לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2241922,419 עוקבים אודות עסקים

פורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 

הנהלת הפורום:

אודות הפורום תחבורה ציבורית

ברוכים הבאים לפורום תחבורה ציבורית!
הפורום עוסק בכל הרבדים הקשורים לתחבורה הציבורית בארץ ובעולם: ציוד נייד (רכבות, רכבות קלות, אוטובוסים, מוניות, רכבות תחתיות ועוד). מסלולי נסיעה וקווים, מדיניות תעריפים, רב-קו, תכנון נסיעות, מפעילות (אגד, דן, רכבת ישראל, סיטיפס, קווים וכו' וכו')
אתם מוזמנים להעלות נושאים לדיון, החל במחירי הנסיעה באוטובוסים וכלה בנוחות המושב באוטובוס הספציפי שבו נסעתם הבוקר...
*מחיקת הודעות תתבצע בהתאם לתקנון הפורום המופיע באגף המאמרים ותקנון הפורומים הכללי של תפוז.
 
x
הודעה מהנהלת הפורום
נא לכתוב שאלות הכוונה ומודיעין תחת השירשור היומי בלבד.  נא לשים לב לתאריך השרשור!
 שאלות הכוונה שלא תשורשרנה כהלכה, תימחקנה ללא התראה מוקדמת.
 
המשך >>

לצפיה ב-'כתבות תחבורה ציבורית'
כתבות תחבורה ציבורית
<< ההודעה הנוכחית
09/09/2019 | 15:32
46
605
לצפיה ב-'החל המירוץ לתפקיד מנכל נת"ע'
החל המירוץ לתפקיד מנכל נת"ע
09/09/2019 | 15:34
112
 
חברת נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), שאחראית על הקמת מערכת הסעת ההמונים הרכבתית במטרופולין תל אביב, נכנסה בימים האחרונים לאחד השלבים הראשונים לבחירת מנכ"ל חדש לחברה. ממידע שהגיע לידי “כלכליסט”, בין השמות הבולטים ששמם עלה במסגרת המיונים נמצא מנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן, שאמר ל”כלכליסט” שהוא טרם החליט בנידון. יפה נוף היא המקבילה החיפאית של נתיבי איילון התל אביבית, ולה ניסיון רב בניהול מערכות הסעת המונים.
שמות נוספים שעלו הם עמית צלקה, עד לפני מספר שבועות סמנכ"ל החשמול של רכבת ישראל, שאישר בתגובה לפניית “כלכליסט” שהוא מתמודד. שם נוסף שעלה כמועמד הוא מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר יצחק בלומנטל, שפרש לפני כמה שבועות. בלומנטל לא אישר ולא הכחיש את מועמדותו, ואמר ל”כלכליסט” שהוא לא מתייחס לאף תפקיד שהוא מתמודד עליו. המתמודדת האחרונה ששמה עלה היא גלי גלט שמחי, סמנכ"לית איכות וחדשנות בנת”ע.
 
לאנשי מפתח נוספים במשק הוצע להתמודד על התפקיד, אך כולם סרבו. המדובר בבוגרי משרד האוצר לדורותיהם או בבכירים בענף התחבורה עם התמחות ברכבות. למשל, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הודה שהתפקיד הוצע לו אבל החליט שלא להתמודד. מי שעוד הוצע לו התפקיד הוא סמנכ"ל הכספים של קופת חולים כללית ראובן קוגן, בעברו סגן ראש אגף התקציבים באוצר שכיהן עד מרץ 2018 כסמנכ"ל התפעול של רכבת ישראל. שם נוסף שעלה הוא אבי גפן, בעברו סגן ראש אגף התקציבים ולאחר מכן סמנכ"ל מקורות, והיום בכיר בחברת התחבורה אלסטום ישראל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נת"ץ חדש בכביש בגין בירושלים'
נת"ץ חדש בכביש בגין בירושלים
09/09/2019 | 15:36
111
 
מסלול תחבורה ציבורית ראשון מסוגו בירושלים - נתיב תחבורה ציבורית בשולי הכביש בבגין יוצא לדרך. בשלב הראשון יבוצעו עבודות בין מחלף בנציון לגולדה מאיר במסלול הדרומי בלבד. העבודות ייארכו כ-12 חודשים
ותר אוטובוסים, פחות פקקים: משרד התחבורה, עיריית ירושלים ותוכנית אב לתחבורה סיימו את עבודת התכנון של נתיב התחבורה הציבורית בכביש מנחם בגין במטרה להקל על עומסי התנועה בעיר ולקצר את זמן הנסיעה בתחבורה הציבורית, כפי שפורסם לראשונה במיינט ירושלים.  העבודות יבוצעו כ-12 חודשים בעלות של 30 מיליון שקלים.
בשלב הראשון יבוצעו עבודות בין מחלף בנציון לגולדה מאיר במסלול הדרומי בלבד. הנתיב, שיקרא "שותצ" נתיב תחבורה ציבורית (בלבד) בשולי הכביש, יוקם בשולי הכביש ולא על חשבון שלושת הנתיבים הקיימים, בנוסף במקטע זה בלבד גם יהיו שוליים.
בימים האחרונים פרסמה חברת מוריה מכרז לביצוע שלב א' של הפרויקט, נתיב לתחבורה ציבורית באורך של כ-2.5 ק"מ. העבודות יכללו הוספת נתיב לתחבורה ציבורית, הטמנת תשתיות, בניית שלטי בקרה ומידע, סלילה, הסדרת תאורה, הסדרת מעקות בטיחות ועוד. למעשה, זוהי הפעם הראשונה בירושלים שפרויקט מסוג זה מתקיים.
נתיב תחבורה ציבורית, המתווסף לשאר הנתיבים. כאמור, הנתיב החדש, יהיה בשוליים ולכן לא יפריע כלל לשגרת הנהגים הפרטיים.
בעקבות המהלך, מספר האוטובוסים העוברים בכביש יגדל והצעד יטיב עם הנוסעים ויקצר משמעותית את זמני הנסיעה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נוסע נתלה על אוטובוס שלא עצר בתחנה'
נוסע נתלה על אוטובוס שלא עצר בתחנה
09/09/2019 | 15:39
118
 
נוסע שהמתין לאוטובוס של חברת אפיקים באשדוד נתלה עליו לאחר שלא עצר בתחנה. במקביל, נוסעים אחרים שהמתינו הכו על האוטובוס וניסו לעצור אותו באלימות. החברה: "האירוע יתוחקר"
 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'רכבת ראשון לציון ירושלים ב 2016'
רכבת ראשון לציון ירושלים ב 2016
11/09/2019 | 00:06
41
138
 
כבת ישראל בחרה בחברת אלקטרה תשתיות בע"מ לביצוע קטע המסילה הראשון במגה הפרויקט מסילת 431 שיחבר את מישור החוף הדרומי אל מודיעין וירושלים באמצעות מערכת של גשרים ומנהרות
קטע המסילה אותו תבצע אלקטרה, הינו הראשון מבין עשרה קטעים המרכיבים את הפרויקט וכולל הנחת מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת ומנהרה, והיקפו הכספי נאמד בכ-400 מיליון שקלים. בשלב הראשון יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, ובהמשך תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון.
מגה הפרויקט המסילתי האסטרטגי 431, יחבר את מסילת 'רכבת הנגב המערבי' מתחנת ראשל"צ משה דיין, דרך תחנת ראשל"צ הראשונים אל מחלף ענבה ודרכו אל הקו המהיר לירושלים ותחנות מודיעין.
אורך תוואי המסילה בפרויקט, הצפויה להיות חשמלית, הינו כ- 30 ק"מ והוא כולל גשרים ומנהרות לצד שדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.
עם סיומו של הפרויקט ותחילת הפעלת השירות בו, הצפויה לשנת 2026, יופעלו בו שתי רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא. בשלב הבא, עם הרחבתן המתוכננת של תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא. עם הפעלתו המלאה צפוי הפרויקט להסיע כ-15 אלף נסיעות ביממה.
בכך יקוצר משמעותית זמן הנסיעה מיישובי מערב הנגב ומישור החוף הדרומי אל ירושלים, מודיעין ורמלה, ללא צורך בהחלפת רכבות בתל אביב, הנדרשת כיום. בהתאמה, יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין למודיעין משעה לכחצי שעה, וכן יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין לירושלים יצחק נבון משעה ו-20 דקות לכ-45 דקות בלבד.
 
פרויקט 431 יהווה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן, הכוללת כמאה קילומטרים של מסילות, כאשר את הצלע הצפונית מרכיבה 'רכבת השרון', אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על ידי 'נתיבי ישראל', וחלקה הראשון נחנך בחודש יולי אשתקד, עם פתיחת שתי תחנות רעננה.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הסרטון, ואיך לצרף'
הסרטון, ואיך לצרף
11/09/2019 | 16:21
156
לצפיה ב-'וואו, גוש דן צפוף!'
וואו, גוש דן צפוף!
11/09/2019 | 17:31
19
134
יש שם המון גשרים ומנהרות שלא נובעים מהטבע אלה רק מתשתיות קרובות.
 
מעבר לזה הפרוייקט הזה יהיה מוכן רק ב26 וגם אז הוא לא יפתור את הבעיה של העומסים בדרכים. חבל שאין פתרון יותר מוצלח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'שום דבר לא יפתור את הבעיה של העומס בדרכים.'
שום דבר לא יפתור את הבעיה של העומס בדרכים.
11/09/2019 | 23:50
18
97
אנשים מצפים שיקימו רכבת ואז כל הפראיירים האחרים יעברו לנסוע בה, בזמן שהם ימשיכו לנסוע ברכב הפרטי בכבישים ריקים.
המציאות היא בדר"כ שיש איזון בין תחבורה ציבורית לבין הפקקים. הבעיה של התחבורה הציבורית היא שבדר"כ הנסיעה דורשת לפחות החלפה אחת, צריך לחכות זמן כלשהו עד שהאוטובוס/רכבת מגיעים והם עוצרים בתחנות רבות בדרך. התוצאה היא שלנצח במצב בו יש חניה בנקודת המוצא וביעד והכבישים לא מאוד פקוקים, יהיה עדיף לנסוע ברכב על פני להשתמש בתחבורה ציבורית. לכן אם התחבורה הציבורית פופולארית- זה כנראה אומר שלא משתלם לנסוע ברכב הפרטי (כי אין חניה סבירה במוצא או ביעד ו/או כי הפקקים מאריכים משמעותית את זמן הנסיעה).
רק כדי לסבר את האוזן- גם בעיר כמו סינגפור, עם עלויות אחזקת הרכב הגבוהות בעולם (רכב בסינגפור עולה פי 2 מבישראל) ועם תחבורה ציבורית מעולה- יש פקקים בשעות העומס.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אכן, פקקים הם מצב טבעי'
אכן, פקקים הם מצב טבעי
12/09/2019 | 09:42
148
אלטרנטיבות איכותיות מאפשרות למקום לגדול על אף הפקקים, ומרסנות את עצמת הפקקים כדי שלא יגיעו למצבים של גריד לוק.
כתבתי על זה בעבר כאן.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'גם מסילת רכבת זה סוג של "דרך" וגם בה יש צפיפות'
גם מסילת רכבת זה סוג של "דרך" וגם בה יש צפיפות
12/09/2019 | 10:50
16
77
בפרט לא כולם יכולים לעלות לרכבת.
 
גם ברכבות צריך לעשות הרבה דברים כדי לפתור את העומס במרכז (מסילה מזרחית,מסילה רביעית באיילון חשמול) שגם הם ייקחו המון זמן ובסופו של דבר לא יפתרו את הבעיה 
 
הפתרון הוא לא רק תחבורה ציבורית אלא היא חלק ממארג שלם של פתרונות שלא קיים כי אף אחד בשלטון לא חושב על זה.
 
וסינגפור היא לא דוגמה, הצפיפות שם היא פי 20(!) מישראל. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ההבדל הוא שצפיפות ברכבת לא אמורה להאריך את זמן הנסיעה.'
ההבדל הוא שצפיפות ברכבת לא אמורה להאריך את זמן הנסיעה.
12/09/2019 | 21:17
15
83
במצב נורמלי בשעות העומס אמנם יכול להיות שנוסעים רבים יצטרכו לעמוד, אפילו בצפיפות- אבל הצפיפות לא אמורה להשפיע על זמן הנסיעה (פרט למצבי קיצון בהם אין מקום אפילו בעמידה, אבל זה כבר לא מצב שאמורים להגיע אליו). כנ"ל לגבי כל אמצעי תחבורה שזוכה לדרך בלעדית (BRT, רק"ל, רכבת תחתית).
תחבורה ציבורית צריכה להיות עמוד השדרה העיקרי של הפתרון. כל השאר (אגרת גודש, עידוד נסיעות של יותר מאדם ברכב וכו') הם רק פתרונות זמניים.
 
לגבי זה שסינגפור "היא לא דוגמה":
1. הצפיפות הכוללת בישראל לא רלוונטית- השטחים הריקים בנגב לא משפיעים כלל על הפקקים בגוש דן.
2. צפיפות גבוהה דווקא מקלה על הפקקים ולא מחמירה אותם. צפיפות גבוהה מאפשרת ליותר אנשים ללכת ברגל או להשתמש בתחבורה ציבורית, וגם מי שצריך לנסוע ברכב- יסע בממוצע למרחק קצר יותר.
3. הצפיפות בסינגפור (7800 איש לקמ"ר) דומה לצפיפות במחוז תל אביב (7500 בני אדם לקמ"ר)
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'הנקודה העיקרית שיש גבול לכמה אנשים יכולים לנסוע ברכבת'
הנקודה העיקרית שיש גבול לכמה אנשים יכולים לנסוע ברכבת
12/09/2019 | 23:29
14
54
ולכן הפתרון שהיא מציעה מוגבל, גם אם הרכבת תהיה מלאה עדיין מספיק אנשים לא ייסעו בה ולהם צריך למצוא פתרון.
"תחבורה ציבורית צריכה להיות עמוד השדרה העיקרי של הפתרון." קודם כל אני לא מסכים. עמוד השדרה של הפתרון הוא תכנון יותר טוב של הצפיפות לדוגמא: העברת בסיסים לנגב ובניית שדה תעופה שם. הפתרונות האלה גם מתנהלים בעצלתתים וגם לא מספיקים. גם התחבורה הציבורית (והייתי מוסיף לרשימה גם שבילי הליכה ואופניים)  מתקדמת בעצלתיים כולל "מהיר לעיר" שהיה אמור להיות הרבה יותר זריז.
 
1) מובן שהם משפיעים היכולת של אנשים לגור לעבוד ולנפוש  בפריפריה  משפיעה מאוד. וזה יכול להיות הרבה יותר משפיע אם רק המדינה הייתה עושה צעדים בכיוון זה.
 
     
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין מקום ברכבת ישראל? אז מוסיפים רכבת תחתית.'
אין מקום ברכבת ישראל? אז מוסיפים רכבת תחתית.
13/09/2019 | 01:06
13
60
אין מקום ברכבת התחתית? אפשר להוסיף עוד קווי רכבת תחתית. אין מגבלה אמיתית לכמות קווי הרכבת התחתית שניתן להוסיף (כלומר יש הרבה יותר רחובות ראשיים מכמות קווי רכבת תחתית שצריך להוסיף כדי להגיע לרוויה).
אין מקום בנתיבי איילון? אי אפשר להוסיף עוד "נתיבי איילון". גם אם ישקיעו עשרות מיליארדים ויקימו עוד כביש מהיר דו-מסלולי 4 נתיבי מתחת לנתיבי איילון- התנועה עדיין תתנקז לאותם רחובות פקוקים מחוץ לכביש המהיר, שלא לדבר על פקקי הענק שיווצרו בכבישים שיובילו לאוטוסטרדה האדירה שתוקם.
המציאות הפשוטה היא שב-4 הנתיבים של נתיבי איילון נוסעים ברגע מוצלח כ-8000 רכבים בשעה שבהם יושבים כ-10000 בני אדם. כשהכביש פקוק הקיבולת אפילו יורדת. לשם השוואה, בקטע התת-קרקעי של הקו האדום יוכלו לנסוע כ-20,000 בני אדם לשעה לכיוון. ברכבת תחתית אמיתית יכולים לנסוע 40,000 בני אדם לשעה לכיוון ואף יותר.
 
לגבי "תכנון הצפיפות"- מה שאתה כותב זה ססמאות ותו לא.  המדינה מתעסקת כבר עשורים בניסיונות בלתי פוסקים להעברת אוכלוסיה לנגב/לגליל, האם מצב הפקקים במטרופולינים השתפר תוך כדי? גוש דן לא הולך להתרוקן מיושביו כשיעבירו עוד בסיס או שניים לנגב (כנראה מה שיקרה זה בעיקר שהבסיסים יתרוקנו מהאנשים שצה"ל רוצה להשאיר בשורותיו, אבל זה עניין אחר)
 
1. מספר התושבים בגוש דן לא הולך לרדת כל עוד כלכלת המדינה לא תוחרב. בני אדם בכל מדינה בעולם נוטים להתרכז לערים גדולות- ככה האנושות עובדת בעידן המודרני, ואין בכך שום בעיה. עובדה שסינגפור היא אחת המדינות המצליחות בעולם אעפ"י שמדובר במדינה כמעט בלי שום שטח פנוי. אחת הבעיות העיקריות בישראל זה שבמקום להפנים שצריך להזרים תקציבים גדולים כדי לטפל בבעיית התחבורה במטרופולינים- הממשלה התעסקה במשך עשורים בניסיונות להכריח אנשים לעבור לנגב או לגליל.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'המגבלות הם כסף וזמן '
המגבלות הם כסף וזמן
13/09/2019 | 09:26
12
46
רק המטרו יעלה 150 מיליארד שקל ויהיה מוכן ב2030(במקרה הטוב). 
 
אם הבנתי נכון את הפסקה השנייה שלך אתה טוען שכבישים לא יפתרו את הבעיה. אני מסכים. 
 
1. צריך להבדיל בין כמה אזורים: בתל אביב יש צפיפות של 8.5k  במחוז תל אביב 7.5k אבל בגוש דן יש רק 2.2k כך שגם בגוש דן עצמו אפשר לנהל יותר טוב את הצפיפות.מעבר לזה יש פקקים לא רק בגלל שבתל אביב יש המון אנשים אלא גם בגלל שהמון אנשים מגיעים לשם מבחוץ. אם תיצור מקומות עבודה ובילוי  גם מחוץ למחוז הפקקים יופחתו.
 
אני ממש לא מסכים שהמדינה השקיע יותר מדי במעבר לפריפריה. וחוץ מזה הפריפריה זה ממש לא "הנגב והגליל" כל האזורים מחוץ לגוש דן מאוד מרווחים ויש לפתח אותם. אם תפתח את כל האזור בין גדרה  לבאר שבע גם תהיה לך הצלחה יותר גדולה וגם בסופו של דבר גם באר שבע תרוויח.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה ממשיך לכתוב סיסמאות.'
אתה ממשיך לכתוב סיסמאות.
13/09/2019 | 12:28
11
47
יש עשרות ערים גדולות בכל רחבי העולם שעובדות באותו האופן: שטח אורבני יחסית רציף, צפיפות גבוהה במרכז (של מגורים, תעסוקה ובילוי) שיורדת ככל שמתרחקים לפרברים- ותחבורה ציבורית שמחברת את כולם באופן יעיל.
אתה מוזמן למצוא מקרה אחד של "ניהול צפיפות" אפקטיבי שעזר במשהו. המקרה היחיד שאני יכול לחשוב עליו הוא מגבלות הבנייה שנפוצות בערים בארה"ב- והתוצאות שלהן הן פרבור בלתי נשלט, מחירי נדל"ן מטורפים ופקקי ענק (לדוגמה המצב באזור סן-פרנסיסקו).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אבל זאת בדיוק הבעיה, שהוא לא רציף!'
אבל זאת בדיוק הבעיה, שהוא לא רציף!
13/09/2019 | 14:27
10
35
בגוש דן יש המון אזורים לא אורבניים.
 
אני אנסה עוד פעם לשכנע שגוש דן לא צפוף. 
 
קח לדוגמא את ניו יורק בניו יורק הצפיפות היא 10.8k  (כמעט פי 5 מגוש דן) ובמנהטן הצפיפות היא 27.8k (יותר מפי שלוש מתל אביב).
 
ניו יורק היא גם דוגמא מעולה ל"ניהול צפיפות" כאשר המנהל הוא "היד הנעלמה" והתרבות הקפיטליסטית האמריקאית. לו היה שדה במנהטן הוא מהר מאוד היה נמכר כי זה לא כלכלי. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה סותר את עצמך.'
אתה סותר את עצמך.
13/09/2019 | 15:03
9
53
קודם אתה טוען ש"גוש דן צפוף", עכשיו אתה טוען שהוא לא צפוף. קודם אתה טוען שצריך לעודד מעבר אוכלוסיה לפריפריה- עכשיו אתה טוען שצריך לצופף את גוש דן. בבקשה תחליט.
חוץ מזה:
1. כשאומרים "ניהול" מתכוונים שמישהו מנהל, לא ש"היד הנעלמה" מנהלת. בניו-יורק (לפחות במנהטן) אין "ניהול צפיפות".
2. לא נכון להשוות בין העיר ניו-יורק (שהיא חלק ממטרופולין ניו-יורק) לגוש דן (שהוא בעצם מטרופולין תל אביב) או בין מנהטן (חלק מהעיר ניו-יורק) לתל אביב. גם כי אין חפיפה ביניהם וגם כי מטרופולין ניו-יורק גדול בערך פי 6-7 מגוש דן ולכן הצפיפות במרכזו אמורה להיות גבוהה יותר (אם לא מנהלים את הצפיפות). בכל מקרה, אני לא טוען ולא טענתי שגוש דן צפוף- יש בו חלקים בצפיפות סבירה וחלקים שאפשר לצופף.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא סותר את עצמי, החלפתי דעה.'
אני לא סותר את עצמי, החלפתי דעה.
13/09/2019 | 17:11
8
42
סתם.סתם.
 
בגוש דן ובישראל בכלל יש אזורים צפופים מאוד ויש אזורים מרווחים מאוד. הצפיפות הממוצעת אכן נמוכה.
 
הפקקים נובעים אם כן לא מהצפיפות הממוצעת אלה מהפיזור הלא נכון של האוכלסיה .
 
לא טענתי שצריך לצופף את גוש דן. 
 
הדברים החשובים כדי למנוע עומס בדרכים הם (בסדר חשיבות יורד)
א. פיזור נכון של האוכלוסיה.
ב. ידידותיות להולכי רגל ורוכבי אופניים.
ג. ידידותיות לכלי רכב.
ד. תחבורה ציבורית. 
 
1. בארץ אם אתה רוצה רציפות אורבנית אתה צריך להחליט את זה, לדוגמא לשנות ייעוד מקרקע חקלאית לבניינים.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'יופי- אז עכשיו חזרת לסיסמאות ויפה שלא שכחת לסתור את עצמך.'
יופי- אז עכשיו חזרת לסיסמאות ויפה שלא שכחת לסתור את עצמך.
13/09/2019 | 17:43
7
40
אתה ממשיך לזרוק את הסיסמא "פיזור נכון של האוכלוסיה" ולא נותן שום דוגמאות שתומכות בטענה שזאת אם כל הבעיות. שוב אני שואל- האם קיימת עיר כלשהי בעולם שסבלה מפקקים ויום אחד הממשלה "פיזרה נכון את האוכלוסיה" והבעיה נפתרה? כל עוד אתה לא מביא דוגמה קונקרטית- באותה המידה אתה יכול לטעון שצריך להיפטר מחתולי הרחוב והפקקים יעלמו מעצמם.
ידידותיות להולכי רגל ולרוכבי אופניים סותרת ידידותיות לכלי רכב. כבישים שמאפשרים לכלי רכב רבים להגיע במהירות ממקום למקום הם בהכרח לא ידידותיים להולכי רגל ולרוכבי אופניים (נתיבי איילון, דרך בגין, דרך נמיר), ורחובות שבהם הולכי רגל יכולים ללכת בנוחות ורוכבי אופניים יכולים לנסוע בלי לחשוש שהם ידרסו הם בהכרח פחות "ידידותיים" לכלי רכב (שדרות רוטשילד למשל).
 
1. ומתי אמרתי שלא?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'קופנהגן'
קופנהגן
15/09/2019 | 16:21
6
19
ציטוט:"לקופנהגן יש "תוכנית אצבע" שהתקבלה כבר בשנת 1947 ,במסגרתה יש לשמור בין "מסדרונות האצבע" על שטחים פתוחים וירוקים, בעוד האזורים המיושבים ייושבו בצפיפות ותהיה להם גישה נוחה ושרות של תחבורה ציבורית, רכיבה על אופניים והליכה"
 
היכולת להקים תחבורה ציבורית מוצלחת גוברת בעיר כמו קופנהגן שאין בה איים וניתן לעשות קווים ישרים לעומת גוש דן שהרבה קוים צריכים להיות מה שקוראים פה "ספגטי"
 
המילה הנכונה היא לא סתירה אלא מתח. אפשר לחשוב על רחוב שיש בו גם כביש חלק וגם מדרכה רחבה. לדוגמא   (עמודים 13 ו15).
 
דרך נמיר היא דוגמא מעולה לידידותיות יתר לרכבים על חשבון הולכי הרגל והאופניים. ניתן לצמצם אותה ועדיין היא תל אביב תהיה ידידותית מספיק לרכבים. 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'בקופנהגן היו פקקים ב-1947? אני מנחש שלא.'
בקופנהגן היו פקקים ב-1947? אני מנחש שלא.
15/09/2019 | 22:18
5
27
שוב- בבקשה תביא דוגמה אחת לעיר שהיו בה פקקים ויום אחד הממשלה "פיזרה נכון את האוכלוסיה" והבעיה נפתרה.
חוץ מזה, בקופנהגן יש 2 קווי מטרו ו-85 תחנות רכבת פרברית, מה ששקול עבור גוש דן שגדול בערך פי 2 מבחינת אוכלוסיה ל-4 קווי מטרו ו-150 תחנות רכבת פרברית. בגוש דן כיום 0 קווי מטרו ובסביבות 30-40 תחנות רכבת. אם קופנהגן הייתה מצליחה להקים רשת תחבורה ציבורית מוצלחת בנתונים של גוש דן (כלומר 0 קווי מטרו ו-20 תחנות רכבת), היה על מה לדבר.
אם אתה מצמצם את מספר הנתיבים בדרך נמיר או מוריד את המהירות המותרת- אתה פוגע בידידותיות שלה לכלי רכב. נקודה. אם אתה רוצה דרך ידידותית רק לכלי רכב- היא בוודאי לא תהיה ידידותית לתחבורה ציבורית ולהולכי רגל. אם אתה רוצה דרך ידידותית רק לתח"צ- היא בוודאי לא תהיה ידידותית לכלי רכב. אם אתה רוצה דרך ידידותית גם לתח"צ וגם לכלי רכב- אתה בהכרח תקבל אוטוסטרדה רב-נתיבית עם מעט רמזורים שלא תהיה ידידותית להולכי רגל (לדוגמה בסגנון חלק מהכבישים שמובילים לתחנה המרכזית החדשה, או לקטע החדש של דרך היינריך היינה בתל אביב).
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'או.קי. לא מצאתי '
או.קי. לא מצאתי
16/09/2019 | 18:55
3
14
קראתי קצת והחכמתי מעט.
 
הנושא שאנחנו מדברים עליו הוא  הפיכת עיר לקומפקטית שזה שונה מפרבור.
 
סיכום פשוט של העניין תמצא פה. ציטוט:"הדיון האקדמי העקרוני כבר הוכרע - פרברים = רע, עיר קומפקטית = טוב. גם במונחי סביבה, צריכת אנרגיה, תחבורה ציבורית, אפשרויות תעסוקה וגם במונחים הבסיסיים של אינטראקציות אנושיות" 
 
לגבי התכנון יש ערים שהולכות לכיוון קומפקטיות (כפי שניתן לראות פה (תחת הכותרת Case studies) וכמו כן ערים  "צפיפות של 20-30 אלף נפש לק"מ מהווה הצדקה להקמת מערכות תחבורה מסילתיות, ומאפשרת צמצום של השימוש ברכב מוטורי"(ציטוט מפה) כך שתאורטית היה אפשר למצוא עיר שנהייתה קומפקטית אבל הורידה את השימוש ברכב פרטי. אבל יש פרדוקס(בדף הויקיפדיה שקישרתי אליו תחת הכותרת The paradox of intensification) כשמגדילים את הצפיפות האורבנית לא מתקבלת ירידה משמעותית בנסועה.   לדוגמא (נגדית למה שביקשת): פורטלנד.
 
לגבי ידידותיות : אני לא מגדיר ידידותיות כדבר ייחודי בהחלט אפשר שיהיו לך שני ידידים.  בכל מקרה אני סולד מוויכוחים סמנטיים.  
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין עוררין על כך שעיר צפופה וקטנה עדיפה על פרבור.'
אין עוררין על כך שעיר צפופה וקטנה עדיפה על פרבור.
16/09/2019 | 21:32
1
29
הטענה שלך הייתה שניתן "לנהל את הצפיפות" של עיר גדולה קיימת ופקוקה, והעומס בכבישים יהפוך לחמור פחות ללא השקעות עתק בתחבורה ציבורית. טרם הבאת דוגמה בודדת שתומכת בטענה הזאת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני שמח שיש בינינו הסכמה '
אני שמח שיש בינינו הסכמה
17/09/2019 | 00:11
10
 
"הטענה שלך הייתה שניתן "לנהל את הצפיפות" של עיר גדולה קיימת... "
עכשיו פורטלנד היא דווקא דוגמא טובה ל"ניהול צפיפות"  כמו שכתוב פה (עמוד 147) 
"...ופקוקה והעומס בכבישים יהפוך לחמור פחות ללא השקעות עתק בתחבורה ציבורית"
 
אני לא בטוח שטענתי את זה, רק שניהול הצפיפות הכי חשוב. השקעה בתחבורה ציבורית הופכת להשקעה ולא לבזבוז  ככל שהעיר יותר קומפקטית.  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'התכוונת לקישור הזה'
התכוונת לקישור הזה
19/09/2019 | 08:42
8
 
סעיף 3 - עיר קומפקטית.
 
ואתן רק דוגמה שאני יודע עליה. סיאול, שהיתה עיר עם פקקי ענק וזיהום וב-2004 עשתה רפורמה מטורפת בתחבורה הציבורית (בדגש על אוטובוסים ונתיבי העדפה) במקביל להגבלת רכב פרטי). היתה לה רכבת תחתית קודם אבל היא פשוט לא הספיקה.
ב-2010 עלה כבר חלקה של התחבורה הציבורית בפיצול הנסיעות ל-64.3% (בערך חצי רכבות תחתיות וחצי אוטובוסים).
השינוי הזה איפשר כמובן לעיר להניע תהליכים אחרים לשיפור העירוניות (פחות חניונים, יותר תשתיות תומכות הולכי רגל שכמובן גם גדלו בעקבות השינוי, כי כל נוסע בתח"צ הוא גם הולך רגל, יותר מסחר ברחובות בזכות הולכי הרגל, יותר צפיפות בינוי (כי יותר אנשים יכולים להיכנס לעיר מבעבר) ועוד ועוד. 
 
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אחת הדרכים להפוך כביש חצי מהיר לידידותי היא דרכי שירות.'
אחת הדרכים להפוך כביש חצי מהיר לידידותי היא דרכי שירות.
16/09/2019 | 21:09
14
דוגמה ירושלמית: הצד המזרחי של שדרות הרצוג בין צומת פת לעמק המצלבה.
 
באזורי בספרד זה נפוץ עד כדי כך שמ 10 ק"מ של כביש בינעירוני כ 60% ממנו זוכה לכבישי שירות. הכביש המהיר הוא של 80 קמ"ש, כבישי השירות הם 50 קמ"ש ורוב המאפיינים שדורשים האטה ועצירה ממוקמים במקומות המתפצלים מכבישי השירות. היוצא מן הכלל היחיד הוא תחנות אוטובוס שחלקן ממוקם בכבישי השירות אך חלקן ממוקם במפרצים לצד הכביש המהיר. כבישי השירות משרתים הכל ממלונות וסופרמרקטים ועד מתחמים של בתי נופש, תחנות דלק, מרכזים מסחריים ואזורי מסעדות. במקומות שלא מצדיקים בניית מחלף החיבורים לכפרים או ישובים קטנים נעשים בדרכי השירות.
 
שיפור התשתית לרוכבי אופניים והולכי רגל נעשית באמצעות מדרכות וחיבורי כביש קצרים בין דרכי השירות. לא מדובר ברצף מלא אבל יש תחום של 5 ק"מ שהגיע לרצף עבור הולכי רגל ורוכבים באחד משני צידי הכביש. ברשות המקומית השכנה כל הדרך מחוברת במדרכה המאפשרת הליכה (גם אם אינה נוחה לרכיבה עקב היעדר מדרונות לחציית הכבישים שפונים ממעכרת הכביש הראשי ודרכי השירות תוך חציית המדרכה) כך שיש דגם שניתן ללמוד ממנו כדי ליצור רצף. כדי לחצות מצד לצד ישנם גשרי הולכי רגל כל קילומטר בערך ויש גם שימוש במחלפים.
 
דרך אחרת היא ליצור דרך שביל מקביל לאמצעים לא ממונעים בלבד. היתרון במצב כזה הוא שישנה הפרדה מהאמצעים הממונעים. החיסרון הוא ששביל כזה נמצא רק באחד מצידי הכביש ויתכן שלא יהיה נגיש לצד השני. כמו כן שביל כזה אינו שימושי לתח"צ או למסחר, שני גורמים שהופכים תשתית נפרדת מהכביש הראשי לכדאית.
 
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'נראה כל כך מורכב, כל כך מסובך'
נראה כל כך מורכב, כל כך מסובך
11/09/2019 | 19:23
5
120
שגם 10 שנים מהיום הפרוייקט לא יושלם.
מה זה "עם הרחבתן המתוכננת של תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון,"?
יש אפשרות להרחיב את תחנת נבון למסילה 5 עד 8? השאירו מקום להרחבה כזו?
 
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני חושב שהכוונה היא:'
אני חושב שהכוונה היא:
12/09/2019 | 07:24
4
87
1. השלמת ההרחבה של תחנת פאתי מודיעין שממילא מתוכננת להסתיים בטח ב 2021 או 2021, כחלק מחיבור קשת מודיעין.   העבודות החלו לפני אולי שנתיים ונתקעו עקב "סכסוך" עם קבלן הביצוע.  השלמת שני הרציפים החדשים בתחנת פאתי מודיעין לבטח לא תיהיה צוואר בקבוק בפרויקט מסילת 431.
2. לגבי ירושלים נבון, ממש לא חושב שיש כוונה להוסיף רציפים לתחנה זו, אלא לדעתי הכוונה להפעלה מלאה של כל רציפי התחנה.  כיום התחנה מופעלת בקיבולת חלקית מאוד, שני רציפים, ושתי רכבות יוצאות בשעה.  בתחנה שכזו בקלות יכולים להוציא 12 (אולי יותר) רכבות בשעה (לכיוון תל אביב, מודיעין בהמשך, ראשלצ עם השלמת מסילת 431, ובעתיד הרחוק באר שבע עם השלמת קשת החיבור ממסילה 431 למסילה הראשית ת"א באר שבע.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'וגם לתחנה החדשה במרכז ירושלים'
וגם לתחנה החדשה במרכז ירושלים
12/09/2019 | 09:57
3
99
אני חושב שארבעת הרציפים מספיקים למתן שירות מירושלים בקווים לתל אביב, למודיעין, ל-431 ולמסילה המזרחית (לתל אביב 3 פעמים בשעה ו-4 בשיא, ולשאר שלושת הקווים פעמיים בשעה). 
 
היא לא תספיק לקווים שמתוכננים דרך הקשתות מרחובות, יבנה אשדוד ואשקלון, ומבאר שבע וקרית גת (שתלויה בפרויקט עוקף רמלה לוד שיכלול גם את קשת החיבור). והיא לא תספיק להגדלת תדירות בקווים שכן יגיעו אליה.
לכן בתחנה שמתכננים מתחת למרכז בנין בירושלים מתכננים יותר רציפים. אני מניח שלזה הכוונה בניסוח הלא טוב של הרחבת תחנת האומה.
 
אגב, אותו דבר בקטנה גם במודיעין, מתוכננת הארכה לשילת ולמודיעין עילית. התחנה הסופית החדשה שתיבנה במודיעין עילית כנראה תתאים לקיבולת גדולה יותר מתחנת מודיעין הקיימת.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'מעניין מאוד מה שכתבת אבל זה כבר לא יקרה בשנות העשרים....'
מעניין מאוד מה שכתבת אבל זה כבר לא יקרה בשנות העשרים....
12/09/2019 | 20:26
2
57
זה לפחות בחלקו פרויקטים שיקרו (אם יקרו) בשנות השלושים או אפילו לכיוון 2040.
מסילה רביעית - לא יקרה לפני 2025-2026, וגם זה לא יספיק, כי יהיה צורך בחמישית ושישית באיילון ואלי יותר מזה - וזה יקרה אולי ב- 2030.
גם מסילת 431 מתוכננת כרגע להסתיים ב 2026, כלומר עם איחורים "מקובלים" זה יותר דומה ל- 2028-2029  
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין שום סיכוי למסילות חמישית ושישית ב-2030'
אין שום סיכוי למסילות חמישית ושישית ב-2030
12/09/2019 | 21:56
1
66
בתרחיש אופטימי הן יהיו לקראת 2040.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האמת היא שאתה צודק. חמישית שישית לא ב- 2030.'
האמת היא שאתה צודק. חמישית שישית לא ב- 2030.
13/09/2019 | 21:59
22
לצפיה ב-'לפי הסרטון הזה, אני בספק גדול אם הפרויקט יושלם ב-2026'
לפי הסרטון הזה, אני בספק גדול אם הפרויקט יושלם ב-2026
12/09/2019 | 21:54
9
71
אולי יותר בכיוון של 2030.
אפשר לקחת כדוגמה כמה שנים לוקח פרויקט המסילה ב-531 + הכפלת הרצליה-אוניברסיטה.
הפרויקט ב-431 נראה מורכב יותר, במיוחד שהוא מצריך גם שינויים באגני החמצון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אין שם שום אלמנט שאמור לקחת כ"כ הרבה זמן.'
אין שם שום אלמנט שאמור לקחת כ"כ הרבה זמן.
12/09/2019 | 22:50
6
69
מה שנראה שמעכב מאוד פרוייקטים בארץ זה עבודה בצמוד למסילה פעילה. כמובן שיתכנו עיכובים (וגם יכול מאוד להיות שהפרוייקט ביחד עם נוספים ידחו כתוצאה מהקיצוצים הצפויים בתקציב המדינה), אבל לכאורה אני לא רואה סיבה שאם הוא יתקדם כמתוכנן הוא יסתיים מעבר ל-2026.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האיום הגדול על הפרוייקט הוא שהקו לא יגיע לתל אביב. '
האיום הגדול על הפרוייקט הוא שהקו לא יגיע לתל אביב.
13/09/2019 | 16:26
5
60
למרות החשיבות של מודיעין ורשל"צ כערי לווין של גוש דן והפעילות הכלכלית שלהן - הקו שמקביל ל 431 הוא קו היקפי בעיקרו ואפילו החיבור לירושלים לא מוציא אותו מההגדרה הזו בהשוואה לקווים לתל אביב.
 
אני בעד הקו כי הוא מחזק את הצד הדרומי של גוש דן, אבל כדי להגן עליו לטובת מי שצריך אותו (כולל הסטת רכבות רחובות-ת"א למסילת חולון) צריך להבין מה החולשות שעלולות לגרום לגורמים כמו האוצר לפגוע בפרוייקט.
 
כדי לחזק את הקו צריך לחשוב בכיוון של חיבורו לאחד מקווי לולאת השרון בעידן המסילה הרביעית, חנה וסע גדול במשולש כבישים 1,6,431, ותיאום עם קו מודיעין-נהריה.כדי שיהווה כניסה אחורית לנתב"ג מדרום הגוש ואלטרנטיבה להחלפה באיילון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לא הבנתי למה אתה מתכוון.'
לא הבנתי למה אתה מתכוון.
13/09/2019 | 17:48
3
42
למה שרכבות מרחובות יוסטו למסילת חולון? למה שהקו לא יגיע לתל אביב בעידן המסילה הרביעית?
כמו שכתבתי- סבירות לא רעה שהפרוייקט ידחה כתוצאה מהקיצוצים בתקציב המדינה בשילוב העובדה שלפי הלו"ז הנוכחי עלול להיווצר מצב שבו הוא נחנך לפני המסילה הרביעית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תשובות: '
תשובות:
14/09/2019 | 17:51
2
26
קו רחובות דרך לוד מחבר את רחובות לתל אביב בצורה מאד עקיפה. ההצעה להעביר את הקו בקשת דרך תחנת הראשונים עלתה בפורום בעבר במפה של אלן. המסלול ישיר יותר והחיבור בין רחובות לרשל"צ חולון ובת ים מתבקש כחלק מהגוש העירוני, בעוד שהעיקוף דרך לוד אינו מחבר את העיר לתחנות ביניים שיש לתושבי רחובות סיבה לרדת בהן. כמו כן מדובר בפתרון אפשרי לבעיית התדירות בלולאת השרון.
 
מעולם לא אמרתי שהקו לא ישתמש במסילה הרביעית. אמרתי שהבעיה היא שמשווקים אותו כקו שיסתיים ברשל"צ בלבד. שיווק כזה עלול לשים אותו בליגה שניה בהשוואה לשיווקו כקו עם פוטנציאל עתידי לחבר אזורים למרכז גוש דן.
 
אם הקו יכול להיות עוד סיבה ללחוץ להקמת המסילה הרביעית - מה טוב.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא חושב שיש ביקוש רב לנסיעות מרחובות לתחנות חולון ובת-ים'
אני לא חושב שיש ביקוש רב לנסיעות מרחובות לתחנות חולון ובת-ים
14/09/2019 | 18:45
1
26
ולתושב רחובות שרוצה להגיע לראשל"צ- עדיף בכל מקרה לקחת אוטובוס (אלא אם היעד שלו הוא תחנת ראשונים וסביבתה). נסיעה ממשה דיין להגנה לוקחת כ-28 דקות ברכבת, בעוד שנסיעה מרחובות להגנה לוקחת 27 דקות- כך שמדובר ב"הרעת תנאים" מבחינת זמן הנסיעה לת"א,  גם אם הוא ירד מעט עם הפיכת הקו למחושמל.
לגבי המסילה הרביעית- בלעדיה הקו יסתיים כמעט בוודאות בתחנת משה-דיין, הרי הרכבות בקו הקיים תופסות את כל הקיבולת של המסילה השלישית.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'לדעתי ציר האיילון יתפתח דרומה ויהיו מוקדים רבים במסילה זו. '
לדעתי ציר האיילון יתפתח דרומה ויהיו מוקדים רבים במסילה זו.
15/09/2019 | 03:21
28
צומת חולון אמורה להתפתח לאזור תעסוקה חדש, שני בתי חולים שוכנים על הציר כיום ולאזורי התעשייה והמסחר של רשל"צ יש פוטנציאל צמיחה נוסף במרובע הקרקע שמדרום מערב לתחנה.
 
כל זה יוצר פוטנציאל לתחנות ביניים רבות לנוסעים פרבריים שיעדם אינו בתל אביב עצמה, דבר שלעולם לא יקרה בגני אביב, כפר חב"ד או תחנה עתידית בשפירים. בקו עירוני - פרברי בתדירות של 6-12 רכבות לכיוון לשעה (תדירות כוללת במסילת חולון בעידן המסילה הרביעית, 25%-12.5% מקיבולת האיילון המשולב) תהיה נסועה עירונית יותר שתחזק מרכזים משניים בקרבת התחנות בדומה לקווים דומים בכל רחבי העולם.
 
היתרון בהסטת חלק מרכבות רחובות לשיקות פרברי במסילת חולון יהיה בחיבור העיר לרצף עירוני שלם בדרום גוש דן ללא פקקים. פינוי סלוטים או צורך בסלוטים נוספים בלוד והמסילה הראשית בין לוד לתל אביב תסייע למערכת הארצית. ההצעה אינה שלי אלא של אלן.
 
כמו כן אינני מאמין שידיירו 3-4 רכבות ברשל"צ דיין. הגיוני יותר שיפנו את רכבות קו רעננה - דיין למודיעין ויוסיפו מערך או שניים לפי הצורך לכיסוי הקטע החדש כחלק מקו יחיד. הסלוטים באיילון יכתיבו את תדירות הקו כולו. אולי ידיירו ברשל"צ דיין רכבת אחת לשעה מירושלים אם הקו החדש יפתח לפני חישמול מסילת חולון.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא בטוח שהקו לא יגיע לתל אביב '
אני לא בטוח שהקו לא יגיע לתל אביב
14/09/2019 | 21:01
22
4 הרכבות בשעה היום מרעננה לתל אביב ממשיכות כולן למשה דיין אך רק 2 רכבות בשעה ממשיכות דרומה לבאר שבע. נשמע לי הגיוני מאד ששתי הרכבות שהיום עוצרות במשה דיין ימשיכו לראשונים ומשם רכבת בשעה לירושלים ורכבת בשעה למודיעין.
בעידן המסילה הרביעית מן הסתם תתוגבר התדירות של קווים שיגיעו מהראשונים לתל אביב דרך המסילה הזאת ואולי גם מרחובות כמו שאתה מציע
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אני לא חושב שהזזת חלק מאגני החמצון היא צוואר הבקבוק בפרויקט.'
אני לא חושב שהזזת חלק מאגני החמצון היא צוואר הבקבוק בפרויקט.
13/09/2019 | 22:04
1
35
המגה גשרים במחלף ענבה והחיבור למסילת A1, התחנה המטורפת והחניון הצמוד המתחם שורק הממוקמים על עמודים ורשת הכבישים המותאמים, תחנת רמלה דרום והגשר המחבר למסילות, כל אלו מורכבים לדעתי בהרבה מהזזת אגני החמצון
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'אתה מתייחס למורכבות טכנית, אבל בישראל המורכבויות הבירוקרטיות'
אתה מתייחס למורכבות טכנית, אבל בישראל המורכבויות הבירוקרטיות
14/09/2019 | 00:22
32
לעיתים משפיעות הרבה יותר מהמורכבויות הטכניות.
אחד המכשולים בפני פרויקט המסילה הרביעית באיילון היה המחלוקות עם מקווה ישראל.
ברגע שיש מעורבות של גורם חיצוני שפרויקט תחבורתי תלוי בו, זה משפיע על לוח הזמנים של הפרויקט.
השלבים התכנוניים והסטטוטורים של הפרויקט משפיעים על לוח הזמנים שלו לעיתים אף יותר משלבי הביצוע.
אבל גם בלי ההיבטים הללו, אם אני לוקח כדוגמה את הזמנים של פרויקט מסילת השרון, אני לא רואה איך הפרויקט הזה באמת יושלם עד 2026.
וזה עוד מבלי להתייחס להשפעות שיהיו על פרוייקטי תשתיות לצעדי ההתמודדות עם הגרעון בתקציב שהממשלה הבאה (כל ממשלה שתהיה) תצטרך לנקוט.
2026 זה עוד שבע שנים. במונחים של פרויקטי תחבורה בישראל זה משך זמן קצר.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'האם תחנת משה דיין יכולה לשמש כתחנה סופית?'
האם תחנת משה דיין יכולה לשמש כתחנה סופית?
14/09/2019 | 16:48
2
36
האם תחנת משה דיין יכולה להיות תחנה סופית בקו לירושליים/לבאר שבע/למודיעין? 
לפי מה שאני מכיר, לכל אורך הקו בין וולפסון למשה דיין יש מקום לשתי מסילות בלבד. האם יש מקום לדיור רכבות בהמתנה עד שיצאו לנסיעה הבאה?
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'משה דיין תחנה סופית קו רעננה (הרכבות שאינן מוארכות לבאר שבע)'
משה דיין תחנה סופית קו רעננה (הרכבות שאינן מוארכות לבאר שבע)
14/09/2019 | 17:19
1
32
לאור התדירות במסילה הבודדת, לא רואה סיבה שלא ידויירו בה קווים נוספים
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'ברשל"צ דיין יש 4 רציפים ומפלגים משני עברי התחנה. '
ברשל"צ דיין יש 4 רציפים ומפלגים משני עברי התחנה.
14/09/2019 | 18:02
52
מצורפות תמונות שצילמתי בפברואר.
 
השאלה מה יעשו עם שתי רכבות קו רעננה - רשל"צ שמדויירות בתחנה בשעות השפל כיום בעידן לולאת השרון, המסילה הרביעית ומסילת 431. אם מסילת 431 תבנה לפני המסילה הרביעית אפשר להשתמש ברכבות האלו להמשך הקו מראשל"צ למודיעין במקום תפעול שידרוש דיור ל 4 רכבות.
תחבורה ציבורית >>
לצפיה ב-'תחבורה ציבורית ביום הבחירות'
תחבורה ציבורית ביום הבחירות
11/09/2019 | 00:10
394
 
כמו בבחירות הקודמות שנערכו לפני חודשים ספורים, גם ביום הבחירות הקרוב (יום ג', 17.9) תסייע המדינה לאזרחים הגרים ביישוב מרוחק מהקלפי בה הם מצביעים, לעשות שימוש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לקלפי. נסיעות החינם יהיו החל מיום ב' (16.9) ב-20:00 ועד תום פעילות התחבורה הציבורית ביום למחרת.
סיעה ברכבת תהיה בחינם, כמו הנסיעה ב-630 קווי אוטובוס בין עירוניים. במשרד התחבורה מפנים את מבקשי הנסיעה באוטובוס למוקד המידע של המשרד (8787*) כדי לברר באיזה אוטובוס ובאיזו שעה ניתן לנסוע, אך שיחות שערך ynet עם המוקד העלו כי הוא אינו מעודכן כלל בנושא. לאחר שהמוקד יעודכן ניתן יהיה לפנות לנציג ולוודא באיזה קו אוטובוס ניתן לנסוע ובאיזו שעה.
 
בוחר שיבקש לעשות שימוש בקו אוטובוס חינמי, נדרש לוודא כמובן שהקו בו הוא נוסע אכן נכלל ברשימה, מבלי שיידרש להחזיק בכרטיס נסיעה. נוסעי רכבת יידרשו לקחת "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטית או בקופות בתחנות הרכבת. במשרד התחבורה מזכירים כי זכאות להסעה לאילת וחזרה תתאפשר רק לאחר בדיקת זכאות ובכפוף לרישום מוקדם במרכזי המידע של אגד ( 2800*).
 
מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס ציינה כי בבחירות הקרובות גדל מספר הקווים הבינעירוניים הפתוחים לנסיעה בחינם. יש להזכיר כי
עד הבחירות האחרונות זכו רק מצביעים שנאלצו לנסוע מעל 20 ק״מ בהטבה דומה. לפי הערכות, עלות הסעות החינם ביום הבחירות מוערכת בכמיליוני שקלים שמגיעים מקופת ועדת הבחירות.
תחבורה ציבורית >>

הודעות אחרונות

16:39 | 16.10.19 Ccyclist
14:07 | 16.10.19 האלמוני המאושר
10:48 | 16.10.19 DanielOne
19:11 | 15.10.19 רדיאוטורי 22
19:04 | 14.10.19 עופר פ7
14:56 | 13.10.19 עמוד השדרה
00:46 | 12.10.19 arseny92
22:09 | 11.10.19 עמוד השדרה
17:36 | 10.10.19 matrix200200
10:43 | 10.10.19 Ccyclist

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ