יש לי מספר שאלות לגבי הסדר נסיעה ברכבת אשמח לקבל תשובות

יש לי מספר שאלות לגבי הסדר נסיעה ברכבת אשמח לקבל תשובות

יש לי מספר שאלות לגבי הסדר נסיעה ברכבת אשמח לקבל תשובות
אהלן אז ככה לאחרונה התחלתי לנסוע לא מעט ברכבת ועלו לראשי מספר שאלות אז שאלה ראשונה האם אפשרי לעשות חופשי יומי ארצי ברכבת שזה אומר לשלם סכום מסוים ולנסוע לאן שאני רוצה וכמה שאנ רוצה במהלך יממה אחת כמו בתחבורה הציבורית או שזה אפשרי רק ספציפית לכיון מסויים שאני בוחר שאלה שנייה האם במידה ומבצעים חופשי יומי או חופשי חודשי האם אפשר לצאת מהתחנות רכבת כמה שרוצים או שיש מגבלה שאלה שלישית האם ביצוע חופשי יומי חופשי שבועי וחופשי שבועי אפשר לבצע במכונה עצמה בתחנת הרכבת איפה שמבצעים הסדר נסיעה במקום לעשות באתר אינטרנט אני פשוט מעדיף לעשות במכונה לסיום יש לציין שיש ברשותי רב קו

תודה רבה
 

arseny92

Well-known member
מנהל
תשובות

יש לי מספר שאלות לגבי הסדר נסיעה ברכבת אשמח לקבל תשובות
אהלן אז ככה לאחרונה התחלתי לנסוע לא מעט ברכבת ועלו לראשי מספר שאלות אז שאלה ראשונה האם אפשרי לעשות חופשי יומי ארצי ברכבת שזה אומר לשלם סכום מסוים ולנסוע לאן שאני רוצה וכמה שאנ רוצה במהלך יממה אחת כמו בתחבורה הציבורית או שזה אפשרי רק ספציפית לכיון מסויים שאני בוחר שאלה שנייה האם במידה ומבצעים חופשי יומי או חופשי חודשי האם אפשר לצאת מהתחנות רכבת כמה שרוצים או שיש מגבלה שאלה שלישית האם ביצוע חופשי יומי חופשי שבועי וחופשי שבועי אפשר לבצע במכונה עצמה בתחנת הרכבת איפה שמבצעים הסדר נסיעה במקום לעשות באתר אינטרנט אני פשוט מעדיף לעשות במכונה לסיום יש לציין שיש ברשותי רב קו

תודה רבה
תשובות
1. חוזי חופשי תקופתי (יומי/שבועי/חודשי/30 יום/סמסטריאלי/שנתי) של הרפורמה פועל לפי אזורים ומפעילי תחבורה ציבורית באזורים הכלולים, ללא קשר לסוג וקווים ספציפיים של התחבורה הציבורית. רכבת ישראל היא תחבורה ציבורית לכל דבר וחוזה חופשי תקופתי כולל את הרכבת, אתה יכול ישר לגשת לשער הרציף עם חוזה טעון שכולל את התחנות באזורי המוצא, היעד וביניהם בהתאם לנסיעתך. אז: חוזה חופשי יומי ארצי קוד 950 ב-₪60 מכסה את כל הרשת של רכבת ישראל וכן גם את כל קווי האוטובוס/מטרונית/רכבת קלה באזורים הכלולים בו
2. חוזה חופשי מאפשר כניסה ויציאה חופשית כמה שרוצים בכל תחנה באזורים הכלולים בחוזה. אז עם חוזה חופשי יומי ארצי אפשר לבקר בכל תחנת רכבת בכל הארץ, לצאת בכל תחנה, להכנס חזרה חופשי בכל תחנה ולהמשיך ברכבת הבאה, או כן לבצע נסיעה של נהריה-באר שבע כל היום הלוך וחזור למשל.
3. לטעון חוזה תקופתי אפשר בכל אמצעי טעינת רב-קו המקובלים: בין אם זה בקופה, באוטובוס (בקווים שעדיין מקבלים תשלום ומבצעים טעינות), במכונה אוטומטית לטעינת רב-קו של מפעילי האוטובוסים ורכבת, בטלפון עם NFC ועם אפליקציית רב-קו אונליין/הופ-און או ע"י הזמנת טעינה ורישום החוזה בכספונט, ביצוע טעינה בבתי עסקים נתמכים, וכן הזמנת חוזה באתר של רכבת ישראל ורישום החוזה לכרטיס במכונה או בעת מעבר בשער הרציפים לאחר שעברו 30 דקות מהרכישה באתר
 

N641

New member
שאלה לגבי יציאה מהתחנה

תשובות
1. חוזי חופשי תקופתי (יומי/שבועי/חודשי/30 יום/סמסטריאלי/שנתי) של הרפורמה פועל לפי אזורים ומפעילי תחבורה ציבורית באזורים הכלולים, ללא קשר לסוג וקווים ספציפיים של התחבורה הציבורית. רכבת ישראל היא תחבורה ציבורית לכל דבר וחוזה חופשי תקופתי כולל את הרכבת, אתה יכול ישר לגשת לשער הרציף עם חוזה טעון שכולל את התחנות באזורי המוצא, היעד וביניהם בהתאם לנסיעתך. אז: חוזה חופשי יומי ארצי קוד 950 ב-₪60 מכסה את כל הרשת של רכבת ישראל וכן גם את כל קווי האוטובוס/מטרונית/רכבת קלה באזורים הכלולים בו
2. חוזה חופשי מאפשר כניסה ויציאה חופשית כמה שרוצים בכל תחנה באזורים הכלולים בחוזה. אז עם חוזה חופשי יומי ארצי אפשר לבקר בכל תחנת רכבת בכל הארץ, לצאת בכל תחנה, להכנס חזרה חופשי בכל תחנה ולהמשיך ברכבת הבאה, או כן לבצע נסיעה של נהריה-באר שבע כל היום הלוך וחזור למשל.
3. לטעון חוזה תקופתי אפשר בכל אמצעי טעינת רב-קו המקובלים: בין אם זה בקופה, באוטובוס (בקווים שעדיין מקבלים תשלום ומבצעים טעינות), במכונה אוטומטית לטעינת רב-קו של מפעילי האוטובוסים ורכבת, בטלפון עם NFC ועם אפליקציית רב-קו אונליין/הופ-און או ע"י הזמנת טעינה ורישום החוזה בכספונט, ביצוע טעינה בבתי עסקים נתמכים, וכן הזמנת חוזה באתר של רכבת ישראל ורישום החוזה לכרטיס במכונה או בעת מעבר בשער הרציפים לאחר שעברו 30 דקות מהרכישה באתר
שאלה לגבי יציאה מהתחנה
מה לגבי מצבים מגבילים כמו למשל אם קנית כרטיס כרמיאל - ת"א מרכז ואתה רוצה לצאת בחיפה, נניח לשעה-שעתיים ואז לחזור לתחנת חיפה ולהמשך לת"א כפי שהיה מתוכנן מראש? אפשרי על אותו כרטיס או שברגע שיצאת מהתחנה יש צורך בכרטיס חדש? (שזה לא רלוונטי לקוד 950 אבל נניח שמדובר בכרטיס נסיעה בודדת לצורך הדוגמא).
 

arseny92

Well-known member
מנהל
לצאת באמצע מסלול ניתן רק עם חוזה חופשי תקופתי שכולל את התחנה

שאלה לגבי יציאה מהתחנה
מה לגבי מצבים מגבילים כמו למשל אם קנית כרטיס כרמיאל - ת"א מרכז ואתה רוצה לצאת בחיפה, נניח לשעה-שעתיים ואז לחזור לתחנת חיפה ולהמשך לת"א כפי שהיה מתוכנן מראש? אפשרי על אותו כרטיס או שברגע שיצאת מהתחנה יש צורך בכרטיס חדש? (שזה לא רלוונטי לקוד 950 אבל נניח שמדובר בכרטיס נסיעה בודדת לצורך הדוגמא).
לצאת באמצע מסלול ניתן רק עם חוזה חופשי תקופתי שכולל את התחנה
לצאת עם כרטיס בודד / כרטיסיה / טרום תיקוף ערך צבור, שלא בעיר היעד אפשר דרך הסדרן ידנית, אבל בכך אתה קוטע את הנסיעה ולא יכול לחזור וצריך חוזה/תיקוף חדש
&nbsp
כך שהמצב של כרמיאל-תל אביב עם יציאה לשעתיים ואז המשך (או חזרה, או יציאה בכל תחנה אחרת באזור החוזה), מחייב חוזה 919
 

N641

New member
תודה


לצאת באמצע מסלול ניתן רק עם חוזה חופשי תקופתי שכולל את התחנה
לצאת עם כרטיס בודד / כרטיסיה / טרום תיקוף ערך צבור, שלא בעיר היעד אפשר דרך הסדרן ידנית, אבל בכך אתה קוטע את הנסיעה ולא יכול לחזור וצריך חוזה/תיקוף חדש
&nbsp
כך שהמצב של כרמיאל-תל אביב עם יציאה לשעתיים ואז המשך (או חזרה, או יציאה בכל תחנה אחרת באזור החוזה), מחייב חוזה 919
תודה
 

Ccyclist

Well-known member
מה מקור האיסור? בבריטניה זה מותר.

לצאת באמצע מסלול ניתן רק עם חוזה חופשי תקופתי שכולל את התחנה
לצאת עם כרטיס בודד / כרטיסיה / טרום תיקוף ערך צבור, שלא בעיר היעד אפשר דרך הסדרן ידנית, אבל בכך אתה קוטע את הנסיעה ולא יכול לחזור וצריך חוזה/תיקוף חדש
&nbsp
כך שהמצב של כרמיאל-תל אביב עם יציאה לשעתיים ואז המשך (או חזרה, או יציאה בכל תחנה אחרת באזור החוזה), מחייב חוזה 919
מה מקור האיסור? בבריטניה זה מותר.
PR, שממנה התגלגלה רכבת ישראל, היתה חברה בניהול בריטי. BR הבריטית נוצרה ב 1948 בלבד עם הלאמת ארבעת חברות הרכבת הפרטיות הגדולות שהיו אז בבריטניה ולכן הנהלים שלה לא יכלו להשפיע ישירות על ישראל שקיבלה עצמאות באותה השנה. לפני ההלאמה החברות הבריטיות פעלו לפי חוק מסילות ברזל מ 1921 שהסדיר מיזוג נרחב יותר של עשרות חברות ל4 הגדולות ולכן הגיוני שהיו הסדרות נהלים כלשהן בחוק זה.
&nbsp
הנוהל הבריטי הקיים כיום לנוסעים עם כרטיס שאינו מוגבל לרכבת ספציפית בשעות התואמות למחיר הכרטיס (יש מחירי שיא ושפל) די פשוט: מותר לרדת בכל תחנת ביניים במסלול ולחזור לקו או בתחנה שבה ירדתם או בתחנה אחרת בכיוון הנסיעה. המשמעות הפרקטית בנסיעה ארוכה היא שהנוסע אינו תקוע ברכבת ויכול לקחת הפסקה בכל תחנה בדרך או אפילו לשלב טיול קצר במהלך יום הנסיעה. במובן הפרקטי ביותר בשיטה הבריטית נוסע מבאר שבע לצפון יכול לעצור לארוחה בקניון עזריאלי ולחזור לרכבת במקום לבלות 3 שעות על רכבת.
 

N641

New member
גם לי לא מובן האיסור. זאת הגבלה משמעותית על הנוסע.

מה מקור האיסור? בבריטניה זה מותר.
PR, שממנה התגלגלה רכבת ישראל, היתה חברה בניהול בריטי. BR הבריטית נוצרה ב 1948 בלבד עם הלאמת ארבעת חברות הרכבת הפרטיות הגדולות שהיו אז בבריטניה ולכן הנהלים שלה לא יכלו להשפיע ישירות על ישראל שקיבלה עצמאות באותה השנה. לפני ההלאמה החברות הבריטיות פעלו לפי חוק מסילות ברזל מ 1921 שהסדיר מיזוג נרחב יותר של עשרות חברות ל4 הגדולות ולכן הגיוני שהיו הסדרות נהלים כלשהן בחוק זה.
&nbsp
הנוהל הבריטי הקיים כיום לנוסעים עם כרטיס שאינו מוגבל לרכבת ספציפית בשעות התואמות למחיר הכרטיס (יש מחירי שיא ושפל) די פשוט: מותר לרדת בכל תחנת ביניים במסלול ולחזור לקו או בתחנה שבה ירדתם או בתחנה אחרת בכיוון הנסיעה. המשמעות הפרקטית בנסיעה ארוכה היא שהנוסע אינו תקוע ברכבת ויכול לקחת הפסקה בכל תחנה בדרך או אפילו לשלב טיול קצר במהלך יום הנסיעה. במובן הפרקטי ביותר בשיטה הבריטית נוסע מבאר שבע לצפון יכול לעצור לארוחה בקניון עזריאלי ולחזור לרכבת במקום לבלות 3 שעות על רכבת.
גם לי לא מובן האיסור. זאת הגבלה משמעותית על הנוסע.
תמוה עוד יותר במיוחד שהרכבת מפרסמת את נושא הטיולים, מודגש באתר הכיתוב של "בואו לטייל עם הרכבת" (או משהו בסגנון).
&nbsp
מה גם בנסיעה שתארתי, כרמיאל-ת"א, זו אינה רכבת ישירה אלא רכבת שכוללת החלפה, כך שבכל מקרה על הנוסע חובה לרדת בחיפה (או בתחנת ביניים אחרת, תלוי במספר הרכבת).
&nbsp
אם זה היה מסלול שלא כולל החלפת רכבת אז ניתן היה להבין את זה עוד איכשהוא בצורה שכמו שבאוטובוס אתה לא תרד באמצע המסלול (בינעירוני) ואחר כך תעלה על אחד אחר,שעתיים אח"כ באותו כרטיס של נסיעה בודדת (לא חופשי יומי).
 

Ccyclist

Well-known member
זה מאפשר עצירות התרעננות בכל קו גם ללא החלפות.

גם לי לא מובן האיסור. זאת הגבלה משמעותית על הנוסע.
תמוה עוד יותר במיוחד שהרכבת מפרסמת את נושא הטיולים, מודגש באתר הכיתוב של "בואו לטייל עם הרכבת" (או משהו בסגנון).
&nbsp
מה גם בנסיעה שתארתי, כרמיאל-ת"א, זו אינה רכבת ישירה אלא רכבת שכוללת החלפה, כך שבכל מקרה על הנוסע חובה לרדת בחיפה (או בתחנת ביניים אחרת, תלוי במספר הרכבת).
&nbsp
אם זה היה מסלול שלא כולל החלפת רכבת אז ניתן היה להבין את זה עוד איכשהוא בצורה שכמו שבאוטובוס אתה לא תרד באמצע המסלול (בינעירוני) ואחר כך תעלה על אחד אחר,שעתיים אח"כ באותו כרטיס של נסיעה בודדת (לא חופשי יומי).
זה מאפשר עצירות התרעננות בכל קו גם ללא החלפות.
אישית השתמשתי בנוהל כדי להראות רק"לות בקרוידן פעמיים בעת בניית הרק"ל בירושלים כדי להראות מערכת פעילה למבקרים מירושלים. התחנה הסופית שלנו היתה בברייטון. ההליך היה פשוט: יציאה בולידטורים בכרטיס הנייר המגנטי וחזרה בולידטורים באותו הכרטיס. (בגלל כיוון הנסיעה זה היה הכרטיס של ההלוך, במערכת הנייר מגנטי המשותף של הרכבות הארציות בבריטניה מקבלים כרטיס הלוך וכרטיס חזור).
&nbsp
אם היה צריך לקנות כרטיסים ספציפיים לא הייתי קונה 3 כרטיסים שונים לאדם כדי להראות קוריוז. אורחי לא היו חובבי תח"צ מובהקים אבל התעניינו בדבר ששיבש את חיי תושבי ירושלים במשך כעשור (כל העתקות התשתית ואז הבנייה עצמה).
&nbsp
בקווי אוטובוס ארוכים בארץ ישנם לעיתים עצירות התרעננות, כמו בקווי אילת. מה ששיטת הכירטוס הבריטית מאפשרת היא בחירה אישית בעצירת ההתרעננות מבלי לעצור את הרכבת כולה.
 
למעלה