טרום תיקוף רכבת ישראל

Maverick89

New member
טרום תיקוף רכבת ישראל

טרום תיקוף רכבת ישראל
שלום,

פעם קודמת שנסעתי ברכבת (לפני כמה שנים) היה צורך לבצע טרום תיקוף במכשיר קטן מיוחד כדי לנסוע על חשבון ערך צבור.
מצד אחד לא מצאתי לזה אזכור באתר ר"י, מצד שני ראיתי כתבה מיולי האחרון שבה אומרים שבעתיד יבוטל טרום התיקוף, מה שכנראה אומר שזה עוד לא בוטל.

אז, האם עדיין צריך לעשות טרום תיקוף?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
כן, אם רוצים לנסוע עם ערך צבור, הדרך היא ע"י טרום תיקוף

טרום תיקוף רכבת ישראל
שלום,

פעם קודמת שנסעתי ברכבת (לפני כמה שנים) היה צורך לבצע טרום תיקוף במכשיר קטן מיוחד כדי לנסוע על חשבון ערך צבור.
מצד אחד לא מצאתי לזה אזכור באתר ר"י, מצד שני ראיתי כתבה מיולי האחרון שבה אומרים שבעתיד יבוטל טרום התיקוף, מה שכנראה אומר שזה עוד לא בוטל.

אז, האם עדיין צריך לעשות טרום תיקוף?
כן, אם רוצים לנסוע עם ערך צבור, הדרך היא ע"י טרום תיקוף
אלא רק שבממשק המעודכן של מכונות הכרטוס קוראים לזה "שימוש בערך צבור לנסיעה הקרובה"

ערך צבור לא יבוטל כי אם כך, זה היה אומר חזרה לעידן קדם תמיכת ערך צבור ברכבת ישראל, וצורך כל פעם לטעון נסיעה בכסף נפרד (גם היום אפשר, אבל לא כלכלי לנוסע כי אין הנחת פרופיל לנסיעה בודדת אשר טעונה בנפרד)

באתר ר"י אין אזכור כי מן הסתם הם רוצים שהנוסע ישלם יותר על נסיעה בטעינה נפרדת ו-"לא יידע" שאפשר לממש את הנחת הפרופיל לכל נסיעה בודדת (=ערך צבור) ולשלם פחות לפי ההנחה שמגיעה לו
 

Maverick89

New member
תודה

כן, אם רוצים לנסוע עם ערך צבור, הדרך היא ע"י טרום תיקוף
אלא רק שבממשק המעודכן של מכונות הכרטוס קוראים לזה "שימוש בערך צבור לנסיעה הקרובה"

ערך צבור לא יבוטל כי אם כך, זה היה אומר חזרה לעידן קדם תמיכת ערך צבור ברכבת ישראל, וצורך כל פעם לטעון נסיעה בכסף נפרד (גם היום אפשר, אבל לא כלכלי לנוסע כי אין הנחת פרופיל לנסיעה בודדת אשר טעונה בנפרד)

באתר ר"י אין אזכור כי מן הסתם הם רוצים שהנוסע ישלם יותר על נסיעה בטעינה נפרדת ו-"לא יידע" שאפשר לממש את הנחת הפרופיל לכל נסיעה בודדת (=ערך צבור) ולשלם פחות לפי ההנחה שמגיעה לו
תודה
האם טרום התיקוף נעשה עדיין במכשיר היעודי הקטן? במכונות הכרטיסים הרגילות? גם וגם?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
גם וגם, זה היה אפשרי גם מלכתחילה, היתרון של הקטן זה שאין תור

תודה
האם טרום התיקוף נעשה עדיין במכשיר היעודי הקטן? במכונות הכרטיסים הרגילות? גם וגם?
גם וגם, זה היה אפשרי גם מלכתחילה, היתרון של הקטן זה שאין תור
 
אל תאשים בתחכום מה שאפשר להסביר בטמטום

כן, אם רוצים לנסוע עם ערך צבור, הדרך היא ע"י טרום תיקוף
אלא רק שבממשק המעודכן של מכונות הכרטוס קוראים לזה "שימוש בערך צבור לנסיעה הקרובה"

ערך צבור לא יבוטל כי אם כך, זה היה אומר חזרה לעידן קדם תמיכת ערך צבור ברכבת ישראל, וצורך כל פעם לטעון נסיעה בכסף נפרד (גם היום אפשר, אבל לא כלכלי לנוסע כי אין הנחת פרופיל לנסיעה בודדת אשר טעונה בנפרד)

באתר ר"י אין אזכור כי מן הסתם הם רוצים שהנוסע ישלם יותר על נסיעה בטעינה נפרדת ו-"לא יידע" שאפשר לממש את הנחת הפרופיל לכל נסיעה בודדת (=ערך צבור) ולשלם פחות לפי ההנחה שמגיעה לו
אל תאשים בתחכום מה שאפשר להסביר בטמטום
למיטב ידיעתי הנחת הפרופיל משולמת על ידי משרד התחבורה. כלומר לרכבת ממש לא משנה מבחינה כלכלית אם קנית כרטיס בודד או שילמת עם ערך צבור. הם מקבלים את אותו סכום.

העובדה שהטמיעו את השינוי בניסוח (טרום תיקוף היה ניסוח ממש דפוק והם הפנימו ותיקנו את זה) מראה שהם לא מתעלמים מהערך הצבור. את אי האיזכור באתר אפשר לייחס בעיקר לזה שלא חשבו על זה ופחות ל"כוונת מכוון".
 

Bus Nerd

Active member
אני לא חושב שאתה צודק

אל תאשים בתחכום מה שאפשר להסביר בטמטום
למיטב ידיעתי הנחת הפרופיל משולמת על ידי משרד התחבורה. כלומר לרכבת ממש לא משנה מבחינה כלכלית אם קנית כרטיס בודד או שילמת עם ערך צבור. הם מקבלים את אותו סכום.

העובדה שהטמיעו את השינוי בניסוח (טרום תיקוף היה ניסוח ממש דפוק והם הפנימו ותיקנו את זה) מראה שהם לא מתעלמים מהערך הצבור. את אי האיזכור באתר אפשר לייחס בעיקר לזה שלא חשבו על זה ופחות ל"כוונת מכוון".
אני לא חושב שאתה צודק
בדוחו"ת הרבעוניים שהרכבת מפרסמת הם דיברו על ירידה בהכנסות בעקבות כניסת החוזים המשותפים ברפורמת המחירים האחרונה. הרכבת לא קובעת את המחירים, ועדת המחירים קובעת את המחירים. אם הועדה (ומשרד התחבורה) קובעים מחיר נמוך יותר, הרכבת מקבלת מחיר נמוך יותר. לא משלמים להם על ההפרש.

זה לא כמו חברות אוטובוסים, ששם הכסף במילא הולך למשרד התחבורה ואחר כך מחולק לחברות לפי ההתחשבנות שהסכימו עליה במכרז.
 
הירידה בהכנסות לא נובעת מההנחות הייעודיות

אני לא חושב שאתה צודק
בדוחו"ת הרבעוניים שהרכבת מפרסמת הם דיברו על ירידה בהכנסות בעקבות כניסת החוזים המשותפים ברפורמת המחירים האחרונה. הרכבת לא קובעת את המחירים, ועדת המחירים קובעת את המחירים. אם הועדה (ומשרד התחבורה) קובעים מחיר נמוך יותר, הרכבת מקבלת מחיר נמוך יותר. לא משלמים להם על ההפרש.

זה לא כמו חברות אוטובוסים, ששם הכסף במילא הולך למשרד התחבורה ואחר כך מחולק לחברות לפי ההתחשבנות שהסכימו עליה במכרז.
הירידה בהכנסות לא נובעת מההנחות הייעודיות
היא נובעת מזה שהתמריץ על הטעינה הולך לחברה בה בחרתי לטעון, (החברה עדיין מקבלת על כל תיקוף), והיא נובעת מזה שבעקבות הרפורמה של 2016 אכן גדל מאד חלקם של המנויים היומיים/שבועייםחודשיים המשותפים על חשבון חלקם של הכרטיסים הבודדים. אבל אין לכך קשר לפרופיל המוטמע על הרב קו ולהנחה שהוא מספק.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
זה, אז הרכבת מנסה "להסתיר" את הרעיון של תיקוף ערך צבור

הירידה בהכנסות לא נובעת מההנחות הייעודיות
היא נובעת מזה שהתמריץ על הטעינה הולך לחברה בה בחרתי לטעון, (החברה עדיין מקבלת על כל תיקוף), והיא נובעת מזה שבעקבות הרפורמה של 2016 אכן גדל מאד חלקם של המנויים היומיים/שבועייםחודשיים המשותפים על חשבון חלקם של הכרטיסים הבודדים. אבל אין לכך קשר לפרופיל המוטמע על הרב קו ולהנחה שהוא מספק.
זה, אז הרכבת מנסה "להסתיר" את הרעיון של תיקוף ערך צבור
שיתכן והיה טעון במפעיל אחר, ומתמרצת לרכישת חוזים "אצלה" כדי לא רק שלהכניס יותר מנוסע על טעינת בודד ללא הנחה, אלא גם לקבל תמריץ על טעינה ורישום חוזה על שם רכבת ישראל
&nbsp
אילו חלק גדול מכל הרפורמה היה בשליטת מפעילים, אז שיתוף חוזים לא היה קיים כלל, כפי שזה היה בהתחלה
 

trilliane

Well-known member
מנהל
שתצטרף כבר לרב-קו אונליין ואז אפשר יהיה לבחור בחוזים שלה שם

זה, אז הרכבת מנסה "להסתיר" את הרעיון של תיקוף ערך צבור
שיתכן והיה טעון במפעיל אחר, ומתמרצת לרכישת חוזים "אצלה" כדי לא רק שלהכניס יותר מנוסע על טעינת בודד ללא הנחה, אלא גם לקבל תמריץ על טעינה ורישום חוזה על שם רכבת ישראל
&nbsp
אילו חלק גדול מכל הרפורמה היה בשליטת מפעילים, אז שיתוף חוזים לא היה קיים כלל, כפי שזה היה בהתחלה
שתצטרף כבר לרב-קו אונליין ואז אפשר יהיה לבחור בחוזים שלה שם
כי בינתיים מה שאני עושה (כדי לחסוך בזמן) הוא לטעון את החוזה בסלולרי בדרך לרכבת (אם אין לי די יתרה בערך הצבור או שמשתלם לי חופשי יומי) ואז במידת הצורך נשאר לי רק לתקף במכונה ברכבת. הייתי שמחה לחסוך גם את הזמן הזה...
 

שמונו

Active member
תביעה ייצוגית?

כן, אם רוצים לנסוע עם ערך צבור, הדרך היא ע"י טרום תיקוף
אלא רק שבממשק המעודכן של מכונות הכרטוס קוראים לזה "שימוש בערך צבור לנסיעה הקרובה"

ערך צבור לא יבוטל כי אם כך, זה היה אומר חזרה לעידן קדם תמיכת ערך צבור ברכבת ישראל, וצורך כל פעם לטעון נסיעה בכסף נפרד (גם היום אפשר, אבל לא כלכלי לנוסע כי אין הנחת פרופיל לנסיעה בודדת אשר טעונה בנפרד)

באתר ר"י אין אזכור כי מן הסתם הם רוצים שהנוסע ישלם יותר על נסיעה בטעינה נפרדת ו-"לא יידע" שאפשר לממש את הנחת הפרופיל לכל נסיעה בודדת (=ערך צבור) ולשלם פחות לפי ההנחה שמגיעה לו
תביעה ייצוגית?
חשבתי כמה פעמים שהסיבה שרכבת ישראל לא מציינת א"ז זה עילה לתביעה ייצוגית
עכשיו אני רואה שאתה גם חושב כמוני "באתר ר"י אין אזכור כי מן הסתם הם רוצים שהנוסע ישלם יותר על נסיעה בטעינה נפרדת ו-"לא יידע" שאפשר לממש את הנחת הפרופיל לכל נסיעה בודדת (=ערך צבור) ולשלם פחות לפי ההנחה שמגיעה לו"
 

Bus Nerd

Active member
אני לא חושב שר"י מנסים למנוע מאנשים לשלם פחות

תביעה ייצוגית?
חשבתי כמה פעמים שהסיבה שרכבת ישראל לא מציינת א"ז זה עילה לתביעה ייצוגית
עכשיו אני רואה שאתה גם חושב כמוני "באתר ר"י אין אזכור כי מן הסתם הם רוצים שהנוסע ישלם יותר על נסיעה בטעינה נפרדת ו-"לא יידע" שאפשר לממש את הנחת הפרופיל לכל נסיעה בודדת (=ערך צבור) ולשלם פחות לפי ההנחה שמגיעה לו"
אני לא חושב שר"י מנסים למנוע מאנשים לשלם פחות
בקופות המאויישות הקופאים/קופאיות תמיד מציעים ומציעות את האפשרות הזולה ביותר, כולל להציע חופשי יומי כשזה זול יותר מהלוך ושוב/נסיעה בודדת. אם תבקש הלוך ושוב תמיד יישאלו "אתה חוזר היום?" ואם תגיד "כן" אז יציעו לך חופשי יומי. משמע שהרכבת כן מלמדת את אנשי השירות להציע לנוסע את האופציה הזולה ביותר.

מה גם שההנחה בערך צבור זהה להנחה על הלוך ושוב, והרכבת לא מסתירה את הלוך ושוב.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
נסה כמה פעמים לשאול כאילו אתה נוסע מזדמן שלא מכיר את המערכת

אני לא חושב שר"י מנסים למנוע מאנשים לשלם פחות
בקופות המאויישות הקופאים/קופאיות תמיד מציעים ומציעות את האפשרות הזולה ביותר, כולל להציע חופשי יומי כשזה זול יותר מהלוך ושוב/נסיעה בודדת. אם תבקש הלוך ושוב תמיד יישאלו "אתה חוזר היום?" ואם תגיד "כן" אז יציעו לך חופשי יומי. משמע שהרכבת כן מלמדת את אנשי השירות להציע לנוסע את האופציה הזולה ביותר.

מה גם שההנחה בערך צבור זהה להנחה על הלוך ושוב, והרכבת לא מסתירה את הלוך ושוב.
נסה כמה פעמים לשאול כאילו אתה נוסע מזדמן שלא מכיר את המערכת
מה עדיף לכיוון אחד, תיקוף ערך צבור או תשלום טעינת נסיעה בודדת בנפרד (ובמיוחד אף נסה יחד עם נוסע עם פרופיל מיוחד 50%/33%), ותראה שברוב המקרים הם מציעים את האפשרות היקרה יותר

לי (פרופיל זכאי ביטוח לאומי) הם כמעט כל פעם עושים את זה אם אני מסיבה כלשהי מתמהמה בשימוש במכונות הכרטוס - העובד שאמור לעזור לתפעל את המכונה, מנסה להציע את הדבר היקר יותר, אז פיתחתי כישור להגיד שאני מסתדר עם הממשק ולא צריך עזרה, אבל אני כל פעם רואה אותם מרמים נוסעים אחרים, ושלא לדבר על תיירי נתב"ג שכבר הוציאו רב-קו בעמדה של קווים...

לדעתי צריך לבטל כלל חוזה נסיעה כיוון אחד בטעינה נפרדת (כפי שעשו עם הלוך ושוב (רגיל, לא מתחנות בהנחת הרצה) ) ולהשאיר את בודד כאופציה על כרטיס נייר בלבד כשאין רב-קו, ברב-קו לחייב את כל הנסיעות הבודדות רק בערך צבור
 
למעלה