בקשה לניסוי - טעינת ערך צבור במהלך נסיעה ברכבת ישראל

נתנאל531

Well-known member
בקשה לניסוי - טעינת ערך צבור במהלך נסיעה ברכבת ישראל

בקשה לניסוי - טעינת ערך צבור במהלך נסיעה ברכבת ישראל
לאחר שבוצע תיקוף כניסה, לפני תיקוף היציאה.

הסיפור בקצרה: קרוב משפחה שלי נסע ברכבת ישראל, ביצע טרום תיקוף מערך צבור, ונכנס בשער הכניסה לרציף. במהלך הנסיעה ברכבת ניצל את הזמן לטעון ערך צבור נוסף לכרטיס, באמצעות nfc ואשראי. דא עקא, שבמכשיר הבדיקה של הפקח ברכבת שוב לא הופיע הכניסה לרציף, והנוסע הואשם שנכנס ללא תיקוף. באפליקציה ניתן היה לראות 6 פעולות אחרונות שכללו טרום תיקוף וכניסה לרציף, אך לא במכשיר של הפקח, שהקטין ראש וגם התנהג כטיפש, והחליט לקנוס את הנוסע. משער שביציאה מהרציף לא הייתה בעיה, רק בבדיקה במכשיר של הפקח.

מישהו מכיר בעיה דומה? האם טעינת ערך צבור מבטלת תיקוף קודם, או שיש באג במכשירים של הפקחים? מה לגבי טעינת ערך צבור במהלך נסיעת מעבר באוטובוסים, האם גם אז ישנה בעיה בזיהוי במכשירי התיקוף השונים?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
באוטובוסים (לפחות בחלק מהמפעילים) משומשים 4 רשומות

בקשה לניסוי - טעינת ערך צבור במהלך נסיעה ברכבת ישראל
לאחר שבוצע תיקוף כניסה, לפני תיקוף היציאה.

הסיפור בקצרה: קרוב משפחה שלי נסע ברכבת ישראל, ביצע טרום תיקוף מערך צבור, ונכנס בשער הכניסה לרציף. במהלך הנסיעה ברכבת ניצל את הזמן לטעון ערך צבור נוסף לכרטיס, באמצעות nfc ואשראי. דא עקא, שבמכשיר הבדיקה של הפקח ברכבת שוב לא הופיע הכניסה לרציף, והנוסע הואשם שנכנס ללא תיקוף. באפליקציה ניתן היה לראות 6 פעולות אחרונות שכללו טרום תיקוף וכניסה לרציף, אך לא במכשיר של הפקח, שהקטין ראש וגם התנהג כטיפש, והחליט לקנוס את הנוסע. משער שביציאה מהרציף לא הייתה בעיה, רק בבדיקה במכשיר של הפקח.

מישהו מכיר בעיה דומה? האם טעינת ערך צבור מבטלת תיקוף קודם, או שיש באג במכשירים של הפקחים? מה לגבי טעינת ערך צבור במהלך נסיעת מעבר באוטובוסים, האם גם אז ישנה בעיה בזיהוי במכשירי התיקוף השונים?
באוטובוסים (לפחות בחלק מהמפעילים) משומשים 4 רשומות
אירוע מיוחד (Special Events) ברב-קו, אשר נועדו לשימוש מסוג זה של קביעת אירוע תיקוף אחרון שבוצע, כראשון ברשימה לשמירת זכות מעבר שעתי גם אם באמצע דרך נטען עוד ערך צבור (לא תמיד פועל אם הערך צבור החדש משוייך ברכישה למפעיל אחר מזה שהיה רשום על הערך צבור לפני כן) ובאירועים הרגילים (Events) האירוע של התיקוף כבר אינו האחרון שבוצע
&nbsp
במכשירים של הפקח ברכבת ישראל כנראה (לפי המקרה שלך) שלא קוראים רשומות אלו, אך הבעיה היא שפקחים למניהם מתייחסים לכל אפליקציות משתמש כאפליקציות צד שלישי ולא מתייחסים אליהם כלל, אלא מתייחסים רק למה שמציגות האפליקציות הרשמיות הפנימיות של המפעילים, גם אם הם אמורות להציג את בדיוק אותו המידע שנמצא על הכרטיס ומוצג ברב-קו אונליין ואפליקציות אחרות לסריקת רב-קו (כך שקיימת אפליה של "אצלי אני לא רואה את האירוע הזה (או שדה כלשהו בפרטי האירוע) ואפעל רק בהתאם למה שמציגה התוכנה שלי" - דבר שמאפשר למפעיל "בכוונה" לא לקרוא שדה כלשהו שממילא קיים בכרטיס)
&nbsp
העובדה שלצאת בשער הרציף בתחנת היעד לא הייתה בעיה, מעידה ששערי הרציפים אכן עושות שימוש ברשומות אירוע מיוחד לזיהוי תיקוף מאמצע רשימת הפעולות הרגילות, אבל מכשיר פקח כנראה שלא מודע לזה ובכלל לא מעודכן
&nbsp
קרוב משפחך יכול לנסות באופן דחוף, כאשר אירועי התיקוף והטעינות עדיין בכרטיס (נסיעה חדשה כלשהי, כולל אוטובוס, תמחק אירוע מהסוף, אם בפעולות כל 6 ארועי הפעולות תפוסים במקרה המדובר, יש להשתמש ברב-קו אחר או דרך חלופית להגיע) להגיע לעמדת הרב-קו של רכבת ישראל, ולנסות לערער על הקנס וכן להראות כרטיס סרוק עם כל האירועים של המקרה בפני הנציג. במקביל יש לתעד הכל עם צילומי מסך וכו' ולפנות בנושא לרשות לתח"צ כדי שיבדקו את תפעול המפעיל (ר"י), ואם גם בעמדת הרב-קו מקטינים ראש ומסרבים לבטל את הקנס, להמשיך לתעד הכל עבור תביעה (כי שילמתם בעבור הנסיעה כראוי)
אם האירועים כבר נמחקו מהרב-קו, יש לגשת (לאחר 3 ימי עסקים לפחות מיום האירוע) לכל עמדת רב-קו של כל מפעיל שנסעתם איתו ביום האירוע (וכן גם המפעיל שבחרתם עבור הטעינה), ולבקש להוציא תיעוד אירועים מהמסלקה מול הכרטיס, כל זה פועל רק עם כרטיס רב-קו אישי מלא, וכן, צריך להגיע לכל מפעיל בנפרד כדי להוציא את פעולותיו, ואז להצליב נתונים שהתקבלו בעבור העמדה של ר"י, משרד התחבורה, ומשפט (אם כל העסק יגיע לזה)
 
למעלה