האם כל התחבורה הציבורית ביום שלישי 17/9/19 היא בחינם

נתנאל531

Well-known member
אתמול בערב הרכבת לעפולה הייתה זוועה

כן, הקו שהייתי צריכה היום כדי להגיע לעבודה לא פעל...

גיליתי יחסית ברגע האחרון ומצאתי את עצמי הולכת ברגל בשמש כמעט 2.5 ק"מ...
(ולא יצאתי מהבית מוכנה לצעדה).
&nbsp
לעומת זאת ברכבת היה די סיוט, כי היחס של אנשים פה למרחב הציבורי פשוט זוועה. הורים עם ילדים אכלו שלל חטיפים וטינפו את רצפת הקרון כאילו זה לא קשור אליהם בכלל; ילדים רצו במסדרונות; בני נוער עישנו במעברים (כשהדלתות פתוחות, אבל זה לא מנע מהעשן להיכנס פנימה) וכמובן הצעקות וההמולה הרגילים... והכי אני אוהבת אנשים שיכולים לשבת קרוב זה לזה אבל לא, בשביל מה זה טוב? עדיף לשבת בשני צידי הקרון ולתקשר בצעקות, כדי שכולם יוכלו ליהנות.
&nbsp
שיחזירו את מה שהיה בעבר – ניגשים עם תעודת זהות לקופה ומקבלים כרטיס רק אם באמת נמצאים במרחק הרלוונטי מהקלפי. זה היה מסנן לפחות את חלקם...
אתמול בערב הרכבת לעפולה הייתה זוועה
נסעתי מהקריות לחיפה מרכז, ומשם לבית שאן. ברכבת לחיפה היה סביר, למעט נוסעת שהחליטה שזה נורמלי לשים רגליים על המושב הנגדי + להוריד נעליים מסריחות ביותר

&nbsp
ברכבת לבית שאן היה קרנבל של בני נוער מאזור עפולה שארגנו שירה, שריקות וריקודים במרכז הקרון... היה זוועה עד שירדו בעפולה. זה מלבד צפיפות יתר ברמה של השארת נוסעים על הרציף בחיפה-מרכזית המפרץ.
&nbsp
בשני המקרים לא היה פקחים / מאבטחים שעברו ברכבת כדי לעשות קצת סדר, פעם הבאה שעושים יום נסיעות חינם ברכבת, כדאי מאוד לתגבר את מערך הפקחים והמאבטחים
 

sweetums

New member
ברכבת כמובן שלא ביטלו את האופציה לרכוש כרטיס בודד

יש כאן עוד רבדים>>>
ראשית, כולם זכאים לכך, גם תיירים, גם מהגרי עבודה, סטודנטים זרים הלומדים בישראל, פליטים, בני נוער ובקיצור - הרבה אנשים שאינם בעלי זכות בחירה זכאים לנסיעה חופשית ללא עלות.
&nbsp
המצב הזה גרם בבחירות הקודמות לאוטובוסים בין עירוניים מפוצצים לעייפה, במיוחד על ידי הציבור החרדי. כל הקווים שמסלולם מיועד למגזר החרדי היו מלאים בעמידה ולא עצרו בהמון תחנות כי התמלאו בתחנות הראשונות של הקו. דבר שהוביל את החרדים לעבור לקווים שנוסעים לערים חילוניות סמוכות והעמיס גם עליהם.
&nbsp
עכשיו, זה שהציבור החרדי מכיר ויודע מה שמגיע לו זה ידוע. לשאר תושבי המדינה לוקח זמן להפנים שהתחבורה הציבורית ללא עלות וכמה שהיו מופתעים מכך בבחירות הקודמות ולא הבינו למה הנהג התייאש ופשוט אומר לכולם שמכונת הכרטוס מקולקלת כשהם באים לשלם לו... הם גם יפנימו את זה ובסופו של דבר נקבל אוטובוסים מפוצצים ואנשים שלא יכולים להגיע לעבודה וגם לא יכולים לממש את זכות הבחירה. וזה יקרה גם ברכבות.
&nbsp
זה לא שונה כל כך ממה שקורה בתל אביב עם עניין החניה. נותנים משאב ציבורי בחינם (לתושבי תל אביב), אז ברור שכולם חונים ברחובות העיר וכולם שואפים לחנות ברחובות העיר. אם היו גובים כסף על חניה ברחובות העיר גם מתושבי תל אביב, כמה היו ממשיכים להחזיק את הרכב שם? אם היו מאפשרים חניה ללא תשלום בנתב"ג כמה היו בוחרים לנסוע באמצעים אחרים? הרבה פחות.
ברכבת כמובן שלא ביטלו את האופציה לרכוש כרטיס בודד
והסתפקו בהוראות,בעברית בלבד, ליד כל מכונת כרטיס. בעברית היה צריך לבחור בכרטיס בודד ובסוג כרטיס "בחירות...". באנגלית "משום מה" התרגום המקביל לאותה אופציה היה Event. במועד א' הייתה גם כריזה לגבי נסיעות חינם, אבל היום לא נתקלתי בה.
אז אמנם כולם זכאים, אבל כנראה שלא מעט תיירים לא מודעים שילמו היום.

ד.א לגבי נסיעות עירוניות בקווים בינעירוניים, נתקלתי בנסיעה אחת באותו קו שלא נגבה כסף ובנסיעה 2 שהנהג חליט לגבות כסף במקטע העירוני. קלטתי את זה אז ביקשתי לנסוע מחוץ לעיר, אבל מה בדיוק ההגיון פה? למה משרד התחבורה לא יכול לעשות משהו בצורה אחידה ואם הוא לא מצליח שיורה לא להשתמש במכשירי כרטוס.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הם פשוט דבקו עם פתקים את המקום לרב-קו, וחריצי

ברכבת כמובן שלא ביטלו את האופציה לרכוש כרטיס בודד
והסתפקו בהוראות,בעברית בלבד, ליד כל מכונת כרטיס. בעברית היה צריך לבחור בכרטיס בודד ובסוג כרטיס "בחירות...". באנגלית "משום מה" התרגום המקביל לאותה אופציה היה Event. במועד א' הייתה גם כריזה לגבי נסיעות חינם, אבל היום לא נתקלתי בה.
אז אמנם כולם זכאים, אבל כנראה שלא מעט תיירים לא מודעים שילמו היום.

ד.א לגבי נסיעות עירוניות בקווים בינעירוניים, נתקלתי בנסיעה אחת באותו קו שלא נגבה כסף ובנסיעה 2 שהנהג חליט לגבות כסף במקטע העירוני. קלטתי את זה אז ביקשתי לנסוע מחוץ לעיר, אבל מה בדיוק ההגיון פה? למה משרד התחבורה לא יכול לעשות משהו בצורה אחידה ואם הוא לא מצליח שיורה לא להשתמש במכשירי כרטוס.
הם פשוט דבקו עם פתקים את המקום לרב-קו, וחריצי
המטבעות, שטרות ואשראי, כך שמילא לא היה ניתן לשלם (אלא אם אתה מסיר את הפתקים המודבקים)
&nbsp
זה יצר מצב שלא היה ניתן לרכוש בודד בתשלום על נייר או לטעון רב-קו ברכבת ישראל כלל, כולל עבור שימוש שלא ברכבת ישראל (אם נגמר ערך צבור או אין מנוי תקופתי עבור קו שירות בתשלום), פשוט מקומם, במקום לעשות הודעות נורמליות לנוסעים בממשק הכרטוס עשו בדרך המקוממת ביותר, לפחות הקופות נתנו כרטיס חינם
&nbsp
Event כי על כרטיס הנייר כתוב סוג כרטיס "אירוע" ועל פי זה מתבסס התרגום
 

EHP12

Active member
האם אפשר לומר באופן גורף שתדירות הקווים ביום הבחירות

האם כל התחבורה הציבורית ביום שלישי 17/9/19 היא בחינם
שלום רב לכולם אני רוצה להיות בטוח ולכן אני שואל
אז השאלה העיקרית האם האם ביום הבחירות הקרוב שלישי 17/9/19
תהיה כל התחבורה ציבורית בחינם גם כל הרכבות וגם חברות האוטובוסים או שיהו רכבות שהם יהו בתשלום וככה גם חברות האוטובוסים ?

תודה רבה
האם אפשר לומר באופן גורף שתדירות הקווים ביום הבחירות
היא במתכונת יום ו'?
כלומר, קווים שלא עובדים שישי לא יעבדו גם בבחירות (להוציא קווים שמשתמשים בהם בעיקר חיילים). ושאר הקווים עובדים בתדירות דומה לזאת של יום שישי.
הופעתי לראות שקווי הלילה לא יפעלו בלילה שבין שני לשלישי.

או יכול להיות שבאופן כללי התדירות בימי בחירות נמוכה מימי חול אך גבוהה מימי שישי (ממה שבדקתי אקראית בקו 189 זה למשל המצב)
 
למעלה