סקופ משבתשתיות - לולאת השרון לא תופעל במלואה

Bus Nerd

Active member
סקופ משבתשתיות - לולאת השרון לא תופעל במלואה

סקופ משבתשתיות - לולאת השרון לא תופעל במלואה
במקום להפעיל את הלולאה כמו בתוכנית התפעולית של 2020, שהייתה יכולה לספק קישור מהיר בין רעננה לתל אביב בלי לעבור בפתח תקווה, משרד התחבורה החליט שתחנת הקצה תהיה הרצליה. משמע לנוסעים מרעננה לתל אביב תהיה אפשרות לנסוע עד הרצליה ולהחליף שם, או לנסוע בדרך הארוכה דרך ראש העין ופתח תקווה.

כך לפי "שבתשתיות" בפייסבוק.
 

matrix200200

Active member
מה הסיבה?

סקופ משבתשתיות - לולאת השרון לא תופעל במלואה
במקום להפעיל את הלולאה כמו בתוכנית התפעולית של 2020, שהייתה יכולה לספק קישור מהיר בין רעננה לתל אביב בלי לעבור בפתח תקווה, משרד התחבורה החליט שתחנת הקצה תהיה הרצליה. משמע לנוסעים מרעננה לתל אביב תהיה אפשרות לנסוע עד הרצליה ולהחליף שם, או לנסוע בדרך הארוכה דרך ראש העין ופתח תקווה.

כך לפי "שבתשתיות" בפייסבוק.
מה הסיבה?
 

GLSRA

Active member
לא ברור לגמרי אבל נראה לי שהסיבה היא להימנע מהורדת התדירות.

לא ברור לגמרי אבל נראה לי שהסיבה היא להימנע מהורדת התדירות.
עדיין, זה בהחלט מענה טוב לשתי הבעיות, מי שמגיע מתחנות רעננה ואולי אפילו כפר סבא והוד השרון, יוכלו לתזמן ולבחור איך להגיע לתל אביב. בכל מקרה זה לא יהיה על חשבון הנוסעים היום בקו ועל תדירות הרכבות שעלולה היתה לרדת בחצי.
 

Ccyclist

Well-known member
האם יש מפלגים מהרצליה לאוניברסיטה 3,4 ?

לא ברור לגמרי אבל נראה לי שהסיבה היא להימנע מהורדת התדירות.
עדיין, זה בהחלט מענה טוב לשתי הבעיות, מי שמגיע מתחנות רעננה ואולי אפילו כפר סבא והוד השרון, יוכלו לתזמן ולבחור איך להגיע לתל אביב. בכל מקרה זה לא יהיה על חשבון הנוסעים היום בקו ועל תדירות הרכבות שעלולה היתה לרדת בחצי.
האם יש מפלגים מהרצליה לאוניברסיטה 3,4 ?
כי ללא מפלגים כאלו ההמשך מהרצליה יהיה למסילות 1,2 באיילון.

הרציפים בהרצליה ממוספרים הפוך 6 הוא המערבי ו 1 המזרחי.

רכבות רעננה יגיעו לרציפים 2, 1 בהרצליה על "מסילות" 5, 6 ויצטרכו להגיע בסופו של דבר ומסילות 3, 4 באיילון.

פירוש הדבר שאי אפשר להביא אותן לאוניברסיטה לפני השלמת הריבוע, וגם אז יש עניין של העברת רכבות ממסילות 1-2 באיילון למסילות 3-4 בהרצליה והלאה שיחייב חסימה של מסילות 2 ו 3 בעת מעברים בין 1-3 ו 2-4, דבר שיאט את השירות בין אם יקרה צפונית לסבידור או צפונית לאוניברסיטה.
 
הריבוע בין האוניברסיטה להרצליה כבר מושלם

האם יש מפלגים מהרצליה לאוניברסיטה 3,4 ?
כי ללא מפלגים כאלו ההמשך מהרצליה יהיה למסילות 1,2 באיילון.

הרציפים בהרצליה ממוספרים הפוך 6 הוא המערבי ו 1 המזרחי.

רכבות רעננה יגיעו לרציפים 2, 1 בהרצליה על "מסילות" 5, 6 ויצטרכו להגיע בסופו של דבר ומסילות 3, 4 באיילון.

פירוש הדבר שאי אפשר להביא אותן לאוניברסיטה לפני השלמת הריבוע, וגם אז יש עניין של העברת רכבות ממסילות 1-2 באיילון למסילות 3-4 בהרצליה והלאה שיחייב חסימה של מסילות 2 ו 3 בעת מעברים בין 1-3 ו 2-4, דבר שיאט את השירות בין אם יקרה צפונית לסבידור או צפונית לאוניברסיטה.
הריבוע בין האוניברסיטה להרצליה כבר מושלם
המסילות שמגיעות להרצליה מכיוון רעננה מחוברות ישירות למסילות המזרחיות בין הרצליה לאוניברסיטה שמתחברות לרציפים 3 ו-4 בתחנת האוניברסיטה.
מעט העבודות שעוד נותרו הן בסביבת תחנת הרצליה עצמה.
זה לא מה שמונע את פתיחת הלולאה בשלמותה. העניין זה הפגיעה הגדולה בתדירות במסילת הירקון עם פתיחת הלולאה בשלמותה.

מי שלא טורח בערב שבת (להכין מסילה רביעית באיילון) לא אוכל בשבת (רכבת ישירה ומהירה בין רעננה לתל אביב).
 

Ccyclist

Well-known member
חבל שלא מפעילים מרעננה לת"א מרכז.

הריבוע בין האוניברסיטה להרצליה כבר מושלם
המסילות שמגיעות להרצליה מכיוון רעננה מחוברות ישירות למסילות המזרחיות בין הרצליה לאוניברסיטה שמתחברות לרציפים 3 ו-4 בתחנת האוניברסיטה.
מעט העבודות שעוד נותרו הן בסביבת תחנת הרצליה עצמה.
זה לא מה שמונע את פתיחת הלולאה בשלמותה. העניין זה הפגיעה הגדולה בתדירות במסילת הירקון עם פתיחת הלולאה בשלמותה.

מי שלא טורח בערב שבת (להכין מסילה רביעית באיילון) לא אוכל בשבת (רכבת ישירה ומהירה בין רעננה לתל אביב).
חבל שלא מפעילים מרעננה לת"א מרכז.
אם הריבוע קיים עד לאוניברסיטה הוא קיים עד ת"א מרכז ורציפים 5,6 שם.

המסילה הכפולה 3-4 מת"א מרכז צפונה פועלת בשליש או רבע הקיבולת (אם יש סלוטים לקו מירושלים במסילה 1-2 זה אומר שיש קיבולת של 14 עד 16 רכבות לכיוון לשעה במסילה כפולה של ר"י).

אם כך הרכבות מרעננה יכולות להסתיים בת"א מרכז בכל אחד מ 10-12 הסלוטים הריקים מבלי להכביד על המסילה השלישית. אפילו אלמנט החיוג לא יפריע לתת התפוסה של מסילות 3-4 כי בסך הכל מוסיפים 4 סלוטים לשעה למסילות, כ 50%-40% מהסלוטים במסילות ישארו ריקים.

הקו המוצע:

ב"ש / רשל"צ דיין ...
כל תחנות האיילון
בני ברק...
ראש העין צפון...
תחנות רעננה
הרצליה
ת"א האוניברסיטה
ת"א מרכז

לצערי השירות בתחנת הרצליה אינו בתדירות מספקת להחלפה נוחה משום שבשעות מסויימות הוא חצי מתדירות קו השרון הנוכחי.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
המפלגים האלו? כן

האם יש מפלגים מהרצליה לאוניברסיטה 3,4 ?
כי ללא מפלגים כאלו ההמשך מהרצליה יהיה למסילות 1,2 באיילון.

הרציפים בהרצליה ממוספרים הפוך 6 הוא המערבי ו 1 המזרחי.

רכבות רעננה יגיעו לרציפים 2, 1 בהרצליה על "מסילות" 5, 6 ויצטרכו להגיע בסופו של דבר ומסילות 3, 4 באיילון.

פירוש הדבר שאי אפשר להביא אותן לאוניברסיטה לפני השלמת הריבוע, וגם אז יש עניין של העברת רכבות ממסילות 1-2 באיילון למסילות 3-4 בהרצליה והלאה שיחייב חסימה של מסילות 2 ו 3 בעת מעברים בין 1-3 ו 2-4, דבר שיאט את השירות בין אם יקרה צפונית לסבידור או צפונית לאוניברסיטה.
המפלגים האלו? כן
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184432789/
 

אורי404

New member
זה לדעתי לא רק הורדת התדירות, יש עניינים נוספים לדעתי

לא ברור לגמרי אבל נראה לי שהסיבה היא להימנע מהורדת התדירות.
עדיין, זה בהחלט מענה טוב לשתי הבעיות, מי שמגיע מתחנות רעננה ואולי אפילו כפר סבא והוד השרון, יוכלו לתזמן ולבחור איך להגיע לתל אביב. בכל מקרה זה לא יהיה על חשבון הנוסעים היום בקו ועל תדירות הרכבות שעלולה היתה לרדת בחצי.
זה לדעתי לא רק הורדת התדירות, יש עניינים נוספים לדעתי
לא בכל שעות היום פועלות 4 רכבות בכל כיוון. יש שעות שזה פחות. אם מפצלים בשעות שיש כיום 2 רכבות בשעה זה יהיה מצב לא סביר, שבו תפעל רכבת אחת בשעה דרך ראש העין ורכבת בשעה דרך הרצליה. יהיה צורך להוסיף רכבות וכנראה גם מהצעד הזה לא ששים.
גם במקרים של תקלות שונות יהיה קשה יותר לטפל. כנראה בגלל שני הדברים שכתבתי ביחד עם הפגיעה בשירות, שכתבתם, החליטו פשוט להאריך את הרכבות הקיימות להרצליה.

בקשר לתחנת הרצליה, דומני שהרחבת התחנה לא הושלמה. ההרחבה חיונית עבור קו A1 המהיר לירושלים. כך שמעבר לזה שטרם נעשה חשמול בהרצליה ובתל אביב, טרם הושלם פרויקט הרחבת תחנת הרצליה.
 
למה אתה מתכוון שהרחבת התחנה לא הושלמה?

זה לדעתי לא רק הורדת התדירות, יש עניינים נוספים לדעתי
לא בכל שעות היום פועלות 4 רכבות בכל כיוון. יש שעות שזה פחות. אם מפצלים בשעות שיש כיום 2 רכבות בשעה זה יהיה מצב לא סביר, שבו תפעל רכבת אחת בשעה דרך ראש העין ורכבת בשעה דרך הרצליה. יהיה צורך להוסיף רכבות וכנראה גם מהצעד הזה לא ששים.
גם במקרים של תקלות שונות יהיה קשה יותר לטפל. כנראה בגלל שני הדברים שכתבתי ביחד עם הפגיעה בשירות, שכתבתם, החליטו פשוט להאריך את הרכבות הקיימות להרצליה.

בקשר לתחנת הרצליה, דומני שהרחבת התחנה לא הושלמה. ההרחבה חיונית עבור קו A1 המהיר לירושלים. כך שמעבר לזה שטרם נעשה חשמול בהרצליה ובתל אביב, טרם הושלם פרויקט הרחבת תחנת הרצליה.
למה אתה מתכוון שהרחבת התחנה לא הושלמה?
הארכת הרציפים הושלמה והאי המזרחי (שדווקא לא ישמש את הרכבות לירושלים אלא את הרכבות מ/ל רעננה) כמעט מושלם.
 

אורי404

New member
טוב לדעת על ירושלים. עדיין עובדים בתחנת הרצליה ממה שאני רואה

למה אתה מתכוון שהרחבת התחנה לא הושלמה?
הארכת הרציפים הושלמה והאי המזרחי (שדווקא לא ישמש את הרכבות לירושלים אלא את הרכבות מ/ל רעננה) כמעט מושלם.
טוב לדעת על ירושלים. עדיין עובדים בתחנת הרצליה ממה שאני רואה
 
זו בעיה

לא ברור לגמרי אבל נראה לי שהסיבה היא להימנע מהורדת התדירות.
עדיין, זה בהחלט מענה טוב לשתי הבעיות, מי שמגיע מתחנות רעננה ואולי אפילו כפר סבא והוד השרון, יוכלו לתזמן ולבחור איך להגיע לתל אביב. בכל מקרה זה לא יהיה על חשבון הנוסעים היום בקו ועל תדירות הרכבות שעלולה היתה לרדת בחצי.
זו בעיה
הסיכוי שיהיה לנוסעים מרעננה מקום לעלות על הרכבות לכיוון תל אביב די קלוש בשעות השיא. הרכבות מגיעות להרצליה מפוצצות ויש הרבה נוסעים שמנסים לעלות עליהן כבר היום בהרצליה (לדעתי יותר ממספר היורדים בתחנה).
 
אפשר לפתור זאת על ידי שאטל הרצליה-ת"א מרכז

זו בעיה
הסיכוי שיהיה לנוסעים מרעננה מקום לעלות על הרכבות לכיוון תל אביב די קלוש בשעות השיא. הרכבות מגיעות להרצליה מפוצצות ויש הרבה נוסעים שמנסים לעלות עליהן כבר היום בהרצליה (לדעתי יותר ממספר היורדים בתחנה).
אפשר לפתור זאת על ידי שאטל הרצליה-ת"א מרכז
בהנחה שאי אפשר סתם להאריך את הקו לתל אביב מרכז בגלל בעיות תפעוליות שונות ובעיקר מחשש שכל כניסה למקטע העמוס הזה תביא לעומס על כלל המערכת ולשיבושים רבים בראיה כלל מערכתית.
ניתן לייצר שאטל זמני על בסיס הזמנים שתוכננו לרכבת מהרצליה לירושלים. שיעשה רק את קטע הרצליה-ת"א מרכז. הוא יפסיק לעבוד כשהרכבת מי-ם תגיע עד הרצליה.
השאטל יפעל (כמו רכבת ירושלים נתב"ג) באופן בו הוא לא ישתמש כלל בתחנה התפעולית של רכבת מרכז אלא רק בהמתנה תפעולית ברציפים של הרצליה. (כלומר יגיע לרכבת מרכז ומיד יחזור).
זה אמנם עדיין יעניש את תושבי רעננה במעבר, אבל הוא יהיה יותר מתוזמן ויותר נוח להחלפה, ויאפשר להסיע יותר אנשים תוך שמירה על יציבות ואמינות המערכת. ויקל על העומסהמטורף שיש בין הרצליה לאוניברסיטה בקו בנימינה-ת"א (כי הנוסעים מהרצליה יתחלקו בין הרכבות השונות).
 

jp3raptor

Member
האם מדובר בפיתרון זמני או קבוע?

סקופ משבתשתיות - לולאת השרון לא תופעל במלואה
במקום להפעיל את הלולאה כמו בתוכנית התפעולית של 2020, שהייתה יכולה לספק קישור מהיר בין רעננה לתל אביב בלי לעבור בפתח תקווה, משרד התחבורה החליט שתחנת הקצה תהיה הרצליה. משמע לנוסעים מרעננה לתל אביב תהיה אפשרות לנסוע עד הרצליה ולהחליף שם, או לנסוע בדרך הארוכה דרך ראש העין ופתח תקווה.

כך לפי "שבתשתיות" בפייסבוק.
האם מדובר בפיתרון זמני או קבוע?
האם הרכבות ימשיכו לתל אביב לאחר השלמת ריבוע המסילות בין תל אביב להרצליה?
או שנדרש משהו אחר?
 
נדרשת מסילה רביעית באיילון, כי בלעדיה המשמעות של לולאה מלאה

האם מדובר בפיתרון זמני או קבוע?
האם הרכבות ימשיכו לתל אביב לאחר השלמת ריבוע המסילות בין תל אביב להרצליה?
או שנדרש משהו אחר?
נדרשת מסילה רביעית באיילון, כי בלעדיה המשמעות של לולאה מלאה
היא תדירות של שתי רכבות בשעה בכל כיוון בלולאה, כלומר בשביל ששתי רכבות (מתוך 4) יהיו מהירות יותר וישירות עבור תושבי רעננה וכפר סבא יהיו מעשית רק שתי רכבות בשעה עבור תושבי ראש העין ופתח תקוה.

קביעת הרצליה כתחנת הקצה פוגעת יחסית מעט בתושבי רעננה וכפר סבא ומונעת פגיעה הרבה יותר משמעותית בתושבי ראש העין ופתח תקוה.
ואני מזכיר שהתחנה הפופולרית ביותר בלולאה זו תחנת קרית אריה.
 

jp3raptor

Member
אז רק שהפלונטר באיילון יפתר

נדרשת מסילה רביעית באיילון, כי בלעדיה המשמעות של לולאה מלאה
היא תדירות של שתי רכבות בשעה בכל כיוון בלולאה, כלומר בשביל ששתי רכבות (מתוך 4) יהיו מהירות יותר וישירות עבור תושבי רעננה וכפר סבא יהיו מעשית רק שתי רכבות בשעה עבור תושבי ראש העין ופתח תקוה.

קביעת הרצליה כתחנת הקצה פוגעת יחסית מעט בתושבי רעננה וכפר סבא ומונעת פגיעה הרבה יותר משמעותית בתושבי ראש העין ופתח תקוה.
ואני מזכיר שהתחנה הפופולרית ביותר בלולאה זו תחנת קרית אריה.
אז רק שהפלונטר באיילון יפתר
2026-2028
לא מצפה שתושבי רעננה המפונקים יאמצו את הרכבת אם נדרשת החלפה
&nbsp
אם עד עכשיו ציפיתי לאלפי תושבים שיעברו לרכבת, המספר הזה יהיה בעשר השנים הקרובות רק מאות בודדות
 

GLSRA

Active member
זה בדיוק מה שכתבתי. מסכים עם ההערכה שלך.

נדרשת מסילה רביעית באיילון, כי בלעדיה המשמעות של לולאה מלאה
היא תדירות של שתי רכבות בשעה בכל כיוון בלולאה, כלומר בשביל ששתי רכבות (מתוך 4) יהיו מהירות יותר וישירות עבור תושבי רעננה וכפר סבא יהיו מעשית רק שתי רכבות בשעה עבור תושבי ראש העין ופתח תקוה.

קביעת הרצליה כתחנת הקצה פוגעת יחסית מעט בתושבי רעננה וכפר סבא ומונעת פגיעה הרבה יותר משמעותית בתושבי ראש העין ופתח תקוה.
ואני מזכיר שהתחנה הפופולרית ביותר בלולאה זו תחנת קרית אריה.
זה בדיוק מה שכתבתי. מסכים עם ההערכה שלך.
 
הנה הציטוט מ"שבתשתיות":

האם מדובר בפיתרון זמני או קבוע?
האם הרכבות ימשיכו לתל אביב לאחר השלמת ריבוע המסילות בין תל אביב להרצליה?
או שנדרש משהו אחר?
הנה הציטוט מ"שבתשתיות":
"
ע"פ המידע העדכני שהגיע לשבתשתיות, בכוונת משרד התחבורה להשאיר את מתכונת ההפעלה בתצורתה הנוכחית. כלומר: 4 הרכבות בשעה, שיוצאות כיום מרעננה מערב לעבר ת"א והמשך הקו דרומה, תמשכנה לפעול באופן זה בהבדל אחד: תחנת הקצה תהיה הרצליה. מטרת הצעד היא למנוע פגיעה בנוסעי בני ברק ופ"ת, אך חשוב לציין שאי הפעלת הלולאה (הצעה שהייתה מונחת על השולחן מימים ימימה) כפי שתוכנן במקור, חותכת לנוסעי רעננה וכפ"ס את התקווה לקיצור זמן הנסיעה אל תל אביב. עוד אוסיף, שמאחר ובקרב בני עמי אני יושב, לא מן הנמנע שההחלטה הסופית בנושא תושפע ממידת הלחץ הפוליטי והציבורי שיופעל על משרד התחבורה מצד בעלי העניין.
"
 
צריך להוסיף על מה שנכתב בשבתשתיות שלתושבי רעננה יהיה תחליף

הנה הציטוט מ"שבתשתיות":
"
ע"פ המידע העדכני שהגיע לשבתשתיות, בכוונת משרד התחבורה להשאיר את מתכונת ההפעלה בתצורתה הנוכחית. כלומר: 4 הרכבות בשעה, שיוצאות כיום מרעננה מערב לעבר ת"א והמשך הקו דרומה, תמשכנה לפעול באופן זה בהבדל אחד: תחנת הקצה תהיה הרצליה. מטרת הצעד היא למנוע פגיעה בנוסעי בני ברק ופ"ת, אך חשוב לציין שאי הפעלת הלולאה (הצעה שהייתה מונחת על השולחן מימים ימימה) כפי שתוכנן במקור, חותכת לנוסעי רעננה וכפ"ס את התקווה לקיצור זמן הנסיעה אל תל אביב. עוד אוסיף, שמאחר ובקרב בני עמי אני יושב, לא מן הנמנע שההחלטה הסופית בנושא תושפע ממידת הלחץ הפוליטי והציבורי שיופעל על משרד התחבורה מצד בעלי העניין.
"
צריך להוסיף על מה שנכתב בשבתשתיות שלתושבי רעננה יהיה תחליף
שעדיין יקצר את זמני הנסיעה - החלפה בהרצליה.
לעומת זאת, אם הלולאה תופעל במלואה במתכונת של שתי רכבות בשעה בכל כיוון בלולאה לנוסעים מתחנות ראש העין, פתח תקוה ובני ברק לא יהיה תחליף לשתי הרכבות שיצומצמו, כלומר הפחתת תדירות ב-50%.

לגבי תושבי כפר סבא, אלן כבר הראה בפורום שההבדל בזמן הנסיעה בין כפר סבא לתל אביב לא יתקצר משמעותית בנסיעה דרך רעננה והרצליה לעומת נסיעה דרך מסילת הירקון וגם להם תהיה את אופציית ההחלפה בהרצליה.

אפשר להתמקד בראייה הצרה של רעננה ואפשר להסתכל מערכתית.
 

אורי404

New member
זמן הנסיעה שתוכנן דרך הרצליה מכפר סבא קצר יותר

צריך להוסיף על מה שנכתב בשבתשתיות שלתושבי רעננה יהיה תחליף
שעדיין יקצר את זמני הנסיעה - החלפה בהרצליה.
לעומת זאת, אם הלולאה תופעל במלואה במתכונת של שתי רכבות בשעה בכל כיוון בלולאה לנוסעים מתחנות ראש העין, פתח תקוה ובני ברק לא יהיה תחליף לשתי הרכבות שיצומצמו, כלומר הפחתת תדירות ב-50%.

לגבי תושבי כפר סבא, אלן כבר הראה בפורום שההבדל בזמן הנסיעה בין כפר סבא לתל אביב לא יתקצר משמעותית בנסיעה דרך רעננה והרצליה לעומת נסיעה דרך מסילת הירקון וגם להם תהיה את אופציית ההחלפה בהרצליה.

אפשר להתמקד בראייה הצרה של רעננה ואפשר להסתכל מערכתית.
זמן הנסיעה שתוכנן דרך הרצליה מכפר סבא קצר יותר
לפי התכניות לפני עשור זמן הנסיעה מסוקולוב לתחנת האוניברסיטה בתל אביב - 18 דקות. בהשוואה לחצי שעה כיום דרך ראש העין. מנורדאו זה הפרש כדקותיים - 2 יותר דרך הרצליה (כעשרים דקות). ומקרוב לחצי שעה דרך מסילת הירקון.
 
למעלה