לחובבי היסטוריה על מטרו(לא היסטוריה שלנו).

matrix200200

Active member
המספר במוסקווה גבוה יותר מסיבות ברורות.

!Felicitaciones¡ המספר לא רע בהקשר למערכות אחרות.
המספר המוסקבאי הוא הסביבות ה 7 מיליון ליום והלונדוני (ללא מערכות מסילתיות אחרות בהפעלת TFL) הוא כ5 מיליון ליום אז 4.5 זה מספר סביר ובר השוואה.
&nbsp
במקרה הלונדוני, כמו בעדכון שהיה לאחרונה על המקרה המוסקבאי, חלק ניכר מהגידול בתנועה הוא במערכות פרבריות סיבוביות ושיפור השירות בקווי רכבת פרברית קיימים על מנת לשפר תחבורה בינפרברית שהמטרו - עם ההתמקדות שלו בחיבור הפרברים למרכז העיר - לא תמיד עונה עליה. האם גם במקסיקו סיטי עובדים על מערכות פרבריות והיקפיות ? הרי עיר שמוכרזת הגדולה בעולם (לפי מס' תושבים? שטח?) וודאי מגיעה לשלב שבו תושבים פרבריים רבים אינם נשענים על מרכז העיר למרבית צרכיהם.
&nbsp
ושאלה מעט ביוגרפית - אתה "מייצג" כאן בפורום הן את מקסיקו והן את צרפת (והתיכנונים ההיסטוריים של חברות צרפתיות בישראל), האם חיית בשתי המדינות, האם עלית מאחת מהן או שעברת אליהן במהלך חייך וחזרת לארץ ?
&nbsp
&nbsp
המספר במוסקווה גבוה יותר מסיבות ברורות.
יש יותר אנשים שכנראה לא יכולים להרשות לעצמם מכונית פרטית ונאלצים לנסוע בתחבורה ציבורית.
בנוסף מוסקווה היא אחת הערים הכי פקוקות בעולם ולעיתים בהחלט עדיף לנוסע במטרו ולא באוטו.
יש במוסקווה גם שרותי "חשמליות" שמחברות את העיר עם פרברים שבהם להרבה מאוד אנשים יש בתי קיץ (קוראים לזה דאצ'ה).
זה משהו די ייחודי לרוסיה ולא קיים למיטב דעתי כתופעה חברתית רחבה במדינות מערב.
עם להוסיף את שרותי החשמליות ואת הרכבות האורבניות החדשות (שנכתבר עליהן לא מזמן כאן בפורום), גם אם תוסף בלונדון שאר שרותים רכבתיים שיש בלונדון, עדיין יהיה לך יותר נוסעים במוסקווה.
 

Ccyclist

Well-known member
התחתית היא רק אמצעי מסילתי אחד מתוך רבים.

המספר במוסקווה גבוה יותר מסיבות ברורות.
יש יותר אנשים שכנראה לא יכולים להרשות לעצמם מכונית פרטית ונאלצים לנסוע בתחבורה ציבורית.
בנוסף מוסקווה היא אחת הערים הכי פקוקות בעולם ולעיתים בהחלט עדיף לנוסע במטרו ולא באוטו.
יש במוסקווה גם שרותי "חשמליות" שמחברות את העיר עם פרברים שבהם להרבה מאוד אנשים יש בתי קיץ (קוראים לזה דאצ'ה).
זה משהו די ייחודי לרוסיה ולא קיים למיטב דעתי כתופעה חברתית רחבה במדינות מערב.
עם להוסיף את שרותי החשמליות ואת הרכבות האורבניות החדשות (שנכתבר עליהן לא מזמן כאן בפורום), גם אם תוסף בלונדון שאר שרותים רכבתיים שיש בלונדון, עדיין יהיה לך יותר נוסעים במוסקווה.
התחתית היא רק אמצעי מסילתי אחד מתוך רבים.
התחום של התחתית הוא באזור של הרדיוס של 25 ק"מ סביב המרכז, אך היא אינה האמצעי המסילתי המופרד היחיד, והיא חלק ממערכת גדולה יותר שמקיימת מרכזים משניים מחוץ למרכז העיר, בעיקר בתחנות החלפה גדולות.
&nbsp
מצורפת המפה המסילתית המלאה. מה שמקווקוו שייך למערכת הפרברית. מה שבצבע רציף למעט כתום, ירוק לימון וירוק טורקיז זו התחתית. כתום - אוברגראונד, ירוק טורקיז - DLR, (לקו השאטל של התחתית בין תחנת ווטרלו לבנק יש צבע דומה). כל אלו מערכות מסילתיות מופרדות מפלס.
&nbsp
היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל הוא בירוק לימון - טראמלינק שאפשר להתעלם ממנה אם לא סופרים מערכות רק"ל כביש כי מרכז המערכת שלה בנוי על לולאה כזו במרכז עיר לווין, אף שהשלוחות מתבססות על מסילות רכבת מופרדות.
&nbsp
כך שהנתונים של התחתית לא משקפים את כל התחבורה המסילתית הפנימית בלונדון כי יש כל כך הרבה אמצעים מסילתיים אחרים.

 

arseny92

Well-known member
מנהל
כנ"ל גם לגבי מוסקבה, והקצוות גם אינן קצוות המערכת, אלא

התחתית היא רק אמצעי מסילתי אחד מתוך רבים.
התחום של התחתית הוא באזור של הרדיוס של 25 ק"מ סביב המרכז, אך היא אינה האמצעי המסילתי המופרד היחיד, והיא חלק ממערכת גדולה יותר שמקיימת מרכזים משניים מחוץ למרכז העיר, בעיקר בתחנות החלפה גדולות.
&nbsp
מצורפת המפה המסילתית המלאה. מה שמקווקוו שייך למערכת הפרברית. מה שבצבע רציף למעט כתום, ירוק לימון וירוק טורקיז זו התחתית. כתום - אוברגראונד, ירוק טורקיז - DLR, (לקו השאטל של התחתית בין תחנת ווטרלו לבנק יש צבע דומה). כל אלו מערכות מסילתיות מופרדות מפלס.
&nbsp
היוצא מן הכלל שמוכיח את הכלל הוא בירוק לימון - טראמלינק שאפשר להתעלם ממנה אם לא סופרים מערכות רק"ל כביש כי מרכז המערכת שלה בנוי על לולאה כזו במרכז עיר לווין, אף שהשלוחות מתבססות על מסילות רכבת מופרדות.
&nbsp
כך שהנתונים של התחתית לא משקפים את כל התחבורה המסילתית הפנימית בלונדון כי יש כל כך הרבה אמצעים מסילתיים אחרים.
כנ"ל גם לגבי מוסקבה, והקצוות גם אינן קצוות המערכת, אלא
גם כן עוברות הלאה לרכבת הכבדה
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184403324/
 

Ccyclist

Well-known member
העניין הוא מיעוט הרכבות הפרבריות בתוך העיר.

כנ"ל גם לגבי מוסקבה, והקצוות גם אינן קצוות המערכת, אלא
גם כן עוברות הלאה לרכבת הכבדה
&nbsp
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/394/184403324/
העניין הוא מיעוט הרכבות הפרבריות בתוך העיר.
במפה האזורית שבלינק ספרתי כ 25 שלוחות פרבריות מחוץ לתחום המטרו של מוסקבה. בתוך תחום המטרו יש אולי 15 קווים ושלוחות של המערכת הפרברית. בתוך תחום המטרו הלונדוני יש מעל 50 קווי רכבת פרברית, שגם הם ממשיכים בחלקם אל המערכת הארצית (המפעילות לפרברים מפעילות גם לערי הלווין שמעבר לעיר אז אין תיחום ברור, חלק מהמפעילות מפעילות גם קווים ארוכים לסקוטלנד או קורנוול - תאר לך שאותה מפעילה ומיתוג של הקו הפרברי הצהוב המסועף ממזרח לעיר היתה מפעילה גם את המסילה הטרנס סיבירית. ).
 

Ccyclist

Well-known member
ובנוסף: מפת לונדון ודרום מזרח אנגליה, אותן המפעילות.

העניין הוא מיעוט הרכבות הפרבריות בתוך העיר.
במפה האזורית שבלינק ספרתי כ 25 שלוחות פרבריות מחוץ לתחום המטרו של מוסקבה. בתוך תחום המטרו יש אולי 15 קווים ושלוחות של המערכת הפרברית. בתוך תחום המטרו הלונדוני יש מעל 50 קווי רכבת פרברית, שגם הם ממשיכים בחלקם אל המערכת הארצית (המפעילות לפרברים מפעילות גם לערי הלווין שמעבר לעיר אז אין תיחום ברור, חלק מהמפעילות מפעילות גם קווים ארוכים לסקוטלנד או קורנוול - תאר לך שאותה מפעילה ומיתוג של הקו הפרברי הצהוב המסועף ממזרח לעיר היתה מפעילה גם את המסילה הטרנס סיבירית. ).
ובנוסף: מפת לונדון ודרום מזרח אנגליה, אותן המפעילות.
הרזולוציה גרועה אבל זה עדיף מהעלאת PDF. החוף הדרומי נמצא כשעה מהעיר אך המפה מראה גם תחנות במרחקים של עד שעתיים מהעיר.
&nbsp
העיר עצמה מיוצגת בריבוע ורוב הקווים במפה הקודמת חסרים בה כי הרעיון הוא ייצוג ראשי.
&nbsp
בגלל קנה המידה של האזור סהיס מוסקבה וייצוג הקו הטבעתי החיצוני במפה הפרברית של מוסקבה אני חושב שהמפה הפרברית מקבילה יותר לתחום הזה של 100 ק"מ ושעת נסיעה מהעיר.

 
Muchísimas gracias

!Felicitaciones¡ המספר לא רע בהקשר למערכות אחרות.
המספר המוסקבאי הוא הסביבות ה 7 מיליון ליום והלונדוני (ללא מערכות מסילתיות אחרות בהפעלת TFL) הוא כ5 מיליון ליום אז 4.5 זה מספר סביר ובר השוואה.
&nbsp
במקרה הלונדוני, כמו בעדכון שהיה לאחרונה על המקרה המוסקבאי, חלק ניכר מהגידול בתנועה הוא במערכות פרבריות סיבוביות ושיפור השירות בקווי רכבת פרברית קיימים על מנת לשפר תחבורה בינפרברית שהמטרו - עם ההתמקדות שלו בחיבור הפרברים למרכז העיר - לא תמיד עונה עליה. האם גם במקסיקו סיטי עובדים על מערכות פרבריות והיקפיות ? הרי עיר שמוכרזת הגדולה בעולם (לפי מס' תושבים? שטח?) וודאי מגיעה לשלב שבו תושבים פרבריים רבים אינם נשענים על מרכז העיר למרבית צרכיהם.
&nbsp
ושאלה מעט ביוגרפית - אתה "מייצג" כאן בפורום הן את מקסיקו והן את צרפת (והתיכנונים ההיסטוריים של חברות צרפתיות בישראל), האם חיית בשתי המדינות, האם עלית מאחת מהן או שעברת אליהן במהלך חייך וחזרת לארץ ?
&nbsp
&nbsp
Muchísimas gracias
עקרונית לגבי הביוגרפיה אתה צודק, אבל הסדר של הארועים טיפונת שונה.
ראשית באתי לארץ ואחרי השרות שלי נסעתי ללמודים בצרפת ואחריהם עבדתי בחברת המטרו בפאריס(שם אמר לי מהנדס יועץ לעירית ת״א שלהערכתו יתחילו את המטרו בת״א בעוד 10 שנים אולי וש.......יש לי זמן ללמוד את המקצוע״).
בהמשך עברתי לחברת ייצור רכבות(היום ALSTOM) ששלחה אותי למקסיקו-סיטי.
המעורבות שלי בארץ היתה רק באמצעות המערך השלישי של קרונות הכרמלית(נמסר בצורה דיסקרטית כי היחסים עם צרפת היו מדורדרים ב 1968).
ב 1977 (שנים אחרי חזרתי ארצה)הצעתי להתחיל בהדרגה לעבור לחשמול רכבות, אבל למרות ענין זעיר מאוד במשרד התחבורה ומשרד האנרגיה, מרכבת ישראל נכתב לי ״שהחשמול ידוע למהנדסינו ונמצא בספרות המקצועית״, תשובה דומה(בעל פה) ניתנה לי כאשר הצעתי לרכוש קרונות דו-קומתיים (1975).

בענין גודל מקסיקו-סיטי: סדר גודל מספר התושבים: 20-22 מליון! סדר גודל שטחה:5 לא יכול לענות עכשיו מתוך זכרון, אבל פרט אחד מענין וקשה להאמין, שדרת Insurgentes הנמצאת ממש בתוך העיר היא באורך 45 ק״ם, אני מדגיש ארבעים וחמש ק״מ!!
רשת המטרו די מסועפת אבל עדיין לא מספיקה , העיר צריכה גם רכבות מטיפוס RER מזרח-מערב ו צפון-דרום, חוץ מהעלות יש בטח בעיה עם רעידות האדמה היום-יומיות.
 

Ccyclist

Well-known member
גאוגרפית מדובר בטבעות דומות, רדיוסים של 25 ו 100 ק"מ.

Muchísimas gracias
עקרונית לגבי הביוגרפיה אתה צודק, אבל הסדר של הארועים טיפונת שונה.
ראשית באתי לארץ ואחרי השרות שלי נסעתי ללמודים בצרפת ואחריהם עבדתי בחברת המטרו בפאריס(שם אמר לי מהנדס יועץ לעירית ת״א שלהערכתו יתחילו את המטרו בת״א בעוד 10 שנים אולי וש.......יש לי זמן ללמוד את המקצוע״).
בהמשך עברתי לחברת ייצור רכבות(היום ALSTOM) ששלחה אותי למקסיקו-סיטי.
המעורבות שלי בארץ היתה רק באמצעות המערך השלישי של קרונות הכרמלית(נמסר בצורה דיסקרטית כי היחסים עם צרפת היו מדורדרים ב 1968).
ב 1977 (שנים אחרי חזרתי ארצה)הצעתי להתחיל בהדרגה לעבור לחשמול רכבות, אבל למרות ענין זעיר מאוד במשרד התחבורה ומשרד האנרגיה, מרכבת ישראל נכתב לי ״שהחשמול ידוע למהנדסינו ונמצא בספרות המקצועית״, תשובה דומה(בעל פה) ניתנה לי כאשר הצעתי לרכוש קרונות דו-קומתיים (1975).

בענין גודל מקסיקו-סיטי: סדר גודל מספר התושבים: 20-22 מליון! סדר גודל שטחה:5 לא יכול לענות עכשיו מתוך זכרון, אבל פרט אחד מענין וקשה להאמין, שדרת Insurgentes הנמצאת ממש בתוך העיר היא באורך 45 ק״ם, אני מדגיש ארבעים וחמש ק״מ!!
רשת המטרו די מסועפת אבל עדיין לא מספיקה , העיר צריכה גם רכבות מטיפוס RER מזרח-מערב ו צפון-דרום, חוץ מהעלות יש בטח בעיה עם רעידות האדמה היום-יומיות.
גאוגרפית מדובר בטבעות דומות, רדיוסים של 25 ו 100 ק"מ.
קודם כל תודה על הביוגרפיה, זה ניסיון חיים מעניין ומגוון בתחום.
&nbsp
הטבעת הפנימית של העיר / עריית הגג הרשמית והטבעת החיצונית של המדינה הפדרלית / חגורת היוממים / טבעת ערי הלווין השניה די דומה בכל המקרים ומוכתבת כנראה ע"י הנתון של שעת נסיעה ברכבת פרברית. במוסקבה יש טבעת ערי לווין שלישית (Klin, Stupino) שנראה שהרדיוס שלה הוא כ 150 ק"מ ממרכז העיר.
&nbsp
במבנה הבריטי רק שם פרקטי כמו North Citcular Road יכול להחזיק טיפה מעל 40 ק"מ בעיקר כי זה כביש של מועצת מחוז לונדון משנות השלושים ובשיטה שקדמה למערכת האוטוסטרדות המודרניות. הכביש הוא עירוב צשונה של כהיש מהיר, שרידי רחובות מגורים, קטעי שידרוג מופרדים לחלוטין משנות השמונים וקטעים עם כבישי שירות. לאוטוסטרדות אין שמות. הכביש הוא בצורת חצי מעגל בטבעת על רדיוס של כ 10 ק"מ ממרכז העיר. אין כוח פוליטי שיכול ליצור כביש רציף עם שם אחד שיחצה את העיר, ושיטת מיספור האוטוסטרדות והכבישים הראשיים מחלקת מספרים סביב לונדון כך שאי אפשר למספר מספר אחיד לכביש חוצה תאורטי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

אורי404

New member
מעניין

לחובבי היסטוריה על מטרו(לא היסטוריה שלנו).
היום 4.09.2019 בדיוק לפני 50 שנה נחנך המטרו במקסיקו-סיטי ולמחרת בבוקר הוא נפתח לצבור.
אני מביא להלן מספר צילומים מאותה תקופה עם מעט comments .
חלק מהתמונות מתפרסמות לראשונה.
בכל מידת האפשר אענה לשאלותיכם.
מקסיקו-סיטי היא העיר הגדולה ביותר בעולם וברכבת התחתית שלה נוסעים עכשיו מדי יום 4500000 איש(אני יודע זה עדיין מעט לעומת מוסקווה!).
אם יהיה לכם ענין אעלה עוד תמונות בסוף השבוע.
A
גמורים באולם הייצור, מתחת לשולחן הניהוג במפעל CIMT-LORRAINE בצפון צרפת/היום ALSTOM
C
מבט אל תא הניהוג.
D
קרון ממונע ראשון עם תא ניהוג בשקילה.
E
אניה עם קרונות CIMT LORRAINE ו BRISSONNEAU et LOTZ גם היום ALSTOM , בנמל VERA CRUZ במקסיקו
L
קרונות המטרו על קרונות שטוחים של הרכבת הלאומית המקסיקנית, לקראת יציאתם מהנמל ל דפו הראשון והטרי של STC
Sistema de Transporte Colectivo בעיר מקסיקו-סיטי(2240מ׳ מעל פני הים).
6
תצוגת הרכבת הראשונה במקסיקו-סיטי ב 4.06.1969.
בתא הניהוג עומד נשיא מקסיקו ולידו ראש העיר.
התאריך היה אמור להיות יום ההפעלה, אבל בגלל איחורים בבנית הקו הראשון נאלצו לדחות אותו בשלושה חודשים(בלבד!!!).
הנשיא הדיקטטור היה שנוא על העם, בפרט בגלל שהוא היה אחראי למותם של אלפיי סטודנטים(!!!) שרצו לעשות מהפכה בדיוק לפני המשחקים האולימפיים של 1968.
אחרי לחצים שונים הורדו סוף-סוף ב 2018(קרי אחרי 50 שנה) כל השלטים המזכירים את שמו על לוחות זכרון לחניכת קוויי מטרו.
מעניין
 
למעלה