דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון

Ccyclist

Well-known member
דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון

דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון
הדיאגרמה מבוססת על דיאגרמת מספרי הקווים שיצרתי בחורף. כל קו מייצג רכבת אחת לשעה באיילון, וממוספר במספר השירות הקיים. הקווים האפורים מייצגים את המסילות השונות. הדיאגרמה בכיוון אחד, מספרי המסילות הן לפי "בכיוון נהריה" או "בכיוון באר שבע". הדיאגרמה מייצגת קווי איילון בלבד. להגדלה לחצו על התמונה (כפתור ימני בווינדוס, לחיצות ארוכות בכל מערכת אחרת) ובחרו באופציה לפתיחה בטאב / חלון חדשים או לצפייה.

ההצעה עצמה:

רכבות 41B (רעננה מערב - באר שבע, ישנו 41A בקו הראשי) תסתיימנה בראש העין, כנ"ל רכבות שמקורן מדרום לרשל"צ דיין.
2 רכבות בשעה במסילת הירקון לראש העין.

רכבות 139 (רעננה מערב - רשל"צ דיין) תוארכנה מרעננה מערב דרך הרצליה ומסילות 3/4 לתל אביב מרכז וחזרה.
2 רכבות בשעה בלולאה המלאה, 2 חיוגים לשעה בין רציף 6 בת"א מרכז למסילה 3, 2 רכבות ממסילת השרון לתל אביב מרכז בלבד.

רכבות 60 מאשקלון ו96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה עד כפר סבא במסילת השרון. אני מייצג אותן כעוברות ממסילות 1/2 בתחנות תל אביב למסילות 3/4 מצפון לת"א האוניברסיטה., מסילות 5/6 בתחנת הרצליה (רציפים 2/1, מדוע מספור הרציפים בהרצליה הפוך למספור באיילון ?). הסטת רכבת 60 תבטל עצירה בשתי תחנות: נתניה, בית יהושוע. אני מציע שאחת מ4 רכבות הקו הראשי תעצור בנתניה כדי לשמור על 3 רכבות בתחנה זו לפחות.
2 רכבות בשעה במסילת השרון לכפר סבא. יתכן שצריך למקם שם מפלגים. אינני חושב שהחיבור בין מסילת השרון למסילת הירקון מצריך 4 רכבות לשעה כאשר עיקר הנוסעה הוא לתל אביב.

מסילת השרון מיוצגת כשני קווים מקבילים משום שהפרדתי את כיווני הנסיעה.

כל תחנות לולאת השרון זוכות ל 4 רכבות בשעה בשעות העומס בהצעה זו. תחנת נתניה יכולה לשמור על 3 רכבות לשעה ע"י עצירת אחת מ4 הרכבות בקו הראשי כתחנת ביניים יחידה בין חיפה לת"א. ההצעה אינה תלוייה במסילה הרביעית.

הרעיון להסיט רכבות פרבריות ממסילות 1/2 הוא של אלן ולכן אני קורא להצעה הזו "הצעה משולבת" משום שהיא משלבת את הרעיון שלי עם הרעיון שלו.

 

david80

Member
תודה + בקשה:

דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון
הדיאגרמה מבוססת על דיאגרמת מספרי הקווים שיצרתי בחורף. כל קו מייצג רכבת אחת לשעה באיילון, וממוספר במספר השירות הקיים. הקווים האפורים מייצגים את המסילות השונות. הדיאגרמה בכיוון אחד, מספרי המסילות הן לפי "בכיוון נהריה" או "בכיוון באר שבע". הדיאגרמה מייצגת קווי איילון בלבד. להגדלה לחצו על התמונה (כפתור ימני בווינדוס, לחיצות ארוכות בכל מערכת אחרת) ובחרו באופציה לפתיחה בטאב / חלון חדשים או לצפייה.

ההצעה עצמה:

רכבות 41B (רעננה מערב - באר שבע, ישנו 41A בקו הראשי) תסתיימנה בראש העין, כנ"ל רכבות שמקורן מדרום לרשל"צ דיין.
2 רכבות בשעה במסילת הירקון לראש העין.

רכבות 139 (רעננה מערב - רשל"צ דיין) תוארכנה מרעננה מערב דרך הרצליה ומסילות 3/4 לתל אביב מרכז וחזרה.
2 רכבות בשעה בלולאה המלאה, 2 חיוגים לשעה בין רציף 6 בת"א מרכז למסילה 3, 2 רכבות ממסילת השרון לתל אביב מרכז בלבד.

רכבות 60 מאשקלון ו96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה עד כפר סבא במסילת השרון. אני מייצג אותן כעוברות ממסילות 1/2 בתחנות תל אביב למסילות 3/4 מצפון לת"א האוניברסיטה., מסילות 5/6 בתחנת הרצליה (רציפים 2/1, מדוע מספור הרציפים בהרצליה הפוך למספור באיילון ?). הסטת רכבת 60 תבטל עצירה בשתי תחנות: נתניה, בית יהושוע. אני מציע שאחת מ4 רכבות הקו הראשי תעצור בנתניה כדי לשמור על 3 רכבות בתחנה זו לפחות.
2 רכבות בשעה במסילת השרון לכפר סבא. יתכן שצריך למקם שם מפלגים. אינני חושב שהחיבור בין מסילת השרון למסילת הירקון מצריך 4 רכבות לשעה כאשר עיקר הנוסעה הוא לתל אביב.

מסילת השרון מיוצגת כשני קווים מקבילים משום שהפרדתי את כיווני הנסיעה.

כל תחנות לולאת השרון זוכות ל 4 רכבות בשעה בשעות העומס בהצעה זו. תחנת נתניה יכולה לשמור על 3 רכבות לשעה ע"י עצירת אחת מ4 הרכבות בקו הראשי כתחנת ביניים יחידה בין חיפה לת"א. ההצעה אינה תלוייה במסילה הרביעית.

הרעיון להסיט רכבות פרבריות ממסילות 1/2 הוא של אלן ולכן אני קורא להצעה הזו "הצעה משולבת" משום שהיא משלבת את הרעיון שלי עם הרעיון שלו.
תודה + בקשה:
אם בא לך, האם תוכל גם לשרטט מפה אשר מיישמת פתיחה מקדימה לקטע ראש העין לוד לרכבות נוסעים במסילה הנוכחית עם תחנה זמנית (חד רציף כמו שהיה בסגולה) בצומת אלעל?
 

Ccyclist

Well-known member
קווים 30 ו 40 (B) של ר"י במפה שפירסמתי בנובמבר 18.

תודה + בקשה:
אם בא לך, האם תוכל גם לשרטט מפה אשר מיישמת פתיחה מקדימה לקטע ראש העין לוד לרכבות נוסעים במסילה הנוכחית עם תחנה זמנית (חד רציף כמו שהיה בסגולה) בצומת אלעל?
קווים 30 ו 40 (B) של ר"י במפה שפירסמתי בנובמבר 18.
[URL]http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/183892708/[/URL]אקטואליה/תחבורה_ציבורית

לפי נתוני משרד התחבורה בגוגל יש שני קווי 30 ו 40 ברכבת ישראל, במפה מספרתי את החלופות של המסילה המזרחית B לא רשמי משלי כדי להבדיל אותן, ונתתי להן צבע שמייצג את המסילה המזרחית. מדובר בשירותי יום א' שעקפו את האיילון.

המפה ייצגה תחנות קצה בלבד, למעט רמלה שמסדרת את פיצול הקו הראשי וקו אשקלון דרך לוד.

בניגוד למפה בפוסט הנוכחי ומפות 2020 2040 הרשמיות המפה מנובמבר אינה מייצגת שירותים שעתיים אלא את כל הקווים הממוספרים נכון לנובמבר 2018 כולל חלופות א', שישי, מוצ"ש, ערב, לילה, בוקר מוקדם וכו'. קיומן של אופציות רבות אינה מעידה על הפעלתן במקביל או תדירות.
 

GLSRA

Active member
שאלה: האם ידוע לקוראים כאן על כך שאנשי ר"י קוראים את

דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון
הדיאגרמה מבוססת על דיאגרמת מספרי הקווים שיצרתי בחורף. כל קו מייצג רכבת אחת לשעה באיילון, וממוספר במספר השירות הקיים. הקווים האפורים מייצגים את המסילות השונות. הדיאגרמה בכיוון אחד, מספרי המסילות הן לפי "בכיוון נהריה" או "בכיוון באר שבע". הדיאגרמה מייצגת קווי איילון בלבד. להגדלה לחצו על התמונה (כפתור ימני בווינדוס, לחיצות ארוכות בכל מערכת אחרת) ובחרו באופציה לפתיחה בטאב / חלון חדשים או לצפייה.

ההצעה עצמה:

רכבות 41B (רעננה מערב - באר שבע, ישנו 41A בקו הראשי) תסתיימנה בראש העין, כנ"ל רכבות שמקורן מדרום לרשל"צ דיין.
2 רכבות בשעה במסילת הירקון לראש העין.

רכבות 139 (רעננה מערב - רשל"צ דיין) תוארכנה מרעננה מערב דרך הרצליה ומסילות 3/4 לתל אביב מרכז וחזרה.
2 רכבות בשעה בלולאה המלאה, 2 חיוגים לשעה בין רציף 6 בת"א מרכז למסילה 3, 2 רכבות ממסילת השרון לתל אביב מרכז בלבד.

רכבות 60 מאשקלון ו96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה עד כפר סבא במסילת השרון. אני מייצג אותן כעוברות ממסילות 1/2 בתחנות תל אביב למסילות 3/4 מצפון לת"א האוניברסיטה., מסילות 5/6 בתחנת הרצליה (רציפים 2/1, מדוע מספור הרציפים בהרצליה הפוך למספור באיילון ?). הסטת רכבת 60 תבטל עצירה בשתי תחנות: נתניה, בית יהושוע. אני מציע שאחת מ4 רכבות הקו הראשי תעצור בנתניה כדי לשמור על 3 רכבות בתחנה זו לפחות.
2 רכבות בשעה במסילת השרון לכפר סבא. יתכן שצריך למקם שם מפלגים. אינני חושב שהחיבור בין מסילת השרון למסילת הירקון מצריך 4 רכבות לשעה כאשר עיקר הנוסעה הוא לתל אביב.

מסילת השרון מיוצגת כשני קווים מקבילים משום שהפרדתי את כיווני הנסיעה.

כל תחנות לולאת השרון זוכות ל 4 רכבות בשעה בשעות העומס בהצעה זו. תחנת נתניה יכולה לשמור על 3 רכבות לשעה ע"י עצירת אחת מ4 הרכבות בקו הראשי כתחנת ביניים יחידה בין חיפה לת"א. ההצעה אינה תלוייה במסילה הרביעית.

הרעיון להסיט רכבות פרבריות ממסילות 1/2 הוא של אלן ולכן אני קורא להצעה הזו "הצעה משולבת" משום שהיא משלבת את הרעיון שלי עם הרעיון שלו.
שאלה: האם ידוע לקוראים כאן על כך שאנשי ר"י קוראים את
הרעיונות שיולים כאן מעת לעת ? האם אי פעם הפורום (בהכללה) קיבל תגובה או התייחסות לכל הרעיונות הטובים, הפחות טובים שלנו ?
האם משהו יכול לשתף בחוויה שר"י או גורמי משרד התחבורה, שאלו, ביקשו, התייחסו לכל מה שכותבים כאן.
זה די מעניין אותי לדעת.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לא יודע להגיד על גורמים מבצעים וגורמי תכנון, אבל כן יודע

שאלה: האם ידוע לקוראים כאן על כך שאנשי ר"י קוראים את
הרעיונות שיולים כאן מעת לעת ? האם אי פעם הפורום (בהכללה) קיבל תגובה או התייחסות לכל הרעיונות הטובים, הפחות טובים שלנו ?
האם משהו יכול לשתף בחוויה שר"י או גורמי משרד התחבורה, שאלו, ביקשו, התייחסו לכל מה שכותבים כאן.
זה די מעניין אותי לדעת.
לא יודע להגיד על גורמים מבצעים וגורמי תכנון, אבל כן יודע
חן מלינג ממוזיאון הרכבת היה פעיל בפורום, אלא אם כי לא ראיתי אותו כותב פה כמה חודשים טובים...

מפעילים וגורמי משרד התחבורה בהחלט קוראים מעת לעת מה שכותבים כאן, יש כאלה שגם מגיבים (המשתמש 846 נהג אגד), אך רובן עושים זאת בשקט

משתמשים אחרים (למשל "עמוד השדרה") ודאי יכולים לפרט יותר לגבי יישום של רעיונות כלשהן שנכתבו בפורום, אלא אם כי לא בהכרח לגבי רכבת ישראל
 

GLSRA

Active member
אני יכול לדמיין שאם הם קוראים הם עושים זאת מאחורי הקלעים

לא יודע להגיד על גורמים מבצעים וגורמי תכנון, אבל כן יודע
חן מלינג ממוזיאון הרכבת היה פעיל בפורום, אלא אם כי לא ראיתי אותו כותב פה כמה חודשים טובים...

מפעילים וגורמי משרד התחבורה בהחלט קוראים מעת לעת מה שכותבים כאן, יש כאלה שגם מגיבים (המשתמש 846 נהג אגד), אך רובן עושים זאת בשקט

משתמשים אחרים (למשל "עמוד השדרה") ודאי יכולים לפרט יותר לגבי יישום של רעיונות כלשהן שנכתבו בפורום, אלא אם כי לא בהכרח לגבי רכבת ישראל
אני יכול לדמיין שאם הם קוראים הם עושים זאת מאחורי הקלעים
אבל הם יכולים לפנות לאנשים בפרטי או ליישם רעיונות. זו גם דרך מכובדת ומתגמלת להשפיע על תהליכים
 
רכבות 139 עד תל אביב וזהו? מה עם בת ים, חולון ודרומה?

דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון
הדיאגרמה מבוססת על דיאגרמת מספרי הקווים שיצרתי בחורף. כל קו מייצג רכבת אחת לשעה באיילון, וממוספר במספר השירות הקיים. הקווים האפורים מייצגים את המסילות השונות. הדיאגרמה בכיוון אחד, מספרי המסילות הן לפי "בכיוון נהריה" או "בכיוון באר שבע". הדיאגרמה מייצגת קווי איילון בלבד. להגדלה לחצו על התמונה (כפתור ימני בווינדוס, לחיצות ארוכות בכל מערכת אחרת) ובחרו באופציה לפתיחה בטאב / חלון חדשים או לצפייה.

ההצעה עצמה:

רכבות 41B (רעננה מערב - באר שבע, ישנו 41A בקו הראשי) תסתיימנה בראש העין, כנ"ל רכבות שמקורן מדרום לרשל"צ דיין.
2 רכבות בשעה במסילת הירקון לראש העין.

רכבות 139 (רעננה מערב - רשל"צ דיין) תוארכנה מרעננה מערב דרך הרצליה ומסילות 3/4 לתל אביב מרכז וחזרה.
2 רכבות בשעה בלולאה המלאה, 2 חיוגים לשעה בין רציף 6 בת"א מרכז למסילה 3, 2 רכבות ממסילת השרון לתל אביב מרכז בלבד.

רכבות 60 מאשקלון ו96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה עד כפר סבא במסילת השרון. אני מייצג אותן כעוברות ממסילות 1/2 בתחנות תל אביב למסילות 3/4 מצפון לת"א האוניברסיטה., מסילות 5/6 בתחנת הרצליה (רציפים 2/1, מדוע מספור הרציפים בהרצליה הפוך למספור באיילון ?). הסטת רכבת 60 תבטל עצירה בשתי תחנות: נתניה, בית יהושוע. אני מציע שאחת מ4 רכבות הקו הראשי תעצור בנתניה כדי לשמור על 3 רכבות בתחנה זו לפחות.
2 רכבות בשעה במסילת השרון לכפר סבא. יתכן שצריך למקם שם מפלגים. אינני חושב שהחיבור בין מסילת השרון למסילת הירקון מצריך 4 רכבות לשעה כאשר עיקר הנוסעה הוא לתל אביב.

מסילת השרון מיוצגת כשני קווים מקבילים משום שהפרדתי את כיווני הנסיעה.

כל תחנות לולאת השרון זוכות ל 4 רכבות בשעה בשעות העומס בהצעה זו. תחנת נתניה יכולה לשמור על 3 רכבות לשעה ע"י עצירת אחת מ4 הרכבות בקו הראשי כתחנת ביניים יחידה בין חיפה לת"א. ההצעה אינה תלוייה במסילה הרביעית.

הרעיון להסיט רכבות פרבריות ממסילות 1/2 הוא של אלן ולכן אני קורא להצעה הזו "הצעה משולבת" משום שהיא משלבת את הרעיון שלי עם הרעיון שלו.
רכבות 139 עד תל אביב וזהו? מה עם בת ים, חולון ודרומה?
ולמי שעולה ממסילת השרון ועובד בערים הנ"ל, תל אביב לא לבד בתמונה, אני עובד בראשון לציון מערב.
אני מכפר נוסע סבא לבת ים קוממיות, בהצעה - המסלול הזה יעבור גם דרך הרצליה או שצריך לנסוע דרך ראש העין במסלול הקיים?
 

Ccyclist

Well-known member
אין במסילה 3 קיבולת ליותר מ 4 רכבות לכיוון לשעה.

רכבות 139 עד תל אביב וזהו? מה עם בת ים, חולון ודרומה?
ולמי שעולה ממסילת השרון ועובד בערים הנ"ל, תל אביב לא לבד בתמונה, אני עובד בראשון לציון מערב.
אני מכפר נוסע סבא לבת ים קוממיות, בהצעה - המסלול הזה יעבור גם דרך הרצליה או שצריך לנסוע דרך ראש העין במסלול הקיים?
אין במסילה 3 קיבולת ליותר מ 4 רכבות לכיוון לשעה.
התיכנון שלי עובד עם השירות הקיים, הארכת רכבות קיימות במספר תחנות.
&nbsp
אי אפשר להאריך רכבות 139 מעבר לתל אביב מרכז משום שהמסילה השלישית מנוצלת ניצול מלא. בתיכנון שלי יהיו 2 רכבות 139 לשעה דרך ראש העין במסלול הקיים.
&nbsp
לדעתי הארכת רכבות 139 מהרצליה לתל אביב מרכז דרך מסילות שאינן בשימוש כיום (3-4 צפונית לאוניברסיטה) או שהינן בתת ניצולת כיום (3-4 צפונית לת"א מרכז) תשרת נוסעים רבים שיעדם תחנות תל אביב בצורה עדיפה על החלפה ל2-3 הרכבות בתחנת הרצליה. הדיאגרמה מראה 3 סלוטים לקו לירושלים, (J1), אך תאריך השלמת החישמול אינו ידוע בעוד שלולאת השרון נמצאת בשלבי השלמה אחרונים. הבעיה בשירות זה הוא החיוגים באיילון ולכן קיומה של אופציה במסילות 1-2 מאפשרת לצמצם את מספר החיוגים באיילון ל2. להערכתי הנסיעה מכפר סבא לאוניברסיטה תארוך 25 דקות, דקה פחות מהנסיעה דרך ראש העין, אך בכיוון ת"א נוסעי הוד השרון ורעננה יחסכו זמן.
&nbsp
הארכת רכבות 60 ו 96 מאפשרת הגעה ממסילת השרון לכל תחנות תל אביב, דבר שלא יכול לקרות עם הארכת רכבות 41. אני בוחר לחייג אותן בכפר סבא כדי שלא להכביד על שלושת הרציפים בראש העין צפון.
&nbsp
כנוסע שיעדו במסילת חולון תשמור על שתי רכבות 139 בשעה מזרחה דרך ראש העין בהצעה זו. החולשה היא שבנסיעה מערבה אתה חוסך דקה אחת בלבד בהגעה לת"א האוניברסיטה (לפי הערכה של 7 דקות בין רעננה מערב להרצליה), וכל המתנה שם תאריך לך את זמני הנסיעה.
&nbsp
אם יוצא שפספסת את ה 139 מזרחה ויש 139 מערבה תגיע לרציף 4 באוניברסיטה ואם זמני ההגעה מתואמים תוכל להחליף באותו הרציף ל 139 או 41 שמגיעות מבני ברק וממשיכות למסילת חולון. אם תגיע ב 60 או 96 אז תהיה החלפה נוחה פחות מרציף 2 באוניברסיטה לרציף 4. אני מעריך שבשני המקרים זה יחסוך 20-15 דקות בהשוואה להמתנה ל 139 הבאה מזרחה.
&nbsp
בתחנת כפר סבא יהיו 4 רכבות לשעה לכל תחנות תל אביב - 139 מזרחה ב26 דקות לאוניברסיטה ו60,96 מערבה ב25 דקות. ברעננה מערב ההבדל הוא 38 דקות מזרחה לאוניברסיטה ו14 דקות מערבה.
 
בהשלום יותר נוח להחליף מרציף 3 ל 2

אין במסילה 3 קיבולת ליותר מ 4 רכבות לכיוון לשעה.
התיכנון שלי עובד עם השירות הקיים, הארכת רכבות קיימות במספר תחנות.
&nbsp
אי אפשר להאריך רכבות 139 מעבר לתל אביב מרכז משום שהמסילה השלישית מנוצלת ניצול מלא. בתיכנון שלי יהיו 2 רכבות 139 לשעה דרך ראש העין במסלול הקיים.
&nbsp
לדעתי הארכת רכבות 139 מהרצליה לתל אביב מרכז דרך מסילות שאינן בשימוש כיום (3-4 צפונית לאוניברסיטה) או שהינן בתת ניצולת כיום (3-4 צפונית לת"א מרכז) תשרת נוסעים רבים שיעדם תחנות תל אביב בצורה עדיפה על החלפה ל2-3 הרכבות בתחנת הרצליה. הדיאגרמה מראה 3 סלוטים לקו לירושלים, (J1), אך תאריך השלמת החישמול אינו ידוע בעוד שלולאת השרון נמצאת בשלבי השלמה אחרונים. הבעיה בשירות זה הוא החיוגים באיילון ולכן קיומה של אופציה במסילות 1-2 מאפשרת לצמצם את מספר החיוגים באיילון ל2. להערכתי הנסיעה מכפר סבא לאוניברסיטה תארוך 25 דקות, דקה פחות מהנסיעה דרך ראש העין, אך בכיוון ת"א נוסעי הוד השרון ורעננה יחסכו זמן.
&nbsp
הארכת רכבות 60 ו 96 מאפשרת הגעה ממסילת השרון לכל תחנות תל אביב, דבר שלא יכול לקרות עם הארכת רכבות 41. אני בוחר לחייג אותן בכפר סבא כדי שלא להכביד על שלושת הרציפים בראש העין צפון.
&nbsp
כנוסע שיעדו במסילת חולון תשמור על שתי רכבות 139 בשעה מזרחה דרך ראש העין בהצעה זו. החולשה היא שבנסיעה מערבה אתה חוסך דקה אחת בלבד בהגעה לת"א האוניברסיטה (לפי הערכה של 7 דקות בין רעננה מערב להרצליה), וכל המתנה שם תאריך לך את זמני הנסיעה.
&nbsp
אם יוצא שפספסת את ה 139 מזרחה ויש 139 מערבה תגיע לרציף 4 באוניברסיטה ואם זמני ההגעה מתואמים תוכל להחליף באותו הרציף ל 139 או 41 שמגיעות מבני ברק וממשיכות למסילת חולון. אם תגיע ב 60 או 96 אז תהיה החלפה נוחה פחות מרציף 2 באוניברסיטה לרציף 4. אני מעריך שבשני המקרים זה יחסוך 20-15 דקות בהשוואה להמתנה ל 139 הבאה מזרחה.
&nbsp
בתחנת כפר סבא יהיו 4 רכבות לשעה לכל תחנות תל אביב - 139 מזרחה ב26 דקות לאוניברסיטה ו60,96 מערבה ב25 דקות. ברעננה מערב ההבדל הוא 38 דקות מזרחה לאוניברסיטה ו14 דקות מערבה.
בהשלום יותר נוח להחליף מרציף 3 ל 2
על אותה הרמפה, עד שיוסיפו רציף 4 עם מסילה רביעית.
ואיך זה יכול להיות 25 דקות נסיעה מערבה? הרי העיקוף דרך ראש העין צפון יותר גדול והמהירות מראש העין לסגולה מוגבלת ל 80 קמ"ש ובהמשך 70 ואז מבני ברק מוגבל ל 30 בעיקול עד ת. אוניברסיטה.

דרך מערב מרעננה להרצליה המרחק בין התחנות יותר גדול והמהירות יכולה להגיע ל 120-140 קמ"ש כולל בעיקול המסילה שמאלה, ומהרצליה 110 קמ"ש עד ת"א אויברסיטה ב 7 דקות.

לא הגיוני ש 25 דקות נסיעה, אמור להיות משהו כמו 10 דקות פחות מכפר סבא לת"א בקו המערבי (כמובן שכולל את ת. הוד השרון בנסיעה פחות מ 80 קמ"ש מכםפר סבא ב 2 דקות ונכנס לרעננה דרום במנהרה עד רעננה מערב 80 קמ"ש לפחות).

מה שעשו זה שהמסילה מרעננה מערב לת"א עשו מעט צפונה ולא ישר לקצר זמן נסיעה, יחד עם הכביש 531 גם מעט צפונה.
אחרת היו עושים מנהרה ישר במערב ולא מעט צפונה במפלס הקרקע.
 

Ccyclist

Well-known member
זה נכון רק ל 60,96 במסילה 2 דרומה.

בהשלום יותר נוח להחליף מרציף 3 ל 2
על אותה הרמפה, עד שיוסיפו רציף 4 עם מסילה רביעית.
ואיך זה יכול להיות 25 דקות נסיעה מערבה? הרי העיקוף דרך ראש העין צפון יותר גדול והמהירות מראש העין לסגולה מוגבלת ל 80 קמ"ש ובהמשך 70 ואז מבני ברק מוגבל ל 30 בעיקול עד ת. אוניברסיטה.

דרך מערב מרעננה להרצליה המרחק בין התחנות יותר גדול והמהירות יכולה להגיע ל 120-140 קמ"ש כולל בעיקול המסילה שמאלה, ומהרצליה 110 קמ"ש עד ת"א אויברסיטה ב 7 דקות.

לא הגיוני ש 25 דקות נסיעה, אמור להיות משהו כמו 10 דקות פחות מכפר סבא לת"א בקו המערבי (כמובן שכולל את ת. הוד השרון בנסיעה פחות מ 80 קמ"ש מכםפר סבא ב 2 דקות ונכנס לרעננה דרום במנהרה עד רעננה מערב 80 קמ"ש לפחות).

מה שעשו זה שהמסילה מרעננה מערב לת"א עשו מעט צפונה ולא ישר לקצר זמן נסיעה, יחד עם הכביש 531 גם מעט צפונה.
אחרת היו עושים מנהרה ישר במערב ולא מעט צפונה במפלס הקרקע.
זה נכון רק ל 60,96 במסילה 2 דרומה.
אם הרכבת מערבה רבע שעה אחרי ה 139 הקיים מזרחה היא 139 מערבה אז הרציף שלה בסוף המסלול בת"א מרכז יהיה רציף 6 והרכבת הבאה דרומה במסילה 3 תגיע גם היא לרציף 6 אחרי החיוג של ה 139.
&nbsp
הערכות הזמנים שלי מבוססים על הלו"ז הקיים של רכבת ישראל לנסיעות מכפר סבא לת"א האוניברסיטה, מכפר סבא לרעננה מערב, ומהרצליה לת"א האוניברסיטה. אני מעריך שהנסיעה בין רעננה מערב להרצליה תארוך 7 דקות בגלל המרחק והסיבוב. אם זה יוצא טיפה פחות אז עדיין מדובר בהערכה זהירה שמנסה ליצור תרחיש ריאלי לתחנות רעננה.
&nbsp
&nbsp
 
אז זה יהיה אותו זמן נסיעה לבת ים קוממיות כמו זמן נסיעה בפקק

זה נכון רק ל 60,96 במסילה 2 דרומה.
אם הרכבת מערבה רבע שעה אחרי ה 139 הקיים מזרחה היא 139 מערבה אז הרציף שלה בסוף המסלול בת"א מרכז יהיה רציף 6 והרכבת הבאה דרומה במסילה 3 תגיע גם היא לרציף 6 אחרי החיוג של ה 139.
&nbsp
הערכות הזמנים שלי מבוססים על הלו"ז הקיים של רכבת ישראל לנסיעות מכפר סבא לת"א האוניברסיטה, מכפר סבא לרעננה מערב, ומהרצליה לת"א האוניברסיטה. אני מעריך שהנסיעה בין רעננה מערב להרצליה תארוך 7 דקות בגלל המרחק והסיבוב. אם זה יוצא טיפה פחות אז עדיין מדובר בהערכה זהירה שמנסה ליצור תרחיש ריאלי לתחנות רעננה.
&nbsp
&nbsp
אז זה יהיה אותו זמן נסיעה לבת ים קוממיות כמו זמן נסיעה בפקק
באיילון מכביש 531 בעיקול לדרומה ליד מסילת רכבת, והמסלול קצר יותר וארוך זמן.
&nbsp
במילים אחרות, בולשיט.
 

Ccyclist

Well-known member
איך תוספת של כ11 דק' משתווה לפקק?

אז זה יהיה אותו זמן נסיעה לבת ים קוממיות כמו זמן נסיעה בפקק
באיילון מכביש 531 בעיקול לדרומה ליד מסילת רכבת, והמסלול קצר יותר וארוך זמן.
&nbsp
במילים אחרות, בולשיט.
איך תוספת של כ11 דק' משתווה לפקק?
בתיכנון הזה יהיו 4 רכבות למסילת חולון: 139 מזרחה מת"א מרכז ולולאת השרון, 41 מראש העין. אם מתאמים את הרכבות מבני ברק שיגיעו מקסימום 10 דקות אחרי רכבות ה 139 מהרצליה או פחות מכך עם רכבות ה 60,96 במסילות 1-2 אז יש אמנם תוספת זמן מסויימת אבל זמן הנסיעה הכולל והאמינות אינם משתווים לפקקי תנועה שיכולים להוסיף חצי שעה ומעלה באופן פתאומי מהיום למחר.
&nbsp
לצערי תיכנון שמשרת את תל אביב יגבר על צרכי מסילת חולון.
 
96 מכפר סבא לבית שיש דרך קו המערבי זה סיבוב ארוך ומיותר

דיאגרמה נוסח 2020 להצעה המשולבת בלולאת השרון
הדיאגרמה מבוססת על דיאגרמת מספרי הקווים שיצרתי בחורף. כל קו מייצג רכבת אחת לשעה באיילון, וממוספר במספר השירות הקיים. הקווים האפורים מייצגים את המסילות השונות. הדיאגרמה בכיוון אחד, מספרי המסילות הן לפי "בכיוון נהריה" או "בכיוון באר שבע". הדיאגרמה מייצגת קווי איילון בלבד. להגדלה לחצו על התמונה (כפתור ימני בווינדוס, לחיצות ארוכות בכל מערכת אחרת) ובחרו באופציה לפתיחה בטאב / חלון חדשים או לצפייה.

ההצעה עצמה:

רכבות 41B (רעננה מערב - באר שבע, ישנו 41A בקו הראשי) תסתיימנה בראש העין, כנ"ל רכבות שמקורן מדרום לרשל"צ דיין.
2 רכבות בשעה במסילת הירקון לראש העין.

רכבות 139 (רעננה מערב - רשל"צ דיין) תוארכנה מרעננה מערב דרך הרצליה ומסילות 3/4 לתל אביב מרכז וחזרה.
2 רכבות בשעה בלולאה המלאה, 2 חיוגים לשעה בין רציף 6 בת"א מרכז למסילה 3, 2 רכבות ממסילת השרון לתל אביב מרכז בלבד.

רכבות 60 מאשקלון ו96 מבית שמש ימשיכו מהרצליה עד כפר סבא במסילת השרון. אני מייצג אותן כעוברות ממסילות 1/2 בתחנות תל אביב למסילות 3/4 מצפון לת"א האוניברסיטה., מסילות 5/6 בתחנת הרצליה (רציפים 2/1, מדוע מספור הרציפים בהרצליה הפוך למספור באיילון ?). הסטת רכבת 60 תבטל עצירה בשתי תחנות: נתניה, בית יהושוע. אני מציע שאחת מ4 רכבות הקו הראשי תעצור בנתניה כדי לשמור על 3 רכבות בתחנה זו לפחות.
2 רכבות בשעה במסילת השרון לכפר סבא. יתכן שצריך למקם שם מפלגים. אינני חושב שהחיבור בין מסילת השרון למסילת הירקון מצריך 4 רכבות לשעה כאשר עיקר הנוסעה הוא לתל אביב.

מסילת השרון מיוצגת כשני קווים מקבילים משום שהפרדתי את כיווני הנסיעה.

כל תחנות לולאת השרון זוכות ל 4 רכבות בשעה בשעות העומס בהצעה זו. תחנת נתניה יכולה לשמור על 3 רכבות לשעה ע"י עצירת אחת מ4 הרכבות בקו הראשי כתחנת ביניים יחידה בין חיפה לת"א. ההצעה אינה תלוייה במסילה הרביעית.

הרעיון להסיט רכבות פרבריות ממסילות 1/2 הוא של אלן ולכן אני קורא להצעה הזו "הצעה משולבת" משום שהיא משלבת את הרעיון שלי עם הרעיון שלו.
96 מכפר סבא לבית שיש דרך קו המערבי זה סיבוב ארוך ומיותר
עדיף לחכות למסילה המזרחית בעוד 6 שנים ואולי יהיה אפשר לנסוע מכפר סבא בקו המזרחי דרך לוד במחלף למסילת שורק ואז לבית שמש וזה יותר קצר ופחות זמן.
אם הקו יעבור במסלול המערבי לבית שמש צריך אקספרס דרך ת"א עם עצירות עד רעננה ולדלג על הרצליה (כי יש רכבת קו נתניה-בית שמש שעוצרת בהרצליה) במהירות 140 קמ"ש עד ת"א אוניברסיטה כל התחנות בת"א עד הגנה ולהמשיך מזרחה באותה המהירות הנ"ל בלי לעצור בכפר חב"ד עד לוד כולל עצירה ולהמשיך לבית שמש.
 

Ccyclist

Well-known member
רכבות 60 ו 96 נוסעות במסילות 1-2 באיילון.

96 מכפר סבא לבית שיש דרך קו המערבי זה סיבוב ארוך ומיותר
עדיף לחכות למסילה המזרחית בעוד 6 שנים ואולי יהיה אפשר לנסוע מכפר סבא בקו המזרחי דרך לוד במחלף למסילת שורק ואז לבית שמש וזה יותר קצר ופחות זמן.
אם הקו יעבור במסלול המערבי לבית שמש צריך אקספרס דרך ת"א עם עצירות עד רעננה ולדלג על הרצליה (כי יש רכבת קו נתניה-בית שמש שעוצרת בהרצליה) במהירות 140 קמ"ש עד ת"א אוניברסיטה כל התחנות בת"א עד הגנה ולהמשיך מזרחה באותה המהירות הנ"ל בלי לעצור בכפר חב"ד עד לוד כולל עצירה ולהמשיך לבית שמש.
רכבות 60 ו 96 נוסעות במסילות 1-2 באיילון.
הדיאגרמה מעבירה אותן למסילות 3-4 הריקות צפונית לאוניברסיטה. הן אינן נוסעות במסילות 3-4 באיילון.
 

Bus Nerd

Active member
לא בטוח שיש מפלגים שייאפשרו לעשות את זה

רכבות 60 ו 96 נוסעות במסילות 1-2 באיילון.
הדיאגרמה מעבירה אותן למסילות 3-4 הריקות צפונית לאוניברסיטה. הן אינן נוסעות במסילות 3-4 באיילון.
לא בטוח שיש מפלגים שייאפשרו לעשות את זה
בתחנת האוניברסיטה מסילות 1-2 של הקו הראשי מעט גבוהות יותר ממסילות 3-4 (של קו השרון/הירקון). בגלל הפרשי הגבהים האלו קשה עד בלתי אפשרי לשים מפלג בין כל 4 המסילות האלו. יש מפלגים מצפון לסבידור, ויש דאבלקרוס בין מסילות 3-4, אבל רכבת לא יכולה לעצור ב1-2 באוניברסיטה ורק אז לעבור למסילות 3-4.

האם יש מספיק זמן פנוי ברציפים 3-4 כדי להעביר לשם את שתי הרכבות האלו?
בתפעולית תל ברוך אפשר אמנם להעביר רכבת שבאה מצפון מהקו הראשי למסילות 3-4, אבל אי אפשר להעביר רכבת שנוסעת צפונה על הקו הראשי למסילות 3-4 (אלא אם בנו מפלגים חדשים מאז שצולם תצלום האוויר בשנה שעברה. למיטב ידיעתי לא הוסיפו עוד מפלגים שם).

אחרי תפעולית תל ברוך המפלגים הבאים הם רק לקראת תחנת הרצליה למיטב ידיעתי.
 

Ccyclist

Well-known member
מה שקריטי ל 60,96 זה מעבר ל3-4 אחרי סבידור.

לא בטוח שיש מפלגים שייאפשרו לעשות את זה
בתחנת האוניברסיטה מסילות 1-2 של הקו הראשי מעט גבוהות יותר ממסילות 3-4 (של קו השרון/הירקון). בגלל הפרשי הגבהים האלו קשה עד בלתי אפשרי לשים מפלג בין כל 4 המסילות האלו. יש מפלגים מצפון לסבידור, ויש דאבלקרוס בין מסילות 3-4, אבל רכבת לא יכולה לעצור ב1-2 באוניברסיטה ורק אז לעבור למסילות 3-4.

האם יש מספיק זמן פנוי ברציפים 3-4 כדי להעביר לשם את שתי הרכבות האלו?
בתפעולית תל ברוך אפשר אמנם להעביר רכבת שבאה מצפון מהקו הראשי למסילות 3-4, אבל אי אפשר להעביר רכבת שנוסעת צפונה על הקו הראשי למסילות 3-4 (אלא אם בנו מפלגים חדשים מאז שצולם תצלום האוויר בשנה שעברה. למיטב ידיעתי לא הוסיפו עוד מפלגים שם).

אחרי תפעולית תל ברוך המפלגים הבאים הם רק לקראת תחנת הרצליה למיטב ידיעתי.
מה שקריטי ל 60,96 זה מעבר ל3-4 אחרי סבידור.
מצפון לסבידור יש קיבולת. אם מסיבות תפעוליות המעבר מ1 ל 3 צריך להעשות בתחנה תפעולית שונה מהמעבר בין 2 ל4 זה יכול להקל על המערכת בגלל פיזור המעברים בין מספר נקודות.
&nbsp
בכל מקרה מפלגים חדשים הם עניין פשוט יחסית בהשוואה לבניית המסילה הרביעית.
 
או במילים אחרות, נחכה אולי 7 שנים למסילה רביעית

לא בטוח שיש מפלגים שייאפשרו לעשות את זה
בתחנת האוניברסיטה מסילות 1-2 של הקו הראשי מעט גבוהות יותר ממסילות 3-4 (של קו השרון/הירקון). בגלל הפרשי הגבהים האלו קשה עד בלתי אפשרי לשים מפלג בין כל 4 המסילות האלו. יש מפלגים מצפון לסבידור, ויש דאבלקרוס בין מסילות 3-4, אבל רכבת לא יכולה לעצור ב1-2 באוניברסיטה ורק אז לעבור למסילות 3-4.

האם יש מספיק זמן פנוי ברציפים 3-4 כדי להעביר לשם את שתי הרכבות האלו?
בתפעולית תל ברוך אפשר אמנם להעביר רכבת שבאה מצפון מהקו הראשי למסילות 3-4, אבל אי אפשר להעביר רכבת שנוסעת צפונה על הקו הראשי למסילות 3-4 (אלא אם בנו מפלגים חדשים מאז שצולם תצלום האוויר בשנה שעברה. למיטב ידיעתי לא הוסיפו עוד מפלגים שם).

אחרי תפעולית תל ברוך המפלגים הבאים הם רק לקראת תחנת הרצליה למיטב ידיעתי.
או במילים אחרות, נחכה אולי 7 שנים למסילה רביעית
ואז הקו מכפר סבא לבת ים קוממיות דרך הרצליה.
 

Ccyclist

Well-known member
אין צורך להמתין ל 4 רכבות לשעה לת"א.

או במילים אחרות, נחכה אולי 7 שנים למסילה רביעית
ואז הקו מכפר סבא לבת ים קוממיות דרך הרצליה.
אין צורך להמתין ל 4 רכבות לשעה לת"א.
ההצעה שלי מאפשרת 4 רכבות לשעה לת"א הן לתחנות מסילת הירקון והן לתחנות מסילת השרון. היא אינה תלוייה במסילה הרביעית.
&nbsp
קודם כל - ההצעה שלי מקצצת את הרכבות מכפר סבא מזרחה מ 4 לשעה ל 2 לשעה כך שזו אכן הרעה אבל יהיו לך 2 רכבות ישירות לשעה, במסלול הנוכחי אחת כל 30 דקות.
&nbsp
נכון שכנוסע למסילת חולון ההצעה שלי פוגעת בך, ואני מצטער על כך, אבל הסיבה שאני מציע לסיים את רכבות 41 בראש העין היא שיש שם רציף שלישי המתאים לדיור רכבות אחרי נסיעה של למעלה משעתיים מבאר שבע בעוד שכל שאר התחנות במסילת השרון (כולל הרציפים המוקדשים לה בהרצליה) הן בנות 2 רציפים בלבד.
&nbsp
אינני מציע לדייר את 60,96 בכפר סבא אלא שהקו יסתיים ויהיה חיוג מערבה.
&nbsp
בעתיד יתכן שעם השלמת תחנת תעופה (איירפורט סיטי) בצומת אל-על יהיה הגיון בהארכת 60,96 דרך המסילה המזרחית עד ללוד ואולי בהפעלתם כקווים מעגליים (60 דרך תל אביב לשרון ומשם למזרחית, 6X דרך המסילה המזרחית לשרון ומשם לתל אביב, 96 ו 9X במתכונת דומה). דבר כזה יתגבר את השירות החצי שעתי בין כפר סבא לראש העין שההצעה שלי יוצרת במקום 4 הרכבות לשעה כיום. אם יהיה דבר כזה אני מקווה שיתזמנו את הרכבת מכפר סבא שתגיע כ 5 דקות לפני שרכבות 41 יוצאות דרומה מראש העין.
&nbsp
לצערי העדיפות מס 1 של המערכת היא תל אביב.
&nbsp
כמו כן ההחלפות שתצטרך לעשות מרכבות מערבה במסילת השרון הן החלפות קלות יחסית תוך מספר דקות על אותו רציף או אותו אי רציפים. משום שרוב הנוסעים ירדו בתחנות תל אביב יתפנו מקומות ברכבות
 
דאבלקרוס זה מפלגים שחוצים אחד את השני בין 2 מסילות?

לא בטוח שיש מפלגים שייאפשרו לעשות את זה
בתחנת האוניברסיטה מסילות 1-2 של הקו הראשי מעט גבוהות יותר ממסילות 3-4 (של קו השרון/הירקון). בגלל הפרשי הגבהים האלו קשה עד בלתי אפשרי לשים מפלג בין כל 4 המסילות האלו. יש מפלגים מצפון לסבידור, ויש דאבלקרוס בין מסילות 3-4, אבל רכבת לא יכולה לעצור ב1-2 באוניברסיטה ורק אז לעבור למסילות 3-4.

האם יש מספיק זמן פנוי ברציפים 3-4 כדי להעביר לשם את שתי הרכבות האלו?
בתפעולית תל ברוך אפשר אמנם להעביר רכבת שבאה מצפון מהקו הראשי למסילות 3-4, אבל אי אפשר להעביר רכבת שנוסעת צפונה על הקו הראשי למסילות 3-4 (אלא אם בנו מפלגים חדשים מאז שצולם תצלום האוויר בשנה שעברה. למיטב ידיעתי לא הוסיפו עוד מפלגים שם).

אחרי תפעולית תל ברוך המפלגים הבאים הם רק לקראת תחנת הרצליה למיטב ידיעתי.
דאבלקרוס זה מפלגים שחוצים אחד את השני בין 2 מסילות?
 
למעלה