיעורי הנהיגה, הפעם הראשונה שנהגתי לקניות בסופר היתה כ 3 חודשים לפני הרישיון עם בעלי כמלווה. אם התלמיד לומד דברים לא נכונים מהמלווה המורה יתקן זאת ובסופו של דבר רמת הנהיגה צריכה להיות כזו שהבוחן יעביר את הטסט.
 
רישיון הלמידה הירוק מאפשר לימודי נהיגה פורמליים ברכב עם מערכת דוושות מקבילה ונהיגה עם נהג מלווה ברכב רגיל. הטסט והרישיון האדום-ורוד מאפשרים לנהוג לבד. ברגע שרישיון וורוד-אדום ישראלי "שעבר טסט" מקביל בעצם לרישיון הלמדיה הירוק של מדינות אחרות עם דרישת המלווה ישנה בעיה כי לא מדובר במסמך מקביל שמאפשר את אותו טווח פעילות.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ידוע לי, ובעיניי זה לא דבר טוב. ובארה"ב זה לא נדיר בכלל, אגב'
ידוע לי, ובעיניי זה לא דבר טוב. ובארה"ב זה לא נדיר בכלל, אגב
05/10/2019 | 23:35
50
אני לא רואה פה שום בעיה, וכאמור, כל נסיעה ברכב רגיל עם מלווה לעולם לא תהיה כמו רכב של מורה לנהיגה כי ברכב רגיל אין מערכת דוושות כפולה. לכן כדי להושיב ליד ההגה נהג שרק לו השליטה, ולידו אפילו לא יושב מורה, הוא צריך לעבור בהצלחה מבחן נהיגה מלא. זו דעתי, לפחות בכל מה שקשור לרמת הנהיגה ותרבות הנהיגה בישראל. במדינות מעבר לים אפשר להתווכח עד כמה זה טוב או רע, אבל בישראל פשוט אין ברירה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'באיילון סימנו +3'
באיילון סימנו +3
02/10/2019 | 06:39
43
לצפיה ב-'ברור שזה פחות נוח ושיש טרחה מסוימת בתיאום, זה נכון גם לתח"ץ'
ברור שזה פחות נוח ושיש טרחה מסוימת בתיאום, זה נכון גם לתח"ץ
06/10/2019 | 14:10
67
אבל המטרה היא לעודד את הנכנסים לעיר להתאמץ קצת יותר כדי להפחית את מספר כלי הרכב הפרטיים בעיר. ימים יגידו אם ועד כמה זה באמת יעזור.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ