לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2241022,410 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'סקופ משבתשתיות - לולאת השרון לא תופעל במלואה'
סקופ משבתשתיות - לולאת השרון לא תופעל במלואה
<< ההודעה הנוכחית
19/09/2019 | 12:00
50
1012
במקום להפעיל את הלולאה כמו בתוכנית התפעולית של 2020, שהייתה יכולה לספק קישור מהיר בין רעננה לתל אביב בלי לעבור בפתח תקווה, משרד התחבורה החליט שתחנת הקצה תהיה הרצליה. משמע לנוסעים מרעננה לתל אביב תהיה אפשרות לנסוע עד הרצליה ולהחליף שם, או לנסוע בדרך הארוכה דרך ראש העין ופתח תקווה.

כך לפי "שבתשתיות" בפייסבוק.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מה הסיבה?'
מה הסיבה?
19/09/2019 | 16:08
11
91
לצפיה ב-'לא ברור לגמרי אבל נראה לי שהסיבה היא להימנע מהורדת התדירות.'
לא ברור לגמרי אבל נראה לי שהסיבה היא להימנע מהורדת התדירות.
19/09/2019 | 16:43
9
267
עדיין, זה בהחלט מענה טוב לשתי הבעיות, מי שמגיע מתחנות רעננה ואולי אפילו כפר סבא והוד השרון, יוכלו לתזמן ולבחור איך להגיע לתל אביב.  בכל מקרה זה לא יהיה על חשבון הנוסעים היום בקו ועל תדירות הרכבות שעלולה היתה לרדת בחצי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם יש מפלגים מהרצליה לאוניברסיטה 3,4 ? '
האם יש מפלגים מהרצליה לאוניברסיטה 3,4 ?
20/09/2019 | 03:54
3
147
כי ללא מפלגים כאלו ההמשך מהרצליה יהיה למסילות 1,2 באיילון.

הרציפים בהרצליה ממוספרים הפוך 6 הוא המערבי ו 1 המזרחי.

רכבות רעננה יגיעו לרציפים 2, 1 בהרצליה על "מסילות" 5, 6 ויצטרכו להגיע בסופו של דבר ומסילות 3, 4 באיילון.

פירוש הדבר שאי אפשר להביא אותן לאוניברסיטה לפני השלמת הריבוע, וגם אז יש עניין של העברת רכבות ממסילות 1-2 באיילון למסילות 3-4 בהרצליה והלאה שיחייב חסימה של מסילות 2 ו 3 בעת מעברים בין 1-3 ו 2-4, דבר שיאט את השירות בין אם יקרה צפונית לסבידור או צפונית לאוניברסיטה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הריבוע בין האוניברסיטה להרצליה כבר מושלם'
הריבוע בין האוניברסיטה להרצליה כבר מושלם
20/09/2019 | 10:45
1
147
המסילות שמגיעות להרצליה מכיוון רעננה מחוברות ישירות למסילות המזרחיות בין הרצליה לאוניברסיטה שמתחברות לרציפים 3 ו-4 בתחנת האוניברסיטה.
מעט העבודות שעוד נותרו הן בסביבת תחנת הרצליה עצמה.
זה לא מה שמונע את פתיחת הלולאה בשלמותה. העניין זה הפגיעה הגדולה בתדירות במסילת הירקון עם פתיחת הלולאה בשלמותה.
 
מי שלא טורח בערב שבת (להכין מסילה רביעית באיילון) לא אוכל בשבת (רכבת ישירה ומהירה בין רעננה לתל אביב).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'חבל שלא מפעילים מרעננה לת"א מרכז.'
חבל שלא מפעילים מרעננה לת"א מרכז.
20/09/2019 | 14:42
113
אם הריבוע קיים עד לאוניברסיטה הוא קיים עד ת"א מרכז ורציפים 5,6 שם.

המסילה הכפולה 3-4 מת"א מרכז צפונה פועלת בשליש או רבע הקיבולת (אם יש סלוטים לקו מירושלים  במסילה 1-2 זה אומר שיש קיבולת של 14 עד 16 רכבות לכיוון לשעה במסילה כפולה של ר"י).

אם כך הרכבות מרעננה יכולות להסתיים בת"א מרכז בכל אחד מ 10-12 הסלוטים הריקים מבלי להכביד על המסילה השלישית. אפילו אלמנט החיוג לא יפריע לתת התפוסה של מסילות 3-4 כי בסך הכל מוסיפים 4 סלוטים לשעה למסילות, כ 50%-40% מהסלוטים במסילות ישארו ריקים.

הקו המוצע:

ב"ש / רשל"צ דיין ...
כל תחנות האיילון
בני ברק...
ראש העין צפון...
תחנות רעננה
הרצליה
ת"א האוניברסיטה
ת"א מרכז

לצערי השירות בתחנת הרצליה אינו בתדירות מספקת להחלפה נוחה משום שבשעות מסויימות הוא חצי מתדירות קו השרון הנוכחי.

תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה לדעתי לא רק הורדת התדירות, יש עניינים נוספים לדעתי'
זה לדעתי לא רק הורדת התדירות, יש עניינים נוספים לדעתי
21/09/2019 | 11:21
2
102
לא בכל שעות היום פועלות 4 רכבות בכל כיוון. יש שעות שזה פחות. אם מפצלים בשעות שיש כיום 2 רכבות בשעה  זה יהיה מצב לא סביר, שבו תפעל רכבת אחת בשעה דרך ראש העין ורכבת בשעה דרך הרצליה. יהיה צורך להוסיף רכבות וכנראה גם מהצעד הזה לא ששים.
גם במקרים של תקלות שונות יהיה קשה יותר לטפל. כנראה בגלל שני הדברים שכתבתי ביחד עם הפגיעה בשירות, שכתבתם, החליטו פשוט להאריך את הרכבות הקיימות להרצליה. 
 
בקשר לתחנת הרצליה, דומני שהרחבת התחנה לא הושלמה. ההרחבה חיונית עבור קו A1 המהיר לירושלים. כך שמעבר לזה שטרם נעשה חשמול בהרצליה ובתל אביב, טרם הושלם פרויקט הרחבת תחנת הרצליה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'למה אתה מתכוון שהרחבת התחנה לא הושלמה?'
למה אתה מתכוון שהרחבת התחנה לא הושלמה?
21/09/2019 | 11:59
1
75
הארכת הרציפים הושלמה והאי המזרחי (שדווקא לא ישמש את הרכבות לירושלים אלא את הרכבות מ/ל רעננה) כמעט מושלם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'טוב לדעת על ירושלים. עדיין עובדים בתחנת הרצליה ממה שאני רואה'
טוב לדעת על ירושלים. עדיין עובדים בתחנת הרצליה ממה שאני רואה
21/09/2019 | 12:44
34
לצפיה ב-'זו בעיה'
זו בעיה
24/09/2019 | 09:44
1
22
הסיכוי שיהיה לנוסעים מרעננה מקום לעלות על הרכבות לכיוון תל אביב די קלוש בשעות השיא. הרכבות מגיעות להרצליה מפוצצות ויש הרבה נוסעים שמנסים לעלות עליהן כבר היום בהרצליה (לדעתי יותר ממספר היורדים בתחנה). 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר לפתור זאת על ידי שאטל הרצליה-ת"א מרכז'
אפשר לפתור זאת על ידי שאטל הרצליה-ת"א מרכז
24/09/2019 | 09:58
21
בהנחה שאי אפשר סתם להאריך את הקו לתל אביב מרכז בגלל בעיות תפעוליות שונות ובעיקר מחשש שכל כניסה למקטע העמוס הזה תביא לעומס על כלל המערכת ולשיבושים רבים בראיה כלל מערכתית.
ניתן לייצר שאטל זמני על בסיס הזמנים שתוכננו לרכבת מהרצליה לירושלים. שיעשה רק את קטע הרצליה-ת"א מרכז. הוא יפסיק לעבוד כשהרכבת מי-ם תגיע עד הרצליה.
השאטל יפעל (כמו רכבת ירושלים נתב"ג) באופן בו הוא לא ישתמש כלל בתחנה התפעולית של רכבת מרכז אלא רק בהמתנה תפעולית ברציפים של הרצליה. (כלומר יגיע לרכבת מרכז ומיד יחזור).
זה אמנם עדיין יעניש את תושבי רעננה במעבר, אבל הוא יהיה יותר מתוזמן ויותר נוח להחלפה, ויאפשר להסיע יותר אנשים תוך שמירה על יציבות ואמינות המערכת. ויקל על העומסהמטורף שיש בין הרצליה לאוניברסיטה בקו בנימינה-ת"א (כי הנוסעים מהרצליה יתחלקו בין הרכבות השונות).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסיבה, לא לפגוע בשירות הקיים עבור 4 ערים בישראל'
הסיבה, לא לפגוע בשירות הקיים עבור 4 ערים בישראל
22/09/2019 | 11:53
49
בסך הכל להחליף רכבת בהרצליה זה כלל לא נורא
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם מדובר בפיתרון זמני או קבוע?'
האם מדובר בפיתרון זמני או קבוע?
20/09/2019 | 07:58
8
128
האם הרכבות ימשיכו לתל אביב לאחר השלמת ריבוע המסילות בין תל אביב להרצליה?
או שנדרש משהו אחר?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נדרשת מסילה רביעית באיילון, כי בלעדיה המשמעות של לולאה מלאה'
נדרשת מסילה רביעית באיילון, כי בלעדיה המשמעות של לולאה מלאה
20/09/2019 | 10:29
2
177
היא תדירות של שתי רכבות בשעה בכל כיוון בלולאה, כלומר בשביל ששתי רכבות (מתוך 4) יהיו מהירות יותר וישירות עבור תושבי רעננה וכפר סבא יהיו מעשית רק שתי רכבות בשעה עבור תושבי ראש העין ופתח תקוה.
 
קביעת הרצליה כתחנת הקצה פוגעת יחסית מעט בתושבי רעננה וכפר סבא ומונעת פגיעה הרבה יותר משמעותית בתושבי ראש העין ופתח תקוה.
ואני מזכיר שהתחנה הפופולרית ביותר בלולאה זו תחנת קרית אריה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אז רק שהפלונטר באיילון יפתר'
אז רק שהפלונטר באיילון יפתר
20/09/2019 | 17:26
114
2026-2028
לא מצפה שתושבי רעננה המפונקים יאמצו את הרכבת אם נדרשת החלפה
 
אם עד עכשיו ציפיתי לאלפי תושבים שיעברו לרכבת, המספר הזה יהיה בעשר השנים הקרובות רק מאות בודדות
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זה בדיוק מה שכתבתי. מסכים עם ההערכה שלך.'
זה בדיוק מה שכתבתי. מסכים עם ההערכה שלך.
20/09/2019 | 20:37
44
לצפיה ב-'הנה הציטוט מ"שבתשתיות":'
הנה הציטוט מ"שבתשתיות":
20/09/2019 | 10:58
4
168
"
ע"פ המידע העדכני שהגיע לשבתשתיות, בכוונת משרד התחבורה להשאיר את מתכונת ההפעלה בתצורתה הנוכחית. כלומר: 4 הרכבות בשעה, שיוצאות כיום מרעננה מערב לעבר ת"א והמשך הקו דרומה, תמשכנה לפעול באופן זה בהבדל אחד: תחנת הקצה תהיה הרצליה. מטרת הצעד היא למנוע פגיעה בנוסעי בני ברק ופ"ת, אך חשוב לציין שאי הפעלת הלולאה (הצעה שהייתה מונחת על השולחן מימים ימימה) כפי שתוכנן במקור, חותכת לנוסעי רעננה וכפ"ס את התקווה לקיצור זמן הנסיעה אל תל אביב. עוד אוסיף, שמאחר ובקרב בני עמי אני יושב, לא מן הנמנע שההחלטה הסופית בנושא תושפע ממידת הלחץ הפוליטי והציבורי שיופעל על משרד התחבורה מצד בעלי העניין.
"
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'צריך להוסיף על מה שנכתב בשבתשתיות שלתושבי רעננה יהיה תחליף'
צריך להוסיף על מה שנכתב בשבתשתיות שלתושבי רעננה יהיה תחליף
20/09/2019 | 11:05
2
158
שעדיין יקצר את זמני הנסיעה - החלפה בהרצליה.
לעומת זאת, אם הלולאה תופעל במלואה במתכונת של שתי רכבות בשעה בכל כיוון בלולאה לנוסעים מתחנות ראש העין, פתח תקוה ובני ברק לא יהיה תחליף לשתי הרכבות שיצומצמו, כלומר הפחתת תדירות ב-50%.
 
לגבי תושבי כפר סבא, אלן כבר הראה בפורום שההבדל בזמן הנסיעה בין כפר סבא לתל אביב לא יתקצר משמעותית בנסיעה דרך רעננה והרצליה לעומת נסיעה דרך מסילת הירקון וגם להם תהיה את אופציית ההחלפה בהרצליה.
 
אפשר להתמקד בראייה הצרה של רעננה ואפשר להסתכל מערכתית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'זמן הנסיעה שתוכנן דרך הרצליה מכפר סבא קצר יותר'
זמן הנסיעה שתוכנן דרך הרצליה מכפר סבא קצר יותר
21/09/2019 | 11:29
89
לפי התכניות לפני עשור זמן הנסיעה מסוקולוב לתחנת האוניברסיטה בתל אביב - 18 דקות. בהשוואה לחצי שעה כיום דרך ראש העין. מנורדאו זה הפרש כדקותיים - 2 יותר דרך הרצליה (כעשרים דקות). ומקרוב לחצי שעה דרך מסילת הירקון.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם זמן המתנה יהיה ארוך, זה יהיה אותו זמן כמו לנסוע דרך ראש'
אם זמן המתנה יהיה ארוך, זה יהיה אותו זמן כמו לנסוע דרך ראש
22/09/2019 | 06:37
41
העין וגם לעבור מתחת ולבזבז זמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא נראה לי שיש קשר לפגיעה בנוסעי בני ברק ופתח תקוה'
לא נראה לי שיש קשר לפגיעה בנוסעי בני ברק ופתח תקוה
22/09/2019 | 06:32
46
הבנתי שחסר מערך הרכבת כדי להשלים את מסלול לולאת השרון להמשך הקו מהרצליה, ממסילת השרון דרך הוד השרון, רעננה והרצליה לדרום, אשר יקצר סמן נסיעה לת"א ודרומה.
וזה עדיף מלבל עגמת נפש לנסוע בפקק באיילון 40 דקות ויותר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אפשר לקוות שההחלפה בהרצליה תהיה מהירה וקלה'
אפשר לקוות שההחלפה בהרצליה תהיה מהירה וקלה
20/09/2019 | 12:21
4
148
אולי זה גם אומר שהרצליה תהפוך להיות תחנה איילונית כמו תחנות תל אביב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'היא בבא העת תהיה, כאשר היא תהיה תחנת קצה לקו A1 ירושלים'
היא בבא העת תהיה, כאשר היא תהיה תחנת קצה לקו A1 ירושלים
21/09/2019 | 11:30
2
102
באמת מעניין האם זה יהיה במהלך 2020 או שגם זה מקרה אבוד.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הבעיה היא בתיאום ובזמני ההמתנה.'
הבעיה היא בתיאום ובזמני ההמתנה.
21/09/2019 | 12:53
1
89
אם מתאמים החלפת רכבות בהרצליה כקצה קו השרון זה חייב להתבסס על לפחות 5 דקות בין הגעת קו השרון ויציאת הקווים האחרים (פרברית אשקלון, ירושלים נבון, בית שמש) אולי אפילו 10 דקות בגלל המעבר התת קרקעי הצר (ירדתי בתחנה במאי 2018, היה תור לירידה כבר על הרציף בגלל המעבר הצר שלא מכיל את כמות הנוסעים הנוכחית). כמו כן התיאום עם הקווים הקיימים מסובך יותר ממה שקורה בנתב"ג כיום כי לא מדובר בקו ענף קצר שניתן לתאמו ב 100% עם רכבות בנקודת המוצא שלו אלא בקו ארוך במיוחד שחצי מהרכבות שלו מתחילות בבאר שבע.

בנסיעה קצרה כמו רעננה - ת"א מדובר בתוספות זמן שמאריכות את הנסיעה ב30%-50% לעומת המשך הקו עד לתל אביב מרכז.

אם התשתית המסילתית קיימת עד לתל אביב מרכז אז חבל שלא לתת שירות מהיר עד לשם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הרעיון שלך להמשיך עד תל אביב מרכז ממש מעניין'
הרעיון שלך להמשיך עד תל אביב מרכז ממש מעניין
21/09/2019 | 14:55
80
זה נותן מענה לשלוש תחנות חשובות לתושבי רעננה, כפר סבא ואפילו הוד השרון.
הרצליה (בעיקר ליוממים שרוצים להגיע לאיזור התעשייה), לאוניברסיטה וגני התערוכה ות"א מרכז שהיא תחנה עמוסה בכל מקרה.
עדיין זהמפספס את השלום וההגנה אבל כאן כבר אילוצי המחסור של המסילה הרביעית ברורים.
שורה תחתונה - אני בעד !  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פחות נוח, כי הרכבת תיכנס לרציף 6'
פחות נוח, כי הרכבת תיכנס לרציף 6
22/09/2019 | 06:41
44
ואז צריך להחליף לרציף 4 בירידה למנהרה ועליה לרציף כדי להמשיך לת"א.
רק לחץ ציבורי יכול להוביל לשינוי שיהיה רכבת ישירה ללא החלפה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'סוף סוף תהיה לתושבי כפר סבא נסיעה נוחה להרצליה'
סוף סוף תהיה לתושבי כפר סבא נסיעה נוחה להרצליה
20/09/2019 | 12:50
1
132
כל עובדי איזור התעשייה, גם מי שנוסע לים או לקניון שבעת הכוכבים או לעיר, אפשר מתחנת סוקולוב לדוגמא ליסוע שלוש תחנות ואתה בהרצליה. אני מעריך כעשר דקות נסיעה. אף פעם לא היה לנו אוטובוס ישיר להרצליה מכפר סבא.
משרד התחבורה החליט במשך שנים שאנחנו נסתפק באוטובוס 29 שהמסלול שלו בין הארוכים בארץ. בשנים האחרונות פעם גם קן 39 שחסך את המעבר דרך מרכז הרצליה, אבל גם היה ארוך מאוד. קו 149 עד גלילות ומשם קו 90 היה סיפור ארוך ולא סימפטי. ליסוע ברכבת ולהחליף באוניברסיטה גם לקח הרבה זמן.
מישהו - מישהו - חשב להציע לתושבי כפר סבא קו שנוסע דרך 531? רק מראה איזו תפיסה אכזרית ומיושנת יש למערכת התחבורה בעיר. אחרי עשרות שנים הגיעה אלינו עדנה. מתחנת הרצליה אפשר ללכת ברגל לאיזור התעשייה או לקחת אוטובוס מערבה או מזרחה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לפחות הדבר הטוב הזה יצא - שירות מכפר סבא וסביבותיה להרצליה'
לפחות הדבר הטוב הזה יצא - שירות מכפר סבא וסביבותיה להרצליה
21/09/2019 | 11:32
36
לצפיה ב-'שרטוט הצעתי להארכה עד ת"א מרכז.'
שרטוט הצעתי להארכה עד ת"א מרכז.
20/09/2019 | 17:19
5
180
אינני ליד המחשב ולכן אני מצרף שירטוט ראשוני בעט.
 
טכנית אין כל מניעה להאריך את הקו הקיים מערבה ודרומה מרעננה והרצליה עד לתל אביב מרכז על כל שמותיה.
 
הצעתי היא שבפועל הקו ימשיך את כל לולאת השרון במסלול הקיים עד לתל אביב מרכז ויחזור חזרה.
 
פרקטית תחנת ראש העין צפון תמותג כ"תחנת קצה" (פוטנציאלית - תחנת ויסוט) של הקו הקיים, והענף הצפוני ימותג כ"קו ראש העין - הוד השרון - תל אביב מרכז.
 
בתוך הלולאה ולפני ראש העין הרכבות יוכלו לכרוז שהן ממשיכות במסלול הקו השני ("רכבת מתל אביב מרכז וערי השרון לראש העין, ממשיכה בקו ראש העין - באר שבע דרך כל תחנות תל אביב").
 
באיילון תהיה תדירות של 4 רכבות לשעה לכל אחד מהענפים, מרבית הנוסעים יבחרו ב"קו" שנכון ליעדם.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הגירסה הממוחשבת לשירטוט'
הגירסה הממוחשבת לשירטוט
21/09/2019 | 04:11
4
120
המפה מייצגת את הקו לירושלים בשלב שיגיע להרצליה משום שסלוטים אלו נשמרים עבורו כיום במסילות 1-2. 
 
מנסיוני עם רכבות פרבריות גם תחנה של 3-4 רכבות לשעה אינה נוחה מספיק להחלפות כי אלו יכולות להוסיף 10-15 דקות לנסיעה, דבר שיהפוך נסיעה מרעננה לתל אביב ברכבות לא ישירות לעניין של חצי שעה במקום 15 דקות ברכבת ישירה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'השרטוט הזה לא מוכיח את הישימות של תפעול כזה בשעות השיא'
השרטוט הזה לא מוכיח את הישימות של תפעול כזה בשעות השיא
21/09/2019 | 12:04
3
72
ללא לוח זמנים מתוכנן לכל הרכבות שאתה רוצה להעמיס על רציפים 5-6 בתחנת סבידור מרכז.
אתה מציע בשעות השיא 16 רכבות בין סבידור לאוניברסיטה במסילות המזרחיות כאשר מחציתן מחייגות בסבידור.
ללא לו"ז מתוכנן קשה לראות את הישימות של זה.
וצריך לזכור שבסבידור הרבה יותר קל להתחיל ולסיים רכבות שנוסעות דרומה ולא צפונה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין כל בעיה להמתין לכניסה לת"א מרכז.'
אין כל בעיה להמתין לכניסה לת"א מרכז.
21/09/2019 | 13:26
1
69
יש שני שלבי תיאום וויסות לקטע הקריטי באיילון. האחד הוא שהרכבות תצאנה בתיאום מבני ברק והרצליה כך שההגעה לת"א מרכז תהיה לפי הלוז ו16 הסלוטים הפנויים לכיוון בכל אחת ממסילות 3-4. השני הוא שבניגוד למצב מדרום לת"א מרכז הרכבות מצפון תמיד יכולות להמתין במסילה 4 לפני הכניסה לת"א מרכז בעוד הרכבות צפונה משתמשות במסילה 3.
 
בכל אחת משתי המסילות יש 12-16 סלוטים לשעה, הצעתי תשתמש ב 8 לכיוון. 4-8 הסלוטים הריקים יספיקו ל 4 החיוגים הנחוצים צפונה כולל 2-4 חייוגי דיור.
 
אם מגדירים את רציף 5 בת"א מרכז כרציף דרומה ורציף סיום הקו אז רציף 6 צפונה חופשי לשחרר את הרכבות מהקטע החד מסילתי מבלי שיצטברו עיכובים מהקטע הזה. ברציף 5 תהיינה 8 רכבות בשעה וברציף 6 תהיינה 4. זה לא שונה מהותית מאופן ההפעלה בנתב"ג כיום למעט קיומן של מסילות דיור מצפון לת"א מרכז.
 
 
 
כמו כן אינני חושב שצריך להוסיף יותר ממערך או שניים כדי לכסות תוספת זמן נסיעה של 30-40 דקות נטו לקו (רעננה מערב עד ת"א מרכז וחזרה).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תיקון: 5 צפונה ו 6 דרומה + חיוגים.'
תיקון: 5 צפונה ו 6 דרומה + חיוגים.
21/09/2019 | 17:03
47
רציף 5 = למסילה 3 צפונה, 6 = ממסילה 4 דרומה וחיוגים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנה הצעה ללו"ז על בסיס הלו"ז הקיים בקו כיום.'
הנה הצעה ללו"ז על בסיס הלו"ז הקיים בקו כיום.
21/09/2019 | 21:17
84
בכחול: לו"ז רכבת ישראל לפי גוגל (קבצי משרד התחבורה) ומספרי קווים רשמיים
 
בשחור: הצעתי לזמני הארכה, על בסיס השערה שזמן הנסיעה מרעננה מערב להרצליה יהיה כ 7 דקות. זמני הנסיעה מהרצליה לתחנות תל אביב הם לפי זמני הנסיעה הרשמיים של הקו הפרברי.
 
כמו כן ישנם מספרי רכבות משלי, 1-8, כדי לעקוב אחרי הרכבות מהטור הימני כשהן ממשיכות בטור השמאלי.
 
בחום-זהב: שינוי זמנים של 5 דקות בקו השרון מזרחה (תחילת הקו המשותף). אני מדגים זאת באמצעות עצירת ויסות של 5 דקות בראש העין.
 
בתחתית הלו"ז ישנו לו"ז נפרד לרציף 6 של ת"א מרכז המדגים שניתן למקם את כל התנועות בהפרש של 5 דקות. ניתן להצליב זאת עם העמדה של רציף 5 בזמנים הרשמיים בכיוון השרון.
 
כל זה אינו משפיע על הקטע החד מסילתי של ת"א השלום משום שהלו"ז בנוי על הלו"ז הקיים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אם אני רוצה להגיע מרכבת נורדאו לרכבת האוניברסיטה'
אם אני רוצה להגיע מרכבת נורדאו לרכבת האוניברסיטה
21/09/2019 | 04:45
1
94
האם הנסיעה דרך הרצליה והחלפת הרכבות תהיה יותר קצרה בזמן מהמסלול שאני נוסע היום(כלומר דרך ראש העין)?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מנורדאו די בטוח שלא, מסוקולוב אולי'
מנורדאו די בטוח שלא, מסוקולוב אולי
21/09/2019 | 10:59
68
תלוי באילו שעות ומה התדירות של הרכבות בהרצליה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-' מדוע למעשה לא מפעילים את השירות הזה כיום?'
מדוע למעשה לא מפעילים את השירות הזה כיום?
21/09/2019 | 11:16
3
61
נית להפעיל רכבות מכיוון רעננה לכיוון הרצליה? אם כן למה לא להפעיל את זה כיום, במקום מתישהו (מתי?) ב-2020?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'כי תחנת הרצליה עדיין לא מוכנה לזה לגמרי וצריך לעשות פעימת'
כי תחנת הרצליה עדיין לא מוכנה לזה לגמרי וצריך לעשות פעימת
21/09/2019 | 11:54
2
69
לצפיה ב-'תודה. הדברים האלה התעכבו'
תודה. הדברים האלה התעכבו
21/09/2019 | 12:46
1
59
דומני שהתכנון היה עוד ב-2018 לפתוח את החיבור מרעננה להרצליה. לא ממש מובנים העיכובים בתחנת הרצליה ובפעימת האיתות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נכון ליולי 2018, היום אנחנו בספטמבר 2019, זה לא חדש שכל דבר '
נכון ליולי 2018, היום אנחנו בספטמבר 2019, זה לא חדש שכל דבר
21/09/2019 | 17:48
62
בארץ מושך זמן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקיצר, ימשיכו להציף בכביש איילון'
בקיצר, ימשיכו להציף בכביש איילון
21/09/2019 | 17:30
3
97
ולגרור עוד פקקים אם הקו ישיר לת"א ודרומה לא ייפתח ממסילת השרון לת"א בפחות זמן וכן עם החלפה זה מיותר וטמטום לגמריי כי הקו לת"א דרך המזרח קו ארוך ומיותר ואיטי, הפקק בבוקר מכפר סבא לת"א חצי שעה ויותר, ברכבת אולי כ 20 דקות דרך רעננה והרצליה ללא החלפה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'העניין הוא שקשה יותר לפגוע בשירות קיים,'
העניין הוא שקשה יותר לפגוע בשירות קיים,
21/09/2019 | 18:49
2
84
מאשר להפעיל שירות חדש באופן חלקי.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'פרט ונמק בבקשה'
פרט ונמק בבקשה
21/09/2019 | 19:58
1
36
לצפיה ב-'זה באמת דורש פירוט? ככה בני אדם עובדים.'
זה באמת דורש פירוט? ככה בני אדם עובדים.
22/09/2019 | 01:54
61
לדוגמה- אם אפשר לפתוח קו רכבת במתכונת מלאה אבל יהיה צריך לסגור אותו חלקית עוד שנה בשביל פרוייקט החשמול, אז עדיף מראש לפתוח אותו במתכונת חלקית. נכון שלכאורה יש ניצול טוב יותר של התשתית באופציה הראשונה- אבל יש גם חשיבות משמעותית לכך שאנשים ירגישו שיש שיפור מתמשך ועקבי בשירות שהם מקבלים. למה זה חשוב? כי אם אתה רוצה שמשפחה עם שני רכבים תמכור אחד מהם כי אחד מבני הזוג יכול להגיע לעבודה ברכבת- אז אתה צריך שהם ידעו ששירות רכבתי שקיים היום יהיה קיים גם בעוד שנתיים.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נייר העמדה של אלן מציע תצורת הפעלה ייחודית שתאפשר'
נייר העמדה של אלן מציע תצורת הפעלה ייחודית שתאפשר
22/09/2019 | 10:17
1
70
לשמור על רמת שירות גם לרעננה וגם לפתח תקווה ובני ברק.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נייר עמדה רציני ומקצועי, שתי שאלות קצרות:'
נייר עמדה רציני ומקצועי, שתי שאלות קצרות:
22/09/2019 | 18:16
38
1. מתי הנייר הזה פורסם (אין תאריך על המסמך)
2. למי הוא נשלח, נדמה מהפוסט שזה נשלח למשרד התחבורה.
3. האם התקבלה איזושהי תגובה מ ר"י או ממשרד התחבורה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אולי אפשר לשלב את ההצעות, 2 מ1-2 ו2 מ3: '
אולי אפשר לשלב את ההצעות, 2 מ1-2 ו2 מ3:
22/09/2019 | 16:18
3
39
אם רכבות 41 המדויירות ברשל"צ דיין יסעו לפי הצעת הלולאה שלי כולל חיוג צפונה בת"א מרכז, ושאר רכבות 139-140-141 מבאר שבע יסתיימו בראש העין אז יש ניתן להפנות שתי רכבות ממסילות 1-2 באיילון (הקו מבית שמש, רכבת אחת בקו רחובות / אשקלון) למסילות 3-4 אחרי האוניברסיטה ואז לרציפים 1-2 המזרחיים בהרצליה ולתחנות מסילת השרון עד ראש העין.

בתחנת ראש העין 3 רציפים ולכן היא מתאימה לדיור רכבות.

ההצעה המשולבת מורידה את החיוגים מצפון להגנה ל 2 בשעה במקום 4.


תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת 60 היא המועמדת שלי לשרון.'
רכבת 60 היא המועמדת שלי לשרון.
22/09/2019 | 19:21
2
29
בשעות הבוקר יש 3 רכבות מרחובות צפונה: 60 לנתניה, 72 לבנימינה ו 90 לבנימינה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת 60 מתחילה בנתניה, ניתן להעמיס את תחנותיה על הקו הראשי.'
רכבת 60 מתחילה בנתניה, ניתן להעמיס את תחנותיה על הקו הראשי.
23/09/2019 | 02:25
1
21
בקו הראשי 4 רכבות מהירות לשעה בשעות הבוקר, 2X50 למודיעין, 40 לבאר שבע, 123 לבאר שבע.
 
צפונית להרצליה רכבת 60 משרתת שתי תחנות בלבד - נתניה (המקורית) ובית יהושוע.
 
אם השירות לתחנות אלו קריטי אפשר לעצור בהן רכבת אחת לשעה מהקו הראשי שזמניה דומים לשירות שהוחסר, ואם בית יהושוע נחשבת למשנית מדי ניתן לעצור בתחנת נתניה בלבד.
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תיקון: 41 היא רכבת רעננה-ב"ש, 139 היא רכבת רעננה רשל"צ. '
תיקון: 41 היא רכבת רעננה-ב"ש, 139 היא רכבת רעננה רשל"צ.
23/09/2019 | 02:46
21
אני עובד על הסבת מפת מספרי השירות ל "מפת שעות עומס" של רכבות לשעה לפי המודל של 2020 \ 2040...
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ