הקו הסטנדרטי לירושלים אינו 300 קמ"ש
השוואה לא חשובה.
Frankfurt Airport-Siegburg/Bonn DB/ICE
0.49€/km
Paris Charles de Gaulle Airport-Lille SNCF/TGV
0.31€/km
Ben Gurion Airport- Jerusalem Navon ISR/MABA
0.11€/km
MABA=מבע
מ היר
ב ין
ע ירוני
הקו הסטנדרטי לירושלים אינו 300 קמ"ש
אין שום דבר "מהיר" בקו 160 קמ"ש או 100 מייל לשעה סטנדרטי שמהירותו זהה לקו הראשי בין חיפה לתל אביב או לוד ובאר שבע. זו מהירות של רכבות מודרניות במסילות אזוריות.
 
התחום החצי מהיר מתחיל ב 200 קמ"ש או 125 מייל לשעה ומגיע עד ל250 קמ"ש או 155 מייל לשעה. התחום המהיר הוא לרכבות 300 קמ"ש כמו ה TGV, ICE, AVE שהן ליגה אחרת לחלוטין ומחירן משקף תשתית יקרה יותר וחיסכון בזמן נסיעה.
 
אני מאחל לר"י הצלחה בתוכניות הטווח הארוך לשדרוג הקו הראשי לשירות חצי מהיר של 230-250 קמ"ש, ומקווה שתזכה להשוות מחירים רלבנטים בעשור הבא.